Forum » Znanost in tehnologija » SpaceX reusable rockets
SpaceX reusable rockets
Temo vidijo: vsi
BigWhale ::
Mogoce ne bi bilo slabo, ce bi razmislil, da v naslednji objavi napises tudi kaksno rec, ki bo predstavljala dodatno vrednost v temi. Rantanja je v bistvu ze vec kot prevec.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
BigWhale ::
Successful launch, successful landing, successful payload deployment. Jutri okrog pol desetih zjutraj se zacne prenos dockinga na ISS.
WallSreet ::
Izjemno gladko in odločno brez problemov, odlična novica. Bom vseeno vprašal, čeprav sem nekje zasledil podatek, da bi lahko šli na luno šele leta 2026...ali je možno da bi se to lahko zgodilo že v naslednjih 5 letih? Jasno je da bo današnji polet uspel in da bodo sredi poletja lahko uspešno testirali še z ljudmi. Ne vem zakaj bi za luno potrebovali debelih 7 let. Poleg tega bo svoje teste opravljal tudi Boeing (prvega že čez en mesec) tako, da se bodo lahko še bistveno več naučili. Je možno da bo luna prišla na vrsto prej kot leta 2026?
BigWhale ::
Trenutno nimamo rakete, ki bi bila sposobna odpeljati eno kapsulo samo okrog Lune, na "free return trajectory", v teoriji bi to zmogel Falcon Heavy ampak je bilo receno, da ne bo nikoli certificiran za prevoz ljudi.
DeltaV za LEO se zacne okrog 9.4km/s in potem za lunar free return se dodatnih 3.5km/s.
Naslednja stvar, ki naj bi bila sposobna tega je SpaceX Super Heavy/Starship ampak glede na to, kje so s testiranji in gradnjo, se ni za pricakovati, da se bo uresnicil Muskov cilj: 2020 v LEO s Starshipom. Hkrati je pa NASA odprla natecaj za Lunar landing s podobnim nacinom, kot je potekala stvar pri Apollo misijah - pristanek na Luni v treh stopnjah. Ta koncept je pa popolno nasprotje tega kar dela SpaceX.
DeltaV za LEO se zacne okrog 9.4km/s in potem za lunar free return se dodatnih 3.5km/s.
Naslednja stvar, ki naj bi bila sposobna tega je SpaceX Super Heavy/Starship ampak glede na to, kje so s testiranji in gradnjo, se ni za pricakovati, da se bo uresnicil Muskov cilj: 2020 v LEO s Starshipom. Hkrati je pa NASA odprla natecaj za Lunar landing s podobnim nacinom, kot je potekala stvar pri Apollo misijah - pristanek na Luni v treh stopnjah. Ta koncept je pa popolno nasprotje tega kar dela SpaceX.
WallSreet ::
Ampak tale Crew Dragon kapsula je vsaj za 3 razrede boljša od Soyuza. Musk se ne zafrkava in misli resno. Interior Soyuza je smešen v primerjavi z Dragonovo kapsulo...
Soyuz
Crew Dragon
Notranjost Dragon kapsule me spominja na kakšen film ala Men in Black. Še Boeing se ne more primerjati s Crew Dragonom.
Če se ne motim so morali Američani plačevati do 80 milijonov dolarjev za Soyuz. Zdaj bodo imeli kar 2 alternativi. Večkratna uporaba Dragon kapsul bo tudi prišla prav in bo vse skupaj potekalo bistveno hitreje.
Zanimivo...hvala. Vseeno upam da jim vse skupaj uspe pred 2026.
Soyuz
Crew Dragon
Notranjost Dragon kapsule me spominja na kakšen film ala Men in Black. Še Boeing se ne more primerjati s Crew Dragonom.
Če se ne motim so morali Američani plačevati do 80 milijonov dolarjev za Soyuz. Zdaj bodo imeli kar 2 alternativi. Večkratna uporaba Dragon kapsul bo tudi prišla prav in bo vse skupaj potekalo bistveno hitreje.
