Forum » Elektrotehnika in elektronika » izdelava avtomatske klime v avtu
izdelava avtomatske klime v avtu
korenje_ver2 ::
Zdravo.
Jaz bi rad izdelal napravo, ki bi avtomatsko vklapljala in izklapljala klimo v avtu. Rad bi imel tudi LCD zasloncek, ki bi kazal podatke o temperaturi, mogoce celo temperaturo na razlicnih koncih v avtu (4 senzorji) :D
Zanima me torej kaj vse rabim, kako sprogramirat cipe, predvsem za LCD zaslon. Vse skupaj naj bi bilo priklopljeno na 12V napajanje (tm kjer je radio). Vse skupaj bi bilo v Opel corsi.
BTW, nujno zelim met LCD ekrancek, ker lepo zgleda :D
Torej kako nej se lotim dela? (sem strojnik, programiranje cipov mi je pa spanska vas, za enkrat).
Jaz bi rad izdelal napravo, ki bi avtomatsko vklapljala in izklapljala klimo v avtu. Rad bi imel tudi LCD zasloncek, ki bi kazal podatke o temperaturi, mogoce celo temperaturo na razlicnih koncih v avtu (4 senzorji) :D
Zanima me torej kaj vse rabim, kako sprogramirat cipe, predvsem za LCD zaslon. Vse skupaj naj bi bilo priklopljeno na 12V napajanje (tm kjer je radio). Vse skupaj bi bilo v Opel corsi.
BTW, nujno zelim met LCD ekrancek, ker lepo zgleda :D
Torej kako nej se lotim dela? (sem strojnik, programiranje cipov mi je pa spanska vas, za enkrat).
Phoebus ::
Pa a veš, da moraš za primerno delovanje povezati ne le analognega "reglarja" za temperaturo, ampak tudi ventilator, preklop kam naj piha, ter (kar je nemogoče) jakost pozameznih lukenj pihanja? Pa da moraš napisat program ki bo dovolj pameten da se ti ne bo zanohtal medtem ko boš švical pod pazduhami?
korenje_ver2 ::
ne ne... hocem sam da se vklop oz izklop tist gumb za klimo, ko je dosezena primerna temperatura. s tem da zacne avtomatska klima delovat, ko dejansko jz prtisnem na gumb za vklop klime. Potem bi mel se 2 gumba za reguliranje temperature.
LCD, ki bi ga uporabil bi bil tale:
POVEZAVA
LCD, ki bi ga uporabil bi bil tale:
POVEZAVA
panece ::
Avtomatska klima je en velik komercialni trik, ki se zakorenini v naših glavah. na dobrem m3 doseči v zraku temperaturni gradient večji od 2C je praktično nemogoče. Pa tudi gumba ni tako težko obrniti. Kje pa piše da je tisti "program" napisan ravno na tvoje trenutno počutje. Kaj pa ko je njemu vroče in njo zebe. Sploh pa so tovrstne avtomatike pod velikim vprašajem. Kje boš pa meril temperaturo? Če si fizik in praktik pusti tako kot je, saj je večja verjetnost da kaj poslabšaš kot izboljšaš, čas pa porabiš za kaj boj zabavnega.
korenje_ver2 ::
mal mesate vi ta pojem "avtomatska klima". Zame je avtomatsko to, da samodejno vklopi in izklopi klimo. Ne pa ostale funkcije kot je naprimer kje bo mrzu zrak pihal ipd...
Azrael ::
Variant kako dela klima je precej.
Najbolj enostavno je stikalo 1/0. Torej, ko hočeš hlajenje vklopiš stikalo in zadeva hladi. Zelo enostavno in zelo neugodno za osebke v vozilu in kompresor klime.
Klima s termostatom, kot pri domačih hladilnikih in zamrzovalnikih. Termostat omogoča približno konstantno temperaturo hladilnega zraka. Seveda je treba še vedno imeti občutek za stvar in paziti, da se zrak v vozilu ne ohladi preveč, saj je to vse prej kot zdravo. Prvo izvedbo je možno predelati na termostat, problem je le, da je običajno potrebno razdreti armaturo in še kaj, da se pride do uparjalnika klime.
Avtomatske klime pa so raztegljiv pojem.
Obstajajo od takih, ki samo merijo temperaturo v vozilu in zunaj, za regulacijo pa skrbi termostat, kot v 2 varianti (tu je avtomatika samo fancy display), pa vse do takih, kjer računalnik uravnava tako moč in čas delovanja klime in gretja, zna prestavljati poti kroženja zraka in tako drži konstantno temperaturo v vozilu ali pa temperaturo drži nekaj stopinj nižje, kot je zunanja, odvisno od želja in nastavitev.
Torej za rešitev vprašanja je potrebno vedeti, kaj dotično vozilo ponuja. Če je klima taka, da omogoča samo vklop in izklop kompresorja in tudi ni v vozilu nekih servomotorčkov za premikanje loput je največ kar bi avtomatika zmogla, malce bolj dodelan sistem, kot je enostavni s termostatom. To pomeni, meritev zunanje temperature in ustrezno prilagajanje notranje.
