Forum » Na cesti » WEC 2015
WEC 2015
BT52 ::
No po zelo zanimivi lanski sezoni se letos obeta še veliko bolj zanimiva:
1. Majhen predogled štartne vrste paradnega razreda.
LMP1 (bv ne deli se več na Hybrid in Light podrazred):
Potrjene ekipe:
1.Toyota Racing 2 avta, Uradna testiranja potrjenalink 1, govori se o baterijski nadgradnji, ter o prestopu v 8 MJ razredu
2.Audi Sport Team Joest 3 avti, Testiranja potrjenalink 1, Jarvis zamenjava za "Mr LeMann-a",
3.Porsche Team 3 avti*, Uradna testiranja potrjenalink 1, Niko Hulkenberg dirkač 3 dirkalnika za spa in Le mans
4.Nissan NISMO 3 avti**, Uradna testiranja še niso potrjenalink 1, Uradna predstavitev 1 Feb na "superbowl", Govorica o 2000 HP [ps. that is big BS to me] Mulsanne corner part 1 part 2
5.Rebellion Racing 2 avta, verjetno bo šlo samo za minimalno evolucijo lanskega solidnega bolida, mogoče bodo še zamenjali Toyotim motor z AER-jevim, zavrnili so hibridno nadgradnjo
Opombe: * uradno potrjeno samo za 12h SPA in 24h Le mansa, ** še ni tožno znano ali za samo Le mans,
Dodatna opomba: z link 1link 1
Še mogoči prihodi:
Lotus: če drži bodo spremenili par stvar itudi ime v "ByKolles"
Zelo malo verjetni prihodi:
Perrin LMP1: Velika verjetnost manjka prihotkov. Namreč išče 2mil€ investicijo za proizvodnjo "open source dirkalnika"
OAK/Onroak — The French constructor has called off plans to debut its new LMP1 car next year, with the focus now towards a roll out in 2016.
SARD — The legendary Japanese squad will instead join forces with a LMP2 squad in 2015, with an eye towards a top-level prototype program in the future.
Še druge spremembe v kvalifikacijah, št setov gum itd je na tej strani TUKAJ
2. Neuraden koledar:
2015 FIA World Endurance Championship Schedule
March 27-28 — Prologue Test at Paul Ricard
April 12 — Silverstone
May 2 — Spa-Francorchamps
May 31 — Le Mans Test Day
June 13-14 — 24 Hours of Le Mans
August 30 — Nürburgring
September 19 — Circuit of The Americas
October 11 — Fuji Speedway
November 1 — Shanghai
November 21 — Bahrain
3. Prihaja nov razred LMP3
Služil kot "Junior" razred za LM p1 in P2: nizko cenovni NIssanovi pogonski sklopi Za zanimivost nekaj se je govorilo, da pomaga Loeb razvijat dirkalnik.
4. Seveda pa ne smemo pozabiti na trud Akrapoviča v tovarniških ekipah Audija in Aston Martina.
1. Majhen predogled štartne vrste paradnega razreda.
LMP1 (bv ne deli se več na Hybrid in Light podrazred):
Potrjene ekipe:
1.Toyota Racing 2 avta, Uradna testiranja potrjenalink 1, govori se o baterijski nadgradnji, ter o prestopu v 8 MJ razredu
2.Audi Sport Team Joest 3 avti, Testiranja potrjenalink 1, Jarvis zamenjava za "Mr LeMann-a",
3.Porsche Team 3 avti*, Uradna testiranja potrjenalink 1, Niko Hulkenberg dirkač 3 dirkalnika za spa in Le mans
4.Nissan NISMO 3 avti**, Uradna testiranja še niso potrjenalink 1, Uradna predstavitev 1 Feb na "superbowl", Govorica o 2000 HP [ps. that is big BS to me] Mulsanne corner part 1 part 2
5.Rebellion Racing 2 avta, verjetno bo šlo samo za minimalno evolucijo lanskega solidnega bolida, mogoče bodo še zamenjali Toyotim motor z AER-jevim, zavrnili so hibridno nadgradnjo
Opombe: * uradno potrjeno samo za 12h SPA in 24h Le mansa, ** še ni tožno znano ali za samo Le mans,
Dodatna opomba: z link 1link 1
Še mogoči prihodi:
Lotus: če drži bodo spremenili par stvar itudi ime v "ByKolles"
Zelo malo verjetni prihodi:
Perrin LMP1: Velika verjetnost manjka prihotkov. Namreč išče 2mil€ investicijo za proizvodnjo "open source dirkalnika"
OAK/Onroak — The French constructor has called off plans to debut its new LMP1 car next year, with the focus now towards a roll out in 2016.
SARD — The legendary Japanese squad will instead join forces with a LMP2 squad in 2015, with an eye towards a top-level prototype program in the future.
Še druge spremembe v kvalifikacijah, št setov gum itd je na tej strani TUKAJ
2. Neuraden koledar:
2015 FIA World Endurance Championship Schedule
March 27-28 — Prologue Test at Paul Ricard
April 12 — Silverstone
May 2 — Spa-Francorchamps
May 31 — Le Mans Test Day
June 13-14 — 24 Hours of Le Mans
August 30 — Nürburgring
September 19 — Circuit of The Americas
October 11 — Fuji Speedway
November 1 — Shanghai
November 21 — Bahrain
3. Prihaja nov razred LMP3
Služil kot "Junior" razred za LM p1 in P2: nizko cenovni NIssanovi pogonski sklopi Za zanimivost nekaj se je govorilo, da pomaga Loeb razvijat dirkalnik.
4. Seveda pa ne smemo pozabiti na trud Akrapoviča v tovarniških ekipah Audija in Aston Martina.
PrimozR ::
Loeb pomaga pri razvoju enega od LMP3 avtov, do zdaj so bili pokazani že mislim da neki štirje različni dizajni.
