Forum » Šola » matematika - pomoč ničle in stacionarne točke
matematika - pomoč ničle in stacionarne točke
URŠKA1993 ::
Pozdravljeni,
imam prošnjo, če bi kdo znal to rešit prosim...
Funkciji f(x)= (x-1)*e na(2x+3) morem poiskati ničle ter stacionarne točke...ze pri samem odvodu imam problem.
imam prošnjo, če bi kdo znal to rešit prosim...
Funkciji f(x)= (x-1)*e na(2x+3) morem poiskati ničle ter stacionarne točke...ze pri samem odvodu imam problem.
lebdim ::
funkcijo f(x) odvajaj kot produkt, potem pa odvod enači z 0. za ničle pa reši enačbo f(x) = 0.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lebdim ()
URŠKA1993 ::
Odvod sem dobila (2x-1)*e na (2x+3). Zdaj pa nevem kaj naj enačim z 0. (2x-1) ali (2x+3)?
lebdim ::
odvod si dobila prav. enači f'(x) = 0 oz. (2x - 1)*e2x+3 = 0. (s tem boš dobila stacionarno točko - lokalni ekstrem)
za ničle pa moraš izenačiti f(x) = 0. torej (x - 1)*e2x+3 = 0. (s tem boš dobila ničlo)
za ničle pa moraš izenačiti f(x) = 0. torej (x - 1)*e2x+3 = 0. (s tem boš dobila ničlo)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lebdim ()
lebdim ::
če pa hočeš ugotoviti, ali gre pri lokalnem ekstremu za maksimum ali minimum, pa razmišljaš takole:
- izračunaš f''(x) => drugi odvod
- če je za x, v katerem je lokalni ekstrem, f''(x) > 0, je tam LOKALNI MINIMUM;
če je za x, v katerem je lokalni ekstrem, f''(x) < 0, je tam LOKALNI MAKSIMUM.
- izračunaš f''(x) => drugi odvod
- če je za x, v katerem je lokalni ekstrem, f''(x) > 0, je tam LOKALNI MINIMUM;
če je za x, v katerem je lokalni ekstrem, f''(x) < 0, je tam LOKALNI MAKSIMUM.
2f4u ::
V razmisljanje...
kaj je odvod? => odvod je "hitrost" spreminjanja diagrama/funkcije/enačbe.
Fizika:
Pot, hitrost, pospesek, ...
Pot'(dPot/dt)... odvod poti je hitrost....
Hitrost'(dH/dt)... odvod hitrosti je pospesek....
Pospesek'(dP/dt).... odvod pospeska je "hitrost spreminjanja pospeska" meni ni znan izraz... ":)
"Hitrost" = 0, pomeni da je "tangenta" v tej točki vodoravna. Torej, če pogledaš to točko, potem kaj je lahko levo/desno od te točke? gre graf "gor"/narašča al "dol"/pada. Odvodi so ustrezno temu + ali - .
Druzba, da se razumemo stacionarne točka je tudi prevoj!
Premisli, kako bi ugotovila ali je v tej točki "prevoj"? Limitiras v točko iz ene in druge strani (morda malo preveč ampak razumevanje je vazno).
Upam, da sem ti kaj pomagal - MATEMATIKA je lepa veda; bil sem cisto v riti v srednji danes pa jo obozujem ....
kaj je odvod? => odvod je "hitrost" spreminjanja diagrama/funkcije/enačbe.
Fizika:
Pot, hitrost, pospesek, ...
Pot'(dPot/dt)... odvod poti je hitrost....
Hitrost'(dH/dt)... odvod hitrosti je pospesek....
Pospesek'(dP/dt).... odvod pospeska je "hitrost spreminjanja pospeska" meni ni znan izraz... ":)
"Hitrost" = 0, pomeni da je "tangenta" v tej točki vodoravna. Torej, če pogledaš to točko, potem kaj je lahko levo/desno od te točke? gre graf "gor"/narašča al "dol"/pada. Odvodi so ustrezno temu + ali - .
