Spiegel Online - Čedalje več podjetij se ukvarja z raziskavami avtonomnih vozil, zato je le vprašanje časa, kdaj se bodo na cestah množično pojavila. Preizkusi na javnih cestah so prispeli že čisto blizu naših meja, in sicer bo Daimler v Nemčiji testiral samovozeče tovornjake na avtocestah.
Samovozeči avtomobili so na nemških cestah dovoljeni že nekaj časa. Na avtocesti A9 med Ingolstadtom in Nürnbergom Audi že testira svoj avtonomni model A7. Za zdaj zna peljati le po avtocesti, pa še tu se zmede pred delnimi zaporami zaradi dela na cesti, a takšni so pač prvi koraki. Tudi Google jih je imel in medtem ko so Googlova vozila omejena na 40 kilometrov na uro, tale A7 drvi s 130 kilometri na uro. Tehnični del avtonomnih avtomobilov je večidel že rešen, a pred množično uporabo bo treba rešiti nekatere druge izzivi, med katerimi sta odgovornost in čas za prevzem krmila, če avtomobil ne zna odreagirati na bližajočo se situacijo.
Naslednji korak so seveda večtonski tovornjaki. Daimler je dobil dovoljenje nemških oblasti, da na avtocestah v zvezni deželi Baden-Württemberg preizkuša tako imenovane Future Trucks. Ti še vedno potrebujejo človeškega voznika, ki je ves čas prisoten v kabini in spremlja dogajanje, a se zna vozilo samo držati pasu, vzdrževati varnostno razdaljo do vozil pred seboj in obvoziti ovire. Trenutno v Nemčiji testirajo sedem takšnih tovornjakov, nekaj pa jih preizkušajo tudi na cestah ameriške Nevade.
Novice » Znanost in tehnologija » V Nemčiji bodo preizkušali samovozeče tovornjake
Bibi ::
To bo zmaga. Načeloma se bodo dostavni časi vseh stvari zmanjšali za precej. Je pa res, da bo veliko veliko ljudi izgubilo delo, ko bodo tovornjaki avtonomni - kar pa je naslednji korak.
Že tako velika brezposelnost in sedaj še poplava poceni delovne sile (begunci)...
Ne vidim ravno pozitivnega razpleta pri takšnem sistemu, kot ga imamo sedaj.
Že tako velika brezposelnost in sedaj še poplava poceni delovne sile (begunci)...
Ne vidim ravno pozitivnega razpleta pri takšnem sistemu, kot ga imamo sedaj.
Mufasa ::
Vsaj Highway autopilot bi bil res lahko standard v avtomobilih v naslednjih 5 letih, kot npr sedaj tempomat...
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
tikitoki ::
Večja brezposelnost je problem, ker se koristi ne prenesejo na vse, ampak služijo samo za bogatenje peščice. V nasprotnem primeru je avtomatizacija duhamornih del popolen napredek in v interesu vseh.
WarpedGone ::
Men ni jasno zakaj se ne vzpostavi princip navideznega cestnega vlaka?
V prvem kamijonu je človeški šofer ki vodi četo. Za njim pa so na minimalni razdalji 'prikolice', ki mu avtomatsko sledijo. V njih še vedno sedijo šoferji ampak so na standby. Kamijon-priklica bo zaviral istočasno in vsaj enako močno kot kamijon pred njim. Pospeševanja in obračanje volana podobno. Če se prednjega zrine avto, pač prikolica postane nova 'lokomitiva' dokler se vsiljivec ne spoka ven in se stvar znova virtualno priklopi na kamion spredaj.
ACC z datalinkom.
V prvem kamijonu je človeški šofer ki vodi četo. Za njim pa so na minimalni razdalji 'prikolice', ki mu avtomatsko sledijo. V njih še vedno sedijo šoferji ampak so na standby. Kamijon-priklica bo zaviral istočasno in vsaj enako močno kot kamijon pred njim. Pospeševanja in obračanje volana podobno. Če se prednjega zrine avto, pač prikolica postane nova 'lokomitiva' dokler se vsiljivec ne spoka ven in se stvar znova virtualno priklopi na kamion spredaj.
