Forum » Šola » poučevanje matematike in računalništva
poučevanje matematike in računalništva
lebdim ::
ima mogoče kdo na tem forumu izkušnje s poučevanjem tako matematike in računalništva skupaj v osnovnih šolah? je kdo mogoče mladi učitelj? mogoče kdo dela na kakšni šoli pripravništvo? kakšne imate kaj izkušnje tako s poučevanjem matematike kot računalništva?
Yacked2 ::
Na osnovno šolo bi lahko šel matematiko poučevati vsak gimnazijec, ki je navdušen nad matematiko. Lastnost dobrega učitelja je v tem, da tudi nezainteresirane učence motivira k delu.
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!
tiran2000 ::
na OŠ se zaenkrat še ne poučuje pravo računalništvo. Bolj uporaba računalnikov (multimedia, omrežja (html, javascript,css) ter urejevalniki besedil (MS OFfice) ...ni osnov programiranja sploh (ne štejem html in javascript kot pravi programski jezik, ker se ga niti ne uči na tak način, da bi se delalo kaj bolj kompleksnega)... vmes se mogoče še kaj predela... predmet je izbirni, to pomeni da se vsako leto spreminja ali se bo izvajal ali ne glede na interes učencev...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: tiran2000 ()
lebdim ::
@tiran2000, saj ravno to sprašujem. kako narediti izbirni predmet računalništvo čim bolj zanimiv?
sandmat ::
@tiran2000, saj ravno to sprašujem. kako narediti izbirni predmet računalništvo čim bolj zanimiv?
Tako, da NE učiš worda, temveč osnove algoritmičnega razmišljanja. Sicer je čas izgubljen. Povprečen 10-letnik ima več kot dovolj pojma kako uporabljat računalnik, nima pa razvitega modela algoritmičnega razmišljanja, ki mu bo kot odraslemu služil kot osnova za uspešno delo.
Invictus ::
@tiran2000, saj ravno to sprašujem. kako narediti izbirni predmet računalništvo čim bolj zanimiv?
Ukineš računalnik in jih naučiš osnov ...
Mogoče se bo koga prijelo ...
Nekje na netu obstaja knjiga v angleščini kako učiti računalništvo brez računalnika ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Isotropic ::
itak da rabis uciti osnov worda
tipkat not ze zna vsak alpa tab pritisniti alpa kaksno ikonico, potem se pa vecinoma hitro konča.
isto excel, powerpoint itd.
tipkat not ze zna vsak alpa tab pritisniti alpa kaksno ikonico, potem se pa vecinoma hitro konča.
isto excel, powerpoint itd.
McMallar ::
Moji otroci so navduseni nad Scratch-em, Arduinom, Raspberry-jem, etc...
Why can't a programmer tell the difference between Halloween and Christmas?
Because OCT31 = DEC25
Because OCT31 = DEC25
bluefish ::
Ja, bi predlagal nekaj v navezi z Arduinom ali RPi. Za froce dolgočasno programiranje postane precej bolj zanimivo, če je rezultat dela "oprijemljiv".
sandmat ::
Nekje na netu obstaja knjiga v angleščini kako učiti računalništvo brez računalnika ...
Tudi v slovenščini, saj materiale prevaja prof. Demšar iz Fakultete za računalništvo in informatiko. -> http://www.fri.uni-lj.si/si/izobrazevan...
Predlagam, da ga kontaktiraš, saj linka do gradiv ne najdem.
Nona ::
Glede na veljavne učne načrte se morajo učenci naučiti računalniškega opismenjevanja v okviru različnih predmetov (od matematike do slovenščine do tehnike in tehnologije do tujega jezika ...), vendar je odvisno od posameznega učitelja, koliko tega opismenjevanja izvaja. Pri nas izvajamo računalniško opismenjevanje kot fakultativni pouk v 4. razredu v obsegu 35 ur v šolskem letu (osnove dela z OS, shranjevanje datotek, delo v urejevalniku besedil, iskanje na internetu, izdelava predstavitev, osnove programiranja - s Scratchom).
S šolskim letom 2014/2015 pa se v osnovne šole uvajajo tako imenovani neobvezni izbirni predmeti v 4. in 7. razredu.
Za 4. razred (in nato v naslednjem letu v 5., leto pozneje pa tudi v 6. razredu) lahko šola ponudi tudi računalništvo, ki poučuje algoritmično razmišljanje (učni načrt). Od staršev je odvisno, če bodo izbrali katerega od ponujenih predmetov (šola mora obvezno ponuditi tuji jezik, lahko pa ponudi tudi šport, tehniko in tehnologijo, umetnost in/ali računalništvo).
