Forum » Na cesti » Navadna klima v avtu
Navadna klima v avtu
jalovec09 ::
Imam navadno klimo in 1.4 motor, ko je prižgem mora ventilacija delat na full, da je kej učinka, klima na novo napolnjena, je ˝problem˝ filter (tega sem spihal). Drugače piha hladno
Al pa je to normalno, ker to je moj prvi avto s klimo.
Je boljš imet avtomatsko.
Al pa je to normalno, ker to je moj prvi avto s klimo.
Je boljš imet avtomatsko.
Aston_11 ::
Ni normalno. Avtomatska klima zgolj sama regulira tisti kar ti, ko obračaš gumbe. Je včasih tudi malenkost močnejša, vendar ne toliko, da ne bi ročna hladila. Hladiti mora takoj, sicer ne dela.
Pitanje. Avto zgubi na moči, ko klima dela? Če ne, potem kompresor ne odvzema moči za svoje delovanje. Pri 1.4 je to več kot 10% moči in se fajn pozna. Klinc, še pri 115 KM TDI se pozna, ko speljavaš iz kakšnega križišča.
Pitanje. Avto zgubi na moči, ko klima dela? Če ne, potem kompresor ne odvzema moči za svoje delovanje. Pri 1.4 je to več kot 10% moči in se fajn pozna. Klinc, še pri 115 KM TDI se pozna, ko speljavaš iz kakšnega križišča.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Aston_11 ()
MadMax ::
Ročna-avtomatska je samo stvar udobja, hladit mora vsaka.
Spihovanje kabinskega filtra pa nima učinka, ker je običajno že isto leto po menjavi globinsko zapacan s "simpatičnimi zadevami", ne samo suhim prahom kot recimo motorni filter za zrak.
Spihovanje kabinskega filtra pa nima učinka, ker je običajno že isto leto po menjavi globinsko zapacan s "simpatičnimi zadevami", ne samo suhim prahom kot recimo motorni filter za zrak.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
duque ::
filter za zrak ni pretiran strošek (pri mojem p407 =12€), zato daj novega. Kako piha brez filtra (sam ne imet avta na kakem makadamu/prašnem prostoru)
tony1 ::
Kaj to pomeni, da je kaj učinka?
A dobesedno nič ne piha iz rež vse dokler, ne daš na zadnjo stopnjo ventilatorja? A na prejšnjih stopnjah res *nič* ne piha (potem imaš fuč upore ventilatorja) ali samo premalo (potem najprej zamenjaj mikrofilter)?
A dobesedno nič ne piha iz rež vse dokler, ne daš na zadnjo stopnjo ventilatorja? A na prejšnjih stopnjah res *nič* ne piha (potem imaš fuč upore ventilatorja) ali samo premalo (potem najprej zamenjaj mikrofilter)?
fosil ::
Če je klima vezana na motor, potem je delovanje odvisno od obratov.
Več obratov -> bolj hladi.
Več obratov -> bolj hladi.
Tako je!
GrimReaper ::
Ročna-avtomatska je samo stvar udobja, hladit mora vsaka.
Kot da je udobje pri avtomatski kaj boljše, sam moram še vedno ročno obračat levo šobo na sredini, in se med vožnjo igrat s pravo temperaturo in močjo. Pa še smer je treba popoldne prestavit, zjutraj imam ponavadi samo na šipe, popoldne ko je vroče pa na sredino.
Kaj tukaj sploh dela avtomatika? Ker nobena avtomatika ne more vedt kdaj je meni vroče in kdaj meni preveč piha v glavo.
Pa še zamenjava regulatorja (ježka) me je koštalo 400EUR, medtem ko je pri ročni to 100EUR ali še manj.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GrimReaper ()
Aston_11 ::
GrimReaper je izjavil:
Kaj tukaj sploh dela avtomatika? Ker nobena avtomatika ne more vedt kdaj je meni vroče in kdaj meni preveč piha v glavo.Avtomatika je tako brihtna, da niti ne veš, da jo imaš. Nikoli ne piha direkt v telo, če si tega ne nastaviš, kar pa nima veze z avtomatiko, pri čemer pa je avto vedno tak kot mora biti. Neopazno vzdržuje temperaturo v njem in to recimo na prvi od osmih stopenj. Pri vrelem avtomobilu bolj vrti ventilator in drugače razporeja pihanje, dokler se avto ne stabilizira. V avtu nastaviš temperaturo in praktično nikoli več ne tikaš, če ravno ne odrosuješ šip. Super zadeva.
Za temperaturo, ki ti paše, pa moraš že sam vedeti, priporočena nastavitev je 22 stopinj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Aston_11 ()
fosil ::
Jaz tudi nisem navdušen nad avtomatiko, mogoče pride prav na daljših vožnjah.
Pa še to ne upošteva ali sediš na soncu ali v senci.
