» »

WEC 2015

WEC 2015

1
2
3

BT52 ::

WOW katera dirka:


Kanal za letošnje dirke: https://www.youtube.com/channel/UCj5O50...

Gledal okoli 2.5 h dirke im moram reči kake majhne razlike. Utrinki dirke 2 ura dvoboj Audi Porche, potem še priporočam ogled vrhuncev po treh urah dirkanja. Tam se bo videlo klip, kjer je Audi v Maggots sekciji ovinkov brez težav prehitel Porcheja, potem pa je le ta z "3.7 MJ boostom" prednjega pogona in manjšega upora, ter monstrumsko končno hitrostjo brez težav prehitel nazaj.

Ja OK audijevi stinti še posebaj tisti od Duvala (30 krogov) so bili za razred boljši in konstantnejši od konkurence. Njihov high doforce paket je skozi Maggots, Becketts deloval "unnatural". Podobno, kot lani samo da so letos stopili stopničko višje v smislu hibridnega dirkalnika. Bravo.

SPA bo še toliko bolj zanimiv, saj bomo videli koliko bo Porsche res vreden. Že lani so lahko z "energy managmentom" na kvalifikacijah zelo dobro konkurirali, letos pa po zaslogi pravil, ki nadgrajuje stopnjo hibridizacije pričakujem veliko "pole positionov". Oziroma v SPA bomo videli če imata Toyota in Audi na "shear pace" sploh odgovor. Znala bi se ironično ponoviti lanska sezona, ko je Le mans izgubil hitrejši...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Sriple Tix ::

Se strinjam @BT50. Dvoboj Audija in Porša je bil zame eden najrazburljivejših prizorov dirkanja ever, saj se je odvijal brez prestanka in stalnim izmenjavanjem v vodstvu, kjer si zlahka opazil, kako dirkači posameznega moštva izkoriščajo prednosti svojega avtomobila.

... in hvala za link :)

BT52 ::

Na F1T našel še take clip iz ZADNJE ure. Torej to po 5ih urah dirkanja...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

Audi, kot je tole že precej običajno spet testira "low drag" paket v Monzi..

BT52 ::

Mimogrede ravno bo potekala druga dirka WEC prvensktva.

Vau hitrost Porchejev je strašjiva. Nas koncu Kemmel ravnine so brutaln dobre. Recimo na koncu FP3 treninga, ki je kočno potekal v suhih razmerah so imeli takole:

1 mesto vsi 3je Porscheji z okoli 317 km/h
2. Audiji z 300 km/h
3. Toyota z vsaj še odatnim minusom 8km/h na Audija

Časi na kvalifikacijah so bili rekordni za serijo, saj so prav vsi tovarniški vozniki podrli prejšnji rekord steze vsaj za 0.5s. Porscheji so to celo naredili za kar celo 3 sekunde.
http://www.autosport.com/news/report.ph...

Povzetek, Porsche ima tudi zavoljo hibridnega razreda in ES tehnologije logično predvideno prednost na en krog. Toda Audi ni daleč stran. Toyota pa bo tole težko skompenzirala z "ugodno" obrabo pnevmatik ali kakim dvojnim stintom na pnevmatikah. Čeprav, če bo danes suho, bodo ekipe praktično prvič zares spoznale kaka bo obraba na tej progi.

Sriple Tix ::

Nestrpno čakam, na MotorsTV bo neposredni prenos.

BT52 ::

Aja pa škoda za Nakajimo. Slednji si je s trčenjem z Audijem resno poškodoval vretence. Tako da bo nastop na Satreju zagotovo odpadel. Za zamenjavo pa se omenja tudi Kobajashija, ki je medrugim tudi "parnerski" član Leksus ekipe v JAP gt seriji in tudi LMP rezervni dirkač.

Sriple Tix ::

Ni WEC ampak ADAC, 24 ur Šlajfe.



Dopoldne so tu že hrumeli avti WTCC in dirki sta bili nadvse zanimivi.

BT52 ::

1. Nakajima se bojda že resno spogleduje z nastopom na testih.

2. Rebelion je naredil Shakedown mislim ,da v Aragornu (ali Paul Ricard)

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/...

2. Nissan bo neuradno nastopal v 2 MJ razredu. Pa še to se bodo preko vztrajnikov (ali pa bodo za 2 MJ uporabili samo 1 od 2) poganjala samo sprednja kolesa.
2.a) Cox v izjavah potrjuje, da bodo hitrejši od lanskih LMP2. Ampak dodaja, da še trenutno splo še nimajo Kvali gum specialk. Pa še pravi, da na testih ne bodo pokazali prav nič (ali malo) hitrosti, ter da naj jih ocenjujemo šele po 1 stintu na dirki.
2.b) Glede, kako se je Cox petelinil pred sezono.... Dobor to je marketing zar azčliko tega se mi pa te zdijo te izjave zdijo že precejšnje zavedaje, da so letos zaključili zgodbo, ter da bo za "napovedano" potreben do drugega leto še veliko trdega dela, da spravijo avto v pogon. Recimo "masiven" ERS je en izmed pomembnih členov, ki bi zagotovil FWD dirkalniku dobro trakcijo s tem, da izkosistil AWD v pospeševanjih.

