» »

Gretje v avtomobilu - kaj je optimalno?

Gretje v avtomobilu - kaj je optimalno?

Temo vidijo: vsi
1 2
3
4 5

St235 ::

kar tebe sprašujem je zakaj potem to taisto olje zliješ ven in poleti naliješ slabše? Če zato, ker narediš dovolj kilometrov, da menjaš, ker je treba menjat olje in prišparaš par EUR na 10-40w potem ok. Če pa zato ker 10w-40 poleti boljše maže od 5-40w pa samo ROFL.

Kar ti hočem povedat je, da če imaš poeltno in zimko olje kot ti temu praviš ni to popolnoma nič boljše, kot če bi imel celo leto 5-40w.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Engineer_ ::

St235 je izjavil:

kar tebe sprašujem je zakaj potem to taisto olje zliješ ven in poleti naliješ slabše? Če zato, ker narediš dovolj kilometrov, da menjaš, ker je treba menjat olje in prišparaš par EUR na 10-40w potem ok. Če pa zato ker 10w-40 poleti boljše maže od 5-40w pa samo ROFL.


ker delam grozne kilometre in servisni interval slučajno sovpada z letnim časom kar izkoristim za vlivanje različnih olj.

letno naredim 2 do 4 redne servise. Povprečno je okoli 3, kar mi malce zjebe situacijo.

grem poleti na izlet čez norveško z avtom in pade 1 servis takoj.

Zgodovina sprememb…

...:TOMI:... ::

Ma jao ti res ne veš, kaj ti hočemo povedat. Inž. pa tak. Pf.
Tomi

Engineer_ ::

...:TOMI:... je izjavil:

Ma jao ti res ne veš, kaj ti hočemo povedat. Inž. pa tak. Pf.


si se že vozil po takem in poizkušal avto vžgat v takem?


povprečje v Oslu pozimi.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Engineer_ je izjavil:

St235 je izjavil:

Namreč razlika med 5-40w in 10-40w ni v tem kako mažeta pri 100 stopinja, niti kako pri 20 niti kako pri 0 ampak kako mažeta pri -20.


bravo, zadel si žebel na glavo. Zakaj pa misliš da to počnem? zato ta geekom na slo-techu o tem pišem? Valda da dam boljše olje notri zato da je pozimi boljše mazanje motorja dokler se motor ne ogreje. Kar pomeni da da prižgem motor in se lahko mučim po snegu in odkopljem avto ven kadarkoli se mi zljubi brez da bi moral pred tem čakati 10 minut da bi se segrel.

obrnem ključ in zabava se prične. mazanje je vredu, motor v brezhibnem stanju.
In zakaj bi potem poleti dal notri 10W-40, če pa je tudi poleti 5W-40 enakovredno ali boljše kot 10W-40?

krneki0001 je izjavil:

Olja iz leclerka pa nebi kupil. sorry, ampak če je tam v akciji je moral biti v skladišču že nekaj let, dobili so ga pa verjetno s kompenzacijo slabo za slabo.
Sploh če pogledaš nalepko in vidiš, da je še od prejšnje serije, ki so jo nehali prodajat uvozniki že kake 3 leta nazaj.
Ni res, v Leclercu se prodajajo enaka olja kot v običajnih štacunah z avto deli. Recimo Castrol 5W-40 C3, ki ga jaz uporabljam, je precej nov izdelek. Povsem enake nalepke kot drugje, samo s francoskimi napisi. Datum izdelave je bil pa ene 4 mesece preden sem ga nabavil.

krneki0001 je izjavil:

Za moj avto je servis okoli 52 evrov. 5 litrov olja shell helix 10W-40 stane 25 evrov, filter olja je 6 evrov, zračni filter je 9 evrov in 4 svečke stanejo 12 evrov. Delo opravim sam. Menjam pa to na vsakih 12.500 prevoženih kilometrov.
Tudi pri meni, le da rabim samo 3L olja, stane pa 21EUR, pa je 5W-40 in polna sintetika.

