» »

Vračilo artikla,kupnine, zamenjava, stvarna napaka?

Vračilo artikla,kupnine, zamenjava, stvarna napaka?

cypena ::

Lep dan vsem :)

Upam, da ni narobe, ker odpiram novo temo...

Stvar je taka:

24.05.2013 sem prevzel motorno kosilnico Iskra xy-bc520.
Izbral sem jo zato, ker je bila med močnejšimi v njenem razredu in 52ccm motorjem ter opisom, kot profesionalna kosa za travo z visokim navorom za delo na zahtevnih področjih,...
Specifikacije so bile dobre, cena je bila ok, zato sem se odločil, da jo kupim.
Naročil sem jo po internetu, pri znanem slovenskem trgovcu, prevzel sem jo osebno pri njih na "šalterju"


Očitno sem se pa močno zmotil in po domače povedano krasno nategnil z nakupom nove, po specifikacijah prave zverine,... "profesionalne" zadeve, ki mi je že po prvi kratki uporabi pokazala svoj pravi značaj in kvaliteto!

1. Pri sestavljanju sem opazil, da je vijak na plastični zaščiti okoli motorja razrahljan, ki pa se ga niti ni dalo pritegniti, ker je bil navoj v notranjosti uničen, pretegnjen,...vendar sem si rekel, ok, to ni tak problem, bom novega vrezal in dam drug vijak pa bo dobro... nisem imel namena komplicirati za take drobne zadeve, sploh nepomembne!

2. Že takoj po vžigu, se mi je zdelo, da motor preveč dimi, kadi, ne teče lepo in tudi ne razvije pravih obratov pa sem mislil, ker je pač novo, se mora malo "utečt" pa bo.
- Po cca 20 minutah dela, je razpadla še glava z nitko in odbilo je nož za uravnavanje dolžine nitke na ščitu! Zdaj, že precej slabe volje opazim, da se je na kosilni glavi zlomil zatič, ki drži glavo skupaj in je zato med delovanjem razpadla in pri tem odtrgala nož ščita, ki na srečo ni priletel vame ampak je odfrčal nekam v neznano!
- motor tudi ni začel delovati kot naj bi, se ni zavrtel do pravih obratov, kjer ima tisto deklarirano moč,samo en kup glasnega prdenja in dima spušča ter dobesedno golta bencin, efekta pa nikakršnega takim specifikacijam primernega!
Za prvo pomoč sem probal z drugo svečko pa ni bilo nič boljše...Zatem sem probal tudi s kovinskim trokrakim rezilom, s katerim tudi ni bilo nič bolje, motor nima prave moči in pika!

Zato sem poklical na Pomoč in informacije od te trgovine , kjer me pa prijazen moški glas napoti na servis, ker da oni nič ne morejo pri tem pomagati,da se ne da artikla vrniti, ker je rabljen, z vidnimi znaki uporabe,itd...!!!
Ja kako drugače naj pa jaz pri takem artiklu, kot je kosilnica ugotovim, da kosilnica sploh ni to kar naj bi bila, če je ne morem praktično preizkusiti??? saj to ni TV, ki ga prižgeš in ugasneš pa se ne vidi znakov uporabe! ...zadeva ne dela od novega, rabljena ravno toliko, da se nedvoumno pokaže, da je samo za v smeti in zdaj si lepo trgovina, kjer je blago kupljeno, opere roke in izgovarja na servis... razumel bi, da jaz to že en čas uporabljam, potem je jasno, da jo nesem na servis, če pa nova in ne dela kot je pričakovano, je pa to totalno druga pesem!

