» »

Plezanje

Plezanje

ameba ::

Zdravo.
Prpsil bi za nekaj lokacij plezanja na odprtem. Kje v sloveniji je najboljse in kje je kako plezalisce v okolici ljubljane.
Hvala za pomoc.

neon21 ::

Na vranskem imaš steno , kjer lahko pležeš vendar seveda z vso varnostno opremo. Vsaj mislim , da se še da tam plezat saj smo kot mladeniči z inštruktorjem plezali po steni na vranskem. Kje točno je pa žal nevem ker sem pozabil.

Scorpia ::

Sicer na Vranskem nisem bil, ampak sama stena naj nebi bila najboljša za plezanje, ampak spet kokr komu. Vransko je pa daleč od lj, če pa že ni problem se voziti, pol raje črni kal. Eno plezališče je pri šmarni gori, ki naj bi bilo ok. Prav tako je pri iškem vintgarju, ena plezalna stena. Drugače priporočam skočit do črnega kala, kjer je super za plezat in tudi plezalne poti so ene do druge. Ni treba okol premeščat opremo.
Če si pa bolj začetnik, pa priporočam skočit do bohinja, belvi... prav tako mi je bila ok stena pri predvorju...
////

donvito ::

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: donvito ()

#000000 ::

Turnca ali Turnc je ta pod šmarno goro.

sandmat ::

kriška vas in ig sta zelo blizu ljubljane

sl0t3ch ::

Kako se imenuje plezalisce pri crnem kalu ?

qwea ::

Pithlit ::

sl0t3ch je izjavil:

Kako se imenuje plezalisce pri crnem kalu ?

Črni kal.

OP naj se pa najprej zjasni kakšne smeri pleza, pa ga bomo pol pošiljal okol. Če pleza smeri tam okol 5a ga je, recimo, brezveze pošiljat v miško. Pa fajn bi blo vedet tud kolk dolg štrik ima. Na slepo ga nekam pošiljat da se človek nekje zapleza ni glih kul. Sicer ne vem zakaj si OP preprosto ne nabavi vodnika (ga imajo v vsaki knjižnici) pa si poišče sebi primerno plezališče...
Life is as complicated as we make it...

gufy123 ::

blizu ljubljane:
- turnc (pod šmarno goro)
- križevska vas (nad dolom pri ljubljani)
- ig (spodaj ob reki - iški vintgar)
- gornji ig
- retovje pri vrhniki
- močilnik
- kmnitnik pri škofji loki
...

pojdi v knjižnico in si oglej plezališča slovenije. imaš vse opisano. lokacije, težavnost, skice....

če si pa bolj g33k -> plezanje.net

sandmat ::

Pithlit je izjavil:

Če pleza smeri tam okol 5a ga je, recimo, brezveze pošiljat v miško.


več ali manj je večino ljudi brezveze pošiljat v miško. Glede na to, da sprašuje na forumu, pa je nekako implicitno jasno, da verjetno želi nekaj med 5 in 7a (koliko plezalcev poznaš, ki zlezejo več kot to in ne poznajo plezališč v sloveniji?)

Pithlit ::

sandmat je izjavil:

več ali manj je večino ljudi brezveze pošiljat v miško.

Dobro no, karikiran primer.

sandmat je izjavil:

Glede na to, da sprašuje na forumu, pa je nekako implicitno jasno, da verjetno želi nekaj med 5 in 7a (koliko plezalcev poznaš, ki zlezejo več kot to in ne poznajo plezališč v sloveniji?)

Benefit of a doubt? Jaz bi bila kar malo presenečena če pleza karkoli nad 5. Ocene v umetnih stenah je pa bolje odmislit, ker so ponavadi kar lepo precenjene (al pa so naravne podcenjene). V glavnem, ne bazirat svojega znanja (za plezanje zunaj) na tem kaj lahko splezaš na umetni steni.

Primer: tamala v umetni steni na tekmovanjih spleza tudi "7c"... v skali pa nekako ne gre (6c še, kaj več pa samo če ji teren res odgovarja).

