» »

Zakaj ljubljanska severna obvoznica ni avtocesta?

Zakaj ljubljanska severna obvoznica ni avtocesta?

«
1
2

Markus386 ::

Živjo,

Morda kdo ve, iz kakih tehničnih vzrokov ljubljanska severna obvoznica ni avtocesta, ampak je "samo" cesta rezervirana za motorna vozila? Ima dva pasova + odstavni, uvoze, izvoze, ipd, ne vem pa, kaj ji manjka do statusa avtoceste? Je premalo široka?


...čist gre za lastni firbec, pa me zanima, če kdo ve :)

Dr_M ::

omejitev hitrosti na ljubljanski obvoznici

Nekaj je ze tukaj predebatirano.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

dzinks63 ::

Zaradi varnosti, preveč na gosto so uvozi in izvozi ter velika koncentracija prometa, še ta omejitev hitrosti je velikokrat previsoka, saj je tok prometa na nekaterih odsekih ne dosega, ker se vse skupaj zabaše.

thramos ::

Poteka po bolj strnjeno naseljenem področju, tako da je verjetno tudi to eden od razlogov.

krucymucy ::

Ce bi bila omejitev hitrosti visja, bi bil pretok visji in posledicno manj zastojev.

Onlyx ::

krucymucy je izjavil:

Ce bi bila omejitev hitrosti visja, bi bil pretok visji in posledicno manj zastojev.


In seveda več nesreč...

SeMiNeSanja ::

Raje bi se vprašal, zakaj je obvoznica v očeh DARSa avtocesta in zanjo potrebuješ vinjeto!
Če se ne motim, je bila obvoznica grajena s samoprispevkom?

Gandalfar ::

Če napišeše v google: "obvoznica samoprispevek" ne dobiš niti enega zadetka. Vir za tole?

St235 ::

krucymucy je izjavil:

Ce bi bila omejitev hitrosti visja, bi bil pretok visji in posledicno manj zastojev.


Kar je seveda neumnost. Višja hitrost sama po sebi ne pomeni večjega pretoka. Prej obratno, ker bi to poenilo samo še več sunkovitega zaviranja in rpecej večjo verjetnost za nesreče.

root987 ::

SeMiNeSanja je izjavil:

Raje bi se vprašal, zakaj je obvoznica v očeh DARSa avtocesta in zanjo potrebuješ vinjeto!
Če se ne motim, je bila obvoznica grajena s samoprispevkom?

Tole je pa first, tako da bi URL.

Precej bolj pogosto sem slišal kritiko (pred uvedbo vinjet) neljubljančanov da zakaj se za obvoznico ne pobira cestnin če pa se povsod drugod pobirajo, nenazadnje so obvoznico tako kot ostale ceste sofinancirali vsi slovenci, ne samo Ljubljanačni.
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell

Markus386 ::

Torej spet offtopic, pa nic niti blizu vprašanemu :)

Vzhodna obvoznica je avtocesta, pa je kar nekaj časa omejitev 100km/h.
Severna obvoznica je na "izgled" enaka avtocesti, vendar je samo "modra cesta".

Medtem ko od tomačevega do Črnuč je modra cesta brez odstavnega pasu... od Radovljice do Jesenic, pa avtocesta, brez odstavnega pasu. Medtem pa od Ljubljane do Nove Gorice gre malo po "zeleni", malo po "modri" pa spet po "zeleni" cesti.

Je torej izbira na "političnem" nivoju (odokativna metoda, glede na prebivalstvo, ipd.), ali pa je tako iz kakega tehnične razloga? Morda ovinki?

Dr_M ::

Ni ograje proti divjadi, izvozi in uvozi so prepogosti.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

LJ4L ::

No je tudi mene tole malo zanimalo. Predvsem tisto zakaj to DARS smatra kot avtocesto :)
LP from LJ

fosil ::

Ne vem če je bila zgrajena s samoprispevkom, ampak kakor vem, je del stroškov gradnje plačala MOL.
Tako je!

St235 ::

manjši del.

http://www.dars.si/Dokumenti/O_avtocest...
http://www.dars.si/Dokumenti/O_avtocest...
http://www.dars.si/Dokumenti/O_avtocest...