Po tem, sem kontaktiral v tej trgovini zaposlenega prijatelja in mu po emailu poslal opis vseh težav in okvar, kot je že zgoraj opisano.
zraven sem še dodal, da to smatram za stvarno napako in da želim, da se mi artikel zamenja:

"Meni se zdi, da glede na to, da ta kupljena kosa nima lastnosti, ki so potrebne za njeno običajno rabo in nima lastnosti, ki so bile oglaševane, niti niso ustrezne specifikacijam, da gre v tem primeru za stvarno napako pri kateri pa lahko zahtevam po izbiri:
-zamenjavo blaga
-odpravo napake
-vračilo plačanega zneska
-vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako
(vsaj tako pravijo na trgovinski zbornici http://www.tzslo.si/Splosna-zakonodaja/... in 459.člen uradni list RS,št.97/2007...)
...recimo."


Danes sem pa dobil odgovor še od njihovega specialista:
"Prijazen moški glas na ******** je svetoval pravilno. Preizkus artikla ni pogoj za ohranitev pogodbe na daljavo, zato artikla v času možnosti odstopa od pogodbe stranka ne sme uporabljati in preizkušati, to velja za vse artikle, tudi TV, kot navaja. Potrošnik z nakupom na daljavo ne pridobi več pravic, kot pri nakupu na klasičen način.
Tudi stvarna napaka se v tem primeru lahko zavrne, če ni definirana povsem natančno. Stvarna napaka ni rezultat okvare, saj se s popravilom lastnost lahko povrne. Če te možnosti ni pa se lahko govori o stvarni napaki.

Moj predlog za rešitev tega je, da se artikel posreduje v garancijsko obravnavo, kot je že bilo svetovano. Če zadeva ni popravljiva artikel zamenjajo."

Ali je to glede stvarne napake res, kar mi je ta njihov specialist napisal?

Sem precej slabe volje zaradi tega vsega, ker sem to zadevo kupil, da jo bom uporabljal za nezahtevno košnjo okoli hiše, sezone trave je v polnem teku, jaz naj pa zdaj to novo,razpadajočo in nedelujočo zadevo vozim ali pošiljam 150 km na drug konec Slovenije, kjer je edini servis za ta izdelek in čakam do 45 dni, da bo že vse mimo... imam občutek, da se samo izmikajo vračilu ali zamenjavi za drug podoben izdelek, na katero bi pristal.

Naj povem še to, da so vmes očitno spoznali pravo profi oglaševano kvaliteto tega izdelka in ga umaknili iz ponudbe...

Hvala za pomoč ali kakršenkoli nasvet.
lp
če seješ veter, boš po vsej verjetnosti požel vihar...
pa lep dan želim :)

St235 ::

Glede stvarne napake. Kar so pozabili napisat v zgornjem emailu je to, da se šteje da je artikel imel napako že ob prodaji, če se napaka pojavi v šestih mesecih od nakupa. Tako je popolnoma irelavantno, ali se da napaka odpraviti v okviru garancije. Gre se za to, da je bil prodan pokvarjen artikel in v takšnem primeru so ti seveda dolžni priznat stvarno napako.

Jaz bi jih v zahtevi za stvarno napako na to eksplicitno opozoril. Je pa zelo verjetno, da boš mora zadevo reševat preko tržnega inšpektorata, kar pa z a hitro trajatj več kot 45 dni.

Ravno tako so dolžni sprejet kosilnico v popravilo tudi v trgovini in ne samo na servisu.

Si pa za čas popravila upravičen do nadomestne kosilnice oziroma povračila stroškov, ki nastanejo ker kosilnice nimaš.

Glede vračila blaga kupljenega na daljavo imajo pa kar prav. Namen teh določil ni preizkušanje izdelka, tako da če so na izdelku vidni znaki uporabe ti to lahko mirno zavrnejo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Šimpanz ::

Nesi v trgovino in uveljavljaj stvarno napako (naj zapišejo na prevzemni list da uveljavljaš stvarno napako). V roku 8 dni ti morajo odgovoriti ali je priznavajo ali ne. Če jo si zmagu če ne si ga pa nasrku.

cypena ::

Najprej hvala za hiter odgovor :)

Glede vračila blaga kupljenega na daljavo imajo pa kar prav. Namen teh določil ni preizkušanje izdelka, tako da če so na izdelku vidni znaki uporabe ti to lahko mirno zavrnejo.