OK, res je možno vgraditi vse in še več, samo to stane in se poraja vprašanje o smiselnosti, saj se lahko zgodi, da bo predelava dražja kot zamenjava za drugo vozilo, ki vse to ima.
Če pa vozilo vse te drobnarije že ima, le avtomatske klime nima, je najboljša rešitev dokupiti manjkajoč modul avtomatske klime.
Najbolj enostavno je stikalo 1/0. Torej, ko hočeš hlajenje vklopiš stikalo in zadeva hladi. Zelo enostavno in zelo neugodno za osebke v vozilu in kompresor klime.
Klima s termostatom, kot pri domačih hladilnikih in zamrzovalnikih. Termostat omogoča približno konstantno temperaturo hladilnega zraka. Seveda je treba še vedno imeti občutek za stvar in paziti, da se zrak v vozilu ne ohladi preveč, saj je to vse prej kot zdravo. Prvo izvedbo je možno predelati na termostat, problem je le, da je običajno potrebno razdreti armaturo in še kaj, da se pride do uparjalnika klime.
Avtomatske klime pa so raztegljiv pojem.
Obstajajo od takih, ki samo merijo temperaturo v vozilu in zunaj, za regulacijo pa skrbi termostat, kot v 2 varianti (tu je avtomatika samo fancy display), pa vse do takih, kjer računalnik uravnava tako moč in čas delovanja klime in gretja, zna prestavljati poti kroženja zraka in tako drži konstantno temperaturo v vozilu ali pa temperaturo drži nekaj stopinj nižje, kot je zunanja, odvisno od želja in nastavitev.
Torej za rešitev vprašanja je potrebno vedeti, kaj dotično vozilo ponuja. Če je klima taka, da omogoča samo vklop in izklop kompresorja in tudi ni v vozilu nekih servomotorčkov za premikanje loput je največ kar bi avtomatika zmogla, malce bolj dodelan sistem, kot je enostavni s termostatom. To pomeni, meritev zunanje temperature in ustrezno prilagajanje notranje.
OK, res je možno vgraditi vse in še več, samo to stane in se poraja vprašanje o smiselnosti, saj se lahko zgodi, da bo predelava dražja kot zamenjava za drugo vozilo, ki vse to ima.
Če pa vozilo vse te drobnarije že ima, le avtomatske klime nima, je najboljša rešitev dokupiti manjkajoč modul avtomatske klime.
Nekoč je bil Slo-tech.
korenje_ver2 ::
no jz kle nisem hotu porocila, kaj je avtomatska klimatska naprava po vasih definicijah, sem pa povedu kaj hocem naresti. (pa doplacilo za avtomatsko klimatsko napravo je 1050 eur, kar ni glih ceneje od dveh čipov in enega lcdja).
Azrael ::
Lej, razen cifre v zadnjem postu nisi podal ničesar konkretnega in se posledično ni kaj čuditi, da je razprava precej splošna in na za povrhu na nivoju osnov. Ljudje ne vedo kaj imaš v mislih, če tega ne predstaviš.
Zelo bo pomagalo, če poveš za kateri avto konkretno rabiš tako rešitev. Mogoče se bo našel kdo, ki je imel enak problem in ga je uspešno rešil, ali pa bo vsaj upanje na bolj konkretne namige in ideje.
Zelo bo pomagalo, če poveš za kateri avto konkretno rabiš tako rešitev. Mogoče se bo našel kdo, ki je imel enak problem in ga je uspešno rešil, ali pa bo vsaj upanje na bolj konkretne namige in ideje.
Nekoč je bil Slo-tech.
korenje_ver2 ::
jz mislim da sem vse povedal v prvem postu.
oz ce ti se enkrat povem: zelim narediti napravo, ki bo preklopila stikalo na 0, ko bo dosezena neka minimalna temperatura in potem spet preklopila na 1, ko bo dosezena neka maksimalna temperatura. te temperature bi dolocil z dvema gumboma. vse skupaj pa bi se prikazovalo na lcd zasloncku, ki bi kazal nastavljeni temperaturi (oz eno temperaturo) ter trenutno temperaturo. klima, ki je ze v avtu, ni avtomatska. Ko vklopim klimo, zacne pihati iz zracnikov zrak s konstantno temperaturo.
jasno zdej?
kle je se fotka, ka sm jo naredu z mojim povrsnim znanjem :P
oz ce ti se enkrat povem: zelim narediti napravo, ki bo preklopila stikalo na 0, ko bo dosezena neka minimalna temperatura in potem spet preklopila na 1, ko bo dosezena neka maksimalna temperatura. te temperature bi dolocil z dvema gumboma. vse skupaj pa bi se prikazovalo na lcd zasloncku, ki bi kazal nastavljeni temperaturi (oz eno temperaturo) ter trenutno temperaturo. klima, ki je ze v avtu, ni avtomatska. Ko vklopim klimo, zacne pihati iz zracnikov zrak s konstantno temperaturo.
jasno zdej?
kle je se fotka, ka sm jo naredu z mojim povrsnim znanjem :P
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: korenje_ver2 ()
Jackal ::
Tole, kar si narisal ni problem naredit. Imam narejeno eno zelo podobno vezje, le da namesto releja za AC reguliram ventilator s PWM, prikaz pa imam narejen na klasičnem LCD zaslonu, ki zmore 2x16 znakov (tekstovni).
