Slo-Tech - Slovenski Tržni inšpektorat (TIRS) se je odločil, da ne bo preganjal približno 2.000 gostinskih lokalov, katerih naslove prejmejo od SAZASA na letni osnovi. SAZAS je slovensko združenje avtorjev in skladateljev, ki v skladu z veljavnim zakonom o avtorski in sorodnih pravicah ter dolgoletnim dovoljenjem Urada za intelektualno lastnino izvaja kolektivno uveljavljanje avtorskih pravic na avtorskih delih s področja glasbe, v imenu slovenskih in tujih avtorjev. Že nekaj let zbirajo sezname gostinskih lokalov, frizerskih salonov in podobnih javnih krajev, ki v svojih prostorih preko prižganega tv ali radijskega sprejemnika z obiskovalci izmenjujejo avtorsko zaščitene vsebine (temu se pravi sekundarno radiodifuzno oddajanje), ter jih (naslove lokalov, ne vsebine) predajajo tržnemu inšpektoratu kot prijavo prekrška po 1. točki 184. člena ZASP.
SAZAS je pričakoval, da bo to sprožilo postopek, tako da bo tržni inšpektor obiskal zadevni lokal, ugotovil kršitev ter izdal globo v višini najmanj 400.000 tolarjev za lokal, in še najmanj 80.000 tolarjev za odgovorno osebo (zneskov žal še nismo uspeli preračunati v evre, čeprav je bil zakon od takrat že noveliran). TIRS prav to počne že najmanj tri leta, pri čemer ugotovijo le eno petino kršitev, delo pa za celotno leto polno zaposli kar 10 inšpektorjev. TIRS se je zato odločil, da predlagaspremembo zadevne 1. točke, pri čemer je zapisal, da .. so nekatere kolektivne organizacije na podlagi te določbe množično vlagale prijave pri TIRS, [.. pri čemer se je] v večini primerov izkazalo, da prijava ni bila utemeljena in da je bila posledica nesoglasja med kolektivno organizacijo in posameznim uporabnikom, npr. gostinskim lokalom, frizerskim salonom, glede plačila avtorskih honorarjev za pretekla obdobja. Čeprav ima kolektivna organizacija na voljo več ukrepov zoper kršitelja, vključno s tožbo zaradi kršitve pravic, se je odločala za množično vlaganje prijav na TIRS. S tem je povzročila stanje, ko je državni organ iz sredstev davkoplačevalcev vodil postopke v dobro majhnega kroga imetnikov zasebnih pravic.
Dodali so, da bo s črtanjem te določbe bistveno razbremenjeno delo TIRS v zvezi z najbolj množičnimi uporabniki avtorskih del, kjer je bilo največ neutemeljenih prijav, s čimer se bo racionalizirala poraba proračunskih sredstev, kolektivne organizacije pa bodo kljub temu še vedno imele na voljo pravna sredstva, ki ustrezajo naravi zasebnih pravic (civilno tožbo, kjer stroške postopka, vsaj do uspešnega konca, nase vzame tožnik in ne državni organ).
Odziv SAZASA še preverjamo. Zna namreč biti, da prijave podajajo kot obliko pritiska na posamične gostince, ki niso pripravljeni plačati pristojbin za živo glasbo oz. predvajanje glasbe s CD in digitalnih nosilcev, za kar ima SAZAS sicer dovoljenje za kolektivno upravljanje. Pri tem je seveda treba osvetliti tudi drugo plat medalje, namreč da gre za sorazmerno nizke zneske (okoli 30€ na mesec), ki bi jih gostinci ob vztrajnem višanju cen pač morali biti zmožni plačati.
Pri tem je seveda treba osvetliti tudi drugo plat medalje, namreč da gre za sorazmerno nizke zneske (okoli 30€ na mesec), ki bi jih gostinci ob vztrajnem višanju cen pač morali biti zmožni plačati.
Resno? Prikriti prisilni davek se tebi zdi kul za spodbujanje podjetništva? Veš, da te s tem obdavčijo takoj ko odpreš firmo? Veš, da je potem še en podoben davek, ki ga plačuješ RTVSlo? Oboje skupaj je kamot čez 50eur/mes oz 600eur/leto, to pa je že ena plača ali celo en zaposleni manj. Sklepam, da si še mlad in nisi še čisto dojel kako Slovenija deluje.
