Forum » Problemi človeštva » Janša in poslanski mandat
Janša in poslanski mandat
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
aerie ::
Sistem mora biti takšen, da do takšnih anomalij ne sme prihajati. Treba se je zavedat, da je volilno telo čedalje bolj poneumljeno in ga sistem mora ustrezno korigirat. V praksi to pomeni, da če 70% volilcev pravi, da so krave vijolične barve, jih mora sistem sistemsko/zakonsko/ustavno ignorirat. Treba se je začeti zavedat, da tudi demokracija ima svoje meje, sicer bo postala naš največji sovražnik.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Cervantes ::
Mislim, da je Barakuda povedal vse/dovolj na to to temo.
Kaj, a krave pa zdaj ne bodo več lila? Prekleti komunajzarji!
Kaj, a krave pa zdaj ne bodo več lila? Prekleti komunajzarji!
![;((](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_mad.gif)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
sheeshkar ::
Kaj naj rečem.
Nikomur se ne jemlje mandat. Ta preprosto na podlagi zakona ugasne.
To je nekaj pomensko povsem drugega kot odvzem. Res pa je, da v propagandne namene tisti,ki zagovarjajo, da naj JJ mandat obdrži, poskušajo zamegliti/izenačiti te pojme.
Temu lahko rečeš kakor želiš, dejstva so enaka. Vse ostalo je megla.
Dejstvo 1 - obsojenec je kandidiral na volitvah, nihče ni izpodbijal zakonitosti (čeprav bi morali, v kolikor bi se tukaj kršil zakon, očitno se ni)
Dejstvo 2 - ljudje so vedeli, koga volijo in ga tudi izvolili (nažalost, ampak imajo to pravico)
Dejstvo 3 - zakonito izvoljeni osebi se želi preprečiti opravljanje funkcije, čeprav se okoliščine, ki so obstajale pred volitvami in s katerimi so bili volilci seznanjeni, niso spremenile
Glede "ugasnitve" mandata - če je to tako jasno, zakaj mu mandat ni "ugasnil" takoj ko so ga potrdili kot poslanca? Zakaj volilci niso bili seznanjeni, da bo tej osebi mandat "ugasnil" takoj, ko bo izvoljen? To je prevara volilcev in protiustavnost lahko iščemo predvsem v tem.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Barakuda1 ::
sheeshkar
Strinjam se s tabo, da bi bilo prav, da se zakonsko uredi že pasivna volilna pravica, ki bi takšne anomalije onemogočila.
Glede tega, da volilci niso vedeli, da mandat lahko zaradi obsodbe ugasne, pa ne drži. Takšna možnost je izrecno navedena v zakonu.
Še več. V res izjemnih primerih, bi se lahko državni zbor odločil tudi drugače in odločil, da mandat kljub vsemu ne ugasne.
Tako se pokaže (žal zagovorniki obsojenca tega nočejo videti), da mu ni njegova pasivna volilna pravica v ničemer kršena, kot mu tudi ne bo, če mu bo mandat ugasnil.
Če pa se bo Državni zbor odločil, da mu mandat kljub vsemu navedenemu ne ugasne, pa bo tudi takšna odločitev (čeprav meni malce nerazumna) zakonita in legalna. In kot tako bi bilo prav da jo bomo tudi spoštovali.
Trenutno pa lahko ugotovimo le, da zakon za tak primer predvideva, da mandat ugasne
Strinjam se s tabo, da bi bilo prav, da se zakonsko uredi že pasivna volilna pravica, ki bi takšne anomalije onemogočila.
Glede tega, da volilci niso vedeli, da mandat lahko zaradi obsodbe ugasne, pa ne drži. Takšna možnost je izrecno navedena v zakonu.
Še več. V res izjemnih primerih, bi se lahko državni zbor odločil tudi drugače in odločil, da mandat kljub vsemu ne ugasne.
Tako se pokaže (žal zagovorniki obsojenca tega nočejo videti), da mu ni njegova pasivna volilna pravica v ničemer kršena, kot mu tudi ne bo, če mu bo mandat ugasnil.
Če pa se bo Državni zbor odločil, da mu mandat kljub vsemu navedenemu ne ugasne, pa bo tudi takšna odločitev (čeprav meni malce nerazumna) zakonita in legalna. In kot tako bi bilo prav da jo bomo tudi spoštovali.
Trenutno pa lahko ugotovimo le, da zakon za tak primer predvideva, da mandat ugasne
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
sheeshkar ::
sheeshkar
Strinjam se s tabo, da bi bilo prav, da se zakonsko uredi že pasivna volilna pravica, ki bi takšne anomalije onemogočila.
Glede tega, da volilci niso vedeli, da mandat lahko zaradi obsodbe ugasne, pa ne drži. Takšna možnost je izrecno navedena v zakonu.
Še več. V res izjemnih primerih, bi se lahko državni zbor odločil tudi drugače in odločil, da mandat kljub vsemu ne ugasne.
Tako se pokaže (žal zagovorniki obsojenca tega nočejo videti), da mu ni njegova pasivna volilna pravica v ničemer kršena, kot mu tudi ne bo, če mu bo mandat ugasnil.
Če pa se bo Državni zbor odločil, da mu mandat kljub vsemu navedenemu ne ugasne, pa bo tudi takšna odločitev (čeprav meni malce nerazumna) zakonita in legalna. In kot tako bi bilo prav da jo bomo tudi spoštovali.
Trenutno pa lahko ugotovimo le, da zakon za tak primer predvideva, da mandat ugasne
Ni res, če bi bilo vse tako jasno, ne bi imeli te debate. Poleg tega bi bilo to jasno predstavljeno že v volilni kampanji. Tako pa nihče ni točno vedel, kaj se bo zgodilo. Pričakovati, da bo povprečen volilec šel brati zakone in jih pravilno interpretiral (s čimer imajo težave tudi pravniki danes), je pa pretirano.
Drugače pa ja, očitno se ne strinjava glede razlage zakona (oziroma jasnosti, jaz v tistem odstavku ne vidim tega, da mora mandat ugasniti poslancu, ki je bil obsojen že v času kandidiranja in to navezujem na dejstvo, da kandidiranje ni bilo nezakonito). Čas bo pokazal, kdo se je motil (s tem mislim na razjasnitev vseh možnih pritožb na različne stopnje sodišč).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Barakuda1 ::
sheeshkar ![:)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_smile.gif)
Vrjamem, da prizadetim (torej tistim, ki zagovarjajo opcijo, da bi JJ moral mandat obdržati), vsaj za javnost, ni vse čisto jasno![8-)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_cool.gif)
Čeprav sem se ves čas trudi ostati (ob navedeni problematiki) strogo na stališču ad rem in ne ad personam, pa bom tokrat izrazil svoje mnenje še na malce drugačen, na malce bolj »političen« način.
Osebno namreč ne verjamem, da v stranki SDS niso poznali zakonodaje in možnih posledic izvolitve.
A tukaj se pokaže še druga dimenzija volilne aritmetike.
Tudi če so se (in verjamem, da so se) zavedali, da bi po izvolitvi, mandat lahko postal predmet obravnave po 9. Členu ZPso , pa so s pomočjo volilno-politične aritmetike računali na nekaj drugega.
Če bi namreč dosegli dober volilni rezultat, torej takšnega, ki bi jim skupaj s koalicijskimi partnerji zagotavljal večino, bi se namreč takšna politična igrica celo izšla.
Mandatno volilna komisija bi v skladu z istim 9. Členom ZPso državnemu zboru namreč predlagala, da se o tem, ali mandat ugasne ali ne, glasuje. In ker bi imeli parlamentarno večino, bi tak mandat gladko obdržali pri življenju.
In prav zaradi takšne »nespodobne« volilne aritmetike, bi bilo prav, da se zakonsko uredi že pasivno volilno pravico, ki bo takšne anomalije že v naprej onemogočila.
![:)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_smile.gif)
Vrjamem, da prizadetim (torej tistim, ki zagovarjajo opcijo, da bi JJ moral mandat obdržati), vsaj za javnost, ni vse čisto jasno
![8-)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_cool.gif)
Čeprav sem se ves čas trudi ostati (ob navedeni problematiki) strogo na stališču ad rem in ne ad personam, pa bom tokrat izrazil svoje mnenje še na malce drugačen, na malce bolj »političen« način.
Osebno namreč ne verjamem, da v stranki SDS niso poznali zakonodaje in možnih posledic izvolitve.
A tukaj se pokaže še druga dimenzija volilne aritmetike.
Tudi če so se (in verjamem, da so se) zavedali, da bi po izvolitvi, mandat lahko postal predmet obravnave po 9. Členu ZPso , pa so s pomočjo volilno-politične aritmetike računali na nekaj drugega.
Če bi namreč dosegli dober volilni rezultat, torej takšnega, ki bi jim skupaj s koalicijskimi partnerji zagotavljal večino, bi se namreč takšna politična igrica celo izšla.
Mandatno volilna komisija bi v skladu z istim 9. Členom ZPso državnemu zboru namreč predlagala, da se o tem, ali mandat ugasne ali ne, glasuje. In ker bi imeli parlamentarno večino, bi tak mandat gladko obdržali pri življenju.
In prav zaradi takšne »nespodobne« volilne aritmetike, bi bilo prav, da se zakonsko uredi že pasivno volilno pravico, ki bo takšne anomalije že v naprej onemogočila.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Alencica ::
>Treba se je zavedat, da je volilno telo čedalje bolj poneumljeno
Ne.
>in ga sistem mora ustrezno korigirat.
In ne.
To je antidemokracija. Kje se neha ta korekcija? Dokler "moji/tvoji/nasi/vasi" niso tam kjer jaz hocem da so?
Tukaj je cela vrsta delikatnih ustavnih vprasanj (neposredna demokracija, volilna pravica) in tale mnenja niso cisto nic vredna! Tole lahko razmotri ustavno sodisce in pravna sluzba DZ ne pa neka ad hoc komisija ki bi to presojala. Oni ne nosijo nobenih posledi za svoja mnenja - pa kakrsnokoli mnenje ze.
Polarizacija JJ/ZJ kao "en nas en vas" ne bo resila pravne drzave - in fact bo krizo samo se bolj poglobila. Kako lahko nek postopek iz leta 2006 traja v letu 2014/15??
Ne.
>in ga sistem mora ustrezno korigirat.
In ne.
To je antidemokracija. Kje se neha ta korekcija? Dokler "moji/tvoji/nasi/vasi" niso tam kjer jaz hocem da so?
Tukaj je cela vrsta delikatnih ustavnih vprasanj (neposredna demokracija, volilna pravica) in tale mnenja niso cisto nic vredna! Tole lahko razmotri ustavno sodisce in pravna sluzba DZ ne pa neka ad hoc komisija ki bi to presojala. Oni ne nosijo nobenih posledi za svoja mnenja - pa kakrsnokoli mnenje ze.
