» »

Krožno križišče - prednost

Krožno križišče - prednost

1
2
3 4

MadMicka ::

Po prej veljavnih predpisih, če si prehiteval, nisi potreboval žmigavca za vrnitev nazaj, od 1.6.2011 dalje pa ga moraš vključiti tudi za vrnitev.

hans2 ::

Će zapuščaš krožišče, se ti kolesar in pešec pojavita iz tvoje desne, tam ne velja več pravilo levega kot v krožišču. Iz tega sledi da ima kolesar prednost. Saj je slika lepo narisana , prehod za pešca in kolesarska steza nista več v krožišču.

RejZoR ::

MadMicka je izjavil:

Po prej veljavnih predpisih, če si prehiteval, nisi potreboval žmigavca za vrnitev nazaj, od 1.6.2011 dalje pa ga moraš vključiti tudi za vrnitev.


Najbolj smešne pa so mi te spremembe. V avtošoli sem bil precej let nazaj, teh novih pravil pa tud ne dajejo na neke hude objave. Kako klinac boš pol vedel za nova pravila? Pravilnikov pa tud nihče ne bere in se jih nanovo uči vsako leto...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

kalko ::

Na avtocestah z dvema pasovoma vklapljanje žmigavca ob vračanju nazaj na vozni pas mogoče res nima posebnega smisla, na večpasovnih AC pa je zadeva hudo koristna, saj se zmanjšajo možnosti za nevarne situacije, ko se tisti na skrajno levem in tisti na skrajno desnem pasu istočasno odločita, da bi šla na sredinskega.

Daedalus ::

Na avtocestah z dvema pasovoma vklapljanje žmigavca ob vračanju nazaj na vozni pas mogoče res nima posebnega smisla,


Ga ima. Jasno označena/signalizirana namera neke poteze na cesti je super za okolico, ker se tako jasno vidi, kaj on pred/za tabo namerava. Dobra praksa se temu reče. In to v bolj zategnjeni situaciji pomeni razliko med pravočasno in pravilno ukrepal in se razbil ko kanta.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Duhec ::

@GrimReaper, preberi si še to temo:
http://slo-tech.com/forum/t496240/59

Vseeno še 1x pripopam link za testiranje znanja:
Izber avto, barvo itd. in treniraj na različnih oblikah krožišč.
http://www.varna-voznja.si/template/fla...

Pazi na dvosledna krožišča, nekateri izhodi imajo neprekinjeno črto in tako zunanji ne sme delat kroga naprej ampak mora izvozit. Seveda tega kekci ne počno in zanimiva rešitev za take slepce je fizična grbina točno po neprekinjeni črti, da zunanjega preusmeri v izvoz in ne nadaljevanje kroga. Primer na rondoju Stožice.

Ziga Dolhar ::

bluefish je izjavil:

Jaz pa občasno opažam, da folk, ki se vključuje v krožišče, kljub žmigavcu kar čaka. Očitno šok.


Kot je opozoril dzinks63 - praviloma preprosto ne morem zaupati vozniku, da je res naklepno prižgal smernik, da bi nakazal, da bo šel pred mano 'ven'. Bolj suveren sem pri tistih, ki dajo žmigavc tako "pozno", da vidim, da so ga dali z namenom izstopa iz krožišča, in ga nimajo morebiti prižganega že od vstopa v krožišče (ali kakšno križišče pred tem :P). Tako ponavadi počakam sekundo, da voznik poravna vozilo proti izstopu.

Je pa pri tem še nekaj moje fohovske paranoje. Preveč je primerov prometnih nesreč, ko vključujoči se udeleženeec trdi, da je vozilo s prednostjo dalo smernik, nakar se je zakantalo v vključujoče se vozilo. Na vozniku vključujočega vozila je praktično nemogoče dokazno breme - dokazati, da je vozilo res imelo vključen zavajujoč smernik. Zato raje počakam sekundo ali tri ...
https://dolhar.si/

solatko ::

jype - Ko sem jaz delal izpit je šlo v krožišču takole:
desni smerokaz ob vhodu v krožišče in do zapustitve na prvem odcepu.
desni smerokaz ob vhodu, si ga moral izklopit in vozit brez, če si šel diagonalno na drugi izhod
desni smerokaz ob vhodu in takoj v krožišču levega, če si nameraval ven na 3,4 izhodu.