Se pravi, da zaradi vidnih znakov uporabe ne morem odstopiti od pogodbe na "navaden" način, za katerega imam čas 14 dni ali koliko že je, lahko pa uveljavljam stvarno napako, ne glede na te vidne znake?


Ravno tako so dolžni sprejet kosilnico v popravilo tudi v trgovini in ne samo na servisu.

Si pa za čas popravila upravičen do nadomestne kosilnice oziroma povračila stroškov, ki nastanejo ker kosilnice nimaš.

ker je tudi to možna varianta, me zanima če je kak člen v zakonu, ki to z nadomestnim izdelkom ali povračilom stroškov, izraža?


Nesi v trgovino in uveljavljaj stvarno napako (naj zapišejo na prevzemni list da uveljavljaš stvarno napako). V roku 8 dni ti morajo odgovoriti ali je priznavajo ali ne. Če jo si zmagu če ne si ga pa nasrku.

kaj se zgodi, če uveljavljam zahtevo za stvarno napako in mi ne priznajo?


Žal sem bolj nepodkovan v teh zadevah in mogoče sprašujem očitne stvari ali neumnosti, se opravičujem...
če seješ veter, boš po vsej verjetnosti požel vihar...
pa lep dan želim :)

SG_101 ::

glede na to da je kosilnica ob prvi uporabi razpadala na vseh koncih in krajih, bi ti morali stvarno napako tudi priznati. če ti je nočejo, podaš prijavo na tržni inšpektorat rs.

RejZoR ::

Ko oddaš zahtevek za stvarno napako moraš specifično navesti, da uveljavljaš stvarno napako (to moraš jasno omeniti!) in tudi napisati da želiš menjavo za nov brezhiben izdelek.
Vse to potem oddaš v trgovino. Zate se tukaj zgodba konča.

Trgovina ti mora v 8 dneh od predaje podati rešitev, ki pa se opira na ugotovitve servisa (trgovina pač ni pristojna za strokovno ugotavljanje okvar). Glede na to, da se je zadeva praktično razpadla od novega mislim da ti ni treba skrbet čeprav pa nikoli ne veš kaj si servisi izmislijo (da ne bojo rekli, da je bila v stiku z vodo mogoče :D ).
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

St235 ::

Se pravi, da zaradi vidnih znakov uporabe ne morem odstopiti od pogodbe na "navaden" način, za katerega imam čas 14 dni ali koliko že je, lahko pa uveljavljam stvarno napako, ne glede na te vidne znake?


DA

kaj se zgodi, če uveljavljam zahtevo za stvarno napako in mi ne priznajo?
Ostane ti možnost prijave na tržni inšpektorat in/ali civilna tožba.

ker je tudi to možna varianta, me zanima če je kak člen v zakonu, ki to z nadomestnim izdelkom ali povračilom stroškov, izraža?

Obligacijski zakonik:
Zahteva za popravilo ali zamenjavo

482. člen

(1) Če stvar ne deluje pravilno, lahko kupec v garancijskem roku zahteva od prodajalca oziroma od proizvajalca, da jo popravi ali zamenja, ne glede na to, kdaj se je pokazala napaka v delovanju.

(2) Pravico ima tudi do povračila škode, ki mu je nastala zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.

ameba ::

mihec87 ::

Odvisno od dela ter nastavkov električna ni ravno za vsepovsod...

Iskra je cenen kitajc z iskra napisi vsaj večina te robe-taprava iskra je pod perles...Sam trgovci še radi ob iskri pripomnejo ja pa je pri nas delano itd...

cypena ::


kaj se zgodi, če uveljavljam zahtevo za stvarno napako in mi ne priznajo?
Ostane ti možnost prijave na tržni inšpektorat in/ali civilna tožba.


S tem sem mislil na posledice, sankcije,itd...če me ob zavrnitvi lahko doletijo kakšni visoki stroški ali kaj podobnega?
Lahko po morebitni zavrnitvi stvarne napake še vedno uveljavljam navadno garancijo?

