» »

Klimatska naprava

Klimatska naprava

«
1
2

madebenc ::

Kakšna mora biti dobra klimatska naprava, da ob daljši vožnji preprečuje vročino v avtu?

facepalm ::

delujoca!:)

madebenc ::

To že, pa vzdrževanje, ampak, ko je 35 stopinj npr. pa voziš več ur. Katere dejavnike je dobro gledati pri nakupu?

#000000 ::

Ne zastopim, kaj mislš da če se voziš več ur se pa klima naprava pregreje al kaj ? Sej se tudi vozilo ohlaja vsaj notranji del (interier) ko se to enkrat shladi, ne rabiš gonit klime na full, mal zmanjšaš, prevelike razlike tud ni priporočljivo delat.

Aja pa sej ne moreš izbirat kako klimo boš imel v avtu oz. lahko dvo-štiri consko, AC ali DIgitalno, pol se pa že bolj kot ne konča, razen za dober keš.

xmetallic ::

Klima lahko dela 24/7. Če kupuješ avto vzemi takega, ki ima avtomatsko klimo. Avtomatska sama regulira hlajenje glede na temperaturo v avtu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: xmetallic ()

Mare2 ::

brez klime je pa res "jeba". Lani mi je šel ventil v kompresorju. Vsi servisi so hoteli menjat cel kompresor. 700 EUR z neoriginalnim delom. Tik pred zdajci sem našel majstra, ki je kompresor razdrl in zamenjal samo ta ventil. Vsaka mu čast. :)

Magic1 ::

Od takih mojstrov je fajn imet kontakt, ali bi ga delil?
Magic

Mavrik ::

#000000 je izjavil:

Ne zastopim, kaj mislš da če se voziš več ur se pa klima naprava pregreje al kaj ? Sej se tudi vozilo ohlaja vsaj notranji del (interier) ko se to enkrat shladi, ne rabiš gonit klime na full, mal zmanjšaš, prevelike razlike tud ni priporočljivo delat.
.


Problem je da obstajajo avti kjer klima v robnih razmerah (38 stopinj stanje na avtocesti) ne uspe hladiti dovolj dobro. Je pa težko to vedeti.
The truth is rarely pure and never simple.

Utk ::

To je bolj v kakih kombijih ali vecjih enoprostorcih, ki imajo pod opcijo tudi dvojno klimo. Lahko je v kakem avtu pri 38 malo bolj ali manj hladno, da bi glih trpel v katerem zarad tega pa dvomim. Tako obcutljive riti bojo itak kupile drazji avto, ki takih problemov sigurno nima.
Takoj ko je avto star 4, 5 let, je pa najbolj pomembno da je klima napolnjena.

bambam20 ::

madebenc je izjavil:

To že, pa vzdrževanje, ampak, ko je 35 stopinj npr. pa voziš več ur. Katere dejavnike je dobro gledati pri nakupu?



Da deluje? Da ima kompresor plin?

BorutK-73 ::

Edini nasvet ki se ga je dobro držat je da vklopiš kroženje zraka ko vklopiš klimo.
2500K|SabertoothP67|12GB|RX570|WD240GB
http://mightytext.net/RsoDtvN

bambam20 ::

BorutK-73 je izjavil:

Edini nasvet ki se ga je dobro držat je da vklopiš kroženje zraka ko vklopiš klimo.


Samo, ko stojiš v koloni v mestu. Drugače ima avto filter za motorni prostor. Še eden, ki tega ne ve. Zanimivo, kako neizobraženi ste.

Miha 333 ::

Ne zaradi umazanije, ampak zato, da se notranjost prej ohladi. Bolj učinkovito je, če ohlajaš že predhodno ohlajen zrak kot pa neohlajenega. Potem, ko se notranjost dovolj ohladi, pa izkopiš kroženje.

nsa_ag3nt ::

V kakšni veliki kravi tipa R Espace s panoramsko stekleno streho zna biti poleti klima bolj na meji.
https://gizmodo.com/c/goodbye-big-five

bambam20 ::

Miha 333 je izjavil:

Ne zaradi umazanije, ampak zato, da se notranjost prej ohladi. Bolj učinkovito je, če ohlajaš že predhodno ohlajen zrak kot pa neohlajenega. Potem, ko se notranjost dovolj ohladi, pa izkopiš kroženje.