Tele bajne številke Nissana so omenjene tudi na Mulsanne's Corner, kjer jim Michael ni preveč verjel, a mu je bilo tako močno zatrjeno, da so resnične, da težko verjame, da ne bi bile. Seveda je treba upoštevati, da gre za system power, torej ICE in hibridni pogon skupaj. Toyota v tem pogledu v 2014 specu zmore ~1000 konjev, Audi očitno (glede na tweete okrog božiča) nekih 860 (razumljivo glede na le 2 MJ hibridni class).
Za ICE motor Nissana se govori o Cosworthovem F1 1.6 V6 projektu z nekaj spremembami (smo imeli kar obsežno debato glede mer F1 motorja na Mulsanne's corner FB grupi, zadeva dimenzijsko klapa), sicer pa nisi omenil niti ene precej bolj zanimive čudnosti Nissana.
Zadeva ima namreč motor spredaj, voznika 'zadaj', ter ima pogon z motorja z notranjim izgorevanjem speljan na sprednjo os. Sprednja kolesa bojda širša in večja (premer) kot zadnja, zadnji del avta naj bi bil ožji od sprednjega, naj sploh ne bi imel zadnjega spojlerja, razporeditev teže je usmerjena naprej, itd. Pod črto, glede na debate na FB, zadeva ne izgleda nemogoča. Resno me sicer zanima, kako so speljali hibridni pogon, dovoljena sta dva, na turbini ga pa nimajo - Porsche ga ima recimo na sprednji osi in na 'turbini' (pravzaprav na wastegatu), Audi in Toyota na obeh oseh. Logično je sklepati, da ima prav tako na obeh oseh pogon tudi Nissan. Zdaj sprednji pogon ni težava, ker pri nizkih prestavah itak upališ KERS in dobiš AWD, več teže je spredaj, več gume je spredaj, itd. Zanima me le, kako bodo napajali zadnjo os. Bo to samo iz baterij al bodo morda uporabili Mercedesov koncept stalnega tankanja električne moči z enega na drug konec? Torej flikal bi lahko tako, da sprednjo os oz. motor zaviraš s sprednjim KERSom in tako poganjaš zadnjo.
Kar se tiče ožjega avta zadaj in brez spojlerja, glede na razporeditev teže se jim to definitivno splača, težav z downforcom ne bi smeli imeti, jim pa to znatno zniža zračni upor. Če bi bil glavni cilj Le Mans (kar itak je za vse), to sploh ni slaba ideja.
Zna biti še divje tole :D
Tele bajne številke Nissana so omenjene tudi na Mulsanne's Corner, kjer jim Michael ni preveč verjel, a mu je bilo tako močno zatrjeno, da so resnične, da težko verjame, da ne bi bile. Seveda je treba upoštevati, da gre za system power, torej ICE in hibridni pogon skupaj. Toyota v tem pogledu v 2014 specu zmore ~1000 konjev, Audi očitno (glede na tweete okrog božiča) nekih 860 (razumljivo glede na le 2 MJ hibridni class).
Za ICE motor Nissana se govori o Cosworthovem F1 1.6 V6 projektu z nekaj spremembami (smo imeli kar obsežno debato glede mer F1 motorja na Mulsanne's corner FB grupi, zadeva dimenzijsko klapa), sicer pa nisi omenil niti ene precej bolj zanimive čudnosti Nissana.
Zadeva ima namreč motor spredaj, voznika 'zadaj', ter ima pogon z motorja z notranjim izgorevanjem speljan na sprednjo os. Sprednja kolesa bojda širša in večja (premer) kot zadnja, zadnji del avta naj bi bil ožji od sprednjega, naj sploh ne bi imel zadnjega spojlerja, razporeditev teže je usmerjena naprej, itd. Pod črto, glede na debate na FB, zadeva ne izgleda nemogoča. Resno me sicer zanima, kako so speljali hibridni pogon, dovoljena sta dva, na turbini ga pa nimajo - Porsche ga ima recimo na sprednji osi in na 'turbini' (pravzaprav na wastegatu), Audi in Toyota na obeh oseh. Logično je sklepati, da ima prav tako na obeh oseh pogon tudi Nissan. Zdaj sprednji pogon ni težava, ker pri nizkih prestavah itak upališ KERS in dobiš AWD, več teže je spredaj, več gume je spredaj, itd. Zanima me le, kako bodo napajali zadnjo os. Bo to samo iz baterij al bodo morda uporabili Mercedesov koncept stalnega tankanja električne moči z enega na drug konec? Torej flikal bi lahko tako, da sprednjo os oz. motor zaviraš s sprednjim KERSom in tako poganjaš zadnjo.
Kar se tiče ožjega avta zadaj in brez spojlerja, glede na razporeditev teže se jim to definitivno splača, težav z downforcom ne bi smeli imeti, jim pa to znatno zniža zračni upor. Če bi bil glavni cilj Le Mans (kar itak je za vse), to sploh ni slaba ideja.
Zna biti še divje tole :D
BT52 ::
Zanima me le, kako bodo napajali zadnjo os. Bo to samo iz baterij al bodo morda uporabili Mercedesov koncept stalnega tankanja električne moči z enega na drug konec?
1) Logična izpeljava DVEH MGU-jev. Tj. Klasilka, električna prva in zadnja os (pač obrnjen Toyotin koncept) in tukaj je možno izkoristiti tole kot si rekel "tankanje" iz FW-MGU do RW-MGU.
1a) Malo pa dvomim, da bodo tole izvajali z dvema kinetičnima motorjema MGUK. Pač uporaba za zaviranje, pogojno prestavljanje, pa kako pospeševanje za "uporabo" TC (traction control). Override ICE motorja po moje ni ravno fuel efficient.