*edit* Mimogrede, jaz ne poznam plezališč v Sloveniji. Poznam jih na primorskem, pa par v It, At in Hr. Kaj je kje vzhodno od Škofje Loke pa pojma nimam. Pač ne rabim če ne hodim v tiste konce (imam pa zato vodnik in plezanje.net, ako se tam znajdem pa me piči da bi šla v skalo - oprema je itak v avtu).
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

Yacked2 ::

V Ljubljani imate nov center (http://plezalnicenter.si/), ki super za občasno popestritev, za resne treninge pa po mojem ni, saj je preveč ljudi, bolderce pa nisem videl (razen tiste ogrevalne), kakšno plezanje imaš v mislih ? V gorah, v naravnih plezališčih s štrikom, plastika ? Kaj več povej
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!

Pithlit ::

Trenutno je PCL zaprt (IIRC).

Saj je povedal da rabi zunaj.

Aja, za resen trening tudi je PCL... za skupine imaš lepo rezervirane termine. Pa, po moje se da spravit not kakih 60 ljudi brez večjih problemov (tko da se kar da trenirat)
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

sandmat ::

Pithlit je izjavil:



Primer: tamala v umetni steni na tekmovanjih spleza tudi "7c"... v skali pa nekako ne gre (6c še, kaj več pa samo če ji teren res odgovarja).


ta je pa mal huda :) koliko je visoka tamala? po mojih izkušnjah sem zunaj še celo kaj več zlezel kot na umetni. Seveda pa so nekatera plezališča tudi ocenjena "lokalno" (aka. ko greš že 100x isto smer boš dal precej nižjo oceno kot ko jo plezaš prvič).

Pithlit ::

132.
Life is as complicated as we make it...

sandmat ::

Pithlit je izjavil:

132.


Zato pa je takšna razlika. 7c za mladince ima prilagojene razmake med grifi, da jih lahko tamali zlezejo. Ne more se primerjati s smerjo zunaj, ki jo je ocenil nekdo, ki ima 185cm in razteg rok 2.5m.

Pithlit ::

Ma ni sam to. Na plastiki vidiš točno kje je oprimek/stop... pa kako je obrnjen, pa tekstura je več ali manj glih. V steni je pa snađi se. Pa izgovori tipa 'ni dober grif'. Plastični sloperji ji, recimo, ne delajo nobenih problemov... v skali pa ni šanse. Psiha, po mojem... od kar me je vidla zgrmet 6m globoko na tla.
Life is as complicated as we make it...

ameba ::

Hvala za odgovore. Plezanje je mišljeno kot darilo za punco. Plezanje je trenirala nekaj let,tako da je kar zverzirana.
Sem dobil veliko odgovorov, tako da se bom na podlagi le teh odločil za lokacijo.
Še enkrat hvala :-)

Pithlit ::

Uh... upam da vsaj varovanje obvladaš. V nasprotnem primeru se lahko hitro zgodi da to ne bo dobro darilo.
Life is as complicated as we make it...

Scorpia ::

Varovanje je se najmanjsi problem, vsaj ce punca dober razlozi, kako pa kaj... Ni neka znanost.
////

sandmat ::

Scorpia je izjavil:

Varovanje je se najmanjsi problem, vsaj ce punca dober razlozi, kako pa kaj... Ni neka znanost.


no ja, par let nazaj v črnem kalu srečam tipa, se mal pogovarjamo pa pove, da ga je žena varovala (n-let že to dela, ona ve, da zna itd), pa je grigri okoli obrnila, zdej ma pa ploščice v nogi ...

eno je znat teorijo, drugo je ne zaj***at in tudi znat ujet človeka, ko pade.

Anney ::

S tem res ni heca, napake se hitro zgodijo, zato pa je vedno in res vedno trebe delati dvojno preverjanje. ;)
Odvisna pa so tudi sama varovala, oz tip le tega. Ploščice nekemu začetniku nebi dal v roke. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Anney ()

Pithlit ::

Scorpia je izjavil:

Varovanje je se najmanjsi problem, vsaj ce punca dober razlozi, kako pa kaj... Ni neka znanost.

In pol vidiš folk k varuje z grigrijem medtem ko se razgledujejo po okolici al pa se s telefonom igrajo... ko da grigri pa ne more odpovedat.

Športno plezanje je sicer precej varna zabava... ampak velikokrat zajebeš samo enkrat, pa nikoli več. Jaz sem imela srečo, sem le peto zlomila (pa razbila glavo)... Od takrat naprej imam probleme (in si preprosto ne upam... takoj ko pridem čez svedrovec pa imam z vpet naslednji komplet me začne panika grabit, ni lep filing).
Life is as complicated as we make it...