Zgodovina sprememb…

...:TOMI:... ::

Ne boš priznal zmote? Raje tukaj z enimi severnajki utrujaš. Sploh pa kaj ima veze več metrov snega, važna je temperatura. Pojdi v Babno polje, bo bolj mrzlo, kot pa tamle. Doh, kdo ti je dal diplomo?

Olje od uvoznika ni nič boljše, kot moj predlog, samo bolj zlatarske cene ima. Očitno ti mašina pove, da je to olje boljše. Se pogovarjaš z avtom, ker skrbiš zanj, kot da je dojenček.


Avtorju teme glede gretja: nabavi webasto, če se ti ne segreje.
Tomi

energetik ::

...:TOMI:... je izjavil:

Ne boš priznal zmote? Raje tukaj z enimi severnajki utrujaš. Sploh pa kaj ima veze več metrov snega, važna je temperatura. Pojdi v Babno polje, bo bolj mrzlo, kot pa tamle.
Se strinjam, sploh glede Osla, ki ima precej milo podnebje glede na S Norveške. Vem, sem bil tam.
The coldest temperature recorded is −27.1 °C (−16.8 °F) in January 1942.
Oslo @ Wikipedia

...:TOMI:... je izjavil:

Avtorju teme glede gretja: nabavi webasto, če se ti ne segreje.
Oziroma vsaj električni block heater, je precej ceneje in tudi učinkovito.

Zgodovina sprememb…

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

St235 je izjavil:

kar tebe sprašujem je zakaj potem to taisto olje zliješ ven in poleti naliješ slabše? Če zato, ker narediš dovolj kilometrov, da menjaš, ker je treba menjat olje in prišparaš par EUR na 10-40w potem ok. Če pa zato ker 10w-40 poleti boljše maže od 5-40w pa samo ROFL.


ker delam grozne kilometre in servisni interval slučajno sovpada z letnim časom kar izkoristim za vlivanje različnih olj.

letno naredim 2 do 4 redne servise. Povprečno je okoli 3, kar mi malce zjebe situacijo.

grem poleti na izlet čez norveško z avtom in pade 1 servis takoj.


kaj potem nabijaš, da obstaja olje, ki se poleti boljše obnese od olja,ki se dobro obnese celo leto? To če pač ti delaš dva servisna intervala letno nima veze z idiotizmom, da olje, ki je dobro za zimo ni dobro za poletje. Pač šparaj tistih 10€ in poleti nalivaj 10-40W, pa nehaj smetit temo.

Ko boš imel pa kak konkreten dokaz da je 10-40w pri temperaturi motorja 10 stopinj Celzija boljše od 5-40w pa kar pridi nazaj.

Engineer_ ::

energetik je izjavil:

In zakaj bi potem poleti dal notri 10W-40, če pa je tudi poleti 5W-40 enakovredno ali boljše kot 10W-40?


poleti ni potrebe bo 5w-40 in bi po nepotrebnem v motor vlival dražje olje.
Če že, potem bi poleti v motor dajal 15w-40, morda celo 20w-40 ker takrat nimam potrebe po temperaturah pod 0.

Zgodovina sprememb…

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

...:TOMI:... je izjavil:

Ma jao ti res ne veš, kaj ti hočemo povedat. Inž. pa tak. Pf.


si se že vozil po takem in poizkušal avto vžgat v takem?


povprečje v Oslu pozimi.


daj nehaj se smešit.

Povšrečje v oslu:
Winter (November–March)
Average temperatures:
0,7 to -4,3°C
Min. temperature: -15,3°C
Max. temperature: 13,2°C
The coldest temperature recorded is −27.1 °C (−16.8 °F) in January 1942.

na Babnem polju gre tudi pod -30 pa zato ne prodajajo takih buč kot ti.

Engineer_ je izjavil:

energetik je izjavil:

In zakaj bi potem poleti dal notri 10W-40, če pa je tudi poleti 5W-40 enakovredno ali boljše kot 10W-40?


poleti ni potrebe bo 5w-40 in bi po nepotrebnem v motor vlival dražje olje.
Če že, potem bi poleti v motor dajal 15w-40 ker nimam potrebe po temperaturah pod 0.