Problem, ki pri takšni kontroli nastane je to, da s tem skrajšaš življenjsko dobo kompresorja klime, ker se bo pogosto vklapljal in izklapljal. Malo bi mogoče že pomagalo, če bi naredil malo histereze (klima se vklopi recimo 1°C nad nastavljeno temperaturo in se izklopi 1°C pod nastavljeno temperaturo)
Problem, ki pri takšni kontroli nastane je to, da s tem skrajšaš življenjsko dobo kompresorja klime, ker se bo pogosto vklapljal in izklapljal. Malo bi mogoče že pomagalo, če bi naredil malo histereze (klima se vklopi recimo 1°C nad nastavljeno temperaturo in se izklopi 1°C pod nastavljeno temperaturo)
Walking the way is something completely different than imagining the way.
korenje_ver2 ::
ja sej. nastavil bi temp na ene 25°C, in bi se klima vklopla pri 27, izklopla pa pri 24
jackal, pa a bi lahko dobu shemo za tvoj sistem, pa kako si sprogramiru mikrokontroler...
jackal, pa a bi lahko dobu shemo za tvoj sistem, pa kako si sprogramiru mikrokontroler...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: korenje_ver2 ()
Jackal ::
Zadeva ni čisto tako trivialna kot izgleda (da vržeš skupaj par elementov in program v čip in voila).
No, če te zanima se oglasi na ZS.
No, če te zanima se oglasi na ZS.
Walking the way is something completely different than imagining the way.
SodVina ::
Naceloma bi bilo malenkost bolje, ce nebi vezal to na vklop/izklop klime, ampak na jakost ventilatorjev. Tako bi pri nastavljeni 25C pihalo pri 30 bistveno bolj kot pri 26. Tudi klima se nebi rabila vklaplajt in izklapljat toliko. Vsaj tako bom naredil jaz, ce se mi bo dalo - V mislih imam namrec zelo podeben projekt, le da se ga bom lotil z 8051 uC in ds1621 termometrom, ki ima ze funkcijo termostata. Pa lcd bo navaden multi-7 segmentni. 2051 thermometer
lp,
SodVina
lp,
SodVina
korenje_ver2 ::
ce bi vezal na ventilator, bi klima vedno delala z enako mocjo, kar bi se kazalo pri ene 5% vecji porabi goriva pri mojem avtu.
korenje_ver2 ::
hmm vidm da je ta AT2313 MC ful lazje programirat. Ker mikrokontroler je najlazje programirat? (zaenkrat se nisem nikoli programiral takih zadevic). Pa kero napravo rabim za programiranje cipov (tistih ta najbolj priporocljivih)?
Phoebus ::
Joj, k boš še kaj pokvaru v avtu
Tisti ki je govoril o tem da je avtomatska klima komercialni nateg, pa da je nemogoče da bi rešil stvar ko njo zebe, njemu pa je vroče, se očitno ni vozil z malo večjim in boljšim avtom. Ne le da so večpodročne, ampak poznamo tudi zadevo, ki se ji reče "zračna zavesa" in je dosežena s pravilno pozicioniranimi (in seveda nadzirani glede pihanja in smeri) šobami za zrak.
Ne govorim na pamet- zelo lepo je ko premraženke ne zebe, tebi je pa glih fajn
Tisti ki je govoril o tem da je avtomatska klima komercialni nateg, pa da je nemogoče da bi rešil stvar ko njo zebe, njemu pa je vroče, se očitno ni vozil z malo večjim in boljšim avtom. Ne le da so večpodročne, ampak poznamo tudi zadevo, ki se ji reče "zračna zavesa" in je dosežena s pravilno pozicioniranimi (in seveda nadzirani glede pihanja in smeri) šobami za zrak.
Ne govorim na pamet- zelo lepo je ko premraženke ne zebe, tebi je pa glih fajn
korenje_ver2 ::
ce bi komu uspelo narediti tako vezje, bi blo to precej univerzalno in mozno integrirat v vse avte brez avtomatske klime. (pojem avtomatska klima je to, da se klima vklaplja in izklaplja (piha mrzel zrak) ob doloceni temperaturi).
ce bi imela se dodatek za regulacijo hitrosti ventilatorjev, bi bilo to tolk boljs. kvecjemu problem je to, da ce imas nastavljeno da ti piha v vetrobransko sipo, da ne mores met zaprtega kroznega sistema... tko da mogoce se kaksen koracni motor za vrtenje gumba? :P
ce bi imela se dodatek za regulacijo hitrosti ventilatorjev, bi bilo to tolk boljs. kvecjemu problem je to, da ce imas nastavljeno da ti piha v vetrobransko sipo, da ne mores met zaprtega kroznega sistema... tko da mogoce se kaksen koracni motor za vrtenje gumba? :P
neoto ::
Korenje...