Je tudi nekaj malega o tem zakaj je U okrog ljubljane avtocesta, severni premostitveni krak pa hitra cesta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

gufy123 ::

Menda je severna obvoznica hitra cesta tudi zaradi vodenja tranzitnega prometa vzhod-zahod. Navigacija raje izbere cesto višje kategorije (AC) kot nižje (HC), zato ves tranzitni promet pelje po južni obvoznici. Severna je verjetno bolj namenjena lokalnemu prometu, ki bi obstal v primeru hujše nesreče.

noraguta ::

eden od razlogov je tudi hrup.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

solatko ::

Zanimivo, da za 1. in 2. samoprispevek ljubljančanov ni nobenih informacij, ravno o izgradnji ljubljanske obvoznice!
Za vrtce in šole je nekaj, za obvoznico samo en kratek sestavek, ki jo omenja.
Delo krepa človeka

Furbo ::

Pa tudi če nekaj zgradiš iz samoprispevka, je to potrebno vzdrževati in nadgrajevati. Bolje vinjeta, ki jo itak imamo, kot kake mitnice od jankoviča.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

poweroff ::

No ja, je pa vseeno zanimivo, da obvoznica NI avtocesta, kar pa DARS ne ustavi pri zaslužkarstvu z vinjetami.
sudo poweroff

jype ::

exodus> Ce bi bila omejitev hitrosti visja, bi bil pretok visji in posledicno manj zastojev.

Ravno obratno je.

ProGo ::

Ravno obratno je. Višje hitrosti + večje število odcepov + ljudje, ki se z 50kmh vključujejo na obvoznico = več nesreč in posledično nižji pretok.

thramos ::

In povečana zvočna obremenitev na gosto poseljeno okolico.

scipascapa ::

da ne omenimo budale, ki iz prehitevalnega na izvozni pas v škarjicah ali iz uvoznega direkt na prehitevalnega.

r3dkv1c4 ::

thramos je izjavil:

In povečana zvočna obremenitev na gosto poseljeno okolico.

a to na pamet, ker dvomim , da živiš tik ob obvoznici in da take nebuloze prodajaš

jype ::

r3dkv1c4> a to na pamet,

Ne, to na podlagi meritev.

metalc ::

No, tudi v Avstriji imaš poleg avtocest (Autobahn) tudi hitre ceste (Schnellstraße), čeprav med njimi ni opaziti kakšne razlike (oboje so "modre", na obojih so v principu enake omejitve hitrosti, za oboje potrebuješ vinjeto), razen da se oznake hitrih cest namesto z A začnejo s S in da je nan njih ponavadi (vsaj po mojih opažanjih) manj prometa. Plus to, da se na hitrih cestah očitno otepajo tranzitnega prometa, saj nanje usmerjajo zgolj z imeni krajev ob njih. Tole slednje velja zlasti za "alternativno" "AC" med Gradcem in Wiener Neustadtom.

m0LN4r ::

Torej ni avtocesta, ampak rabiš vinjeto.

Nekako isto, kot od Lendave do MB ? Odstavnega pasa ni, omejitev je 110 in 100. Torej je vinjetocesta?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

r3dkv1c4 ::

jype je izjavil:

r3dkv1c4> a to na pamet,

Ne, to na podlagi meritev.


mi podaš rezultate meritev, ker življenje tik ob obvoznici ni hrupno moteče-preverjeno

še več, če ne bi videl prometa, niti ne bi vedel, da je tam blizu obvoznica

m0LN4r ::

krucymucy je izjavil:

Ce bi bila omejitev hitrosti visja, bi bil pretok visji in posledicno manj zastojev.

Hrup, nesreče, ozko grlo.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

jype ::

r3dkv1c4> mi podaš rezultate meritev,

http://www.rtvslo.si/slovenija/dars-zar...

noraguta ::

metalc je izjavil:

No, tudi v Avstriji imaš poleg avtocest (Autobahn) tudi hitre ceste (Schnellstraße), čeprav med njimi ni opaziti kakšne razlike (oboje so "modre", na obojih so v principu enake omejitve hitrosti, za oboje potrebuješ vinjeto), razen da se oznake hitrih cest namesto z A začnejo s S in da je nan njih ponavadi (vsaj po mojih opažanjih) manj prometa. Plus to, da se na hitrih cestah očitno otepajo tranzitnega prometa, saj nanje usmerjajo zgolj z imeni krajev ob njih. Tole slednje velja zlasti za "alternativno" "AC" med Gradcem in Wiener Neustadtom.

slednja je itak dvopasovnica ponekod še s konkretnim naklonom.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

r3dkv1c4 ::

jype je izjavil:

r3dkv1c4> mi podaš rezultate meritev,

http://www.rtvslo.si/slovenija/dars-zar...

rezultate?????