3. @TripleStix Aja sem malce kake 30 min gledal tole ADAC serijo pa sem ravno naletel na prelomen trenutek, ko je tedaj ob bitki za vodstvo na dirki SL Mercedesu odpadelo kolo. Voznik se je trudil popravit pa je bilo zaman. Škoda.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Joj no, POVSOD en kup 'ugibanja' okrog Nissana, ko pa je VSE jasno in potrjeno.

Za 2 MJ nisem povsem prepričan, a je uradno potrjeno ali ne, ampak je sprejeto,da to je. Prvoten plan je bil 8 MJ. Da to ni mogoče je jasno že po tem, da imajo ERS samo na sprednji osi - tako je nemogoče pobrati 8 MJ. Razlog za to je problem v flywheelu oz. v sistemu za regenracijo in proženje na zadnjo os, torej so se raje osredotočili na na pol delujoč avto in zmontirali samo sprednji del.

'Marketing', odločili so se za zelo odprt način dela, ker imajo itak popolnoma drugačen koncept od kogarkoli drugega, torej si to lahko privoščijo. Rezultat je, da so pri precej fanih (ki nimajo kola v riti, torej niso zategnjeni) zelo priljubljeni, ker se je dobilo veliko informacij, ve se, kje so, itd. Pa AWD baje niti ni tako zelo močno potreben, ker je avto zelo stabilen, itak imajo traction control, večji del teže je spredaj, downforce center je bolj spredaj (govori se, da bi lahko vozili brez zadnjega krilca, a zadeva ni dovolj stabilna), itd.

'Petelinili' so se točno toliko, kolikor so se lahko. Koncept ima težo, smisel. Lahko deluje. Zaenkrat jim to žal še ni uspelo. Zastavili so preveč ambiciozno, definitivno, a po drugi strani se izpostavlja Porsche ter Audi - Porsche je avto dal na cesto prvič poleti 2013, dirkali so šele 2014. Audi je pred prelomom tisočletja dirkal s kupejem in odprtim avtom R8R/R8C, kjer so na kupeju recimo serijsko stran letela vrata. Oba sta bila sicer zanesljiva, a hudo počasna. Nissan je nekako v enakem položaju. Letos testirajo, žal šele od Le Mansa naprej. Treba je vedeti, da so avto začeli baje načrtovati šele lani poleti, ko se je javno objavilo program, ne pa prej. Pa da te težave s crash testi niso nič posebnega, le da so jih oni objavili. Mislim da se je za Red Bull govorilo, da so enkrat testirali nekih 100+ nosov, preden so končno naredili takšnega, ki je zdržal crash test ter je bil dovolj upogljiv?

Koncept cilja le in praktično izključno na Le Mans, povsod drugje bodo verjetno precej poačsnejši. Prav tako jaz ne bi odrezal Porscheja za zmago letos oz. bi jim načeloma dal največ možnosti, ker so jasno povedali, da imajo na večini prog težave nabrati toliko energije, kot je imajo dovoljene, medtem ko so zoptimizirani za Le Mans, kjer 8 MJ ne bi smel biti problem. TOrej bodo relativno na Audi v Le Mansu hitrejši.

BT52 ::

No glede na potek prvih 2eh treningov se COXove besede, kar lepo uresničujejo. Recimo po končnih hitrostih iz ovinkov 6&7 so počasnejši od 20-30 km h. Dirkaći tudi zaradi poznejših intermediate razmer, ter seveda osnovnih "shakedownov" niso priganjali na polno se razume seveda. So pa obljubljeno na vrhu lestvice na glavni merilni točki (336 km h ), kjer mid corner speed, ter podtlak ne prideta toliko do izraza, kot nizek L/D.

No jaz sem mnenja, da vrhunski motošportni program rabi vsaj 3 leta za dobro zmagovalno osnovo. Recimo sam sem pričakoval, da NIssan dela na projketu vsaj konceptulno že dela to 2 leto. Glede, da se z sezono 2017 spremenijo pravila igre je bilo za moje pojme tole logično. No Toyota je šla 2012 skozi enake težave. PA še oni so vzeli že obstoječo osnovo šasije od (mislim, da je šlo za Lolo) in jo predelali po svojih potrebah. Tako, da ja tehnološko se zadeva pač ni izšla v prvo. Jbg. Oz ali je tole sploh mogoče? Vemo, da NE. Pač razlogi testiranj, shankedownow, ter crashtestov je ravno ta namen, da odpkriješ napake. Fail&repair inženiring je veliko hitrejši in smotrnejši v kolikor seveda glavna je osnova porihtana.