Polarizacija JJ/ZJ kao "en nas en vas" ne bo resila pravne drzave - in fact bo krizo samo se bolj poglobila. Kako lahko nek postopek iz leta 2006 traja v letu 2014/15??
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
TheJack ::
Res mi gre izjemno na živce tole. Mnenja posameznika so strogo vezana na njegovo politično prepričanje. Tako se ljudje v 99 % pri vsakem pravnem/vrednostnem vprašanju lepo postavijo sem ali tja po politično liniji. Tu navsezadnje vodijo "eminentni pravni strokovnjaki" (Krivic je skorajda edina izjema), za katere poznavalec vnaprej ve, kakšno bo njihovo mnenje o vsaki zadevi. Pa ne na podlagi njihovih vrednostnih prepričanj (kot v tujini), ampak na podlagi tega, "čigavi" so. Tako bo isti "pravni strokovnjak" pri pravno dveh enakih ali podobnih vprašanjih zavzel dve diametralno nasprotni stališči, odvisno pač od tega, kaj je za "njegove" bolj ugodno. Res smo nezrela družba in država. S pravniki na čelu.
Posledica tega je tudi stanje na tem forumu in v tem topicu. Glede na tvoje prepričanje si ožigosan za janševika ali komunajzarja. Popolnoma nemogoče je namreč, da bi imel posameznik svoje lastno mnenje, ki ni odvisno od dnevnopolitičnih dogajanj. Tak je lažnivec, ali pa v najboljšem primeru čudak. Kot Krivic. Ali pa jaz. V tem topicu sem se znašel v poziciji, ko zastopam enako stališče kot "janševiki". Zaradi tega sem njihov po defaultu. Nemogoče je drugače. Čeprav sem bil do danes na volitvah 2x, obakrat pa zato, da ne bi Janša zmagal. Eh, ja.
Distinkcijo med "biti izvoljen" in "nastopiti v mandat" lahko vidi le pravnik. Za laika je to eno in isto. In prav je tako. Če je bil nekdo izvoljen, to samo po sebi pomeni, da bo opravljal funkcijo, na katero je bil izvoljen. Da je nekdo izvoljen, potem pa mu "ugasne mandat" zaradi okoliščine, ki je bila znana pred volitvami, je brezvezen pravni konstrukt, ki je v nasprotju z bistvom demokracije. Enako je tudi z Barakudovo črkobralsko interpretacijo zakona, da je nekdo legalno izvoljen in nastopi v mandat (za juridično sekundo?), potem pa mu po mandat preneha (ugasne), ker zakon določa, da poslancu mandat preneha »če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev«, pri čemer »določba nič ne govori o tem, ali to velja za poslanca, ki je bil obsojen pred ali po izvolitvi.« Jasno je, Barakuda, da če bi zakonodajalec hotel, da ne more biti za poslanca izvoljen nekdo, ki je bil obsojen na nepogojno kazen, daljšo od šestih mesecev, potem bi to jasno in nedvoumno določil.
Razumem, da je ljudem nerodno, ker človeka vozijo iz Doba v parlament (za našo državo bi bilo bolj koristna obratna smer). Tudi meni je. Ampak sedaj hoditi ven z lase privlečenimi pravnimi konstrukti je dolgoročno bolj škodljivo, kot če se JJ pusti, da oddela svoj mandat do konca. Več kot dvajset let smo imeli časa, da bi to vprašanje jasno uredili. Tudi še sedaj je možnost, da se ustrezno spremeni Ustava ali pa volilni zakoni v to smer (seveda pa ureditev ne bo mogla veljati za nazaj). Navsezadnje bi bila še sprejemljiva možnost, da bi Janši kandidaturo preprečili, v kolikor bi se sprejela pravna intepretacija, ki jo navaja Barakuda. »Gospod Janša, obsojeni ste bili na nepogojno zaporno kazen, daljšo od 6 mesecev. Po naši interpretaciji zakona kot taki mandata ne boste mogli dobiti, kar pomeni, da ne morete kandidirati.« Ponavljam: ideja, da nekdo lahko kandidira, funkcije pa ne more prevzeti, je skregana ne le z demokracijo, ampak tudi z osnovno logiko. Ni treba biti pravnik, da ti je to jasno. Kot kaže, je še boljše, če nisi (slovenski) pravnik.
Ljudje morajo vedeti, da bo človek, ki ga označijo na volilnem lističu, tak kot je (obsojen, neobsojen, črn, bel ali pa zelen), lahko nastopil v funkcijo, za katero kandidira. Nesprejemljivo je, da bodo volilci nekoga izvolili, nakar »se bo ugotovilo«, da funkcije (zaradi okoliščine, ki je obstajala že pred izvolitvijo) ne more prevzeti. Menda ni treba poudarjati, kam lahko to vodi. Volilni zakoni morajo biti, še bolj kot ostali, jasni, nedvoumni in vsakomur razumljivi. Ne moremo se pa pred volitvami delati lepe, češ »vsak lahko kandidira«, nakar po volitvah ugotovimo, da »ja, tale pa ne.«
Sklep: Jasno in nedvoumno mora biti določeno, kdo lahko kandidira za poslanca (in ostale funkcije). Kdor te pogoje izpolnjuje, lahko kandidira, je izvoljen in (jasno!) prevzame mandat. Ni treba dvajsetih strani pravnega mnenja za to.
Posledica tega je tudi stanje na tem forumu in v tem topicu. Glede na tvoje prepričanje si ožigosan za janševika ali komunajzarja. Popolnoma nemogoče je namreč, da bi imel posameznik svoje lastno mnenje, ki ni odvisno od dnevnopolitičnih dogajanj. Tak je lažnivec, ali pa v najboljšem primeru čudak. Kot Krivic. Ali pa jaz. V tem topicu sem se znašel v poziciji, ko zastopam enako stališče kot "janševiki". Zaradi tega sem njihov po defaultu. Nemogoče je drugače. Čeprav sem bil do danes na volitvah 2x, obakrat pa zato, da ne bi Janša zmagal. Eh, ja.
Distinkcijo med "biti izvoljen" in "nastopiti v mandat" lahko vidi le pravnik. Za laika je to eno in isto. In prav je tako. Če je bil nekdo izvoljen, to samo po sebi pomeni, da bo opravljal funkcijo, na katero je bil izvoljen. Da je nekdo izvoljen, potem pa mu "ugasne mandat" zaradi okoliščine, ki je bila znana pred volitvami, je brezvezen pravni konstrukt, ki je v nasprotju z bistvom demokracije. Enako je tudi z Barakudovo črkobralsko interpretacijo zakona, da je nekdo legalno izvoljen in nastopi v mandat (za juridično sekundo?), potem pa mu po mandat preneha (ugasne), ker zakon določa, da poslancu mandat preneha »če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev«, pri čemer »določba nič ne govori o tem, ali to velja za poslanca, ki je bil obsojen pred ali po izvolitvi.« Jasno je, Barakuda, da če bi zakonodajalec hotel, da ne more biti za poslanca izvoljen nekdo, ki je bil obsojen na nepogojno kazen, daljšo od šestih mesecev, potem bi to jasno in nedvoumno določil.
Razumem, da je ljudem nerodno, ker človeka vozijo iz Doba v parlament (za našo državo bi bilo bolj koristna obratna smer). Tudi meni je. Ampak sedaj hoditi ven z lase privlečenimi pravnimi konstrukti je dolgoročno bolj škodljivo, kot če se JJ pusti, da oddela svoj mandat do konca. Več kot dvajset let smo imeli časa, da bi to vprašanje jasno uredili. Tudi še sedaj je možnost, da se ustrezno spremeni Ustava ali pa volilni zakoni v to smer (seveda pa ureditev ne bo mogla veljati za nazaj). Navsezadnje bi bila še sprejemljiva možnost, da bi Janši kandidaturo preprečili, v kolikor bi se sprejela pravna intepretacija, ki jo navaja Barakuda. »Gospod Janša, obsojeni ste bili na nepogojno zaporno kazen, daljšo od 6 mesecev. Po naši interpretaciji zakona kot taki mandata ne boste mogli dobiti, kar pomeni, da ne morete kandidirati.« Ponavljam: ideja, da nekdo lahko kandidira, funkcije pa ne more prevzeti, je skregana ne le z demokracijo, ampak tudi z osnovno logiko. Ni treba biti pravnik, da ti je to jasno. Kot kaže, je še boljše, če nisi (slovenski) pravnik.
Ljudje morajo vedeti, da bo človek, ki ga označijo na volilnem lističu, tak kot je (obsojen, neobsojen, črn, bel ali pa zelen), lahko nastopil v funkcijo, za katero kandidira. Nesprejemljivo je, da bodo volilci nekoga izvolili, nakar »se bo ugotovilo«, da funkcije (zaradi okoliščine, ki je obstajala že pred izvolitvijo) ne more prevzeti. Menda ni treba poudarjati, kam lahko to vodi. Volilni zakoni morajo biti, še bolj kot ostali, jasni, nedvoumni in vsakomur razumljivi. Ne moremo se pa pred volitvami delati lepe, češ »vsak lahko kandidira«, nakar po volitvah ugotovimo, da »ja, tale pa ne.«
Sklep: Jasno in nedvoumno mora biti določeno, kdo lahko kandidira za poslanca (in ostale funkcije). Kdor te pogoje izpolnjuje, lahko kandidira, je izvoljen in (jasno!) prevzame mandat. Ni treba dvajsetih strani pravnega mnenja za to.
Bonis nocet, qui malis parcit.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheJack ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Barakuda1 ::
TheJack ...to če imaš ti drugačno mnenje od mene, ali pa od večine, mene osebno sploh ne moti. Nasprotno. Vesel sem vsakega kolkor toliko argumentiranega stališča, pa če je še tako v povpreki z mojim.
Glede marsičesa očitno ne deliva enakega mnenja, a to še ne pomeni, da tvojega mnenja ne cenim.
Tako kot so si glede marsičesa najina mnenja različna, pa se povsem strinjam s tvojim stališčem, da bi morala zakonodaja že v startu (torej že pri pasivni volilni pravici) biti urejena tako, da takšne anomalije in nespodobna volilno-politčna (bolje - politikantska) aritmetika sploh ne bi bila možna.
In da se razumemo...Povsem vseeno mi je za koga ali katero politično opcijo gre.
Če drugi tolmačijo zakonodajo glede na svojo politično pripadnost je to njihov problem...moj zagotovo ni.
Glede marsičesa očitno ne deliva enakega mnenja, a to še ne pomeni, da tvojega mnenja ne cenim.
