» »

Akumulator - pravilna izbira

Akumulator - pravilna izbira

bosmla ::

Na starejsem motornem kolesu moram zamenjati akumulator. Originlno je vgrajen aku. YTX9 12V 8Ah zagonski tok cca 80A.
Zamenjal bi ga z mocnejsim YTZ12S 12V 11Ah zagonski tok 210A.
Zanima me ali lahko nastanejo kaksne tezave (npr. ali bo polnilni tok altenatorja dovolj, da ga bo polnil) oz. kaksno priporocilo?
  • spremenil: bosmla ()

Brane22 ::

Ne vem kaj je v tem segmentu pričakovano ampak poglej, da bo zadeva AGM ( Advanced Glass Matrix ).

V primerjavi z navadnimi zadevami ima AGM nižjo notranjo upornost in lažje zaštarta pri isti kapaciteti.

Obenem je bolj tolerantna do prefilavanja ( steklena vlakna hitreje rekombinirajo H2 in O nazaj v H2O) ter vibracij ( svinec s plošć praktično nima kam pasti)...

Kar se same kapacitete tiče, se ne bi preveč sekiral. Več Ah lahko prav pride, če ne gre na račun kakakega drugega parametra ( recimo odpornost na vibracije ali mraz)...

Assass1n ::

Men je škripnu še ne en leto star akku v motorju, je 12v 9ah kje se najbolj splača kupit? Dal sem v velog (akumulator.si) mal čez 30€ račun sem pa seveda nekam založu!!!
še ko je na tv-ju moder ekran me `pr src stisne

bosmla ::

@Assass1n Poglej v ono trgovino, iz mojega linka

Torej polnilni tok altenatorja bo dovolj ceprev je stari bil 8Ah novi bi pa bil 11Ah?
Ja drugace zadeva je AGM + ze tovarnisko poljena.

Brane22 ::

Naj bi blo v redu. Akumulatrju načeloma ne škodi, če je nekaj večje kapacitete.

Ampak dostikrat gre ta kapaciteta v danem volumnu na račun drugih parametrov.

Tako da mogoče ni odveč pogledati proti kaki ekstra robustni seriji, tudi če ima mogoče deklariran kak Ah manj.

Recimo pri avtomobilskih programih to vidiš. Robustni akuji za taksiste in podobne službe imajo nekaj manj deklariranih Ah v sitem volumnu, so pa v praksi boljši, ker bolje prenesejo obremenitve, staranje in vibracije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

hojnikb ::

Ja pri baterijah je skoraj vedno tako, da tiste, ki so zmožne prenesit večjo obremenitev, imajo manjšo kapaciteto (pri danem volumnu/teži). Razn tistih, ki so že po dizajnu narejene za visoke bremenitve(NiCd).
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

negotiator ::

Ja pri baterijah je skoraj vedno tako, da tiste, ki so zmožne prenesit večjo obremenitev, imajo manjšo kapaciteto (pri danem volumnu/teži).


:|??

Redke Pb baterije so narejene tako, da bi šparale na teži glede na razmerje zmogljivosti in kapacitete, ponavadi je preprosto tako, da baterija z večjo kapaciteto zmore tudi večji tok.
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

bosmla ::

Ja zgleda da drzi:
3,0kg -> 8Ah (zagonski tok 80A)
3,7kg -> 11Ah (zagonski tok 210A)
ne vem pa od kot taksno povecanje zagonskih tokov.
So pa to vse "gel" akumolatorji (oz. kislina vpite v stekleno volno), ki so namenjeni delovanju v tezkih razmerah.

Brane22 ::

Izogibaj se gel akumulatorjev. Kislinav v steklu je AGM, ne gel.

Gel varianta ima med ploščami žele, ne tekočino. Njihova prednost je v majhnih tokoviuh samopraznjenja, odpronosti na vibracije in hladno vreme ( gel ne zmrzne zlepa.

Njihova velika slabost je, da ne tolerirajo hitrega polnjenja ali prepolnjenja.

Če ga polniš prehitro, nastane ob plošči mehurček, ki ne izgine in na tem mestu plošča degradira.
Za gel aku rabiš res vedet, da toka polnjenja ne boš nikoli presegel.

Zagonski tok povečajo z večjo hrapavostjo prahu na ploščah. Takrat je na voljo večja površina.

