» »

motorna olja

motorna olja

1
2
»

Ganon ::

steev je izjavil:

5 litrov za 15 eur. Ou šid. Skor ceneje kot pivo :)
Tole ti mora bit a res vseeno za avto, da to notr naliješ.


Kaj tebi ni jasno?

dxx ::

Po večletnih izkušnjah, sem:
v VW motorje starejše izdelave nalival Pennasol 10W40. Leichtlaufol- lahko tekoče olje. Pilo mi ga je zelo malo, pa še poceni je bil, motor je tekel neprimerno lepše.
V japonske motorje(imel Mazdo, dve Toyoti trenutno, 3 bivše honde in eno zdejšnjo), vedno Castrol 10W40- starejše od 1995, v novejše Castrol EDGE 5W40, nikoli težav
V Punto(l. 2001), od mati, ki je najprej nalivala selenio 10W40, potem ko je "obubožala" zaradi olja, sem ji predlagal da probamo Castrol Magnatec 10W40(kar zlivam v starejše japonce), bilo je ceneje, pa še manj olja je popil. Tek motorja isti.

Tista vaša olja za 13€/4l ali 5l, še v kosilnico nebi nalil....

69charger ::

Saj Castrol Magnatec stane točno 6€ na liter, nevem zakaj bi kupoval čingčung če je razlike 5€.
How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?

OrkAA ::

A imamo kje kaksno dobro primerjalno tabelo oz. malo bolj znanstven review razlicnih znamk? Ker trditve kot so "prepoceni je!" in "meni motor lepse tece" niso nekaj okrog cesar si lahko oblikujem mnenje.

negotiator ::

Za japonski motor uporabljam 5W-30 - vžge takoj, tudi pri nizkih temperaturah. Poleti tudi še ni bilo težav - kazalec za temperaturo je vedno max. nekje na sredini. Je pa to olje mišljeno do cca. +30°C, zato razmišljam, da bi naslednjega vzel 5W-40 - mimogrede, bi bilo boljše 0W-40?

Imam pa še eno vprašanje, da ne odpiram nove teme; če se uporabi bolj viskozno olje, moč motorja pade, saj oljna črpalka porabi več moči + trenja je malo več - hkrati pa je pri bolj viskoznem olju kompresija večja ali se motim? Bi lahko torej z uporabo viskoznejšega olja tankal 100 oktanski bencin in pridobil več moči?
All easy problems have already been solved.

steev ::

OrkAA je izjavil:

A imamo kje kaksno dobro primerjalno tabelo oz. malo bolj znanstven review razlicnih znamk? Ker trditve kot so "prepoceni je!" in "meni motor lepse tece" niso nekaj okrog cesar si lahko oblikujem mnenje.

Mah, testov je malo morje, sam komu zaupat? Pri meni osebno sta se najbolje izkazala Mobil1 in Motul. Nekateri omenjajo tudi Shell, ki pa se pri meni ni izkazal. Na razne Castrole pa tudi pomislil ne bi. Sicer pa vlivaš kar ti paše, le da je to na tistih 11-12k pri bencinarjih in max 15k km pri dizlih.

negotiator je izjavil:

Za japonski motor uporabljam 5W-30 - vžge takoj, tudi pri nizkih temperaturah. Poleti tudi še ni bilo težav - kazalec za temperaturo je vedno max. nekje na sredini. Je pa to olje mišljeno do cca. +30°C, zato razmišljam, da bi naslednjega vzel 5W-40 - mimogrede, bi bilo boljše 0W-40?

Imam pa še eno vprašanje, da ne odpiram nove teme; če se uporabi bolj viskozno olje, moč motorja pade, saj oljna črpalka porabi več moči + trenja je malo več - hkrati pa je pri bolj viskoznem olju kompresija večja ali se motim? Bi lahko torej z uporabo viskoznejšega olja tankal 100 oktanski bencin in pridobil več moči?

Med 5w-40 in 0w-40 načelom ne bi smelo biti razlike pri ogretem olju. 0w bo le olajšal zagon v res tisti mrzlih zimskih jutrih. Če živiš nekje v mestu, bo 5w verjetno zadosti, za kake Bloke bo pa verjetno prav prišel 0w, ni pa nujno. Sicer pa nisi povedal (ali pa sem spregledal) za kak motor točno gre? Če je bencinar in ga rad kdaj pohodiš, bo 5w-40 pravo olje.

