» »

Iščem podjetja, ki bi izdelovala e-gradiva za računalništvo

Iščem podjetja, ki bi izdelovala e-gradiva za računalništvo

lebdim ::

Lep nedeljski pozdrav!

Kot že naslov teme pove, iščem podjetja, ki bi izdelovala e-gradiva za računalniške predmete. Delal sem diplomsko nalogo na to tematiko, pa bi mi bilo fino, če bi me katero od teh podjetij vzelo na kako usposabljanje, prakso. Kakšni predlogi mogoče?

LP

sandmat ::

Katere tehnologije poznaš? imaš kakšne reference, izdelane lastne prototipe?

lebdim ::

Imam neko teoretično znanje, poznam Mayerjevo kognitivno teorijo o večpredstavnostnih gradivih, v diplomski sem opisoval standarde, po katerih so e-gradiva narejena, nekaj sem jih tudi ocenjeval. Naredil sem anketni vprašalnik, s katerim sem preveril, na kakšen način učitelji računalništva uporabljajo e-gradiva in katera, seveda. Lahko prebereš tukaj. Nisem pa naredil sam konkretno e-gradiva, ker sem imel bolj raziskovalni tip diplomske naloge.

lebdim ::

Ja kaj zdej? Pozna kdo katera podjetja, kam se lahko obrnem?

MartinKrpan ::

Svetujem ti da malo pogooglaš in se ponudiš določenim podjetjem. Boš moral biti pa vztrajen in prepričljiv. Pomembno je kaj si že naredil. Sicer je pa tehnologija e-gradiv v upadu. Ponovno se gre v klasično izobraževanje kjer je to le mogoče. E-izobraževanje ni za vsakogar.

Go-ahead ::

MartinKrpan je izjavil:

Svetujem ti da malo pogooglaš in se ponudiš določenim podjetjem. Boš moral biti pa vztrajen in prepričljiv. Pomembno je kaj si že naredil. Sicer je pa tehnologija e-gradiv v upadu. Ponovno se gre v klasično izobraževanje kjer je to le mogoče. E-izobraževanje ni za vsakogar.

Zakaj ne?

Tody ::

MartinKrpan to je en velik bulshit :) Udemy in ostali ponudniki e izobraževanj na veliko rastejo, ljudje to raje gledajo kot pa nekega zdolgočasenega profesorja pred tablo. Vrjetno pa specializiranega podjetja, ki dela samo e učilnice ni.

So bili poskusi ampak nevem če so samo za to še.

MartinKrpan ::

Trenutni trend so v vračanju nazaj k klasičnemu izobraževanju. E-izobraževanje je trenutno dopolnitev h klasičnemu izobraževanju. Podjetja ki so že kupila e-izobraževanje ugotavljajo, da je uporaba teh portalov zelo slaba zato se vračajo nazaj k klasičnemu izobraževanju.

Tody:
Generalno pa seveda ponudba e-izobraževanj raste na določenih področjih.

Tody ::

Ja, to samo zato, ker vsi mislijo da ko enkrat kupijo zadevo da so zaključili z izobraževanjem v podjetju.

E izobraževanje ponuja toliko več od klasičnega. Od tega da lahko ljudi, sprašuješ kaj so se naučili, do tega da to lahko iz tega narediš igro / tekmovanje na koncu je tudi presonalizranje velik faktor in da si zaposleni lahko gradi bazo znanja.

Vrjetno pa 90 % stvari te zadeve ne podpirajo, ker podjetja pač mislijo da je treba samo stvari kot so varnost pri delu in podoben "šrot" tlačit tja gor. Malo katero podjetje posluša zaposlene in jim zrihta tečaje, ki bi jih zanimalo. Vrjetno je potem lažje jih poslati ven na izobraževanje.

lebdim ::