Pri krajših vožnjah je brezveze.
Pa še to ne upošteva ali sediš na soncu ali v senci.
Pri krajših vožnjah je brezveze.
Tako je!
GrimReaper ::
Sej to sem hotel napisat, da se vozim samo na kratke razdalje.
Tam pa če je v avtu 30 stopinj moram nastavit na 19 stopinj, moč 2/7 in usmerit proti sebi, da mi piha hladno v glavo. Cela kabina se itak ne shladi v 10 minutah, važno da ti ni v obraz vroče.
Tam pa če je v avtu 30 stopinj moram nastavit na 19 stopinj, moč 2/7 in usmerit proti sebi, da mi piha hladno v glavo. Cela kabina se itak ne shladi v 10 minutah, važno da ti ni v obraz vroče.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
BorutK-73 ::
GrimReaper je izjavil:
Sej to sem hotel napisat, da se vozim samo na kratke razdalje.
Tam pa če je v avtu 30 stopinj moram nastavit na 19 stopinj, moč 2/7 in usmerit proti sebi, da mi piha hladno v glavo. Cela kabina se itak ne shladi v 10 minutah, važno da ti ni v obraz vroče.
Verjamem da je takrat tebi hladno in ugodno, ampak nikoli ne imeti nastavljeno da ti piha v glavo! Jaz si nastavim da piha ali gor ali dol, nikoli direkt v telo ali (bog ne daj) glavo.
Je pa za kratkje razdalje boljša ročna kot avtomatska klima. (imho seveda)
andromedar ::
GrimReaper je izjavil:
Ročna-avtomatska je samo stvar udobja, hladit mora vsaka.
Kot da je udobje pri avtomatski kaj boljše, sam moram še vedno ročno obračat levo šobo na sredini, in se med vožnjo igrat s pravo temperaturo in močjo. Pa še smer je treba popoldne prestavit, zjutraj imam ponavadi samo na šipe, popoldne ko je vroče pa na sredino.
Kaj tukaj sploh dela avtomatika? Ker nobena avtomatika ne more vedt kdaj je meni vroče in kdaj meni preveč piha v glavo.
Pa še zamenjava regulatorja (ježka) me je koštalo 400EUR, medtem ko je pri ročni to 100EUR ali še manj.
Kateri avto je to, da ježek stane 400 eur? (Predvidevam da z menjavo)
Na maminem Citroenu C3 z avtmatsko klimo sem že dvakrat popravljal ježka. Prvič so bili oksidirani kontakti/slabi stik, čez 2 leti pa pregoreli MOSFET transistor. Sem ga naročil v Conradu za 2.5 eur.
Eh?
mitja73 ::
GrimReaper je izjavil:
Ročna-avtomatska je samo stvar udobja, hladit mora vsaka.
Kot da je udobje pri avtomatski kaj boljše, sam moram še vedno ročno obračat levo šobo na sredini, in se med vožnjo igrat s pravo temperaturo in močjo. Pa še smer je treba popoldne prestavit, zjutraj imam ponavadi samo na šipe, popoldne ko je vroče pa na sredino.
Kaj tukaj sploh dela avtomatika? Ker nobena avtomatika ne more vedt kdaj je meni vroče in kdaj meni preveč piha v glavo.
Pa še zamenjava regulatorja (ježka) me je koštalo 400EUR, medtem ko je pri ročni to 100EUR ali še manj.
Cenena avtomatika pač.
Pri boljših je to spedenano u nulo in sam nič ne rabiš, imam samo temp. nastavljeno.
Jaz tudi nisem navdušen nad avtomatiko, mogoče pride prav na daljših vožnjah.
Pa še to ne upošteva ali sediš na soncu ali v senci.
Pri krajših vožnjah je brezveze.
Vse malo boljše avtomatike imajo senzor na armaturki za sonce.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: mitja73 ()
GrimReaper ::
Verjamem da je takrat tebi hladno in ugodno, ampak nikoli ne imeti nastavljeno da ti piha v glavo! Jaz si nastavim da piha ali gor ali dol, nikoli direkt v telo ali (bog ne daj) glavo.
Do sedaj nisem imel nikol kakšnih problemov, tako da vztrajam pri takem načinu. Pa seveda leva šipa povsem dol in mogoče še desna za kak cm.
Kateri avto je to, da ježek stane 400 eur? (Predvidevam da z menjavo)
Na maminem Citroenu C3 z avtmatsko klimo sem že dvakrat popravljal ježka. Prvič so bili oksidirani kontakti/slabi stik, čez 2 leti pa pregoreli MOSFET transistor. Sem ga naročil v Conradu za 2.5 eur.
Opel, je eden najdražjih glede rezervnih delov. Z menjavo ja, original ježek je 350EUR, neoriginal pa mislim da okol 200EUR.
