» »

DC motor z visokimi vrtljaji

DC motor z visokimi vrtljaji

pr25012 ::

Kje se da dobit 100W 12V DC motor z 50000 vrtljaji na minuto?

beeone ::

Glej pod brezkrtačne motorje (brushless v angleščini). To niso ravno enosmerni, rabiš vmesnik (ESC), ki ti v bistvu spremeni enosmerno napetost v tri faze. Ti motorčki se uporabljajo v modelarstvu in so relativno poceni in neverjetno majhni za moč ki jo dajejo ven.
Poglej v kaki modelarski trgovini v okolici, tujina pa hobbyking in pa seveda splošno znani ebay.

Fave ::

Se strinjam z beeone, pa še regulacija obratov je preko ESC precej enostavna. Samo 50000 obratov se mi zdi pa precej...
My mind's a hyper tool that fixes everything.

beeone ::

No 50k obratov je res malo veliko... no vsaj pod obremenitvijo, v prostem teku tako in tako vsaka stvar podivja, če ji pustiš seveda.
Kot sem napisal že prej, imajo ti motorčki res velike moči glede na maso/velikost, kar dobijo na račun velikih obratov in na žalost s tem povezano manjšim momentom (navorom), ki je pri res majhnih motorčkih mizeren, če vprašaš mene (100W motorček spada v to kategorijo).

No malo sem izvohal in tule je kompletek, ki ga bi po tvojih, sicer malo skopih podatkih, vzel na tvojem mestu za vzorec pri iskanju drugih: motor in pa ESC

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: beeone ()

pr25012 ::

Hvala, na prijaznosti.

Motorček rabim za turbo polnilec za motor za avto.Malo experimentiram.
Jutri si bom, poiskal razlago kaj ESC je.

Vem uporabljati PWM z mikrokontrolerjem, kaj pa ESC je nimam pojma. Kaj mi lahko kdo s par besed pove za kaj se gre. Pravzaprav sem se spomnil da grem jutri na sejem v Celje in da bom tudi čez vikend zaseden.

Koristlo mi pa mi bi če mi lahko date naslov kake trgovine v LJ za modelarstvo.

In seveda: tisti motorček vleče tudi 15A, kar se mi zdi malo dosti na tako majhen presek. Turbo plopeler se mi zdi majhna zadeva, ampak me skrbi, da tako majhen motorček ne bo zmogel, upornosti turbine pri tako velikih vrtljajih.

Jutri si bom spotoma kupil tudi eno staro turbino od fijata. Tako da potem, ko si kupim motor lahko kar stopim v izdelavo adapterja: motor - turbina. Ej, to zna bit še zabavno!

Ja, kaj predlagate koliko močen motor rabim?

A ja naj vas kar nič ne skrbi , če/da mi bo razneslo motor od avta.:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pr25012 ()

pr25012 ::

In kako ESC-ju lahko spreminjaš vhodni parameter s kako hitrostjo naj se pol na ishodu vrti motor?

pr25012 ::

Rabim da mi turbina proizvaja nekje do 1 bara nadtlaka v sesalnem kolektorju. verjetno pa bom jaz zadovoljen z dosti manjšim tlakom saj bi rad moč motorja povečal za 20 %, kar najbrž pomeni da bo 0,5 bara nad tlaka dovolj. Zdaj lahko samo ugibam s kakimi vrtljaji bom rabil gnati turbino. rezultate bom imel z meritvami. hočem pa si zagotoviti rezervo v moči in vrtljajih. Štartal bom z atmosverskim tlakom in ga počasi dvigoval.

Beeone hvala. Prosim pa še za tvoje mnenje v vezi z velikostjo motorčka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pr25012 ()

Letalec ::

ESC= Electronic Speed Control. Zadeva pobere enake signale kot vsi modelarski servomotorji (torej PWM) in jo je posledično mogoče krmiliti tudi direktno s servo testerjem. Naprimer telim tukaj. Servo tester pa ni nič drugega kot enostaven generator PWM. Če imaš slučajno arduinota, lahko za ESC uporabiš kar funkcijo "servo".