Kar se pa tiče drugega vprašanja, pa tudi če tvoja trditev drži, verjetno ne boš opazil razlike. Moj motor je delan za 100 oktanca (oz. 98), pa ne opazim razlike med 95 in 100.
:|

steev ::

p.s.: Sicer ti pa nobeno olje ne pomaga, če ga ne menjaš ;)

 Auti TT: Prva menjava olja po 135.000 km

Auti TT: Prva menjava olja po 135.000 km

:|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: steev ()

zk_eu ::

Zgolj v opozorilo, ne bom pa trdil. Jaz sem bral, da lahko prvo številko viskoznosti (pri nizkih temperaturaš) poljubno menjaš. Torej, če je za tvoj motor predpisana 5W-30, lahko uporabiš 0W-30 i.t.d. OW-30 kot je že napisal steev tako pomaga pri hladnem zagonu. Medtem, ko pa številko, ki pa označuje viskoznost pri ogretem motorju nikakor ne smeš zamenjati, če ni tako predpisano.

Jaz sem sicer že bral, če bi lahko notri ulival 0W-40 (ja, obstaja), ampak sem potem prišel do ugotovitve, da vprašanje, če res toliko pridobiš. 10W-40, ki je predpisano za mojega starca pa ima razpon temperature itak -20 do 50+. Zjutraj ob zelo mrzlih dnevih sem se pa tudi navadil, da počakam kako minutko ali dve, da olje lepo obkroži sistem (čeprav 10W-40 potrebuje načeloma 15s).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

nicksonn ::

zk_eu je izjavil:

Zgolj v opozorilo, ne bom pa trdil. Jaz sem bral, da lahko prvo številko viskoznosti (pri nizkih temperaturaš) poljubno menjaš. Torej, če je za tvoj motor predpisana 5W-30, lahko uporabiš 0W-30 i.t.d. OW-30 kot je že napisal steev tako pomaga pri hladnem zagonu. Medtem, ko pa številko, ki pa označuje viskoznost pri ogretem motorju nikakor ne smeš zamenjati, če ni tako predpisano.

Jaz sem sicer že bral, če bi lahko notri ulival 0W-40 (ja, obstaja), ampak sem potem prišel do ugotovitve, da vprašanje, če res toliko pridobiš. 10W-40, ki je predpisano za mojega starca pa ima razpon temperature itak -20 do 50+. Zjutraj ob zelo mrzlih dnevih sem se pa tudi navadil, da počakam kako minutko ali dve, da olje lepo obkroži sistem (čeprav 10W-40 potrebuje načeloma 15s).

Res je, tudi sam sem bral enako, ko sem se v zadnjih dneh zanimal o oljih.

Prva številka označuje viskoznost (lastnost, da tekočina lažje/težje teče) hladnega olja - ta je boljša, čimnižja je, saj pri mrzlem avtu olje že precej lažje teče. In s tem bolje maže in manj obremeni oljno pumpo (in zmanjša porabo). Nima toliko veze "mi imamo zime samo do -20°C" - tudi pri 0° 0W ali 5W olje laže teče kot višje cifre.
Druga pa označuje viskoznost pri ogretem olju, in pri 100°C (neka običajna delavna temperatura olja) sta olja 5W40 ali 15W40 enako tekoča. Tu se priporoča predpisana gradacija s strani proizvajalca.
Razen pri starejših motorjih, ki imajo veliko prevoženih, se lahko uporablja "gostejše" olje (višja cifra), saj batni obročki že rahlo manj tesnijo. Zato motor "redkejše" raje olje "pije".
x n!

negotiator ::

@steev

Hvala. Ja, bencinar je (dizel nima oktanskega števila - si pa najbrž spregledal, nič hudega) in vožnja je res bolj dinamična. Se strinjam, da najbrž ne bi opazil razlike - bila je samo ideja, saj vem, da imajo motorji, ki so narejeni za 100 oktanski bencin večjo kompresijo, kar bi najbrž dosegel z gostejšim oljem in sem zato pomislil, da bi bolje izkoristil 100 okt. bencin.