Daj bodi resen in se spravi na nekaj majhnega prej. Če še nisi programiral mikrokontrolerjev in tudi tu tistih, ki imajo nekaj pojma sploh ne poslušaš, predvidevam, da se ti čisto nič ne sanja o tem, česa bi se rad lotil...
Avtomatska klima z LCD? Začni z osnovami!
V tem projektu boš moral delat z motorji (pogon ventilatorja, zapiranje/odpiranje loput), senzorji (temperatura - zunanja, notranja, temperatura hladnega zraka, temperatura motorja oz. ogrevanja), regulacijo (verjemi, da te bo on/off veliko dražje prišla z leti kot če kupiš originalno klimo! - okvara kompresorja je neizbežna), programiranjem mikrokontrolerjev (ki je itak že samo po sebi velik zalogaj za začetnika) ipd.
Če boš tole želel narediti tako, da bo resnično uporabno, upoštevaj, da boš za takšen projekt potreboval kakšno leto ali več (razen če nimaš drugega dela).
Začni s protoboardi in osnovami elektronike in mikroprocesorjev. Ko boš prižigal LEDice preko mikrokontrolerja, priklopi gor še kakšen LCD. Ko ti bo to delalo, priključi na mikrokontroler (uC) še kakšen senzor. Potem pa naštudiraj še malo močnostne elektronike in poskusi poganjat kakšen motor. Ko boš na tej stopnji pa se ti bo začelo sanjati, kako in kam naprej!
Daj bodi resen in se spravi na nekaj majhnega prej. Če še nisi programiral mikrokontrolerjev in tudi tu tistih, ki imajo nekaj pojma sploh ne poslušaš, predvidevam, da se ti čisto nič ne sanja o tem, česa bi se rad lotil...
Avtomatska klima z LCD? Začni z osnovami!
V tem projektu boš moral delat z motorji (pogon ventilatorja, zapiranje/odpiranje loput), senzorji (temperatura - zunanja, notranja, temperatura hladnega zraka, temperatura motorja oz. ogrevanja), regulacijo (verjemi, da te bo on/off veliko dražje prišla z leti kot če kupiš originalno klimo! - okvara kompresorja je neizbežna), programiranjem mikrokontrolerjev (ki je itak že samo po sebi velik zalogaj za začetnika) ipd.
Če boš tole želel narediti tako, da bo resnično uporabno, upoštevaj, da boš za takšen projekt potreboval kakšno leto ali več (razen če nimaš drugega dela).
Začni s protoboardi in osnovami elektronike in mikroprocesorjev. Ko boš prižigal LEDice preko mikrokontrolerja, priklopi gor še kakšen LCD. Ko ti bo to delalo, priključi na mikrokontroler (uC) še kakšen senzor. Potem pa naštudiraj še malo močnostne elektronike in poskusi poganjat kakšen motor. Ko boš na tej stopnji pa se ti bo začelo sanjati, kako in kam naprej!
korenje_ver2 ::
jap ravno zato ker nic ne znam, se hocem lotiti tega.
dejstvo je pa da se programske jezike hitro ucim :D
sej ves.. ko jih par znas, potem kaksen vec ne predstavlja problemov...
dejstvo je pa da se programske jezike hitro ucim :D
sej ves.. ko jih par znas, potem kaksen vec ne predstavlja problemov...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: korenje_ver2 ()
marsovcek ::
Upoštevaj, da elektronika ne bo dovolj, za tak podvig moraš biti tudi precej mehanika. Razkopati armaturko ni tako enostavno... In ko tako pomislim, s stališča avtomobila, se mi zdi vse skupaj... neizvedljivo. Če imaš regulacijo loput ročno, kako misliš to povezati z avtomatiko? Dodati motorčke & zobnike & še kaj, da bodo namesto tebe vrteli gumbe
Smisel avtomatske klime ni samo hlajenje, pozimi te tudi segreje - po potrebi mora pihati toplo. Za to rabiš podatek o temperaturi motorja, pa še kaj. (Pri meni se meri zunanja temperatura, temperatura motorja, temperatura v kabini, dodan je senzor za sonce. Avtomatika določa hitrost ventilatorja, smer in temperaturo zraka. In sproti vse spreminja.)
Smisel avtomatske klime ni samo hlajenje, pozimi te tudi segreje - po potrebi mora pihati toplo. Za to rabiš podatek o temperaturi motorja, pa še kaj. (Pri meni se meri zunanja temperatura, temperatura motorja, temperatura v kabini, dodan je senzor za sonce. Avtomatika določa hitrost ventilatorja, smer in temperaturo zraka. In sproti vse spreminja.)
korenje_ver2 ::
ta klima piha samo mrzlo z isto temperaturo - ene 4°C. ne podpira gretja. loputa ni rocna.
