» »

Koliko znaša garancija na tehnično blago

Koliko znaša garancija na tehnično blago

5pellfire ::

Zanima me koliko znaša garancija na tehnično blago.

Kupujem prenosnik, in kolikor sem gledal imajo nekateri prenosniki eno leto garancije, nekateri pa dve leti.
Gledal sem tega: http://www.mimovrste.com/artikel/275058...

Sem pa nekje prečital (se ne spomnim več), da naj bi bila garancija na tehnično blago 2 leti.
Našel: http://europa.eu/youreurope/citizens/sh...

Kako je potem v primeru če se kupi prenosnik, kjer ponujajo samo eno leto garancije?
  • spremenilo: 5pellfire ()

Duhec ::

Najmanj eno leto. Kar je več je bonus.

stb ::

http://europa.eu/youreurope/citizens/sh... pravi:
Primer

Tržna garancija ne more nadomestiti veljavnosti dveletne garancije

Mojca je kupila sušilec za lase s šestmesečno garancijo prodajalca.

Po osmih mesecih se je sušilec pokvaril in odnesla ga ja nazaj v trgovino, kjer so ji dejali, da je garancija sušilca potekla in da ji ne morejo vrniti denarja.

Mojca jih je pravilno opozorila, da za sušilec velja dveletna garancija v skladu z evropsko zakonodajo za varstvo potrošnikov in da šestmesečna garancija predstavlja samo dodatno zaščito.

tomaz- ::

minimalna garancija na ozemlju Slovenije je 1 leto. Če imaš na evropski garanciji napisane dve leti, to nikakor ne pomeni, da boš to garancijo lahko uveljavljal pri SLO trgovcu.. lahko pa boš artikel poslal direktno proizvajalcu..

5pellfire ::

Glede napisanega na linku ki sem ga dal je moj vtis da je garancija 2 letna, neglede kaj ponuja trgovina:

"Izdelek, ki ste ga kupili kjerkoli v EU, lahko v dveh letih vrnete in zahtevate njegovo popravilo ali zamenjavo,
če se izkaže, da ima napako oziroma da ne ustreza oglaševanemu izdelku."

ter

"Dodatna garancija prodajalca
V trgovinah vam pogosto ponudijo dodatno garancijo, ki je že vključena v ceno ali pa zanjo zahtevajo doplačilo. Dodatna garancija ne nadomesti dveletne garancije, ki še vedno velja.
Podobno velja v primeru, kadar kupite nov izdelek v trgovini ceneje, vendar ,,brez" garancije. To pomeni, da izdelek nima nobene dodatne garancije. Za izdelek namreč še vedno velja dveletna garancija, če se izkaže, da ima napako oziroma da ne ustreza oglaševanemu izdelku."

Duhec ::

To kar bereš je bilo posodobljeno 12/2011. Hm.

Od 21.2.2012 pa trenutno pri nas velja:
http://www.uradni-list.si/1/content?id=...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Duhec ()

5pellfire ::

Hvala za link. Samo a ni tako da je evropska zakonodaja nad lokalno
..npr. Slovenska zakonodaja lahko omogoča boljše pogoje od evropskih (npr. bi ponujali 3 leta garancije napram 2)
ne sme pa ponujati manj ugodnih (v tem primeru min. 1 leto garancije pri nas, evropska pa 2 leti)?

St235 ::

Dajmo že 100ič. OBVEZNA EVROPSKA GARANCIJA (kot garancijo razume slovenska zakonodaja) NE OBSTAJA. Zgornji link je primer zelo neustreznega prevoda, glede na termine, ki se uporalbjajo v slovenski zakonodaji. Zgoraj navedeno namreč temelji na direktivi 1999/44/EC, ki pravi:

Article 3.:
1. The seller shall be liable to the consumer for any lack of
conformity which exists at the time the goods were delivered.


2. In the case of a lack of conformity, the consumer shall be
entitled to have the goods brought into conformity free of
charge by repair or replacement, in accordance with paragraph
3, or to have an appropriate reduction made in the price or the
contract rescinded with regard to those goods, in accordance
with paragraphs 5 and 6.

Article 5.:
The seller shall be held liable under Article 3 where the
lack of conformity becomes apparent within two years as from
delivery of the goods. If, under national legislation, the rights
laid down in Article 3(2) are subject to a limitation period, that
period shall not expire within a period of two years from the
time of delivery.


V slovensko zakonodajo je ta stvar prenesena kot STVARNA NAPAKA.

Torej, kadarkoli kdo sanja o obvezni evropski garanciji potem je to v skladu s slovensko zakonodajo STVARNA NAPAKA in nima popolnoma nobene veze z garancijo, kot jo definira zakon o varstvu potrošnikov.

5pellfire ::

Torej, Lakotnik, če te prav razumem:

- je "splošna" garancija minimalno 1 leto kar ponujajo nekateri čisto ok
- v primeru stvarne napake pa je rok 2 leti (ne glede koliko znaša garancija)

St235 ::

ja, ker treba je razumet, da zgolj beseda garancija ne pomeni nič. Oziroma pomeni točno toliko kot jo definira zakon. In naš zakon definira dve stvari:

garancijo (minimum 1 leto, odgovornost prodajalca, proizvajalca in servisa, 45 dni za odpravo napake...)

stvarna napaka (dve leti, avtomatičen obstoj 6 mesecev po nakupu, odgovornost prodajalca, možnost vračila kupnine...)