Ne vem zakaj dobivam občutek, da danes, če nimaš delodajalcu kaj konkretno pokazati, da lahko kar pozabiš na vse skupaj. Je tako težko razumeti, da nekateri dajemo prednost fakulteti in ne delu zraven fakultete? Zdaj je zame čas, da si nabiram neke izkušnje. Jaz mislim, da bi morali delodajalci bolj vlagati v mlade diplomante in jim omogočati prakso in sploh možnost pridobivati izkušnje in ne toliko od njih zahtevati izkušenj. Nekateri imajo več izkušenj kot drugi. Jaz konkretno sem se šolal za pedagoškega računalničarja, ampak zaradi situacije v šolstvu, ki je trenutno, sem prisiljen opraviti spremembo v web developerja. Ker če me vsak najprej vpraša najprej po izkušnjah, na to ne vem, kaj naj odgovorim. Imam neko temeljno osnovno znanje osnovnih konceptov programiranja, toliko da vem, kako se deklarira spremenljivka, napiše funkcija, kako se naredi zanka, poznam osnovne deklaracije spremenljivk, osnovnih podatkovnih struktur... Zame je to dovolj osnovno znanje. Mislim, da tukaj ni toliko pomembno, kaj vse znaš, ampak je za moje pojme bolj važno, da razumeš osnovni koncept. Sam programski jezik je tukaj nevažen, saj ima vsak programski jezik neke svoje zakonitosti in sintakso, ampak to pridobiš z delom, prakso. Če bo pa vsak delodajalec gledal samo na to, kaj kandidat zna in kaj mu lahko pokaže, namesto da bi mi omogočili neko usposabljanje na delovnem mestu in s tem pridobivam izkušnje, potem bo še vedno velika večina diplomantov nezaposlenih.

Pa še na eno stvar bi rad opozoril, kar sem v zadnjem času opazil: ne vem, zakaj imamo mi iz Pedagoške fakultete iz smeri matematika-računalništvo kar nekakšen "predznak" in posebno obravnavo, kot da nimamo pojma o računalništvu. Vedno, ko se srečam s kakšnim sošolcem ali sošolko, mi zagotovo pove kakšen primer. Je težko razumeti, da smo se mi v bistvu učili za učitelje računalništva, kar je popolnoma drugače kot nek inženir računalništva? Ta sprememba se ne zgodi iz dneva v noč, ampak je to "tek na dolge proge".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lebdim ()

Tody ::

Živjo!

Ja to je ena velika napaka, ki jo vsi delamo oz delajo. Tudi jaz sem ekonomist v IT vodah, pa te včasih kak programer grdo gleda :)

Lebdim bolj pomembno je da odkriješ kaj tebe veseli, ker edino to boš lahko normalno delal, delaš pa to tako da si poiščeš en kup službo. Ponavadi je lažje če imaš status študenta (zato folk dela ob študiju) in ugotoviš ali ti projektno vodenje leži ali si hard core programer ali si nekaj vmes ali pa bi rad zapustil branžo. Mogoče bi bil matematik....

mitja_i ::

Machete ::

Ne predstavljam si, da greš z odporom v službo. Dan za dnem, mesec za mesecom.. Pomoje je to izjemen suffer. Tako da ja, res sem offtopic, ampak to je daleč najbolj pomemben faktor pomoje. Zelo blizu z cekini konec meseca imho, oz. bolj, če so ti v nekem povprečju. Bolj ko je hobi job in job hobi, bolj si zmagal v poklicni poti.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

smoke ::

lebdim je izjavil:

Pa še na eno stvar bi rad opozoril, kar sem v zadnjem času opazil: ne vem, zakaj imamo mi iz Pedagoške fakultete iz smeri matematika-računalništvo kar nekakšen "predznak" in posebno obravnavo, kot da nimamo pojma o računalništvu. Vedno, ko se srečam s kakšnim sošolcem ali sošolko, mi zagotovo pove kakšen primer. Je težko razumeti, da smo se mi v bistvu učili za učitelje računalništva, kar je popolnoma drugače kot nek inženir računalništva? Ta sprememba se ne zgodi iz dneva v noč, ampak je to "tek na dolge proge".