Me pa malo skrbi nivo podtlaka. Upam, da je sprednji dovolj difuzor učinkovit. Ne dvomim pa, da je L/D višji in C_drag pa nižji relativno na konkurenco.

Na forumih so še razglabljali, da bi lahko te velike notranje tunele "energizirali" z izpušnimi plini. Tole bi res bila dobra opcija za pridobitev "offtrottle" midcorner stabilnosti in hitrosti za manj itenzivno pospeševanje. IMO pa je 2MJ razočaranje oz. "setback". Vsaj za zdaj bodo tole speljali do konca pa pač sproti skozi skozi leto pripravit AWD na kolesa ta prenesti flywheel ERS-K.

Se pa verjetno strinjama, da je za ta Nissan ključnega pomena, kako močno so "traction limmited" na pospeševanjih. Ne mislim, da bi z nizkim koeff upornosti (C_d) znali privarčevat dovolj z energije za "brutalno" trošenje in nabijanje do max fuel flow limita. Pravijo, da bi pridobivali z podaljševanjem "fuel" stitov?
Zanimiv paradoks in tehtanje uteži?

Je pa me razveselila, kar dobra forma "Upornikov" (Rebelion). Upam, da bodo tako "zraven" tudi pred generalko. Za moje pojme bi bil zaostanke manjši od 5s resnično impresiven, če ne kar senzacija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Namen crashtestov je, da je avto varen. Včasih, ko crash testi niso bili tako zahtevni, so se dogajale nesreče tipa Stefan Bellof.

Načeloma se govori, da za zmago v Le Mansu program potrebuje 3 leta. Toyota je to 'dokazala' lani, ko so bili v tretjem letu ter je bil Le Mans praktino njihov, lahko bi ga (oz. so ga) samo izgubili, Porsche in Audi pa bi ga lahko zmagala. Toyoto je tepel FIA senzor, ki je odpovedal na pit-in lapu (da bi ta senzor zamenjali) ter samo dva avta, kjer je drugi izpadel na samem začetku. Porsche je pa efektivno letos v svojem tretjem letu, avto so na cesto dali 2013 poleti, lani pa začeli dirkati.

Čeprav pod črto je Audi še vedno dasa, ker jim je že VELIKOKRAT upsleo zmagati, čeprav niso imeli najhitrejšega avta. Izkaže se, da imajo običajno najbolj zanesljivega, najboljšo taktiko ter najbolje izurjene mehanike, ki avto hitro popravijo tudi v primeru težav.

Kar se tiče Nissana, Fuller (Mulsanne's Corner urednik) je povedal, da je koncept legit. Edino vprašanje Nissana je, če imajo dovolj downforca, da bo zadeva uporabna. Koncept nima težav z delovanjem, L/D ratio je praktično garantirano odličen, itd., a vse to je neuporabno, če ne zmorejo proizvesti dovolj downforca (ne nujno podtlaka).

2 MJ je realnost, ker kot sem že napisal samo s sprednje osi ne zmorejo regenerirati dovolj. Zadnja os jim pa ne deluje in letos ne bo na avtu. 2 MJ je pač kompromis, da avto dajo na cesto in začnejo delati kilometre, s čimer bodo dobili podatke ter izvedeli, kaj morajo popraviti za zanesljivost. Oprijem v Le Mansu načeloma niti ni tak problem, ker imaš 4 točke oz. pospeševanja, ki se začnejo pri nizkih hitrostih, vse ostalo je tam nekje od 3. prestave naprej. Kar je že popolnoma OK. Pa, kot sem rekel, traction control imajo. Za stinte še nimajo pojma, a za letos pričakujejo, da bi lahko naredili nekje v rangu 8 stintov na zadnjih gumah. Varčevanja z gorivom pa nekako ne more biti, ker je ves njihov koncept v hitrosti na ravninah, za kar mpotrebuješ motor, za kar potrebuješ trošenje goriva. Pa še v najnižjem KERS razredu so, kar jih še dodatno tepe (mislim da se na krog v Le Mansu mporabi nekje med 10 in 15 MJ goriva).

PrimozR ::

Edit za zgoraj, gorivo je fuckup, v bistvu je alokacija energije od slabih 140 MJ za 8 MJ ERS class do dobrih 150 MJ za privatnike na krog Le Mansa (in seveda manj na drugih progah).

BT52 ::

Opa WV grupa meče trike ven. http://www.racecar-engineering.com/news...