Medtem ko evropska zakonodaja definira
Seller liabilty, ki se zmotno prevaja v slovenščino kot garancija, medtem ko v resnici ustreza definiciji stvarne napake. Če naprimer pogledaš direktivo, ki sem jo citiral boš videl, da nikjer ni uporabljen izraz warranty.

Problem pa nastane ko, nekdo zaradi imena "evropska garancija" zmotno verjame, da veljajo vsa določili, ki jih naša zakonodaja pozna glede garancije.

Magic1 ::

Kaj potem vse šteje pod stvarno napako? Kakšne vrste odpovedi in kakšne ne. Kako naj v bistvu potrošnik ve, kaj uveljavljat, če mu elektronska naprava odpove?
Magic

5pellfire ::

St235 je izjavil:

ja, ker treba je razumet, da zgolj beseda garancija ne pomeni nič. Oziroma pomeni točno toliko kot jo definira zakon. In naš zakon definira dve stvari:

garancijo (minimum 1 leto, odgovornost prodajalca, proizvajalca in servisa, 45 dni za odpravo napake...)

stvarna napaka (dve leti, avtomatičen obstoj 6 mesecev po nakupu, odgovornost prodajalca, možnost vračila kupnine...)

Medtem ko evropska zakonodaja definira
Seller liabilty, ki se zmotno prevaja v slovenščino kot garancija, medtem ko v resnici ustreza definiciji stvarne napake. Če naprimer pogledaš direktivo, ki sem jo citiral boš videl, da nikjer ni uporabljen izraz warranty.

Problem pa nastane ko, nekdo zaradi imena "evropska garancija" zmotno verjame, da veljajo vsa določili, ki jih naša zakonodaja pozna glede garancije.


Najlepša hvala za bolj podrobno pojasnilo.

Nikonja ::

Magic1 ::

Nikonja je izjavil:

Razlika med napako in garancijo
http://www.tzslo.si/Splosna-zakonodaja/...

Pa še:
http://www.ti.gov.si/si/splosno/cns/nov...

Po prebranem sem prišel do zakjlučka, da oboje velja za kakršnokoli napako, le da je stvarna napaka mnogo ugodnejša rešitev in je v bistvu garancija popolnoma nepotrebna...
Magic

Okapi ::

Ni res. Če se izdelek pokvari (polomi, pregori ...), to načeloma ni stvarna napaka.

Magic1 ::

Pri polomljenju res ni stvarna napaka, če si ti polomil. Če pa stvar nastane zaradi neustreznosti materiala in izgubi prej kot v dveh letih svojo integriteto, potem pa ne vidim zakaj to nebi pasalo pod stvarno napako. Enako velja če pregori, je moral en element odpovedati zaradi neustreznosti.
Magic

Okapi ::

Če v opisu izdelka piše, da zdrži dve leti, potem ja, sicer pa ne, saj je normalno, da se vsaka stvar lahko izrabi.

O.

cegu ::

Ko sem nabavil prenosnik, je bila garancija pri trgovcu 1 leto, pri Toshibi pa 3 leta. 1 leto ga lahko vrnem v trgovino, 3 leta ga imam pa možnost poslati v Nemčijo (naš trgovec nima več veze s tem).

St235 ::

Magic1 je izjavil:

Nikonja je izjavil:

Razlika med napako in garancijo
http://www.tzslo.si/Splosna-zakonodaja/...

Pa še:
http://www.ti.gov.si/si/splosno/cns/nov...

Po prebranem sem prišel do zakjlučka, da oboje velja za kakršnokoli napako, le da je stvarna napaka mnogo ugodnejša rešitev in je v bistvu garancija popolnoma nepotrebna...


bistvena razlika je v tem, da stvarno napako lahko uveljavljaš samo pri prodajalcu, garancijo pa širše. In druga bistvena razlika je v tem, da je pri garancijskem zahtevki domneva o napaki priznana, medtem ko je to pri stvarni napaki samo prvih šest mesecev. Od tam naprej moraš ti dokazovat obstoj napake in glede na to da je nasprotna stran trgovina to lahko počneš bolj ali manj samo preko civilne tožbe. Garancijski zahtevki so načeloma manj komplicirani za dokazovanje in se v njih poleg civilne tožbe lahko opreš tudi na TIRS.

Treba je pač upoštevat, da je garancijski zahtevek v končni fazi breme proizvajalca, medtem ko stvarna napaka ponavadi bremeni prodajalca, temu ustrezno tudi komplicirajo.

k4vz0024 ::

In potem nekateri navijajo, da bi obvezno garancijo ukinili....>:D


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Uveljavljanje stvarne napake (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5914735 (7957) solatko
»

Uveljavljanje garancije za rabljeno vozilo - pravni nasvet

Oddelek: Loža
81769 (1366) bastadu
»

Apple stvarna napaka

Oddelek: Loža
163319 (2556) para!
»

Servis - težave

Oddelek: Mobilne tehnologije
458360 (7001) PINki
»

Apple zaradi zavajanja oglobljen v Italiji

Oddelek: Novice / Ostale najave
4615097 (12783) MrStein

Več podobnih tem