Takrat smo v LJ to trenirali na Opekarski, kjer je bil edini tak krožni promet.

Zdi se mi, da je bilo to bolje, kot je sedaj, ko dejansko ne veš, kaj namerava voznik, ki je že v krogu, pa nima nobenega smerokaza.

Nekaterim je to ostalo, zato pri kakšnih lev smerokaz.
Delo krepa človeka

para! ::

šernk je izjavil:

A to šparaš žmigovce al kako?


desni mi sploh ne delujejo ;)

sarcasm off: vem da delam narobe...ampak nekako je logično, da ko bom nekoga prehitel se bom vrnil na vozni pas.

Logično je tebi, ker veš koliko avtomobilov si se namenil prehiteti, ostali tega ne vemo. Poleg tega imaš polno voznikov, ki se pač peljejo po prehitevalnem, ker je nekje v daljavi kamion or so they think. Nenazadnje pa je žmigauc viden precej od daleč in če se ti približuje nekdo z višjo hitrostjo, mu z nakazano vrnitvijo na vozni pas poveš koliko in če sploh mora popraviti svojo hitrost.
Death before dishonor!

solatko ::

Pri cenejših vozilih višjega ranga, so smerokazi dodatna oprema in silno dragi.;(
Delo krepa človeka

šernk ::

Logično je tebi, ker veš koliko avtomobilov si se namenil prehiteti, ostali tega ne vemo.


to je nekako res, vendar če je na voznem pasu gužva dam smernik, drugače je pa logično pričakovati, da se bom umaknil. Kaj raje vidite smernik in da idiot vozi še 2km po prehitevalnem z vključenim smernikom, ali nekdo da se umakne takoj ko je možno brez smernika?

grem stavit, da se boš v tistega s smernikom zabil, ker boš pričakoval, da se bo umaknil.

3 pasovnice so pa spet svoja zgodba, pač sam uporabljam žmigavce na AC odvisno od prometa in št. Pasov, odslej jih bom uporabljal vedno, res mi ni problem ga dat, vendar se mi je zdelo za brezveze, ker potem ga moraš dati tudi na regionalki ko prehitevaš, vozni pas v SLO na AC je le en.

na žmigavce se pa tudi sam ne zanašam več...imel v zadnje skoraj 2x crash pri vstopu v krožno, tip s prižganim desnim žmigavcem na tretji izhod po zunanjem pasu...blokiram prvič in ko že misliš da si se ga znebil, se seveda ustavi tik pred teboj, ker je njegov izhod zabit...jah spet sem bil na zavori kot en butec in potem smo vsi tudi tisti, ki bi morali it v popolnoma drugo smer lepo stali 1 min.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

solatko ::

Eno je kako pravi predpis, drugo, kaj se tebi zdi brez veze. Veliki večini se zdi brezveze dajat smerokaz, kadar zavijajo desno, drugim, ko se spravijo prehitevat, tretjim, ko hočejo parkirat.....
Veliko jih pa smerokazov nima - so kupili avto brez dodatne opreme ali pa ne morejo istočasno držati mobitela in nakazovati smer.;((
Delo krepa človeka

GrimReaper ::

Nekaj sem našel, tale primer čisto spodaj levo je v bistvu enak kot moj primer krožnega križišča, potem res ne vem kaj sem mislil, kolesar ima prednost:
Primer križišča
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

cebelar123 ::

Ali moraš dati smerokaz, če iztopaš pri drugem izvozu? Na tretjega ne moreš, ker imaš polno črto. Torej v bistvu ne moreš nikamor drugam kot ven iz križišča, saj so nas učili da je polna črta enko kot stena.