"Če bodo ugotovljene vrednosti hrupa na severni obvoznici previsoke"

ne neka besedičenja starega penzionista, ki zaradi premalo zaužitega cvička ne more spati.

jype ::

r3dkv1c4> rezultate?????

Boš pa sam poiskal, jaz sem ti samo našel prvi link, ki potrjuje, da se meritve izvajajo.

thramos ::

r3dkv1c4 je izjavil:

a to na pamet, ker dvomim , da ĹživiĹĄ tik ob obvoznici in da take nebuloze prodajaĹĄ


Ne živim - eden od razlogov je ravno hrup. Po ogledu prvega stanovanja v neposredni bližini obvoznice se je uveljavil par sto metrski no living zone. ;)

Netrunner ::

Malo offtopic vendar vseeno podobno.

Od Vrtojbe do Črnič je avtocesta, od Črnič naprej do razdrtega pa je hitra cesta. Zanimivo je to da obe cesti sta popolnoma enaki (brez odstavnega pasa) samo da ena velja za avtocesto druga za hitrocesto .. to pa zaradi tega ker odsek Vrtojba - Črniče je bil zgrajen v času ko so veljali drugačni zakoni in so jo lahko registrirali kot AC .. preostalid el pa je hitracesta :) .. kje je tukaj logika .. se vidi da varnost / hitrost ipd. ne igra vloge ampak samo birokracija in logika naše politike

r3dkv1c4 ::

jype je izjavil:

r3dkv1c4> rezultate?????

Boš pa sam poiskal, jaz sem ti samo našel prvi link, ki potrjuje, da se meritve izvajajo.

nimam potrebe, sem bil ta, doživel, ne rabim gostilniške teze o prekoračitvi hrupa.

Bolj smiselno bi bilo dokazat brezvezno in krivdno postavljanje protihrupne ograje na primorskem delu AC.

jype ::

r3dkv1c4> nimam potrebe, sem bil ta, doživel, ne rabim gostilniške teze o prekoračitvi hrupa.

Rabiš torej gostilniško zanikanje tega, da je hrup eden pomembnejših dejavnikov. Krasno.

Magic1 ::

Netrunner je izjavil:

Malo offtopic vendar vseeno podobno.

Od Vrtojbe do Črnič je avtocesta, od Črnič naprej do razdrtega pa je hitra cesta. Zanimivo je to da obe cesti sta popolnoma enaki (brez odstavnega pasa) samo da ena velja za avtocesto druga za hitrocesto .. to pa zaradi tega ker odsek Vrtojba - Črniče je bil zgrajen v času ko so veljali drugačni zakoni in so jo lahko registrirali kot AC .. preostalid el pa je hitracesta :) .. kje je tukaj logika .. se vidi da varnost / hitrost ipd. ne igra vloge ampak samo birokracija in logika naše politike

Če mene vprašaš, je iz varnostnega razloga kar upravičeno tam hitra cesta. Od Sela do Vrtojbe nimaš kakšnih hudih problemov s burjo, v okolici Ajdovčine in Vipave si pa kar na udaru.
Isto si ne predstavljam folk na severni obvoznici vozit 130km/h (razen v nedeljo)
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

K0K0 ::

Pa dobr no a ni še noben vidu kaj naredijo kratki izvozi in semaforji na severni obvoznici v prometnih konicah ?
Ko zmanjka placa na zaviralnem pasu se kolona stoječih vozil nadaljuje na voznem pasu in to vsak dan. Že zdej so skor vsak dan nesreče. Zdej si pa predstavljajte da bi bla to avtocesta kjer se 40% folka vozi 130-150km/h.

noraguta ::

Roadway noise @ Wikipedia


Traffic operations noise is affected significantly by vehicle speeds, since sound energy roughly doubles for each increment of ten miles an hour in vehicle velocity; an exception to this rule occurs at very low speeds where braking and acceleration noise dominate over aerodynamic noise.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

bojanr ::

Mene pa bolj zanima, zakaj se lahko tovornjaki vozijo po obvoznici brez plačila, za osebni avto pa je obvezna vinjeta?