Točno to ti govorimo že dve strani pa nisi sposoben razumet. Pa zato ne obstaja poletno in zimsko olje ampak zgolj dejstvo, da dvakrat na leto menjaš olje. Vsi ostali, ki ne naredijo toliko kilometrov pa pač tega ne delajo, ker bi bil višek iditiozmo spomladi po 5.000 km iz motorjo zlit 5-40w in noter nalit 10-40w.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Engineer_ ::

norveška ni samo oslo.

kot slovenija ni samo ljubljana, kljub temu da bi nekateri to želeli.

...:TOMI:... ::

Če bi naš engineer vedel, imajo severnjaki recimo Finska na parkingu električne vtičnice, kamor priklopijo block heaterje in grelce accujev.

Problem pri block heaterju je, da moraš imeti vir, če živiš v bloku, boš vlekel podaljšek?
Tomi

Engineer_ ::

St235 je izjavil:


Točno to ti govorimo že dve strani pa nisi sposoben razumet. Pa zato ne obstaja poletno in zimsko olje ampak zgolj dejstvo, da dvakrat na leto menjaš olje. Vsi ostali, ki ne naredijo toliko kilometrov pa pač tega ne delajo, ker bi bil višek iditiozmo spomladi po 5.000 km iz motorjo zlit 5-40w in noter nalit 10-40w.


olja, če imajo isto specifikacijo, lahko brez problema mešaš. pozimi naliješ notri 5w-40m pomladi pa tankaš notri 10 saj ga motor itak kuri nonstop in moraš olje dolivat med servisnimi intervali.

Zgodovina sprememb…

...:TOMI:... ::

Ne, ni tako, olja ne smeš mešat! Je bo te, jaki mahnik in inž. Joooo
Tomi

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

Vikking je izjavil:


Torej pri hladnem olju imamo višjo viskoznost le-tega, kar pomeni nepravilno mazanje, saj olje še ni na t.i. delovni temperaturi, ki omogoča optimalne mazalne lastnosti.


povsem res, če se uporablja generično olje ki je namenjeno uporabi preko celega leta. sam to poizkušam regulirat z menjanjem olja z oljem, ki je namenjeno uporabi na točno določenem temperaturnem razponu. Zato, da je mazanje optimalno pri povprečni temperaturi tistega letnega časa.

je pa res da večina tega ne počne. pač šparanje in to..


ker vidim, da imaš selektiven spomin in si že pozabil kako neumnost si izjavil včeraj.

Tako, da prosim za pojasnilo v čem v čem je zgoraj opisan idiotizem za motor boljši od stalne uporabe 5-40w?

Sploh ta z optimalnim mazanjem pri povprečni temperaturi je genialna, kot da ne bi motor 99% časa tekel na delovni temperaturi, ki z temperaturo okolice nima nobene veze. Edina razlika med olji je v tem kako dobro mažejo pri niskih temperaturah. Avtomobilsko olje, ki bi dobro mazalo med -30 in 100 in hkrati pa slabo med 20 in 100 ne obstaja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Engineer_ ::

mešanje viskoznosti ni problematično

lakotnik, cena olja. in moje lastno igračkanje.

Zgodovina sprememb…

...:TOMI:... ::

Z bedake res ni problematično.
Tomi

Engineer_ ::

Can you mix different types of motor oil? For example, synthetic and synthetic blend or regular and synthetic? Is this going to cause problems?
Mixing synthetic and conventional oils will not cause any problems. The oils are compatible with each ot

http://www.valvoline.com/faqs/motor-oil...

verjamem da valvoline bolje ve kaj o tem kot ti.

Zgodovina sprememb…

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

mešanje viskoznosti ni problematično

lakotnik, cena olja. in moje lastno igračkanje.


in potem obtožuješ ljudi, ki celo leto uporabljajo enako olje za škrtice? Daj priznaj da si izjavil neumnost ali pa bodi vsaj tiho.