Kaka pametna iterpertacija pravila bodyworka in "flat endplata". Ha ha FIA in your face AGAIN.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Old news, poglej Toyoto izpred dveh let :P

Je pa zanimiv del, da se ne ve, kdo je izvor v VAG-ovi grupi, ker je šlo za krajo kadra :)

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Old news, poglej Toyoto izpred dveh let :P

Je pa zanimiv del, da se ne ve, kdo je izvor v VAG-ovi grupi, ker je šlo za krajo kadra :)

a)

1. glede Toyota sys; Samo tam aLI je bil tole del bodywortka? Šlo se je samo za deflekcijo endplata, ko seje odpirala reža. Verjetno so tole storili za nameren drag shielidng oz. stall "konic" kril si so itak 70% neg vzgona)? Za tole vem ja ampak, za bodywork pa nisem prepričan? Mislim, da je tole dokaj nova interpertacija. No vsaj v predelou krila mislim. V F1 smo imeli tega ogromno (do 2008).

2. glede izvora ideje pa nevem. Meni tole veliko bolj spominja na "namerno" krajo apeliram, če ne celo na posojo podatkov (v navednicah seveda) med VAG grupo? Verjetno je skupni interes VAG skupine, da dominira Japonce (zdaj tudi NIssan, čeprav so tudi oni pol FRA). Torej ubiješ več muh na 1 mah.

b) Čeprav roko na srce tile serated robi niso totalni "game changer" (za razliko področj underflor-ja in delovanje prednjega slitterja, ki je vsaj 50% bolj ulčinkovit). Gotovo prinese desetinko ali dve več bi že bilo ob tako manjhnem "AoA" in predvsem širini krila že malce preveč. Recimo lanska Toyotina rešitev je bila veliko bolj učinkovita in je prav, da so jo banali, čeprav jim je tole pravgotovo podrlo celoten setup in jim je lahko komot požrlo vsaj 0.5s na krog.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Tole je identično Toyoti. Pika. Isti sistem. Endplate je itak zreguliran, torej je edina možnost, da tele dele zmontiraš na bodywork. Je pa problem kako zadevo spraviti skozi regulacije bodyworka.

Porsche deluje neodvisno. Je bilo povedano na Racecar Engineering (kar si v bistvu linkal), da imata tako Audi kot Porsche podobno implementacijo, ker je nekdo šel od enega k drugemu. Ne ve se, v katero smer se je zgodil prestop, a se govori, da je bil ravno to tok informacij.

BT52 ::

Je pa problem kako zadevo spraviti skozi regulacije bodyworka.


Mlace prostorske miselne telovadbe. Predvsem mora biti "votlo", kar pri karbonu ni problem. Je pa res, da WEC na tem področju pravil ne poznam natačno. Sklepam po besedah iz članka in citata pravilnika ter, da gre za popolnoma legalno interpertacijo. Torej zaprta kontinurna sekcija, ki se vidi od zgoraj. Vse na dlani, pač malce "predrzno".
Zaenkrat ideje niso šlo predaleč. Zamislimo se, kaj če nekdo naredi kaj bolj "drznega". Ali je tole z temi pogji pravilnika sploh možno, brez ,da bi bolj oviral delovanje zadnjega, ali outwash toka in konec koncev difuzor dirkalnika? Lahko sploh narediš z bodyworko sploh kaki bolj uporaben usmerjevalec, kot je tole v teh 2eh sedanjih primerih? Po premisleku menim, da ne.

BT52 ::

In zgodilo se je napovedovano;

Po Q1;

The no18 Porsche of Neel Jani posted the fastest qualifying lap of the current configuration of the Le Mans circuit. The Swiss driver crossed the start finish line after just 3m16.887 to complete a lap of the 14km circuit in the first qualifying session, smashing the previous qualifying lap record of 3m18.513 set by Stéphane Sarrazin in a Peugeot 908 HDI-FAP.


http://www.fiawec.com/en/news/porsche-t...

a) Zaostanek Audija 3eh sekund malce šokira. Čeprav je na 1 krog tole tudi zaradi MJ razreda pričakovan. Bomo videli race pace tale bi mogel biti ubijaski, mogoče kaki 3 stint na pnevmatikah.

b) Toyota je zanimivo počasnejša od lani (+1.754s), čeprav sami pravijo da je njihov dirkalnik 2.5s hitrejši...
Lani 3'21.789 letos 3m23.543 Tako se postavlja vprašanje ali bi lahko šel Porsche še hitreje?

