» »

Gretje v avtomobilu - kaj je optimalno?

Gretje v avtomobilu - kaj je optimalno?

Temo vidijo: vsi
«
1
2 3
...
5

Gandalfar ::

Do službe lahko pridem po parih različnih poteh, večja cesta kjer je promet okoli 60-70km/h, obvoznica > 100+ km/h, stranske ceste ~50km/h.

Zunaj je te dni že minus, tako da ko prideš do hladnega avtomobila nekaj časa traja, da ti začne gretje delat (če seveda nimaš kakšne ekstra opreme). Tu je govora o bencinarju, osnovnem Cliotu.

Nisem čisto prepričan katera opcija mi hitreje začne segrevat kabino avtomobila, kaj je boljše za avto? A so sploh bistvene razlike? Pa če zna to kdo utemeljit še kako boljše kot skozi osebne izkušnje pa sploh bonus točke.

jype ::

AC/Obvoznica.

You heard it here first.

PrimozR ::

IRC asses.

AC/Obvoznica. Kot rečeno, 50 do 70 kph traja like 10 minut, magistralka (slab km) in na AC pa like 4 minute, da se segreje na delovno temperaturo. Torej 90°C. 1.4 turbobencinar. Z do 2k obrati.

jype ::

A loh nehaš za mano ponavlat.

Also turbobencinarja tkole nasilno ogrevat je super za občutljive ležaje v turbini, ampak k sreči Gandalfar nima tako obscenega vozila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Engineer_ ::

niti ni nujno da je avtocesta. Samo nekajkrat pošteno pritisni na gas in bo avto topel v max 5 minutah. Meni se avto segreje na delovno temperaturo v nekaj minutkah..enostavno pritisnem pošteno na gas po pospešim da se čimprej segreje in to je to. To je seveda lahko tudi pošteno pospeševanje na avtocesto.

seveda boš imel s tem višjo porabo goriva in te bo jype lovil z bejzbol palico da ti razbije avto.

saj ni treba obrate nabijat, samo gas do podna, da dobi dosti goriva. menjava se lahko pri 3000 rpm.

Odlično je recimo dat v 1 prestavo previsoko, da ima avto tam okoli 1500 obratov, potem pa pohodit gas do tal, tako da nekih hudih pospeškov in obratov nima, goriva pa dobiva maksimalno. bo takoj topel.

Zgodovina sprememb…

Gandalfar ::

> Samo nekajkrat pošteno pritisni na gas in bo avto topel v max 5 minutah

A ma kaj vpliva, ce to v prostem teku pocnem? Bom malo na gas v prostem teku na semaforjih pritiskal :)

tony1 ::

Engineer_ je izjavil:

niti ni nujno da je avtocesta. Samo nekajkrat pošteno pritisni na gas in bo avto topel v max 5 minutah. Meni se avto segreje na delovno temperaturo v nekaj minutkah..enostavno pritisnem pošteno na gas po pospešim da se čimprej segreje in to je to. To je seveda lahko tudi pošteno pospeševanje na avtocesto.

seveda boš imel s tem višjo porabo goriva in te bo jype lovil z bejzbol palico da ti razbije avto.

saj ni treba obrate nabijat, samo gas do podna, da dobi dosti goriva. menjava se lahko pri 3000 rpm.


Inženir, daj preberi kdaj kakšna navodila od avta... 8-O

Engineer_ ::

sem, delam grozne kilometre in avto mi odlično služi že 200.000 km.

saj ni treba nabijat obratov, to sem napisal. daš v 4 prestavo namesto v 3 in pohodiš gas. ne bo z motorjem nič narobe, trust me. parkrat boš pospešil iz 1500 na 2500 obratov v malce višji prestavi z gasom do tal in bo motor topel v par minutah.

Zgodovina sprememb…

Aston_11 ::

Avtom ni nič, če jih daš na obrate. Niti dizlom. Turbina pa nima klasičnih ležajev.

PrimozR ::

Engineer_ je izjavil:

sem, delam grozne kilometre in avto mi odlično služi že 200.000 km.