Kako je s tem, če predvajaš izključno tuje (spletne) postaje in nimaš radijskega sprejemnika v lokalu? Ti zaračunajo, ker bi te pa mogoče kdaj v prihodnosti zasrbelo, da bi vklopil kakšno slovensko postajo?
eee. Ne zagovarjam sazasa ampak nej lokal neha predvajat glasbo pa me zanima kolikšen bo upad mesečnega prihodka. Verjetno več kot 30 eur. Dejansko ima lastnik lokala večji promet ravno zaradi tega. Očitno si tudi ti še precej zelen.
Dokler lovijo folk zaradi glasbe, ki jo izvajajo glasbeniki, ki so proti SAZASU si ta ne zasluzi niti evra. Pa ne zato, ker so ustanovni clani falirani glasbeniki, ampak zato, ker na tak nacin zivijo na tuj racun. Glasbeniki se pa z glasbo ponavad ne zacnejo ukvarjat zaradi denarja. Tega naj bi jim prinesle turneje, nastopi in prodaja cd-jev. Ne pa preganjanje lokalov, kjer so potencialni obiski/kupci le-teh.
A v lokale pa pisarne se hod muzko poslušat? Nism vedu.
Haha, dobra. Zakaj lokalom ne zaračunavajo še predvajanje TV postaj?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Kako je s tem, če predvajaš izključno tuje (spletne) postaje in nimaš radijskega sprejemnika v lokalu? Ti zaračunajo, ker bi te pa mogoče kdaj v prihodnosti zasrbelo, da bi vklopil kakšno slovensko postajo?
Prav tako plačaš, ker (kao) zastopajo tudi tuje avtorje.
Ne gre mi pa v glavo kako lahko zaračunajo 27€ za posamezni računalnik v cybercaffe-ju(cenik).
Danas je teško biti lud... Velika je konkurencija!
1. Ni le SAZAS upravičen do nadomestil ("za" avtorje). Pri nas je še IPS, ki pobira nadomestila "za" izvajalce.
2. Tudi pri nas bi lahko kdo poizkusil zorati ledino ob zanašanju na sodno prakso ECJ. Kolikor vem, pri nas zdravstvene ustanove še vedno plačujejo.
3. Prav privoščim tej ozki skupini - kot jo jo je označil TIRS - lopovov - in, kot sem dodal sam -, da shira od počasnosti pravosodja. Me prav zanima, kako bodo izvajali (sodne) pritiske ob predpostavki, da se takšne zadeve vlečejo minimalno 4 leta (7 ali celo več pa ni nič neobičajnega). Največji problem SAZAS-a je, kako razdeljuje pobrani denar, to ni niti približno proporcionalno. Problem je le v tem, ker je država favorizirala in podelila določene zakonske podlage le eni organizaciji, ki - po domače povedano - nepravično deli denar avtorjem, ob enem pa ima izredno visoke stroške poslovanja, kar je očitno, da deluje v veliko ožjem interesu od vseh včlanjenih avtorjev.
4. Sem za takojšnjo liberalizacijo in demonopolizacijo uveljavljanja teh pravic.
Kako je s tem, če predvajaš izključno tuje (spletne) postaje in nimaš radijskega sprejemnika v lokalu? Ti zaračunajo, ker bi te pa mogoče kdaj v prihodnosti zasrbelo, da bi vklopil kakšno slovensko postajo?
Prav tako plačaš, ker (kao) zastopajo tudi tuje avtorje.
Ne gre mi pa v glavo kako lahko zaračunajo 27€ za posamezni računalnik v cybercaffe-ju(cenik).
Kako je s tem, če predvajaš izključno tuje (spletne) postaje in nimaš radijskega sprejemnika v lokalu? Ti zaračunajo, ker bi te pa mogoče kdaj v prihodnosti zasrbelo, da bi vklopil kakšno slovensko postajo?
Prav tako plačaš, ker (kao) zastopajo tudi tuje avtorje.
Ne gre mi pa v glavo kako lahko zaračunajo 27€ za posamezni računalnik v cybercaffe-ju(cenik).
Ne vem, če je tole smešno ali žalostno...
Žalostno!
Danas je teško biti lud... Velika je konkurencija!
Sej ti na vrhu piše - ker javno predvajajo muziko.
Kot kriterij je naveden računalnik povezan na internet.
Kibernetični kafeji
Za uporabo računalnikov, ki so povezani na svetovno omrežje (internet) v kibernetičnih kafejih, je višina avtorskega honorarja odvisna od tega, ali mora gost lokala plačati za uporabo računalnika ali ne.
Q: Kaj pa če je računalnik brez zvočnikov in namenjen izključno samo brskanju po spletu? A: Treba plačat zato ker je povezan na internet!
Danas je teško biti lud... Velika je konkurencija!