Še glede tempa recimo Toyota na Mulsanne ravninah v sektor 2 izgublja po 2 debeli sekundi. Recimo v 1 sektorju so še zraven, v zadnjem s3 pa še izgubljajo zmerno 1 sekundo. Vsekakor je +6.656 sekundna razlika malce preveč nerealna? Sam sem vsaj pričakoval, da bodo vsaj kako sekundo bližje. S takim tempom bi jih lahko Porsche za krog na dirki prehitel kamot po 5 krat (upošteval 208 s krog, ter odštel okoli 50% za nadzorovanje tempa).

c) Nissan pa je čisto v "invalidskem" pogonu (+21.5s; premagal jih je celo 1 LMP2 za 0.3s). Se vidi, da so še zgolj v "sys check" načinu.

d) Od privatnikov pa je bilo će po testih jasno, da je Rebellionova odločitev, da zavleče razvoj novega dirkalni vendarle obrodil določene sadove. Če tole postavimo v konteks za lanskimi zmagovalci WEC prvestva

Danes 19ih in 22h je sta še 2 možnosti za LMP1 zasledovalce, da se vsaj približajo Porscheju...

PrimozR ::

Prijavi se že v Mulsanne's Corner grupo na FB-ju :P

Tam je enotno mnenje, da Audija niti pod razno ni za odpisati v nedeljo. Tale slika recimo pove veliko: https://www.facebook.com/49769227693847...
Upoštevati je treba, da je bil rekordni čas postavljen v PRVEM krogu, torej brez prometa. Pa slika kaže, da ima Porsche nekaj težav v prometu. Torej je Audi za dirko v prednosti. To plus obraba gum, nekako se na grobo, na hitro pričakuje, da bo Audi quad-stintal, Porsche pa le triple-stintal gume. To bi čez dirko naneslo nekje 2 do 3 postanke z menjavo gum več za Porsche, če je res. Kar pa navrže minuto do dve več časa.

Glede časov, pomojem danes ne bomo videli ničesar spektakularnega, ker bodo vsi zelo aktivno iskali nastavitve za dirko. Kar Audi počne že ves čas, ker se zavedajo, da po hitrosti na en krog ne parirajo. Pa ker se oni vedno osredotočajo na dirko. Primer iz 2005: http://themotorsportdiaries.com/le-mans... (v dveh delih).

Pod črto pa ne smeš izločiti tudi Toyote, če se bodo vozili okrog brez težav, lahko poberejo marsikaj. Lani je en Audi odstopil (zaradi Toyote), drugima dvema je bilo pa treba menjati turbini. Enemu Porscheju (#20) je začela odpovedovati baterija, na koncu je pa odpovedal še motor. #14 je pa tudi imel neke probleme. Se mi zdi da z menjalnikom? Audiju se lani ni poznalo bistveno, a vseeno je turbina vzela nekje 20 minut do pol ure časa. To pa pokrije skoraj 5 sekund zaostanka na krog.

Skyman ::

PrimozR ::

Nja, #63 je out, ne bodo dirkali :/

Magnussen je načeloma OK kar sem ujel.

Rekord je padel, vsaj na obstoječi stezi, ni pa padel kompleten rekord, ta je še vedno Porschejev, leta 71 je en 917 priletel okrog bistveno manj ovinkaste steze v 3:13.

Skyman ::

kaksna kej napoved? se splaca kej € dati na audi? ali bo letos kar porsche ki po pobral zmago? sm slisal da so bili prvi ? pa ne najdem rezultatev

TribesMan ::

Jaz mislim da bo zelo tesno... kdo bo pa zmagal si pa nebi upal napovedat.
Če ne bo kakih težav z zanesljivostjo ali nesrečami potem bo dirka do zadnjega kroga...

Porsche ima sicer res hitrejši avto, vendar to je samo en delček v mozaiku.
Odpisat Audi, kljub 2s zaostanka na kvalifikacijah, bi bilo zelo neumno :)

BTW, ima kdo kak HQ stream?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Skyman ::

jz bom kar na uradni strani gledal..

mas mogoce rezultate vseh razredov

TribesMan ::

Vse imaš na uradni strani...

http://www.24h-lemans.com/en/race/resul...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Skyman ::

sm potem najdu,samo nism mogu popravit post-a :( bomo gledal prvo 1.30h potem pa se zvecer nocna :)

PrimozR ::

Skyman je izjavil:

kaksna kej napoved? se splaca kej € dati na audi? ali bo letos kar porsche ki po pobral zmago? sm slisal da so bili prvi ? pa ne najdem rezultatev

Kot fan Porscheja bi ta moment, glede na ogrevanje zjutraj, stavil na Audi. Ta moment. Ampak na FB sem rekel, da ne trzam glede napovedi vsaj do polnoči danes, ko se bo videlo malo bolje, kakšen je race pace. Ko bo znano to, bo dirko IMO odločala vzdržljivost ter reševanje težav.

Streami: http://www.reddit.com/r/wec/comments/39...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

PrimozR ::

Evo, pa smo na poti. Porsche, vsaj #17 in #18, ima nekaj prednosti v hitrosti, a ključ je v postankih, vse bo jasno nekje po 4. Nekako se mi zdi, da bo Porsche imel težave quad-stintati gume, Audi naj ne bi imel te težave. So pa na Eurosportu izpostavili dober point, Toyoti sta še vedno relativno blizu!

