» »

Ferate pri nas in v tujini

Ferate pri nas in v tujini

Excavator ::

Nikjer ne zasledim podobne teme, imamo tu kake plezalce?

V kratkem nameravam plezati:
Kanin(Divisione Julija ali pa Grasselli)
Spodnji plot-Zelenica(Obe smeri)
Češka koča
Cjajnik

Mnenja, predlogi in iskušnje dobrodošle :))

Yacked2 ::

Jaz sem bil Spodnji plot in Češka koča. Kaj te zanima?
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!

Excavator ::

Kako so previsni deli na teh dveh? Je dovolj oprimkov/stopov?
Kako pa je z krušljivostjo?

Če si bil na Spodnjem plotu-rdeča me zanima kako ekstremna je tista vertikala.

Yacked2 ::

Spodnji plot - rdeča
Skala je kar kompaktna. V smeri je napeta samo zajla, brez skob, klinov. Ves čas navpično, razen ene (morda dve) police v zgornjem delu. Močno priporočam rokavice. Fino si je v maneversko zanko z gurtno na začetku pripravit popkovino. S seboj sem imel tudi plezalke, ki pa so ostale v nahrbtniku. Tiste leve (zelene) smeri nisem šel.

Češka koča
Za razliko od spodnjega plotu je speljana bolj na silo. Menjava se krušljiva skala, položne plate, grmičevje. Tako, da je plezanja bolj malo. Vmes je tudi nekih 50m poti, kjer lahko poješ sendvič :)
Ta ferata je sigurno lažja in bolj obljudena ter zaradi tega precej blatna.

Število oprimkov je zelo subjektivna ocena. Jaz drugih ferrat kot ti dve še nisem plezal, se pa s plezanjem ukvarjam že nekih 8 let in sem biu tu zraven bolj za psihično/tehnično pomoč.
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!

Excavator ::

Hvala, bom verjetno probal češko kočo, čez čas pa tudi spodnji plot.

Sam sem preplezal Boč(ferata), Peca(ferata), Lavamünd(ferata in prosto), Triglav-Plemenice dol(ni ravno ferata ampak ok), via Napoleonica(par smeri), več jih trenutno nimam v spominu oz. jih nebi klasiciral kot ferate, bolj kot neke zelo zahtevne poti(ala Krn, Brana...)
Zdaj v kratkem imam v planu to na novo odprto ferato-Gozd Martuljek ter Grasselli na Kanin, mi pa je v oči padel Cjajnik :))

Imam pa eno vprašanje, pri uporabi SVK je priporočeno da ga preko roke vlečem za sabo? Imam namreč problem, da se mi karabini zataknejo v sidrišče zajle in moram plezat nazaj dol, ga spravit ven in nazaj.

Heavy ::

Takoj čez mejo je Glinščica:

http://www.plezanje.net/climbing/db/sho...
https://www.hribi.net/gora/dolina_reke_...

Potem je še Vipava - Nanos (Abram). Iz vipave po steni gor in potem po planoti skozi gozdove do gostilne (med konci tedna imej sendvič, ker ne dobiš proste mize).
#TeamFelix

pwn3rrr ::

Prvo pojdi na Češko kočo, je bolj kratka, vendar tehnično kar zahtevna, vsaj tisti prvi del, ki ga lahko tudi obideš. Cjajnik je pa nekje podobne težavnosti, vendar je tura precej daljša in si praktično celo pot pripet na zajli, kar pomeni da tudi ni veliko mest, kjer bi se lahko spočil in pojedel sendvič, nazaj pa večina gre čez Košutnikov turn in potem po OTK Steig Neu nazaj :) Če imaš dovolj moči v rokah, ne bi smelo biti problemov...

Yacked2 ::

Excavator je izjavil:

Hvala, bom verjetno probal češko kočo, čez čas pa tudi spodnji plot.


Ne! Nič probal... Če nisi siguren vase, potem se raje sploh ne loti.
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!

BRBR ::

Pojdi v Mojstrano. Ta lahka je lahka, ta težko lahko kadarkoli obideš po ta lahki.

Spodnji plot je v primerjavi s tem zelo kratek, ta lahka se mi zdi da je en raztežaj C ali D, ne vem, v glavnem zajla gre preko stene vodoravno, stop ni, tako da se moraš
s podplati faj opret ob steno, z rokami pa za zaljo, z ritjo v luftu.