Druzba, da se razumemo stacionarne točka je tudi prevoj!
Premisli, kako bi ugotovila ali je v tej točki "prevoj"? Limitiras v točko iz ene in druge strani (morda malo preveč ampak razumevanje je vazno).
Upam, da sem ti kaj pomagal - MATEMATIKA je lepa veda; bil sem cisto v riti v srednji danes pa jo obozujem ....
lebdim ::
@2f4u,
ti govoriš o uporabi matematičnih vsebin v drugih naravoslovnih vedah (primer: fizika). vsaj kolikor imam jaz izkušnje na področju inštrukcij matematike, današnji srednješolci se premalo učijo z razumevanjem, kar po mojem mnenju ni dobro. matematika je eden izmed predmetov, kjer veliko učne snovi temelji na poznavanju teorije in logičnega sklepanja ter preprosto "drila". pri matematiki se več ali manj učnih vsebin navezuje, tako da ne moreš imeti pri eni snovi primanjkljaj znanja, ker se bo slej ko prej zgodilo, da se bo tista snov spet kje pojavila. edino kar mislim je to, da si današnji srednješolci premalo časa vzamejo za "študij snovi", potem bi pa hoteli vse nekaj na hitro, kar pa je velikokrat že prepozno, potem pa se čudijo, od kje negativne ocene.
ti govoriš o uporabi matematičnih vsebin v drugih naravoslovnih vedah (primer: fizika). vsaj kolikor imam jaz izkušnje na področju inštrukcij matematike, današnji srednješolci se premalo učijo z razumevanjem, kar po mojem mnenju ni dobro. matematika je eden izmed predmetov, kjer veliko učne snovi temelji na poznavanju teorije in logičnega sklepanja ter preprosto "drila". pri matematiki se več ali manj učnih vsebin navezuje, tako da ne moreš imeti pri eni snovi primanjkljaj znanja, ker se bo slej ko prej zgodilo, da se bo tista snov spet kje pojavila. edino kar mislim je to, da si današnji srednješolci premalo časa vzamejo za "študij snovi", potem bi pa hoteli vse nekaj na hitro, kar pa je velikokrat že prepozno, potem pa se čudijo, od kje negativne ocene.
2f4u ::
@lebdim; Po moje eno brez drugega ne gre. Imam otroke in sem resil ze nekaj mandelcev (otrok), ki so zlezli iz cveka na dobro 4. Tak se jim je smejalo, da so kar zarel. Tudi v solo sem sel, se skregal z ucitlom, potem pa se je strinjal nekako in uposteval mnenje.
Pa ne samo pri mat... kot si rekel, razumevanje!
@portal;
Pa se, tale portal "smo" kar sirok spekter kadrov... spremljam zadnje tedne... vsa pohvala!
Pa ne samo pri mat... kot si rekel, razumevanje!
@portal;
Pa se, tale portal "smo" kar sirok spekter kadrov... spremljam zadnje tedne... vsa pohvala!
Cervantes ::
Matematika je krasna zadeva. Je pa ogromno odvisno od prfoksa, zlasti v gimnaziji (ko zadeva postane malo bolj razgibana).
Jaz sem imel to srečo, da sem imel perfektno matematkarco. In njena zasluga je, da nisem pristal na kakšnem filofaksu.
Jaz sem imel to srečo, da sem imel perfektno matematkarco. In njena zasluga je, da nisem pristal na kakšnem filofaksu.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Reševanje matematičnih funkcijOddelek: Šola | 1082 (864) | Lynney |
» | ničleOddelek: Šola | 2384 (2085) | lebdim |
» | Racionalne funkcijeOddelek: Šola | 1193 (1086) | lebdim |
» | MatematikaOddelek: Šola | 3093 (2373) | lebdim |
» | Zaloga vrednostiOddelek: Šola | 3182 (2971) | Math Freak |