Zgodovina sprememb…

Duhec ::

GrimReaper je izjavil:

Nekaj sem našel, tale primer čisto spodaj levo je v bistvu enak kot moj primer krožnega križišča, potem res ne vem kaj sem mislil, kolesar ima prednost:
Primer križišča

Reši simulacije krožišč, na linku, ki sem ga dal v prejšnjem postu in klikni na simulacijo št. 8.

solatko ::

Na pasovih, ki so namenjeni le v točno določeno smer, ni potrebno dajat smerokaza, ker tu dileme za druge udeležence ni.
Delo krepa človeka

jype ::

blink> Če je samo prehod za pešce, pa kolesar nima prednosti

Potem ima kolesar prednost pri vsem, razen pri uvozu v zasedeno krožišče, saj se mora ves čas voziti po zunanjem robu krožišča (in ima tako prednost pred tistimi, ki prihajajo v krožišče in pred tistimi, ki ga zapuščajo).

cebelar123 ::

solatko je izjavil:

Na pasovih, ki so namenjeni le v točno določeno smer, ni potrebno dajat smerokaza, ker tu dileme za druge udeležence ni.


To tudi jaz tako pravim ampak, ali naj nebi po drugi strani zmeraj ko zapuščaš krožišče dal smerokaz?



Kaj se tiče kolesarja vse lepo in prav, ampak bilo kakšno nesrečo boš imel z kolesarjem boš ti kriv pa če se kolesar nazaj vozi po enem kolesu brez rok. Tako da je nesmiselno govoriti kako in kaj v primerih avto kolesar.

Zgodovina sprememb…

jype ::

cebelar123> Kaj se tiče kolesarja vse lepo in prav, ampak bilo kakšno nesrečo boš imel z kolesarjem boš ti kriv pa če se kolesar nazaj vozi po enem kolesu brez rok. Tako da je nesmiselno govoriti kako in kaj v primerih avto kolesar.

Kolesar bo pa mrtev ali pohabljen, tako da si še vedno očitno na boljšem.

cebelar123 ::

Ni moj point da zbiješ kolesarja ampak, da moreš biti zmeraj previden in dati prednost kolesarju, da ne pride do tega kar si napisal.

jype ::

cebelar123> Ni moj point da zbiješ kolesarja ampak, da moreš biti zmeraj previden in dati prednost kolesarju, da ne pride do tega kar si napisal.

Drži, kolesar mora biti pa vedno prieviden in počakati vozila, če ni pripravljen stavit lastne glave, da se bodo ostali udeleženci držali predpisov.

BlueRunner ::

cebelar123 je izjavil:

solatko je izjavil:

Na pasovih, ki so namenjeni le v točno določeno smer, ni potrebno dajat smerokaza, ker tu dileme za druge udeležence ni.


To tudi jaz tako pravim ampak, ali naj nebi po drugi strani zmeraj ko zapuščaš krožišče dal smerokaz?

Nisem preprican v to, kar pravi solatko... Ce je puscica vstran, je to verjetno sprememba smeri. Ce je puscica naravnost, potem to ni sprememba smeri. Jaz sem bil naucen, da dam smernik, kadar spreminjam smer, ne glede na to, kaj se meni dozdeva, da je drugim jasno.

Sploh pa neprekinjena crta sicer res pomeni "isto kot stena" hkrati pa ni stena, da bi komerkoli preprecila narediti neumnost. Ergo je tudi v kroziscih in tudi tam kjer je pas samo za eno smer zame bistveno, da se utripalke uporablja. Ce cakam na to, da se bom vklopil in nisem 100% preprican, da gre drug voznik pred menoj ven oziroma, da ima fizicno preprecno pot, ki bi mene ogrozila, potem raje pocakam in se pridusam, kdaj bodo opice koncno zacele uporabljati utripalke.