No za takšne eksperimente so te motorčki neposredno iz kitajske super, ker pri nas te bo takšna zadeva močno "koštala". Pa vseeno, modelarske trgovine:

http://www.mantua-model.si/
http://mibomodeli.si/trgovina/
http://modelar.si/
http://www.modelarstvo-stopar.si/

Poleg tega še kakšen Delko in Mladi tehnik (BTC).

pr25012 ::

Sem našel tudi večje motorčke na ponujenem linku.
Ampak, kako bi lahko ugotovil, kakšen tok mi bo določen motorček vlekel, ko bo obremenjen z turbino?
(preden ga priključim)

A je to mogoče kaj s povezavo z N/m, oz. a obstajajo podatki kakšne N/m naj bi določena turbina imela?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pr25012 ()

pr25012 ::

Neda se mi učiti novih stvari če ni ravno potrebno.
Zaenkrat je dovolj je če mi Zagotoviš, da ima ESC vhod kamor lahko priključiš PWM signal.

Hvala

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pr25012 ()

pr25012 ::

A lahko pričakuješ kake probleme če kupiš s kartico od kitajcev?
Carina?
Enkrat sem kupil nekaj iz amerike za 20 dolarjev, pa sem se moral ukvarjat z carino. Takrat nismo bli še v EU.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pr25012 ()

pr25012 ::

Zavedel sem se da sem začetno vprašanje razširil, zelo razsširil, Upam, da ni kaj zaradi tega narobe.

Še nekaj sem se spomnil: a ima ESC tudi možnost kakega napetostno analognega vhoda. v smislu da so pol obrati motorja v sorazmerju z višino napetosi na vhodu ESC-ja. Namreč če obstaja ta obcija , bi mogoče raje poiskal kake so možnosti dopiti to krmilno napetost iz alternatorja. Za to pa bom pol odprl novo temo.

blackbfm ::

Ampak, kako bi lahko ugotovil, kakšen tok mi bo določen motorček vlekel, ko bo obremenjen z turbino?


Rabiš wattmeter, imaš to tudi na hobbykingu. Preberi si malo komentarje in če so večinoma ok, potem je stvar recimo uredu. Pa glej da naročaš samo zadeve ki so na zalogi. V naših modelarskih trgovinah se nič ne splača kupovat ker boš vse preplačal, komponente so pa večinoma iste. Razen če hočeš nek brandname motorček itd..

Kar se escja tiče, on pošilja enako napetost naprej kot jo dobi iz baterije recimo. Torej če ga priklopiš na 12v bo pošiljal v motorček 12v. Glej specifikacije, ponavadi so specificirani na lipo baterije se pravi 1s=3.7v..če ima input 2s-4s to pomeni 7.4-14.8v plus minus. Obrate pa najlažje reguliraš s servo testerjem. Kar se tiče pa analognega krmiljenja pa mislim da ni varjante out-of-the-box, danes je vse na pwm.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: blackbfm ()

borisk ::

hmm

100W neto moči na motorju je cca 150W bruto (upoštevajoč izkoristek motorja in ESC).
Glede na pretok zraka ki ga nek normalen motor potrebuje in zahtevan tlak do 1bar, potrebuješ motor 10-20kw!!!

pi pawr ::

OK, to je za Mersedes SLR 772 KM; njegov turbo za delovanje rabi 120 kW8-):))
Drugač pa huda ideja... če bi vrtljaje višal s kakim prenosom bi to povzročilo dodatne izgube(?)

beeone ::

Krmiljenje ESC-ja ti bo najlažje da dobiš nekoga, pa ti naredi tist pretvornik, ker mislim da ti je elektronika bol kot ne španska vas, pa brez zamere ;)

No za moč motorčka boš pa mogel vsaj malo poračunat ali na nek način zmerit. Tak na oko, mislim da 20kW res ne boš rabil, samo bo se pa moč merila v kilovatih... kar pomeni, da zna biti takšen dodaten porabnik mogoče že malo veliko za običajen alternator... plus, če ti alternator zagotovi rabljeno moč, ti bo delala problem napetost oziroma tok. Kilovatni motorčki laufajo na malo večjih napetostih kot je tistih dobrih 14V v avtu, da ti tokovi ne dosegajo vrednosti nekaj 100A.