Trenutno nimamo rakete, ki bi bila sposobna odpeljati eno kapsulo samo okrog Lune, na "free return trajectory", v teoriji bi to zmogel Falcon Heavy ampak je bilo receno, da ne bo nikoli certificiran za prevoz ljudi.
DeltaV za LEO se zacne okrog 9.4km/s in potem za lunar free return se dodatnih 3.5km/s.
Naslednja stvar, ki naj bi bila sposobna tega je SpaceX Super Heavy/Starship ampak glede na to, kje so s testiranji in gradnjo, se ni za pricakovati, da se bo uresnicil Muskov cilj: 2020 v LEO s Starshipom. Hkrati je pa NASA odprla natecaj za Lunar landing s podobnim nacinom, kot je potekala stvar pri Apollo misijah - pristanek na Luni v treh stopnjah. Ta koncept je pa popolno nasprotje tega kar dela SpaceX.
Zanimivo...hvala. Vseeno upam da jim vse skupaj uspe pred 2026.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WallSreet ()
BigWhale ::
Soyuz je prvic poletel leta 1966. Od leta 1971 naprej je imel skoraj stellar performance in z nekaj tezavami je vse delovalo zlo ok.
Vse druge kapsule se morajo se izkazati. :)
Vse druge kapsule se morajo se izkazati. :)
Truga ::
50 let brez problemov: "smesen spacecraft".
Muskov photoshopan prototip foto ki ni nikoli letel: "OMG SCIFI"
in pol se folk cudi zakaj 2015 ni blo letecih avtov
Muskov photoshopan prototip foto ki ni nikoli letel: "OMG SCIFI"
in pol se folk cudi zakaj 2015 ni blo letecih avtov
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Truga ()
7982884e ::
Ampak tale Crew Dragon kapsula je vsaj za 3 razrede boljša od Soyuza. Musk se ne zafrkava in misli resno. Interior Soyuza je smešen v primerjavi z Dragonovo kapsulo...
ce je stvar v cem boljsa, je v tem, da lahko ponese vec astronavtov, nudi vecje udobje in potrebuje manj "pilotiranja". ne v tem da zgleda fancy.
BigWhale ::
Soyuz pravzaprav ne potrebuje nic pilotiranja in je popolnoma avtomatski. Lahko ga pa tudi pilotiras.
Ce je Crew Dragon lazje pilotirati na dveh touchscreenih je pa vprasanje. Najbrz je bolj enostavno za razumeti kontrole, ce je pa potem upravljanje lazje, pa ne vemo. Loviti gumbe na slabo odzivnem touch screenu ni ravno ergonomsko. Treba je razumeti, da je za uporavljanje ladje potrebno krmiliti tri osi rotacije in tri osi translacije. 12 virtualnih gumbov na ekranu vs dva 'joysticka'. Ne vem.
Ce je Crew Dragon lazje pilotirati na dveh touchscreenih je pa vprasanje. Najbrz je bolj enostavno za razumeti kontrole, ce je pa potem upravljanje lazje, pa ne vemo. Loviti gumbe na slabo odzivnem touch screenu ni ravno ergonomsko. Treba je razumeti, da je za uporavljanje ladje potrebno krmiliti tri osi rotacije in tri osi translacije. 12 virtualnih gumbov na ekranu vs dva 'joysticka'. Ne vem.
Okapi ::
Ampak tale Crew Dragon kapsula je vsaj za 3 razrede boljša od Soyuza. Musk se ne zafrkava in misli resno. Interior Soyuza je smešen v primerjavi z Dragonovo kapsulo...Soyuz je 50 let stara tehnologija. Bi bila sramota, če novo plovilo ne bi bilo bistveno boljše. Ampak to bomo videli, ko bodo naredili prvih 100 zaporednih uspešnih poletov s posadko.
7982884e ::
v bistvu sojuz nima 100 zaporednih uspehov:
List of Soyuz missions @ Wikipedia
pri 48. poletu je eksplodirala raketa (astronavta je resil zasilni izstrelitveni sistem).
pri 139. poletu (oktobra lani) je podobna zgodba, samo kasneje med letom.
pa vmes se par manjsih incidentov, zaradi katerih so se astronavti/kozmonavti poskodovali med pristankom in so jo tudi zaradi srece odnesli brez hujsih poskodb.
za primerjavo, shuttle je imel nesreci pri 25. poletu (challenger) in pri 113. (columbia). samo da ni bilo nobenega zasilnega sistema pri nobenem.