Tako kot so si glede marsičesa najina mnenja različna, pa se povsem strinjam s tvojim stališčem, da bi morala zakonodaja že v startu (torej že pri pasivni volilni pravici) biti urejena tako, da takšne anomalije in nespodobna volilno-politčna (bolje - politikantska) aritmetika sploh ne bi bila možna.
In da se razumemo...Povsem vseeno mi je za koga ali katero politično opcijo gre.
Če drugi tolmačijo zakonodajo glede na svojo politično pripadnost je to njihov problem...moj zagotovo ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Barakuda1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MadMicka ::
Če je bil poslanec obsojen (pred ali po volitvah) na zaporno kazen, daljšo od 6 mesecev, to samo po sebi še zdaleč ne pomeni, da mu mandat preneha.
Odvisno od volje parlamenta, lahko se odloči tako ali pa drugače. Na ta način je nekako uravnotežena oblast med dvema vejama, parlamentarno in izvršilno. Na ta način ne more izvršilna oblast vplivati z izreki zapornih kazni na parlametarno vejo oblasti, brez njihovega soglasja.
Se pravi, moti se Barakuda1, ko pravi: "Ta preprosto na podlagi zakona ugasne."
In moti se TheJack, ko pravi: "Nesprejemljivo je, da bodo volilci nekoga izvolili, nakar se bo ugotovilo, da funkcije (zaradi okoliščine, ki je obstajala že pred izvolitvijo) ne more prevzeti." Lahko jo prevzame, lahko jo tudi izvršuje do konca mandata, enako, kot če bi bil tekom madata obsojen. Odvisno pač od volje parlamenta.
Tako je volk sit in koza cela, Janša pa upam da v zaporu in brez mandata
Odvisno od volje parlamenta, lahko se odloči tako ali pa drugače. Na ta način je nekako uravnotežena oblast med dvema vejama, parlamentarno in izvršilno. Na ta način ne more izvršilna oblast vplivati z izreki zapornih kazni na parlametarno vejo oblasti, brez njihovega soglasja.
Se pravi, moti se Barakuda1, ko pravi: "Ta preprosto na podlagi zakona ugasne."
In moti se TheJack, ko pravi: "Nesprejemljivo je, da bodo volilci nekoga izvolili, nakar se bo ugotovilo, da funkcije (zaradi okoliščine, ki je obstajala že pred izvolitvijo) ne more prevzeti." Lahko jo prevzame, lahko jo tudi izvršuje do konca mandata, enako, kot če bi bil tekom madata obsojen. Odvisno pač od volje parlamenta.
Tako je volk sit in koza cela, Janša pa upam da v zaporu in brez mandata
![:)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_smile.gif)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Barakuda1 ::
MadMicka...:)
Moje prispevke si mal površno bral...sory.
Če bi bolj natačno bral, bi lahko videl, da sem izrecno opozoril na to, da lahko Državni zbor, skladno z zadnjim odstavkom ZPso, odloči tudi tako, da mandat vzdži v veljavi, kljub določbi 3 alineje 9. člena istega zakona.
Na mandatno volilni komisiji torej je, ali bo Državni zbor o tem, da izvoljenemu poslancu na podlagi 3. alineje 9. člena ZPso mandat ugasne le obvestila, ali pa bo Državnemu zboru, skladno z zadnjim odstavkom istega člena predlagala glasovanje o tem, ali mandat ugasne ali ne.
Torej MadMicka...preden se "spotakneš" ob to kar sem zapisal, priporočam da si moj prispevek najprej skrbno prebereš...
Moje prispevke si mal površno bral...sory.
Če bi bolj natačno bral, bi lahko videl, da sem izrecno opozoril na to, da lahko Državni zbor, skladno z zadnjim odstavkom ZPso, odloči tudi tako, da mandat vzdži v veljavi, kljub določbi 3 alineje 9. člena istega zakona.
Na mandatno volilni komisiji torej je, ali bo Državni zbor o tem, da izvoljenemu poslancu na podlagi 3. alineje 9. člena ZPso mandat ugasne le obvestila, ali pa bo Državnemu zboru, skladno z zadnjim odstavkom istega člena predlagala glasovanje o tem, ali mandat ugasne ali ne.
Torej MadMicka...preden se "spotakneš" ob to kar sem zapisal, priporočam da si moj prispevek najprej skrbno prebereš...
![8-)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_cool.gif)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
borisk ::
Ljudje morajo vedeti, da bo človek, ki ga označijo na volilnem lističu, tak kot je (obsojen, neobsojen, črn, bel ali pa zelen), lahko nastopil v funkcijo, za katero kandidira. Nesprejemljivo je, da bodo volilci nekoga izvolili, nakar »se bo ugotovilo«, da funkcije (zaradi okoliščine, ki je obstajala že pred izvolitvijo) ne more prevzeti. Menda ni treba poudarjati, kam lahko to vodi. Volilni zakoni morajo biti, še bolj kot ostali, jasni, nedvoumni in vsakomur razumljivi. Ne moremo se pa pred volitvami delati lepe, češ »vsak lahko kandidira«, nakar po volitvah ugotovimo, da »ja, tale pa ne.«
politiki na splošno, pa tudi jajo mi gredo fejst na jetra, ampak glede njegovega mandata je po mojem vse jasno. če si obsojen po izvolitvi, ni tate mate da še ostane poslanec, če pa je nekdo obsojen, pa ga vseeno izvolijo pa ne vidim problema ( če imajo svoje predstavnike v parlamentu tudi interesne skupine).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Malajlo ::
A da pa so volivci JJ vrgli svoj glas (zanj) v prazno, ne pride v poštev? Pa glas je dobila stranka. On je pač bil na prvem mestu. Če bi bil na dvajsetem, ne bi prišel parlament.
Pa saj ljudje tudi vejo, da pitje škodi, pa jih ne odvrne od tega.
Prav je, da mu podelijo mandat, takoj nato pa mu preneha. Obstaja pa možnost, da ga obdrži, če se DZ tako odloči. Ampak tega kalimerota noben ne mara... V peskovniku ga gledajo samo zato, ker bo ostale zašpecal, jih pretepel, biciklom gume spustil...
Pa saj ljudje tudi vejo, da pitje škodi, pa jih ne odvrne od tega.
Prav je, da mu podelijo mandat, takoj nato pa mu preneha. Obstaja pa možnost, da ga obdrži, če se DZ tako odloči. Ampak tega kalimerota noben ne mara... V peskovniku ga gledajo samo zato, ker bo ostale zašpecal, jih pretepel, biciklom gume spustil...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
driver_x ::
politiki na splošno, pa tudi jajo mi gredo fejst na jetra, ampak glede njegovega mandata je po mojem vse jasno. če si obsojen po izvolitvi, ni tate mate da še ostane poslanec, če pa je nekdo obsojen, pa ga vseeno izvolijo pa ne vidim problema ( če imajo svoje predstavnike v parlamentu tudi interesne skupine).
A si glede interesnih skupin hotel reči, da imajo tudi kriminalci svojega predstavnika v parlamentu?
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
TheJack ::
Če je bil poslanec obsojen (pred ali po volitvah) na zaporno kazen, daljšo od 6 mesecev, to samo po sebi še zdaleč ne pomeni, da mu mandat preneha.
Odvisno od volje parlamenta, lahko se odloči tako ali pa drugače. Na ta način je nekako uravnotežena oblast med dvema vejama, parlamentarno in izvršilno. Na ta način ne more izvršilna oblast vplivati z izreki zapornih kazni na parlametarno vejo oblasti, brez njihovega soglasja.
Se pravi, moti se Barakuda1, ko pravi: "Ta preprosto na podlagi zakona ugasne."
In moti se TheJack, ko pravi: "Nesprejemljivo je, da bodo volilci nekoga izvolili, nakar se bo ugotovilo, da funkcije (zaradi okoliščine, ki je obstajala že pred izvolitvijo) ne more prevzeti." Lahko jo prevzame, lahko jo tudi izvršuje do konca mandata, enako, kot če bi bil tekom madata obsojen. Odvisno pač od volje parlamenta.
Tako je volk sit in koza cela, Janša pa upam da v zaporu in brez mandata![]()
Poznam ureditev, vsaj v orisih. S tvojo interpretacijo se pa ne strinjam. Vse to velja v primeru, če je bil poslanec obsojen na zaporno kazen po volitvah, oziroma takrat, ko je že bil poslanec. V primeru, če je bil obsojen pred volitvami in so ga volilci vedoč takega (obsojenega) izvolili, pa parlament nima kaj presojati oziroma mu jemati mandata. Po tej logiki bi lahko potem parlament vsakemu novo izvoljenemu poslancu odvzel mandat, zaradi teh ali onih razlogov.
Da se določba, da se (lahko) poslancu odvzame mandat, če je bil obsojen na nepogojno zaporno kazen, daljšo od 6. mesecev, raztegne tudi na primere, ko je bil nekdo obsojen pred volitvami, je nedopusten pravni konstrukt. Sam zakon ni bil nikoli tako mišljen, takšna črkobralska interpretacija je nedopustna.
Ponavljam: pravila morajo biti jasna in določena vnaprej. Še pri lotu, kaj šele pri volitvah. Naša ureditev je jasna: poslanec lahko postane vsak polnoleten slovenski državljan, ki mu ni bila odvzeta poslovna sposobnost. Človek, ki je smel kandidirati, sme tudi prevzeti mandat in izvrševati svojo funkcijo. Le-ta mu lahko zaradi določenih razlogov sicer preneha, je pa nelogično, nedopustno in skregano z demokratičnimi načeli, da bi mu mandat prenehal zaradi razlogov, ki so obstajali še pred volitvami in za katere so volilci vedeli. Ureditev (kdo je lahko kandidat) je, kakršna je, in je znana in jasna. Če je slaba in pomanjkljiva, jo je potrebno spremeniti. Nedopustno pa jo je za nazaj ad hoc intepretirati na način, ki nasprotuje samemu namenu te ureditve (ratio legis est anima legis!) in ki skregan z bistvom demokracije.
Demokracija je v jedru preprosta stvar. Zakonodaja (ustavna ureditev) določi, kdo lahko voli (aktivna volilna pravica) in kdo je lahko izvoljen (pasivna volilna pravica). Ta pravila morajo biti znana v naprej. V preteklosti recimo volilne pravice (ne aktivne, ne pasivne) niso imele npr. ženske, sužnji, ljudje brez zemlje/posesti...itd. Danes je nimajo npr. mlajši od 18 let. Predstavljajmo si torej ureditev, v kateri bi npr. ženske smele kandidirati in biti izvoljene, funkcije pa ne bi smele prevzeti, saj so pač ženske. Ali pa aktualen primer: Na primer, da bi na kandidatne liste stranke lahko dajale mlajše od 18 let, nakar bi jim DZ, če bi bile izvoljeni, mandat odvzel, oziroma bi jim mandat prenehal. Super ne? In sploh ne prevara volilcev.