Ker pa imajo take plošče manj ostalih materialov, ki skrbijo za režijske zadeve, zelo slabo prenesejo polnjenja in praznjenja.

Robusten aku ima masivno rešetko, ki samo drži prah, ne sodeluje pa neposredno pri polnjenju in praznjenju.

če je rešetka kilava, sčasoma razpade ( korozijski in drugi efekti), prah pa odpade z nje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

theBill ::

Assass1n je izjavil:

Men je škripnu še ne en leto star akku v motorju, je 12v 9ah kje se najbolj splača kupit? Dal sem v velog (akumulator.si) mal čez 30EUR račun sem pa seveda nekam založu!!!


Tu vnesi na desni tip motorja in ti ven vrže akumulatorje, kurirska služba pripelje na dom, poštnina je 5EUR.

http://www.motonet.si/e-trgovina/akumul...

Lahko vzameš dragega Yuasa ali pa cenovno zelo ugodnega gelskega JMT, razliko v ceni pa investiraš v en dober polnilec (kot je že Brane gor napisal, obvezno tok za polnjenje samo 0,8 A) , ki ima tudi funkcijo battery tenderja - pustiš čez zimo priklopljenega na akumulator in ga vzdržuje, nekaj od CTEK http://www.ctek.si/polnilniki/ctek-poln...


Meni dela JMT gel akumulator v hard enduro motorju že 2 sezoni brez problemov. Pa se pri enduru akumulator ne uporablja, ampak dobesedno zlorablja. Dostikrat se ga zaradi malo vožnje in veliko vžigov na terenu sprazni do konca. Alternator ga sicer napolni, ampak le za par vžigov. Potem pa polnjenje doma in jovo na novo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: theBill ()

bosmla ::

imam en taksen manjsi avtomatski polnilec 0,6A (polni max z 13,8V) - naj kupim mocnejsega za aku. 12V 11Ah?

theBill ::

Zakaj bi ga pa rabil, kot battery tender ali samo za napolnit? Če samo za napolnit potem poglej na polnilcu, do katere kapacitete Ah lahko polni. Glede na majhno razliko med 8 Ah in 11 Ah bi verjetno moral biti v redu. Za akumulator je itak bolje da se polni dalj časa z manjšim tokom polnjenja.

5bojan ::

theBill in ostali

Kar se tiče polnilca accu. Tista bedasta omejitev koliko Ah accu lahko polni!

Je tako težko uporabiti logiko in osnovnošolsko matematiko?

1 Ah = 1 Ah

Če tok teče 10 ur in je 0,1 A = to ? Ah
ali
100 A 36 sekund = to ? Ah
Isto sr... pri polnjenju. No ja malo izgub + .

Gre za marketinški nateg. Seveda laični kupec ne bo zadovoljen, če z 0,8 A polni 100 Ah accu 10 ur pa pričakuje da bo poln.

Nekdo, ki pa VE pa ve da bo ta accu napolnjen po cca 160 do 180 urah polnjenja. Če seveda držijo podatki, ki so ponavadi ~ cca pa še kaj "malo manjši" v resnici (dodaj še ~ 50% časa). Polna pa bo. Enkrat.

neon21 ::

Da obudim tole temo. Za svojega renault clia 1.2 bi potreboval nov akumulator. Sedaj je noter 52ah star 6 let in že kaže znake zadnjih izdihljajev. Zdaj me pa zanima ali je primerno v ta moj avto dat not 45ah ali je dosti bolje dati noter 55ah. Za zimo vsekakor bi bilo 55ah bolje ane. Sem pa gledal da nekateri 55ah imao 280a zagonskega toka nekateri pa 480a zagonskega toka. Kaj je bolje?

lovro535v2 ::

večji je zagonski tok lažje bo vžgal pozimi se pa 45ah hitreje nafila in pa tudi hitreje sprazni od 55ah tako da če avto dlje časa stoji je bolje 55ah.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Polnilec akumulatorjev (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11119205 (9552) FireSnake
»

Kje kupiti akumulator (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5021495 (17474) Miha 333
»

Kapaciteta akumulatorja

Oddelek: Na cesti
144025 (3795) fikus_
»

akumulator dci1.5 (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5518760 (14018) tireleap
»

Naj kupim nov akumolator ? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
508949 (7849) RejZoR

Več podobnih tem