No včasih je obstajala samo ena pot, da si nekaj naredi prav... to je, da si najprej naredil 100 stravi narobe in jih izboljševal dokler nisi dosegel tistega kar si hotel.
Danse je drugače to, da imamo računalnike in malo več znanja (dolgočasnih enačb), s katerimi si pomagamo in stvari naredimo ceneje, hitreje in v 5-ih poizkusih namesto v 100-tih ;).
Zato ti predlagam, da najprej malo najprej pogledaš kaj sploh lahko delaš in se malo podučiš o stvari (verjemi, pri homemade variantah je najbolša pot in znanje, ki ga dobiš med delom, cilj je samo tam da se lahko pol važiš pred drugim :P)

Aja še za carino sem mislil omenit. No to je pa tak, sam veliko naročam iz kitajske ipd. pa še nisem pogruntal sistema, celo šel gledat na carinsko stran pa se mi je vse nekak zagravžalo nad pogledom na tisoče kategorij :| Iz izkušenj je tak, da kar je nekak nad med 20 in 30 € lahko pričakuješ kakšen listek od carinske pošte, seveda pa so izjeme v obe smeri... sreča je tisto na kar računaj ;)

Voluharr ::

Motorčki taki fajni zate bi bili teli link. Kje boš dobil dovolj močno napajanje pa ne vem.

borisk ::

ne sanjat

na hitro:
1,6l motor, 5000min-1
volumski tok 0,8lx5000=4000l/min @1bar ;((

mimovrste (vem, glupa trgovina za nakup kompresorja)
http://www.mimovrste.com/artikel/535000...

moč motorja: 7,5 kW

sesalna moč: 1280 l/min

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: borisk ()

Voluharr ::

@borisk: to pa si ustrelil da bolj nebi mogel...
Tak kompresor je izključno za zračno orodje.

borisk ::

verjemi mi da vem kaj govorim, zanima te energija, potrebna za stiskat 4000l zraka na minuto na tlak 1bar.
Lahko ti s pomočjo termodinamike izračunam energijo potrebno za takšno kapaciteto zraka, ampak ne vidim razloga, ker vem da iz tega ne bo nič.

Omenjeni kompresor sem podal kot primer kakšno moč potrebuješ za določen pretok zraka

ČE si se pa fajn z vazelinom namazal pa lahko kupiš na ebayu (če tak prodajajo bo že res :))
http://www.ebay.com/itm/Honda-Acura-AIR...

Voluharr ::

Jah tisti kompresor stiska na 7barov verjetno...

pr25012 ::

PWM poznam,......... Mam tudi osciloskop :)
ESC, pa bi ga itak kupil.
In če ESC krmiliš s PWM,..., ne vidim problma.

Ampak problem je v vprašanju:
Koliko konjev ponuca turbina zase?

Kupil sem si eno turbino Garrett M49 za experimentirat.
Hecno je, da jo tako lahko vrtiš s prsti, da pa bo žvižgala rabiš celo konjsko vprego.

Nevem....
Bomo vidli je rekel slep.

borisk ::

pr25012 je izjavil:


Ampak problem je v vprašanju:
Koliko konjev ponuca turbina zase?



Za stiskat 4000l zraka na minuto, koliko jih rabi 1,6l motor pri 5000min-1, potrebuješ 30kw moči ob upoštevanju vstopne temperature zraka 20°C in p1=1bar, p2=2bar. ob tem se ti zrak segreje na 85°C (zaradi stiskanja).

WarpedGone ::

@pr25012
Se pravi, hočeš sestavit električni turbo.
Nisi prvi, obstajajo firme ki delajo komplete za naknadno vgradnjo. Kolk res pomagajo je pa druga zgodba.
Na YouTube so filmčki glede tega (avtorji so ravno te firme). Npr:
www.electricsupercharger.com
Kitajski način: Leaf blower

Električni pogon turbine, ki je narjena da jo poganjajo izpušni plini, ni pravi pristop. Žal.
Zbogom in hvala za vse ribe

pr25012 ::

Za stiskat 4000l zraka na minuto, koliko jih rabi 1,6l motor pri 5000min-1, potrebuješ 30kw moči ob upoštevanju vstopne temperature zraka 20°C in p1=1bar, p2=2bar. ob tem se ti zrak segreje na 85°C (zaradi stiskanja).


Jaz bi rad samo vedel koliko vatni motor rabim?