Engineer_ ::

v bistvu se mi ne da več, grem o tem debatirat na star forum, ne na forum "računalničarjev"...ki niso zmožni niti sami popravit svojega avta.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Engineer_ je izjavil:

olja, če imajo isto specifikacijo, lahko brez problema mešaš. pozimi naliješ notri 5w-40m pomladi pa tankaš notri 10 saj ga motor itak kuri nonstop in moraš olje dolivat med servisnimi intervali.
Če ga tebi kuri, še ne pomeni da ga ostalim. Jaz ga ob menjavi nalijem do 3/4 med min/max, ob naslednji menjavi na 12kkm ga je še najmanj na polovici, brez dolivanja.
Mixanje gradacije res ni problematično, potencialen problem bi bil le, če bi mešal 2 različni firmi, ki uporabljata različen aditive.

...:TOMI:... ::

Ne vem zakaj bi potem prodajali olja različnih specifikacij, če lahko vse skupaj zliješ in je isti k.
Tomi

Engineer_ ::

hja, povprečno na 15.000 km pokuri vsaj 1 liter olja vsak avto. očitno tudi tvoj, če požre 1/4 olja..


tomi, samo specifikacije moraš upoštevat in jih lahko mešaš po mili volji. viskoznost je irelevantna pri tem, lahko mešaš po mili volji.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Med 3/4 in 1/2 višine merilne palčke (min-max) ni 1L razlike ampak 1 deci.

Zgodovina sprememb…

Engineer_ ::

resno?
pri meni in ženinem avtu ni tako. Da se prestavi iz polovice na 100% moram doliti vsaj 1 liter olja.

torej za situacijo ki jo opisuješ ti bi bilo pri meni to pol litra olja.
vsekakor ti kuri smešno malo. bi rekel da uporabljaš pregosto olje in mazanje ni ok. Če je mazanje ok ga bo kurilo.

Zgodovina sprememb…

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

Can you mix different types of motor oil? For example, synthetic and synthetic blend or regular and synthetic? Is this going to cause problems?
Mixing synthetic and conventional oils will not cause any problems. The oils are compatible with each ot

http://www.valvoline.com/faqs/motor-oil...

verjamem da valvoline bolje ve kaj o tem kot ti.


aha torej razlika med 5-40w in 10-40w je v tem da je eno navadno olje drugo pa sintetično?

energetik ::

Engineer_ je izjavil:

resno?
pri meni in ženinem avtu ni tako. Da se prestavi iz polovice na 100% moram doliti vsaj 1 liter olja.
Resno, ko se konica pomoči v olje do max imam ~1L. Med min in max pa recimo da je ca. 7dl.

Engineer_ ::

pri meni pa je razlika med min in max vsaj 2 litra. zanimivo. imaš zelo majhen motor očitno

energetik ::

1,6L bencin. 3,3L je celotna količina olja, vključno s tistim v oljnem filtru.

...:TOMI:... ::



aha torej razlika med 5-40w in 10-40w je v tem da je eno navadno olje drugo pa sintetično?


Polni sintetik in pol sintetik (sintetično in mineralno olje). Najboljše olje je polni sintetik, mineralno olje je za yugote.
Tomi

Engineer_ ::

St235 je izjavil:



aha torej razlika med 5-40w in 10-40w je v tem da je eno navadno olje drugo pa sintetično?


če gledaš produkte 1 proizvajalca sta oba pol sintetična z istimi specifikacijami samo različno viskoznostjo. mešaš po mili volji.
morajo pa biti specifikacije, razen viskoznosti, nujno iste.

Zgodovina sprememb…

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

pri meni pa je razlika med min in max vsaj 2 litra. zanimivo. imaš zelo majhen motor očitno


al pa ti spet mal nakladaš. Audi z 3.2l mašino ima razliko 1l. Tako, da ja, če voziš 30 let stara jajca z 8l mašino potem to pojasni tudi potrebo po dolivanju olja in neumnostih kot je uporaba različnega olja v različnih letnih časih, ki naj bi pisala v navodilih.