LP

joze67 ::

Ker uporabljajo drugačen cestninski sistem. Ko bo če bo uvedeno elektronsko cestninjenje, bi pričakoval, da se bo zabeležil premik tovornjaka na vsakem segmentu (torej med dvema izvozoma).

Oberyn ::

poweroff je izjavil:

No ja, je pa vseeno zanimivo, da obvoznica NI avtocesta, kar pa DARS ne ustavi pri zaslužkarstvu z vinjetami.

To ni stvar DARSA. Del obvoznice je hitra cesta, ta pa tudi spada med ceste, za ketere se plačuje cestnina. Torej cestninijo se avtoceste in hitre ceste. Tak je zakon, ki ga je sprejel parlament (karkoli že to je), mislim da tik pred uvedbo vinjet, za časa kraljevanja Edinega. Sicer bolj megleno se tega spomnim, brskati se mi pa ne da. Jasno je, da ima DARS za pobiranje cestnine zakonsko podlago.

Čakite samo, da se uvede satelitsko cestninjenje. Takrat se bodo kategorije cest, ki se cestninijo, množile mesečno in vsak prevoženi meterček nam bo zacingljal na števcu (in se mogoče še shranil v centralno evidenco gibanja državljanov). To seveda vse v naše dobro.

Tezaab ::

@Oberyn: Ob tem seveda, da ne bodo ukinili prispevka za ceste ob registraciji. Cestnino bodo pa pobirali tudi, ko se bos vozil po domacem dvoriscu.
sisemen: "Inženirstvo je v nenehni tekmi z vesoljem. Trudi se izdelati
tehnologijo, ki je odporna na idiote, vesolje pa se trudi izdelati vedno
hujše idiote. In vesolje zmaguje."

joze67 ::

Pa še vinjeto, tako za vsak primer.

SkIDiver ::

Glede hitrosti se strinjam, da bi omejitev 130km/h prinesla še večji kaos, ker je že sedaj precej velik.

Sam kot precej velik vzrok in resno problematiko opažam hitrost vozil pri vključevanju na severno obvoznico. Kolona na desnem pasu se pomika recimo 80km/h, vozila na pospeševalnem pasu pa se pomikajo s 40-60km/h. Takšno vozilo se skuša vključiti na desni vozni pas, vozila na desnem se ne morejo umakniti na levi pas, ker je tudi tam kolona vozil, ki se pomika z nekje isto hitrostjo kot kolona na desnem voznem pasu.

Kaj nastane, ko se takšna ovira s hitrostjo 40-60km/h zrine na desni vozni pas? Zaviranje celotne kolone, strnjevanje prometa in na koncu zastoji, ki so posledica razmišljanja, da je počasnejša vožnja varnejša.

fosil ::

Noben se ne vključuje s 40km/h, sploh zato ker ima severna obvoznica eno simpatično lastnost in to je, da je dovoz klanec navzdol, ki ti pomaga pri pospeševanju. Zato niti tovornjaki nimajo težav z doseganjem hitrosti. In obratno, izvoz je klanec navzgor, ki te zavira.
Tako je!

m0LN4r ::

množile mesečno in vsak prevoženi meterček nam bo zacingljal na števcu (in se mogoče še shranil v centralno evidenco gibanja državljanov).

Ob primerni ceni je to odličen ukrep. Preveč ljudi se vozi veliko in po nepotrebnem. Pa še javni promet bi zaživel in okolje se manj onesnažuje.

A zastoja na uvozih in izvozih še niste vidli? Oz. ozkega grla?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

SkIDiver ::

Preveri v jutranji konici pa potem povej ;) Preverim večkrat na teden in govorim iz svojih izkušenj.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Pravilno ravnanje na AC (okvara/nesreča)

Oddelek: Na cesti
203008 (1956) IL_DIAVOLO
»

Naše avtoceste

Oddelek: Na cesti
334628 (2782) Miha 333
»

Zakaj (spet) napačna razvrstitev ob zastojih? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5914157 (11352) msjr
»

Ali je potrebna vinjeta? MB-Hoče

Oddelek: Loža
158173 (7320) Hardstyle
»

omejitev hitrosti na ljubljanski obvoznici (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8718304 (15927) darkolord

Več podobnih tem