@lebdim
Kako narediti predmet čim bolj zanimiv? Čim več različnih vaj, nalog, raziskovanja, obvezno vključiti izbirni sklop programiranje (letos smo programirali Lego Mindstroms robotke, lani smo uporabljali Scratch), povprašati jih je potrebno, kaj bi se radi naučili in nato med njihove želje "vtakniti" tisto, kar morajo obvladati. Prilagajati se je potrebno trenutnim trendom, saj je učni načrt dovolj ohlapen, da se cilji dajo doseči na različne načine.
@sandmat
Povprečen 10-letnik ima več kot dovolj pojma kako uporabljat računalnik.
Pri nas to ne drži, še vedno je mnogo otrok, kjer doma nimajo računalnika, ga ne znajo vklopiti itd. Moje izkušnje (iz OŠ in SŠ) kažejo, da se njihovo znanje da zreducirati na: YouTube, Facebook, igrice, iskanje neumnosti na internetu. Da bi pa znali narediti predstavitev, oblikovati kakšno besedilo ... pa že težko. Se pa stanje popravlja zaradi zgoraj omenjega fakultativnega pouka v 4. razredu in računalniških krožkov v 2. in 3. razredu.
edit: tipkarska napaka
S šolskim letom 2014/2015 pa se v osnovne šole uvajajo tako imenovani neobvezni izbirni predmeti v 4. in 7. razredu.
Za 4. razred (in nato v naslednjem letu v 5., leto pozneje pa tudi v 6. razredu) lahko šola ponudi tudi računalništvo, ki poučuje algoritmično razmišljanje (učni načrt). Od staršev je odvisno, če bodo izbrali katerega od ponujenih predmetov (šola mora obvezno ponuditi tuji jezik, lahko pa ponudi tudi šport, tehniko in tehnologijo, umetnost in/ali računalništvo).
@lebdim
Kako narediti predmet čim bolj zanimiv? Čim več različnih vaj, nalog, raziskovanja, obvezno vključiti izbirni sklop programiranje (letos smo programirali Lego Mindstroms robotke, lani smo uporabljali Scratch), povprašati jih je potrebno, kaj bi se radi naučili in nato med njihove želje "vtakniti" tisto, kar morajo obvladati. Prilagajati se je potrebno trenutnim trendom, saj je učni načrt dovolj ohlapen, da se cilji dajo doseči na različne načine.
@sandmat
Povprečen 10-letnik ima več kot dovolj pojma kako uporabljat računalnik.
Pri nas to ne drži, še vedno je mnogo otrok, kjer doma nimajo računalnika, ga ne znajo vklopiti itd. Moje izkušnje (iz OŠ in SŠ) kažejo, da se njihovo znanje da zreducirati na: YouTube, Facebook, igrice, iskanje neumnosti na internetu. Da bi pa znali narediti predstavitev, oblikovati kakšno besedilo ... pa že težko. Se pa stanje popravlja zaradi zgoraj omenjega fakultativnega pouka v 4. razredu in računalniških krožkov v 2. in 3. razredu.
edit: tipkarska napaka
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Nona ()
sandmat ::
Povprečen 10-letnik ima več kot dovolj pojma kako uporabljat računalnik.
Pri nas to ne drži, še vedno je mnogo otrok, kjer doma nimajo računalnika, ga ne znajo vklopiti itd. Moje izkušnje (iz OŠ in SŠ) kažejo, da se njihovo znanje da zreducirati na: YouTube, Facebook, igrice, iskanje neumnosti na internetu. Da bi pa znali narediti predstavitev, oblikovati kakšno besedilo ... pa že težko. Se pa stanje popravlja zaradi zgoraj omenjega fakultativnega pouka v 4. razredu in računalniških krožkov v 2. in 3. razredu.
Od kdaj ima oblikovanje besedila veze z računalništvom? :) Saj tudi esejev in tehničnih poročil ne znajo pisat. Slednjih niti, ko končajo srednjo šolo. Ne spada vse pod računalništvo, kar vsebuje uporabo računalnika. Tako, kot ne rabiš biti inženir, da voziš avto.
lebdim ::
Stvari za prebrat / pogledat za vsakega učitelja računalništva:
- ACM kurikulum K12
- Primerjava slovenskega učnega načrta in ACM kurikuluma
- predavanje Tima Bella
- predavanje Janeza Demšarja
- Vpišite "V šole bi bilo potrebno uvesti pouk računalništva" v Google in prvi pdf, ki je na voljo, revija Didakta.
- Tekmovanje Bober
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Je srednja šola sploh relevantna? (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 24181 (19971) | "NaN" |
» | Programiranje (strani: 1 2 )Oddelek: Programiranje | 23200 (18777) | def0r |
» | Računalniški praktikumOddelek: Šola | 2318 (1547) | WarpedGone |
» | Estonija v osnovne šole uvaja obvezen pouk programiranja (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 16281 (13291) | Truga |