Case in point je tole krizisce. Ce prihajam iz AC (to je iz desne strani), ne vidim neprekinjene crte, ki tistim iz smeri Krke (spodaj) zapoveduje, da morajo zaviti na prvem izhodu ven.

Brez utripalke pojma nimam kaj bodo res storili in marsikdo, se posebej poleti, ko je tam veliko taksnih, ki ne poznajo krizisca, gre tam naravnost. Sicer so hitrosti relativno majhne, ampak samo zato, ker imam prav, ne bom tvegal nesrece s tem, da bom zapeljal v krizisce preden bom preprican, da mu ne bom presekal poti.

darkolord ::

Blay0> Pri nas boš težko našel krožišče s takim izstopom, kjer že prvi izstopajočin (ki čaka na kolesarja) ne bi blokiral voznega pasu v krožišču. In potem lahko vsi za njim samo še stojijo.

V bistvu je takih krožišč kar nekaj, eno je npr. na sliki malo nad zgornjim postom.

BlueRunner ::

darkolord je izjavil:

Blay0> Pri nas boš težko našel krožišče s takim izstopom, kjer že prvi izstopajočin (ki čaka na kolesarja) ne bi blokiral voznega pasu v krožišču. In potem lahko vsi za njim samo še stojijo.

V bistvu je takih krožišč kar nekaj, eno je npr. na sliki malo nad zgornjim postom.

Ne dam roke v ogenj, ampak verjetno je od nekega leta napraj vsako na novo zgrajeno krozisce (ne pa tudi iz navadnega adaptirano) v skladu s kaksnim meni neznanim pravilnikom, ki zapoveduje, da morajo imeti krozisca to nacrtovano.

darkolord ::

solatko> Na pasovih, ki so namenjeni le v točno določeno smer, ni potrebno dajat smerokaza, ker tu dileme za druge udeležence ni.

To - da ni dileme - je res pri recimo novejših turbo krožiščih, kjer so pasovi fizično ločeni. Pri tistih, kjer je samo polna črta, pa ni nujno, da se vedno vidi.

Če daš smerokaz v vsakem primeru, potem dileme res ni. Jaz sem se enostavno navadil, da ga dam _vedno_ in s tem nimam nikakršnih težav, ker to počnem avtomatsko - marsikdo bi se sicer zmrdoval, ker ga potem dam tudi na domačem dvorišču, a škodi ne in stane me tudi ne nič.

BlaY0 ::

Ja, nek minimalni standard obstaja. Če gledaš recimo krožišča od Tomačevega do Žal (3), so vsa narejena po minimalnih standardih (zadnje je bilo odprto par mesecev nazaj). Po moje je problem v tem da ni placa oziroma bi bilo treba odkupiti več placa, kar bi podražilo vse skupaj. Imajo pač raje ceneje kot pa bolj varno.

darkolord je izjavil:


V bistvu je takih krožišč kar nekaj, eno je npr. na sliki malo nad zgornjim postom.

Ne vem katerega imaš v mislih? Raze onega, ki je v videu in ga je prilepil jype, ga jaz tukaj ne vidim. Pa še ta je na Nizozemskem.

edit: Aha, vidim sicer enega v postu od dzinks-a samo ne vem od kod je ta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

solatko ::

darkolord - Dejmo se začet pogovarjat slovensko. Nikjer nisem izjavil, da na pasovih za določeno smer, ne smeš dati smerokaza, dejal sem, da ga na odsekih z znakom za obvezno smer (drugam ne smeš), ni potrebno dati, ravno tako ga ni potrebno dati na poteku prednostne ceste, če voziš po glavni cesti. Lahko ga daš in s tem poveš vsem udeležencem, kaj nameraš, ni pa obvezno in, če ga ne daš, te inkasant ne bo oglobil.