List of Soyuz missions @ Wikipedia
pri 48. poletu je eksplodirala raketa (astronavta je resil zasilni izstrelitveni sistem).
pri 139. poletu (oktobra lani) je podobna zgodba, samo kasneje med letom.
pa vmes se par manjsih incidentov, zaradi katerih so se astronavti/kozmonavti poskodovali med pristankom in so jo tudi zaradi srece odnesli brez hujsih poskodb.
za primerjavo, shuttle je imel nesreci pri 25. poletu (challenger) in pri 113. (columbia). samo da ni bilo nobenega zasilnega sistema pri nobenem.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 7982884e ()
Okapi ::
No ja, jaz kot uspeh štejem, če pridejo astronavti živi nazaj.
Shuttle je imel v bistvu kar katastrofalno statistiko, 1,5% mrtvih potnikov. Za primerjavo, zavezniki so imeli pri izkrcanju v Normandiji 2,6% mrtvih.
Shuttle je imel v bistvu kar katastrofalno statistiko, 1,5% mrtvih potnikov. Za primerjavo, zavezniki so imeli pri izkrcanju v Normandiji 2,6% mrtvih.
Qcube ::
Eno je Soyuz raketa, drugo Soyuz spacecraft. Soyuz (spacecraft) @ Wikipedia
Soyuz 11 @ Wikipedia je imel nesrečo ko so vsi trije astronavti umrli, edini trije do sedaj ki so umrli v "vesolju".
Soyuz 11 @ Wikipedia je imel nesrečo ko so vsi trije astronavti umrli, edini trije do sedaj ki so umrli v "vesolju".
ziga1990 ::
v bistvu sojuz nima 100 zaporednih uspehov:
List of Soyuz missions @ Wikipedia
pri 48. poletu je eksplodirala raketa (astronavta je resil zasilni izstrelitveni sistem).
pri 139. poletu (oktobra lani) je podobna zgodba, samo kasneje med letom.
pa vmes se par manjsih incidentov, zaradi katerih so se astronavti/kozmonavti poskodovali med pristankom in so jo tudi zaradi srece odnesli brez hujsih poskodb.
za primerjavo, shuttle je imel nesreci pri 25. poletu (challenger) in pri 113. (columbia). samo da ni bilo nobenega zasilnega sistema pri nobenem.
Ruski Soyuz je zanesljiv v vsej svoji dobi uporabe so umrli 4je astronavti en v Soyuz 1 in trije v Soyuz 11 med tem ko pa so američani zgubili 14 astronavtov Columbia 7 in Challenger 7.
Res da je SpaceX Dragon nova tehnologija v primerjavi z Soyuzom ampak Soyuz ima zgodovino in zanesljivost.
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
7982884e ::
No ja, jaz kot uspeh štejem, če pridejo astronavti živi nazaj.
Shuttle je imel v bistvu kar katastrofalno statistiko, 1,5% mrtvih potnikov. Za primerjavo, zavezniki so imeli pri izkrcanju v Normandiji 2,6% mrtvih.
1.5% je samo 1.5% tocke vec od nic. primerjava pa tudi ni na mestu; tako kot za shuttle ni bilo sprejemljivo da sta dva razpadla, tudi za sojuz, neprimerljivo enostavnejsi sistem, ni sprejemljivo da je imel toliko incidentov in "skoraj" incidentov. pa ne pravim da je kdo boljsi.
sojuz je imel 2 nesreci s smrtnim izidom (in se nekaj nesrec brez). shuttle je imel 2 nesreci s smrtnim izidom.
Ruski Soyuz je zanesljiv v vsej svoji dobi uporabe so umrli 4je astronavti en v Soyuz 1 in trije v Soyuz 11 med tem ko pa so američani zgubili 14 astronavtov Columbia 7 in Challenger 7.
