Ars Technica - Znani so podatki o prodaji glasbe za največji svetovni trg. V ZDA je prodaja glasbe v prvem letošnjem polletju padla tako med digitalnimi vsebinami kakor pri klasičnih albumih.
Daleč najbolje se prodaja album z glasbo iz animiranega filma Ledeno kraljestvo. V zadnjih 12 mesecih so prodali 2,7 milijona kopij albuma, na drugem mestu pa je Beyonce istoimenske pevke s 700.000 prodanimi izvodi. Lani ta čas je bil najboljši album The 20/20 Experience Justina Timberlaka z dvema milijonoma prodanih izvodov, kar je sicer več. Bistveno slabša prodaja pa je letos od drugega mesta dalje. Letos je tretje leto zapovrstjo le en album presegel število milijon, medtem ko sta bila pred tem taka albuma vsakokrat vsaj dva. Letos je le pet albumov preseglo pol milijona, lani jih je bilo kar enajst. Povejmo, da je Adelin album 21 pred poldrugim letom beležil dobrih 10 milijonov prodanih izvodov! Med posameznimi skladbami letos vodi Happy Pharrela Williamsa s 5,6 milijoni prodanih izvodov.
Skupno je prodaja albumov, tako v digitalni kakor klasični obliki, padla za 15 odstotkov na 121 milijonov izvodov. Prodaja skladb v digitalni obliki pa je padla za 13 odstotkov na slabih 600 milijonov izvodov. Čeprav uporaba storitev Spotify in podobnih raste in se je povečala za 40 odstotkov, je to še vedno skupno le 70 milijonov, kar je bistveno manj od padca prodaje.
Zakaj piratstvo, na YT je polno najnovejših hitov posnetih kot official full HD in potem se čudijo da prodaja pada. Imaš celo TV-je s podporo za net, drugače pa ga itak povežeš preko kabla s PC in lahko direktno predvajaš vse kar se ti zahoče. Tudi pametni mobiji to omogočajo in zadeva se je na široko razmahnila. CD , DVD, so pa itak v upadu, avtoradiji in druge glasbene naprave vse manj vgrajujejo te enote in imaš le USB vhod za te namene. Čeprav po nekaterih raziskavah YT celo pospešuje prodajo, mogoče je le trg zasičen, izbirčen, malo naveličan, sicer pa zakaj bi kupovali, celo po glasbenih TV kanalih je tega ogromno, najboljši še vedno dovolj prodajo, za ostale pač ostanejo drobtinice. Sicer v naslovu je omenjena samo kot ZDA, v svetovnem merilu skoraj ne verjamem da pada.
Tudi tukaj pricakujem obrat trenda tako kot pri programski opremi. Dnevi placevanja so konec, nov trend je brezplacno a z drugimi dodatki kot so reklame, podpora... Muzikanti bodo morali zaceti izdajat svoje albume brezplacno za dolpoteg, kar nekateri ze pocnejo in kasirati bolj za javne nastope bodisi kot gosti v kaksni oddaji, vec koncertov, resnicnostne oddaje...
Tudi tukaj pricakujem obrat trenda tako kot pri programski opremi. Dnevi placevanja so konec, nov trend je brezplacno a z drugimi dodatki kot so reklame, podpora... Muzikanti bodo morali zaceti izdajat svoje albume brezplacno za dolpoteg, kar nekateri ze pocnejo in kasirati bolj za javne nastope bodisi kot gosti v kaksni oddaji, vec koncertov, resnicnostne oddaje...
Drug odgovor je pa crowdfunding... Umetnik naj da na npr. Kickstarter prihajajoči projekt, potem pa nastavi višino potrebnih sredstev, da lahko album posname, feni pa dobijo musko za dolpoteg. Dobri glasbeniki bodo potegnili nazaj bistveno več od povprečnih ali slabih, ki jih v tem trenutku samo založbe rinejo naprej.
Ne verjamem da bi crowdfunding deloval pri netehnicnih zadevah kot je glasba. Pri tehnicnih stvareh vidis koncni izdelek, pri glasbi ga ne vidis. Ce doniras in nekdo posname slab album drugic vec ne bos doniral pa bi morda takrat posneli kaj boljsega.
Ne verjamem da bi crowdfunding deloval pri netehnicnih zadevah kot je glasba. Pri tehnicnih stvareh vidis koncni izdelek, pri glasbi ga ne vidis. Ce doniras in nekdo posname slab album drugic vec ne bos doniral pa bi morda takrat posneli kaj boljsega.