Go-ahead ::
Pred več leti sem kupil rabljeno Citroen Xsaro brez klime. Že pri nakupu sem vedel, da si bom klimo sam vgradil. V kolikor bi klimo vgradil servis bi bil strošek cca 400.000 sit.
Par mesecev sem so mi iskali potrebne dele. Ko sem jih imel večino sem podrl avto
- demontiral armaturo
- demontiral hladilnike
demontiral desni nosilec motorja
-....
Po več kot eno mesečnem ukvarjanju z avtom smo uspeli vse skupaj nekako zagnati, s tem da je vgrajena mehanska klima.
Saj na papirju so vse elektro sheme izredno enostavne, vendar ko ležiš v avtu pred prednjimi sedeži in skušaš razvozlati katera žica je prava za dovod elektrike postane vse skupaj prekleto zajebano.
Tako da kaj takega ne bom nikoli več ponovil čeprav sem se pri tem projektu nekaj naučil.
Če razmišljaš trezno prodaj vozilo in si ga kupi z avtomatsko klimo. Bo malce dražje vendar ko boš odštel porabljene ure sigurno ceneje. Pomisli koiko časa si na ta račun že previsel za PC-jem.
Par mesecev sem so mi iskali potrebne dele. Ko sem jih imel večino sem podrl avto
- demontiral armaturo
- demontiral hladilnike
demontiral desni nosilec motorja
-....
Po več kot eno mesečnem ukvarjanju z avtom smo uspeli vse skupaj nekako zagnati, s tem da je vgrajena mehanska klima.
Saj na papirju so vse elektro sheme izredno enostavne, vendar ko ležiš v avtu pred prednjimi sedeži in skušaš razvozlati katera žica je prava za dovod elektrike postane vse skupaj prekleto zajebano.
Tako da kaj takega ne bom nikoli več ponovil čeprav sem se pri tem projektu nekaj naučil.
Če razmišljaš trezno prodaj vozilo in si ga kupi z avtomatsko klimo. Bo malce dražje vendar ko boš odštel porabljene ure sigurno ceneje. Pomisli koiko časa si na ta račun že previsel za PC-jem.
zcetrt ::
Korenje, jaz bi na tvojem mestu dodal še MP3 player in kontrolo masažnih sedežev s touch padom. Saj imaš že mikrokontroler notri. Če že začneš s takim projektom, lahko namreč potem takoj nehaš, saj si praktično dosegel skoraj vse, kar se da.
Zanimivo, kako se nam na forumu da uvarjati s posamezniki, ki bi jih v situacijah "na štiri oči" odpravili "v trenu oka". Pokaži malo spoštovanja in posluha do ljudi, ki dejansko nekaj obvladajo in si jemljejo čas zate (sam se ne prištevam med njih).
Zanimivo, kako se nam na forumu da uvarjati s posamezniki, ki bi jih v situacijah "na štiri oči" odpravili "v trenu oka". Pokaži malo spoštovanja in posluha do ljudi, ki dejansko nekaj obvladajo in si jemljejo čas zate (sam se ne prištevam med njih).
4.
korenje_ver2 ::
zcetrt, to je hobi dejavnost. to pomeni, da delamo nekaj kjub temu, da se da kupiti ze v trgovini ali pa da je brez smisla.
darkolord ::
Samo eni ste pa tut tapravi...
Mal poglejte teme v tem oddelku... S takim razmišljanjem bi lahko na 99% tem odgovoril z "kupi novo"...
"Televizija mi ne dela" - "kupi novo"
"Avto mi ne vžge" - "Ti bi to popravljal? A veš kaj lahko pokvariš vse, dej rajši novga kupi"
Mimogrede, en model je spacal tale univerzalen kontroler za klimo (za PC sicer). Zna vse kar znajo avtomatske klime, vključno z vrtenjem servotov... Tko da... se da
marsovcek: montaža servo motorčkov na lopute pa res ni neka komplicirana stvar, ki je ne bi mogu narest, če si vzameš nekaj časa
GO-AHEAD: ampak montaža same klime je pa čisto neprimerljiva s samo regulacijo...
Mal poglejte teme v tem oddelku... S takim razmišljanjem bi lahko na 99% tem odgovoril z "kupi novo"...
"Televizija mi ne dela" - "kupi novo"
"Avto mi ne vžge" - "Ti bi to popravljal? A veš kaj lahko pokvariš vse, dej rajši novga kupi"
Mimogrede, en model je spacal tale univerzalen kontroler za klimo (za PC sicer). Zna vse kar znajo avtomatske klime, vključno z vrtenjem servotov... Tko da... se da
marsovcek: montaža servo motorčkov na lopute pa res ni neka komplicirana stvar, ki je ne bi mogu narest, če si vzameš nekaj časa
GO-AHEAD: ampak montaža same klime je pa čisto neprimerljiva s samo regulacijo...
zcetrt ::
Glej, eni modeli so naredili tole, ampak verjetno niso s tem začeli, štekaš
Hotel sem le reči, da je to prevelik zalogaj za začetek. Lahko je daljnosežen plan, a do tedaj je potrebno še mnogo drugih mini projektov. In to je bil tudi "general message" večine postov, ki jih je korenje nekako na hitro ovrgel. Saj popolnoma podpiram ambicioznost, a treba se je zavedati svojih šibkosti... In problemov, ki lahko nastopijo.
