AnandTech - Monitorji sicer v veliki večini še ne zmorejo ločljivosti 4K (3840x2160), a ta resolucija nezadržno trka na vrata. Dostojni modeli s to ločljivosto so še precej dragi, a v bližnji prihodnosti (recimo od enega do treh let) bodo že dosegljivi povprečnemu igralcu. Na AnandTechu so pogledali, kako jih lahko izkoristimo že danes. Na Sharpovem monitorju (z ločljivostjo 4K in frekvenco 30 Hz) so pri največji možni ločljivosti in pri najzahtevnejših grafičnih nastavitvah poganjali Metro 2033, Dirt 3 in Sleeping Dogs. Preizkusili so Nvidiine GTX Titan, GTX 690, GTX 680, GTX 660 Ti in AMD-jeve Radeone HD 7990 7950, 7790.
Rezultati so jasni. Ločljivost 4K je požrešna. Za spodobno delovanje pri najboljših detajlih slike niti najhitrejša kartica na planetu - ta hip je to Radeon HD 7990 - ne bo dovolj. Za 60 sličic na sekundo v Sleeping Dogs in Metro 2033 je treba uporabiti kar štiri Titane. Torej štiri evrske tisočake. K sreči so solidne rezultate dobili tudi s tremi Radeoni 7950, ki skupaj stanejo manj kot tisočaka. Dejstvo pa je, da bo ena sama kartica, četudi je to HD 7990, za tako zahtevnost premalo.
Test je zanimiv, ni pa tako obsežen, kot bi si želeli. Predvsem v AMD-jevem delu manjkajo preizkusi številnih dvojnih, trojnih ali četvernih kombinacij, ker jim je zmanjkalo časa za odpravo nekaj težav. Pojavljal se je namreč microstuttering, s čimer označujemo zastoj pri izrisu posamezne sličice, ki se pojavlja pri paralelni vezavi grafičnih kartic. Čeprav je povprečno število sličic na sekundo (v fps) visoko, pa posamezne ostanejo na zaslonu moteče dolgo, tako da tudi ob relativno visokem številu sličic na sekundo igra (zaznavno) ne teče gladko. Te čudne učinke oz. težave lahko izmerimo z Nvidiinim orodjem FCAT.
Na koncu pa ne pozabimo, da takšna zabava stane. Sharpov 50-palčni zaslon z resolucijo 4K stane 3500 dolarjev, pa še to le pri 30 Hz. Cenejši monitor znamke Seiki pa stane že okrog 1500 dolarjev; pol cenejši je 39-palčnik z eno možno ločljivostjo in frekvenco. Tako velikih verzij s 60 Hz še ni naokoli, so pa pri Asusu napovedali 51-palčni zaslon 4K60 za 3800 dolarjev.
bolj kot grafike, upajmo da pridejo 4K monitorji (pomožnosti IPS) z 60Hz panelom čim prej na neko consumer friendly ceno... gettin' tired if this 1080p crap.
sem pogledal na izvirno novico: "Currently users in North America can get the Seiki 50" 4K30 monitor for around $1500, and they recently announced a 39" 4K30 monitor for around $700."
glede na to da ga za igre itak ne moreš uporabljat ( predvidevam če ne moreš dat za monitor 1500 evrov , da potem ne moreš tudi za 4 titane da bi imel 40-50 fps) potem je 30Hz dovolj.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
Na žalost so razvoji grafičnih namiznih računalnikih prepočasni,da bi osnove kot je 4k poganjali normalno . Pri telefonih so recimo vsako leto vsaj 3x in celo več zmogljivejše od prejšnje generacije .
Na žalost so razvoji grafičnih namiznih računalnikih prepočasni,da bi osnove kot je 4k poganjali normalno . Pri telefonih so recimo vsako leto vsaj 3x in celo več zmogljivejše od prejšnje generacije .
Pa telefoni so v treh letih šli z 800 x 480 na qHD na 720p in zdaj na 1080p. Obenem se je pa višala še zahtevnost iger (na začetku so bile bolj meh, zdaj imaš pa za telefone igre na Unreal pogonu).
Razloga za razvoj graf, ki bi poganjale 4k, do sedaj ni bilo. Ljudi, ki uporabljajo recimo 3 monitorje (3x1080p je še vedno ~6 Mpix, 4k je ~8 Mpix) je izredno malo.
Glede na to, da imamo sedaj prenosnike z 2560x1600 ter 1080x1920 na telefonih, bi res lahko tudi navadni zasloni dobili na locljivosti.