Crowdfunding je način, kako bi feni posameznih glasbenikov direktno financirali album svojega oboževanega umetnika. Zadeva čisto funkcionira pri netehničnih zadevah, vključno s knjigami, stripi, tudi musko, da sploh ne omenjam računalniških iger (npr. še vedno drži absolutni rekord v crowdfundingu prav projekt računalniške igrice, trenutno že pri 47 milijonih dolarjev zbranih izključno od fenov).
Če zadeva deluje za take zadeve, ne vem, zakaj ne bi delovala za musko, sploh če gre za solidne umetnike, ki imajo za sabo fanbase.
Ne pravim, da bi se s crowdfundingom lahko ukvarjali novi bendi, ki nimajo nobenih referenc in nimajo fenov... Ustaljeni bendi bi se pa na ta način lahko otresli založnikov.
Hec je sam v tem da se samo dobri komadi obdržijo. Zato se mogoče ZDI da so bili komadi včasih bolj kvalitetni, boljši...
Vedno se obdržijo samo dobri komadi. Kvaliteta glasbe, filmov , iger je v močnem padu. Poslušaš, pogledaš, preigraš in greš naprej. Res redke so izjeme, ko danes rečeš, ta komad je pa res dober, film odličen in igra, ki si jo zaželiš še občasno preigrat (športne simulacije, dirkaške igre ,razni FPS-i z multiplayerji so izvzeti, ker ta zvrst skoraj nima nobene dobre zgodbe in globine ).
od kdaj je pa osebni glasbeni okus kar naenkrat merilo za globalno kvaliteto glasbe? nekateri tuki imate resne probleme s samimi seboj
Hja no, včasih se osebni glasbeni okus globalno ne moti.
Moj osebni glasbeni okus pravi, da so Black Eyed Peas šodr od šodra, ki ni vreden, da bi ga pes poscal. In glej ga zlomka, točno to je tudi res. Tak šodr je všeč samo ljudem, ki prave glasbe niso še slišali (ker jih pač muska ne zanima, ter ker jih pop radio z zaledjem mega založb fila samo s šodrom).
Če si pa hotel podati korelacijo med osebnim glasbenim okusom in pa globalno POPULARNOSTJO, je pa to čisto druga debata.
Največji problem albumov je, da je ponavad gor en hit, ostalih 10+ komadov pa je kr neki. In vsaj pri meni je tko, da mi mora bit všeč večina, da kupim zadevo. Nazadnje je tak nivo dosegel samo album Shatter Me od Lindsey Stirling, ki se mi je res prikupil in kjer so vsi komadi zelo zanimivi in všečni. Pa še toliko bolj z veseljem sem kupil zadevo, ker sem s tem podprl preprosto glasbenico, ki ni neka presrana diva ampak čist navadna punca, ki se noro zabava ob tem kar počne in je ni sram to pokazat (enim to sicer ni všeč, jezst pa ji ne zamerim ker to ne počne na presran način kot večina). Če ji bo uspelo še naprej ostat taka kot je tud ko bo služila precej več, thumbs up for that! Najbolj ti gre na kozlanje ko vidiš vse te presrane mulce in mule ala Bieber, tip je komi zlezel iz plenic pa se že okol zaletava z Lamborghiniji in se zadeva vsenaokoli. It just makes you vomit. Nikoli mi ni šlo skupaj jokanje industrije kako slabo jim gre, na drugi strani pa vsi ti presranci polni keša, da že ne vejo več kaj bi počeli z njim. A sem edini, ki tle ne vidi neke logične povezave?
Kot me tud čudi kako so nekatere skupine totalno zavozile same sebe. Limp Bizkit, Papa Roach, Linkin Park, celo naša Siddharta. Kot da so progresivno šli navzdol z vsem skupaj. Zdej pa ne vem al se mi njihov "razvoj" v nove smeri enostavno ni prikupil ampak se mi zdijo vsi kasnejši albumi kr neki. Recimo pri Linkin Park my je bil Hybrid Theory svetoven album, Meteora takisto in pri vseh komadih so imel en svoj Linkin Park vibe, ki jih je naredil posebne. Tretji album je imel gor 3 ok komade, ostalo bolj kot ne meh. Četri ima samo en komad, ki mi je sort of všeč. Limp Bizkit je vsaj za moj okus s Chocolate Starfish zadel v nulo, sami hudi komadi. Kar je čudno, ker je bil to album nekje na sredini njihove uspešne kariere in kjer večina kuje med zvezde njihove prve albume, kjer so mi bili kul samo 3 komadi, Re-Arranged, Nookie in Break Stuff. Vsi albumi po Chocolate Starfish so totalno mimo (če izvzamem Behind Blue Eyes komad, ki je zelo všečen in je kinda prinesel nazaj vibe komada Hold On, ki mi je bil tud ful všeč). Oz če grem k naši Siddharti. Prvi trije albumi praktično čista perfekcija in res neverjetno poslušljiva roba. Vse naprej pa je kr neki brezvezno žaganje brez kančka duše. Why!?