Vsekakor pa je veliko zadovoljstvo, če uspeš nekaj spacati sam, pa četudi je (nekoliko) dražje.
Hotel sem le reči, da je to prevelik zalogaj za začetek. Lahko je daljnosežen plan, a do tedaj je potrebno še mnogo drugih mini projektov. In to je bil tudi "general message" večine postov, ki jih je korenje nekako na hitro ovrgel. Saj popolnoma podpiram ambicioznost, a treba se je zavedati svojih šibkosti... In problemov, ki lahko nastopijo.
Vsekakor pa je veliko zadovoljstvo, če uspeš nekaj spacati sam, pa četudi je (nekoliko) dražje.
4.
macromel ::
Hay!
Korenje, skidam kapo ako ti to uspe narediti in da ti bo vsaj 2 dni delalo poleti v avtu...
Namreč, nekoč sem delal tempomat za v avto in ko je bil že popolnoma v funkciji, so se pojavili kakšni manjši ali večji problemi. Seveda se vsak problem reši, le če odmisliš goro časa, znanja in denarja za tako rešitev.
Sicer ni nemogoče narediti to kar želiš... Nekomu, ki obvlada stvar v piko. Ampak, brez perfektnega znanja o avtoelektroniki, mehaniki, delovanju klime in vsega okoli tega... No way. Programiranje je pri tem le nujna postranska stvar. Avto je ena čudna zadeva, kar se tiče elektronike. Začenši od temperaturnih razlik do tresljajev in napetostih v kablih...
Malo sem naredil kalkulacijo stroškov za tvojo zadevo in presega 500 € na grobo. Ko pa je stvar končana, pa še parkrat toliko, da tudi zanesljivo deluje takrat, ko je najbolj nujno.
Lp!
Korenje, skidam kapo ako ti to uspe narediti in da ti bo vsaj 2 dni delalo poleti v avtu...
Namreč, nekoč sem delal tempomat za v avto in ko je bil že popolnoma v funkciji, so se pojavili kakšni manjši ali večji problemi. Seveda se vsak problem reši, le če odmisliš goro časa, znanja in denarja za tako rešitev.
Sicer ni nemogoče narediti to kar želiš... Nekomu, ki obvlada stvar v piko. Ampak, brez perfektnega znanja o avtoelektroniki, mehaniki, delovanju klime in vsega okoli tega... No way. Programiranje je pri tem le nujna postranska stvar. Avto je ena čudna zadeva, kar se tiče elektronike. Začenši od temperaturnih razlik do tresljajev in napetostih v kablih...
Malo sem naredil kalkulacijo stroškov za tvojo zadevo in presega 500 € na grobo. Ko pa je stvar končana, pa še parkrat toliko, da tudi zanesljivo deluje takrat, ko je najbolj nujno.
Lp!
Zgodovina sprememb…
- polepsal: Brane2 ()
panece ::
Naučiti se voziti s kolesom, ne da bi prej parkrat padel, recimo zgoj iz knjig ob odličnem teoretičnem poznavanju newtnovih zakonov je zgolj nemogoče. Sicer pa 99% ljudi, ki se vozi ne ve natančno zakaj zakaj to "znajo". Saj ko se bicikel ustavi ni več ravnotežja.....
Torej lotiti se projekta vztrajati, učiti se, ata daj denar,vztrajati, učiti se, ata daj denar,vztrajati, učiti se, ata daj denar,vztrajati, učiti se, ata daj denar in ugotoviti kaj so ti dobri ljudje svetovali. Potem vsajrazumeš. Nas je nekaj, ki smo šli po tej ekonomsko neupravičeni poti.
Ali lotiti se projekta prideš do 1.2.3. problema, si najdeš kak para izgovor (verjetno celo verjameš v njega) in nikoli ne ugotoviš zakaj projekta nisi dokončal.
Ali si praktik denar zaslužiš na področju, ki ga delansko obvladaš in ga zapraviš tam kjer so te na tak ali drugače način prepričali, da potrebuješ.
Priporočam, da si najprej pošteno odgovoriš kaj je dejanski cilj projekta. LCD displey??!! (bravo komerciala bili ste uspešni) ali ugodje pri vožnji.