Engineer_ ::

si že vozil terence? guess what, nimajo samo 3.3 litra olja v motorju

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

St235 je izjavil:



aha torej razlika med 5-40w in 10-40w je v tem da je eno navadno olje drugo pa sintetično?


če gledaš produkte 1 proizvajalca sta oba pol sintetična z istimi specifikacijami samo različno viskoznostjo. mešaš po mili volji.
morajo pa biti specifikacije, razen viskoznosti, nujno iste.


če sta oba pol sintetična, zakaj potem linkaš odgovor,da se brez težav mešajo sintetična in navadna olja?

Engineer_ ::

navedli so primer. for instance piše. beri malo.

in če lahko mešaš pol sintetično in sintetično potem ti je lahko jasno da lahko mešaš tudi različne viskoznosti a?


sem preveril. nissan patrol gr, 10 litrov olja

ženin avto pa ima uboge 4 litrčke ja.
za vožnjo v službo uporabljam njenega ker pač manj pokuri, ona pa mojega. za zabavo pa pač..ne :D

Zgodovina sprememb…

St235 ::

seveda lahko, samo zgora je lep primer tega kako na linkaš neke stvari, ki so samo napoil povezane z temo in sproti pozabiš kaj si povedal eno stran nazaj.

ŠE vedno čakam na čudežno olje, ki je temperaturno optimirano, da boljše dela med -20 in 100 kot pa med 20 in 100.

Engineer_ ::

čakaš, obstaja. 5w-40 vs 10w-40. prva številka pomeni kako dobro deluje pri nizkih temperaturah.

MadMax ::

Nobeno motorno olje ni sintetično v pravem pomenu besede, vsa so v osnovi mineralna.
Prava sintetika je pri avtu zavorna tekočina, pa morda kakšno olje v sistemu klime.
Doma pa imamo sintetična olja v kompresorjih hladilnikov.
Prava sintetika je na zraku neobstojna, zelo higroskopna ipd.
Ime "sintetično" pa je na sodišču za v naziv motornih olj "iztržil" Castrol...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

cleanac ::

krneki0001 je izjavil:

cleanac je izjavil:

Kaj so bencinarji res tako obcutljivi? Kupis spodobnega dizla in imas mir. Moj po 2 min sicer se ni ogret, ampak zacne ze pocasi toplo pihat (pri zdajsnjih -5). Ne rabis nekih "sezonskih" olj, se vozit v krogih pred avtocesto ali pa bozat po plehu.


Bencinar se ogreje mnogo prej kot dizel in je načeloma na temperaturno razliko manj občutljiv, problem pa so visoki obrati, ki jih bencinarji dosegajo.
Je pa tako da je nekje 8km tista relacija, da se olje segreje na delavno temperaturo (voda je vroča veliko prej). Torej po dveh minutah, ko tebi piha toplo, je to samo voda ogreta, olje sigurno še ne.

Turbo dizel je kar se mraza tiče mnogo bolj občutljiv kot navaden dizel ali navaden bencinar. Turbina se vrti pri zelo visokih obratih (od 120 do 160k obratov), ležaj ki to zdrži je plavajoč (plava v olju) in zato je pri slabem pritisku olja ali pri pregostem (beri mrzlem ali celo zmrznjenem) olju možnost okvare na tem lažju (in posledično odpoved turbine) veliko večja.
Novejši dizli imajo pa še toliko slabše in tanjše materiale, ker šparajo na materialih, da se to še veliko prej zgodi (na kiah sportage 2011 letnik je recimo v tem času ogromno zamenjav turbin, pa imajo avtomobili danes nekje 40 do 60.000km - imam 2 kolega, ki sta oba pred 50.000km menjala turbine na omenjenih avtih sedaj ko se je začel mraz, pa so enemu izmed njih povedal, da so vsaj 50 avtomobilom (prav kia sportage) zamenjal turbine).

Sam imam do AC 300 metrov in da moraš takoj zahodit mrzel avto v jutranji gužvi, se mi zdi bedarija, ki uničuje avto in vse sklope. Zato se raje peljem naokoli po stari cesti.