Razne inštitucije,inšpektorate,urade in podobno bi pa uporabil v skrajni sili in bi raje probal ta problem bolj na "ljudski" način to rešiti, če bo seveda možno.


Menjava za .....
http://www.mojatrgovinica.si/sl/vrtne-k...

To ni ravno enakovredno 1.5kW bencinski kosi, ne po moči in ne po namenu.
Tole zgoraj je trimmer in je namenjen zaključnim delom ob drevju, ribezu, solati,... ;)Tako oziroma podobno zadevo imam, le da je moj trimmer bencinski...

Vem, da je sedanja Iskra nekaj čisto drugega, kot je bila tista stara...pod imenom Iskra se zdaj skrivajo poceni kitajci, IskraEro je polprofi s ceno nekje vmes med profi Perles zadevo in Iskro.
Jaz sem zgoraj uporabil izraz profesionalna zato, ker je bilo v opisu koilnice na internetni strani tako oglaševano.Mislim, da imam tudi printscreen od tega zavajujočega oglaševanja nekje shranjen.
Že dobri dve leti si lastim motorno žago Iskra (kitajc) in ona dela, čeprav je požagala okoli 10m3 drva in jo uporabljam za razna drobna dela pri gradnji hiše...sicer topla ne vžiga rada ampak ne razpada in kar je najvažnejše, dela, žaga, jo lahko uporabljam za kar sem jo kupil :)
če seješ veter, boš po vsej verjetnosti požel vihar...
pa lep dan želim :)

medenko ::

Si pa za čas popravila upravičen do nadomestne kosilnice oziroma povračila stroškov, ki nastanejo ker kosilnice nimaš.

Tole je zanimivo, link?

SG_101 ::

lakotnikov post malo zgoraj. še boldano je

St235 ::


S tem sem mislil na posledice, sankcije,itd...če me ob zavrnitvi lahko doletijo kakšni visoki stroški ali kaj podobnega?
Lahko po morebitni zavrnitvi stvarne napake še vedno uveljavljam navadno garancijo?

Razne inštitucije,inšpektorate,urade in podobno bi pa uporabil v skrajni sili in bi raje probal ta problem bolj na "ljudski" način to rešiti, če bo seveda možno.

Vsekakor najprej poskusi po normalni poti. Načeloma garancijo lahko še vedno uveljavljaš če zavrnejo stvarno napako. Ne moreš pa na primer, dat pote stvari v garancijsko popraivlo zraven pa prijave na TIRS, da ti morajo priznat stvarno napako.

Če ti zavrnejo stvarno napako to ne predstavlja nikakršnih stroškov, niti ne izgubiš nobene pravice. Tudi prijava na TIRS zate ne predstavlja stroška.

cypena ::

Obligacijski zakonik:
Zahteva za popravilo ali zamenjavo

482. člen

(1) Če stvar ne deluje pravilno, lahko kupec v garancijskem roku zahteva od prodajalca oziroma od proizvajalca, da jo popravi ali zamenja, ne glede na to, kdaj se je pokazala napaka v delovanju.

(2) Pravico ima tudi do povračila škode, ki mu je nastala zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.


če prav tole razumem lahko jaz medtem, ko bom brez kosilince, najamem nekoga ki bo kosil namesto mene in izstavljen račun potem plača prodajalec?
1x tedensko po eno uro(recimo 15 eur), 4x mesečno to nanese cca 60 eur, kosilnica je bila pa 100 eur...

Za nadomestno pa očitno ni uradno določeno, da so mi jo dolžni priskrbeti, vsaj jaz nisem dosedaj še nisem zasledil tega.
če seješ veter, boš po vsej verjetnosti požel vihar...
pa lep dan želim :)

medenko ::

no dajte malo manj gledat ameriške filme, najbolje, da jim izstaviš račun za 1mio €.

cypena ::

medenko je izjavil:

no dajte malo manj gledat ameriške filme, najbolje, da jim izstaviš račun za 1mio EUR.