Invictus ::

Če je oseba, ki varuje, lažja od plezalca, je dobro da se še zasidra v tla ali na kako drevo.

So bili že primeri, ko se je nekdo dobro polomil ker je varovalca vzdignilo v zrak ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

vostok_1 ::

Pithlit je izjavil:

Scorpia je izjavil:

Varovanje je se najmanjsi problem, vsaj ce punca dober razlozi, kako pa kaj... Ni neka znanost.

In pol vidiš folk k varuje z grigrijem medtem ko se razgledujejo po okolici al pa se s telefonom igrajo... ko da grigri pa ne more odpovedat.

Športno plezanje je sicer precej varna zabava... ampak velikokrat zajebeš samo enkrat, pa nikoli več. Jaz sem imela srečo, sem le peto zlomila (pa razbila glavo)... Od takrat naprej imam probleme (in si preprosto ne upam... takoj ko pridem čez svedrovec pa imam z vpet naslednji komplet me začne panika grabit, ni lep filing).


Kwa zaboga si počela, da ti je to uspelo? Pri klasičnem plezanju je tko malo napak oz. nesreč, da sem se prav trudu najt kako zgodbo od starih mačkov.

Anney ::

Če sklepam po njenih poškodbi je bil padec malo pred zadnjim sidriščem, do prejšnjega, cca 3-4m, smer pa je bila lažja, torej skala ni bila ravna ali nagnjena nazaj, mogoče naprej ali pa je bila vmes kakšna polička, na katero je udarila. Ugibam pač?

peter_123 ::

Če me spomin ne vara, je že govorila, da se ni dobro privezala na vrv. Se prav spomnim? :)

Pithlit ::

Sklepanja in slab spomin - dober recept za šankovske debate.

Smer je bila poštena 6b. Vpela sem prvi komplet, drugega sem (glupane jedno) izpustila ker je mal čudno postavljen (al pa sem jaz čudno šla čez) tako da je bil kar naenkrat pod kolenom iztegnjene noge... tretji je bil pa kakih 20cm izven dosega. Tako da sem šla do tretjega. Pa mi je zdrsnilo ob vpenjanju. Štart je pa cca 1m nad tlemi. Tko da je bil padec nekje med 5,5m in 6m.

Sicer, odvisnež kot sem, se bergel še rešila nisem sem bila nazaj v steni.

Napak je malo morje... a se ob dobrem varovanju sanirajo in se ne prelevijo v nesreče. Nesreč je pa tudi kar nekaj (sodelavec je, recimo, padel... se z nogo nekako ujel v štrik da ga je obrnilo na glavo... in z glavo udaril ob steno, valda brez čelade - od takrat naprej jo vedno nosi). Mene je, upam, izučilo. Ali pa tudi ne (roko mi od spomladi 'krasi' ena 3cm dolga brazgotina, rana je razkrivala pogled na kosti... flesh wound sicer, tako da sem bila uro in eno pašto po nesreči nazaj v steni).
Life is as complicated as we make it...

Yacked2 ::

Pithlit je izjavil:

Sklepanja in slab spomin - dober recept za šankovske debate.

Smer je bila poštena 6b. Vpela sem prvi komplet, drugega sem (glupane jedno) izpustila ker je mal čudno postavljen (al pa sem jaz čudno šla čez) tako da je bil kar naenkrat pod kolenom iztegnjene noge... tretji je bil pa kakih 20cm izven dosega. Tako da sem šla do tretjega. Pa mi je zdrsnilo ob vpenjanju. Štart je pa cca 1m nad tlemi. Tko da je bil padec nekje med 5,5m in 6m.

Sicer, odvisnež kot sem, se bergel še rešila nisem sem bila nazaj v steni.

Napak je malo morje... a se ob dobrem varovanju sanirajo in se ne prelevijo v nesreče. Nesreč je pa tudi kar nekaj (sodelavec je, recimo, padel... se z nogo nekako ujel v štrik da ga je obrnilo na glavo... in z glavo udaril ob steno, valda brez čelade - od takrat naprej jo vedno nosi). Mene je, upam, izučilo. Ali pa tudi ne (roko mi od spomladi 'krasi' ena 3cm dolga brazgotina, rana je razkrivala pogled na kosti... flesh wound sicer, tako da sem bila uro in eno pašto po nesreči nazaj v steni).