PS: brez skrbi, menjam na 10-15kkm :D
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

negotiator ::

@zk eu

Druga cifra označuje zgornjo mejo temperature obratovanja motorja. 5W30 ima razpon, tam nekje, od -30 do +30°C (ambientna temperatura). In tudi drugo številko si lahko "izbereš", moraš pa pazit, kako izbiraš. Manjša, kot je, manjša bo zgornja meja. Pa tudi prva številka vpliva na drugo - 5W30 in 10W30 nista različnih viskoznosti samo pri nizki temperaturi, pač pa je 5W30 redkejše od 10W30 tudi pri ogretem motorju, čeprav je druga številka enaka.
All easy problems have already been solved.

nicksonn ::

@negotiator
1. post: Gostejše olje ne poveča kompresije. Preberi si, kaj kompresijsko razmerje sploh je.
Kvečjemu poveča pritisk olja, torej bolj obremeni oljno pumpo in po drugi strani zagotovi dobro mazanje tudi pri večjih obremenitvah (temperaturah) motorja.
2. post: Ne drži ne eno, ne drugo.
a) Danes ni več zračno hlajenih motorjev, vsi imajo termostatsko regulirano temperaturo, v povprečju nekje med 85 in 100°C. In ko je motor ogret (in hladilni sistem normalno deluje), ni važno ali se vozi po -20 ali +50°C.
Drži pa to, da olje z nižjo cifro (xW30) drži zahtevano viskoznost samo do določene temperature, recimo 120°C. Nad to, postane preredko, in ne maže dovolj. Za športna vozila, ki so pogosto dlje časa dinamično vožena se pa priporoča olja xW50 ali celo xW60, ker zdržijo temperature 150°C ali več, in s pregretjem ne izgubijo mazalnih sposobnosti.
b) Ne drži, če sta oba olja enakega tipa (sintetično), imajo 5W30, 10W30 ali pa hipotetično tudi 20W30 - vsa olja enako viskoznost pri 100°C.

Vir: http://www.toyotatundraforum.com/techno...
x n!

zk_eu ::

negotiator je izjavil:

@zk eu

Druga cifra označuje zgornjo mejo temperature obratovanja motorja. 5W30 ima razpon, tam nekje, od -30 do +30°C (ambientna temperatura). In tudi drugo številko si lahko "izbereš", moraš pa pazit, kako izbiraš. Manjša, kot je, manjša bo zgornja meja. Pa tudi prva številka vpliva na drugo - 5W30 in 10W30 nista različnih viskoznosti samo pri nizki temperaturi, pač pa je 5W30 redkejše od 10W30 tudi pri ogretem motorju, čeprav je druga številka enaka.


No, zato raje nisem pametoval. Hvala :). No, saj se bom držal pregovora, da dokler deluje, ne diraj, proizvajalec že ve zakaj je predpisal to olje :).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

steev ::

nicksonn je izjavil:

@negotiator
a) Danes ni več zračno hlajenih motorjev, vsi imajo termostatsko regulirano temperaturo, v povprečju nekje med 85 in 100°C. In ko je motor ogret (in hladilni sistem normalno deluje), ni važno ali se vozi po -20 ali +50°C.


Motor sam je hlajen večinoma z vodo, ta pa z zrakom, kar seveda vpliva na olje, ki pa se hladi tudi preko karterja (nekateri tudi preko svojega hladilnika), le-ta pa je hlajen z okoliškim zrakom. Tako da olje bo imelo višjo temperaturo poleti kot pozimi. To bi lahko kdo potrdil, ki ima termometer olja v meniju.

In tudi temperatura motorja ni vedno enaka. Termostatska regulacija ni tako hitra. Pri meni gre nekje od 90C in prileze tudi do 105, ko stojim v kaki koloni poleti.

Je pa res, da dizli večinoma niso problematični, bencinarji so tisti, ki so bolj temperaturno obremenjeni. V našem podnebju dizlom paše 5w-30, bencinarjem pa 5w-40 (tudi 5w-50).

Sem videl, da nekateri moderni dizli predpisujejo 0w-20. To je za moje pojme preredko olje, ki se na dolgi rok ne bo obneslo.
:|

negotiator ::

nicksonn je izjavil:

