» »

Vgradnja zobnikov z ravnimi zobmi - možno?

Vgradnja zobnikov z ravnimi zobmi - možno?

negotiator ::

Pozdravljeni,

zanima me, če je tehnično in legalno gledano, možno zamenjati zobnike v menjalniku (razen tistih za vzvratno vožnjo, ki je že tak), za zobnike z ravnimi zobmi (zobje so vzporedni z osjo vrtenja)? Taki zobniki so namreč učinkovitejši (več moči gre na kolesa, ohišje menjalnika pa ni več tako obremenjeno). Edina "slabost" je njihova glasnost (to lahko opazimo pri vzvratni vožnji) vendar osebno mi je zvok všeč, najbrž pa ne bi bilo legalno, ker bi ponoči proizvajalo kar nekaj hrupa? Vprašanje je samo teoretično, saj si česa takega najbrž ne bi mogel privoščit zdajle in bi najbrž tudi težko našel take zobnike.

Hvala za odg.

LP

PS: če koga zanima, kakšen je zvok (sicer pretirano v primerjavi z osebnim avtomobilom, pa vseeno):
All easy problems have already been solved.

Isotropic ::

prednost zobnikov s poševnimi zobmi je tudi bolj miren tek.
drugače jih boš pa moral sam delat, pa mogoče bo.
bo pa problem tut, ker boš moral menjalnik praktično na novo preračunat, ker se tudi dimenzije ne bodo ujemale.

negotiator ::

Isotropic je izjavil:

prednost zobnikov s poševnimi zobmi je tudi bolj miren tek.
drugače jih boš pa moral sam delat, pa mogoče bo.
bo pa problem tut, ker boš moral menjalnik praktično na novo preračunat, ker se tudi dimenzije ne bodo ujemale.


Aha, se pravi, da tehnično gledano ni najlažja zadeva :D
All easy problems have already been solved.

fikus_ ::

Takšne zobnike imajo npr Rally avtomobili.
Kje boš dobil ustrezne zobnike za zamenjavo? Vprašanje je če bo kdo sploh ugotovil, da so drugi zobniki noter. Če pa slučajno kdo sliši razliko, pa lahko rečeš da je menjalnik na koncu.
Polkiči Lpp Ljubljana ali RTI Maribor. Delajo homologacije.

negotiator ::

fikus_ je izjavil:

Takšne zobnike imajo npr Rally avtomobili.
Kje boš dobil ustrezne zobnike za zamenjavo? Vprašanje je če bo kdo sploh ugotovil, da so drugi zobniki noter. Če pa slučajno kdo sliši razliko, pa lahko rečeš da je menjalnik na koncu.
Polkiči Lpp Ljubljana ali RTI Maribor. Delajo homologacije.


Mislim, da bi se kar hitro ugotovilo, da je neka sprememba, če bi se slišalo, kot da se v rikverc pelješ :) Sicer pa bi tvoj izgovor z menjalnikom na koncu verjetno vžgal :D
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

noraguta ::

Ne bo šlo kr sam zamenjat zobnike. Za rally je cel menjalnik na nov narejen. Ne sam kak zobnik zamenjan.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

negotiator ::

noraguta je izjavil:

Ne bo šlo kr sam zamenjat zobnike. Za rally je cel menjalnik na nov narejen. Ne sam kak zobnik zamenjan.


Se mi je zdelo, da verjetno ne bi šlo v izi. No, sicer se v praksi najbrž itak ne bi tega lotil.
All easy problems have already been solved.

krucymucy ::

Jaz bi imel rally avto za daily-ja. Registriran itak mora biti, posledicno tudi vse homologirano, tako da to bi slo.
Seveda ne govorim od WRC specialkah, kak R2 ali R3 bi bil pa fajn :)

Zgodovina sprememb…

#000000 ::

Sej pomojem je to še legalno, vsaj včasih je bilo, se spomnim Kuzmiča in še parih dirkačev ki so se dnevno vozili z čistimi specijalkami, nič posebnega, edini problem je ker je tak avto zelo težko vozit pri naših omejitvah, mislm te avti niso delani za počasno vožnjo, vse poka in trokira če ga ne teraš pod obrati.