Me čudi, da ni še več nesreč. Tisti sveder 1 meter nad tlemi je namenjen temu, da se vanj vpne varujoči, če varuje težjega oz. gre za nevaren vstop. Kako misliš da bi te tisti sveder ustavil, če se ti že štrik več raztegne :/ Spuščanje kompletov pa odsvetujem, no razen takrat, ko se tako izognemo močnemu trenju, pa še takrat raje uporabi podaljšani komplet. Padci pri športnem plezanju so relativno varni, ko enkrat stvar obladaš (to pomeni, da imaš štrik vedno med rokami, nogo ne daješ med steno in štrik itd...), dokler nisi siguren vase hodiš plezat z nekom, ki se s tem že dalj časa ukvarja in nosiš čelado (mulcem damo vedno čelado na glavo, ki plezajo, predvsem zaradi udarcev v steno in ne toliko zaradi padajočega kamenja
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!

vostok_1 ::



Ne vem kanj naj rečem. Zaenkrat brez čelade ne hodim gor.

Pithlit ::

Yacked2 je izjavil:

Tisti sveder 1 meter nad tlemi je namenjen temu, da se vanj vpne varujoči, če varuje težjega oz. gre za nevaren vstop. Kako misliš da bi te tisti sveder ustavil, če se ti že štrik več raztegne

Štart _smeri_ je en meter nad tlemi. Prvi svedrovec je dobra dva pa pol metra nad štartom.

Yacked2 je izjavil:

Spuščanje kompletov pa odsvetujem

Jaz tudi. Svetujem tudi uporabo čelade. Vsem, ne samo začetnikom. Tudi zaradi padajočega kamenja (ko poleg tebe naenkrav v tla udari kakih 5 kil težka skala ti pač da mislit.

Yacked2 je izjavil:

ko enkrat stvar obladaš

Problem je ko se nekaj že 'obvlada'... pa si človek začne mislit da se itak nima kaj zgodit.
Life is as complicated as we make it...

Yacked2 ::

...ko poleg tebe naenkrav v tla udari kakih 5 kil težka skala ti pač da mislit....

Če ti udari 5 kil težka skala na glavo in nobene razlike če imaš čelado ali če je nimaš.

...Problem je ko se nekaj že 'obvlada'... pa si človek začne mislit da se itak nima kaj zgodit...

Nesreče se dogajajo vedno, le možnost človeške napake je manjša pri nekom, ki je vplezan, kot pa začetniku.
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!

MTB ::

Sidarta-Špornoplezalni vodnik.
 Zemljevid plezališč

Zemljevid plezališč

BigWhale ::

Scorpia je izjavil:

Varovanje je se najmanjsi problem, vsaj ce punca dober razlozi, kako pa kaj... Ni neka znanost.


Moja tamala je zacela plezat tri leta nazaj, zdaj, ko ze malo bolj resno leze naokrog sem sel pa jaz narest izpit za pripravnika sportnega plezanja. Predvsem zato, da jo znam varovati in ji se kaksno stvar svetovati, pregledat opremo in tko naprej. Varovanje sicer ni neka blazna znanost, a vseeno ti zivljenje nekoga visi na malo debelejsi nitki. :)

Anney ::

Očitno nas kar nekaj slotechovcev leze, in kje lezete najbolj. ?

BigWhale ::

Jaz bom bolj po stajerskem koncu. :)

Trubadur ::

Večina plezališč v Sloveniji je dodobra očiščena majavih skal, za tista novejša ali kjer je skala bolj krušljiva pa je napisano v vodniku kaj pa kako. Čelada tako res ni potrebna, večinoma samo za začetnike pri katerih lahko vrv zaide za nogo.

Plezanje je sicer izredno varen šport. Nesreč, ki bi bile posledica opreme praktično ni oz. so to nesreče povezane s starimi fiksnimi kompleti in starimi svedrovci. Slednji so na udaru predvsem v malo bolj tropskih podnebjih - pa še to je spet faktor opremljevalcev. Razlog za večino nesreč pa je seveda človeški. Od šlamparij pri navezovanju in neznanju varovanja. Ko berem, kako je varovanje najmanjši problem, me kar stisne. Bom kar rekel, da 3/4 plezalcev ne zna pravilno varovati, od spotanja do prvega svedra, hitrega podajanja, razlikovanja med statičnim in dinamičnim varovanjem in pravilnega varovanja z Gri-jem. Da ne govorim kako nekateri vpenjajo.
Kar videvam po plezališčih, je vse za nagont v neko šolo in demonstrirat pravilno zihranje.