Če je odgovor slednji si najprej oglej na WEBu, kaj je toplotno ugodje. Na kratko je to funcija, ki je odvisna od temperature (bravo), vlage v ozračju, hitrosti zraka, toplotnega sevanja (sonce skozi šipe), zunanjih razmer, razpoloženja, barve okolja, oblačila itd itd. Skupno lahko ti faktorji povečajo občutek "?temperature?" tudi za 10oC. Kar povej pri kateri temp. ti je pozimi vroče oz. te zebe in pri kateri poleti. Kako bolj prijetno - manj vroče je ko z avtom zapelješ v senco z vročega sonca. Se je tisti trenutek temp. kaj spremenila. 40C v puščavi ob suhem zraku (poglej si evaporacija človeškega telesa) sploh ni tak problem kot 30C ob 90% vlagi. Pa zakaj je toplota kamina tako prijetna in bolj topla kot navadnega radiatorja, pa čeprav je temp. v sobi v obeh primerih enaka. Poskusimo kritično razmišljati. No hvala b*g* je toplotno ugodje končno celo v RS uzakonjeno in je celo zakonodajalec opustil floskulo o temperaturi kot taki, oz. kriteriju za .....
Ko to naravno funcijo (približek je celo mat. opisljiv) obvladamo, osvojimo še kaj so to temp.šoki za elektroniko. To kar 2 ali 20 ali 200 ur dela v laboratoriju še ni rečeno da je primerno za v avto. Komercialne čipe, žice, načine spajanja itd za resno uporabo (beri več let po Slov cestah kar pozabi oz. preizkusi). Meni je neka podobna zadeva celo 12let delala končalo pa se je s požarom avtomobila - zaradi trenja se je znucala izolacija napajalne žice ,5m stran od elekronike. Potem so tu vibracije, prah, korozija, elektromagnetna kompatibilnost, vzdrževanje, ali so ostali elementi sploh dimenzionirani za regulacijo itd itd . Da o zajemanju merjenja dejanskih veličin (kje in kaj - temp, % vlage, zračni tok) sploh ne govorimo
Programiranje in procesor sta manj kot 1% celotne problematike. Največji člov. podvigi so bili doseženi brez procesorjev (V1, V2, jet motorji, otto motorji, prvi poleti v vesolje, G=m*v, E=Mc2 Abomba itd, itd) in niti približno ni srž problematike.
Ali veste da obstajajo tudi analogni računalniki, ki so in bodo najhitrejši in najzaneslivejši. Aja poglav o zanesljivosti kdaj drugič.
Pa ne se ustrašit. To pot je pač treba prehodit. Le toliko, da nebi kdo mislil, da lahko v garaži naredi to kar dela 100 inž. pri "mercedesu" (ka so blesav da ne kupjo te garaže- ali pa vedo zakaj ne).
Drugač pa fantje pogum in razum. Z majhnimi in zanesljivimi koraki, ki jih vodi dober razum se visoko pride.
Sicer pa bodo Gajtsi in Šparci še nekaj časa dobro živeli,
da o volilnem telesu ne govorimo.
Torej lotiti se projekta vztrajati, učiti se, ata daj denar,vztrajati, učiti se, ata daj denar,vztrajati, učiti se, ata daj denar,vztrajati, učiti se, ata daj denar in ugotoviti kaj so ti dobri ljudje svetovali. Potem vsajrazumeš. Nas je nekaj, ki smo šli po tej ekonomsko neupravičeni poti.
Ali lotiti se projekta prideš do 1.2.3. problema, si najdeš kak para izgovor (verjetno celo verjameš v njega) in nikoli ne ugotoviš zakaj projekta nisi dokončal.
Ali si praktik denar zaslužiš na področju, ki ga delansko obvladaš in ga zapraviš tam kjer so te na tak ali drugače način prepričali, da potrebuješ.
Priporočam, da si najprej pošteno odgovoriš kaj je dejanski cilj projekta. LCD displey??!! (bravo komerciala bili ste uspešni) ali ugodje pri vožnji.
Če je odgovor slednji si najprej oglej na WEBu, kaj je toplotno ugodje. Na kratko je to funcija, ki je odvisna od temperature (bravo), vlage v ozračju, hitrosti zraka, toplotnega sevanja (sonce skozi šipe), zunanjih razmer, razpoloženja, barve okolja, oblačila itd itd. Skupno lahko ti faktorji povečajo občutek "?temperature?" tudi za 10oC. Kar povej pri kateri temp. ti je pozimi vroče oz. te zebe in pri kateri poleti. Kako bolj prijetno - manj vroče je ko z avtom zapelješ v senco z vročega sonca. Se je tisti trenutek temp. kaj spremenila. 40C v puščavi ob suhem zraku (poglej si evaporacija človeškega telesa) sploh ni tak problem kot 30C ob 90% vlagi. Pa zakaj je toplota kamina tako prijetna in bolj topla kot navadnega radiatorja, pa čeprav je temp. v sobi v obeh primerih enaka. Poskusimo kritično razmišljati. No hvala b*g* je toplotno ugodje končno celo v RS uzakonjeno in je celo zakonodajalec opustil floskulo o temperaturi kot taki, oz. kriteriju za .....