Furbo ::

OMG moj fotr je imel včasih sekular, pa ni tulil pol tako nadležno kot tale kripa od avta.

In ti bo hotel imeti to? Da ti avto zveni, kot da je na baterije?
i5-13600K, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO, Toughpower GF3 1000W
RTX3070, ALIENWARE AW3821DW, DELL U3014

Blinder ::

Fora teh zobnikov niso boljs eperformanse/manjse izgube ampak dosti vecja vzdrzljivost teh zobnikov. Ali drugace povedano, ista vzdrzljivost ampak s to prednostjo, da je potem menjalnik bistveno lazji.
A ni stara N grupa imela moznost vgradnje ravnih zobnikov pod pogojem, da ostanejo prestavna razmerja enaka kot original?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

#000000 ::

Ne bi vedu, ampak Kuzmiča se spominm s tisto legendarno petico, pa Črnivca malo kasneje z Lancio delto mislm da je bila integrale nisem pa 100% pa še par folka je teralo specijalke skor dnevno al pa vsaj občasno, se pa spomin enga tipa iz fužin ki je vozil Ford Escort RS Cosworth bele barve, ma mislm da sem ga večktat vidu kako je stal ob cesti z okvaro kot da je dejansko vozil :) zgleda plačal bajno, za odslužen avto.

negotiator ::

Blinder je izjavil:

Fora teh zobnikov niso boljs eperformanse/manjse izgube ampak dosti vecja vzdrzljivost teh zobnikov. Ali drugace povedano, ista vzdrzljivost ampak s to prednostjo, da je potem menjalnik bistveno lazji.
A ni stara N grupa imela moznost vgradnje ravnih zobnikov pod pogojem, da ostanejo prestavna razmerja enaka kot original?



Kakor jaz vem, naj bi prislo vec moci na kolesa in s tem bi avto tudi manj porabil. Fora je pa v tem, ker, ko pride navor na prvi zobnik (pri obicajnih zobeh), hoce seveda obrniti tudi drug zobnik, ki pa se temu upira in posledicno, ker so zobje postrani, zobnika hoceta zdrsnit vsak v svojo stran (v smeri osi oz. gredi, na kateri sta zmontirana), in tukaj se pojavi izguba moci in obremenitev ohisja menjalnika. Zobniki, ki imajo zobe postrani, ne ropotajo zato, ker so zobje dalj casa v stiku, drug z drugim.

Furbo je izjavil:

OMG moj fotr je imel včasih sekular, pa ni tulil pol tako nadležno kot tale kripa od avta.

In ti bo hotel imeti to? Da ti avto zveni, kot da je na baterije?


Meni je pa zvok cirkularja veliko manj prijeten, kot zvok takih zobnikov. Pac, stvar okusa. Vsec mi je recimo tudi zvok vijacnega kompresorja (bolj, kot recimo od turbo kompresorja).
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

krucymucy ::

Kje si clovek lahko sploh kupi rally avto?

Spet govorim o R grupi ne o nekih specialkah.

World peace ::

zanima me, če je tehnično in legalno gledano, možno zamenjati zobnike v menjalniku (razen tistih za vzvratno vožnjo, ki je že tak), za zobnike z ravnimi zobmi (zobje so vzporedni z osjo vrtenja)?


