» »

Ultralahko letalo

Ultralahko letalo

štekar ::

Živjo.
Zanima me kako je z letenjem ultralahkega letala. Zelo me mika, da bi z takšnim letalcem spoznaval Slovenijo in sosednje je države. Zanima me, npr. da opravim izpit, in si kupim rabljeno UL letalo. Ali lahko potem s tem letalom letim vsepovsod, oz. kako je to določeno, zanima me tudi, če je obvezno pristajanje na letališču ali bi lahko pristajal tudi, na svojem ozemlju, ki je prav tako primerno? Zanima me tudi če se da na UL letalo namontirati plovce?

Lp

Upam da se vam vprašanja ne zdijo čudna.

Invictus ::

Odgovor na vsa tvoja vprašanje je NE.

Razen zadnjega .. lahko daš gor plovce, samo letalo mora biti primerno.Kar večina ultralahkih ni.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

RuN ::

Invictus je izjavil:

Odgovor na vsa tvoja vprašanje je NE.


Zakaj že?

gregor_m ::

Zato ker je letalstvo precej regulirana dejavnost.

Ne pustijo vsakemu kretenu da leta kjerkoli ...


To je tako nerodno napisano, kot da ne smeš letet 10km stran od vzletišča. Ko delaš izpit imaš precej teoretičnega dela, eden od predmetov je tudi letalski predpisi, kjer imaš podatke kje lahko letiš.

Sam imam izpit za jadralno padalo in lahko letimo povsod razen okoli letališč (in še nekaj izjem). Država je razdeljena na več con in za vsako cono je predpisano katera je najvišja dovoljena višina za jadralno padalo.

Za UL letalo velja podobno, če nimaš radijske zveze moraš leteti v conah za vizualno letenje. V praksi bi se moral izogibat okolice Brnika, letališča Maribor.

Če pa bi imel radijsko zvezo bi lahko na določenih conah letel višje, leteti pa bi moral po navodilih radijske kontrole. Po predhodnem dogovoru bi verjetno lahko pristl tudi na Brniku.
Za letenje preko meje Slovenije bi veretno potreboval predhodno doboljenje, kar pa ne more bit nekaj kompliciranega.

Pristajaš vedno na urejenem (športnem) letališču, kjer se plača nekaj takse. Nebi pa vedel kako je, če imaš v lasti travnik, kjer bi bilo mogoče pristat.

pegasus ::

Na "hojladri" lahko letiš le v zračnem prostoru razreda G, ki ga je v evropi ostalo silno malo. Zato se ti v vsakem primeru splača pridobit PPL licenco, potem pa se naprej odločiš na kakšnem tipu enostavnega letala boš letal naokrog.

Isotropic ::

ppl je orenk draga licenca...

Šimpanz ::

Kolk pa stane ppl licenca?

MilanP ::

okol 15 jurjov spusis ce se resno lots

loh pa tut vec

mihec87 ::

http://www.letalska-sola.si/cena-solanj... če razumem okoli 8Keur z 45ur letenja

Isotropic ::

na fs je bilo 6mio sit skupaj z vsemi izpiti ipd. ne vem pa a za ppl al atpl.

pegasus ::

Če me spomin ne vara, je FS diploma smer letalstvo ekvivalent ATPL licenci. Nalet si moraš pa še vedno plačati sam oz. imeti sponzorja.

Če ti je cilj turistično in rekreativno se spreletavati naokrog, je ATPL overkill. Škodi pa seveda ne.
Ena zanimiva zadeva, ki sedaj nastaja, je pipistrel academy.

Invictus ::

Če narediš izpit za športnega pilota, lahko letaš kjerkoli. Seveda v okviru pravil. Po določenem številu naletenih ur pa lahko prevažaš tudi druge.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

štekar ::

Kakšni pa so kaj letni stroški: registracija, zavarovanja,servisi...?

pegasus ::

Visoki.

Isotropic ::

štekar je izjavil:

Kakšni pa so kaj letni stroški: registracija, zavarovanja,servisi...?

itak ga najames, ce ne bos letel okol redno
ultralahka letala majo v bistvu not motor od avta oz. kaksnega motorja (oz. ekvivalenten), tko da tuk draga tut niso. krmilne povrsine so tut mehansko vodene, tko da samo preveris, ce se normalno premikajo, pa je to to. (ni brez razloga postopek ob vzletu, da das motor na max. in sprobas vse te povrsine)
se pa verjetno zakomplicira ob morebitni poskodbi na trupu.

vsaj po moji strokovni presoji...
mogoce se motim sicer, ampak za take redne servise nebi smel biti drag

http://www.rabim.info/aeroprodukt-proiz...
tele vpras pa si izmisli kaksen model aviona pa je.

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

Isotropic je izjavil:

štekar je izjavil:

Kakšni pa so kaj letni stroški: registracija, zavarovanja,servisi...?

itak ga najames, ce ne bos letel okol redno
ultralahka letala majo v bistvu not motor od avta oz. kaksnega motorja (oz. ekvivalenten), tko da tuk draga tut niso. krmilne povrsine so tut mehansko vodene, tko da samo preveris, ce se normalno premikajo, pa je to to. (ni brez razloga postopek ob vzletu, da das motor na max. in sprobas vse te povrsine)
se pa verjetno zakomplicira ob morebitni poskodbi na trupu.

vsaj po moji strokovni presoji...
mogoce se motim sicer, ampak za take redne servise nebi smel biti drag

http://www.rabim.info/aeroprodukt-proiz...
tele vpras pa si izmisli kaksen model aviona pa je.