Lep primer take ceste je pri Orto baru, od kar je Bolgarska enosmerna in neprednostna. Prej je bilo tam nakazovanje smeri obvezno, če si šel na Grablovičevo, sedaj je tam obvezna smer in to odpade. Vozniki še vedno dajejo smerokaze, če prav drugam ne smejo.

V prometu je preveč informacij bolje, kot ena premalo.
Delo krepa človeka

šernk ::

ravno tako ga ni potrebno dati na poteku prednostne ceste, če voziš po glavni cesti.


na to vprašanje mi doslej še nihče ni znal 100% odgovoriti. V avtšoli vem, da mi je inštruktor rekel, da naj bi se ga dajalo ker zvijaš, ni pa nujno. Sedaj če je neko večje križišče in prednostna zavija (pa dejansko razen tabel je težko razločit katera je prednostna) pol nekako je logično, da daš smerokaz.

po drugi strani če je pa prednostna jasno vidna vsem da zavija in so ostalo stranski priključki, bi pa rekel, da ga ni potrebno dati.

na našem koncu je nepisano pravilo: če daš levi smerokaz boš zavil takoj za ovinkom na parkirišče, če ne daš smerokaza boš nadaljeval pot po prednostni, če daš desni smerokaz boš pa šel naravnost na stransko cesto.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

BlueRunner ::

solatko je izjavil:

Lep primer take ceste je pri Orto baru, od kar je Bolgarska enosmerna in neprednostna. Prej je bilo tam nakazovanje smeri obvezno, če si šel na Grablovičevo, sedaj je tam obvezna smer in to odpade. Vozniki še vedno dajejo smerokaze, če prav drugam ne smejo.

Če je križišče in, če zavijaš, je to sprememba smeri. Če spreminjam smer, uporabljam utripalke. Zaradi tega se na izpitni vožnji še vedno lahko pade, pa naj se komu to sliši še tako zelo čudno.

šernk je izjavil:


na našem koncu je nepisano pravilo: če daš levi smerokaz boš zavil takoj za ovinkom na parkirišče, če ne daš smerokaza boš nadaljeval pot po prednostni, če daš desni smerokaz boš pa šel naravnost na stransko cesto.

Pozabil si dodati še to, da to pravilo drži, če vidiš sosedov avto ali pa najmanj prave barve grb. Če ne, potem se je bolje ravnati po "običajnih" pravilih.

Sicer pa, kar se tiče zabavnih križišč... Še eno iz Novega mesta.

Če prihajaš iz desne in greš gor (od železniške proti BTC), potem je to pas za zavijanje desno in mu pripade uporaba utripalk. Če pa greš v nasprotni smeri pa to ni zavijanje levo, kot bi kdo pomislil, temveč vožnja naravnost. Torej, ko prihajaš v križišče, se v splošnem ne gre zanašati na simetrijo in tudi ni vedno dobra ideja ugibati kaj drugi vidijo in česa ne.

BigWhale ::

jype je izjavil:

Jasno! IDDQD pa gas.


Tapravi desci vedo, da treba napisat IDCLIP ...

barakus ::

Vem samo da v krožnem ne velja pravilo desnega, ampak ima prednost tisti ki je že v križišču.


Ali je to res? Čemu so potem postavljeni "Križišče s prednostno cesto" znaki, ko se vključuješ v krožišče?

Namreč v Italiji sem se nekaj let nazaj (nekje na relaciji Sežana - Trst [stara cesta po Italiji]) skoraj zaletel na krožišču, ki NI imelo znakov "Križišče s prednostno cesto" na nobenemu od priključkov in bi moral dati prednost avtom, ki so se vključevali...

BlueRunner ::

Ker ima vozilo v kroziscu z zakonom predpisano prednost pred tistim, ki se vkljucuje, to res pomeni, da pravilo desnega ne velja. To pravilo obstaja (velja) samo tam, kjer prednost ni drugace predpisana z znakom ali zakonom.