Novejsi dizli imajo lepo dodatne grelce motorja, ki se vklopi kadar je temperature nizja od 5 stopinj, kar pa se tudi pozna na porabi. In to, da toplo piha zaradi vode je meni jasno, ceprav nisem strokovnjak na tem podrocju. Je pa mozno ta dodatni grelec izklopit (vsaj pri mojem).

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

čakaš, obstaja. 5w-40 vs 10w-40. prva številka pomeni kako dobro deluje pri nizkih temperaturah.


prosim za link kjer obstaja dokaz, da je 5-40 slabše za temperaturni razpon 20 stopinj do 100 kot je 10-40.

PrimozR ::

MadMax je izjavil:

Nobeno motorno olje ni sintetično v pravem pomenu besede, vsa so v osnovi mineralna.
Prava sintetika je pri avtu zavorna tekočina, pa morda kakšno olje v sistemu klime.
Doma pa imamo sintetična olja v kompresorjih hladilnikov.
Prava sintetika je na zraku neobstojna, zelo higroskopna ipd.
Ime "sintetično" pa je na sodišču za v naziv motornih olj "iztržil" Castrol...

Em... Ne. Osnova za sintetiko so res morda molekule iz surove nafte, ampak je zadeva tako prečiščena, skrekana in nazaj skup sestavljena, da z mineralcem praktično nima veze. Kar se tiče motornega olja. Za zavore je pa res na silikonski bazi, kjer je vezanje vode pravzaprav dobra stvar - voda se razprši po olju in ne ustvari vodnega žepa (po možnosti v najnižji točki). Že res, da Tvretja pade pri silikonskem, ampak ne tako nizko, kot pri čisti vodi.

W specifikacija viskoznosti pove viskoznost pri 0°C, druga pri 100°C. Pa zaboga, pozabite že o gostoti, to je nekaj popolnoma drugega. Voda ima višjo gostoto od olja, ampak nižjo viskoznost. Če je višja gostota dobra, zakaj ne nalivate v karter kar vode?

Če bi avto spil 1 liter na 15k km, bi, vsaj meni, že ribnil. Ker ima nekih 2,7l olja v sistemu. Pa se niti enkrat (ima jih 80k km, servisi na 15k km) ni prižgalo opozorilo, niti ne kuri olja bistveno. Ja, avto kuri olje, ampak precej ga kuri če ima fuč batne obročke. Ker večinoma olje kuri tako, da maže stene cilindra, kjer se pri izgorevanju olje pač požge.

5W-40 bo, glej ga zlomka, pri 10°C pravzaprav mazal bolje, kot 10W-40. Ker se bo bolj približal viskoznosti pri delovni temperaturi. 10W-40 bo po drugi strani pri -20 preveč viskozen v primerjavi s 5W-40.
Viskoznost je odvisna od temperature, načeloma je linearna, če me spomin ne vara. Fora je, da ta multigrade olja modificirajo naklon krivulje, ga anredijo bolj neodvisnega od temperature. Kot sem že rekel, idealno je, da olje ni odvisno od temp. 5W-40 se temu približa bolj, kot 10W-40.

St235 je izjavil:

Engineer_ je izjavil:

čakaš, obstaja. 5w-40 vs 10w-40. prva številka pomeni kako dobro deluje pri nizkih temperaturah.


prosim za link kjer obstaja dokaz, da je 5-40 slabše za temperaturni razpon 20 stopinj do 100 kot je 10-40.

V bistvu je boljše, ampak okej... :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Engineer_ ::

PrimozR je izjavil:


5W-40 bo, glej ga zlomka, pri 10°C pravzaprav mazal bolje, kot 10W-40. Ker se bo bolj približal viskoznosti pri delovni temperaturi. 10W-40 bo po drugi strani pri -20 preveč viskozen v primerjavi s 5W-40.


lej barabo k zdej trdi isto kot jaz že ves čas.
DA bi ti vzmet v rit skočila!! :D

St235 je izjavil:

Engineer_ je izjavil:

čakaš, obstaja. 5w-40 vs 10w-40. prva številka pomeni kako dobro deluje pri nizkih temperaturah.


prosim za link kjer obstaja dokaz, da je 5-40 slabše za temperaturni razpon 20 stopinj do 100 kot je 10-40.


ni nihče trdil da je slabše. sem pa trdil da ne rabiš nekega hudega olja poleti ko je motor segret na 40 stopinj še preden ga zaženeš.