1b)Navkljub temu se pa ponuja zanimiva možnost električne kinetične povezave (vsaj v traction limited območjih pospeševanja). Torej imaš ICE v "konstatnem" idle runu in ga tako "umetno" vzdržuješ v most efficient načinu. Pač nek semi-vario sistem "filanja" navprne krivulje, kot jih recimo že poznamo z drugih panogah (težki stroji ipd.).
2) Mulsanne je celo v part 1 omenil, da MGU-K (verjetno električni, ker dvomim, da se bodo igrali z vztrajniki) bo z gredjo povezoval zadnji diferencial. Karbonska gred levo/desno ob voznika nebi bila tak problem.
Koliko pa sem raziskoval pravila pa ne moreš z enim MGU povezovat obeh osi naenkrat.
Dodatek sistemu z gredjo pa bi bil mehanski vztrajnik spredaj. Slednji bi hkrati služil, kot ES (Energy store) in preko lamelnega ali drugega menjalnika še kot "kinetični vir". Pač žrtvuješ izkoristek sistema za nekaj "weight savinga" (teoretično koristno za 8MJ), ker ti ni potrebno nameščat posebej ES-a. Pa še narediš podoben plan, kot Toyota z instatnim praznjenjem-polnjenjem in obratno, ker veliko energije z tem ne moreš shranit za "dalj časa".
3) AERO konceptualno gledano, res na oko nima toliko problemov, kot bodo to imeli "konstrukterji" z šasijo . Potem problemi z crashtesti, statika, kako izvesti Front engine predelavo z minimalnim masovnim pribitkom. So pa se nekateri extremni low drag eksperimenti v zgodovimi Lm24h že ponesrečili, no dobro tole je bilo brez "regen tehnologij".
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
PrimozR ::
Kako boš imel na vsaki osi svoj KERS če ne z dvema elektromotorjema? Traction control ne verjamem da je dovoljen. Niti ne verjamem da je dovoljeno tankanj z ene na drugo os. Tehnično okej rešitev, ampak se mi zdi, da je naenkrat dovoljeno samo polnjenje oz. praznenje celotnega sistema. Bo treba preveriti pravila.
Na osi imaš VEDNO elektromotor. Vztrajnik je shramba energije, ki je za Nissan praktično potrjena (dobavlja tehnični partner, ki je mislimd a nadaljeval razvoj Williamsovega vztrajnika). Namesto vztrajnika imaš lahko baterije (F1, Porsche) oz. kondenzator (Toyota), morda še kaj.
Seveda ne moreš z enim KERSom povezati obeh osi, ker to avtomatično pomeni 4x4 pogon, mehanski. To je pa prepovedano.
Se mi zdi da ti niso povsem jasna pravila okrog tehle pogonskih sklopov... (tisti del o idlanju motorja pa to).
Na osi imaš VEDNO elektromotor. Vztrajnik je shramba energije, ki je za Nissan praktično potrjena (dobavlja tehnični partner, ki je mislimd a nadaljeval razvoj Williamsovega vztrajnika). Namesto vztrajnika imaš lahko baterije (F1, Porsche) oz. kondenzator (Toyota), morda še kaj.
Seveda ne moreš z enim KERSom povezati obeh osi, ker to avtomatično pomeni 4x4 pogon, mehanski. To je pa prepovedano.
Se mi zdi da ti niso povsem jasna pravila okrog tehle pogonskih sklopov... (tisti del o idlanju motorja pa to).
BT52 ::
Ja ja če drzijo insajderji potem bo ES res el vztrajnik.
Kaj po se tiče Energy flow upravljanja pa bom res preveril pravila, če sploh obstaja kak člen, ki to prepoveduje.
Kaj po se tiče Energy flow upravljanja pa bom res preveril pravila, če sploh obstaja kak člen, ki to prepoveduje.
Super Sonic ::
http://blackflag.jalopnik.com/exclusive...
Evo ga. Zveni bolj "bogo" tako da kakšen V6, nič kaj podobno Toyoti.
Evo ga. Zveni bolj "bogo" tako da kakšen V6, nič kaj podobno Toyoti.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
BT52 ::
A) Evo kot sem preletel pravila sem ugotavil:
1) TC je dovoljen: Paragraf 2.2 o "Aktivnih sistemih" govori (jeez!! :D se mi je zdelo, da neka finta na pram F1 v tem področju):
Je pa past, da tole ni mogoče izvajat z BBW*, kajti bilokaki "in-loop" sistem, ki nadzorujejo zaviranje, kjer AUTO "wheel slip" algoritem ni dovoljen. Torej zavorno razmerje je še vedno v domeni dirkača. Toyota ima pač z elektronskim sistemom to prednost, da dirkač iz ovinka v ovinek prenastavlja "zavorni" tlak glavnega cilindra, ne glede na vliv regen področja. Pa še zraven morajo upoštevati kup enih restrikcij in določil pri dizajnu BBW o katerih nebi, če koga zanima naj prebere "poglavje o braking systems v tehničnem pravilniku LMP1".
2) Varibilna transmisija je prepovedana seveda, to se dobro zavedam. ;)
AMPAK v "pogoju" je dovoljena direktna MGU povezava z kolesom (in rim izvedba) ali pa je MGU vezan še preko diferenciala.
Delna variacija bi uspela samo, če bi se dalo dogovorit za dodatni planetni ali drugi diferencialni zobniški sklop. Zelo verjetno pa bi ta "diferencial v diferencialu", padel izven duha pravila o "varibilnih" sistemih. Jbg mislil, sem da je tu "loophole", pa ga zelo očitno ni (še en člen tole zapira tj. 1 MGU na 1 "drive unit").