Skyman ::

ze kazen? za audi?

PrimozR ::

Ni še kazni, samo preverjanje. Pa zna past kaj, ja, mogoče, načeloma ker niso bili v formaciji. Čeprav je IMO to res picajzlanje...

Dr_M ::

Kaj pa toyota neki bluzi? Lani so imeli top avto, letos pa..?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

PrimozR ::

Izboljšali so ga za '2,5 sekunde', kar se ni pokazalo v Le Mansu (v kvalifikacijah so bli celo počasnejši). Predvidevanje je bilo, da bo ta napredek dovolj, pa ni bil, Audi pa Porsche sta MOČNO pohitrila avte. Plan je bil, da letos nadgradijo na izi, naslednje leto zamenjajo supercap za baterijo in gredo v 8 MJ, v 2017 z novimi regulacijami pa nov motor. Zdaj bo pa to oboje realnost naslednje leto, motor bo pa turbobencinar, ker se bolje obnaša v različnih pogojih (temperature, višina).

Preveč šparajo.

PrimozR ::

Škoda da ne stavim :)

Če ne bo težav, bo Porsche pomojem težko konkuriral Audiju. Problem so gume, trije stinti za Porsche, štirje za Audi. Pa prav tako trije za Toyoto (so ravno prišli na menjavo).

Skyman ::

Jz sm dal na AUDI bomo vidl jutri po 15h :)

Dr_M ::

Prvih nekaj ur v LMP1 precej dolgocasnih.
Za Porscheja sem pricakoval, da bodo precej napredovali, za tisto drvarnico od audija pa ne. Toyota pa cist razocarala, celo nazadovala od lani.
Je pa v nizjih kategorijah precej bolj zanimivo.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Skyman ::

ma kaksna drvarnica? od 2006 eno zmago "prepustil"pa so ze drvarnica?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Skyman ()

Dr_M ::

Majo vedno odlicno strategijo, solidno vzdrzljivost, najvec srece, ampak najhitrejsi pa niso.
In ja, drvarnica, pa ce se na trepalnice postavis.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

PrimozR ::

Najhitrejši velikokrat niso bili v kvalifikacijah, ker se niso koncentrirali na to, medtem ko je v dirki slika precej bolj izenačena, vsaj velikokrat. Letos imajo recimo rekord dirke, vsi trije avti so bili precej hitrejši kot v kvalifikacijah.

So jih pa za spremembo letos zjebale težave, ki so bile, zaenkrat, za Porsche precej manjši problem. Zato tudi je tako kot je.

Dr_M ::

Evo, Audi je koncno postavljen na svoje mesto.
Sem pa mocno razocaran nad toyoto.
Tudi Rebellion je letos neki zabluzil, celo GT je pred njim.
Vseeno kar zanimiva dirka, sploh v nizjih razredih.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

vilser ::

TribesMan ::

Zmagal je, kot vedno, tisti ki je naredil manj napak.

Lepo so odpeljali z #19, brez nepotrebnih neumnosti, in odličen tempo čez vso dirko. Vsi trije vozniki so zadevo oddelal tako kot je treba. Mogoče je Hulkenberg malo štrajkal njegov prvi stint včeraj popoldne (verjetno tudi malo bolj previden, ker ni hotel narediti kake neumnosti), sam se je potem zelo lepo ulaufal.
Če pogledamo ostale avte vsi so imeli neke težave, večinoma posledica vozniških napak (izleti s steze, kazni zaradi nepotrebnih manevrov, ter nekaj težav z avtomobili...)

Dirka je bila dobra, mogoče na koncu ni šlo tako na tesno kot smo pričakovali, ampak na splošno ena boljših. Pa tudi nižje kategorije niso razočarale.

Se pa pomojem vidi da je Porsche interno preusmeril ogromno ljudi iz GT na LMP, ker toliko težav z 911 kot jih je bilo pa letos pa ne pomnim.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

PrimozR ::

Dr_M a pa lahko ti takole govoriš čez Audi? :)

BTW, slabo uro pred koncem je Akrapovič ostal brez zadnje potencialne zmage, ko je Aston šel v predzadnji šikani naravnost.

Rebellion je pa pač imel probleme, #13 vem da je bil v boksih precej zgodaj, se mi zdi da so pobrali en LMP2 takrat, ko se je vžgala tovarniška 911ka. Za #12 pa ne vem, kaj so ga srali. Pri Corvette pa pač ni bilo težav, zadi so pred Rebellionom. Tako to gre. CLM in Nissan sta bila še bistveno bolj zadaj.

Dr_M ::

Dr_M a pa lahko ti takole govoriš čez Audi? :)


Od aprila letos lahko.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

BT52 ::

Jaz sem imel malce "tihe" maše zadnje dni, ker sem si lepo po delih pogledal 50% dirke. Moram reči, da Hulkenbergu in celotnemu Porscheju privoščim. Čeprav sem za "underdoge", ki še nimajo zmag (Toyota, Rebelion).