To imaš pa prav! Samo lej, če maš kvaliteten klima kompresor ni potrebe po notranjem kroženju: To sm mislu. vseeno ohladi.

facepalm ::

tudi star clio bp ohladi. ne glede na tip avta je splosno znano, da je z vklopljenim krozenjem zraka, kabinski prostor hitreje ohlajen.

next3steps ::

nsa_ag3nt je izjavil:

V kakšni veliki kravi tipa R Espace s panoramsko stekleno streho zna biti poleti klima bolj na meji.

Saj neboš hladil iz 35 stopinjna 15 stopinj.

bambam20 ::

To men ni nikol jasno, da ljudje ne znajo uporabljat klimatskih anprav. Rzalika bi naj bila nekje 5 stopinj v prid hlajenja ne pa 10 ali več.

xmetallic ::

bambam20 je izjavil:

To men ni nikol jasno, da ljudje ne znajo uporabljat klimatskih anprav. Rzalika bi naj bila nekje 5 stopinj v prid hlajenja ne pa 10 ali več.

Kaj ima to z znanjem uporabe klime? Če meni sede 20 stopinj v avtu to ne pomeni, da ne znam uporabljat klimatske naprave. Lahko je zunaj 40 pa bom jaz v avtu še vedno imel 20, ker je ta temperatura meni najbolj prijetna za v avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: xmetallic ()

bambam20 ::

xmetallic je izjavil:


Kaj ima to z znanjem uporabe klime? Če meni sede 20 stopinj v avtu to ne pomeni, da ne znam uporabljat klimatske naprave. Lahko je zunaj 40 pa bom jaz v avtu še vedno imel 20, ker je ta temperatura meni najbolj prijetna za v avto.



S tem pokažeš, da ne razumeš uporabe klime. Avto ni bitje.

tintorel ::

Pri rabljenih avtih je še problem zapacanost hladilnih rež, kar pa je zelo nedostopno za sanirat. Zato so takšni posnetki samo s krajev, kjer je delo poceni.

xmetallic ::

bambam20 je izjavil:

S tem pokažeš, da ne razumeš uporabe klime. Avto ni bitje.

Zato ker se je tam nek rupsi spomnil, da se bo pred vročinskim udarom ob izstopu iz hladnega avta zaščitil tako, da bo imel v avtu klimo nastavljeno na največ 5 stopinj pod zunanjo temperaturo, morajo ta debilen "nasvet" uveljavljat tudi ostali? Če je zunaj 40 mi klima na 35 stopinj v avtu prav nič ne nuca, in je isti k če je nimam. Klima se uporablja zato, da potnikom v vozilu ni vroče. Da pa mora klima hladiti največ 5 stopinj pod zunanjo temperaturo, ter izjava da je to _pravilna_ uporaba, je neumnost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: xmetallic ()

Furbo ::

bambam20 je izjavil:

S tem pokažeš, da ne razumeš uporabe klime. Avto ni bitje.

Pomojem vsi kupimo klimo zaradi sebe, ne pa zato, da sedežem v avtu ne bo vroče.
Lp,f

SkIDiver ::

Pri hlajenju vozila se precej pozna tudi atermično vetrobransko steklo in zatemnjena stranska stekla;)

Sheteentz ::

Miha 333 je izjavil:

Ne zaradi umazanije, ampak zato, da se notranjost prej ohladi. Bolj učinkovito je, če ohlajaš že predhodno ohlajen zrak kot pa neohlajenega. Potem, ko se notranjost dovolj ohladi, pa izkopiš kroženje.

Če avto stoji na soncu par ur, bo notranjost težko predhodno ohlajena :D

avtek ::

bambam20 je izjavil:

To men ni nikol jasno, da ljudje ne znajo uporabljat klimatskih anprav. Rzalika bi naj bila nekje 5 stopinj v prid hlajenja ne pa 10 ali več.


Se pravi, ko je zunaj cca 35 stopinj, ti hladiš avto na 30 stopinj? Razumem pravilno?

GupeM ::

Če avto stoji na soncu in je razgret, je najbolj prvih nekaj kilometrov oz. kolikor se da, odpreti šipe (če imaš možnost, pa kar 10 minut preden sploh začneš z vožnjo), da se zrak v avtu čim hitreje zamenja in čim bolj shladi armaturno ploščo, ki je vroča in še dolgo oddaja toploto. Ko se zrak nekoliko zamenja, vklopiš klimo in notranje kroženje zraka. Ko se enkrat dovolj ohladi, izključiš notranje kroženje, da imaš v avtu spet bolj svež zrak.

Če imaš kratke vožnje, res ni najbolj pametno hladiti na fertik. Če imaš dolgo vožnjo, je seveda bolje, da si klimo nastaviš po potrebi tudi na 10 ali 15°C manj. "Temperaturnih šokov" pri dolgih vožnjah namreč ni.