3) Potem sama izvedba "tankanja" energije (E-link) iz ene osi na drugo stran je mogoča samo longitudinalno tj. iz prednje na zadnjo stran. Lateralno "tankanje" iz Leve desno stran aka torque vectoring gre ZELO težko skozi "legalnost". Na zadnji osi je tole absolutno prepovedano, na prednji pa je tole pogojno dovoljeno samo v pasivni obliki ("FIA verifikacija" podobno, kot pri TC-ju).
4) Jutri pa bom še malce bolj premislil E-link, kako bi se ga dalo učinkovito izvest, ker kolikor gledam, da bi tole mogoče tole šlo z sekvečnim menjalnikom skozi pravilnik.
B) 3 dni nazaj je Posche vrgel na WWW slike z "shakedowna". Namreč gre za obljubljeno predelano evolucijo šasije 919 iz laske sezone (že velikrat omenjeno tukaj):
Logično, da je AERO paket zelo podobn, kot je pri "shakedownih" običaj je pravzaprav zelo mogoče pričakovat v prihodnjih tednih še vsaj 2 večje pakete.
C) He he Mulsanne je rekel kreaturi na tej sliki AMEBA: Ha ha.
D)
@Sonic Ha ha. Ravno prej sem brskal po njihovi strani pa tega nisem opazil. Beri gledal sem za Porsche INFO.
OPOMBE:
*BBW = brake by wire
1) TC je dovoljen: Paragraf 2.2 o "Aktivnih sistemih" govori (jeez!! :D se mi je zdelo, da neka finta na pram F1 v tem področju):
2.2.1 Unless specified in these regulations and apart from engine monitoring systems, any active system or function is forbidden: chassis control, automatic transmissions, final drive differential system, shock absorbers, suspension or ride height adjustment, four wheel steering, etc.
2.2.2 A traction control system operating on the Power Unit is authorized.
Je pa past, da tole ni mogoče izvajat z BBW*, kajti bilokaki "in-loop" sistem, ki nadzorujejo zaviranje, kjer AUTO "wheel slip" algoritem ni dovoljen. Torej zavorno razmerje je še vedno v domeni dirkača. Toyota ima pač z elektronskim sistemom to prednost, da dirkač iz ovinka v ovinek prenastavlja "zavorni" tlak glavnega cilindra, ne glede na vliv regen področja. Pa še zraven morajo upoštevati kup enih restrikcij in določil pri dizajnu BBW o katerih nebi, če koga zanima naj prebere "poglavje o braking systems v tehničnem pravilniku LMP1".
2) Varibilna transmisija je prepovedana seveda, to se dobro zavedam. ;)
AMPAK v "pogoju" je dovoljena direktna MGU povezava z kolesom (in rim izvedba) ali pa je MGU vezan še preko diferenciala.
člen 11.1 No transmission system apart from the MGU(s) may permit more than two wheels to be driven.
Delna variacija bi uspela samo, če bi se dalo dogovorit za dodatni planetni ali drugi diferencialni zobniški sklop. Zelo verjetno pa bi ta "diferencial v diferencialu", padel izven duha pravila o "varibilnih" sistemih. Jbg mislil, sem da je tu "loophole", pa ga zelo očitno ni (še en člen tole zapira tj. 1 MGU na 1 "drive unit").
3) Potem sama izvedba "tankanja" energije (E-link) iz ene osi na drugo stran je mogoča samo longitudinalno tj. iz prednje na zadnjo stran. Lateralno "tankanje" iz Leve desno stran aka torque vectoring gre ZELO težko skozi "legalnost". Na zadnji osi je tole absolutno prepovedano, na prednji pa je tole pogojno dovoljeno samo v pasivni obliki ("FIA verifikacija" podobno, kot pri TC-ju).
4) Jutri pa bom še malce bolj premislil E-link, kako bi se ga dalo učinkovito izvest, ker kolikor gledam, da bi tole mogoče tole šlo z sekvečnim menjalnikom skozi pravilnik.
B) 3 dni nazaj je Posche vrgel na WWW slike z "shakedowna". Namreč gre za obljubljeno predelano evolucijo šasije 919 iz laske sezone (že velikrat omenjeno tukaj):
Logično, da je AERO paket zelo podobn, kot je pri "shakedownih" običaj je pravzaprav zelo mogoče pričakovat v prihodnjih tednih še vsaj 2 večje pakete.
C) He he Mulsanne je rekel kreaturi na tej sliki AMEBA: Ha ha.
D)
@Sonic Ha ha. Ravno prej sem brskal po njihovi strani pa tega nisem opazil. Beri gledal sem za Porsche INFO.
OPOMBE:
*BBW = brake by wire
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
Super Sonic je izjavil:
http://blackflag.jalopnik.com/exclusive...
Evo ga. Zveni bolj "bogo" tako da kakšen V6, nič kaj podobno Toyoti.
Po zvoku sodeč me definitvno spominja na kakega V6 (ali V4, kot Porsche), vsekakor gre za turbaka z motorno mapo vsaj za 8MJ (ali pa gre pač za "počasno" vožnjo) :d. Kakorkoli, če jim je uspelo doseči tako avtomnomijo z low drag sistemom, o outwashu ni ne duha ne sluha (popolnoma zaprte stranice) je vsekakor odvisno od teže samega ERS sistema (slabo nošenje hitrosti skozi ovinke jih lahko "ubije").
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
PrimozR ::
Joj no, pa saj že vrabci čivkajo, da Nissan uporablja Cosworthov F1 V6 motor...
Ker je bil poceni in pri roki. V optimalnih pogojih bi morda izbrali kaj drugega oz. razvili kaj drugega (recimo dvojni I3 v V6 konfiguraciji iz ZEOD-a, o tem se je recimo že govorilo).