Vem da bi se dalo precej ceneje zrihtat, itak je šel verjetno samo MOSFET.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GrimReaper ()
Daniel ::
Klima ne sme pihati vate, drugače boš zmeraj prehlajen. Mi imamo praktično zmeraj sredinske šobe zaprte saj si drugače že drug dan cel prehlajen in boleč. Drugače pa je avtomatika nastavljena na 21 stopinj in to je to. Od začetka piha nekoliko močneje, ko pa se avto ohladi, pa piha manj. Je pa poleti v najhujši vročini kar problem ohladiti avto z malo pihanja, saj sonce greje hitreje kot avto zmore hladiti (takrat bi moral odpreti še sredinske šobe, kar pa je spet povezano z zdravjem...
tony1 ::
Se strinjam, sam lahko prenašam, da mi piha klima v telo, nikakor pa ne v glavo, ker se prehladim sto na uro.
Na avtih kjer se to da narediti je včasih sprejemljivo tudi to, da sredinski reži obrnem eno proti drugi in proti stropu. Tako dobiš na sredini tok mrzlega zraka, ki se spušča proti tlom avta...
Na avtih kjer se to da narediti je včasih sprejemljivo tudi to, da sredinski reži obrnem eno proti drugi in proti stropu. Tako dobiš na sredini tok mrzlega zraka, ki se spušča proti tlom avta...
s6c-gEL ::
Imam navadno klimo in 1.4 motor, ko je prižgem mora ventilacija delat na full, da je kej učinka, klima na novo napolnjena, je ˝problem˝ filter (tega sem spihal). Drugače piha hladno
Al pa je to normalno, ker to je moj prvi avto s klimo.
Je boljš imet avtomatsko.
Model vozila ?
Kabinski filter je čist ?
one too many ::
off topic:
Kaj je ježek?
Avtomatika sama štima v katere šobe piha? Jakost sonca? Svašta. Sem mislil, da avtomatska pomeni, da nastavljaš temperaturo namesto jakosti. OK, očitno nimamo avtomatske klime
Avto ponavadi na začetku ohladim z odprtjem okna potem pa šele prižgem klimo. Tako je pomoje najhitreje.
Kaj je ježek?
Avtomatika sama štima v katere šobe piha? Jakost sonca? Svašta. Sem mislil, da avtomatska pomeni, da nastavljaš temperaturo namesto jakosti. OK, očitno nimamo avtomatske klime
Avto ponavadi na začetku ohladim z odprtjem okna potem pa šele prižgem klimo. Tako je pomoje najhitreje.
M-XXXX ::
Avtomatika sama štima v katere šobe piha? Jakost sonca? Svašta. Sem mislil, da avtomatska pomeni, da nastavljaš temperaturo namesto jakosti. OK, očitno nimamo avtomatske klime :|
Seveda. Je pa že toliko pametna, da ti ne bo v glavo pihala in da ve katere šobe so kdaj primernejše.
s6c-gEL ::
Avto ponavadi na začetku ohladim z odprtjem okna potem pa šele prižgem klimo. Tako je pomoje najhitreje.
Prvo raje odpri vsa vrata, da gre vroč zrak ven (je je avto na soncu je notri 50 C, zunaj 30).Nato vrata zapri, vklopi klimo in nastavi na notranje kroženje zraka (okna so seveda zaprta).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: s6c-gEL ()
tony1 ::
one too many je izjavil:
off topic:
Kaj je ježek?
Avtomatika sama štima v katere šobe piha? Jakost sonca? Svašta. Sem mislil, da avtomatska pomeni, da nastavljaš temperaturo namesto jakosti. OK, očitno nimamo avtomatske klime
Avto ponavadi na začetku ohladim z odprtjem okna potem pa šele prižgem klimo. Tako je pomoje najhitreje.
Najhitreje (ne pa morda najbolj ekonomično) bo, da odpreš okna in daš klimo na ful hkrati. Čez nekaj minut zapreš okna in vključiš še notranje kroženje zraka (za večji učinek hlajenja).
andromedar ::
one too many je izjavil:
off topic:
Kaj je ježek?...
Tole je ježek v Citroenu C3:
...kontroler kabinskega ventilatorja. Pod plastiko je nekaj elektronike in predvsem en velik MOSFET transistor. Hladilna rebra so pa v kanalu, kjer piha ventilator.
Eh?
one too many ::
@andromedar:
Hvala. Sem še malo pogooglal, ugotovil, da se mu angleško reče blower resistor in ugotovil kako delujo. Najprej me je zmotil MOSFET, če bi bili upor bi mi bilo takoj jasno.
@s6c-gEL:
Vmes seveda ugasnem zračenje v avtu. Eko pa to...