Ker se mora to "pojasniti" z ustrezno signalizacijo, se pac napika okoli znake, da nimas prednosti. Vendar pa tudi, ce jih ne bi bilo, bi se vedno veljal 60. cl. ZPrCP, ki doloca kdo ima prednost.

Druge drzave, druga pravila... Kako se to ureja v Italiji je stvar italijanskih predpisov.

Zgodovina sprememb…

barakus ::

Aha, zgleda so italjani posebneži: http://it.answers.yahoo.com/question/in...

jype ::

BigWhale> Tapravi desci vedo, da treba napisat IDCLIP ...

Ti si pa še mlad...

IDSPISPOPD!

SkIDiver ::

GrimReaper je izjavil:


Vem samo da v krožnem ne velja pravilo desnega, ampak ima prednost tisti ki je že v križišču.


Narobe! Pravilo desnega še kako velja v krožišču. Je pa pomembno, da ločiš kaj je v krožišču in zunaj krožišča! V krožišču je vse kar je znotraj "kroga" krožnega prometa, če povemo bolj po domače. Torej, če ti z vozilom stojiš na uvozu v krožišče nisi v krožišču ampak vstopaš v krožišče!

Vozilo, ki vstopa v krožišče nima prednosti. To vemo po večini vsi razen nekaj izjem, ki so izjemne že same po sebi.
Ko pa si v krožišču pa imaš kot desni prednost!
Doživim večkrat dnevno, ker večina voznikov ne ve, da kot udeleženec notranjega pasu v dvo ali več pasovnem krožišču nima prednosti in dejansko izsiljuje, ko iz notranjega pasu zavije preko zunanjega pasu krožišča v izvoz iz krožišča.
Torej, desni v krožišču ima prednost! Ima pa tudi dolžnost, da levemu omogoči varno menjavo pasu! Ne pa dolžnost, da omogoča levemu izsiljevanje tik pred zdajci, ko se mu zahoče, da gre desno preko pasu v izvoz.

Pa še ena pomembna! V krožišču se ne ustavljaš! Če ne moreš zapeljati v izvoz ali zamenjati pasu zaradi gužve v krožišču in posledično zgrešiš izvoz nadaljuješ vožnjo po krožišču dalje in narediš kar želiš v naslednjem krogu vožnje.

Krožišča so tako enostavna in pretočna, da je res veselje. Žalost je, da večina voznikov pri nas ne zna voziti v krožiščih in posledično so lahko velika bolečina tako ali drugače.

steev ::

SkIDiver je izjavil:


Ko pa si v krožišču pa imaš kot desni prednost!
Doživim večkrat dnevno, ker večina voznikov ne ve, da kot udeleženec notranjega pasu v dvo ali več pasovnem krožišču nima prednosti in dejansko izsiljuje, ko iz notranjega pasu zavije preko zunanjega pasu krožišča v izvoz iz krožišča.
Torej, desni v krožišču ima prednost! Ima pa tudi dolžnost, da levemu omogoči varno menjavo pasu! Ne pa dolžnost, da omogoča levemu izsiljevanje tik pred zdajci, ko se mu zahoče, da gre desno preko pasu v izvoz.

To pomeni, da tisti, ki je na zunanjem, lahko 'izsili' tistega na notranjem, saj ima po desnem pravilu prednost.
To je isto, kot če bi desni na Celovški imel prednost pred levim. Pasova sta enakovredna. Če je prostor lahko greš, drugače pa ne.

Mislim, da desno pravilo upoštevaš samo v križiščih, ne pa pri vzporednih pasovih.
:|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: steev ()

SkIDiver ::

Tisti, ki je na zunanjem ne izsiljuje nikogar, ker se pelje po svojem pasu. Tisti, ki je na notranjem pa želi preko pasu po katerem vozi zunanji na njegovi desni zapustiti krožišče. Izsiljuje notranji, če se ne razvrsti pravilno in predvsem pravočasno.