Ker je bil poceni in pri roki. V optimalnih pogojih bi morda izbrali kaj drugega oz. razvili kaj drugega (recimo dvojni I3 v V6 konfiguraciji iz ZEOD-a, o tem se je recimo že govorilo).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
BT52 ::
Joj no, pa saj že vrabci čivkajo, da Nissan uporablja Cosworthov F1 V6 motor...
Ker je bil poceni in pri roki. V optimalnih pogojih bi morda izbrali kaj drugega oz. razvili kaj drugega (recimo dvojni I3 v V6 konfiguraciji iz ZEOD-a, o tem se je recimo že govorilo).
Seveda je logično, če so združili resurse in znanje. Ampak tole še vedno ni URADNO, tako da še vedno ne moremo z zagotovostjo reči, če bo to to. Raje vrabec v roki kot golob na strehi. Sicer pa ima Nissan toliko dobre motorne mašinerije od LMP2, LMP3, ZEOD in drugih, da se za njih sploh ne boljim, da nebi naredili konkurenčen ICE.
Vprašanje torej kaj se pogona tiče leži na plečih TOROTRAKALINK1, LINK2, kako bodo zbili težo in zmogljivost vztrajnika. Seveda v skupni povezavi z kakim ostalim Elektro partnerjem pri ERSA posistemih MGU enot, pripadajujočih AC/DC pretvornikov, ter ostale krmilne elektronike.
LINK 1
LINK 2
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
PrimozR ::
Tako kot ni uradno, da je zadeva FWD, da ima zada manjša kolesa, da ima motor pred kokpitom in še kaj. Glej ga zlomka, vse to se je izkazalo za resnično. Več kot jasno je, da so govorice imele dobro (resnično) osnovo. Pa razlog za uporabo Coswortha je dejansko 'bil je pri roki, poceni, razvit', ne pa kak višji razlog. Če bi želeli višji razlog bi itak razvili svojega (ne vem če je 1.6 V6 turbo sploh optimalen v odprtem pravilniku in energy formuli, Porsche je na V4 2.0 z razlogom). Seveda ni problem razviti dobrega motorja, a to TRAJA. Mike je rekel, da so razvijati začeli šele poleti, ko so projekt sploh objavili. Časa za razvoj nekega fancy motorja torej ni bilo oz. bi pobralo preveč (človeških) resourcov.
Zakaj bi morali zbijati težo vztrajnika? Vsi ti sistemi za dirkanje se vrtijo na visokih obratih, nekaj 10.000 tja do 100.000. Posledično je vztrajnik karbonski, razlog za visoke obrate je prav nizka statična teža. Z visokimi obrati vseeno vanj shraniš dovolj energije.
Zakaj bi morali zbijati težo vztrajnika? Vsi ti sistemi za dirkanje se vrtijo na visokih obratih, nekaj 10.000 tja do 100.000. Posledično je vztrajnik karbonski, razlog za visoke obrate je prav nizka statična teža. Z visokimi obrati vseeno vanj shraniš dovolj energije.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
BT52 ::
Sriple Tix ::
Pred eno uro se je začela dirka 24 ur Daytone, ki jo lahko spremljate na MotorsTV.
http://www.daytonainternationalspeedway...
http://www.daytonainternationalspeedway...
TribesMan ::
http://www.racer.com/wec-le-mans/item/1...!Nissan_GT_R_LM_NISMO_LMP1_by_Marshall_Pruett_6
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Daedalus ::
Še ena na temo Nissan LMP1 dirkalnika.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
BT52 ::
Bolbly pravi, da bodo zelo težko dosegli minimalno zastavljeno težo. Bojda že brez ERS sistemov dirkalnik tehta okoli 880 kg (min teža za hybrid).
Sriple Tix ::
Zaenkrat je startna vrsta videti takole:
http://www.crash.net/le-mans/news/21445...
LMP1
1. Davidson/Buemi/Nakajima JPN Toyota TS040 Hybrid
2. Sarrazin/Wurz/Conway JPN Toyota TS040 Hybrid
4. Trummer AUT Team ByKolles CLM P1/01 AER
7. Lotterer/Treluyer/Fassler GER Audi Sport Joest R18 e-tron
8. di Grassi/Duval/Jarvis GER Audi Sport Joest R18 e-tron
12. Heidfeld/Beche/Prost SUI Rebellion R-One - AER
13. Leimer/Kraihamer/Belicchi SUI Rebellion R-One - AER
17. Webber/Hartley/Bernhard GER Porsche 919 Hybrid
18. Jani/Dumas/Lieb GER Porsche 919 Hybrid
22. Gene/Hinckell JPN Nissan GT-R LM Nismo
23. Pla/Matsuda JPN Nissan GT-R LM Nismo
LMP2
26. Rusinov RUS G-Drive Racing Ligier JS P2 - Nissan
28. Yacaman RUS G-Drive Racing Ligier JS P2 - Nissan
30. Sharp USA Extreme Speed Motorsports HPD ARX 04B - Honda
31. Brown USA Extreme Speed Motorsports HPD ARX 04B - Honda
35. Nicolet FRA OAK Racing Ligier JS P2 - Nissan
36. Panciatic/ FRA Signature Alpine A450B - Nissan
39. Klien JPN Team SARD Morand Morgan Evo - SARD
42. Leventis GBR Strakka Racing Strakka Dome S103 - Nissan
43. Ragues SUI Team SARD Morand Morgan Evo - SARD
47. Howson HKG KCMG Oreca 05 - Nissan
GTE Pro
51. Bruni ITA AF CORSE Ferrari F458 Italia
71. Rigon ITA AF CORSE Ferrari F458 Italia
91. Lietz GER Porsche Team Manthey Porsche 911 RSR
92. Pilet GER Porsche Team Manthey Porsche 911 RSR
95. Sorensen GBR Aston Martin Racing - Aston Martin Vantage V8
97. Turner GBR Aston Martin Racing - Aston Martin Vantage V8
99. Rees GBR Aston Martin Racing V8 - Aston Martin Vantage V8
GTE Am
50. Roda FRA Larbre Competition Chevrolet Corvette C7
72. Shaitar RUS SMP Racing Ferrari F458 Italia
77. Dempsey GER Dempsey-Proton Racing Porsche 911 RSR
83. Perrodo ITA AF Corse Ferrari F458 Italia
88. Ried GER Abu Dhabi-Proton Racing Porsche 911 RSR
96. Goethe GBR Aston Martin Racing - Aston Martin Vantage V8
98. Dalla Lana GBR Aston Martin Racing - Aston Martin Vantage V8
Full driver line-ups to be announced
http://www.crash.net/le-mans/news/21445...