Ja saj bodo. Čeprav je še vedno cel kup prenosnikov na 1366, tile high res se zgolj vlečejo po novicah. Pri nekaterih proizvajalcih je pa še vedno nemogoče dobiti pri nekaterih modelih normalno resolucijo (Lenovo predvsem).
Takrat, ko bodo spodobni 4k monitorji pri 60Hz na voljo nam smrtnikom, bodo na voljo tudi precej boljše grafične kartice od trenutnih.
Eeeeeeem... Ne. Zdaj dobimo novo generacijo konzol, ki bodo igranje na 1080p naredile standard. Grafična kvaliteta se bo posledično verjetno nekoliko dvignila, torej bodo naše grafične (obstoječe) švicale bolj. Če k temu dodaš nekaj let razvoja, vidiš, da bodo relativno udobne na 1080p. Nekako tako, kot zdaj, le da bo kvaliteta grafike narasla. Potem imaš pa še vedno problem, kako izrisati 4x več pikslov na enaki kvaliteti. V testu ti lepo piše, določeni igričarji bodo vedno želeli igrati na max ločljivosti in max nastavitvah.
GPU-ji se bodo morali za 4k razviti precej hitreje, kot so se do zdaj. Pa računaj, pri GPU-jih nimaš stagniranja, kot pri CPU-jih.
Glede graf in 4K podpore niti ni tak problem ker večina operacij teče vzporedno.. že zdaj imajo po tisoč stream procesorjev... pač jih bodo še parkrat tolk našopal in bo.
.. pač ni tak problem kot pri CPU kjer dejansko ne moreš nekaterih operacij paralelizirati... lahko sicer našopaš več jeder sam to ni vedno isto.
Glede graf in 4K podpore niti ni tak problem ker večina operacij teče vzporedno.. že zdaj imajo po tisoč stream procesorjev... pač jih bodo še parkrat tolk našopal in bo.
.. pač ni tak problem kot pri CPU kjer dejansko ne moreš nekaterih operacij paralelizirati... lahko sicer našopaš več jeder sam to ni vedno isto.
To ti govoriš za svet, kjer potrebuješ 4 Titane, kjer vsak stane jurja? Potem boš pa kaj, naredil 4x večji čip od že itak ogromnega in posledično dragega čipa? Težka.
Se pravi: 670 mi na 2560x1600 laufa low-middle quality grafiko, ima pa 1100MHz, 2GB "256 bitnega" RAMa, 1344 CUDA cores. Za 4K bi potemtakem na uč rabil 2GHz GPU Core, 6GB "512 bit" RAMa in ene ~4000 CUDA cores.
Hmm, čeprav se veselim dneva, ko mi bo na mizi stal 4K monitor, me kar malo skrbi, kako bo z grafično, če bom hotel igrati kakšen špil...
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Zato sem pa napisal da je vprašanje, če ga bomo ŠE kdaj videli. 2900 je bil noro drag za izdelavo, zadeva je imela 8-plastno tiskanino in je bila v fazi razvoja hudo problematična.
marvin42 tako kot je zdaj s 1080p? Aja, sej res... Zdejle je za 1080p komaj dovolj GTX 760, ki je DALEČ od povprečne grafe in še toliko dlje od integrirane. Čez nekaj let bo morda integriran GPU sposoben igranja na 1080p. Ko bo 4k aktualen ;)
Sedaj je za 1920x1080 za middle nastavitve grafike 670 še dovolj. Se pravi, od izida pred letom dni. (2012-2013) Z 680 pomoje ni neke razlike, ker sta kartici skoraj isti. Sedaj je pa nvidia spet izdala rebrand. Juhu... :/
---
Kje je šele 4K in nvidijin 3D vision. ://
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
saj v najslabšem primeru lahko na 4k zaslonu poganjaš igre na 1920x1080 in se ti vsak piksel slike lepo raztegne na 4 piksle zaslona, kar ne povzroči nobene dodatne izgube kvalitete
samo pomoje bomo prej imeli za okoli 200e grafične, ki zmorejo poganjati igre na 4k, kot zaslone, ki lahko prikažejo 4k
seznam zanč moderatorjev in razlogov da so zanč
http://pastebin.com/QiWny5dV
gor je mavrik apple uporabniček (mali možgani in mali penis)
Ne, nikoli. Grafičnih za 200 €, ki so sposobne prikazati 4k igro z normalnimi FPS-ji ni in je ne bo še recimo vsaj 5 let. 4k monitorji so že. V bistvu so monitorji že, grafične pa niti za 2k € ni, ki bi bila sama sposobna prikazovati 4k igro s spodobnimi detajli.
Če misliš zgolj prikazovanje 4k resolucije, torej namizja, to pa zna že Haswellov IGP oz. praktično katerakoli DX10 grafična.