V demokraciji je samo po sebi umevno, da je tisti, ki sme kandidirati, lahko izvoljen in da lahko opravlja funkcijo, na katero je bil izvoljen. Pika. Vse ostalo so brezvezni pravni konstrukti.
Bonis nocet, qui malis parcit.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
borisk ::
A si glede interesnih skupin hotel reči, da imajo tudi kriminalci svojega predstavnika v parlamentu?
poleg teh, ki so enakomerno porazdeljeni po strankah sem imel v mislih stranko, ki se najbolj načelno drži svojega cilja in tega niti malo ne skriva (desus)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: borisk ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Unilseptij ::
Če je bil poslanec obsojen (pred ali po volitvah) na zaporno kazen, daljšo od 6 mesecev, to samo po sebi še zdaleč ne pomeni, da mu mandat preneha.
Odvisno od volje parlamenta, lahko se odloči tako ali pa drugače. Na ta način je nekako uravnotežena oblast med dvema vejama, parlamentarno in izvršilno. Na ta način ne more izvršilna oblast vplivati z izreki zapornih kazni na parlametarno vejo oblasti, brez njihovega soglasja.
Se pravi, moti se Barakuda1, ko pravi: "Ta preprosto na podlagi zakona ugasne."
In moti se TheJack, ko pravi: "Nesprejemljivo je, da bodo volilci nekoga izvolili, nakar se bo ugotovilo, da funkcije (zaradi okoliščine, ki je obstajala že pred izvolitvijo) ne more prevzeti." Lahko jo prevzame, lahko jo tudi izvršuje do konca mandata, enako, kot če bi bil tekom madata obsojen. Odvisno pač od volje parlamenta.
Tako je volk sit in koza cela, Janša pa upam da v zaporu in brez mandata![]()
Poznam ureditev, vsaj v orisih. S tvojo interpretacijo se pa ne strinjam. Vse to velja v primeru, če je bil poslanec obsojen na zaporno kazen po volitvah, oziroma takrat, ko je že bil poslanec. V primeru, če je bil obsojen pred volitvami in so ga volilci vedoč takega (obsojenega) izvolili, pa parlament nima kaj presojati oziroma mu jemati mandata. Po tej logiki bi lahko potem parlament vsakemu novo izvoljenemu poslancu odvzel mandat, zaradi teh ali onih razlogov.
Da se določba, da se (lahko) poslancu odvzame mandat, če je bil obsojen na nepogojno zaporno kazen, daljšo od 6. mesecev, raztegne tudi na primere, ko je bil nekdo obsojen pred volitvami, je nedopusten pravni konstrukt. Sam zakon ni bil nikoli tako mišljen, takšna črkobralska interpretacija je nedopustna.
Ponavljam: pravila morajo biti jasna in določena vnaprej. Še pri lotu, kaj šele pri volitvah. Naša ureditev je jasna: poslanec lahko postane vsak polnoleten slovenski državljan, ki mu ni bila odvzeta poslovna sposobnost. Človek, ki je smel kandidirati, sme tudi prevzeti mandat in izvrševati svojo funkcijo. Le-ta mu lahko zaradi določenih razlogov sicer preneha, je pa nelogično, nedopustno in skregano z demokratičnimi načeli, da bi mu mandat prenehal zaradi razlogov, ki so obstajali še pred volitvami in za katere so volilci vedeli. Ureditev (kdo je lahko kandidat) je, kakršna je, in je znana in jasna. Če je slaba in pomanjkljiva, jo je potrebno spremeniti. Nedopustno pa jo je za nazaj ad hoc intepretirati na način, ki nasprotuje samemu namenu te ureditve (ratio legis est anima legis!) in ki skregan z bistvom demokracije.
Demokracija je v jedru preprosta stvar. Zakonodaja (ustavna ureditev) določi, kdo lahko voli (aktivna volilna pravica) in kdo je lahko izvoljen (pasivna volilna pravica). Ta pravila morajo biti znana v naprej. V preteklosti recimo volilne pravice (ne aktivne, ne pasivne) niso imele npr. ženske, sužnji, ljudje brez zemlje/posesti...itd. Danes je nimajo npr. mlajši od 18 let. Predstavljajmo si torej ureditev, v kateri bi npr. ženske smele kandidirati in biti izvoljene, funkcije pa ne bi smele prevzeti, saj so pač ženske. Ali pa aktualen primer: Na primer, da bi na kandidatne liste stranke lahko dajale mlajše od 18 let, nakar bi jim DZ, če bi bile izvoljeni, mandat odvzel, oziroma bi jim mandat prenehal. Super ne? In sploh ne prevara volilcev.
V demokraciji je samo po sebi umevno, da je tisti, ki sme kandidirati, lahko izvoljen in da lahko opravlja funkcijo, na katero je bil izvoljen. Pika. Vse ostalo so brezvezni pravni konstrukti.
Eh tole nabijanje je ze dolgocasno in ni nic drugega kot zavajanje. Pravni konstrukt je cisto jasno zakonsko dolocbo interpretirati tako, da naj ne bi veljala zato, ker je do nastanka okoliscine, ki je razlog za prenehanje mandata, prislo pred volitvami in so volilci zato vedeli, koga volijo? To je tako, kot bi jaz prevozil rdeco luc in se potem branil, da sem jo prevozil ponoci, ko na cesti ni nikogar in da zato nisem ogrozal varnosti na cesti.
Se enkrat...tako kot zakon doloca, da ne more biti poslanec nekdo, ki je mlajsi od 18 let (in mu je onemogoceno ze kandidiranje), tako tudi doloca, da ne more biti poslanec nekdo, ki je pravnomocno obsojen (in mu je onemogoceno opravljati funkcijo, razen ce DZ sklene drugace). In jaz se sploh ne strinjam s tem, da pravnomocno obsojeni ne bi smeli kandidirati in biti izvoljeni, kot predlagajo nekateri. To je dejansko omejevanje pasivne (ali bi omejili tudi aktivno??) pravice dolocene skupine ljudi avtomaticno in brez izjeme. Trenutna ureditev pac dovoli kandidiranje obsojencu, in ce je izvoljen, tudi nastop mandata. Vmes lahko doseze razveljavitev obsodbe, ce pa do tega ne pride pac DZ ugotovi, da mu preneha mandat, razen ce DZ odloci, da mandat kjub obsodbi ne preneha. In DZ konec koncev predstavlja ljudstvo in kot je povedal ze Barakuda1 je potrebno upostevati tudi voljo ostalih volilcev, saj so poslanci predstavniki vsega ljudstva in ima ljudstvo pravico pricakovati, da ga ne bodo zastopali ljudje, ki niso vredni zaupanja oziroma ne morejo normalno opravljati svoje funkcije (ker npr. nimajo svobode gibanja). In jasno... to lahko DZ stori samo v primerih, ki jih doloca zakon in ne kar poljubno za vsakega poslanca kot se skusa zavajati s strani nekaterih.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Barakuda1 ::
TheJack
S tabo se pač ne morem strinjati. Za nobeno črkobralsko interpretacijo ne gre, pač pa za pravno-logično interpreatcijo obstoječe zakonske določbe. Zato bi bilo prav, da namesto zgolj poznavanja grobega orisa zakonodaje, še enkrat prebereš 9. člen ZPos v celoti.
Le ta nič ne govori o tem, da je kakršnakoli razlika med tem ali je prišlo do obsodbe pred ali po izvolitvi.
Državni zbor, pa tudi če bi hotel, ne more kar po prostem preudarku nekomu jemati ali ne-jemati mandata.
Pravzaprav mu ga ne more v nobenem primeru. Državni zbor je vezan na predlog/obvestilo Mandatno-voline komisije
Kdaj mandat ugasne (ne odvzame, pač pa ugasne), torej določa zakonska norma, nanjo pa je mandatno-volilna komisija vezana (v kolikor se pač gremo pravno državo).
Če je zadeva povsem evidentna, Mandatno-volilna komisija Državnegi zbor o tem le obvesti, ta potem le dekleratorno ugotovi, da je mandat prenehal (o tem se sploh ne glasuje)...in zadeva je s tem zaključena.
V kolikor pa Mandatno-vlolilna komisija oceni, da posebej tehtni razlogi napotujejo na to, da naj se o mandatu državni zbor vendarle izjavi z glasovanjem, pa zadnji odstavek 9. člena ZPos omogoča tudi to.
V kolikor po takšnem predlogu Mandatno-volilne komisije Državni zbor odloči, da lahko nekdo kljub zadržkom iz 3. alineje 9. člena ZPso opravlja poslansko funkcijo, mu pač mandat ne ugasne in lahko svojo funkcijo (poslanca) opravlja še naprej.
Res ne vem, kaj je tukaj tako težko razumeti.
Zmeraj bolj pa sem prepričan (o tem se na kratko že pisal), da so se v stranki SDS tega dejstva dobro zavedali. Igrali so preprosto na karto, da bodo na volitgvah izšli kot zamgovalec in s koalicijskimi partnerji tvorili večino, ki bi potem točno tak sklep v državnem zboru tudi sprejela.
Ker se jim pač ni izšlo, ker je bil zanje volilni rezultat neugoden, pa sedaj namerno govorijo o nekem odvzemu mandata, pa čeprav točno vedo da s tem zavajajo.
S tabo se pač ne morem strinjati. Za nobeno črkobralsko interpretacijo ne gre, pač pa za pravno-logično interpreatcijo obstoječe zakonske določbe. Zato bi bilo prav, da namesto zgolj poznavanja grobega orisa zakonodaje, še enkrat prebereš 9. člen ZPos v celoti.
Le ta nič ne govori o tem, da je kakršnakoli razlika med tem ali je prišlo do obsodbe pred ali po izvolitvi.
Državni zbor, pa tudi če bi hotel, ne more kar po prostem preudarku nekomu jemati ali ne-jemati mandata.
Pravzaprav mu ga ne more v nobenem primeru. Državni zbor je vezan na predlog/obvestilo Mandatno-voline komisije
Kdaj mandat ugasne (ne odvzame, pač pa ugasne), torej določa zakonska norma, nanjo pa je mandatno-volilna komisija vezana (v kolikor se pač gremo pravno državo).
Če je zadeva povsem evidentna, Mandatno-volilna komisija Državnegi zbor o tem le obvesti, ta potem le dekleratorno ugotovi, da je mandat prenehal (o tem se sploh ne glasuje)...in zadeva je s tem zaključena.
V kolikor pa Mandatno-vlolilna komisija oceni, da posebej tehtni razlogi napotujejo na to, da naj se o mandatu državni zbor vendarle izjavi z glasovanjem, pa zadnji odstavek 9. člena ZPos omogoča tudi to.