Pametno je klimo ugasniti nekaj km preden prispeš na cilj, da se cevi spet nekoliko ogrejejo in se posuši kondenz, ki drugače ostaja v ceveh, kar pa za sabo prinese smrad in razvoj različnih mikroorganizmov, ki jih naslednjič dobiš direktno v obraz.

Mare2 ::

avtek je izjavil:

bambam20 je izjavil:

To men ni nikol jasno, da ljudje ne znajo uporabljat klimatskih anprav. Rzalika bi naj bila nekje 5 stopinj v prid hlajenja ne pa 10 ali več.


Se pravi, ko je zunaj cca 35 stopinj, ti hladiš avto na 30 stopinj? Razumem pravilno?


Ta je pa dobra. :)

borisk ::

ja, sploh ko ima večina avtomobilov nastavljivo temperaturo med 16 in 26°C

avtek ::

GupeM je izjavil:

Če avto stoji na soncu in je razgret, je najbolj prvih nekaj kilometrov oz. kolikor se da, odpreti šipe (če imaš možnost, pa kar 10 minut preden sploh začneš z vožnjo), da se zrak v avtu čim hitreje zamenja in čim bolj shladi armaturno ploščo, ki je vroča in še dolgo oddaja toploto. Ko se zrak nekoliko zamenja, vklopiš klimo in notranje kroženje zraka. Ko se enkrat dovolj ohladi, izključiš notranje kroženje, da imaš v avtu spet bolj svež zrak.

Če imaš kratke vožnje, res ni najbolj pametno hladiti na fertik. Če imaš dolgo vožnjo, je seveda bolje, da si klimo nastaviš po potrebi tudi na 10 ali 15°C manj. "Temperaturnih šokov" pri dolgih vožnjah namreč ni.

Pametno je klimo ugasniti nekaj km preden prispeš na cilj, da se cevi spet nekoliko ogrejejo in se posuši kondenz, ki drugače ostaja v ceveh, kar pa za sabo prinese smrad in razvoj različnih mikroorganizmov, ki jih naslednjič dobiš direktno v obraz.


Sam delam natančno tako. Mi je pa zelo čudno, ker eni govorijo o šokih takšnih in drugačnih.
Seveda je šok, da v roku 5 sekund prideš iz 35 na 20 stopinj, ampak če pogledaš z drugega zornega kota, se to dogaja povsod...na bencinskih črpalkah, v trgovinah itd :) Ne predstavljam si, da bi se recimo na Hvar peljal celo pot na 25+ stopinjah, sicer pa ... kakor komu.

Magic1 ::

Jaz si tudi ne predstavljam, zakaj folk rabi bit na 20°C. 25-27°C suhega zraka je za kratke rokave idealnih. Šoki izgleda nekaterim pašejo...
Magic

GupeM ::

Šoki niso dobri. Sem delal na klimatiziranem traktorju, zunaj pa 30°. Ker je bilo treba večkrat skočiti s traktorja in nazaj gor, sem se kar dobro prehladil. Zunaj zašvicaš, greš v ohlajen traktor, malo te zrak iz klime pihne itd... Ko to nekajkrat ponoviš v dokaj kratkem času, se lahko pošteno prehladiš.

Magic1 je izjavil:

Jaz si tudi ne predstavljam, zakaj folk rabi bit na 20°C. 25-27°C suhega zraka je za kratke rokave idealnih. Šoki izgleda nekaterim pašejo...

Če se eno uro skupaj voziš v avtu, pa res ne vem, zakaj bi se vozil na 25-27°, ker je ob visokih zunanjih temperaturah še na 23° prevroče. Sploh če te skozi šipo še sonce greje. 3 km pred ciljem ugasneš klimo in se ti avto do cilja že kar dobro segreje in ni nobenega šoka ko stopiš ven. 25-27° je super zunanja temperatura, če poleg tega vsaj veter še malo pihlja in nisi na soncu. Pri zunanjih 27° je na soncu tako ali tako občutek 35°+. Jaz sem doma pozimi v kratkih rokavih pri 20-22°. 27° je krepko preveč.

bambam20 ::

borisk je izjavil:

ja, sploh ko ima večina avtomobilov nastavljivo temperaturo med 16 in 26°C


28 pa res. Boljši imajo tudi do 32.

madebenc ::

BorutK-73 je izjavil:

Edini nasvet ki se ga je dobro držat je da vklopiš kroženje zraka ko vklopiš klimo.