Pri groznih kilometrih načeloma nimaš 'težav' z ogrevanjem, ker to delaš enkrat na 50 km? Tukaj se govori o enkrat na 5 km ;)

Engineer_ ::

hotel je vedet kako čimprej ogret avto, to sem mu povedal.

ni zahteval da je ta način tudi 100% varen. se samo držim vprašanja, ki ga je postavil.

to kar delam jaz sicer motorja ne obremeni bistveno in ga ne poškoduje. poškoduje ga če mu nabijaš previsoke obrate, saj olje še ni segreto in ni dosti mazanja. če pa imaš 1500 obratov v 5 prestavi in pohodiš gas pa motorju 100% ne bo nič.

hint.: prenizki obrati obremenijo podvozje in prenose, tako da ne pretiravat!

Zgodovina sprememb…

Gandalfar ::

No no, ce mi bo motor crknil po eni zimi tudi ne bom najbolj srečen :)

PrimozR ::

Aston_11 je izjavil:

Avtom ni nič, če jih daš na obrate. Niti dizlom. Turbina pa nima klasičnih ležajev.

Rrrrrright. Povej to mehaniku, ko ti bo podiral drsni ležaj v turbini, ki bo ribnil zaradi preveč viskoznega olja, v katerem čep (os turbine) ne bo mogel splavati, torej začeti drseti.

Engineer_ je izjavil:

hotel je vedet kako čimprej ogret avto, to sem mu povedal.

ni zahteval da je ta način tudi 100% varen. se samo držim vprašanja, ki ga je postavil.

to kar delam jaz sicer motorja ne obremeni bistveno in ga ne poškoduje. poškoduje ga če mu nabijaš previsoke obrate, saj olje še ni segreto in ni dosti mazanja. če pa imaš 1500 obratov v 5 prestavi in pohodiš gas pa motorju 100% ne bo nič.

hint.: prenizki obrati obremenijo podvozje in prenose, tako da ne pretiravat!

Podvozje?

V 5. pri 1500 obratih s polnim gasom se pa turbina kar ne zavrti, kajne? Pa turbina se ne maže oz. uležaji z motornim oljem?

Geez no... Pelješ lepo z lahnim gasom, ne greš preveč v obrate (čeprav pri atmosfercu bencinarju to ni tak hud problem) in grše čimprej na AC z ugasnjeno ventilacijo. Done deal, NAJHITREJŠI način za ogrevanje avta.

Razen če imaš grelec v bloku, sam to se ponavadi dela samo na -20°C.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Engineer_ ::

pipi, to kar si mu zdej povedal tako ali tako verjetno že dela tako da ne pomagaš bistveno :D


imho je jypov predlog še najboljši. usnjene rokavice ali kakšne iz semiša so zakon.

morda tole malce greje :D

http://www.mixi.tv/katalog/product.php?...

Zgodovina sprememb…

tony1 ::

Engineer_ je izjavil:

hotel je vedet kako čimprej ogret avto, to sem mu povedal.

ni zahteval da je ta način tudi 100% varen. se samo držim vprašanja, ki ga je postavil.

to kar delam jaz sicer motorja ne obremeni bistveno in ga ne poškoduje. poškoduje ga če mu nabijaš previsoke obrate, saj olje še ni segreto in ni dosti mazanja. če pa imaš 1500 obratov v 5 prestavi in pohodiš gas pa motorju 100% ne bo nič.

hint.: prenizki obrati obremenijo podvozje in prenose, tako da ne pretiravat!


Zanimivo, da v navodilih nič ne piše o podvozju in nizkih obratih.

Zelo jasno pa piše marsikaj o zmernem dodajanju plina in vožnji z nižjimi obrati pri mrzlem motorju...

Engineer_ ::

po obremenitvi sklopov izveš ko se loti popravljat svoje vozilo

jasno piše o nizkih obratih, temu primerno daš v višjo prestavo in pohodiš gas. obratov ne boš nabil v nebo, motor pa bo ok.

samo ker je vse še vedno prehladno bo mešanica goriva in zraka slaba, prebogata in boš slabo izgoreto gorivo verjetno trošil skozi avspuh...zaradi česar bo bolj obremenjen katalizator. zato se tako kadi iz avspuha dokler motor ni dobro segret, ker enostavno ne dela dobre mešanice goriva in zraka in ne izgori do konca.

navodila proizvajalcev so sicer slaba, generična, jih tiskajo po tekočem traku in so samo guideline za skrb vozila. Ni pa to sveto pismo. moraš tudi malce pameti uporabit.