Ko to naravno funcijo (približek je celo mat. opisljiv) obvladamo, osvojimo še kaj so to temp.šoki za elektroniko. To kar 2 ali 20 ali 200 ur dela v laboratoriju še ni rečeno da je primerno za v avto. Komercialne čipe, žice, načine spajanja itd za resno uporabo (beri več let po Slov cestah kar pozabi oz. preizkusi). Meni je neka podobna zadeva celo 12let delala končalo pa se je s požarom avtomobila - zaradi trenja se je znucala izolacija napajalne žice ,5m stran od elekronike. Potem so tu vibracije, prah, korozija, elektromagnetna kompatibilnost, vzdrževanje, ali so ostali elementi sploh dimenzionirani za regulacijo itd itd . Da o zajemanju merjenja dejanskih veličin (kje in kaj - temp, % vlage, zračni tok) sploh ne govorimo
Programiranje in procesor sta manj kot 1% celotne problematike. Največji člov. podvigi so bili doseženi brez procesorjev (V1, V2, jet motorji, otto motorji, prvi poleti v vesolje, G=m*v, E=Mc2 Abomba itd, itd) in niti približno ni srž problematike.
Ali veste da obstajajo tudi analogni računalniki, ki so in bodo najhitrejši in najzaneslivejši. Aja poglav o zanesljivosti kdaj drugič.
Pa ne se ustrašit. To pot je pač treba prehodit. Le toliko, da nebi kdo mislil, da lahko v garaži naredi to kar dela 100 inž. pri "mercedesu" (ka so blesav da ne kupjo te garaže- ali pa vedo zakaj ne).
Drugač pa fantje pogum in razum. Z majhnimi in zanesljivimi koraki, ki jih vodi dober razum se visoko pride.
Sicer pa bodo Gajtsi in Šparci še nekaj časa dobro živeli,
da o volilnem telesu ne govorimo.
kobilica ::
Jaz bi naredil tako,da bi postavil 4 senzorje na razlicnih koncih,potem bi izracunal,koliko je povprecna temperatura,in bi primerjal po nastimani temperaturi (recimo 24-26) in ce bi bila manjsa,bi zacelo greti,ce pa vecja,pa hladiti.Za LCD program bos pa ti poskrbel.
Cingular ::
jezus ste zakomplicirali vso stvar. človek je na začetku hotel samo izklop klime ob določeni temperaturi v vozilu in termometer, tu pa cele doktorate polagate.
Intel E4300@3.3GHz, Asus P5B, 2x1Gb OCZ Gold XTC, WD 400Gb SATAII 16Mb,
Nvidia 8800GTS 320Mb@650/1000, Nec 3540&Lite-On LS, Logitech Z5400,
22" LCD Samsung 225BW, MS Vista Bussines
Nvidia 8800GTS 320Mb@650/1000, Nec 3540&Lite-On LS, Logitech Z5400,
22" LCD Samsung 225BW, MS Vista Bussines
El Barto ::
Res precej komploiciranja.
Moja Alfica ima en senzor (vsaj več jih ne najdem) notranje temperature nameščen nad voznikovimi koleni za ključem za vžig.
Senzor pa je komplet cevka z motorčkom in ventilatorjem, ki vleče zrak preko senzorja, drugi pa je zunaj na ogledalu.
Klima je digitalno nastavljiva in avtomatska in kar dobro deluje, kakor tudi ogrevanje.
Prejšna Alfica pa je imela t.i. ročno klimo, ki se je pač prižigala in izgljapljala (kompresor), kakor ji je narekoval termostat, kakor je bil tudi še en termostat za ogrevanje, smer pihanja in hitrosti ventilatorja pa so bile ročne.
Pač poišči digitalni termostat, ga vgradi v avto in ga veži za vklop in izklop kompresorja klime, ostalo pa sam rihtaš (ventilator in smer).
Moja Alfica ima en senzor (vsaj več jih ne najdem) notranje temperature nameščen nad voznikovimi koleni za ključem za vžig.
Senzor pa je komplet cevka z motorčkom in ventilatorjem, ki vleče zrak preko senzorja, drugi pa je zunaj na ogledalu.
Klima je digitalno nastavljiva in avtomatska in kar dobro deluje, kakor tudi ogrevanje.
Prejšna Alfica pa je imela t.i. ročno klimo, ki se je pač prižigala in izgljapljala (kompresor), kakor ji je narekoval termostat, kakor je bil tudi še en termostat za ogrevanje, smer pihanja in hitrosti ventilatorja pa so bile ročne.
Pač poišči digitalni termostat, ga vgradi v avto in ga veži za vklop in izklop kompresorja klime, ostalo pa sam rihtaš (ventilator in smer).
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
korenje_ver2 ::
jap folk zlo komplicira. jaz sem hotel napraviti samo stikalo, ki se preklopi ob doloceni temperaturi, s tem da temperaturo nastavis z dvema gumboma. oni pa jasno morajo povedat lastnosti klime, kako deluje avtoamtska klima in razglabljajo o udobju...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zamrzovanje šip od znotraj (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 23211 (10202) | bambam20 |
» | Klimatska naprava (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 11503 (9247) | bambam20 |
» | Navadna klima v avtuOddelek: Na cesti | 5616 (4747) | s6c-gEL |
» | zarošene šipe, klima (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 21099 (19789) | energetik |
» | homemade klima za avtoOddelek: Loža | 5187 (4381) | Azrael |