Pobiranje nadomestil za tuje avtorje je bilo srž spora med organizatorjem Metalcampa, ki bi moral tej ušivi organizaciji za tuje skupine plačati skoraj milijonsko nadomestilo, po preverjanju pa ti (avtorji - izvajalci) naj ne bi prejeli skoraj nič.
Obstaja tudi glasba, katere avtorji se odrekajo vsem pravicam ali pa imajo povsem svoje pogoje (lastne, CC, druge ...) in NISO včlanjeni v nobeno združenje ali drugo interesno organizacijo, ki je pooblaščena za takšno lopovščino. Če spoštujem takšne pogoje (npr. plačamo avtorju neposredno ali uporabljamo brezplačno njegovo delo v skladu s pogoji), ne dolgujemo SAZAS-u ničesar, le dolžni smo to predhodno prijaviti.
Kibernetični kafeji
Za uporabo računalnikov, ki so povezani na svetovno omrežje (internet) v kibernetičnih kafejih, je višina avtorskega honorarja odvisna od tega, ali mora gost lokala plačati za uporabo računalnika ali ne.
Plačilo za uporabo računalnika Avtorsko nadomestilo - letna tarifa ne 27 € za 1 računalnik (brez DDV) da 1 % od plačila za uporabo računalnika
Hmm, to je pomoje protizakonito in jaz ne bi plačal pod nobenim pogojem. To je tako, kot bi DZ zapisal v KZ, da vsak, ki ima računalnik z internetom mora 1 krat na leto za 6 mesecev pavšalno v zapor, ker bo zih'r vdiral v tuje informacijske sisteme in povzročal škodo. Ja, pa ja. Prav res, da ja.
prsc*i Sazasovi v lokalu plačujem že vsa leta njim tale okraden davek in ko so ga neutemeljeno dvihnili za 100% pred leti smo se odločili da tega ne podpremo in smo še naprej plačevali znesek kot je bil pred podrazitvijo, po tem ko so nam pošiljali opomin za opominom in nas na koncu tožili smo na sodišču zadevo DOBILI! Tako da naj se ugriznejo nekaj golazen ena ! HAHA AMpak smešno še vedno pošiljajo opomine :)
SAZAS bi bilo treba ukiniti in na novo dfinirati....ker tole kar je sedaj je ena sama mafija
Lastniki lokalov in drugih javnih prostorov, pozanimajte se o glasbi, ki je za nepridobitne namene brezplačno na voljo in za pridobitne izjemno poceni ali pa nekatera celo zastonj.
Kot kriterij je navedeno, ali je treba za uporabo računalnika plačati ali ne...
Kriterij za osnovno plačilo (27 €) je računalni povezan na internet. Kriterij za dotatno plačilo (1 % od plačila za uporabo računalnika) pa je zaračunavanje uporabe računalnika.
Danas je teško biti lud... Velika je konkurencija!
Kriterij za osnovno plačilo (27 €) je računalni povezan na internet. Kriterij za dotatno plačilo (1 % od plačila za uporabo računalnika) pa je zaračunavanje uporabe računalnika.
Kriterij za osnovno plačilo je javno predvajanje glasbe v kiberkafiču. Kako visoko bo plačilo je pa kriterij za vsak plac drugačen(tu število računalnikov, za gostilne število gostov, nekje kvadratni metri placa, ...).
Lastniki lokalov in drugih javnih prostorov, pozanimajte se o glasbi, ki je za nepridobitne namene brezplačno na voljo in za pridobitne izjemno poceni ali pa nekatera celo zastonj.
To Ne dela™ oz. dela samo če je avtor/aranžer/pisec besedila isti in za posamezen dogodek SAZASu to tudi pove.
SAZAS bi bilo treba ukiniti in na novo dfinirati....ker tole kar je sedaj je ena sama mafija
SAZAS je zasebno podjetje in ga lahko "ukinejo" le lastniki. LAhko pa narediš svoj SAZAS in jim vzameš koncesijo.
Sazas je res zasebno podjetje. Ampak za svoje delovanje rabi tudi ozrecno napisan zakon samo za njih da imajo pravico biti avtorski policaji na obmocju Slovenije. Ce se jim to dovoljenje skini sazasa ni vec.
Kriterij za osnovno plačilo je javno predvajanje glasbe v kiberkafiču. Kako visoko bo plačilo je pa kriterij za vsak plac drugačen(tu število računalnikov, za gostilne število gostov, nekje kvadratni metri placa, ...).