Zgodovina sprememb…

vorantz ::

Jaz zmeraj naredim ogrevalni krog preden grem na AC (1.4 bencinar)
Sem na rudniku tako, da naredim en krog okol nakupovalnega centra (par miunt) in ko pridem do uvoza na AC (takoj zraven) je voda na 90
Še kako minuto za tem pa se čuti da se tudi olje motorja pa menjalnik segrejeta

Aston_11 ::

PrimozR je izjavil:

Aston_11 je izjavil:

Avtom ni nič, če jih daš na obrate. Niti dizlom. Turbina pa nima klasičnih ležajev.

Rrrrrright. Povej to mehaniku, ko ti bo podiral drsni ležaj v turbini, ki bo ribnil zaradi preveč viskoznega olja, v katerem čep (os turbine) ne bo mogel splavati, torej začeti drseti.

Delam to že 10 let in turbini ni nič - 315 kkm od tega 200 kkm na 120 kkm magične podlage. Ni s papirja ta famozna turbina. Uničujejo jih ljudje, ki šparajo z obrati. Ni mazanja.

vorantz je izjavil:

Sem na rudniku tako, da naredim en krog okol nakupovalnega centra (par miunt) in ko pridem do uvoza na AC (takoj zraven) je voda na 90
Nisi resen. Še s fenom ga segrej zjutraj in pokrij z deko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

Engineer_ ::

vorantz je izjavil:


Sem na rudniku tako, da naredim en krog okol nakupovalnega centra (par miunt) in ko pridem do uvoza na AC (takoj zraven) je voda na 90


najboljše da narediš krog do Kopra in nazaj da se avto dobro segreje.
v eni drugi temi imamo debato okoli tega ali je omejitev hitrosti na ac na 115 kmh smotrna ali ne, tu pa najdem ljudi ki delajo kroge do štacune zato da segrejejo avto in jih nekaj minut dlje zebe v prste.

predam se.

Zgodovina sprememb…

feryz ::

A vi to resno? Šparanje, škoda motorja in te fore?
Jaz pozimi naložim zjutraj mulce in v prvi, največ drugi vozim do šole (cca. 1 km), 20 - 30 km/h.
Ne pride sicer še topel, na šipah pa se že pozna delovanje.
Prej, ko sem imel avto z avtomatsko klimo, mi je ravno po tem kilometru začela delovati. Oba bencinarja.
Če grem še kam naprej, ga seveda še dalje gonim do toplega zraka.

Vikking ::

Gandalfar je izjavil:



1. Nisem čisto prepričan katera opcija mi hitreje začne segrevat kabino avtomobila,

2. kaj je boljše za avto? A so sploh bistvene razlike? Pa če zna to kdo utemeljit še kako boljše kot skozi osebne izkušnje pa sploh bonus točke.


1. Že povedano na začetku teme.

2. Razlika je oz. pomembni so obrati. Nič ni narobe, če se pri delno neogretem vozilu pelješ z 3.000 obrati. Ponavadi je to cca. v 5 prestavi 90km/h-100km/h.
Če imaš 3km do AC, boš brezskrbi lahko vozilo pognal na max. dovoljeno hitrost ki velja za AC.
Torej, če skočiš s hladnim vozilom na AC, pač ne pospešuješ na polno, ter ne podiraš novih hitrostnih rekordov. Torej zmernost in ne bo prav nič narobe.

tony1 ::

Engineer_ je izjavil:

navodila proizvajalcev so sicer slaba, generična, jih tiskajo po tekočem traku in so samo guideline za skrb vozila. Ni pa to sveto pismo. moraš tudi malce pameti uporabit.