Zgodovina sprememb…

cleanac ::

@nebivedu
Sem sel zdaj tocno preverit informacije, ker sem prej tako napisal, da se sam ne razumem. :)

Ta dodatni grelec je v bistvu neke vrste webasto (Standheizung) ceprav to ni, ker deluje samo pri prizganem motorju. Zacne delati takoj, greje pa tako, da "kuri" gorivo in toploto posilja v kabino dokler se voda ne segreje na 80-90 stopinj in takrat se sam izklopi.

Se vir:
http://www.webasto.com/de/maerkte-produ...
http://www.chefschrauber.de/was-macht-e...

WarpedGone ::

Ta dodatni grelec je v bistvu neke vrste webasto (Standheizung)

Fejst mešaš pojme - webasto je čist dodatna enota, ki kuri bencin in segreva hladilno tekočino.
Dizli zadnih ~15 let pa imajo električne grelce, ki ogrevajo to isto hladilno tekočino, kadar je izpolnjenih nekaj pogojev: dost hladno, dost močan akumulator, delujoč alternator, ... različni sistemi mal različno.
Zbogom in hvala za vse ribe

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

PrimozR je izjavil:


5W-40 bo, glej ga zlomka, pri 10°C pravzaprav mazal bolje, kot 10W-40. Ker se bo bolj približal viskoznosti pri delovni temperaturi. 10W-40 bo po drugi strani pri -20 preveč viskozen v primerjavi s 5W-40.


lej barabo k zdej trdi isto kot jaz že ves čas.
DA bi ti vzmet v rit skočila!! :D

St235 je izjavil:

Engineer_ je izjavil:

čakaš, obstaja. 5w-40 vs 10w-40. prva številka pomeni kako dobro deluje pri nizkih temperaturah.


prosim za link kjer obstaja dokaz, da je 5-40 slabše za temperaturni razpon 20 stopinj do 100 kot je 10-40.


ni nihče trdil da je slabše. sem pa trdil da ne rabiš nekega hudega olja poleti ko je motor segret na 40 stopinj še preden ga zaženeš.


daj ne bluzi pa preberi temo. Točno to je bila trditev v začetku teme. Tudi tvoja izjava o poletnem in zimskem olju, ki je optimalno glede na zunanjo temperaturo je pomenila točno to, ker velika večina ljudi NE rabi menjat olja dvakrat letno. Po vrhu si se pa še napihoval kako ljudje šparajo na temu, da celo leto uporabljajo isto olje.

Pod črto je zelo enostavno dejstvo. Olja, ki bi bilo dobro za zimo in hkrati slabo za poletje ni. Edino merodajno so najnižje temperature katerim bo avto izpostavljen v življenjskem ciklu olja in to je to.

PrimozR ::

Engineer_ je izjavil:

PrimozR je izjavil:


5W-40 bo, glej ga zlomka, pri 10°C pravzaprav mazal bolje, kot 10W-40. Ker se bo bolj približal viskoznosti pri delovni temperaturi. 10W-40 bo po drugi strani pri -20 preveč viskozen v primerjavi s 5W-40.


lej barabo k zdej trdi isto kot jaz že ves čas.
DA bi ti vzmet v rit skočila!! :D

St235 je izjavil:

Engineer_ je izjavil:

čakaš, obstaja. 5w-40 vs 10w-40. prva številka pomeni kako dobro deluje pri nizkih temperaturah.


prosim za link kjer obstaja dokaz, da je 5-40 slabše za temperaturni razpon 20 stopinj do 100 kot je 10-40.


ni nihče trdil da je slabše. sem pa trdil da ne rabiš nekega hudega olja poleti ko je motor segret na 40 stopinj še preden ga zaženeš.