V kolikor po takšnem predlogu Mandatno-volilne komisije Državni zbor odloči, da lahko nekdo kljub zadržkom iz 3. alineje 9. člena ZPso opravlja poslansko funkcijo, mu pač mandat ne ugasne in lahko svojo funkcijo (poslanca) opravlja še naprej.
Res ne vem, kaj je tukaj tako težko razumeti.
Zmeraj bolj pa sem prepričan (o tem se na kratko že pisal), da so se v stranki SDS tega dejstva dobro zavedali. Igrali so preprosto na karto, da bodo na volitgvah izšli kot zamgovalec in s koalicijskimi partnerji tvorili večino, ki bi potem točno tak sklep v državnem zboru tudi sprejela.
Ker se jim pač ni izšlo, ker je bil zanje volilni rezultat neugoden, pa sedaj namerno govorijo o nekem odvzemu mandata, pa čeprav točno vedo da s tem zavajajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Barakuda1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
Vajenc ::
Poznam ureditev, vsaj v orisih. S tvojo interpretacijo se pa ne strinjam. Vse to velja v primeru, če je bil poslanec obsojen na zaporno kazen po volitvah, oziroma takrat, ko je že bil poslanec. V primeru, če je bil obsojen pred volitvami in so ga volilci vedoč takega (obsojenega) izvolili, pa parlament nima kaj presojati oziroma mu jemati mandata. Po tej logiki bi lahko potem parlament vsakemu novo izvoljenemu poslancu odvzel mandat, zaradi teh ali onih razlogov.
Zaradi točno zakonsko določenih razlogov. Še vedno je demokracija. Vsem državljanom ni potrebno poznati Zakona o poslancih, poslanci pa bi ga morali poznati. MadMicka ima imo kar prav.
Not only is there no God, but try finding a plumber on Sunday.
Woody Allen
Woody Allen
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MrStein ::
sem bil do danes na volitvah 2x, obakrat pa zato, da ne bi Janša zmagal. Eh, ja.
Najlepša hvala, stari.
Oziroma kot sam praviš: eh, ja.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MrStein ::
Jasno je, da če bi zakonodajalec hotel, da ne more biti za poslanca izvoljen nekdo, ki je bil obsojen na nepogojno kazen, daljšo od šestih mesecev, potem bi to jasno in nedvoumno določil.
Roko na srce... si prepričan?
Včasih sem srečen, da nimamo uzakonjeno, da je pi enak 3,2 ( Indiana Pi Bill @ Wikipedia , na srečo niti tam ni bil sprejet kot zakon).
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
TheJack ::
Jaz vztrajam pri svojem. Točka "spora" (razhajanja mnenj) je pri vprašanju, ali lahko določba, da poslancu mandat preneha, če je obsojen na nepogojno zaporno kazen, daljšo od 6. mesecev, velja tudi za primer, ko je bil obsojen še pred volitvami. Jaz trdim, da ne (razloge sem obširno navedel), drugi pač drugače.
Vesel bi bil, če me ne bi zaradi tega, ker povem svoje mnenje, obtoževali zavajanja. Razumem da nekaterim (tu seveda ne mislim na Barakudo, Micko, itd.) ni jasno, da ima lahko nekdo drugačno mnenje od njih brez zlobnih namenov. Zavajal bi, če bi zagovarjal stališče, za katerega bi vedel, da ni resnično. V Sloveniji (zaradi neobstoječe državne, pravne in demokratične tradicije - glej tudi: http://www.siol.net/priloge/kolumne/mih... na splošno ne znamo sprejeti drugačnega mnenja, oziroma smo prepričani, da drugačno mnenje od našega sploh ne more obstajati, kdor trdi drugače, pa zavestno zavaja, zaradi svojih zlobnih interesov.
Nekateri gredo sicer še dlje, in sprejmejo pravo pravcato resolucijo Informbiroja: http://www.sdm.si/news/40623. Dikcija se ujema.![:))](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_lol.gif)
K temu, kar sem povedal do sedaj (glede mandata JJ), nimam več ničesar dodati.
Vesel bi bil, če me ne bi zaradi tega, ker povem svoje mnenje, obtoževali zavajanja. Razumem da nekaterim (tu seveda ne mislim na Barakudo, Micko, itd.) ni jasno, da ima lahko nekdo drugačno mnenje od njih brez zlobnih namenov. Zavajal bi, če bi zagovarjal stališče, za katerega bi vedel, da ni resnično. V Sloveniji (zaradi neobstoječe državne, pravne in demokratične tradicije - glej tudi: http://www.siol.net/priloge/kolumne/mih... na splošno ne znamo sprejeti drugačnega mnenja, oziroma smo prepričani, da drugačno mnenje od našega sploh ne more obstajati, kdor trdi drugače, pa zavestno zavaja, zaradi svojih zlobnih interesov.
Nekateri gredo sicer še dlje, in sprejmejo pravo pravcato resolucijo Informbiroja: http://www.sdm.si/news/40623. Dikcija se ujema.
![:))](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_lol.gif)
K temu, kar sem povedal do sedaj (glede mandata JJ), nimam več ničesar dodati.
Bonis nocet, qui malis parcit.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Barakuda1 ::
TheJack
To, da imaš svoje, ali bolje rečeno drugačno mnenje od mene in nekaterih, mene osebno prav nič ne moti. Mislim, da sem to enkrat že zapisal.
In, ja. Točka razhajanja je točno tam kot praviš.
Razlikujemo pa se prevsem v tem, da nekateri pač tolmačimo zakonsko normo tako kot je zapisana, drugi pa tako, kot bi jim v trenutni situaciji ustrezalo.
Pa da bo zadeva bolj plastična in razumljiva.
Poskušaj si predstavljati, da je nekdo obsojena za katerokoli kaznivo dejanje iz sklopa 13. poglavja Kazenskega zakonika RS.
To poglavje govori o sklopu kaznivih dejanj ZOPER VARNOST REPUBLIKE SLOVENIJE IN NJENO USTAVNO
UREDITEV. (konkretno -
Veleizdaja
348. člen
Kdor s silo ali z grožnjo, da bo uporabil silo, grozi obstoj Republike Slovenije, ali tako poskuša spremeniti njeno ustavno ureditev, ali strmoglaviti najvišje državne organe, se kaznuje z zaporom od enega do desetih let.
Uff...zdaj si pa predstavljaj, da zagovarjaš logiko interpretacije, da je sicer res veleizdajalec, ampak lista stranke na kateri je kandidiral, je pač prišla v parlament, ergo...kot poslanec in morda celo predsedujoči komisije za nadzor varnostnih služb, pa je tako lahko tud veleizdajalec.
Ej...če pa lahko tako na široko tolmačimo zelo ekzaktno zakonsko normo...no, pol nam pa res tud Bog ne more več pogat...
To, da imaš svoje, ali bolje rečeno drugačno mnenje od mene in nekaterih, mene osebno prav nič ne moti. Mislim, da sem to enkrat že zapisal.
In, ja. Točka razhajanja je točno tam kot praviš.
Razlikujemo pa se prevsem v tem, da nekateri pač tolmačimo zakonsko normo tako kot je zapisana, drugi pa tako, kot bi jim v trenutni situaciji ustrezalo.
Pa da bo zadeva bolj plastična in razumljiva.
Poskušaj si predstavljati, da je nekdo obsojena za katerokoli kaznivo dejanje iz sklopa 13. poglavja Kazenskega zakonika RS.
To poglavje govori o sklopu kaznivih dejanj ZOPER VARNOST REPUBLIKE SLOVENIJE IN NJENO USTAVNO
UREDITEV. (konkretno -
Veleizdaja
348. člen
Kdor s silo ali z grožnjo, da bo uporabil silo, grozi obstoj Republike Slovenije, ali tako poskuša spremeniti njeno ustavno ureditev, ali strmoglaviti najvišje državne organe, se kaznuje z zaporom od enega do desetih let.
Uff...zdaj si pa predstavljaj, da zagovarjaš logiko interpretacije, da je sicer res veleizdajalec, ampak lista stranke na kateri je kandidiral, je pač prišla v parlament, ergo...kot poslanec in morda celo predsedujoči komisije za nadzor varnostnih služb, pa je tako lahko tud veleizdajalec.
Ej...če pa lahko tako na široko tolmačimo zelo ekzaktno zakonsko normo...no, pol nam pa res tud Bog ne more več pogat...
![:|](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_confused.gif)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Barakuda1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MrStein ::
glej tudi: Miha Mazzini: Škoti se odločajo
Posebna hvala za ta link (popravljen)!
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
sheeshkar ::
Razlikujemo pa se prevsem v tem, da nekateri pač tolmačimo zakonsko normo tako kot je zapisana, drugi pa tako, kot bi jim v trenutni situaciji ustrezalo.
Tole je pa izjemna aroganca. Nekateri tolmačite zakone tako kot so zapisani, drugi pa imamo svojo agendo? Lepo te prosim. Prvič, če bi bil ta zakon tako jasen, potem ne bi imeli te debate (ne na forumu, ne v medijih, ne v pravni stroki), torej je zakon povsem možno in legitimno tolmačiti na različne načine (brez neke skrite agende). Drugič, meni (in kot sem razbral tudi Jacku in nekaterim drugim) definitivno ne ustreza, da je eden izmed poslancev zapornik na Dobu, torej je tvoja izjava nesramno podtikanje in zavajanje (če pa to ustreza stranki SDS me pa prav malo briga in nevem zakaj to vztrajno mešaš v debato).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Unilseptij ::
Razlikujemo pa se prevsem v tem, da nekateri pač tolmačimo zakonsko normo tako kot je zapisana, drugi pa tako, kot bi jim v trenutni situaciji ustrezalo.
Tole je pa izjemna aroganca. Nekateri tolmačite zakone tako kot so zapisani, drugi pa imamo svojo agendo? Lepo te prosim. Prvič, če bi bil ta zakon tako jasen, potem ne bi imeli te debate (ne na forumu, ne v medijih, ne v pravni stroki), torej je zakon povsem možno in legitimno tolmačiti na različne načine (brez neke skrite agende). Drugič, meni (in kot sem razbral tudi Jacku in nekaterim drugim) definitivno ne ustreza, da je eden izmed poslancev zapornik na Dobu, torej je tvoja izjava nesramno podtikanje in zavajanje (če pa to ustreza stranki SDS me pa prav malo briga in nevem zakaj to vztrajno mešaš v debato).