In to je problem praktično vseh skupin, ki sem jih kdajkoli na veliko poslušal. Nočem neki novega in neki povsem drugačnega. Jezst hočem več tistega zaradi česar so mi ratal všeč na začetku. Če bom hotel neki novega, bom iskal pri drugih skupinah (if there are any). So pa tud ljudje čudni. Če delajo več glasbe s podobnim feelom začne folk jokat, da se ponavljajo, če pa drastično spremenijo slog pa bojo zelo verjetno izgubili vse svoje obstoječe fane. Zakaj to počnejo mi ni čist jasno. Razen če vsi pridejo na to točko, ko imajo polno denarja in pač kr neki eksperimentirajo pa če s tem kaj zaslužijo al pa ne. Ne vem, vem samo, da vsaj zame praktično vse skupine zavozijo svoj slog in začnejo releasat sam šodr.
In nenazadnje, krize se poznajo povsod, ne vem zakaj bi bila glasbena industrija kakšna posebna izjema. Oz nasplošno, kerakoli firma vključno s tisto kjer delam vedno pričakujejo samo rast rast rast. Vsaka stvar ima nekje mejo in ne moreš kar v nedogled povečevat profit. Čeprav vsi pričakujejo prav to, pol pa jokajo kako niso dosegli pričakovanega oz je nastal celo upad kot v novički zgoraj. Ja no shit ane.
Hec je sam v tem da se samo dobri komadi obdržijo. Zato se mogoče ZDI da so bili komadi včasih bolj kvalitetni, boljši...
Vedno se obdržijo samo dobri komadi. Kvaliteta glasbe, filmov , iger je v močnem padu. Poslušaš, pogledaš, preigraš in greš naprej. Res redke so izjeme, ko danes rečeš, ta komad je pa res dober, film odličen in igra, ki si jo zaželiš še občasno preigrat (športne simulacije, dirkaške igre ,razni FPS-i z multiplayerji so izvzeti, ker ta zvrst skoraj nima nobene dobre zgodbe in globine ).
Glede iger se popolnoma strinjma. Kvaliteta je porazna. Možnost popravkov preko neta pa je tud quality control znažala na najnižjo možno raven. Golden age of PC games was over a long time ago. Sej je res, da grafika napreduje, to je pa tudi vse. Nobene globine nimajo špili in prilagojeni so povprečenmeu cepcu in temu primerno dolgočasni. Kvaliteta filmov je tudi porazna. Musko nisem niti spremljal, kar pa tudi pove, da nisem mimogrede slišal niča, kar bi me zares pritegnilo.
Tudi tukaj pricakujem obrat trenda tako kot pri programski opremi. Dnevi placevanja so konec, nov trend je brezplacno a z drugimi dodatki kot so reklame, podpora... Muzikanti bodo morali zaceti izdajat svoje albume brezplacno za dolpoteg, kar nekateri ze pocnejo in kasirati bolj za javne nastope bodisi kot gosti v kaksni oddaji, vec koncertov, resnicnostne oddaje...
Ni problema, samo naj bodo koncerti normalne cene in naj bodo blizu, ne pa da daš za en koncert 70€, voziti se moraš več kot 300km stran in potem tolk velik folka in taka gužva da itak praktično nič ne vidiš ne slišiš... Zarad tega mi je na take koncerte bedno hoditi.
Zadnjič so bili v Ljubljani Flogging Molly, koncert je bil FENOMENALEN. 27€ karta, 2,90€ velko pivo in ko so nehal špilat se je pol skupine vrglo med folk in na konc smo se lohk z njimi fotkal in početal mal, skratka totalno NORO. Vzdušje je blo pa itak fenomenalno! Pobeci so vmes med pavzami metal pločevinke piva med občinstvo, tak da smo skup z njimi pil, folk je skaku na oder in plesu z njimi tm gor, pivo letel po zraku in v potokih, res koncert, ki ga drugje ne vidiš.
Za muzko pa itak dons uporabljamo streaming storitve. Spotify na PC-ju, deezer na telefonu za v avto. Preprost CD-ji so out, ker se itak uničjo prehitr, digitalna oblika je še najboljš.
To ni odgovor na moje vprašanje. Nisem spraševal o (ne)znanju glasbenih avtorjev, temveč o kakovosti glasbe k nabija "cel komad 3-4 note po klavirju".