Sriple Tix ::
Ta konec tedna je na sporedu 12 ur Bathursta http://www.bathurst12hour.com.au/ Na meni znanih športnih televizijah nisem našel prenosa, bo pa live stream tule http://www.bathurst12hour.com.au/live-i...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sriple Tix ()
BT52 ::
Je kdo kupil? http://www.racecar-engineering.com/subs...
Se splača, je več materiala, ko v Nissanovih PR brošurah.
Recimo še dobra galerija na flikrju
https://www.flickr.com/photos/nissan-ra...
Se splača, je več materiala, ko v Nissanovih PR brošurah.
Recimo še dobra galerija na flikrju
https://www.flickr.com/photos/nissan-ra...
TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
PrimozR ::
Tole je sicer že staro, gre še za starega R18, 2013 verzijo, ki je širša, z ožjim krilcem in z opejitvijo KERS-a na sprednji osi na 120 km/h. Čeprav layout 2014 (in 2015) verzije j verjetno hudo podoben, par detajljov se je spremenilo.
BT52 ::
Nismo... Nekaj bolj ali manj zahtevnih posnetkov. Odvisno od tega, kar rad spremljaš...
Veš za tiste slike "Sauber cut off"? Če ne, jih priporočam, da jih pogledaš...
Lepa slika prerezanega Audija:
Veš za tiste slike "Sauber cut off"? Če ne, jih priporočam, da jih pogledaš...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
Tole je sicer že staro, gre še za starega R18, 2013 verzijo, ki je širša, z ožjim krilcem in z opejitvijo KERS-a na sprednji osi na 120 km/h. Čeprav layout 2014 (in 2015) verzije j verjetno hudo podoben, par detajlov se je spremenilo.
Majhen popravek to je iz leta 2012 (piše na sliki v okvirčku). Takrat so še imeli na dirki v Satreju, če se dobro spomin poleg tega hibrida še dva konvencionalna dizelska avtomobila (posadki 2 in 3) z podobno šasijo "R18 Ultra".
BT52 ::
1. Nissan in Audi na testih v Sebringu (par dni nazaj).
Na žalost je Nissan opravil bore malo krogov. Po eh dneh so mogli odpovedat zbiranje kilometrine, bojda zaradi težave z nekimi šasijskimi oporami. http://www.autoblog.com/2015/03/06/niss...
Več: http://blackflag.jalopnik.com/carbon-da...
2. Še zanimive slike z testov (ker se z flikerja ne da hitro objavit slik sem jih dodal v "quote (citat)" okvirčke):
Vir: https://www.flickr.com/photos/nissan-ra...
Na žalost je Nissan opravil bore malo krogov. Po eh dneh so mogli odpovedat zbiranje kilometrine, bojda zaradi težave z nekimi šasijskimi oporami. http://www.autoblog.com/2015/03/06/niss...
Več: http://blackflag.jalopnik.com/carbon-da...
2. Še zanimive slike z testov (ker se z flikerja ne da hitro objavit slik sem jih dodal v "quote (citat)" okvirčke):
V6 biturbo https://www.flickr.com/photos/nissan-ra...
AERO nočna mora za vgraditev prednjega difuzorja, ni mi jasno kako so speljali pod vzmetenjem primerji volumen zraka- Plus slika nudi dober pogled na intercoolerje in njihvovo postavitev- Bode še zelo pametna postavitev sklopke za hitro in enostavno menjavo https://www.flickr.com/photos/nissan-ra...
Jermenski pogoni periferije, delujejo, ko nekakšen podaljšek prednjega bulkheada. Deluje, kar malce nedodelana, mogoče lahko pričakujemo kako interacijo ali dodelavo na tem področju; čudi me, da ne uporabljajo kompaktnejšega alternatorja, F1 velikosti je vsaj za 1/2 manjši https://www.flickr.com/photos/nissan-ra...
Dvojni torotrack flywheel regen ERS sistem z pripadajujočim menjalnikom https://www.flickr.com/photos/nissan-ra...
Še drugi kot https://www.flickr.com/photos/nissan-ra...
Tukaj se lepo v sredini bloka motorja vidi prostor za ERS gred https://www.flickr.com/photos/nissan-ra...
Vir: https://www.flickr.com/photos/nissan-ra...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
O ne, težave so večje narave. Iz opisa zgleda, da imajo resne težave z rigidnostjo prednjega "bulkheada".
http://www.autosport.com/news/report.ph...
Že ko so opustili Sebring teste je Ben nakladal o majhnosti težave. Sam sem samo upal, da se bo tole dalo "težavico z nosilcem" popravit z samo kakim dodatni layerjem karbona ali pa z drugim minimalnim redesignom.
http://www.autosport.com/news/report.ph...
Že ko so opustili Sebring teste je Ben nakladal o majhnosti težave. Sam sem samo upal, da se bo tole dalo "težavico z nosilcem" popravit z samo kakim dodatni layerjem karbona ali pa z drugim minimalnim redesignom.