Ce se vsi strinjamo, da obsojenec ne more biti poslanec, kako se potem lahko ne strinjamo, da je treba zakon interpretirati na nacin, ki pac ne dopusca, da je obsojenec poslanec? Glede na to, da zagovorniki nimate nobenega vsebinskega argumenta (razen za lase privlecenega o tem, kaj so vedeli volilci, ko so obsojenca izvolili, kar je popolnoma nepomembno pri celi zadevi - nekako v stilu "prevozil sem rdeco luc, ampak ponoci, ko ni prometa, zato se prepoved name v tem primeru ne nanasa") je potem edina preostala moznost, zakaj bi zagovarjali interpretacijo, ki je v nasprotju s splosnim konsenzom, da je zadaj osebni interes oziroma lastna agenda. In zame osebno je precej jasno, kam pes taco moli in kam se stekajo interesi in agende... na Dob
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Barakuda1 ::
sheeshkar
To debato ne bi imeli ne v medijih, ne na tem forumu in ne v stroki, če nekaterim politično (bolje politikantsko) motiviranim skupinam in posameznikom (tudi iz vrst stroke), to ne bi ustrezalo za doseganje njihovih interesov.
Dodaten problem te debate pa je, da praktično karkoli rečeš ali zapišeš, nekdo prej ali slej iz debate na nivoju ad rem, prenese na nivo ad personam. Žal je temu tako, ker je pač v ozadju mandat točno določene osebe. Prepričan sem, da bi debata tekla povsem drugače, če bi o isti problematiki govorili na povsem teoretični osnovi. Do taga in takšne debate, zagotovo ne bi prihajalo.
Kar se pa moje arogance tiče, pa samo tole.
Jaz sem svoja stališča in poglede utemlejil predvsem s pozicije prava in pravnimi argumenti.
Tisti, ki se z mano niso (se še zmeraj ne) strinjali, pa so navajali politične in poltikantske.
O.k., da ne bo pomot. To bi lahko počel tudi sam. Pravzaprav sem politični moment, ki dobesedno zlorablja pravo tudi osvetlil. Očitno pa nekaterim tudi to ni všeč.
In ja...pravna norma je jasna in se je, če je ne spolitiziraš, pravzaprav ne moreš tolamačiti drugače, ne da bi delal "silo" zakonu in korektni pravni interpretaciji.
Je pa zanimivo, da ko zmanjka argumentov (pravnih), zoper mojo interpretacijo, pride pa na vrsto preizkušena metoda dislkvalifikacij.
Toda še tako zvite, prebrisane in drugačne diskvalifikacije, pač ne morejo izničiti povsem nespornih pravnih dejstev in pravil....na srečo, vsaj za enkrat še ne![:)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_smile.gif)
p.s.
Je pa tudi meni povsem legitimno, da ima vsak pravico ostati pri svojem političnem prepričanju in ga braniti...pa četudi za ceno tega, da malce spreminja pomen pravnih norm.
Bi pa dodal samo še to.
Vsi, ki ste prepričani da nima prav v svojih izvajanjih, vas izzivam, dqa lepo poveste, kje in zakaj se motim. Podajte torej pravno argumentacijo, kje in v katerem delu, ne pa kar tako na pamet.
To debato ne bi imeli ne v medijih, ne na tem forumu in ne v stroki, če nekaterim politično (bolje politikantsko) motiviranim skupinam in posameznikom (tudi iz vrst stroke), to ne bi ustrezalo za doseganje njihovih interesov.
Dodaten problem te debate pa je, da praktično karkoli rečeš ali zapišeš, nekdo prej ali slej iz debate na nivoju ad rem, prenese na nivo ad personam. Žal je temu tako, ker je pač v ozadju mandat točno določene osebe. Prepričan sem, da bi debata tekla povsem drugače, če bi o isti problematiki govorili na povsem teoretični osnovi. Do taga in takšne debate, zagotovo ne bi prihajalo.
Kar se pa moje arogance tiče, pa samo tole.
Jaz sem svoja stališča in poglede utemlejil predvsem s pozicije prava in pravnimi argumenti.
Tisti, ki se z mano niso (se še zmeraj ne) strinjali, pa so navajali politične in poltikantske.
O.k., da ne bo pomot. To bi lahko počel tudi sam. Pravzaprav sem politični moment, ki dobesedno zlorablja pravo tudi osvetlil. Očitno pa nekaterim tudi to ni všeč.
In ja...pravna norma je jasna in se je, če je ne spolitiziraš, pravzaprav ne moreš tolamačiti drugače, ne da bi delal "silo" zakonu in korektni pravni interpretaciji.
Je pa zanimivo, da ko zmanjka argumentov (pravnih), zoper mojo interpretacijo, pride pa na vrsto preizkušena metoda dislkvalifikacij.
Toda še tako zvite, prebrisane in drugačne diskvalifikacije, pač ne morejo izničiti povsem nespornih pravnih dejstev in pravil....na srečo, vsaj za enkrat še ne
![:)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_smile.gif)
p.s.
Je pa tudi meni povsem legitimno, da ima vsak pravico ostati pri svojem političnem prepričanju in ga braniti...pa četudi za ceno tega, da malce spreminja pomen pravnih norm.
Bi pa dodal samo še to.
Vsi, ki ste prepričani da nima prav v svojih izvajanjih, vas izzivam, dqa lepo poveste, kje in zakaj se motim. Podajte torej pravno argumentacijo, kje in v katerem delu, ne pa kar tako na pamet.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Barakuda1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
TheJack ::
Tisti, ki se z mano niso (se še zmeraj ne) strinjali, pa so navajali politične in poltikantske.
Očitno pa nekaterim tudi to ni všeč.
Je pa zanimivo, da ko zmanjka argumentov (pravnih), zoper mojo interpretacijo, pride pa na vrsto preizkušena metoda dislkvalifikacij.
Je pa tudi meni povsem legitimno, da ima vsak pravico ostati pri svojem političnem prepričanju in ga braniti...pa četudi za ceno tega, da malce spreminja pomen pravnih norm.
.
.
.
.
Dodaten problem te debate pa je, da praktično karkoli rečeš ali zapišeš, nekdo prej ali slej iz debate na nivoju ad rem, prenese na nivo ad personam.
Očitno pa nekaterim tudi to ni všeč.
Je pa zanimivo, da ko zmanjka argumentov (pravnih), zoper mojo interpretacijo, pride pa na vrsto preizkušena metoda dislkvalifikacij.
Je pa tudi meni povsem legitimno, da ima vsak pravico ostati pri svojem političnem prepričanju in ga braniti...pa četudi za ceno tega, da malce spreminja pomen pravnih norm.
.
.
.
.
Dodaten problem te debate pa je, da praktično karkoli rečeš ali zapišeš, nekdo prej ali slej iz debate na nivoju ad rem, prenese na nivo ad personam.
Bonis nocet, qui malis parcit.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
imagodei ::
Tkole, iz laičnega vidika...
Prvič, ko nekateri trdite, da so vam kršene pravice, ker ste volili IJJ, zdaj pa morda ne bo smel opravljati mandata - kot prvič, pri nas volimo poslance posredno. Volimo za stranko oz. za listo, ne pa za konkretna imena. In ja, sicer se posredno res lahko pričakuje, kdo bo izvoljen, a ne morete trditi, da ljudje hodijo volit neko konkretno ime.
Kot medklic - ljudje smo izvolili 88 poslancev. Nekateri bodo v času mandata odstopili - a boste nagnali vik in krik, češ da ste vi volili ravno tistega poslanca in da zato ne sme odstopit, ker vam sicer krati pravice? Preveč debilen primer? OK, kaj pa to - nekateri poslanci so postali ministri. Spet ne sedijo v poslanskih klopeh. A to je dovoljeno? A sme Karl Erjavec bit minister, če pa vi kao upravičeno pričakujete, da bo poslanec? Saj ste navsezadnje bojda volili prav zanj? (Kamot vstavite kako drugo ime, npr. Židan, Cerar...)
In drugič - če sem si prav zapomnil mnenje stroke glede vprašanja mandata IJJ, so pri členu, ki govori o prenehanju mandata, če je poslanec obsojen na nepogojno kazen, daljšo od 6 mesecev, razmišljali tudi o tem, ali je pisec zakona imel z vključitvijo časovne dimenzije v mislih morda tudi nezmožnost izvrševanja mandata, ker je obsojenec pač več kot 6 mesecev zaprt. IOW, ali ni imel pisec zakona že v izhodišču v mislih to, da nekdo, ki je obsojen in zaprt, enostavno ne more hodit iz zapora in se udeleževat sej, odborov ipd. Skratka, ne samo, da pisci zakona nikdar niso razmišljali o tem, da se bo nekdo lovil na vejice in in pike ter poskušal relativizirat, ali zakon obravnava samo tiste, ki so bili obsojeni v času mandata ali morda tudi tiste, ki so bili obsojeni že pred nastopom; ampak so pisci pač predvideli, da če je nekdo dlje časa odsoten, ker je v čuzi, pač ne more opravljat mandata. Fertik zgodba. Brez relativiziranja.
Prvič, ko nekateri trdite, da so vam kršene pravice, ker ste volili IJJ, zdaj pa morda ne bo smel opravljati mandata - kot prvič, pri nas volimo poslance posredno. Volimo za stranko oz. za listo, ne pa za konkretna imena. In ja, sicer se posredno res lahko pričakuje, kdo bo izvoljen, a ne morete trditi, da ljudje hodijo volit neko konkretno ime.
Kot medklic - ljudje smo izvolili 88 poslancev. Nekateri bodo v času mandata odstopili - a boste nagnali vik in krik, češ da ste vi volili ravno tistega poslanca in da zato ne sme odstopit, ker vam sicer krati pravice? Preveč debilen primer? OK, kaj pa to - nekateri poslanci so postali ministri. Spet ne sedijo v poslanskih klopeh. A to je dovoljeno? A sme Karl Erjavec bit minister, če pa vi kao upravičeno pričakujete, da bo poslanec? Saj ste navsezadnje bojda volili prav zanj? (Kamot vstavite kako drugo ime, npr. Židan, Cerar...)
In drugič - če sem si prav zapomnil mnenje stroke glede vprašanja mandata IJJ, so pri členu, ki govori o prenehanju mandata, če je poslanec obsojen na nepogojno kazen, daljšo od 6 mesecev, razmišljali tudi o tem, ali je pisec zakona imel z vključitvijo časovne dimenzije v mislih morda tudi nezmožnost izvrševanja mandata, ker je obsojenec pač več kot 6 mesecev zaprt. IOW, ali ni imel pisec zakona že v izhodišču v mislih to, da nekdo, ki je obsojen in zaprt, enostavno ne more hodit iz zapora in se udeleževat sej, odborov ipd. Skratka, ne samo, da pisci zakona nikdar niso razmišljali o tem, da se bo nekdo lovil na vejice in in pike ter poskušal relativizirat, ali zakon obravnava samo tiste, ki so bili obsojeni v času mandata ali morda tudi tiste, ki so bili obsojeni že pred nastopom; ampak so pisci pač predvideli, da če je nekdo dlje časa odsoten, ker je v čuzi, pač ne more opravljat mandata. Fertik zgodba. Brez relativiziranja.