Notranje Kroženje zraka je tisto, ko ti piha iz rež?

xmetallic ::

Ne. Iz rež ti piha v vsakem primeru. Notranje kroženje zraka zapre dovod zraka od zunaj. Že obstoječi zrak v avtu kroži po kabini. Klimatska naprava v tem primeru ne zajame zrak od zunaj ampak zrak, ki ga že imaš v kabini. Notranje kroženje zraka je uporabno tudi ko se pelješ po avtocesti, gostem prometu, da ti v kabino ne spušča izpušnih plinov.

GupeM ::

xmetallic je izjavil:

Ne. Iz rež ti piha v vsakem primeru. Notranje kroženje zraka zapre dovod zraka od zunaj. Že obstoječi zrak v avtu kroži po kabini. Klimatska naprava v tem primeru ne zajame zrak od zunaj ampak zrak, ki ga že imaš v kabini. Notranje kroženje zraka je uporabno tudi ko se pelješ po avtocesti, gostem prometu, da ti v kabino ne spušča izpušnih plinov.

In ko se pelješ po regionalkah, da ti gnojnica ne smrdi noter.
In ko se pelješ čez naselje (Vrhnika) da ti zanič komunala ne smrdi noter.

Notranje kroženje zraka je primerno vedno, kadar nočeš zunanjega zraka spravljati v avto. In klima ti bolje dela, če namesto zunanji zrak segret 35°C, dobi zrak iz kabine, ki je že ohlajen na recimo 30°C. Ni pa notranje kroženje zraka primerno za daljše vožnje, ker zrak postaja vedno bolj vlažen. Pozimi recimo, boš zelo težko (če sploh) odrosil šipo, če boš imel vključeno notranje kroženje zraka. Saj vsa rosa s šipe izhlapi v zrak, le ta pa pride potem spet nazaj v avto. V primeru odroševanja, je vedno potrebno zrak zajemati od zunaj.

Magic1 ::

Ob delovanju klime(hlajenje)ne boš imel problemov z vlažnim zrakom, saj se vlaga odvaja na hladilniku. Tako da to ni problem v poletnih mesecih. Zna pa postat slab zrak, če je veliko oseb v avtu in dalj časa uporabljaš notranje kroženje.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

GupeM ::

V poletnih mesecih res ni problem, razen slabega zraka. Pozimi pa tudi klima ne pomaga. Razen, če bi jo dolgo ganjal, potem mogoče. Pa še to dvomim, ker izdihamo preveč vlage, ki klima ne more dovolj posušiti. Načeloma se zadevo vedno suši z zunanjim zrakom. Poglej v navodila avtomobila. Vsaj za svoj avto vem, da piše, kako najbolj učinkovito uporabljati klimatsko napravo (najprej šipe dol, da se prelufta, nato notranje kroženje, da se ohladi, na koncu brez notranjega kroženja, da zrak ostane svež). Piše tudi kako sušiti notranjost (klima, temperatura gor, zunanji zrak), če nimaš na razpolago poletnega meseca in opdrtih vrat, kar je pa zagotovo najbolj učinkovito.

bambam20 ::

A vi veste, da imate v avtomonilih kabinske filtre , ki so ravno tam, filtrirajo zrak? Pa dorb je, da ga , če živite v Ljubljani enkrat letno ,menjate. Troslojnega.

Če vam smrdi v avtomobilu in ko je klima vklopljena zatohel zrak je potrebno narediti tudi dezinfenkcijo klime.

Pa bistvo notranjega kroženja zraka je v smislu, če bi obstali recimo v tunelu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

xmetallic ::

bambam20 je izjavil:

Pa bistvo notranjega kroženja zraka je v smislu, če bi obstali recimo v tunelu.

Tunel ima lastno prezračevanje. Notranje kroženje zagotovo ne vgrajujejo v avtomobile zaradi tunelov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: xmetallic ()

bambam20 ::

xmetallic je izjavil:

bambam20 je izjavil:

Pa bistvo notranjega kroženja zraka je v smislu, če bi obstali recimo v tunelu.

Tunel ima lastno prezračevanje. Notranje kroženje zagotovo ne vgrajujejo v avtomobile zaradi tunelov.


Če obstaneš v tunelu je slab zrak. A si ti že kdaj bil v kakšnem tunelu ? Avtomobili imajo kabinski filter in če je ta čist in svež ne boš ti v avto dobil zunanjih vonjav. Zakaj pa pri domači klimi ne vklapljaš kroženje zraka oz, ne zapreš dovod iz zunaj ?