Je, samo ne razumeš odgovora. Kot kvalitetna se ponavadi (ne vedno in ne vsakdo, ampak recimo da je takšen splošen konsenz med večino "strokovnjakov" - link si poišči sam ;)) smatra glasba, ki je kompleksnejša od 3-4 različnih tonov. Takšne glasbe pa ne zna sproducirati "skoraj vsaka opica".
Ni problema, samo naj bodo koncerti normalne cene in naj bodo blizu, ne pa da daš za en koncert 70EUR, voziti se moraš več kot 300km stran in potem tolk velik folka in taka gužva da itak praktično nič ne vidiš ne slišiš... Zarad tega mi je na take koncerte bedno hoditi.
Očitno imajo normalne cene, če je taka gužva. Pravzaprav bi morali zaračunati še več, da ne bi bilo prerivanja.
Kot kvalitetna se ponavadi (ne vedno in ne vsakdo, ampak recimo da je takšen splošen konsenz med večino "strokovnjakov" - link si poišči sam ;)) smatra glasba, ki je kompleksnejša od 3-4 različnih tonov.
Zakaj je ravno kompleksnost (in katera) predpogoj za kvalitetno glasbo?
Takšne glasbe pa ne zna sproducirati "skoraj vsaka opica".
Če je kvalitetna tista glasba, ki je kompleksna, in bolj ko je kompleksna, bolj kvalitetna je, potem je najkvalitetnejša glasba tista, kjer se ob vsakem danem trenutku glasbe slišijo _vsi_ različni toni _vseh_ glasbil poznananih človeku. Se ne sliši to nekolikanj absurdno?
... Res redke so izjeme, ko danes rečeš, ta komad je pa res dober, film odličen in igra, ki si jo zaželiš še občasno preigrat (športne simulacije, dirkaške igre ,razni FPS-i z multiplayerji so izvzeti, ker ta zvrst skoraj nima nobene dobre zgodbe in globine ).
Unreal tournament - nobene velike zgodbe, globine - to ni nujno kriterij za kvaliteto, ima odlično mehaniko. 15 let stara in se še vedno igra online.
Če je kvalitetna tista glasba, ki je kompleksna, in bolj ko je kompleksna, bolj kvalitetna je, potem je najkvalitetnejša glasba tista, kjer se ob vsakem danem trenutku glasbe slišijo _vsi_ različni toni _vseh_ glasbil poznananih človeku. Se ne sliši to nekolikanj absurdno?
Se ja. Seveda iz tega, da je samo kompleksna glasba kvalitetna nikakor ne izhaja, da je bolj kompleksna glasba tudi bolj kvalitetna v nedogled.
Moj osebni glasbeni okus pravi, da so Black Eyed Peas šodr od šodra, ki ni vreden, da bi ga pes poscal. In glej ga zlomka, točno to je tudi res. Tak šodr je všeč samo ljudem, ki prave glasbe niso še slišali (ker jih pač muska ne zanima, ter ker jih pop radio z zaledjem mega založb fila samo s šodrom).
Tole je eno taksno ozkogledno mnenje, da kr glava boli. Na sreco je samo tvoje mnenje in dokler te neka svetovna instanca ne razglasi za 'The Grand Juror of Music Quality' bo to ostalo samo tvoje precej subjektivno mnenje. :)
In ne, zgoraj omenjena skupina se ne nahaja na moji play listi. :>
Kvaliteta stane; vzeti si je treba čas, česar si v založbeni sceni ne "morejo" proviščiti. Od svojih avtorjev zahtevajo čim hitrejšo produkcijo.
Takle imamo... v kapitalizmu trpi kvaliteta na račun kvantitete.
Mogoče v glasbi in hollywoodu. Drugje pa je v kapitalizmu tako, da pač toliko kot plačaš toliko dobiš...
Najboljse je, ker komentira o kapitalizmu, ki je v ZDA ze kar nekaj casa - clanek pa se nanasa na ZDA. Torej, cista neumnost - edino, ce misli, da je v ZDA ze od nekdaj slaba kvaliteta.
Kot kvalitetna se ponavadi (ne vedno in ne vsakdo, ampak recimo da je takšen splošen konsenz med večino "strokovnjakov" - link si poišči sam ;)) smatra glasba, ki je kompleksnejša od 3-4 različnih tonov.
Zakaj je ravno kompleksnost (in katera) predpogoj za kvalitetno glasbo?
Takšne glasbe pa ne zna sproducirati "skoraj vsaka opica".