@negotiator
1. post: Gostejše olje ne poveča kompresije. Preberi si, kaj kompresijsko razmerje sploh je.
Kvečjemu poveča pritisk olja, torej bolj obremeni oljno pumpo in po drugi strani zagotovi dobro mazanje tudi pri večjih obremenitvah (temperaturah) motorja.
2. post: Ne drži ne eno, ne drugo.
a) Danes ni več zračno hlajenih motorjev, vsi imajo termostatsko regulirano temperaturo, v povprečju nekje med 85 in 100°C. In ko je motor ogret (in hladilni sistem normalno deluje), ni važno ali se vozi po -20 ali +50°C.
Drži pa to, da olje z nižjo cifro (xW30) drži zahtevano viskoznost samo do določene temperature, recimo 120°C. Nad to, postane preredko, in ne maže dovolj. Za športna vozila, ki so pogosto dlje časa dinamično vožena se pa priporoča olja xW50 ali celo xW60, ker zdržijo temperature 150°C ali več, in s pregretjem ne izgubijo mazalnih sposobnosti.
b) Ne drži, če sta oba olja enakega tipa (sintetično), imajo 5W30, 10W30 ali pa hipotetično tudi 20W30 - vsa olja enako viskoznost pri 100°C.

Vir: http://www.toyotatundraforum.com/techno...



Nisem mislil v smislu "kompresijsko razmerje" ampak, da gostejše olje bolje zatesni špranje - sicer ne vem, koliko to vpliva v tem primeru ampak vseeno.

Kako, da ne drži, poglej recimo 5W30 in 10W30 - slednje je za višje ambientne temperature, kljub enaki zadnji številki:



@steev

Tako je, tudi ambientna temperatura vpliv, saj vpliva na to, kako dobro se lahko motor hladi.
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

nicksonn ::

steev je izjavil:


Motor sam je hlajen večinoma z vodo, ta pa z zrakom, kar seveda vpliva na olje, ki pa se hladi tudi preko karterja (nekateri tudi preko svojega hladilnika), le-ta pa je hlajen z okoliškim zrakom. Tako da olje bo imelo višjo temperaturo poleti kot pozimi. To bi lahko kdo potrdil, ki ima termometer olja v meniju.

In tudi temperatura motorja ni vedno enaka. Termostatska regulacija ni tako hitra. Pri meni gre nekje od 90C in prileze tudi do 105, ko stojim v kaki koloni poleti.

Je pa res, da dizli večinoma niso problematični, bencinarji so tisti, ki so bolj temperaturno obremenjeni. V našem podnebju dizlom paše 5w-30, bencinarjem pa 5w-40 (tudi 5w-50).

Sem videl, da nekateri moderni dizli predpisujejo 0w-20. To je za moje pojme preredko olje, ki se na dolgi rok ne bo obneslo.

Ja, tu imaš sicer prav - olje ima večja in hitrejša temperaturna nihanja, kot hladilna tekočina ("voda").
Ampak, pri normalni vožnji se olje ne bo bistveno segrelo oz pregrelo. Pri divji pa motor odda toliko toplote, da je hlajenje preko karterja takorekoč zanemarljivo (mogoče kakšen %, danes imajo večinoma tudi zaprt prostor pod motorjem, tako da je efekt še slabši). Olje se še vedno večinsko hladi preko vode - seveda govorim za "običajna" vozila, ki nimajo hladilnika olja. Voda ima regulirano temperaturo, recimo 95°C +/-5%. Tako da pri ogretem, nedirkalnem avtu dandanes ambientna temperatura nima veze.
Razlika je pri športnih ali dirkalnih vozilih, tam je navadno dodan oljni hladilnik, saj zgolj voda ne bi uspela dovolj hladiti olja, ker mora že od motorja odvajati par 10 ali 100kW toplote.

V prihodnosti bo čedalje več 0W20 olj. Nekatere Honde imajo predpisanega že 10let, tudi vsi (razen //M) par let stari BMWji ga predpisujejo. Za običajno vožnjo ni problematično, ob mrzlem zagonu je dovolj tekoč, da zagotavlja dobro mazanje, pri ogretem pa nizek črpalni upor. Dokler je zagotovljen ustrezen pritisk in s tem mazanje, ni problema. Zna pa biti, če ga preveč tiščimo oz pregrejemo - pri 150°C je že tako tekoč, da lahko pade oljni pritisk. Prav tako je nujna pogosta menjava - sam menim, da za avte niso problem 0W20 olja, ampak servisni interval 30k. To poškoduje motor, staro olje pač ne maže dovolj!
Poglej si link v mojem prejšnjem postu, tip toči 0W20 v Ferrarija, saj pri 6000rpm dosega s strani tovarne zahtevan oljni pritisk in posledično mazanje. Nedovumno pa je poudaril, da ima to za običajno vožnjo okrog mesta, za na pisto bi bil ustrezen xW50 oz xW60. In menjava na nekaj tisoč km.

negotiator je izjavil:


Nisem mislil v smislu "kompresijsko razmerje" ampak, da gostejše olje bolje zatesni špranje - sicer ne vem, koliko to vpliva v tem primeru ampak vseeno.