Res da je SpaceX Dragon nova tehnologija v primerjavi z Soyuzom ampak Soyuz ima zgodovino in zanesljivost.
kako lahko trdis, da je en zanesljiv, drug pa ne?
zdej seveda je res, da je sojuz v relativnem smislu zanesljivejsi. konec koncev se gre za cisto drugacen sistem, kjer sploh imas moznost za te resilne sisteme v sili. samo neko kovanje v nebo R-7 derivatov in njihovih zgornjih stopenj je pa tudi cisto sfaljeno, ker so kljub najvecji pogostosti uporabi dalec od najzanesljivejsih raket na svetu, sploh ce pogledas se tovorne sojuze.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 7982884e ()
7982884e ::
"zgodovina in zanesljivost" pa nimata prevelike teze. sploh ce ti nek tehnik narobe vgradi ali pritrdi neko komponento.
pretekle izkusnje so koristne za odkrivanje dizajnerskih napak, ki jih potem popravis. nic pa ne pomaga, ce je slamparija v samem proizvodnem procesu, tako kot je bila pri protonih (kar jih je pokopalo).
pretekle izkusnje so koristne za odkrivanje dizajnerskih napak, ki jih potem popravis. nic pa ne pomaga, ce je slamparija v samem proizvodnem procesu, tako kot je bila pri protonih (kar jih je pokopalo).
Nikec3 ::
Ampak tale Crew Dragon kapsula je vsaj za 3 razrede boljša od Soyuza. Musk se ne zafrkava in misli resno. Interior Soyuza je smešen v primerjavi z Dragonovo kapsulo...
ce je stvar v cem boljsa, je v tem, da lahko ponese vec astronavtov, nudi vecje udobje in potrebuje manj "pilotiranja". ne v tem da zgleda fancy.
Večje udobje je vprašljivo, ker je Soyuz sposoben od dockinga do izstrelitve priti v nekaj urah, Dagon V2 pa potrebuje kak dan.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Invictus ::
Dragon 2 ravno tako lahko pride do ISS v parih urah, saj to ni odvisno od kapsule, ampak časa izstrelitve.
Trenutno ostaja dlje stran zaradi testiranja...
Trenutno ostaja dlje stran zaradi testiranja...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
BigWhale ::
Sprejemljiva visina tveganja za nesreco je nekaj kar je precej nehvalezno ocenjevati. Stvar je precej odvisna od narave potovanja in kdo sedi v vozilu/plovilu/...
Bi se kdo sedel v avto kjer imas statisticno 1% moznosti, da pride do neke nesrece? Po moznosti fatalne? Dvomim. Kaj pa v letalo? Za nekega astronavta, ki mu je to sluzba v katero se podaja zavestno in z vsem vedenjem je taksno tveganje sprejemljivo. Za nekega potnika, ki bi pa sel v vesolje samo zato, ker lahko kupi karto, je pa taksno tveganje ze precej manj sprejemljivo.
Bi se kdo sedel v avto kjer imas statisticno 1% moznosti, da pride do neke nesrece? Po moznosti fatalne? Dvomim. Kaj pa v letalo? Za nekega astronavta, ki mu je to sluzba v katero se podaja zavestno in z vsem vedenjem je taksno tveganje sprejemljivo. Za nekega potnika, ki bi pa sel v vesolje samo zato, ker lahko kupi karto, je pa taksno tveganje ze precej manj sprejemljivo.
BigWhale ::
Večje udobje je vprašljivo, ker je Soyuz sposoben od dockinga do izstrelitve priti v nekaj urah, Dagon V2 pa potrebuje kak dan.
Rekord je nekaj manj kot sest ur s Soyuzom do dockinga na ISS. S Progressom je rekord nekaj manj kot stiri ure.
Dragon bo verjetno potreboval podoben cas. Je pa docking neki tacga za kar si je potrebno vzet cas. Ne gre na hitr, ni enostavno in ni intuitivno, ker je tam zgoraj precej stvari drugacnih tukaj spodaj. :)
mailer ::
Še par minut do izstrelitve. Upam na uspeh.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
perci ::
offtopic: Okapi, kje si nasel te odstotke za izkrcanje v normandiji. Po nobeni logiki se mi ne izide.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: perci ()
mailer ::
Bila zraven ikona live vrteli so pa posnetek znova in znova, očitno že od včeraj.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
jb_j ::
SpaceX ima res super kapsulo za potovanja. Samo je nekak waste of space za ne vem kolk urno potovanje tja in nazaj.