#PORCHE
HUlk (#19) je šele po 24ih letih še kot aktivni dirkač F1 postal zmagovalec Le Mansa. To se je zgodilo zadnji 91 z J Herbertom z Mazdo (odbit koncept z Wanklovim motorjem).

Recimo še nekaj zanimivih "dejstev" po dirki: http://www.24h-lemans.com/en/news/24-ho...

André Lotterer in the No.7 Audi R18 e-tron quattro produced the fastest race lap in 3:17.476 on lap 337.
Za oris situacije zmagovalec jih je na koncu zbral 395 krogov... To tudi pomeni, da so podrli 44 letni rekord še iz stare "krajše" proge brez šikan.http://www.gtspirit.com/2015/06/14/audi...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

TribesMan je izjavil:

Se pa pomojem vidi da je Porsche interno preusmeril ogromno ljudi iz GT na LMP, ker toliko težav z 911 kot jih je bilo pa letos pa ne pomnim.


Zanimivo; Meni se podobno zdi za MotoGP in Hondo, kjer se skoraj čuti pomanjkanje "resnosti". No dobro tam ga predvsem dirkači sračkajo, ampak slenje ne zmanša pogostost težav, ki jih tare v primerjavi z zadnjimi sezonami. Naključje? Ne verjamem. Kake DATA in elektroske inženirje (tudi kake projektne menegerje in tehnične šefe) se v takih "alarm" situacijah (ali pa pač v obliki napredovanja) znotraj koorporacije vsekakor vredno "sposoditi".

BT52 ::

@Dr M škoda, da ne razumeš principa WEC. Velikrat ni vse v rezultatih amapak ljubezni do motošporta. Zato se mi je WEC format tudi zelo prikupil, kjer imajo podudarek tud manjši privatniki. Obstajajo številne možnosti za udejstvovanje, ter konec koncev tudi dostojno tekmovanje in rezultat.

Rebellion: Na tole dirko je prišel verjetno z manj kilometrine od vseh (razen Kollesovega shiranega projekta) udeleženih. Torej 1 mesec nazaj v Paul Racardu so naredili šele prvi "shakedown" povsem nove šasije, motorja V6 AER (povsem novi motor prototipne izdelave!!!), menjalnika, diferencila, elektronike, posodobljenega AERA... Sem prepričan, da z tem omenjenim testom, ter vključujoč z LeMans predtestom skupaj z "treningi" pred uradno dirko niso skupaj spravili 5000 km, kot so tole do tedaj naredili tovarnarji vsaj 5 krat. Tako, čez palec iz besed šefov, naredi LMP1H razred pred Le Mans skupj z 1&2 dirkama WEC do 20 000 km za predpriravo na "Satre 24h".
Še več njihov 1 lap performance je pokazal vsaj 4 sekundni napredek...

Nissan: od 3eh avtomobilov se je le 1 uspelo uradno uvrstit in končat dirko (70% krogov zmagovalca je potrebnih za uvrstitev). Njihov najhitrejši krog je bil samo za 0.7s hitrejši od najhitrejšega LMP2 dirkalnika (3:35.8 vs 3:36.5). Še Kolles LMP1L dirkalnik privatne "odpadne" izdelave je bil hitrejši za dobre 3 sekunde... Škoda, da niso tole bolje pripravili in usposobili ERS sistem, da bi malce zbili čas kroga in kočno sramoto. Je pa ob vhodih v zavoj dirkalnik izgkledal zelo "smešno" počasen. Se vidi, da zaviranje in podtlak še niso dobro sodelovali, da bi sploh dodali, kaj lateralne sile v rotacijo. Imajo vsekako veliko dela za opravit je pa koncept "legit", tako da njim vsekakor moramo dati še čas.

Dr_M ::

@Dr M škoda, da ne razumeš principa WEC.


Zal mi je, da tako razumes, ampak meni je WEC boljsi, kot F1 naprimer. To je pravo dirkanje, veliko kategorij, dirkanje, dokler se avto lahko premika. Tudi daljsi postanki v boksih se ne pomenijo slabe uvrstitve, popravilo dirkalnikov po okvarah in nesrecah, to me pritegne.

Ja, zelo razumem WEC, pomoje bolje kot ti.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

PrimozR ::

Splošno mnenje je, da je #9 zmago privozil Tandy ponoči, ko je naredil precejšno razliko (krog prednosti) proti Audijem in #17.