Vidim.

mr1two ::

Letos bom probal tisti trik, ki se ga vidi(običajno) na starejših avtih- da prekriješ en del kilerja(recimo 30-50%). Mogoče se na ta račun prej segreje, ker je hladilna površina manjša. To pa ne bo imelo nobenega učinka na avtomibilih, ki imajo regulacijo temperature tudi s pomočjo ventilov za hladilno tekočino.
Mogoče lahko poskusiš tudi sam. Je kr cheap varianta, pa če bi se ti slučajno pregreval zaradi tega fukneš tisti karton proč pa je.
Uporaba troblje v avtu povzroči krčenje možganov.

fikus_ ::

Kar pritiskajte na gas, ko je avto hladen. Še posebej tisti s turbopolnilniki. Dober način, da predčasno menjate turbino! Motor je optimiran, da deluje na delovni temperaturi, kar je še posebej pomembno pri turbini (uležajenje). In če mrzlega poženete na visoke obrate, mazanje ni optimalno. Če pri turbini poškodijete ležaj, je velika verjetnost, da bo enkrat ostal od lopatic samo šrot! Mam kolega, ki je pred nekaj leti unočil turbino na novem VW po približno pol leta oz. nekje po 9 kkm.

Še športnik se mora pred tekmo ogreti.

LP

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

Engineer_ ::

saj ga ne daš na visoke obrate. samo hitro ga spraviš do nizkih obratov in menjaš prestavo ;) No nevem, meni pač avto na tak način deluje brezhibno že 200.000 km, turbina brezhibna, sklopka še vedno lepo prime, menjalnik je ok.


tvoj kolega na novem VW je turbino bolj verrjetneje uničil tako da je motor gnal nato pa ni pustil da bi se turbina umirila, je prehitro ugasnil motor. To takoj uniči turbinco.
prav tako jo uniči če obrate nabijaš do rdečega polja ko je motor še hladen ja.

mr1two je izjavil:

Letos bom probal tisti trik, ki se ga vidi(običajno) na starejših avtih- da prekriješ en del kilerja(recimo 30-50%). Mogoče se na ta račun prej segreje, ker je hladilna površina manjša. To pa ne bo imelo nobenega učinka na avtomibilih, ki imajo regulacijo temperature tudi s pomočjo ventilov za hladilno tekočino.
Mogoče lahko poskusiš tudi sam. Je kr cheap varianta, pa če bi se ti slučajno pregreval zaradi tega fukneš tisti karton proč pa je.


motor se bo na tak način vsekakor ogrel prej. Bo pa čudno videt, če ne boš lepo naredil. Prav tako se morda zgodi da se bo avto pregreval saj pri nas enostavno ni tako grozno mrzlo, zaenkrat.
To je standardna praksa tovornakarjev, ki vozijo po severu. Karton čez grill hladilnika da ga ne hladi zrak pri -20 do -30 in gasa. Pri nam pač ni takega mraza da bi bilo to smiselno.

Zgodovina sprememb…

first_line ::

Problem je ker folk pregret avto na mestu ugasne (šparanje pa to). Mrzlega pa lahko goniš takoj ko se ti olje segreje na neko normalno temp. Temperatura vode nima nobene veze, razen če bi vodo fural direkt z ledenika v kiler.
No se sedaj razpišite kako to ne drži, strokovnjaki kot ste, za vse, mi boste ziher znali zabiti.

Engineer_ ::

ne, imaš povsem prav. pregreto turbino takoj ugasnejo, kar jo uniči. in to precej hitreje kot če avto na hitro goniš.

se pa človek vpraša zakaj bi kupil avto s turbinco za po mestu...

Zgodovina sprememb…

Aston_11 ::

fikus_ je izjavil:

Kar pritiskajte na gas, ko je avto hladen. Še posebej tisti s turbopolnilniki.
A zato vidim tiste s turbino, kako avte porivajo na roke, najraje v klanec, da se jim turbina ogreje? Deca, avti so narejeni za to, da delajo, kar pa ne pomeni, da ga moraš takoj ko ga vžgeš, pritisniti na 4.000 obratov (to mu ne škodi) in ga tam držati )(to pa mu lahko škodi in takim genijem crkujejo turbine in potem javkajo po forumih in so krivi za mite, da je treba turbote voziti s 1100 obrati, ker pa to jim ne škodi).

fikus_ je izjavil:

Če pri turbini poškodijete ležaj,LP


Daj mi sliko od tega ležaja, ki zmore 100 000 obratov. Bo avto industrija tudi navdušena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

GrimReaper ::

Gandalfar je izjavil:

No no, ce mi bo motor crknil po eni zimi tudi ne bom najbolj srečen :)