Bi ti prišel do mene in eno uro kosil s svojim strojem in prevozom za manj kot 15 eur?
Z računom seveda, ker brez tega najbrž ne morem zahtevati povračila stroškov... :)
Saj ti ni treba biti sarkastičen in bluziti v tri krasne, če nimaš kaj pametnega za povedati :P
Jaz sem probal na lep način to vse skupaj rešiti pa očitno ne bo šlo, ker se sprenevedajo in tiščijo glavo v pesek!
Zaenkrat tudi še nisem izdal imena trgovine in poskušam biti kar se da korekten, kljub jezi ki se je nabrala v meni. Ker me na čase prav zamika, da bi po njih vsekal iz vseh topov, tudi tistih malo bolj grdih!
če seješ veter, boš po vsej verjetnosti požel vihar...
pa lep dan želim :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: cypena ()

medenko ::

So pa smotani, da se ne obrnejo malo hitreje v neko korist kupcu.
Potem vam pa hodijo "neumnosti" po glavi po forumih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: medenko ()

St235 ::

cypena je izjavil:

Obligacijski zakonik:
Zahteva za popravilo ali zamenjavo

482. člen

(1) Če stvar ne deluje pravilno, lahko kupec v garancijskem roku zahteva od prodajalca oziroma od proizvajalca, da jo popravi ali zamenja, ne glede na to, kdaj se je pokazala napaka v delovanju.

(2) Pravico ima tudi do povračila škode, ki mu je nastala zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.


če prav tole razumem lahko jaz medtem, ko bom brez kosilince, najamem nekoga ki bo kosil namesto mene in izstavljen račun potem plača prodajalec?
1x tedensko po eno uro(recimo 15 eur), 4x mesečno to nanese cca 60 eur, kosilnica je bila pa 100 eur...

Za nadomestno pa očitno ni uradno določeno, da so mi jo dolžni priskrbeti, vsaj jaz nisem dosedaj še nisem zasledil tega.


Stroškov dela ti seveda ne bodo krili. Ravno tako ti ne bodo krili stroškov vsakodnevne košnje. Sodišče v takšnem primeru seveda presodi kaj so dejanski stroški in kaj nabijanje v tri dni, kot smo ga vajeni v ameriki.

Kar pa bi po vsej verjetnosti lahko iztožil pa je recimo strošek, ki bi ga imel z najemom kosilnice. Ob pogoju seveda, da ti servis na primer ne omogoči nadomestne kosilnice za čas trajanja popravila. Takšne stvari je treba seveda prej uskladit z prodajalcem/servisom drugače je tudi dokazovanje v morabitnem sodnem postopku precej težje.

Ravno tako moraš upoštevat da tukaj ne obstaja avtomatizem s katerim bi ti trgovca prisilil v kritje kakršnih koli stroškov si zamisliš.

tomaz- ::

Skratka: vsem zakonom in predpisom navkljub, na koncu nasrka kupec.. Tožbe in podobno.. V SLO... Ja, pajade.. :-(.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: tlozej ()

St235 ::

Kako točno pa naj bi po tvoje to delovalo? Kupec lahko samovoljno z bejzbol palico pretepe prodajalca? in če prodajalec ne uspe dokazat, da je bilo z izdelkom vse ok, potem je bila reakcija kupca upravičena?

Ali pač, da mora servis za vsak dan ko je izdelek pokvarjen izplačati pat tisoč €, tako da slučajno kupec ne more bit prikrajšan zaradi okvare?

cypena ::

Za njih to še vedno ni stvarna napaka, tole je od danes:

Še vedno menim, da ni govora o stvarni napake ampak neznatni okvari.
Stvarna napaka se navezuje na lastnost, ki jo ob nakupu ni, odkrije pa se jo v roku 2 let, pa bi morala biti in se je ne da odpraviti s popravilom.
V tem primeru bi recimo menjava motorja ali njegovega okvarjenega dela, odpravila napako, artikel pa bi imel vse tehnične lastnosti, za katere je oglaševan.