Ta težka, sem samo gledal s ta lahke, jaz zaenkrat še ne bi šel, če bom sploh kdaj. Gladka stena, zajle vodoravne & navpične.

mikhail ::

Ferata je zavarovana plezalna pot, kar pomeni zajle in klini (tudi stopi in razna držala). Veljajo osnovna pravila varnosti: tri točkovni prijem, vrv s plezalnim pasom z vponkami (osebno varovanje) in dobri čevlji in čelada. Sama kvaliteta skale te nima kaj dosti skrbet, razen če je mokro ali ledeno, ker so tovrstne poti dobro vzdrževane (če si v dvomih vedno vprašaj skrbnika/-co koče pred vzponom). Če pa misliš prosto plezanje potem naj te skrbi skala- ampak to je tui že čisto druga zgodba. Preplezal sem že veliko ferat pri nas in res niso noben bavbav, razen če si vrtoglav (aka ne prenašaš višine)- v tem primeru res odsvetujem ker so nekatera mesta zelo izpostavljena in med nogami vidiš navpičnih 500m v dolino in več. Nepripravljen folk otrpne na takih mestih in jih pograbi panika in na ne preostane drugega kot da ga reševalci spravijo iz "stene".

Sicer pa so ferate značilne (že zaradi imena) za naše sosednje države (Italija, Avstrija...) z različnimi stopnjami zahtevnosti. Pri nas so to bolj zavarovani deli poti (ki jim sicer tudi pravijo ferate) - nekje daljši nekje krajši. Triglav čez Plemenice ali po Tominškovi. Mangart, Prisojnik, Razor itd. Kočna iz Češke Koče, Skuta iz Ravenske Kočne pri Jezerskem, Ojstrica po Kopinškovi iz Logarske, itd... Ampak če si začetnik priporočam raje Skuto iz Kokrskega sedla, Planjavo iz Kamniškega sedla...

Excavator ::

@Yacked2
Ne mislim da jo bom probal brez kakršnegakoli znanja, menim da sem ji lahko kos.

@BRBR težko v Mojstrani sem preplezal brez kakršnegakoli problema.
Triglav čez plemenice, razor, planjava, brana, krs iz drežnice so bile le tehnično bolj zahtevne ture, a nobenega vzpona ne podcenjujem.

@mikhail
Plezam ferate in prosto, 2 smeri v lavamundu ter 4 na napoleonici(vse od 5a/b/c do 6c+).
Pri PD sodelujem tudi z GRS, torej poznam tehnike reševanja, vozle, varovanje...
Tud pozimi včasih naredimo kak vzpon(z polno opremo), imam pa v spominu tudi že tritisočaka(Piz Boe).

Smo verjetno prišli do zaključka, da gremo kak vikend v bovec, splezamo tisto novo razgledno družinsko na kanin in novo ferato Hvadnik(Gozd Martuljek), enkrat septembra pa po tominškovi na Triglav.

MTB ::

Excavator je izjavil:


Imam pa eno vprašanje, pri uporabi SVK je priporočeno da ga preko roke vlečem za sabo? Imam namreč problem, da se mi karabini zataknejo v sidrišče zajle in moram plezat nazaj dol, ga spravit ven in nazaj.


Jaz ga imam vedno preko roke. Če ti ostane na sidrišču, imaš nogo.

Spodnji Plot - desna je zahtevnejša samo v tem, ker imaš 2 plati za prelezti na trenje. Nova na Kaninu je otroška, potem pojdi raje na Grmado čez Turnc.
Poglej si še Gonžarjevo peč. Ne vem od kod si, v Posavju je tudi Lisca.
Drugače pa tominškovi ne moreš reči, da je ferata. 95% planincev, ki gre po njej, kompleta ne uporablja. Če si želiš česa podobnega, pojdi raje iz Kota na Vrbanove špice, po poti Lojzeta Rekarja. Lepi razgledi, razgibana.
Zavarovane poti po Sloveniji so pa drugače lepo opisane tu - https://sidarta.si/izdelek/zavarovane-p...

bigbada ::

Imam eno vprašanje. Donačka pa Boč. Še je kaki drugi hrib podobne težavnosti v tej okolicu tu? (Predvsem štajerska regija). Čimveč tem bolje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bigbada ()

Excavator ::

@MTB
Sem iz štajerskega konca.

Excavator ::

bigbada je izjavil:

Imam eno vprašanje. Donačka pa Boč. Še je kaki drugi hrib podobne težavnosti v tej okolicu tu? (Predvsem štajerska regija). Čimveč tem bolje.


Žavcarjev vrh, Celjska koča, Bellevue, Uršla gora, Raduha čez Durce, Peca


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kdaj in kako na Triglav? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14832574 (3826) PunkDude
»

Večdnevni izlet po hribih - predlogi

Oddelek: Loža
154237 (3803) PrimozBo
»

pot na Triglav

Oddelek: Loža
147606 (7247) BlaY0
»

A kdo sploh hod v gore/hribe? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
776779 (3780) jcb
»

Balvansko plezanje

Oddelek: Loža
122729 (2572) gorenc

Več podobnih tem