Motor ti nebi crknil po eni zimi, pa če bi vsakič takoj nabil gas do blokade, vem ker sem to že delal na prejšnjih avtomobilih in tut v takih primerih zdržijo vsaj 5 let.
Nekateri mislite da so avti narejeni iz putra.
Nisem pa zdej rekel da tako delaj, sam grem pač v prvi do ene 3000, tolk da se normalno vključim na glavno cesto, potem pa normalno z občutkom naprej, prve par prestavljanj pri 3000, potem pa hitro na 4000.
Če so turbodizli in turbobencinarji tolk občutljivi jih pa kar imejte, to zame ni avto.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

fikus_ ::

Vsak naj vozi kakor mu paše, najbolj se naučimo iz svojih napak, najceneje se je pa naučiti iz tujih.

To, da je potrebno motor "ohladiti", potem ko ga priganjamo na visokih obratih, preden ga ustavimo, s tem se strinjam, prav tako ga je potrebno ogreti.

Eni pač nimajo občutka in zato je težko kupiti rabljen avto, ker ne veš, kaj dobiš!
LP

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

Engineer_ ::

fikus_ je izjavil:


Eni pač nimajo občutka in zato je težko kupiti rabljen avto, ker ne veš, kaj dobiš!
LP


tudi če kupiš nov avto neveš kaj boš dobil -> Kupil nov avto, ugotovil, da je že bil registriran

Invictus ::

Aston_11 je izjavil:

Deca, avti so narejeni za to, da delajo, kar pa ne pomeni, da ga moraš takoj ko ga vžgeš, pritisniti na 4.000 obratov (to mu ne škodi) in ga tam držati )(to pa mu lahko škodi in takim genijem crkujejo turbine in potem javkajo po forumih in so krivi za mite, da je treba turbote voziti s 1100 obrati, ker pa to jim ne škodi)

Seveda jim ne škodi, ker večina avtom pri 1100 obratih še ne vklopi turbine ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Vikking ::

fikus_ je izjavil:



To, da je potrebno motor "ohladiti", potem ko ga priganjamo na visokih obratih, preden ga ustavimo, s tem se strinjam, prav tako ga je potrebno ogreti.

LP


Se ne strinjam z izjavo, ker je zame napačna. Motor pri kateremu deluje sistem hlajenja pravilno. Ne potrebuje prav nobenega, ponavljam: prav nobenega ohlajanja motorja. Tudi pri priganjanju.

Druga stvar je turbina.

Aston_11 ::

- invictus -. Ti si nov? Turbina se vedno vrti, morda res nima učinka pri teh obratih, vrti pa se. Vrtino uničuje vrtenje, na pa t.i. vklop, ki je mestni mit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

Vikking ::

Turbino poganjajo izpušni plin. Torej kdaj pride do nastanka izpušnih plinov pri vozilu? šele pri 1100 obratih?

Engineer_ ::

Invictus je izjavil:

Aston_11 je izjavil:

Deca, avti so narejeni za to, da delajo, kar pa ne pomeni, da ga moraš takoj ko ga vžgeš, pritisniti na 4.000 obratov (to mu ne škodi) in ga tam držati )(to pa mu lahko škodi in takim genijem crkujejo turbine in potem javkajo po forumih in so krivi za mite, da je treba turbote voziti s 1100 obrati, ker pa to jim ne škodi)

Seveda jim ne škodi, ker večina avtom pri 1100 obratih še ne vklopi turbine ...


ah city people.

ja, turbina 100% miruje pod določenimi obrati in se povsem izklopi ko motor doseže zadosti visoke obrate. potem pa svizec zavije čokolado.



ugani kaj se najhitreje segreje. Ogromen motor skupaj s hladilno tekočino in oljem ali vetrnica turbine skozi katero gre izpuh?

Zgodovina sprememb…

Vikking ::

Engineer_ je izjavil:




ugani kaj se najhitreje segreje. Ogromen motor skupaj s hladilno tekočino in oljem ali vetrnica turbine skozi katero gre izpuh?