Kako, da ne drži, poglej recimo 5W30 in 10W30 - slednje je za višje ambientne temperature, kljub enaki zadnji številki:
img

@steev
Tako je, tudi ambientna temperatura vpliv, saj vpliva na to, kako dobro se lahko motor hladi.

Kot rečeno, olje se večinoma hladi z vodo. Tista tabela je pomojem zgolj informativne narave, saj ima po SAE standardu olje xW30 pri 100° max viskoznost 12,5cSt.
Tole je dejansko po standardu:
 SAE tabela

SAE tabela


Ampak ja, saj se strinjam, da ima ambientna T vpliv na temperaturo motorja, s tem tudi olja. Sam sem posplošil na običajno vožnjo v prometu, katera je najpogostejša (npr vožnja v služno). Če upoštevamo malce bolj izredne razmere, npr vožnjo polnega avta v daljši klanec, ali daljše tiščanje (prehitevanje parih vozil tu ne šteje) - se olje bolj segreje poleti, kot pozimi (ker ga voda ne uspe sproti hladiti). Dejansko se lahko olje izbere glede na profil vožnje, in to velja tudi za servisni interval - kdor se vozi vsak dan 200km 130km/h po avtocesti ima lahko kamot olje za 20+kkm. Kdor pa vsak dan le par km, ali pa ga pogosto pritisne - tu bi bila pa priporočena menjava na manj kot 10k; raje 5kkm.
Zato pa imamo dandanes veliko težav zaribanimi motorji oz odpovedmi turbin - ker so tovarne cca 15let nazaj masovno predpisovale podaljšan servisni interval (30kkm) in se za povrh vsega še hvalile s tem.
x n!

andromedar ::

Za tega, ki ga mam jaz zdaj not (Ravenol 0W-16) proizvajalec pravi, da lahko menjuješ po tovarniško predpisanem podaljšanem intervalu: http://www.ravenol.de/en/products/usage...

Extended oil change intervals according to manufacturer's specifications.
Eh?

nicksonn ::

andromedar je izjavil:

Za tega, ki ga mam jaz zdaj not (Ravenol 0W-16) proizvajalec pravi, da lahko menjuješ po tovarniško predpisanem podaljšanem intervalu: http://www.ravenol.de/en/products/usage...

Extended oil change intervals according to manufacturer's specifications.

Oho, tale gradacija (in tudi 0W-8) je torej bilo dodana na SAE standard nedavno nazaj.

Predvidevam, da voziš hibrida?
Koliko km delaš letno? Če delaš veliko km, in kratke vožnje, sam ne bi čakal na 30kkm (itak te pa verjetno 1 leto prej prehiti, ko itak moraš menjat)?
Ter: Kje si ga naročil in koliko je bila cena?
x n!

andromedar ::

Ne vozim hibrida, avto ima Toyotin 1NR-FE motor.

Okoli 10kkm letno - večino po mestu. Predpisano olje je od 0W-20 do 20W-50 API SL/SM, ampak knjiga pravi, da če daš notri karkoli drugega kot 0w20, naj bi bilo naslednje olje 0w20.
Lani sem uporabljal Petronasovo 0w-20 API SN, potem pa sem dobil tega Ravenolovega 0w16, tudi API SN. Olje, filter, majico, nalepko za na avto so mi poslali zastonj iz Nemčije, če si se prijavil na Ravenol Testfahrer. Moral si jim pa poslat vse podatke o avtu, da so preverili ali je motor primeren za to olje. Pol pa pošiljat vtise in na koncu so izbrali enega, ki je dobil 2kEUR aranžma na Mallorci, pa še 20 drugih nagrad. Jaz sem dobil Adidasov Ravenol Momtorsport termoflis :)
Kake razlike v porabi do Petronasovega 0w20 niti ne vidim.

Cena v SLO je drugače 16eur/liter
Eh?

Zgodovina sprememb…

1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

golf 6 1.2 tsi

Oddelek: Na cesti
254041 (2979) hojnikb
»

Motorna olja (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7818880 (10136) hojnikb
»

Olje za v motor

Oddelek: Loža
178677 (7863) ;-)
»

Twingo-kakšno olje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6012633 (11111) krneki0001

Več podobnih tem