- Hoc est qui sumus -
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
kot prvič, pri nas volimo poslance posredno. Volimo za stranko oz. za listo, ne pa za konkretna imena.Še huje, nekateri bodo prestopili k drugi stranki. In tako greš na volitve in daš glas kandidatki Micki, v parlament pa po zaslugi tvojega glasu pride poslanec Tone. Nategnjen si prvič. Potem pa poslanec Tone prestopi v drugo stranko in si nategnjen še drugič, storiti pa ne moreš nič.
...
Kot medklic - ljudje smo izvolili 88 poslancev. Nekateri bodo v času mandata odstopili
![>:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_twisted.gif)
O.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
sheeshkar ::
sheeshkar
To debato ne bi imeli ne v medijih, ne na tem forumu in ne v stroki, če nekaterim politično (bolje politikantsko) motiviranim skupinam in posameznikom (tudi iz vrst stroke), to ne bi ustrezalo za doseganje njihovih interesov.
Dodaten problem te debate pa je, da praktično karkoli rečeš ali zapišeš, nekdo prej ali slej iz debate na nivoju ad rem, prenese na nivo ad personam. Žal je temu tako, ker je pač v ozadju mandat točno določene osebe. Prepričan sem, da bi debata tekla povsem drugače, če bi o isti problematiki govorili na povsem teoretični osnovi. Do taga in takšne debate, zagotovo ne bi prihajalo.
Kar se pa moje arogance tiče, pa samo tole.
Jaz sem svoja stališča in poglede utemlejil predvsem s pozicije prava in pravnimi argumenti.
Tisti, ki se z mano niso (se še zmeraj ne) strinjali, pa so navajali politične in poltikantske.
O.k., da ne bo pomot. To bi lahko počel tudi sam. Pravzaprav sem politični moment, ki dobesedno zlorablja pravo tudi osvetlil. Očitno pa nekaterim tudi to ni všeč.
In ja...pravna norma je jasna in se je, če je ne spolitiziraš, pravzaprav ne moreš tolamačiti drugače, ne da bi delal "silo" zakonu in korektni pravni interpretaciji.
Je pa zanimivo, da ko zmanjka argumentov (pravnih), zoper mojo interpretacijo, pride pa na vrsto preizkušena metoda dislkvalifikacij.
Toda še tako zvite, prebrisane in drugačne diskvalifikacije, pač ne morejo izničiti povsem nespornih pravnih dejstev in pravil....na srečo, vsaj za enkrat še ne
p.s.
Je pa tudi meni povsem legitimno, da ima vsak pravico ostati pri svojem političnem prepričanju in ga braniti...pa četudi za ceno tega, da malce spreminja pomen pravnih norm.
Bi pa dodal samo še to.
Vsi, ki ste prepričani da nima prav v svojih izvajanjih, vas izzivam, dqa lepo poveste, kje in zakaj se motim. Podajte torej pravno argumentacijo, kje in v katerem delu, ne pa kar tako na pamet.
Ne, ti preprosto ignoriraš nasprotne razlage in jih označiš za diskvalifikacije ali zavajanje. Edino ti in tvoji somišljeniki vztrajno podtikate političnost in zavajanje nasprotnim argumentom, jaz in TheJack nisva nikjer napisala, da so vaše trditve plod sovraštva do Janše (in tega ne trdim niti sedaj, kljub temu, da me ves čas provocirate s tem). Moja politična prepričanja se v mojih argumentih prav nič ne poznajo, ker nisem volil za Janšo in bi raje videl, da ni poslanec. Vendar je to potrebno narediti na pravilen način in ne napačno interpretirati zakonov ter izigravati volilnega sistema samo zaradi enega človeka. Takšna dejanja imajo lahko zelo slabe dolgoročne posledice, zato sodelujem v tej temi in izražam svoje mnenje.
V svojih argumentih ti nisi ničesar dokazal, si samo predstavil svojo interpretacijo zakona, v kateri trdiš, da zakon velja tudi za osebe, ki so bile obsojene že pred nastopom mandata (hkrati pa svoje argumente označuješ za pravne - kao superiorne, ostale pa za politikantske, kar je skrajno podcenjujoče in nepravilno). Obstaja tudi druga interpretacija (enako legitimna kot tvoja - da, res je, tvoja razlaga je legitimna, ne označujem jo za politikantsko, tako kot ti počneš pri drugih), da zakon ne velja za takšne osebe, kar med drugim razlagamo z osnovno logiko, da v kolikor bi ta zakon veljal po tvoji interpretaciji, obsojene osebe avtomatično ne bi smele imeti pravice kandidirati. Ker to pravico očitno imajo in so bile zakonito izvoljene, je moj argument, da ta zakon ne more veljati za osebo, ki je bila zakonito izvoljena, kljub svojemu znanemu statusu, ker je to povsem nelogično in neživljenjsko (bolj podrobne in boljše razlage je podal TheJack). To bi bilo zavajanje volilcev in norčevanje iz volilnega sistema. V pravu ni vse črno-belo, če bi bilo tako, ne bi rabili sodnikov, ampak računalnike.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
Vajenc ::
Prvič, ko nekateri trdite, da so vam kršene pravice, ker ste volili IJJ, zdaj pa morda ne bo smel opravljati mandata - kot prvič, pri nas volimo poslance posredno. Volimo za stranko oz. za listo, ne pa za konkretna imena. In ja, sicer se posredno res lahko pričakuje, kdo bo izvoljen, a ne morete trditi, da ljudje hodijo volit neko konkretno ime.
Voliš ime posameznika, ki največkrat (vedno) nastopa pod neko skupino (stranka, lista), zato ker ta ista oseba ne more biti izbira v vseh volilnih okrajih na enkrat. Torej, Grosupeljčani so volili direkt Janeza, ostali SDS volivci pa posredno, neposredno pa ostale SDS face v parlamentu. Podobno je bilo tudi pri Cerarju in v prejšnjem mandatu Jankovića.
Kdor je volil Toneta zaradi Toneta ni nategnjen, ko Tone prestopi.
Kdor je volil Janeza za poslanca tudi ni nategnjen, če poslanci ugotovijo, da Janez ne izpolnjuje pogojev za želeno službo. Glasovi volivcev so bili upoštevani. Glede na naš volilni sistem, ga bo nadomestil naslednji po glasovih v njegovi stranki. Za malikovalce pa več sreče prihodnjič.
Not only is there no God, but try finding a plumber on Sunday.
Woody Allen
Woody Allen
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
če poslanci ugotovijo,
Ko bo problem opozicijski poslanec, bo odletel.
Ko bo problem koalicijski poslanec, bo ostal.
Just beautiful.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
Vajenc ::
WarpedGone je izjavil:
če poslanci ugotovijo,
Ko bo problem opozicijski poslanec, bo odletel.
Ko bo problem koalicijski poslanec, bo ostal.
Just beautiful.
Zaradi točno zakonsko določenih razlogov.
Imaš pa prav, če bi SDS zmagala, bi bila zgodba drugačna.
Not only is there no God, but try finding a plumber on Sunday.
Woody Allen
Woody Allen
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Zaradi točno zakonsko določenih razlogov.
Kaj majo potem poslanci sploh še za odločat o tem?
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
Vajenc ::
WarpedGone je izjavil:
Zaradi točno zakonsko določenih razlogov.
Kaj majo potem poslanci sploh še za odločat o tem?
Zato ker tako piše v istem členu zakona.
Not only is there no God, but try finding a plumber on Sunday.
Woody Allen
Woody Allen
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
imagodei ::
Voliš ime posameznika, ki največkrat (vedno) nastopa pod neko skupino (stranka, lista), zato ker ta ista oseba ne more biti izbira v vseh volilnih okrajih na enkrat. Torej, Grosupeljčani so volili direkt Janeza, ostali SDS volivci pa posredno, neposredno pa ostale SDS face v parlamentu. Podobno je bilo tudi pri Cerarju in v prejšnjem mandatu Jankovića.
Tole postane zoprno, ko npr. želiš voliti stranko, a poznaš letošnjega lokalnega kandidata, za katerega pa veš, da je lump. Kaj zdaj naredit - pogledat stran in volit stranko, kljub temu, da veš, da boš v parlament poslal barabo, ali pa volit poslanca druge stranke, s tem izboljševat izid tisti stranki, ter odžirat glasove tvoji omiljeni opciji?
Garantirano so bili med Grosupeljskimi volilci SDS-a taki, ki so bili v podobni dilemi.
- Hoc est qui sumus -
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Mr.B ::
imagodei,
teoretična situacija : Ljubljančani spoznajo kaj pomeni Demokracija, in grejo na županske volitve. Glede na javnomnenjski ankete, bo tako volilo za bodočega obiskovalca doba, več volivcev, kot je volilo ne samo JJ-ja ampak celo stranko.
Sedaj si pa zamisli globoko dilemo.
teoretična situacija : Ljubljančani spoznajo kaj pomeni Demokracija, in grejo na županske volitve. Glede na javnomnenjski ankete, bo tako volilo za bodočega obiskovalca doba, več volivcev, kot je volilo ne samo JJ-ja ampak celo stranko.
Sedaj si pa zamisli globoko dilemo.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Barakuda1 ::
".....Obstaja tudi druga interpretacija (enako legitimna kot tvoja - da, res je, tvoja razlaga je legitimna, ne označujem jo za politikantsko, tako kot ti počneš pri drugih), da zakon ne velja za takšne osebe, kar med drugim razlagamo z osnovno logiko, da v kolikor bi ta zakon veljal po tvoji interpretaciji, obsojene osebe avtomatično ne bi smele imeti pravice kandidirati. Ker to pravico očitno imajo in so bile zakonito izvoljene, je moj argument, da ta zakon ne more veljati za osebo, ki je bila zakonito izvoljena, kljub svojemu znanemu statusu, ker je to povsem nelogično in neživljenjsko (bolj podrobne in boljše razlage je podal TheJack). To bi bilo zavajanje volilcev in norčevanje iz volilnega sistema. V pravu ni vse črno-belo, če bi bilo tako, ne bi rabili sodnikov, ampak računalnike."
Navedeni argument ne vzdrži resne im kritične ustavnopravne presoje 3. člena Ustave RS. Obširneje sem to razložil že v svojem prvem prispevku na to temu 11. avg 2014, 17:03, zato se ne mislim ponavljat.
Poleg tega pa res ne vem, kje sem jaz kadarkoli napisal, da obsojene osebe ne bi smele kandidirati.
Nasprotno. Govoril sem o tem, da bi bilo morda potrebno zakonsko zadeve urediti tako, da bi se tovrstne anomalije in politične polemike v naprej preprečile.