Ni problem neogreta turbina. Problem je neogreto olje. Poleg tega da večina vozil nima števca T. olja ampak le števec T hladilne tekočine.
Olje za mazanje turbine je vzeto iz oljnega kroga motorja. Hladi se preko izmenjevalnikov toplote.
Turbina ima posebne drsne ležaje, pri katerih mora vedno biti tanek film olja (se pravi se ustvarja tekočinsko trenje). Nepravilna T. olja, pa lahko vpliva na življensko dobo teh ležajev.
Torej pri hladnem olju imamo višjo viskoznost le-tega, kar pomeni nepravilno mazanje, saj olje še ni na t.i. delovni temperaturi, ki omogoča optimalne mazalne lastnosti.

Ravno obratno je pri vroči turbini. Ker jo poganjajo vroči izpušni plini je sploh pri priganjaju izredno vroča. Če vozilo takoj ugasnemo, preprečimo kroženje olja, olje ostane ujeto v ležajih in zavre. Eni pravijo da se olje zapeče oz. olje pač spremeni svoje lastnosti. Vsekakor se zmanjša življenska doba ležajev.

Novejše turbine, dfražje izvedbe pa imajo že kroglične ležaje, ki so manj občutljivi na slabo mazanje, manjša turbo luknja, ker se lažje zavrti turbina zaradi teh ležajev napram drsnimi. Pomemben faktor pa je uporabljen kvaliteten material in natančna izvedba

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vikking ()

Engineer_ ::

Vikking je izjavil:


Torej pri hladnem olju imamo višjo viskoznost le-tega, kar pomeni nepravilno mazanje, saj olje še ni na t.i. delovni temperaturi, ki omogoča optimalne mazalne lastnosti.


povsem res, če se uporablja generično olje ki je namenjeno uporabi preko celega leta. sam to poizkušam regulirat z menjanjem olja z oljem, ki je namenjeno uporabi na točno določenem temperaturnem razponu. Zato, da je mazanje optimalno pri povprečni temperaturi tistega letnega časa.

je pa res da večina tega ne počne. pač šparanje in to..

Zgodovina sprememb…

ZaphodBB ::

jype je izjavil:

A loh nehaš za mano ponavlat.

Also turbobencinarja tkole nasilno ogrevat je super za občutljive ležaje v turbini, ampak k sreči Gandalfar nima tako obscenega vozila.

A buci, buc?

2000 obratov je nasilno ogrevanje? Pol pa ljudje s podobno filozofijo hodijo okrog mehanikov zakaj jim motor ne dela, v resnici imajo pa celoten izpuh in EGR ventil zabasan od saj.

Aston_11 ::

Tisto ni nič. Zabasan DPF je veselica.

Vikking ::

Engineer_ je izjavil:



povsem res, če se uporablja generično olje ki je namenjeno uporabi preko celega leta. sam to poizkušam regulirat z menjanjem olja z oljem, ki je namenjeno uporabi na točno določenem temperaturnem razponu. Zato, da je mazanje optimalno pri povprečni temperaturi tistega letnega časa.

je pa res da večina tega ne počne. pač šparanje in to..


Jaz temu pravim "preseravanje". Se pravi pretirana skrbnost,ki vsaj zame nima prav nobenega pomena, razen dodatnih stroškov.
Uporabiš dobro olje, jaz uporabljam 5w-40 aral pri 1.8t (torej drsni ležaji pri turbini), menjava pri 15k km. Poleg tega nekateri še komplicirajo z menjavo pri 10k km prevoženih. Tovarniško je predpisano pri 15k km.
Pa pri 280k km prevoženih še vedno tiktaka prva turbina (torej je že zdavnaj presegla, vsaj zame svojo življensko dobo, glede na izkušnje ostalih ki si lastijo dotični motor). Je pa res da je predelano na plin in zaradi tega manj nečistoč v olju, zaradi tega podaljšana kvaliteta olja.
Bolj problem pri teh motorjih, je pazit da je konstanto dovolj olja (menda tudi sama konstrukcija rešitev karterja ni pravilna). Pač ta motor ga nekaj poje.

tony1 ::

mr1two je izjavil:

Letos bom probal tisti trik, ki se ga vidi(običajno) na starejših avtih- da prekriješ en del kilerja(recimo 30-50%). Mogoče se na ta račun prej segreje, ker je hladilna površina manjša. To pa ne bo imelo nobenega učinka na avtomibilih, ki imajo regulacijo temperature tudi s pomočjo ventilov za hladilno tekočino.
Mogoče lahko poskusiš tudi sam. Je kr cheap varianta, pa če bi se ti slučajno pregreval zaradi tega fukneš tisti karton proč pa je.