Je

Na take projekte pa pozabi. Hrupa je preveč, pri 130 na ac ti bo po že 5 minutah dopizdilo.
In ravni zobje niso popolnoma nič močnejši od herringbone kakršne imajo vsi današnji menjalniki, tudi tisti na športnih vozilih.

masevc ::

negotiator je izjavil:

Pozdravljeni,

zanima me, če je tehnično in legalno gledano, možno zamenjati zobnike v menjalniku (razen tistih za vzvratno vožnjo, ki je že tak), za zobnike z ravnimi zobmi (zobje so vzporedni z osjo vrtenja)? Taki zobniki so namreč učinkovitejši (več moči gre na kolesa, ohišje menjalnika pa ni več tako obremenjeno). Edina "slabost" je njihova glasnost (to lahko opazimo pri vzvratni vožnji) vendar osebno mi je zvok všeč, najbrž pa ne bi bilo legalno, ker bi ponoči proizvajalo kar nekaj hrupa? Vprašanje je samo teoretično, saj si česa takega najbrž ne bi mogel privoščit zdajle in bi najbrž tudi težko našel take zobnike.

Hvala za odg.

LP

PS: če koga zanima, kakšen je zvok (sicer pretirano v primerjavi z osebnim avtomobilom, pa vseeno):


Predelavo H menjalnika na ravne zobnike ti v Sloveniji lahko naredi Tehovnik iz Slovesnkih konjic. Delatudi za dirkalne avte. Na posnetku pa je sekvenca, ki je ne bos spravil skupaj. Jo bos moral kar kupiti. Govorimo o pravi sekvenci, ne o sistemu ki prestavlja navaden H

Sicer ne vem zakaj bi ti to rabil na cesti v normalnem Prometu. Tak menjalnik na posnetku se razstavi po skoraj vsaki dirki in menja sinhrone, pa se kaj. To ni za normalno uporabo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: masevc ()

čuhalev ::

Takšen zvok oddajajo cenejši traktorji, se moraš ustaviti, da lahko prešaltaš brzino, sicer ropota. :))

noraguta ::

čuhalev je izjavil:

Takšen zvok oddajajo cenejši traktorji, se moraš ustaviti, da lahko prešaltaš brzino, sicer ropota. :))

ja pa jade. Ni se treba ustavit. Sam sinhroniziran menjalnik ni.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

A. Smith ::

čuhalev je izjavil:

Takšen zvok oddajajo cenejši traktorji, se moraš ustaviti, da lahko prešaltaš brzino, sicer ropota. :))


Pri traktorjih in starih tovornjakih, ki niso imeli sinhronskih menjalnikov je (bilo) treba zobnike pri prestavljanju sinhronizirati z vmesnim dodajanjem plina.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

noraguta ::

A dej ne nabiji. Sam v enem primeru. Sicer pa ne. Spet en slotech stokonloko.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

čuhalev ::

Da poudarim svoje misli. Ko se jaz s takšnim traktorjem spustim v dolino z odmaknjeno sklopko in imam v prestavi, slišim ravno takšen zvok, kot da mi bo vse skupaj razpadlo. Sklopko odmaknem, da gre traktor lahko hitreje, sicer ga zavira motor kljub dodanemu plinu. Nisem pa še poskusil dati iz prestave in se spustiti pod breg. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: čuhalev ()

Blinder ::

S plinom na traktorju dolocas s koliksnimi obrati naj dela. Z njim ne dolocas koliko 'zraka' naj motor potegne not. Traktor ima potem mehanizem ki dozira gas tako da so obratni vedno isti.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

vorantz ::

Blinder je izjavil:

S plinom na traktorju dolocas s koliksnimi obrati naj dela. Z njim ne dolocas koliko 'zraka' naj motor potegne not. Traktor ima potem mehanizem ki dozira gas tako da so obratni vedno isti.


Iz kje si pa ti zdej zrak potegnu?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

ford mondeo mk3 2.2 2000-2007 ste že imeli isti problem?

Oddelek: Na cesti
121801 (1513) Sony2012
»

Kolo - Konec uporabe pogonske verige? (strani: 1 2 )

Oddelek: Šport
519709 (4940) s1m0n
»

Težave z menjalnikom? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7018067 (13905) bambam20
»

Zrak v sistemu hidravlične sklopke

Oddelek: Na cesti
137334 (6943) negotiator
»

Zobniki na mopedu (APN)

Oddelek: Pomoč in nasveti
215928 (5517) Seljak

Več podobnih tem