ACC z datalinkom.
Zbogom in hvala za vse ribe
MrStein ::
Niso nekaj takega že preizkušali pred leti?
Da kamion vozi "en meter" za prejšnjim in s tem pridobi (no, izgubi) na zračnem uporu?
Samo so bili problemi z dovoljenji za radio komunikacijo (za avtomatsko zaviranj in podobno).
Da kamion vozi "en meter" za prejšnjim in s tem pridobi (no, izgubi) na zračnem uporu?
Samo so bili problemi z dovoljenji za radio komunikacijo (za avtomatsko zaviranj in podobno).
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Griffin R500 ::
Načeloma se bodo dostavni časi vseh stvari zmanjšali za precej
Tole absolutno ne drži, ker bodo taka vozila programirana na zakonsko določene omejitve vožnje.
Dostavni časi so že danes čisto na minimumu, včasih tudi tako, da je prevoznik prisiljen kršit zakon, da ujame čas dostave, v kolikor ga ne, je posel lahko ogrožen.
Dvomim, da bi lahko še kaj skrajšali roke.
Rias Gremory ::
Dvomim, da bi lahko še kaj skrajšali roke.
Vse se da v kapitalizmu!
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
kuvanasarma ::
Kakorkoli da obrneš, šofer rabi vsaj nekaj počitka. Pa čeprav vozi po 16 ur brez pavze, bo vsaj unih 8 počival. Temu kamijončku to nebo treba.
Instant delivery time - 8h = :)
Instant delivery time - 8h = :)
Griffin R500 ::
kuvanasarma je izjavil:
Kakorkoli da obrneš, šofer rabi vsaj nekaj počitka. Pa čeprav vozi po 16 ur brez pavze, bo vsaj unih 8 počival. Temu kamijončku to nebo treba.
Instant delivery time - 8h = :)
To je res.
Razdalje krajše od 400km pa šofer hitreje opravi, kot pa opisano vozilo.
Matevz96 ::
Griffin R500 je izjavil:
kuvanasarma je izjavil:
Kakorkoli da obrneš, šofer rabi vsaj nekaj počitka. Pa čeprav vozi po 16 ur brez pavze, bo vsaj unih 8 počival. Temu kamijončku to nebo treba.
Instant delivery time - 8h = :)
To je res.
Razdalje krajše od 400km pa šofer hitreje opravi, kot pa opisano vozilo.
Tudi na nekem majhnem parkarišču se bo bolje znašel, sam vidim uporabo samovozečih tovornjakov zaenkrat samo na avtocestah z voznikom na off
7982884e ::
Tudi Google jih je imel in medtem ko so Googlova vozila omejena na 40 kilometrov na uro, tale A7 drvi s 130 kilometri na uro.
povsem nesmiselna primerjava. googlov avtomobil fura 40km/h v mestu, audi izven avtoceste ne zna furat.
carota ::
To bo zmaga. Načeloma se bodo dostavni časi vseh stvari zmanjšali za precej. Je pa res, da bo veliko veliko ljudi izgubilo delo, ko bodo tovornjaki avtonomni - kar pa je naslednji korak.
Že tako velika brezposelnost in sedaj še poplava poceni delovne sile (begunci)...
Ne vidim ravno pozitivnega razpleta pri takšnem sistemu, kot ga imamo sedaj.
Po tvoje bi bilo najbolje prepovedat tudi traktorje, da bodo ljudje lahko zaposleni s kopanjem na roke? Vso to poceni delovno silo bi lahko zaposlili z lopatami; in gospodarska rast bo poskočila v nebo!