To je popolnoma nepotrebno, če je hladilni sistem v delujočem stanju (termostat in, delujoče žaluzije pred hladilnikom - če gre za dizelski motor, ki jih ima).

Engineer_ je izjavil:

Vikking je izjavil:


Torej pri hladnem olju imamo višjo viskoznost le-tega, kar pomeni nepravilno mazanje, saj olje še ni na t.i. delovni temperaturi, ki omogoča optimalne mazalne lastnosti.


povsem res, če se uporablja generično olje ki je namenjeno uporabi preko celega leta. sam to poizkušam regulirat z menjanjem olja z oljem, ki je namenjeno uporabi na točno določenem temperaturnem razponu. Zato, da je mazanje optimalno pri povprečni temperaturi tistega letnega časa.

je pa res da večina tega ne počne. pač šparanje in to..


Tudi to je neumnost, zato smo pa izumili multigradna olja. Nismo več sredi WWII, porkaduš... 8-O

fikus_ ::

Olje lahko kakršnokoli, pri -20 st. C nima enakih lastnosti kot pri + 30 st. C ! ! !

Kolikšne so pa razlike je pa odvisno od kvalitete olja oz. od cene. Najdražjih olj pa nimaš v vseh avtomobilih.

Engineer_ ::

tony1 je izjavil:



Tudi to je neumnost, zato smo pa izumili multigradna olja. Nismo več sredi WWII, porkaduš... 8-O


si že slišal za tole:


??

ljudje dajo notri 10w-40 in bo delalo čez celo leto. kar je ok samo je pač slabše kot če daš olje ki je narejeno za točno določen razpon.

Zgodovina sprememb…

tony1 ::

Aja, a to niso tabele za multigradna olja? :|

Za tvoje početje ni nobenega razloga.

SkIDiver ::

Najhitreje bo kot so ti že povedali z vožnjo po AC/HC.

Če bi rad nekaj dodatnega in ugodnega dobiš 12V kalorifer, ki ga vklopiš v 12V vtičnico, ki jo imaš v kabini. Najcenejša in najhitrejša DIY zadeva, ki jo lahko uporabiš.

S turiranjem na semaforju ne boš nič pametnega naredil. Imel boš večjo porabo, motor pa ne bo blazno hitreje segret. Raje vozi bližje 3000 obratov med vožnjo. Če se ti motor počasi segreva pa poskrbi za menjavo termostata, ki uravnava pretok hladilne tekočine preko hladilnika.

PS: Če si hudičevo zmrznjene vrste pa zjutraj spij toplo skodelico čaja. Dobro pogreje;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkIDiver ()

WarpedGone ::

Do službe lahko pridem po parih različnih poteh, večja cesta kjer je promet okoli 60-70km/h, obvoznica > 100+ km/h, stranske ceste ~50km/h.
Zunaj je te dni že minus, tako da ko prideš do hladnega avtomobila nekaj časa traja, da ti začne gretje delat (če seveda nimaš kakšne ekstra opreme). Tu je govora o bencinarju, osnovnem Cliotu.
Nisem čisto prepričan katera opcija mi hitreje začne segrevat kabino avtomobila, kaj je boljše za avto? A so sploh bistvene razlike? Pa če zna to kdo utemeljit še kako boljše kot skozi osebne izkušnje pa sploh bonus točke.


a) Kabino ogreva hladilna tekočina. Ta se segreva skupaj z glavo motorja. To pa greje skurjeno gorivo. Hitreje ga kuriš, hitreje se segreje :) Ergo se bo najhitreje segrelo na AC in najpočasneje ob stanju na mestu, saj pri prvem bol tiščiš gas kot pri drugem.

b) Kovinski deli v motorju se mažejo z oljem. Tipična delovna temperatura olja je tam mal pod vreliščem vode zato je olje optimirano, da takrat karseda dobro maže. Ko je zadeva 100 stopinj oddaljena od tega optimuma so mazalne lastnosti nujno slabše. Pomeni da olje pod enakim tlakom ne pride enako daleč in enako hitro med posamezne premikajoče se dele kot segreto olje. Ergo mrzlo olje ni tak problem za 'počasne' premike, kot je problem za 'hitre' premike. Počasnemu premiku še nekak sledi in se gužva med premikajočimi se kosi medtem ko hitremu premikanju ne sledi več in lepo kovina drsa ob kovino. Meja med "počasno" in "hitro" je meglen razmaz - enostavno velja, da hitrejše == več škode, počasnejše == manj škode. Vsak štart motorja je nekaj malega škode, ker je olje pač mrzlo. Motor, ki se nebi nikoli ustavil bi laufa 10x dlje b.p.