Težava je, da veliko voznikov misli, da imajo na notranjem pasu krožišča prednost pred vsemi na zunanjem pasu.


Če ima križišče več prometnih pasov, sme voznik zapeljati z enega na drug prometni pas, vendar le če pri tem ne ovira drugih vozil. V samem križišču ima pri izključevanju iz krožišča prednost vozilo, ki je desno od nas.

Vir - na koncu strani

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkIDiver ()

šernk ::

če bi vsi vozili po pravilih, do izsiljevanja ne more prit!
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

floyd1 ::

Kot je napisal SkIDiver - v krožiščih se vozi zelo po domače.
Sem pogledal link in res nisem vedel, da (če greš ven na prvem izvozu) smer nakažeš že pred uvozom v krožišče. Sem do zdaj vedno malo posmehljivo gledal na take šoferje. In iz avtošole se gotovo spomnim, da mi je inštruktor rekel, da pri uvozu ni nobenih smerokazov. Jebe***, celo življenje se učimo ;). Seveda pa so še vedno taglavni tisti (tudi tega ne vidiš ravno malo), ki dajo ob uvozu levi "blinker". Zmagovalci.

SkIDiver ::

@šernk se strinjam.

@floyd1 se spomnim, ko sem sam delal izpit in smo morali uporabljati smerokaz pri vstopu v krožišče (ne glede na to na katerem izvozu ga boš zapustil). Je prišel v avtošolo inštruktor iz LJ in ves zgrožen "zakaj pa smerokaz pri vstopu v krožišče? Saj drugam kot v smeri proti urinemu kazalcu ne moreš?". No smo ostali pri stari praksi zaradi izpitne komisije.

floyd1 ::

Res heecno, ja. Meni je takrat strogo prepovedal ;-)

BigWhale ::

Kaksno desno pravilo znotraj krozisca? Kdo si je pa to izmislil?

http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?...

48. clen govori o kroziscih, drugje pa niso omenjena.

Pasovi v kroziscu so enakovredni. Ob vkljucevanju se _moras_ vkljuciti na notranji pas, razen ce ne gres v naslednjem izhodu ven. In pred zapuscanjem se _moras_ razvrstiti na zunanji pas.

cebelar123 ::

SkIDiver je izjavil:

Tisti, ki je na zunanjem ne izsiljuje nikogar, ker se pelje po svojem pasu. Tisti, ki je na notranjem pa želi preko pasu po katerem vozi zunanji na njegovi desni zapustiti krožišče. Izsiljuje notranji, če se ne razvrsti pravilno in predvsem pravočasno.


Ni zmeraj tako, saj dostikrat se ljudje ne razvrstijo pravilno in so na zunanjem pasu, ko bi morali biti na notranjem. "Hitra križišča s polno črto" Radi bi šli pri tretjem izvozu ven ampak jih čaka polna črta pri drugem, tako se vsilijo na notranji pas, da ne bi zapeljali čez polno črto.

Torej za 1x nejasnosti :)
- Ne vidim kje piše kaj o enakovrednosti pasov?
- nisem 100% da sem dobil odgovor glede smerokaza in hitrega križišča s polno črto. Ga moraš dati ali ne? Odgovori jaz ga dam da ni nejasnosti in podobno ni ravno odgovor. Če ga ne daš ne vidim koga ogrožaš, sa v najslabšem primeru bo voznik ki vstopa počakal ti pa boš zavil. Mogoče bo malo jezen ker ni sepljal, ko bi v bistvu lahko.

Zgodovina sprememb…

SkIDiver ::

@cebelar123 svojevrstna zgodba, ki ima še več presežnikov kot klasično krožišče:)

@BigWhale 48. člen nikjer ne omenja enakovrednosti obeh pasov. Pa čeprav dejansko sta. Enakovredna sta tudi oba pasova AC. Sedaj pa poglej 27. člen, ki se meni zdi nekako najbližji dejstvu, da so nas v avtošoli naučili, da ima vozilo desno od tebe prednost in dolžnost, da ti omogoči varno vključitev. Posledično pa si krivec sam, če si tega desnega izsilil in je s svojim prednjim levim koncem trčil v desni bok tvojega vozila.