Lahko bi bila veliko manjša kapsula, ki bi potrebovala veliko manj energije za potovanje do ISS-a in nazaj.
Če bi jo naredl po vzoru sojuza. Kjer se komaj zbašejo notr. Bi najbrž bila lahko manjša od sojuza.
Lahko bi bila veliko manjša kapsula, ki bi potrebovala veliko manj energije za potovanje do ISS-a in nazaj.
Če bi jo naredl po vzoru sojuza. Kjer se komaj zbašejo notr. Bi najbrž bila lahko manjša od sojuza.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
A mislte, da bi bila zelo ozka kapsula, mogoče v več nadstropjih, bolj učinkovita za potovanja na ISS?
Recimo, da bi bila tako ozka, da bi v vsakem nadstropju bilo prostora le za enega astronavta?
Najbrž bi bil problem pri pristanku, če bi bila tako ozka kapsula.
(in mogoče sploh ne bi bila učinkovita ozka kapsula za potovanja na ISS)
Recimo, da bi bila tako ozka, da bi v vsakem nadstropju bilo prostora le za enega astronavta?
Najbrž bi bil problem pri pristanku, če bi bila tako ozka kapsula.
(in mogoče sploh ne bi bila učinkovita ozka kapsula za potovanja na ISS)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
WallSreet ::
Morda kdo ve ob kateri uri naj bi kapsula jutri prispela do cilja?
Zanima pa me vaše mnenje glede Soyuz-a in ruske prihodnosti v vesolju. Ali je možno da bi današnji uspeh Space-x-a v prihodnosti lahko ogrozil ruskega Soyuz-a? Sicer vem, da bodo Američani še vedno uporabljali tudi Soyuz-a ampak dvomim da bodo s tem nadaljevali, ko enkrat izpopolnijo svoj projekt. Glede nato da bo zdaj konkurenca večja in da bodo imeli Američani več alternativ kot Rusi, bi se znalo hitro zgoditi, da ruski Soyuz propade (morda se motim)? Poleg tega so zdaj pri NASI spremenili pristop in zdaj omogočajo privatnim firmam in posameznikom, da sodelujejo pri projektih in tako še razširijo svojo konkurenco. Še ena stvar, ki je pomembna je ta, da bodo Američani zdaj z dvema alternativama lahko izvajali več preizkusov in bodo lahko do znanja in raznih raziskav prihajali bistveno hitreje. Poleg tega bi se lahko cena čez čas kar krepko spustila na pram ruskemu Soyuzu. Že zdaj so sedeži v Space X-su cenejši kot v Soyuzu. Recimo že čez mesec dni bo v zrak poletela Boeing-ova kapsula, kjer bodo lahko spet prišli do kakšnih novih ugotovitev in zaključkov. Vse skupaj bi se lahko spremenilo v ameriški vesoljski razcvet ali se morda motim?
Zanima pa me vaše mnenje glede Soyuz-a in ruske prihodnosti v vesolju. Ali je možno da bi današnji uspeh Space-x-a v prihodnosti lahko ogrozil ruskega Soyuz-a? Sicer vem, da bodo Američani še vedno uporabljali tudi Soyuz-a ampak dvomim da bodo s tem nadaljevali, ko enkrat izpopolnijo svoj projekt. Glede nato da bo zdaj konkurenca večja in da bodo imeli Američani več alternativ kot Rusi, bi se znalo hitro zgoditi, da ruski Soyuz propade (morda se motim)? Poleg tega so zdaj pri NASI spremenili pristop in zdaj omogočajo privatnim firmam in posameznikom, da sodelujejo pri projektih in tako še razširijo svojo konkurenco. Še ena stvar, ki je pomembna je ta, da bodo Američani zdaj z dvema alternativama lahko izvajali več preizkusov in bodo lahko do znanja in raznih raziskav prihajali bistveno hitreje. Poleg tega bi se lahko cena čez čas kar krepko spustila na pram ruskemu Soyuzu. Že zdaj so sedeži v Space X-su cenejši kot v Soyuzu. Recimo že čez mesec dni bo v zrak poletela Boeing-ova kapsula, kjer bodo lahko spet prišli do kakšnih novih ugotovitev in zaključkov. Vse skupaj bi se lahko spremenilo v ameriški vesoljski razcvet ali se morda motim?