Plezalni center je btw odprt in tudi tam se lahko nagledate norih praks varovanja.

Sicer pa poleti gorenjska (Bela, Kuplenk), čez celo leto mi je Kotečnik najbolj pri srcu, pozimi pa Osp/Miška.
Berite Thomasa!

Pithlit ::

BigWhale je izjavil:

Moja tamala je zacela plezat tri leta nazaj, zdaj, ko ze malo bolj resno leze naokrog sem sel pa jaz narest izpit za pripravnika sportnega plezanja. Predvsem zato, da jo znam varovati in ji se kaksno stvar svetovati, pregledat opremo in tko naprej. Varovanje sicer ni neka blazna znanost, a vseeno ti zivljenje nekoga visi na malo debelejsi nitki. :)

Če boste kaj po tekmah hodili... gremo na kafe :p

Tista 'nitka' je precej manjši problem kot butl spodi ki misli da se z njegovim grigrijem nima kaj zgodit.
Life is as complicated as we make it...

BigWhale ::

Pithlit je izjavil:

Če boste kaj po tekmah hodili... gremo na kafe :p


K tamala zacne tekmovat na drzavni ravni, lahko komot. Letosnjo sezono je prvic tekmovala v vzhodni ligi. :)

Pithlit ::

Poglejte še iRCC. So ful lepe tekme. Pa (z izjemo Zagreba) tamali na vsaki dobijo 'diplomo' pa simbolično nagrado (ponavadi kako žogico magnezija, malico... včasih majico, rutko...). Če ste blizu avtoceste pa tekmovanja tudi niso grozno daleč. Letos so ble na sporedu 3 tekme težavnosti (Hermagor, Trbiž, Zagreb) pa 2 balvanski (Radovljica, Graz).

Naša je letos začela državno. Pa pravi da ji je iRCC bolj všeč. Mogoče zato ker je kao večje... al pa zato ker spozna več folka. Meni se zdi fajn ker si je najdla frendice s parih držav, pa se čist lepo štekajo med sabo in ena drugo spodbujajo.

iRCC 2016, iRCC 2015.
Life is as complicated as we make it...

DuleKrtola ::

A kdo v naslednjih dneh (29.7 - 3.8) planira kakšen dnevni plezalni izlet in bi me vzel s sabo? Indoor plezam kakšno leto, v poprečju 1x na teden rope climbing (6a-6b) in 1x bouldering (V2-V3). Zunaj sem plezal 1x (bouldering), tako da bi rad probal kaj bolj u izi.

EDIT: Moje plezalne izkušnje so iz Anglije, kjer so smeri baje bolj za pussyje, tako da mogoče je treba moje sposobnosti mal z rezervo vzet :)

Zgodovina sprememb…

MTB4life ::

Pozna kdo balvanski center v okolici Ljubljane, kateri se odpre že zjutraj? Poznam urnik PCL-ja, vendar mi tam ni všeč njihova balvanska stena. Obstaja še kaj drugega. Razmišljam, da bi 1x na teden pred službo hodil plezat, popoldan hodim v PCL in boldersceno, vendar je takrat gneča.

Groot ::

Ne, žal se tako Balvanija kot Bolderscena odpreta šele ob 9.00

DamijanD ::

Kdaj se pa supernova na Rudniku odpre? Tam ima zdaj Kibuba eno steno

MTB4life ::

Dobra ideja, vendar enako kot drugje ob 9. uri čez teden.
https://www.kibuba.com/spodmol/spodmol-...

Kot kaže je edina možnost PCL ob 6:30 v torek in četrtek. Upam, da ga čimprej razširijo, baje je napovedana ''proper'' balvanska dvorana.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Danes umrla dva gornika na Triglavu (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Šport
11516774 (11458) 111111111111
»

Športno plezanje

Oddelek: Šport
111625 (1066) jb_j
»

Ferate pri nas in v tujini

Oddelek: Šport
143177 (2246) Excavator
»

Alpinizem kot igra na srečo

Oddelek: Loža
214671 (2964) Smrekar1
»

Balvansko plezanje

Oddelek: Loža
122951 (2794) gorenc

Več podobnih tem