Po moje je bolje, da taka dela opravi stroj, šoferji pa gredo delat kaj bolj zanimivega/donosnega. Imajo še kar nekaj let, da dokončajo osnovno šolo.
cegu ::
Griffin R500 je izjavil:
Načeloma se bodo dostavni časi vseh stvari zmanjšali za precej
Tole absolutno ne drži, ker bodo taka vozila programirana na zakonsko določene omejitve vožnje.
Dostavni časi so že danes čisto na minimumu, včasih tudi tako, da je prevoznik prisiljen kršit zakon, da ujame čas dostave, v kolikor ga ne, je posel lahko ogrožen.
Dvomim, da bi lahko še kaj skrajšali roke.
Brez skrbi. Mogoče ne še sedaj, ampak takoj ko opice spravimo proč od volana in to prepustimo elektroniki, bomo cestne povezave začeli planirati inženirji telekomunikacij. Mi imamo tako največ izkušenj s tem, kdaj pride do zastojev, kako jih reševati, kje postavljati bufferje, kako omejevati hitrost.
In na podlagi tega bodo tudi omejitve, odseki, širine pasov bolj efektivno postavljeni, kar bo slej ko prej pripeljajo do krajših rokov dostve. Statistika nesreč bo pomagala pri tem, kje se lahko hitrost spravi na 200 in kje na 40, kje na 35. Tako bo Tovornjak skozi vas lahko vozil 60 ali pa samo 25, odvisno od pogostitve naselja, bližine šol. Informacije o tem pa tudi imamo.
Edino nevem, kaj bomo storili z izgubljenimi paketki. V IT-ju smo jih do sedaj samo metali proč in vprašali za ponovno dostavo
Griffin R500 ::
@cegu
V tej skupini poišči tudi sebe.
Naj te spomnim, da te t.i. opice največkrat pomagajo ljudem na cesti, še zlasti pri kakšnih nesrečah, kar pa za voznike osebnih vozil ne morem trdit.
Še en dokaz, ki podpira mojo izjavo.
http://www.24ur.com/novice/crna-kronika...
Nihče v slednjem primeru ni šel pogledat kaj je z voznikom, niti ni ustavil in zavaroval kraj nesreče.
Jaz bi se na tvojem mestu krepko zamislil, nad podano izjavo.
takoj ko opice spravimo proč od volana
V tej skupini poišči tudi sebe.
Naj te spomnim, da te t.i. opice največkrat pomagajo ljudem na cesti, še zlasti pri kakšnih nesrečah, kar pa za voznike osebnih vozil ne morem trdit.
Še en dokaz, ki podpira mojo izjavo.
http://www.24ur.com/novice/crna-kronika...
Nihče v slednjem primeru ni šel pogledat kaj je z voznikom, niti ni ustavil in zavaroval kraj nesreče.
Jaz bi se na tvojem mestu krepko zamislil, nad podano izjavo.
cegu ::
Kot opice sem mislil vse ljudi za volanom (vse kar vozi in ni stroj, tudi sebe), nisem mislil exsplicitno tovornjakarjev.
In ja, ne bi smel niti tega rečti. Pač me je zaneslo, ker sem zjutraj obtičal v gneči.
In ja, ne bi smel niti tega rečti. Pač me je zaneslo, ker sem zjutraj obtičal v gneči.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: cegu ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prva nesreča Applovega avtonomnega vozila povzročila zgolj nekaj praskOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 4299 (2908) | Swen F@tt |
» | Samovozeči tovornjaki že dostavljajo izdelkeOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 10781 (8698) | GizmoX |
» | V Nemčiji bodo preizkušali samovozeče tovornjakeOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 9395 (6845) | Superboyy |
» | Prihaja avtomobil, ki sam spoštuje omejitve hitrosti (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 46445 (39568) | m0LN4r |
» | Proizvajalci avtomobilov prirejajo statistike o porabi (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 34070 (25149) | nekikr |