DamijanD ::
BigWhale ::
Morda kdo ve ob kateri uri naj bi kapsula jutri prispela do cilja?
Sem zgoraj napisal. :)
Americani ne bodo vec uporabljali Soyuza. Morda bodo se kak polet zakupili po tem, ko se jim iztece pogodba in ce SpaceX in Boeing ne bosta dosegla ciljev dovolj hitro. Po tem, ko bodo imeli pa svoje vozilo pa ne bo vec potrebe po Soyuzu.
Za Soyuz pa se verjetno in vsaj zaenkrat ni za bati. Se vedno bo dovolj drugih, ki bodo sli z njim gor.
BigWhale ::
Trenutno bodo kmalu na Waypoint1 180m stran od postaje.
Waypoint 2, 20m hold. Se mal. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
7982884e ::
SpaceX ima res super kapsulo za potovanja. Samo je nekak waste of space za ne vem kolk urno potovanje tja in nazaj.
Lahko bi bila veliko manjša kapsula, ki bi potrebovala veliko manj energije za potovanje do ISS-a in nazaj.
Če bi jo naredl po vzoru sojuza. Kjer se komaj zbašejo notr. Bi najbrž bila lahko manjša od sojuza.
nic ne bi s tem pridobil. se vedno bi moral izstrelit F9, ki je ze tako ali tako premocan za izstrelitev Dragona v nizko orbito za ISS. gorivo pa tudi ni omembe vreden strosek, v relativnem smislu.
Okapi ::
offtopic: Okapi, kje si nasel te odstotke za izkrcanje v normandiji. Po nobeni logiki se mi ne izide.
Barrett Tillman - D-Day Encyclopedia
The Normandy Invasion consisted of 5,333 Allied ships and landing craft embarking nearly 175,000 men. The British and Canadians put 75,215 troops ashore, and the Americans 57,500, for a total of 132,715, of whom about 3,400 were killed or missing, in contrast to some estimates of ten thousand.
https://www.historyonthenet.com/d-day-s...
Za Soyuz pa se verjetno in vsaj zaenkrat ni za bati. Se vedno bo dovolj drugih, ki bodo sli z njim gor.
S tem da tudi Rusi razvijajo novejše plovilo. Prvi polet naj bi bil čez 3-5 let.
Federation (spacecraft) @ Wikipedia
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
WallSreet ::
Vse skupaj je potekalo gladko in brez problemov. Tisti ki ste govorili da so njegovi projekti "kičasti" in "poceni" ste ponovno prejeli bumerang. Vsi tisti, ki pravite da bi prej sedli v Soyuz-a kot Space X kapsulo lažete. Crew Dragon kapsula je udobnejša, učinkovitejša, modernejša, zanesljivejša in predvsem cenejša. Elon Musk razvija novo tehnologijo na praktično vseh področjih vendar se mu nekateri še vedno posmehujejo. Njegovi ambiciozni cilji so na trenutke res nerealni, ampak pri takšnih projektih moraš ponavadi gledati "izven škatle" da ti jih na koncu uspe realizirati. Mush se trenutno ukvarja, s Teslo, baterijami, Hyperloop-i ter Space X raketami. Mojstri se mu pa posmehujejo saj je na Joe Rogan podcastu kadil travo smh. Se že veselim naslednjih velikih projektov.