Primer 1: Oglašjemo prenosnik z bluetooth-om, pa se tem 2 letnem času odkrije, da ga nima.
Primer 2: Oglašujemo prenosnik z 2 TB diskom, pa ima dejansko 1TB. Se pravi napake v opisih oziroma oglaševanjih artiklov.

Stvarna napaka bi v tem primeru lahko bila, da imamo oglaševan motor z 2kW, ima pa 1kW. Glede na navedbe stranke pa je, kot navaja, v okvari eden iz med delov motorja.
Taka definicija kot jo ima stranka ni prava, saj bi potem na tak način lahko uveljavljal stvarno napako tudi na vozilu, ki z leti izgublja moč. Verjetno ti kot potrošniku ne bodo menjali avta z novim v roku 2 let, če meritve ne pokažejo več 120kW ampak "le še" 115kW.

Stvarna napaka je delikatna zadeva, ki si jo razlaga vsak po svoje, tudi inšpektorat.


Kot pričakovano, se tega otepajo kot hudič križa...
če seješ veter, boš po vsej verjetnosti požel vihar...
pa lep dan želim :)

St235 ::

Odgovori jim nazaj, da stvarna napaka v skladu z zakonom o varstvu potršnikov:

(1) Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne in pravne napake svoje izpolnitve.

(2) Napaka je stvarna:

1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;

2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;

3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;

4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

(3) Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.

(4) Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, če ta zakon ne določa drugače.

Pri čemer zakon nedefinira ali je to, da nima lastnosti potrebne za normalno posledica okvare ali konstrukcijske napake ali napačnega oglaševanja. Še več zakon jasno definira (3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve. Kar pomeni, da so ti oni izdelek kot takšen že prodali.

Ravno tako zgoraj zavajajo in se sklicujejo samo na točko 3 (torej to, da artikel nima lastnosti kot so oglaševane), ne pa na to, da artikel nima lastnosti ki bi omogočale njegovo rabo. Osnovna lastnost, da nekaj lahko uporabljaš je, da dela. Če ne dela, ga ni mogoče uporabljat. Ergo nedelovanje je stvarna napaka.

Jaz bi jim to osebno odnesel v prodajalno dopis z zgornjimi dejstvi, skupaj s pokvarjenim artiklom. Jasno bi navedel, da uveljavljaš stvarno napako in da pričakuješ od njih pisen odgovor, ker boš v primeru negativnega odgovora o temu obvestil pristojne inšpekcije. Namreč kot sami ugotavljajo je za dokončno presojo pristojno samo sodišče, oziroma pred tem inšpektorat.

Seveda ne pozabi omenit, ko boš oddajal robo, da boš o njihovem ravnanju vestno obveščal tudi vse znance in boš zadevo z konkretnimi navedbami podjetja problematiziral na vseh dostopnih forumih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

tomaz- ::

St235 je izjavil:

Kako točno pa naj bi po tvoje to delovalo? Kupec lahko samovoljno z bejzbol palico pretepe prodajalca? in če prodajalec ne uspe dokazat, da je bilo z izdelkom vse ok, potem je bila reakcija kupca upravičena?

Ali pač, da mora servis za vsak dan ko je izdelek pokvarjen izplačati pat tisoč €, tako da slučajno kupec ne more bit prikrajšan zaradi okvare?


Ne, ne, malce narobe sva se razumela.. Sistem je zamišljen čisto OK, problem, ki sem ga hotel izpostaviti , je v našem "sodstvu".. Hotel sem samo reči, da je dokaj simpl trgovcu napisat izjavo o tem, da je napaka sporna in pričakovat tožbo.. Glede na to, koliko časa se zadeve pri nas vlečejo, je lahko skoraj prepričan, da se kupec tega ne bo šel..