Sriple Tix ::
Ni WEC, toda vredno ogleda http://www.imsa.com/series/united-sport... Start ob 15:30 na MotorsTV ali http://www.sportcategory.com/c-10.html
*popravil začetek dirke.
*popravil začetek dirke.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sriple Tix ()
BT52 ::
Zadnji utrinki:
-Porsche bo poizkušal v 8MJ razredu. To je siocer še za potrdit po 3 predsezonkem testu bodo se kočno odločili.
-Porsche bo v Satreju in Spaju nastopal z tremi dirkalniki z različnimi barvami http://www.autosport.com/news/report.ph...
-Toyota je prilakovano održala lansko uspešno osnovo dirkalnika TS040. Za slenjega se sicer ne pričakuje na testih kaj dramatično novega, mogoče le kaki dodatni AERO del
-Audi bo nastoval z pojačanim 4MJ flywheel sistemom in zelo impresivnim agresivno naravnanim AERO paketom na povsem novem dikalniku R18 2015
-Nissan bo izpustil prvi 2 dirki WEC prvenstva, podobno kot Toyota 2013
-Porsche bo poizkušal v 8MJ razredu. To je siocer še za potrdit po 3 predsezonkem testu bodo se kočno odločili.
-Porsche bo v Satreju in Spaju nastopal z tremi dirkalniki z različnimi barvami http://www.autosport.com/news/report.ph...
-Toyota je prilakovano održala lansko uspešno osnovo dirkalnika TS040. Za slenjega se sicer ne pričakuje na testih kaj dramatično novega, mogoče le kaki dodatni AERO del
-Audi bo nastoval z pojačanim 4MJ flywheel sistemom in zelo impresivnim agresivno naravnanim AERO paketom na povsem novem dikalniku R18 2015
-Nissan bo izpustil prvi 2 dirki WEC prvenstva, podobno kot Toyota 2013
PrimozR ::
Toyota ima 80 % delov prenovljenih, konstruiranih na novo. Tako trdijo sami. Obenem je tole zadnje leto za supercap, za 2016 gredo na baterijo in ciljajo na 8 MJ, potrdili so sodelovanje za naslednja tri leta, kar vključuje 2017, ko se spremenijo pravila. Long term torej.
R18 je še najmanj nov od trojice očitno. Ja, nos je nov, aero paket je precej spremenjen, a nikjer ne govorijo, da je avto povsem nov. Za razliko od Porscheja, ki ima popolnoma nov monokok (zdaj iz enega kosa, nič več spodnja in zgornja 'polovica', zlepljena skupaj - zgornja polovica ni ravno polovica, je samo roll-over struktura) poleg povsem nove aerodinamike, ter Toyote, kjer je novega 80 % avta (delov - cel pogonski sklop ostaja praktično nespremenjen).
R18 je še najmanj nov od trojice očitno. Ja, nos je nov, aero paket je precej spremenjen, a nikjer ne govorijo, da je avto povsem nov. Za razliko od Porscheja, ki ima popolnoma nov monokok (zdaj iz enega kosa, nič več spodnja in zgornja 'polovica', zlepljena skupaj - zgornja polovica ni ravno polovica, je samo roll-over struktura) poleg povsem nove aerodinamike, ter Toyote, kjer je novega 80 % avta (delov - cel pogonski sklop ostaja praktično nespremenjen).
Sriple Tix ::
Kamui po dolgih letih nazaj k Toyoti http://www.autosport.com/news/report.ph...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sriple Tix ()
Sriple Tix ::
VLN-Langstreckenmeisterschaft Nürburgring 2015. Tole je povsem podobno Webbrovemu poletu v Le Mansu, le da tam, ko je avto odneslo s piste, ni bilo gledalcev, danes so na žalost bili.
TribesMan ::
Phew... sranje... :/
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Dr_M ::
V temu posnetku se res nic ne vidi.
Tale je malenkost boljsi.
Tale je malenkost boljsi.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Sriple Tix ::
Imaš v "mojem" videu povezavo tudi do tega (kjer dejansko ne vidiš vzroka poleta, temveč zgolj GTR, ki leti po v zraku), zato nisem limal obeh .
Dr_M ::
Ja to pa je res. V obeh je link do drugega.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
BT52 ::
Dober ocvirk z dogajanja z predsezonskih uradnih testov na Paul Ricardu:
http://www.motorsport.com/wec/news/is-p...
http://www.motorsport.com/wec/news/is-p...
BT52 ::
Toyota ima 80 % delov prenovljenih, konstruiranih na novo. Tako trdijo sami. Obenem je tole zadnje leto za supercap, za 2016 gredo na baterijo in ciljajo na 8 MJ, potrdili so sodelovanje za naslednja tri leta, kar vključuje 2017, ko se spremenijo pravila. Long term torej.
R18 je še najmanj nov od trojice očitno. Ja, nos je nov, aero paket je precej spremenjen, a nikjer ne govorijo, da je avto povsem nov. Za razliko od Porscheja, ki ima popolnoma nov monokok (zdaj iz enega kosa, nič več spodnja in zgornja 'polovica', zlepljena skupaj - zgornja polovica ni ravno polovica, je samo roll-over struktura) poleg povsem nove aerodinamike, ter Toyote, kjer je novega 80 % avta (delov - cel pogonski sklop ostaja praktično nespremenjen).
Tole o Toyoti nikakor ne verjamem. Mislim, da so tole rekli zgolj iz "pritiskov konkurencve", ko pač moraš nekaj reči...