Vazelin ::
Še vedno moti, da rabiš plenice za dostop do ISS
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...
vostok_1 ::
Vse skupaj je potekalo gladko in brez problemov. Tisti ki ste govorili da so njegovi projekti "kičasti" in "poceni" ste ponovno prejeli bumerang. Vsi tisti, ki pravite da bi prej sedli v Soyuz-a kot Space X kapsulo lažete. Crew Dragon kapsula je udobnejša, učinkovitejša, modernejša, zanesljivejša in predvsem cenejša. Elon Musk razvija novo tehnologijo na praktično vseh področjih vendar se mu nekateri še vedno posmehujejo. Njegovi ambiciozni cilji so na trenutke res nerealni, ampak pri takšnih projektih moraš ponavadi gledati "izven škatle" da ti jih na koncu uspe realizirati. Mush se trenutno ukvarja, s Teslo, baterijami, Hyperloop-i ter Space X raketami. Mojstri se mu pa posmehujejo saj je na Joe Rogan podcastu kadil travo smh. Se že veselim naslednjih velikih projektov.
Nerad branim Muska, ampak glede vesolja, je res premaknu mejnik.
Boeing dela reči iz leta 80' in je del korupcijske mreže USA.
Sicer pa:
Zgleda, da le bodo LCDji in standard grade elektronika vseeno dovolj za LEO.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
jb_j ::
Vse skupaj je potekalo gladko in brez problemov. Tisti ki ste govorili da so njegovi projekti "kičasti" in "poceni" ste ponovno prejeli bumerang. Vsi tisti, ki pravite da bi prej sedli v Soyuz-a kot Space X kapsulo lažete. Crew Dragon kapsula je udobnejša, učinkovitejša, modernejša, zanesljivejša in predvsem cenejša. Elon Musk razvija novo tehnologijo na praktično vseh področjih vendar se mu nekateri še vedno posmehujejo. Njegovi ambiciozni cilji so na trenutke res nerealni, ampak pri takšnih projektih moraš ponavadi gledati "izven škatle" da ti jih na koncu uspe realizirati. Mush se trenutno ukvarja, s Teslo, baterijami, Hyperloop-i ter Space X raketami. Mojstri se mu pa posmehujejo saj je na Joe Rogan podcastu kadil travo smh. Se že veselim naslednjih velikih projektov.
Nerad branim Muska, ampak glede vesolja, je res premaknu mejnik.
Boeing dela reči iz leta 80' in je del korupcijske mreže USA.
Sicer pa:
Zgleda, da le bodo LCDji in standard grade elektronika vseeno dovolj za LEO.
Jst upam, da bo nekoč MVP nekoč izgledala kot spacexova kapsula.
Zdj zgleda res tko, kot, da majo gor še windowse 95 oz. dos.
Dons sm mal razmišlu, a ne bi bla slaba ideja, da gor pošljejo 10 modulov za izgradnjo nove postaje. V stilu babuške.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
7982884e ::
Boeing dela reči iz leta 80' in je del korupcijske mreže USA.
eno vprasanje, ker se imas za vsevednega na teh podrocjih - zakaj zaboga, razen airbusa (ki je itak evropski ekvivalent boeinga+lockheeda), noben ne zmore narest konkurencnega potniskega aviona. sej je zaboga samo avion! sej samo leti, ne rabi niti v vesolje, pac krila pa par motorjev, pa lupina pod pritiskom za ljudi, v zraku je pa itak trivialno furat avtonomno. kje je point, da taka firma s tehnologijo iz 80-ih let se vedno fura duopoli na takem multimilijardnem trgu?
vostok_1 ::
Proizvodnja potniških letal, je dejansko težja od raket. Predvsem zaradi regulacij.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
janezvalva ::
komaj čakam, da pošljejo ljudi na mars. upam, da bodo celo pot v živo prenašali.
počasna tv.
kot selitev severnih jelenov.
počasna tv.
kot selitev severnih jelenov.
MrStein ::
Zgleda, da le bodo LCDji in standard grade elektronika vseeno dovolj za LEO.
To bomo lahko trdili po 10 ali raje 100 poletih.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Invictus ::
eno vprasanje, ker se imas za vsevednega na teh podrocjih - zakaj zaboga, razen airbusa (ki je itak evropski ekvivalent boeinga+lockheeda), noben ne zmore narest konkurencnega potniskega aviona. sej je zaboga samo avion! sej samo leti, ne rabi niti v vesolje, pac krila pa par motorjev, pa lupina pod pritiskom za ljudi, v zraku je pa itak trivialno furat avtonomno. kje je point, da taka firma s tehnologijo iz 80-ih let se vedno fura duopoli na takem multimilijardnem trgu?