Če je kvalitetna tista glasba, ki je kompleksna, in bolj ko je kompleksna, bolj kvalitetna je, potem je najkvalitetnejša glasba tista, kjer se ob vsakem danem trenutku glasbe slišijo _vsi_ različni toni _vseh_ glasbil poznananih človeku. Se ne sliši to nekolikanj absurdno?
Komad, ki ga zna opica spisati v 5 minutah in spraviti skupaj besedilo v enem popoldnevu 100% ne spada med kvalitetno glasbo, pač pa kam drugam. Dobra muzka oz. komad se dela par dni, včasih celo mesece.
Veliko današnje glasbe je šodr od šodra, še največ pa kar predvajajo na MTV-ju al temu vevo-tu oz. na vseh radijskih postajah in označijo z "trenutno in". Folku tolk cajta nabijajo eno in isto muzko, da jim ali rata všeč, ali pa zavestno nehajo poslušat glasbo, podzavestno pa sploh ne vedo več kaj poslušajo in jim je pol na konci tak vseen kaj se rola na radiu. Tak kot v času nacizma, ko so ene in iste laži ponavljali toliko časa, da jim je cela nacija začela verjet, no velika večina nacije.
Še par primerov "cvetk" današnje glasbe, kjer to lahko naredi že vsaka opica:
Škoda talenta pevke...
Computer generated music much? Ženska zna itak sam eno kitico, ker ostalo je že preveč za njo, pa važn da zna pokazat svoje "atribute", ki so itak bolj važni kot muzka
Ena ma žabo v grlu, druga poje ko en mulček. Od kje ljudem ideja, da mata tedve dobr glas? Ja dobro rit in joške, za poslušat pa vsekakor nista. Muzka: nič posebnega.
In pol itak tanajvečji talent... mislm da pr temu kekcu sploh ni treba zgubljat besed...
če hočeš komu sfukat živce mu daš tole na max glasnost in najedaš cel dan...
and list would go on and on... To je to, k se folk brez talenta sprav delat muzko. Mogoč jim rata en komad in ratajo "znani" vse ostalo pa šodr od šodra. Nimajo ne talenta pet, ne muzke delat ne inštrumentov špilat ne nič. Pr večini žensk pa itak važn da dobr zgleda, pa nima veze talent.
Veliko današnje glasbe je šodr od šodra, še največ pa kar predvajajo na MTV-ju al temu vevo-tu oz. na vseh radijskih postajah in označijo z "trenutno in".
Folku tolk cajta nabijajo eno in isto muzko, da jim ali rata všeč, ali pa zavestno nehajo poslušat glasbo, podzavestno pa sploh ne vedo več kaj poslušajo in jim je pol na konci tak vseen kaj se rola na radiu. Tak kot v času nacizma, ko so ene in iste laži ponavljali toliko časa, da jim je cela nacija začela verjet, no velika večina nacije.
Ampak ali ne velja enako če bi takole predvajali tudi kvalitetno glasbo?
Computer generated music much? Ženska zna itak sam eno kitico, ker ostalo je že preveč za njo, pa važn da zna pokazat svoje "atribute", ki so itak bolj važni kot muzka
Z računalnikom narejena glasba se v ničemer ne razlikuje od klasičnih glasbil(pa še vsaka opica ne zna tako delat glasbe, ha!), zato ne vem zakaj bi bila to slaba stran. Da bi morala nujno znat več kot eno kitico, me tudi ne prepriča, saj je razvidno da gre le njeno sodelovanje z naslovnim avtorjem in je kot tak njen doprinos manjši. Da kaže svoje atribute pa sploh ni kritika glasbe.
Ena ma žabo v grlu, druga poje ko en mulček. Od kje ljudem ideja, da mata tedve dobr glas? Ja dobro rit in joške, za poslušat pa vsekakor nista. Muzka: nič posebnega.
"Ma žabo" v grlu je nestrinjanje z barvo glasu, ne kvaliteto glasbe. "Poje kot mulček" je v glasbi pravzaprav kompliment. "Nič posebnega" je preveč pavšalno, da bi se sploh lahko kaj o tem povedalo.
ne vem zakaj bi se moral komad delati več tednov da je kvaliteten, marikateri komadi so bili spisani zelo na hitro pa so za moje pojme kvalitetni in dobri, med njimi sta mambo no.5 od lou bege in recimo bad habbit od the offspring, pa sigurno se jih najde še in še dobrih, za aktere ni bilo potebno 2 tedna da so nastali, če pa sem šteješ tudi čas snemanja potem pa ja ker posneti komad da je tak kot mora biti pa res traja malo več kot 5 minut. Me prou zanima kok časa se je dejansko pisalo kake komade od Queen ali Metallice.