Em... Ne. Ti trdiš, da bo 5W-40 pri 20°C oz. poleti slabši. Pa ne bo. Bo še vedno boljši. Torej ni razloga, da bi poleti tankal 10W ali celo 15W, ko lahko natankaš 5W. Razen če res šparaš. Jaz to namreč trdim že ves čas.

Hudega olja morda res ne potrebuješ, sam ni pa razloga, da bi si delal skrbi, kdaj boš moral to olje zamenjati, ker se je poletje prevesilo v jesen ali celo zimo. Zato pač natankaš tist 5W-40 ali 10W-40, odvisno kaj je napisal proizvajalec.

Aja, nebivedu je izpostavljal višje obrate bencinarjevv primerjavi z dizli. Pozabi se pa omeniti kompresijsko razmerje, ki je ~10:1 za bencinarja ter ~16:1 za dizla. Temu primerno različni so tudi tlaki stiskanja zraka (ali mešanice), čeprav ni mi pa znan podatek, kako se spreminja tlak v izgorevalni komori (bi se moral pozanimati). Kakorkoli že, zaradi višjih tlakov je nosilni film na stiku ojnica-ročična gred pri dizlu navkljub nižjim obratom bolj obremnjen. Višji obrati pravzaprav samo olajšajo izplavanje čepa v oljni kopeli, sila je pa tista, ki to želi prebiti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Engineer_ ::

prosim citiraj me ko sem rekel da bo slabši.

rekel sem da gledam pogoje pri vžigu motorja in zato menjujem olja. Hladnejše kot je, nižjo številko uporabim. pri poletnih temperaturah pa res ni potrebe po 5w-40.

in si ne delam skrbi. čez 2 tedna imam namreč nov redni servis, bom pridno tankal oljčka. če pride do zamika tudi ni problem, ne zariba tako hitro =)

Zgodovina sprememb…

St235 ::

pri poletnih temperaturah pa res ni potrebe po 5w-40


in tvoj nasvet škrtuhom, ki celo leto uporabljajo enako olje je ,da 5-40 maja zlijejo ven in ga nadomestijo z 10/15-40?

Engineer_ ::

če avto uporabljaš, potem ja. če pa ti stoji pred garažo in delaš ubogih 15.000 km letno ali še manj pa pač ne.

lahko se naučiš brat in vidiš da teh 15.000 km naredim 123 in menjavanje olja ni problem. nevem pa zakaj tega ne bi počel? ker nek pisarniški molj misli da to ni potrebno saj mu je nekdo ki ga je plačal rekel da ni, sam pa motorja od blizu še ni videl?

Zgodovina sprememb…

St235 ::

ker ti gledanje motorja očitno škodi, da bi dojel, da večina ljudi NIMA servisnega intervala vsak oktober in vsaj marec res nima škoda naprej debatirat. Ti pač pridno rotiraj olje, ostale ki pa svoj čas raje porabimo za kaj drugega kot gledanje vremenske napovedi zato, da vemo ali moramo menjat olje pa lepo pri miru pusti. Malokdo ima servisne intervale usklajene z vremenom in v motor nalije olje, ki potem ostane v motorju do naslednjega intervala ne glede na vreme. Pač prednost nas pisarniških moljev je, da si lahko privoščimo kvalitetno olje in se ne rabimo zajebavat s tem kakšna bo najnižja temperatura v naslednjih 8 mesecih, ko bo treba spet menjat olje, zato da prihranimo par €.
1 2
3
4 5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Motorno olje za avtomobil (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9616015 (13645) jest10
»

Mešanje olj z različno viskoznostjo (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8111101 (9610) jest10
»

motorna olja (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6820539 (17589) andromedar
»

Olje za v motor

Oddelek: Loža
178934 (8120) ;-)
»

Je kdo vozil vw motor 1.4 16v (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5817342 (15996) AngelOfDeath

Več podobnih tem