@jalovec09:
Ko sem googlal za ježkom, sem naletel na tak problem: če dela zračenje samo na polno, je najverjetneje šel ježek. Kakor sem bral, ga v nekaterih avtih ni težko sam zamenjat.
Hvala. Sem še malo pogooglal, ugotovil, da se mu angleško reče blower resistor in ugotovil kako delujo. Najprej me je zmotil MOSFET, če bi bili upor bi mi bilo takoj jasno.
@s6c-gEL:
Vmes seveda ugasnem zračenje v avtu. Eko pa to...
@jalovec09:
Ko sem googlal za ježkom, sem naletel na tak problem: če dela zračenje samo na polno, je najverjetneje šel ježek. Kakor sem bral, ga v nekaterih avtih ni težko sam zamenjat.
tony1 ::
Brezveze je ugašati klimo/ventilator med vožnjo z odprtimi okni, ker moraš shladiti tudi kanale zračnikov, ki so se, med tem ko je avto stal na soncu, segreli prav tako kot kabina.
marjan_h ::
Zakaj je poraba bencina večja pri prižgani klimi? Ali ni napajanje klime vezano na akumulator? Ta je pa na alternator, in toliko kolikor je pač obratov toliko se napolne akumulator. Motor pač teče glede na hitrost avtomobila.
tony1 ::
Lepo prosim, prodaj tale perpetuum mobile, pa boš zaslužil toliko, da lahko kupiš tale forum :-).
mn ::
Zakaj je poraba bencina večja pri prižgani klimi? Ali ni napajanje klime vezano na akumulator? Ta je pa na alternator, in toliko kolikor je pač obratov toliko se napolne akumulator. Motor pač teče glede na hitrost avtomobila.
Klima je preko jermena povezana direktno na motor in ne na akumulator. Pa tudi če bi bila električna alternator bolj obremeni motor kadar priklopiš električni porabnik.
marjan_h ::
Hmm, ja vendar se potem kar poveča število obratov v motorju? Torej hitreje dosežeš višje hitrosti kot običajno?
Daniel ::
A si že kdaj pogledal avtu pod pokrov motorja? Zakonov fizike se zaenkrat še ne da pretentati. Ravno tako kot pogon koles odžira moč motorju (in gorivo v tanku) ga odžira pogon alternatorja, klime itd... in več porabnikov kot vklopiš več energije (moči) za napajanje vsega skupaj rabi alternator. Klima je seveda gnana direktno preko jermenice.
RejZoR ::
Do nekje 50km/h se bolj splača odpirat okna, nad to hitrostjo pa zaradi upora bolje uporabljat klimo.
Klime so gnane direktno z motorjem avtomobila, povezavo pa naredi elekotromagnetno stikalo. Načeloma se pri šibkejših avtih občuti kako avto izgubi del moči ob vklopu in za prehitevanje kjer rabiš vso moč marsikdo začasno izklopi klimo. In ti povem, da se občuti. Kar posledično pomeni večjo porabo.
Klime so gnane direktno z motorjem avtomobila, povezavo pa naredi elekotromagnetno stikalo. Načeloma se pri šibkejših avtih občuti kako avto izgubi del moči ob vklopu in za prehitevanje kjer rabiš vso moč marsikdo začasno izklopi klimo. In ti povem, da se občuti. Kar posledično pomeni večjo porabo.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Daniel ::
Mi imamo še staro Kio Carens, prva generacija z 1.8 bencinskim motorjem in tam avto prav cukne, ko mu pobere toliko moči, dočim na 2 leti starem Meganu diesel sploh ne veš kdaj klima dela, enostavno ne občutiš nobenega pomanjkanja moči.
s6c-gEL ::
Do nekje 50km/h se bolj splača odpirat okna, nad to hitrostjo pa zaradi upora bolje uporabljat klimo.
Odvisno.
Če imaš dostavo v stilu Hitre Pošte po mestu (vsake 3 minute moraš iz vozila) na +35C se boš s klimo samo prehladil.
Drugo je če se voziš v koloni 50 kmh, takrat obvezno klima.
btw, z odprtimi okni se pri +35 zunaj v vozilu ne ohladilo niti za stopinjo, razen da imaš občutek da ti piha okoli glave in ni tako zatohlo.
Vožnja z odprtimi okni poviša porabo za cca 0.5 litra, enako kot ga klima.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: s6c-gEL ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Klima problem, Megane 1.5dci, l'11.Oddelek: Na cesti | 6473 (578) | Jure244 |
» | Zamrzovanje šip od znotraj (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 23211 (10202) | bambam20 |
» | Klimatska naprava (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 11503 (9247) | bambam20 |
» | Kaj mora obvezno imeti avto ki ga kupujete? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )Oddelek: Na cesti | 64505 (52233) | Netrunner |
» | izdelava avtomatske klime v avtuOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5321 (4042) | korenje_ver2 |