Ultralahka letala že 30 let nimajo več noter avtomobilskih motorjev ... Mogoče kaka home-made varianta, ampak komercialna ne.

Letalo je treba pogledati precej natančno pred vsakim letom glede poškodb. V zraku se težko ustaviš. Oz. se par sto metrov nižje ...

Tvoja strokovna presoja precej šepa. Redni servisi so precej pogosti (pač glede na število ur letenja) in jih mnora izvesti pooblaščen servis. Drugače pač ne smeš leteti.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Isotropic ::

Rotax
dvomim, da so kaj bolj sofisticirani od sodobnih bencinarjev, kvecjemu manj
pooblasceni servis je itak samoumeven, dvomim pa, da so neki hudi denarji

http://www.copanational.org/FlyingUltra...
lahko, da je v slo kaj drugace... sam ce bi bili nekaj orenk striktni, dvomim, da bi unemu odpovedal motor
Because all ultralights are “owner-maintenance” you can do your own work or hire someone to do it for you.

Zgodovina sprememb…

Isotropic ::

pa se cena pipistrela
http://www.planecheck.com/index.asp?ent...
na prvi sliki se fajn vidi kokpit in je celoten mehanski (pedala). se vedno pravim, da vzdrzevanje ni lih hudo.
seveda moras preveriti poskodbe, ogljikova vlakna so obcutljiva glede tega bolj kot kovina.

ni pa to nek space shuttle.

Smurf ::

Tole je cisto laicno mnenje.

Jaz sem letal kot sopotnik ze kar nekajkrat s Pipistrelom, ki uporablja Rotax motor in se mi je zdel manj sofisticiran od avtomobilskih motorjev (pac preizkusena tehnologija). Vso krmiljenje je cisto mehansko (ponovno tako je najmanjsa verjetnost, da odpove).
Pred vzleti nismo nikoli delali nekih natancnih pregledov (mogoce je trajalo minuto), je pa mozno, da so vecji pregledi narejeni kasneje v garazah.

jype ::

Smurf> in se mi je zdel manj sofisticiran od avtomobilskih motorjev

Jasno. By design.

Smurf> Pred vzleti nismo nikoli delali nekih natancnih pregledov (mogoce je trajalo minuto), je pa mozno, da so vecji pregledi narejeni kasneje v garazah.

A pred speljevanjem kdaj minuto hodiš okoli osebnega avtomobila?

Isotropic ::

preveris krmilne povrsine in baje zalavfas motor na polno, da vidis, ce bo kasljal, crknil...

pegasus ::

Isotropic je izjavil:

Rotax
dvomim, da so kaj bolj sofisticirani od sodobnih bencinarjev, kvecjemu manj
pooblasceni servis je itak samoumeven, dvomim pa, da so neki hudi denarji
V prvi točki imaš prav - letalski traktorji so tehnologija iz 30. let prejšnjega stoletja. Vsi fail scenariji so dobro poznani in razumljeni, da se lahko za vsak primer spiše procedura.
V drugem delo pa se motiš ;) Za ilustracijo - prop je na motor pritrjen s šestimi vijaki, od katerih vsak stane 120€ in ima svojo serijsko številko in dokumentacijo, sledljivo do železarne, ki ga je ulila. Also, letalski mehanik s svojim podpisom v dnevnik letala odgovarja doživljensko za svoje delo. Unlike naši šalabajzerji po avto servisih ...

Smurf ::

jype je izjavil:


Smurf> Pred vzleti nismo nikoli delali nekih natancnih pregledov (mogoce je trajalo minuto), je pa mozno, da so vecji pregledi narejeni kasneje v garazah.

A pred speljevanjem kdaj minuto hodiš okoli osebnega avtomobila?

V 99% ne.

Isotropic ::

to z vijaki je klasika za aero sektor, avto ma podobne, sam da niso tako sofisticirani - ni tako striktna kakovost materiala kot pri avionih)
tut sicer bi rekel, da so ti vijaki manj zahtevni od unih, ki so na a380 (po zahtevani kakovosti, trdnosti). cena je pa tudi funkcija narocenega st. kosov.

je pa zanimivo, da obstajajo celotne firme, ki delajo samo vijake za avione (in jih razvijajo po specifikacijah airbusa, boeinga). delno tut razlog za zamudo a380, ce se prav spomnim, ker niso mogli sfolgat vsega naenkrat.

T0RN4D0 ::

PPL pride dobrih 7k, za ultralahko mislim da lahko narediš manj zahteven izpit ki pride dobrih 4.5k.

Če si hočeš kupit svojega te bo kar lepo udarilo po denarnici, če boš redno letel računaj na kakšnih 10k € stroškov na leto. Najemi v klubih so sicer še kar znosni, nekih 60€ na uro letenja (timer vklopiš v zraku po vzletu.

Kako je s privat pristanki ne vem, ma kokr mamo pri nas papirologije si mislim da bi hitro kdo kompliciral. Pa pravo letalo, kakšnega virusa ne moreš ravno na vsaki njivi parkirat.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tudi letala imajo programske hrošče (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5125434 (9471) Utk
»

Prvi strmoglavljeni Boeing 737 Max 8 dan pred nesrečo komaj rešili (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
11729612 (19890) poweroff
»

ZDA regulirajo brezpilotne zrakoplove

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
4115381 (11733) Mare2
»

Zelo odporno rc letalo za začetnika

Oddelek: Loža
214661 (4069) Matevz96
»

Pilot - šolanje, finance..

Oddelek: Šola
93098 (2794) geniuus

Več podobnih tem