A rabim 30KW motor?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pr25012 ()

WarpedGone ::

Vprašaj tistega, ki je že uspel sestavit zadevo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Voluharr ::

Nebi bil rad nesramen vendar bi me vseeno zanimalo kje boš dobil zadostno moč. Alternator odpade, da se razume. Poleg tega na en jermen to obesit, no go.
Backup, VPS, kolokacija: https://reavisys.si

borisk ::

Voluharr je izjavil:

Poleg tega na en jermen to obesit, no go.


gre, ampak ne turbino, v mercedesih to kar lepo laufa(in kakšnih predelanih ameriških kračah):
 kompresor

kompresor



mogoče pred experimentiranjem priporočam branje in razumevanje tega pdfja:
http://stryk3r.planet.ee/Corky_Bell_Max...
pride vse skupaj ceneje

krneki0001 ::

Če bi rad poceni navil avto naredi water injection.
V prtljažnik zmontiraš rezervar, od njega napelješ bakreno cevko, ki jo oviješ okoli izpuha od prtljažnika do motorja. Na vrhu motorja se pa montira kaka orenk pumpica, ki bo paro (voda se bo na vročem izpuhu uparila) potisnila v cilindre.

Zadevo so s pridom uporabljali angleži v spitfire avionih, ki so bili počasnejši od nemških meseršmitov. Z vklopom water injectiona so dobili dodatno moč in avioni so bili bolj izenačeni.

Para v cilindru čisti saje, hladi cilinder (voda v kakršnemkoli že stanju je še vedno bolj hladna od ognja), ter poveča moč motorja. Če pa po nesreči zliješ preveč vode v cilinder, potem pa adijo mašina. Stvari morajo biti premišljene in narejene 100% zanesljivo, drugače boš vse skuril.

Pa jaz bi za kaj takega kupil eno napol razpadajočo R5 za ene 50 evrov, ki ji motor še deluje in bi se tam učil delat bedarije. Ko bi pa tam uspešno že kako tretjo ali četrto verzijo naredil, bi pa mogoče v kak drug avto prestavil.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

Zvezdica27 ::

lp,

upam da ti rata. Sam sicer ne poznam da bi v avtu imeli električno gnan turbo oz. kompresor, ponavadi je mehansko gnan. Kako točno boš reguliral obrate glede na obrate avta...

zanimiv projekt skratka.

krneki0001 ::

Ni niti zanimiv. Da bi dobil konkreten pritisk, bi rabil elektrike več kot je avto premore. So že poskušali, pa vsi po vrsti obupali.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

pr25012 ::

Kot sem že napisal se mi ni niti sanjalo, da je taka razlika v potrebni moči za doseganje vrtljajev, zaradi upornosti zraka. To je področje, ki ga na avtomatizaciji nismo spoznavali.

Zdaj pa mi je že en lep cajt jasno da elektro turbina odpade.

Ko bo malo segrelo vreme bom izvedel zadevo na klasični način.
(kasneje pa bom najverjetneje odštel okoli 2000 evrov za Turbo Dizel motor, in zadevo zaključil)

pr25012 ::

Glih tako informativno o idejah kar se regulacije vrtljajev tiče , če bi bilo kar se tiče moči drugo možno:
mikrokontroler v obeh primerih :
1.vhod (digitalni): opcija štetje pulzov vrtljajev s kakim hitrim senzorjem
izhod: generiranje PWM-ja
2. vhod (anlogni): zajemanje "surove" alternatorjeve napetosti, usmerjanje in skaliranje
izhod: generiranje PWM signala.

WarpedGone ::

Zdaj pa mi je že en lep cajt jasno da elektro turbina odpade.

Stvar je izvedljiva, vprašat se je treba v čem točno bo boljša od "mehanske" izvedbe turbine.

Ko fejst premisliš in privzameš da ti je uspelo spravit učinkovitost pretvorbe mehanske energije v električno in nazaj v mehansko na primerljiv nivo z mehansko turbino, vidiš da si odpravil le TurboLag oz. povečal odzivnost. To ni nepomembno, je pa vprašanje kolk si res boljši od dobrih turbin. In ali se zadeva splača gledano skozi denar.

Zna bit, da se ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

Avenger ::

Ali bi ESC lahko poganjal tudi motorček SCSI diska?
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

T0RN4D0 ::

Yep.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Chip tuning box (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9632439 (30007) Blinder
»

Proizvajalci avtomobilov (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7417521 (15138) El Barto
»

[Automobilizem] Audi z dizlom zmagal v 6 od 8 dirk ALMS (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8511573 (10035) Stepni Volk
»

el. generator na vroč zrak?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
152134 (1934) rkb2
»

Avtomob čip

Oddelek: Na cesti
254481 (4084) Dr_M

Več podobnih tem