Torej novosti bi tudi lahko realno popredalčkali takole:
Toyota < Audi < Porsche < Nissan
Aja pa Nissan naj bi imel težave z varnostnim FIA testom monokaoka prevračanja. Bojda so tole odpravili (mulsanne, jalopink). Upam, da se spravijo v pogon in pokažejo, koliko upora so se dejansko znebili (upam, da ne zaradi prevelike izgube podtlaka). ERS sistem že "zgleda" pretežak oz. nekako ne prinaša prevelike prednosti na pram konkurenci. Čeprav je nekako pravilno, da so izbrali mehansko izvedbo vztrajnika z prenosniki moči. Ma da vsaj da poizkusijo zmanjšati težo in učinkovitost sistema, ter se dotakniti tega "neznanega" roba tehnologije. Namreč za konkurečnost FW koncepta bi vsaj po moji oceni le ta mogel biti TOP "roba" (glavna utež uspeha, zraven ostale standarne krame tj. aero, dinamika, dirkač...).
PrimozR ::
Nissan je odprt za javnost in so težave objavili. Pa zraven povedali, da so bojda imeli težave tudi nekateri izmed ostalih treh, a za to ne vemo. Pa vsi v fohu pravijo, da je to normalno.
Nissanov problem je, da se je težava pojavila pozno, kar jih je efektivno blokiralo za Silverstone in Spa. Žal. ERS sistem pa prinaša manjše izgube, zato so se odločili zanj.
Od Nissana letos ne bo nič, letos se učijo. Realno zmogljivost bodo lahko pokazali šele naslednje leto, sploh če usposobijo AWD KERS in gredo na kaj več kot 2 MJ KERSa.
Sicer pa za letos napovedujem, da bo zmagal bencinar. Že lani je bilo to povsem realno, pa je Toyoto izdal FIA-in senzor. Letos se mi pa zdi, da AUdi nima šans, razen če so močno popedenali svoj avto. A Porsche je močan, Toyota se je pa na testiranjih v Paul Ricardu baje močno skrivala (govori se o najboljšem času na privatnih testiranjih, ki anj bi bil kaki 2 sekundi hitrejši od Porschejevega z uradnih testiranj).
Nissanov problem je, da se je težava pojavila pozno, kar jih je efektivno blokiralo za Silverstone in Spa. Žal. ERS sistem pa prinaša manjše izgube, zato so se odločili zanj.
Od Nissana letos ne bo nič, letos se učijo. Realno zmogljivost bodo lahko pokazali šele naslednje leto, sploh če usposobijo AWD KERS in gredo na kaj več kot 2 MJ KERSa.
Sicer pa za letos napovedujem, da bo zmagal bencinar. Že lani je bilo to povsem realno, pa je Toyoto izdal FIA-in senzor. Letos se mi pa zdi, da AUdi nima šans, razen če so močno popedenali svoj avto. A Porsche je močan, Toyota se je pa na testiranjih v Paul Ricardu baje močno skrivala (govori se o najboljšem času na privatnih testiranjih, ki anj bi bil kaki 2 sekundi hitrejši od Porschejevega z uradnih testiranj).
BT52 ::
Ne pozabite po F1 bo še do večera dirka 6h Silverstona Kvali končane:
Če kdo še ni gledal rezultatov si lahko prej ogleda na yt posnetek kvalifikacij:
Rezultati:
http://www.fiawec.com/races/6-hours-of-...
Če kdo še ni gledal rezultatov si lahko prej ogleda na yt posnetek kvalifikacij:
Rezultati:
http://www.fiawec.com/races/6-hours-of-...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
TribesMan ::
Hmmm... Porsche je hitrejši kot polovica F1 karavne lani v Silverstonu... za zamislit...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
BT52 ::
Kot kaže so potrdili nova pravila za LMP2 za 2017:
http://www.racecar-engineering.com/arti...
enotne šasije + globalni 4 litrski V8 zamrznjem motor (nič tunaja), ki je poenoten z novo F3 formulo (in nekaterimi drugimi serijami)+ dvignjena osnovna teža
V bistvu še niso dovoljene medsezonske sprememebe razen 1 jokerja v osnovi z omejenim proračunom.
Glavni "diferenciator" pa bodo znotraj pravil poenostavljeni AERO deli.
http://www.racecar-engineering.com/arti...
enotne šasije + globalni 4 litrski V8 zamrznjem motor (nič tunaja), ki je poenoten z novo F3 formulo (in nekaterimi drugimi serijami)+ dvignjena osnovna teža
V bistvu še niso dovoljene medsezonske sprememebe razen 1 jokerja v osnovi z omejenim proračunom.
Glavni "diferenciator" pa bodo znotraj pravil poenostavljeni AERO deli.
BT52 ::
Hmmm... Porsche je hitrejši kot polovica F1 karavne lani v Silverstonu... za zamislit...
S to razliko da s sabo nosi 200 kil balasta. +spec Michelin gume, + low drag paketi, ter po drugi večje površine za HIGH downforce pakete...
Na onboardih lateralna pospešek je dosegal tja okoli 2-2.5G-ja, kar je malce manjše od F1 (teža bo verjetno razlog). Pavzaprav je neverjetno kako blizu si si serije.
Zanimivost je pa alokacija energije vsaj v primeru Porscheja zelo podobna F1-im 4MJ. 8MJ boosta na dirki po Satreju se preračuna preko razlike med dolžinami stez, ter multiplicira z 1.1. Torej 8MJ *(metri steze na kateri dirkajo v tem primeru Siverstone 5891/metri Satre 13629)*1.1 =3.76MJ na krog
Je pa raznovrstnost tehnologij enostavno nora. Imamo 4 popolnoma tovarniške različne rešitve na enak problem.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Project Cars (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Igre | 45120 (7322) | oo7 |
» | LeMans in WEC super season 2018/19Oddelek: Na cesti | 1954 (979) | J.McLane |
» | WEC 2017 (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 4621 (2973) | J.McLane |
» | WEC 2016 (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 4880 (2594) | J.McLane |
» | WEC 2014 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 31206 (21590) | BT52 |