V navodilih lepo piše, da se kroženje zraka uporablja, kada je koncetracija CO2 izjemno visoka, v smilsu, da sotjimo nekje v koloni dalj časa, če je recimo na AC-ju zastoj, delo na cesti in so avtomobili prižgani.

Kot drugo pa notranji zrak na dolgi rok ni svež. Jaz notranje kroženje redko uporabljam, ker ni potrebe, ker A) na vsake dve leti polnim klimo, naredim dezifenkcijo, klime in zračnih kanalov, B: redno menjavam kabinski filter in dam vedno najboljšega.

PRi filtrih je še kako opazna razlika.. saj poceni slabo filtrirajo, delce in smrad od zunaj.

Tako, d avečina ne razumete funkcije in uprabe notranjega krožanja zraka.
lp

madebenc ::

S katero tipko pa vklopiš notranje kroženje zraka?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: madebenc ()

bambam20 ::

madebenc je izjavil:

S katero tipko pa vklopiš notranje kroženje zraka?


Simobil je avtomobil pa puščica v njem.



Samo ni nujno. Starejši modeli vozil imajo puščice v krogu.

Prva desno od gumba gretje zadnjega stekla

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

xmetallic ::

bambam20 je izjavil:

Če obstaneš v tunelu je slab zrak. A si ti že kdaj bil v kakšnem tunelu ? Avtomobili imajo kabinski filter in če je ta čist in svež ne boš ti v avto dobil zunanjih vonjav. Zakaj pa pri domači klimi ne vklapljaš kroženje zraka oz, ne zapreš dovod iz zunaj ?

Ker je zunanja enota zunaj?

bambam20 je izjavil:


Tako, d avečina ne razumete funkcije in uprabe notranjega krožanja zraka.
lp

Če stojiš v tunelu smeš uporabit, če se pelješ skozi polje na katerem je kmet 30 min prej stresel gnoj pa ne smeš? Ker ta use case ni napisan v knjigi? Ti se preveč ukvarjaš s tem kako drugi uporabljajo funkcije v svojih vozilih. Zakaj ne bi funkcije avtomobila izkoristil še za kaj drugega, če lahko? Ker ne piše v knjigi? Na mleku tudi ne piše vseh 350515121001541004552120 jedi, kjer ga lahko uporabiš, ne piše da lahko z njim hraniš mačka, pa ga ljudje vseeno uporabljamo v vse te namene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: xmetallic ()

Arey ::

Pa rad bi videl kabinski filter zraka ki ti filtrira PM10 delce in/ali pline ki imajo neprijeten vonj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Arey ()

hmm23 ::

Pri avtomatskih klimah imaš 2 temperaturi za nastavit, čemu 2?

matobeli ::

Dvo ali več conska klimatska naprava se temu reče. Nastavitev po želji uporabnika.

Niso pa vse avtomatske dvoconske.

avtek ::

Pa se vam ne zdi to bedarija? :) Pač razumem, če si nekdo nastavi da piha vanj, v noge itd...Sicer se pa zrak tako ali drugače v avtu premeša... Kaj menite vi?

Magic1 ::

Temu se reče luksuz. Ni nujno potrebno, lahko pa plačaš (večinoma ti vsilijo, če želiš nekaj drugega). Nobel avtomobili imajo še zadaj za nastavljat.
Magic

GupeM ::

avtek je izjavil:

Pa se vam ne zdi to bedarija? :) Pač razumem, če si nekdo nastavi da piha vanj, v noge itd...Sicer se pa zrak tako ali drugače v avtu premeša... Kaj menite vi?

Imam dvoconsko klimo. Dokler se voziš po ravnih cestah (avtoceste), je zadeva res uporabna. Meni je stalno vroče, mojo stalno zebe. Tako si lahko jaz nastavim na 18, ona pa na 24. Problem je, ko z avtoceste prideš na regionalno/lokalno ovinkasto pot. Takrat se pa zrak pošteno začne mešati in kar naenkrat začutiš "vroč" zrak z desne strani.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

smrad po klimi

Oddelek: Na cesti
376166 (3639) TheBlueOne
»

Audi A4 B8.5 - rošenje stekel? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
504542 (2851) MostWanted
»

Navadna klima v avtu

Oddelek: Na cesti
334269 (3400) s6c-gEL
»

zarošene šipe, klima (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5314245 (12935) energetik
»

Problem z rošenjem stekel

Oddelek: Na cesti
417306 (5883) energetik

Več podobnih tem