Iskreno? Ker res nimate pojma. Če si učitelj in se prijavljaš na delovno mesto inženirja potem jim ne morš zamerit če na tebe gledajo drugače kot na inženirje. Kot si že sam omenil, le približno znate programirat, veste kaj je spremenljivka, funkcija, if stavek, to pa nažalost ni dovolj za opravljanje dela programerja.

Kot že vaš naziv pove, ste vi učitelji računalništva, torej je vaše mesto v osnovnih/srednjih šolah, in temu primerno je tudi znanje.

mitja_i ::

Problem je, ker slovenske računalniške firme nimajo strokovnjakov za human-resources. Tudi drugače imajo slovenske firme premalo raznolik profil zaposlenih.

lebdim ::

@smoke,

oprosti, ampak tega mi pa ne bo nihče govoril, da mi PeFovci iz smeri matematika-računalništvo nimamo pojma o računalništvu. Imeli smo najmanj 18 predmetov računalništva, je pa potem od tebe odvisno, koliko se boš ti sam nadalje izobraževal na tem področju. Zanimiva mi je pa predvsem zadnja trditev, da je naše mesto v osnovnih/srednjih šolah. Ta trditev zame pomeni le-to, da ne poznaš, kakšna je potem vloga učitelja računalništva na šoli. Sem prepričan, da zagotovo misliš, da učitelj računalništva samo poučuje računalniške predmete. Najprej se pozanimaj, kaj vse mora potem učitelj računalništva zraven še početi poleg poučevanja, da boš lahko kaj rekel o tem, pa mislim, da ti bo hitro jasno, da bi lahko vsak računalničar na šoli odprl lasten s.p. z računalniškimi storitvami.

tiran2000 ::

ne se sekirat. na razgovorih (tudi za inžinirska mesta) predvsem diplomanti FRI pogosto sploh niso neka huda konkurenca, FERI-jevci so presenetljivo veliko bolj - po mojih izkušnjah. Njihovem EGO navkljub, je njihovo realno znanje pogosto bolj omejeno kot misliš, predvsem praktično so pogosto bosi - enako kot ti trenutno. Z malo interesa in truda komot nadoknadiš "zaostanek" doma s samoizboraževanjem. Tistih 20% ki je ful zagnanih in ki res praktično dela celoten študij boš morda res težko v kratkem času prehitel (dolgoročno je tudi to možno), vendar ostane še vedno tistih 80% od katerih si lahko boljši :-)

sam tko random ideja. poglej tudi npr. podjetja ki pogosto iščejo predavatelje (npr. housing, b2 itd.). mogoče potrebujejo tudi koga, da jim pomaga pripraviti gradiva, lahko tudi kaj enostavnega odpredavaš zraven. vem da ni to točno to kar iščeš, vendar za začetek bi bilo tudi to ok, ane? preden greš do delodajalca se ustrezno pripravi!

smoke ::

lebdim je izjavil:

@smoke,

oprosti, ampak tega mi pa ne bo nihče govoril, da mi PeFovci iz smeri matematika-računalništvo nimamo pojma o računalništvu.


V večih temah sem opazil tvoje jamranje, da te noben noče zaposlit. Kaj lahko torej človek sklepa?

lebdim je izjavil:

Imeli smo najmanj 18 predmetov računalništva, je pa potem od tebe odvisno, koliko se boš ti sam nadalje izobraževal na tem področju.


To, da se bo človek še sam doma izobraževal se smatra v vseh šolah. Ti se očitno nisi, ker drugače bi te htel kdo zaposlit.

lebdim je izjavil:

Zanimiva mi je pa predvsem zadnja trditev, da je naše mesto v osnovnih/srednjih šolah. Ta trditev zame pomeni le-to, da ne poznaš, kakšna je potem vloga učitelja računalništva na šoli. Sem prepričan, da zagotovo misliš, da učitelj računalništva samo poučuje računalniške predmete. Najprej se pozanimaj, kaj vse mora potem učitelj računalništva zraven še početi poleg poučevanja, da boš lahko kaj rekel o tem, pa mislim, da ti bo hitro jasno, da bi lahko vsak računalničar na šoli odprl lasten s.p. z računalniškimi storitvami.