Ti si pomešal osnovno plačilo za predvajanje glasbe v lokalu (lahko na računalniku, radiu ,..) z plačilom za vsak posamezni računalnik v lokalu. Sporno je to da se mora plačevati za računalnike ki niso namenjeni predvajanu glasbe. A si že kje videl da bi poleg glasbe ki se predvaja v lokalu še vsak uporabnik na svojem računalniku nabijal muzko (15 različnih vrst glasbe naenkrat v lokalu) Malo bolje si preberi cenik.
Danas je teško biti lud... Velika je konkurencija!
Se pravi, če maš kiberkafe, si kupiš eno zelo "ornh" strežniško mašino in postaviš par terminalov (ekran + miš + tipkovnica). V praksi gre za en računalnik, ki ga hkrati uporablja več ljudi.
Tehnično gledano bi za tako postavitev moral plačevati toliko, kot za en komp, čeprav bi lahko gor fural tudi 20 in več folka.
Ta SAZAS je res kao ena mafija. Kaj je sploh še poštenega v Sloveniji. Naprimer- če jaz naredim eno sedežno, bo moral lastnik dodatno plačevati meni, ker pač dobi obiske in ljudje sedijo na sedežni. Ker, če lastnik ne bi imel sedežne, ne bi nobeden prišel na obisk? Da naredim barske stolče za kakšen lokal, bo moral lastnik lokala dodatno plačevati meni? Ker pač ljudje ne bi pili, če ne bi imeli kje sedeti....
Kriterij za osnovno plačilo (27 €) je računalni povezan na internet. Kriterij za dotatno plačilo (1 % od plačila za uporabo računalnika) pa je zaračunavanje uporabe računalnika.
Kriterij za osnovno plačilo je javno predvajanje glasbe v kiberkafiču. Kako visoko bo plačilo je pa kriterij za vsak plac drugačen(tu število računalnikov, za gostilne število gostov, nekje kvadratni metri placa, ...).
Lastniki lokalov in drugih javnih prostorov, pozanimajte se o glasbi, ki je za nepridobitne namene brezplačno na voljo in za pridobitne izjemno poceni ali pa nekatera celo zastonj.
To Ne dela™ oz. dela samo če je avtor/aranžer/pisec besedila isti in za posamezen dogodek SAZASu to tudi pove.
SAZAS bi bilo treba ukiniti in na novo dfinirati....ker tole kar je sedaj je ena sama mafija
SAZAS je zasebno podjetje in ga lahko "ukinejo" le lastniki. LAhko pa narediš svoj SAZAS in jim vzameš koncesijo.
1. Dela. Preverjeno iz izkušenj. V čem pa bi bila finta, če ne, raznih skupnosti in podjetij, ki takšno glasbo promovirajo ali tržijo izredno poceni? Sej itak običajno, ko komad izdajo (aranžer je avto, pisec tudi) ali gre za eno osebo ali za več, ko ga izdajo pod določenimi pogoji, je to vse zajeto (oz. prebrati moraš).
2. SAZAS ni zasebno podjetje, je pa pravna oseba zasebnega prava. Društvo je, če niste vedeli.
3. Hja, to s koncesijo je svinjsko. To bi morali liberalizirati!
Če bi šli po SAZASovi logiki bi morali še za elektroniko plačevat "davek". Torej za vsako elektronsko napravo tolko in tolko davka združenju elektronikov.
Še sam SAZAS bi mogel plačat za uporabo mikrofonov in podobnih stvari.
ne zagovarjam sazasa vendar se mi zdi nepravično "spustit" zadevo, ker pokuri vse resurse na inšpektoriatu...kakšno je to sporočilo?
če dovolj močno obremenite inšpekcijske službe, vam bodo spregledale prekršek....HALOO??!?
če ne drugega, bi morali zadevo pospraviti v predal za kasnejšo obravnavo, ali pa bi morali dati kakšno zahtevo za povečanje števila ljudi, saj v trenutnem številu niso zmožni zagotavljati obravnave prekrškov, ki jih določa zakon
ne zagovarjam sazasa vendar se mi zdi nepravično "spustit" zadevo, ker pokuri vse resurse na inšpektoriatu...kakšno je to sporočilo?
če dovolj močno obremenite inšpekcijske službe, vam bodo spregledale prekršek....HALOO??!?
če ne drugega, bi morali zadevo pospraviti v predal za kasnejšo obravnavo, ali pa bi morali dati kakšno zahtevo za povečanje števila ljudi, saj v trenutnem številu niso zmožni zagotavljati obravnave prekrškov, ki jih določa zakon
Ne. To jasen primer zunanje zlorabe nalog inšpektorata.