Dokler pa imamo zakonodajo kot jo imamo, pa tudi menim, da je še zmeraj zadosti ustrezna, da ob upoštevanju pravnih cavtel, ne pride do anomalij kot se poskušajo sedaj vsiliti v političen in strokovni prostor.
Glede volilne pravice (aktivne in pasivne) nekoga ki je nepogojno obsojen na zaporno kazen daljšo od 6 mesecev, pa se nekako ogrevam za stališče, ki ga je v tej debati podal in zavzel Unilseptij danes ob 09:50:41. Njegovo mnenje delim predvsem glede aktivne volilne pravice, ne pa toliko glede pasivne.
Ob obstoječi zakonodaji namreč preti nevarnost (če posivne volilne pravidce nekako ne omejimo že v samem kandidacijskem postopku) o kateri sem že tudi pisal.
Na to pomajkljivost je očitno najbolj računala tista politična opcija (če hočete konkretno - SDS z njihovim vodstvom in pomembnejšimi simpatizerji, predvsem iz vrst Zbora za republiko).
Če namreč pasivne volilne pravice ustrezno ne ne omejimo, se nam lahko celo zgodi, da bomo imeli za poslanca in predsednika kakšne pomembne komisije celo nekoga, ki bo obsojen zaradi kaznivega dejanja veleizdaje. Tega pa si menda noben noramelen ne želi...ali pač
#
Navedeni argument ne vzdrži resne im kritične ustavnopravne presoje 3. člena Ustave RS. Obširneje sem to razložil že v svojem prvem prispevku na to temu 11. avg 2014, 17:03, zato se ne mislim ponavljat.
Poleg tega pa res ne vem, kje sem jaz kadarkoli napisal, da obsojene osebe ne bi smele kandidirati.
Nasprotno. Govoril sem o tem, da bi bilo morda potrebno zakonsko zadeve urediti tako, da bi se tovrstne anomalije in politične polemike v naprej preprečile.
Dokler pa imamo zakonodajo kot jo imamo, pa tudi menim, da je še zmeraj zadosti ustrezna, da ob upoštevanju pravnih cavtel, ne pride do anomalij kot se poskušajo sedaj vsiliti v političen in strokovni prostor.
Glede volilne pravice (aktivne in pasivne) nekoga ki je nepogojno obsojen na zaporno kazen daljšo od 6 mesecev, pa se nekako ogrevam za stališče, ki ga je v tej debati podal in zavzel Unilseptij danes ob 09:50:41. Njegovo mnenje delim predvsem glede aktivne volilne pravice, ne pa toliko glede pasivne.
Ob obstoječi zakonodaji namreč preti nevarnost (če posivne volilne pravidce nekako ne omejimo že v samem kandidacijskem postopku) o kateri sem že tudi pisal.
Na to pomajkljivost je očitno najbolj računala tista politična opcija (če hočete konkretno - SDS z njihovim vodstvom in pomembnejšimi simpatizerji, predvsem iz vrst Zbora za republiko).
Če namreč pasivne volilne pravice ustrezno ne ne omejimo, se nam lahko celo zgodi, da bomo imeli za poslanca in predsednika kakšne pomembne komisije celo nekoga, ki bo obsojen zaradi kaznivega dejanja veleizdaje. Tega pa si menda noben noramelen ne želi...ali pač
![:(](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_sad.gif)
#
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
driver_x ::
WarpedGone je izjavil:
Zaradi točno zakonsko določenih razlogov.
Kaj majo potem poslanci sploh še za odločat o tem?
Po zakonu mandat preneha, poslanci pa imajo možnost, da mu kljub temu pustijo mandat. Torej: poslanci ne morejo nikomur ničesar vzeti.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Barakuda1 ::
Mr.B ![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
Dokler je samo potencialno bodoči ni problem...hudič bo, ko bo postal to defakto in bo iz zapora kandidiral za župana![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
Takrat bo pa zanimivo brat komentarje teh, ki zdaj zagovarjajo stališče, da poslancu, ki je bil obsojen pred izvoplitvijo, mandat ne sme ugasnit...
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
Dokler je samo potencialno bodoči ni problem...hudič bo, ko bo postal to defakto in bo iz zapora kandidiral za župana
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
Takrat bo pa zanimivo brat komentarje teh, ki zdaj zagovarjajo stališče, da poslancu, ki je bil obsojen pred izvoplitvijo, mandat ne sme ugasnit...
![8-)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_cool.gif)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
imagodei ::
Za poslance imamo zakon o poslancih, župansko funkcijo pa ureja zakon o lokalni samoupravi, kjer je v 37a. členu ravno tako zapisano:
in še
Tako da, tukaj spet ni kaj dosti dileme. Župan je lahko izvoljen, ampak občinski svet ugotovi, da obstajajo razlogi in mandat avtomatično preneha. Zakon v tem primeru sploh ne predvideva, da župan lahko ostane župan, če svet tako sklene.
S tem, da tukaj je pa dejansko še en element: volitve županov pa so dejansko neposredne. Voliš ime človeka, ne stranko.
Članu občinskega sveta, županu in podžupanu preneha mandat:
- če izgubi volilno pravico,
- če postane trajno nezmožen za opravljanje funkcije,
- če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev,
in še
Članu občinskega sveta, županu in podžupanu preneha mandat z dnem, ko občinski svet ugotovi, da so nastali razlogi za prenehanje mandata iz prejšnjega odstavka. Zoper ugotovitev občinskega sveta lahko član občinskega sveta, župan in podžupan, ki mu je prenehal mandat, v osmih dneh od prejema sklepa vloži tožbo na upravno sodišče, ki o njej odloči v 30 dneh. O morebitni pritožbi odloči vrhovno sodišče v 30 dneh.
Tako da, tukaj spet ni kaj dosti dileme. Župan je lahko izvoljen, ampak občinski svet ugotovi, da obstajajo razlogi in mandat avtomatično preneha. Zakon v tem primeru sploh ne predvideva, da župan lahko ostane župan, če svet tako sklene.
S tem, da tukaj je pa dejansko še en element: volitve županov pa so dejansko neposredne. Voliš ime človeka, ne stranko.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MrStein ::
Če namreč pasivne volilne pravice ustrezno ne ne omejimo, se nam lahko celo zgodi, da bomo imeli za poslanca in predsednika kakšne pomembne komisije celo nekoga, ki bo obsojen zaradi kaznivega dejanja veleizdaje. Tega pa si menda noben noramelen ne želi...ali pač![]()
Če tega VEČINA ne želi, se tudi ne bo zgodilo.
Če pa.... "narod je narobe volil" ?
Mr.B
Dokler je samo potencialno bodoči ni problem...hudič bo, ko bo postal to defakto in bo iz zapora kandidiral za župana
Takrat bo pa zanimivo brat komentarje teh, ki zdaj zagovarjajo stališče, da poslancu, ki je bil obsojen pred izvoplitvijo, mandat ne sme ugasnit...![]()
A status poslanca in status župana ureja isti zakon, pod istimi pogoji?
Ker do zdaj beseda župan ni bilo v nobenem citatu.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
Vajenc ::
WarpedGone je izjavil:
Zaradi točno zakonsko določenih razlogov.
Kaj majo potem poslanci sploh še za odločat o tem?
Po zakonu mandat preneha, poslanci pa imajo možnost, da mu kljub temu pustijo mandat. Torej: poslanci ne morejo nikomur ničesar vzeti.
Če citiram zakon:
9. člen
Poslancu preneha mandat:
- če izgubi volilno pravico,
- če postane trajno nezmožen za opravljanje funkcije,
- če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev,
- če v treh mesecih po potrditvi poslanskega mandata ne preneha opravljati dejavnosti, ki ni združljiva s funkcijo poslanca,
- če nastopi funkcijo ali začne opravljati dejavnost, ki ni združljiva s funkcijo poslanca,
- če odstopi.
Poslancu preneha mandat z dnem, ko državni zbor ugotovi, da so nastali razlogi iz prejšnjega odstavka.
Poslancu ne preneha mandat v primeru iz tretje alinee prvega odstavka tega člena, če državni zbor sklene, da lahko opravlja poslansko funkcijo.
Državni zbor očitno lahko odvzame mandat ali pa pusti mandat ne glede na krivdo. Zato imo mandat ne ugasne kar tako, ampak mora o tem odločiti (ugotoviti?) državni zbor.
Not only is there no God, but try finding a plumber on Sunday.
Woody Allen
Woody Allen
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Barakuda1 ::
???
"Državni zbor očitno lahko odvzame mandat ali pa pusti mandat ne glede na krivdo. Zato imo mandat ne ugasne kar tako, ampak mora o tem odločiti (ugotoviti?) državni zbor."
Vajenc...a da si končno to pogruntal, je blo potrebno tolk branja in pisanja..![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
o.k....ampak teb je vsaj kapnlo...nektir pa še to ne...
"Državni zbor očitno lahko odvzame mandat ali pa pusti mandat ne glede na krivdo. Zato imo mandat ne ugasne kar tako, ampak mora o tem odločiti (ugotoviti?) državni zbor."
Vajenc...a da si končno to pogruntal, je blo potrebno tolk branja in pisanja..
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
o.k....ampak teb je vsaj kapnlo...nektir pa še to ne...
![8-)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_cool.gif)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Barakuda1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
Vajenc ::
Ne, ampak nekaterim vam moram počas dopovedovat, da gre čez ;)
Not only is there no God, but try finding a plumber on Sunday.
Woody Allen
Woody Allen
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vajenc ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
GTX970 ::
5 članska komisija pravnikov je s soglasjem na 20 straneh prišla do ugotovitve, da JJ kot pravnomočno obsojenemu na več kot 6 mesecev poslanski mandat preneha.
Poslanci morajo biti o tem samo obveščeni na seji.
http://www.dnevnik.si/slovenija/jansi-p...
Kaj imajo toliko za komplicarati ne vem.
Poslanci morajo biti o tem samo obveščeni na seji.
http://www.dnevnik.si/slovenija/jansi-p...
Kaj imajo toliko za komplicarati ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GTX970 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Mr.B ::
GTX970,
zato da se narod ukvarja z meglo.
zato da se narod ukvarja z meglo.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | 43. člen URS, voliti in biti voljen (strani: 1 2 )Oddelek: Problemi človeštva | 8357 (7303) | Mehmed |
⊘ | Novi vse slovenski protest 3.12.2012 ob 16:00 (strani: 1 2 )Oddelek: Problemi človeštva | 14089 (13432) | Gandalfar |
» | Nov volilni sistem (strani: 1 2 )Oddelek: Problemi človeštva | 16854 (14849) | BlaiseM |
» | Moji predlogiOddelek: Problemi človeštva | 6034 (4335) | Looooooka |