Moja napaka, da ni izključno prednost desnega vozila ampak "prednost desnega", ker v dotičnm primeru levo vozila izvaja menjavo voznega pasu, ki ga nakaže prepozno in tega ne stori varno.

BlueKnight ::

Daedalus je izjavil:

V teh krožnih je taka zmeda, tko da me sedaj zanima če sploh poznam pravila.


Resno vprašanje. Kako za boga ti je ratalo skup spravit vozniški izpit? Ker v bistvu sprašuješ, ali ima kolesar na označenem prehodu čez cesto prednost pred avtom. Ima, vedno.

Sedaj se človek lahko vprasa kdo ga je dal tebi. Vedno nima, je pa ponavadi tako ker velja desno pravilo in je na enako prednostni cesti kot avto. V primeru da nima mora sicer biti na kolasatrski stezi to označeno, kar pa tudi ni povsod.
Assumption is the mother of all fuckups!
"Under Siege 2:Dark Territory"

BlueKnight ::

Sicer ni povezano s krožnimi krožišči, vendar precej neverjetno mnogim kolesarjem: na prehodu za pešce nimajo prednosti (razen če hodijo ob kolesu).
Assumption is the mother of all fuckups!
"Under Siege 2:Dark Territory"

steev ::

SkIDiver je izjavil:

Tisti, ki je na zunanjem ne izsiljuje nikogar, ker se pelje po svojem pasu. Tisti, ki je na notranjem pa želi preko pasu po katerem vozi zunanji na njegovi desni zapustiti krožišče. Izsiljuje notranji, če se ne razvrsti pravilno in predvsem pravočasno.

Težava je, da veliko voznikov misli, da imajo na notranjem pasu krožišča prednost pred vsemi na zunanjem pasu.


Če ima križišče več prometnih pasov, sme voznik zapeljati z enega na drug prometni pas, vendar le če pri tem ne ovira drugih vozil. V samem križišču ima pri izključevanju iz krožišča prednost vozilo, ki je desno od nas.

Vir - na koncu strani

Tole, da ima prednost desni pri izključevanju, je čisto logično. Saj ne more levi kar preko desnega zapeljati ven. Samo to ni desno pravilo, ker desni ne more na levo, če je tam avto.
Po tvojem desnem pravilu bi pa desni kar šel na levo, saj na desni nima nobenega.

Pasova sta enakovredna. Če hočeš iz notranjega na zunanji ali obratno, to lahko storiš, če s tem nikogar ne izsiliš.
:|

SkIDiver ::

@steev beri 4 poste višje. Sem napisal, da je moja napaka z napačnim poimenovanjem. Isto velja za katerokoli spremembo smeri vožnje. Kar si napisal drži. V praksi pa redko vidiš, da se kdo komolči na notranji pas. Medtem, ko se na zunanjega dnevno;)

;-) ::

BlueKnight je izjavil:

Sicer ni povezano s krožnimi krožišči, vendar precej neverjetno mnogim kolesarjem: na prehodu za pešce nimajo prednosti (razen če hodijo ob kolesu).


yipe veselo snema kako izsiljuje po ljubljani pa mu nobeden nič ne naredi, pol že lahko :)

jype ::

;-)> izsiljuje

Nikogar še nisem nikoli izsilil.
1
2
3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prehod za pešce / kolesarje

Oddelek: Na cesti
2210448 (8258) predi
»

Miti, zmote in nepoznavanje predpisov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11738520 (33391) St235
»

Pravilna vožnja v krožiščih (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5612851 (11645) darkolord
»

Prometni prekršek in denarna kazen...? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10318394 (15801) BlueRunner

Več podobnih tem