St235 ::

Zato pa imaš v prvi vrsti TIRS, ki takšne zadeve rešuje še kar promptno, vsaj iz mojih izkušenj. Ravno tako poleg odprave nepravilnosti sledi tudi finančna kazen, tako, da ravno za očitne primere si trgovec težko privošči kaj dosti komplicirat. Sodne zadeve pa se seveda znajo zavleč, če pride tako daleč.

cypena ::

St235 je izjavil:

Odgovori jim nazaj, da stvarna napaka v skladu z zakonom o varstvu potršnikov:

(1) Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne in pravne napake svoje izpolnitve.

(2) Napaka je stvarna:

1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;

2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;

3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;

4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

(3) Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.

(4) Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, če ta zakon ne določa drugače.

Pri čemer zakon nedefinira ali je to, da nima lastnosti potrebne za normalno posledica okvare ali konstrukcijske napake ali napačnega oglaševanja. Še več zakon jasno definira (3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve. Kar pomeni, da so ti oni izdelek kot takšen že prodali.

Ravno tako zgoraj zavajajo in se sklicujejo samo na točko 3 (torej to, da artikel nima lastnosti kot so oglaševane), ne pa na to, da artikel nima lastnosti ki bi omogočale njegovo rabo. Osnovna lastnost, da nekaj lahko uporabljaš je, da dela. Če ne dela, ga ni mogoče uporabljat. Ergo nedelovanje je stvarna napaka.

Jaz bi jim to osebno odnesel v prodajalno dopis z zgornjimi dejstvi, skupaj s pokvarjenim artiklom. Jasno bi navedel, da uveljavljaš stvarno napako in da pričakuješ od njih pisen odgovor, ker boš v primeru negativnega odgovora o temu obvestil pristojne inšpekcije. Namreč kot sami ugotavljajo je za dokončno presojo pristojno samo sodišče, oziroma pred tem inšpektorat.

Seveda ne pozabi omenit, ko boš oddajal robo, da boš o njihovem ravnanju vestno obveščal tudi vse znance in boš zadevo z konkretnimi navedbami podjetja problematiziral na vseh dostopnih forumih.



Sem jim tole poslal in so me očitno, glede na odgovor, že kar malo siti, vendar še vedno trdijo svoje:

Stvarna napaka na artiklu ne obstaja. Artikel ima vse lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo. Gre za okvaro, kar stranka sama v enem iz med prejšnjih sporočil navaja.

V primeru ovržbe stvarne napake, nadaljne postopke ureja Zakon o obligacijskih razmerjih (civilno pravni postopek). Se pravi tožba, potrebno najemanje sodnega izvedenca, itd.
če seješ veter, boš po vsej verjetnosti požel vihar...
pa lep dan želim :)

St235 ::

Stvarno napako ureja tudi Zakon o varstvu potrošnikov tako, da zadeva vsekakor spada pod TIRS. Če se boš s tem ukvarjal je naslednji korak prijava tja. Zraven jim priloži tudi njihove navedbe zakaj zavračajo stvarno napako.

Seveda pa ne škodi če objaviš konkretno s katerim podjetjem imaš težave, da bomo tudi ostali vedeli komu se izogibat.

astras ::

ne razumem zakaj si pri novi kosilnici sel sam nekaj sraufat (v prvem postu omenjas razrahljan vijak)?
***Ce bil bi vedez...... ne bil bi ...... revez***

cypena ::

astras je izjavil:

ne razumem zakaj si pri novi kosilnici sel sam nekaj sraufat (v prvem postu omenjas razrahljan vijak)?


Ker je gledal ven iz plastičnega pokrova in ker tudi v navodilih piše, da je potrebno vijake preveriti, če so vsi zategnjeni!
če seješ veter, boš po vsej verjetnosti požel vihar...
pa lep dan želim :)

SG_101 ::

katera trgovina / podjetje je to?

cypena ::

Zdaj sem jim še tole poslal:

Ali to, da je bila kosa oglaševana za profesionalni izdelek, kar pa ni (se pravi da nima profesionalnih lastnosti), tudi ni stvarna napaka?
Kdo ali kaj je ta, ki lahko ovrže stvarno napako? Kdo odloča o tem?