Kar se tiče aktivnih dirkačev F1, splošno mnenje (spet) je, da je bil Hulkenberg morda najšibkejši člen ekipe oz. vsaj ne najboljši, je pa najbolj opevan, ker je pač v F1. Pa poleg Herberta je Mazdo vozil še Bertrand Gachot, ki je bil ravno tako takrat aktivni voznik v F1. Še eden, ki se ga pozablja ;)

Rebellion je, letos, prišel v Le Mans z verjetno manj kilometri od Nissana, dirkaških so imeli nič. CLM je bil prisoten tako v Silverstonu kot v SPA-ju. Motor je pa itak off-theshelf zadeva, predstavljena že lani, AER ni ravno novinec v tem svetu, za privatnike je prvi pogoj da so motorji vzdržljivi, itd. itd. Nekako mi ni presenečenje, da so motorji zdržali. Pa URL za 'povsem novo šasijo, menjalnik, diferencial, elektroniko'. Načeloma so v lanski avto vrgli AER-ov V6 in... to je bilo več ali manj to (razen dela na aerodinamiki, kar je pa pač evolucija avtomobila, nekaj povsem naravnega).

Torej, 'tovarnarji' MORAJO narediti toliko testov, ker imajo bleeding edge avtomobile, ker morajo skalibrirati ERS, ker delajo stvari skorajda na slepo in se učijo, kako delujejo, itd. Za proper teste se pa dela tudi 36 oz. včasih celo 48-urne teste, vsaj na testnih mizah. Z off the shelf komponentami to ni ravno potrebno, ker ti takšno vzdržljivost nekako zagotavlja (ugleden) dobavitelj.

Kaj je sramotnega na Nissanu? Da so po enem letu razvoja uspeli dokončati Le Mans z radikalnim konceptom, ki se je kljub groznim omejitvam (nič ERS-a, a so ga vseeno morali voziti s seboj) dokazal? Downforca jim ni manjkalo pretirano (lar je bila glavna skrb zunanjih opazovalcev koncepta, da bo DF enostavno prenizek), kljub neuporabi KERSa pa so bili v vrhu pri končni hitrosti. Iz počasnih ovinkov zadeva ni šla nikamor, kar je jasno, AWD verzija ERS-a bo ta problem odpravila. Pa uporaba ERS-a bo odpravila problem z zaviranjem. V osnovi je avto imel 16" kolesa tudi spredaj, ukinitev AWD ERS-a ter premik na 2 MJ je zahteval večje zavore in 18" kolesa, neuporaba ERS-a jim je pa itak popolnoma kurila zavore. So bili hudo omejeni s temperaturami. Kar se pa tiče "Se vidi, da zaviranje in podtlak še niso dobro sodelovali, da bi sploh dodali, kaj lateralne sile v rotacijo", v temle vidim ene par malce težjih besed ter predvsem popolno nepoznavanje koncepta Nissana.

Resno, če imaš Facebook in te zadeve zanimajo (zdi se, da te, razen če tole pišeš iz nekega sadomazo efekta), pridruži se skupini Mulsanne's Corner na Facebooku. Načeloma bi ti moralo s tem uspeti popraviti kar ene par zablod ;)

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Rebellion je, letos, prišel v Le Mans z verjetno manj kilometri od Nissana, dirkaških so imeli nič. CLM je bil prisoten tako v Silverstonu kot v SPA-ju. Motor je pa itak off-theshelf zadeva, predstavljena že lani, AER ni ravno novinec v tem svetu, za privatnike je prvi pogoj da so motorji vzdržljivi, itd. itd. Nekako mi ni presenečenje, da so motorji zdržali. Pa URL za 'povsem novo šasijo, menjalnik, diferencial, elektroniko'. Načeloma so v lanski avto vrgli AER-ov V6 in... to je bilo več ali manj to (razen dela na aerodinamiki, kar je pa pač evolucija avtomobila, nekaj povsem naravnega).


No no AER je še vedno prototipne izdelave, če se ne motim. Ni to neka mašinerija, ki je že bila par let bila v dirkanju. Recimo ni to, kot so to nekoč predvsem nova in revna moštva počela z starimi, vendar preverjenimi V8 DFV interacijami motorji. To pravim zato, ker sem na RET bral članek o tem, kjer je ravno vodja AER programa povedal, da imajo na mizi vse pripravljeno, ter samo čakajo na izdelavo in uradni test z kako ekipo. No tako so se pojavile neke težave z prekomerno porabo olja, kar je za nov še na stezi nepreverjenem motor nekaj normalnega. :D Se pa strinjam, da je AER resno podjetje z kvalitetnim pedigrejem in so tole tudi, tako suvereno opravili.
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Project Cars (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Igre
27144882 (7084) oo7
»

LeMans in WEC super season 2018/19

Oddelek: Na cesti
281937 (962) J.McLane
»

WEC 2017 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
504550 (2902) J.McLane
»

WEC 2016 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
584845 (2559) J.McLane
»

WEC 2014 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15930903 (21287) BT52

Več podobnih tem