Če bi spremljal letalsko industrijo zadnjih 20 let, bi videl, da so propadli praktično vsi, ker je razvoj postal predrag in regulacije "prestroge".
V ZDA potniška letala dela Boeing, vojaška Lockheed...
Proizvodnja potniških letal, je dejansko težja od raket. Predvsem zaradi regulacij.
Odvisno kaj rakete prevažajo. če ljudi, je ravno tako strogo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
BigWhale ::
Zgleda, da le bodo LCDji in standard grade elektronika vseeno dovolj za LEO.
Joj, nehaj ze s to standard grade elektroniko. Se v avtomobilih ni 'standard grade' elektronika, vi se pa tle obnasate, kot da je Musk dele za Crew Dragon in Falcon 9 kupoval na aliexpressu. :>
Elektronika v teh zadevah ni tista, ki jo lahko ti kupis. 'Off the shelf' pa v tem primeru pomeni, da niso sli na novo izumljati in proizvajati svojih ICjev.
MrStein ::
Ne moti mu iluzije, da bi lahko on tudi nekaj takega zgradil čez vikend, no!
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
7982884e ::
eno vprasanje, ker se imas za vsevednega na teh podrocjih - zakaj zaboga, razen airbusa (ki je itak evropski ekvivalent boeinga+lockheeda), noben ne zmore narest konkurencnega potniskega aviona. sej je zaboga samo avion! sej samo leti, ne rabi niti v vesolje, pac krila pa par motorjev, pa lupina pod pritiskom za ljudi, v zraku je pa itak trivialno furat avtonomno. kje je point, da taka firma s tehnologijo iz 80-ih let se vedno fura duopoli na takem multimilijardnem trgu?
Če bi spremljal letalsko industrijo zadnjih 20 let, bi videl, da so propadli praktično vsi, ker je razvoj postal predrag in regulacije "prestroge".
to sem spraseval unega zgorej, seveda da vem. enako kot v vsaki drugi high-tech industriji. ko rata cena razvoja dovolj draga, trg postane premajhen za vecino playerjev.
lockheed sem omenil, ker je airbus njegov ekvivalent ki ima evropski monopol, medtem ko je v ZDA malo vec velikih playerjev
Invictus ::
V ZDA sta samo še 2 velika playerja, Boeing in Lockheed.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
BT52 ::
No SOCi niso ravno retail verzije. Je pa enterprise grade silicij. Skratka ni tole silicij z antiradiation zaščito, ki je zelo draga. Pravzaprav sem gledel nek prispevek na tole temo, kjer če se dobro spomnim SpaceX uporablja crosschecking in mnogotero število CPUjev, ki se med sabo čekirajo in preverjajo, ter po potrebi resetirajo.
Zdaj se malce pogledal video:
Prednost uporabe consumer grade elektronike je:
-cenejši HW in SW
-lažje programiraje, ker ne gre za posebno arhitekturo, saj uporabljajo okolje, kot je linux
tako imajo na razpolago je veliko programerjev in SW orodij.
-skratka ne odkrivajo tople vode
Slabost:
-Potrebna velika mreža med sabo povezanih kompomnent
-velika odvistnost od SWja, ter dokaj inteziven prelaunch debuging
Zdaj se malce pogledal video:
Prednost uporabe consumer grade elektronike je:
-cenejši HW in SW
-lažje programiraje, ker ne gre za posebno arhitekturo, saj uporabljajo okolje, kot je linux
tako imajo na razpolago je veliko programerjev in SW orodij.
-skratka ne odkrivajo tople vode
Slabost:
-Potrebna velika mreža med sabo povezanih kompomnent
-velika odvistnost od SWja, ter dokaj inteziven prelaunch debuging
7982884e ::
V ZDA sta samo še 2 velika playerja, Boeing in Lockheed.
List of defense contractors @ Wikipedia
no, tudi v evropi jih je malo vec, samo so vsi konkretno manjsi