Ne, res nevem kakšna je vloga učitelja računalništva. Kakšna je torej?


Maš torej kaj za pokazat? Kak izdelek, ki si ga naredil v sklopu vaj na faksu ali sam doma?

Ice-Heki ::

lebdim je izjavil:

Je tako težko razumeti, da nekateri dajemo prednost fakulteti in ne delu zraven fakultete?

Delodajalci rajši vzamejo nekoga, ki je v življenju vsaj kaj delal poleg fakultete, kot človeka, ki je bil vedno samo na faksu in za faks.

lebdim je izjavil:

Zdaj je zame čas, da si nabiram neke izkušnje.

Pridruži se kakšni OpenSource grupi in naredi kakšen dodatek / popravek zanje. Dobil boš referenco, nekaj se boš naučil ...

lebdim je izjavil:

Jaz konkretno sem se šolal za pedagoškega računalničarja, ampak zaradi situacije v šolstvu, ki je trenutno, sem prisiljen opraviti spremembo v web developerja.

Zakaj si prisiljen opraviti spremembo v web developerja? Lahko se prekvalificiraš v npr. cvetličarja?

lebdim je izjavil:

Če bo pa vsak delodajalec gledal samo na to, kaj kandidat zna in kaj mu lahko pokaže, namesto da bi mi omogočili neko usposabljanje na delovnem mestu in s tem pridobivam izkušnje, potem bo še vedno velika večina diplomantov nezaposlenih.

Delodajalec išče nekoga, ki bo v podjetju naredil to in ono in na ta način prinesel podjetju več denarja. Delodajalec ni nekdo, ki te bo učil. Delodajalec od tebe zahteva, da to znaš in da delaš profit. Kapitalizem pač.

lebdim je izjavil:

oprosti, ampak tega mi pa ne bo nihče govoril, da mi PeFovci iz smeri matematika-računalništvo nimamo pojma o računalništvu. Imeli smo najmanj 18 predmetov računalništva, je pa potem od tebe odvisno, koliko se boš ti sam nadalje izobraževal na tem področju.

Žal več opravljenih predmetov iz računalništva ne pomeni nujno da povečaš možnost nove službe v vsaki IT firmi.

smoke je izjavil:

lebdim je izjavil:

Pa še na eno stvar bi rad opozoril, kar sem v zadnjem času opazil: ne vem, zakaj imamo mi iz Pedagoške fakultete iz smeri matematika-računalništvo kar nekakšen "predznak" in posebno obravnavo, kot da nimamo pojma o računalništvu. Vedno, ko se srečam s kakšnim sošolcem ali sošolko, mi zagotovo pove kakšen primer. Je težko razumeti, da smo se mi v bistvu učili za učitelje računalništva, kar je popolnoma drugače kot nek inženir računalništva? Ta sprememba se ne zgodi iz dneva v noč, ampak je to "tek na dolge proge".


Iskreno? Ker res nimate pojma.

Težava je, da vsi poznamo kakšnega učitelja računalništva, ki dejansko nima pojma. In potem se vas zaradi tega prime negativen predznak. Začni se truditi, da boš to popravil. Mogoče ideja: začni razlagati lekcije iz računalništva za osnovno/srednjo šolo/faks, tako kot je to storil avtor www.astra.si

Resno: če ne dobiš službe, zakaj ne bi potem kakšno uro svojega življenja posvetil kakšnemu open source projektu? Če ti to ne diši, mogoče se lahko na lokalni šoli dogovoriš, da bi vodil npr. računalniški krožek in pripraviš koga od učencev/dijakov na tekmovanja, ki vsako leto potekajo (ZOTKS, IJS)? Ali si to že poizkusil?

Gandalfar ::

Glede na tvojo profesijo - ali si naredil kakšen MOOC* ali OER**? Si mogoče poskusil postavit kakšen Moodle, Canvas, edX? Ali znaš kaj povedat o SMIL, QML ali SCORM?