Če meni nekdo ukrade nek kos intelektualne lastnine, ga moram tožiti. Naj tudi oni, saj je vendar sodno varstvo ustavna pravica.
smash ... poudarek je na tem, da je bilo 80% krivih ovadb.
To niso ovadbe, temveč prijave. Še manj pa krive. To pa zato, ker inšpekcijska služba prekršek šele odkriva/ugotavlja in ne preverja, kaj je bilo za nazaj (naleteti mora na roko v žaklju).
Zato ne moreš in ni prav, da preganjaš prijavitelja. Nenazadnje, se lahko okoliščine v tem času tudi spremenijo, domnevni kršitelj preneha s kršitvijo.
To Ne dela™ oz. dela samo če je avtor/aranžer/pisec besedila isti in za posamezen dogodek SAZASu to tudi pove.
Magnatune, pa se SAZAS lahko sa trepalnice postavi in salte rikverc dela. Zna sicer bit tudi dražje od SAZAS-a, sam ti je lahko vsaj topleje pri srcu ker veš da gre 50% keša avtorjem (točno tem ki jih predvajaš).
Tukaj se spet sprašujem zakaj samo 50% ? Če se grejo za neke pravice avtorjev naj jim dajejo 75%. Preostalih 25% pa imajo zadost za administracijo glede na to da ničesar ne izdelujejo ampak samo pobirajo keš od izdelka, ki ga je naredil nekdo drug...
Magnatune, pa se SAZAS lahko sa trepalnice postavi in salte rikverc dela.
HAHAHA, NE. Za komercialno rabo - za kar SAZAS računa - majo Creative Commons licenco - glede na tazadnji odgovor na strani - in za to, če predvajaš v lokalu, te bodo lepo opalili za event pa tut, ker SAZAS, če furaš preko Magnatune, ne dobi izjave original avtorjev da ownajo tako besedilo kot aranžma kot glasbo.
Tukaj se spet sprašujem zakaj samo 50% ? Če se grejo za neke pravice avtorjev naj jim dajejo 75%. Preostalih 25% pa imajo zadost za administracijo glede na to da ničesar ne izdelujejo ampak samo pobirajo keš od izdelka, ki ga je naredil nekdo drug...
Men je hecno zakaj se na gigih ne plačuje tiste, ki so 100% avtorji glasbe/besedila/aranžmaja. Tko bi dobil ti 100%, SAZAS pa 0%.
Magnatune, pa se SAZAS lahko sa trepalnice postavi in salte rikverc dela.
HAHAHA, NE. Za komercialno rabo - za kar SAZAS računa - majo Creative Commons licenco - glede na tazadnji odgovor na strani - in za to, če predvajaš v lokalu, te bodo lepo opalili za event pa tut, ker SAZAS, če furaš preko Magnatune, ne dobi izjave original avtorjev da ownajo tako besedilo kot aranžma kot glasbo.
Posta, ki ga citiraš nisi niti dobro prebral, saj ne bi odgovoril z ne.
CC ni ena univerzalna licenca, temveč cel nabor, med katerimi si avtor izbere najprimernejšo, če se za CC odloči. Nekateri imajo povsem svoje licence (pogoje uporabe).
To, da moraš podpisano izjavo od tujih avtorjev dostaviti, je lari - fari. Dovolj oster moraš biti nazaj in odpeketajo stran (govorim iz izkušenj)!
In to z izjavo do pred več let nazaj SAZAS ni jeb*l in je tožil razne organizatorje koncertov. Prav eno društvo iz Kopra jih je sodno zjeb*lo, ker je imelo celo od tujih nastopajočih izjave.
Nastane pa problem, ker (kot je že omenil BlueRunner) avtorji največ krat prenesejo pravice za cel svoj opus del na založnika, zanj pa to SAZAS lepo pobira. Avtor pa se pravicam, ki jih je prenesel na založnika ne more več odreči. V praksi to zgleda, tako da se te pravice sproti in še pred nastankom prenesejo na založnika, ki financira izdajo novih del ... Manj poučenim glasbenikom pa se niti ne sanja, čeprav jim v pogodbi z založbo vse piše, da jim ostajajo le še moralne avtorske + kolikor so se dogovorili.
To, da moraš podpisano izjavo od tujih avtorjev dostaviti, je lari - fari. Dovolj oster moraš biti nazaj in odpeketajo stran (govorim iz izkušenj)!
In to z izjavo do pred več let nazaj SAZAS ni jeb*l in je tožil razne organizatorje koncertov. Prav eno društvo iz Kopra jih je sodno zjeb*lo, ker je imelo celo od tujih nastopajočih izjave.