Mislim pa, da je vsem vpletenim v ta pogovor jasno, da je ta izdelek neka pofl roba, oglaševana kot profi, ki ni vredna prodaje in s tem povezanega truda in težav zaradi reklamacij, zaradi česar ste jo tudi umaknili iz ponudbe. V bistvu sploh ni vredna izgube toliko besed, kolikor jih je bilo med nami napisanih...
Glede na to, da ste mi (dokaj redni stranki, ki vam je včasih zrihtala še kako drugo stranko ) prodali to totalno krš robo, bi jo lahko v znak dobre volje in za olepšanje slabega vtisa, korektno zamenjali za drugo, delujočo zadevo. Tudi zavoljo bodočega sodelovanja pri nakupih!
Jaz nisem izdelka kupil zato, da bi se potem takole prerekal in serviral razne zakone in njih razlage, niti nimam toliko viška časa, da ne vem kam bi z njim pa tudi takšna konflikna oseba nisem, da bi užival v takem pregovarjanju, kot ga imamo, ampak sem ga kupil zato, da bi z njim lepo pokosil travo, ko je to potrebno, to je vse. Ker pač in tudi žal ta izdelek ni niti približno to, kar naj bi bil, smo pa zdaj tam, kjer smo pa če si čisto vsak tole po svoje razlaga, razlike ni!

Vzemite to kakor vam paše in si lahko seveda razlagate po svoje in še naprej živite v svojem mehurčku. Jaz zase približno vem kaj je etično in moralno, vi pa zase tudi...
Lahko bi vam napisal cel roman o medčloveških odnosih ampak nima smisla ker, če se vas teh par besed zgoraj ne dotakne, se vas tudi par strani tega ne bi.

Ker mi teh 100 eur, ki sem jih plačal, ni tako malo, se pa najbrž še kontaktiramo. Ne bi zdaj ravno umrl in bil lačen zaradi tega, bom pa probal vse, da najdemo nek skupni jezik in čimbolje uredimo to zadevo.

lp


sem še zadnjič probal malo bolj po "ljudsko"
Če res ne bo nič efekta, bom povedal ime podjetja pa naj se v uh pišejo :P
če seješ veter, boš po vsej verjetnosti požel vihar...
pa lep dan želim :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: cypena ()

medenko ::

Hudo si spisal tole. Slovnica ti laufa vidim....srednja šola, faks? Srednjih let? :)

cypena ::

medenko je izjavil:

Hudo si spisal tole. Slovnica ti laufa vidim....srednja šola, faks? Srednjih let? :)


Hvala :)
Drugač se pa trudim in mi včasih mogoče kaj uspe...ne vedno.
Nisem pa ravno študiran, sem mizar po poklicu.
če seješ veter, boš po vsej verjetnosti požel vihar...
pa lep dan želim :)

Janac ::

bump

Skratka na ohisju mi ze od dneva nakupa ne deluje hdd dock, nisem imel volje da bi zrihtal... zdaj me zanima a so dost dobre volje da posljejo samo ta modul, da nebom vse razstavljal spet.

Priklopi se pa v sata in napajanje preko molex komektorja. Ko dam disk v dock se sicer zacne vrtet. Je treba kaj v windowsu nastavit al je plug and play?:)

Ziga Dolhar ::

Točno toliko kot če bi disk priklopil neposredno na plato.

Bi človek pričakoval, da bo najboljši in najhitrejši sestavljalec računalnikov to vedel.
https://dolhar.si/


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Uveljavljanje stvarne napake / garancije (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8016422 (6350) TOP
»

Uveljavljanje stvarne napake - prenosnik (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
7616680 (15220) St235
»

Garancija ali stvarna napaka?!

Oddelek: Pomoč in nasveti
354320 (3570) Zheegec
»

Stvarna napaka ali garancija?

Oddelek: Pomoč in nasveti
294736 (4188) St235
»

HTC HD7 nakup????

Oddelek: Mobilne tehnologije
202997 (2635) Jaži

Več podobnih tem