Kolk je te škode pod črto? Impossible to tell exactly. Kolega je mel Renault Megana v katerem je mel že tretjo mašino. Sam debelo sm gledal kako je lahko zadeva takšen klump. Dokler se nism enkrat peljal z njim in je blo vse jasno - obrnu ključ, čez pol sekunde v prvo, ful gas, v drugo menjal pri 5500, v tretjo pri 4000.
Na semaforju ponovi vajo. Ja, mašina se je ful hitro segrela ampak dušo spustila tut.
Zbogom in hvala za vse ribe

krneki0001 ::

Avto - bencinar 2.0. Od doma do službe imam 2 poti. Ena gre po AC, druga naokoli po stari cesti. Na začetku sem se vedno vozil po AC. Pa se je na avtu zelo poznalo - večja poraba olja, večja poraba bencina, kolesni ležaji veliko bolj obrabljeni, zato sem prešaltal na to, da se vozim po stari cesti, obrati pod 2000 in lepo v peti prestavi po omejitvi (50km/h). Avto se ogreje, bremenitve so veliko manjše in na avtu se pozna, da ni toliko obremenjen.

Če bi rad da bo gretje takoj, vgradi webasto. petnajst minut preden greš, ga vklopiš preko daljinca ali pa nastaviš timer in avto boš imel topel. Tudi mašina bo ogreta.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

energetik ::

Gandalfar je izjavil:

Do službe lahko pridem po parih različnih poteh, večja cesta kjer je promet okoli 60-70km/h, obvoznica > 100+ km/h, stranske ceste ~50km/h.

Zunaj je te dni že minus, tako da ko prideš do hladnega avtomobila nekaj časa traja, da ti začne gretje delat (če seveda nimaš kakšne ekstra opreme). Tu je govora o bencinarju, osnovnem Cliotu.

Nisem čisto prepričan katera opcija mi hitreje začne segrevat kabino avtomobila, kaj je boljše za avto? A so sploh bistvene razlike? Pa če zna to kdo utemeljit še kako boljše kot skozi osebne izkušnje pa sploh bonus točke.
Hladilna tekočina se greje iz izgub motorja. Izgube so približno sorazmerne s trenutno močjo, ki jo oddaja motor. Torej mora motor delati s čimvečjo močjo, da boš najhitreje ogrel kabino. To pa je na AC/obvoznici. Tudi gas/bremza vožnja pomaga pri hitremu ogretju.
Nabijanje obratov v leru ne pomaga kaj dosti, ker takrat motor kljub velikim obratom proizvaja malo moči.

Engineer_ ::

energetik je izjavil:

Hladilna tekočina se greje iz izgub motorja. Izgube so približno sorazmerne s trenutno močjo, ki jo oddaja motor. Torej mora motor delati s čimvečjo močjo, da boš najhitreje ogrel kabino. To pa je na AC/obvoznici. Tudi gas/bremza vožnja pomaga pri hitremu ogretju.
Nabijanje obratov v leru ne pomaga kaj dosti, ker takrat motor kljub velikim obratom proizvaja malo moči.


na avtocesti avto rabi izjemno malo energije za vzdrževanje hitrosti. največ energije je potrebne za pospeševanje.

Zgodovina sprememb…

«
1
2 3
...
5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Motorno olje za avtomobil (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9615634 (13264) jest10
»

Mešanje olj z različno viskoznostjo (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8110943 (9452) jest10
»

motorna olja (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6820358 (17408) andromedar
»

Olje za v motor

Oddelek: Loža
178893 (8079) ;-)
»

Je kdo vozil vw motor 1.4 16v (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5817249 (15903) AngelOfDeath

Več podobnih tem