Če ne, imaš zdaj stvari za Googlat. Trenutno bi bil kar navdušen, če bi lahko pri nas koga našel, ki bi mi znal pomagat postavit naslednjo generacijo hostinga za OER vsebine. Prav tako je tam par zanimivih mednarodnih projektov, kamor bi ga lahko porinil.

Si to ti? Imaš čas si vzet en teden pa naredit en projekt, da boš imel kaj za pokazat?

(Avtor bi moral pozna te kratice sicer: *Massive online open courses, **Open Education Resources)

lebdim ::

Sem ti pisal privat mail, tako da se lahk tam zmeniva kaj bolj konkretno. Ja, seveda poznam veliko teh stvari, v teoretičnem smislu in po imenu, nisem pa še sam nalagal Moodla ali Canvasa. V Moodlu smo imeli spletno učilnico, kjer smo oddajali seminarske, poročila, itd.., predvidevam pa, da ga ni tako težko postavit (če nič drugega, bi si pomagal z youtube nasveti how to). Sem pa v diplomski opisoval iz česa je SCORM zgrajen in sem ga opisal kot eden od standardov za e-gradiva. Sva pa s sošolcem na faksu postavljala in se ukvarjala v Joomli nekaj, ampak sem že pozabil to. Enostavnejši mi je Wordpress, sam se ga moram še malce naučit...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lebdim ()

videc ::

lebdim je izjavil:

Sem ti pisal privat mail, tako da se lahk tam zmeniva kaj bolj konkretno. Ja, seveda poznam veliko teh stvari, v teoretičnem smislu in po imenu, nisem pa še sam nalagal Moodla ali Canvasa. V Moodlu smo imeli spletno učilnico, kjer smo oddajali seminarske, poročila, itd.., predvidevam pa, da ga ni tako težko postavit (če nič drugega, bi si pomagal z youtube nasveti how to). Sem pa v diplomski opisoval iz česa je SCORM zgrajen in sem ga opisal kot eden od standardov za e-gradiva. Sva pa s sošolcem na faksu postavljala in se ukvarjala v Joomli nekaj, ampak sem že pozabil to. Enostavnejši mi je Wordpress, sam se ga moram še malce naučit...
Ker predvidevaš, kako lahko je postavit Moodle ali Canvas... Postavi si ga doma, pa ne boš več predvideval, ampak boš znal, pa še naučil se boš ogromno.
SCORM opisovati kot enega od standardov je nekaj, kaj narediti na njegovi osnovi pa druga.
Na FRI-ju imaš ljudi, ki opišejo katero od knjižnic npr. OpenCV ali Intel IPP in zraven podajo praktične primere uporabe.
To, da FRI-jevci gledajo postrani na PEF-ovce je pač dejstvo. 18 predmetov računalništva ...
Saj veš kaj pravijo, kdo se vpiše na PEF, ne? ;)

lebdim ::

Hehehe, ne, ne vem kaj pravijo, kdo se vpiše na PEF :D ... Po mojem mnenju tisti, ki bi bili radi na koncu učitelji.

Ok, ej, hvala vsem za nasvete, bom jaz zdaj malo tole naštudiral tako teoretično kot praktično ... To, da ti znaš potem nekaj konkretnega naredit, ne gre iz danes na jutri, ampak traja vsaj en mesec ali dva ... Lepo bodite.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lebdim ()

rokp ::

Verjetno nekaj takega:

Tisti, ki znajo - delajo, tisti, ki ne znajo - učijo in tisti, ki ne znajo niti delati niti učiti - kritizirajo!

Disclaimer: Tudi sam obcasno ucim. ;)

Isotropic ::



Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

poučevanje matematike in računalništva

Oddelek: Šola
153604 (2569) lebdim
»

Vprašanja mat, fiz

Oddelek: Šola
111747 (1036) lebdim
»

Programiranje (strani: 1 2 )

Oddelek: Programiranje
9721724 (17301) def0r
»

FRI, FR ali FMF?

Oddelek: Šola
133251 (2922) Mavrik
»

Ministrstvo za šolstvo in šport želi prosto dostopne šolske učbenike (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
9022244 (19974) noraguta

Več podobnih tem