» »

Prizgane luci na avtu in poraba goriva xD

Prizgane luci na avtu in poraba goriva xD

1 2
3
4

-valvoline- ::

BlaY0 je izjavil:

Ja amapak jaz že skozi ponavljam da je nazivna moč alternatorja večja od vseh porabnikov skupaj!!!

Normalno,sam pa poraba sproti varira glede trenutne obremenitve,aku-ju je glavna funkcija da se obnasa kot veliki kondenzator.

aiko ::

BlaY0 je izjavil:

Ja amapak jaz že skozi ponavljam da je nazivna moč alternatorja večja od vseh porabnikov skupaj!!!


Večinoma to drži ja. Ponavadi je nazivna moč par amperov višja od vesh tovarniških porabnikov shupaj. Ampak to še zdaleč ne pomeni , da ne obremenjuje motor v skladu z priklopljenimi porabniki. ne mešaj hrušk in jabolk.

BlaY0 ::

Pyr0Beast je izjavil:



Porabnik ne more diktirati koliko energije bo proizvedel alternator.

Na komot lahko

Ja, če imaš dinamičen sistem, kar avto seveda je in lahko potem dovajaš več v primeru če presežeš limit. Ampak še enkrat, alternator je predimenzioniran za naše porabnike.

aiko je izjavil:

BlaY0 je izjavil:

Ja amapak jaz že skozi ponavljam da je nazivna moč alternatorja večja od vseh porabnikov skupaj!!!


Večinoma to drži ja. Ponavadi je nazivna moč par amperov višja od vesh tovarniških porabnikov shupaj. Ampak to še zdaleč ne pomeni , da ne obremenjuje motor v skladu z priklopljenimi porabniki. ne mešaj hrušk in jabolk.

Alternator obremenjuje mašino tudi, ko luči ne gorijo!

Še enkrat... hidro elektrarna... nazivna moč generatorja 1kW in tudi mehanska moč potoka 1kW... priklopiš 10 žarnic in gorijo. Priklopiš enajsto in turbina (generator) se po tvoje ustavi???

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

imagodei ::

BlaY0,

tle sem ga tudi nekoliko v kamen, ker sem na hitro razmišljal tako kot ti. V resnici pa mora biti tako: ko na akumulatorju nimaš porabnikov, ne rabiš "juice-a" in alternatorju ni treba proizvajat energije. Ko ga obremeniš, mora začet pretvarjat mehansko energijo v električno. Večja kot je obremenitev, več dela opravi.
- Hoc est qui sumus -

-valvoline- ::

BlaY0 je izjavil:

Pyr0Beast je izjavil:



Porabnik ne more diktirati koliko energije bo proizvedel alternator.

Na komot lahko

Ja, če imaš dinamičen sistem, kar avto seveda je in lahko potem dovajaš več v primeru če presežeš limit. Ampak še enkrat, alternator je predimenzioniran za naše porabnike.

aiko je izjavil:

BlaY0 je izjavil:

Ja amapak jaz že skozi ponavljam da je nazivna moč alternatorja večja od vseh porabnikov skupaj!!!


Večinoma to drži ja. Ponavadi je nazivna moč par amperov višja od vesh tovarniških porabnikov shupaj. Ampak to še zdaleč ne pomeni , da ne obremenjuje motor v skladu z priklopljenimi porabniki. ne mešaj hrušk in jabolk.

Alternator obremenjuje mašino tudi, ko luči ne gorijo!

Še enkrat... hidro elektrarna... nazivna moč generatorja 1kW in tudi mehanska moč potoka 1kW... priklopiš 10 žarnic in gorijo. Priklopiš enajsto in turbina (generator) se po tvoje ustavi???

Spet ne zastopis. Ce temu 1kw generatorju priklopis porabnika 1kw se bo izhodna napetost in moc znizala natancno na polovico,polovica pa bo sla v gretje generatorja zarad notrajnega upora. Kapis? Razmerje pol pol notrajni upor vs uporabnik je ze kriticno.

Zgodovina sprememb…

aiko ::

Poglej...osnovna pravila..

energije ne moreš je vzet iz nič in ne gre v nič. Torej če alternator vedno proizvaja enako (kar trdiš) , ti pa nimaš potrošnikov in imaš polno baterijo. Kam ta energija (električna) potem po tvoje gre?

Pyr0Beast ::


Ja, če imaš dinamičen sistem, kar avto seveda je in lahko potem dovajaš več v primeru če presežeš limit. Ampak še enkrat, alternator je predimenzioniran za naše porabnike.

So se našli tudi taki ki so bili poddimenzionirani :)


Spet ne zastopis. Ce temu 1kw generatorju priklopis porabnika 1kw se bo izhodna napetost in moc znizala natancno na polovico,polovica pa bo sla v gretje generatorja zarad notrajnega upora. Kapis? Razmerje pol pol notrajni upor vs uporabnik je ze kriticno.

Kera neumnost je pa zdaj to ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

BlaY0 ::

aiko je izjavil:

Poglej...osnovna pravila..

energije ne moreš je vzet iz nič in ne gre v nič. Torej če alternator vedno proizvaja enako (kar trdiš) , ti pa nimaš potrošnikov in imaš polno baterijo. Kam ta energija (električna) potem po tvoje gre?

Kam gre energija iz elektrarne ko ugasnemo vse luči? A elektrarna (generator) eksplodira od presežka energije???

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

Pyr0Beast ::

BlaY0 je izjavil:

Ja amapak jaz že skozi ponavljam da je nazivna moč alternatorja večja od vseh porabnikov skupaj!!!


Ni vedno.

Ob zagonu imajo žarnice ogromno moč ki potem pade. Del tega zagotavlja akku.
Ventilator kabine isto.

Je pa popolnoma res, da je alternator načeloma dimenzioniran na polno obremenitev, ki se doseže, ko so vsi porabniki vklopljeni (vse luči - za bremze, dolge+kratke, gretje zadnje šipe, rikverc lampa, žmigavci, dnevne, lampe za tablice, lučka v kabini, osvetlitev armature, ventilator v kabini na največji moči + motorčki za pomik stekel, + brisalci
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

BlaY0 ::

Ja če gremo tako "low" potem tudi zagon samega alternatorja nuca štrom... jasno.

-valvoline- ::

V primeru alternatorja se z povecanjem obremenitve (vec amperov) da se doseze se vedno ciljnih 13v dodatno obremeni motor,in se zarad tega notrajna upornost alternatorja zniza oz varira po potrebi. V idealnem primeru ko ne bi bilo obremenitve bo notrajna upornost neskoncna(in z tem tut 0 obremenitev motorja),pr kratkem stiku pa idealno bi notrajni upor znasal 0 in max obremenitev motorja.

Zgodovina sprememb…

T0RN4D0 ::

BlaY0 je izjavil:

aiko je izjavil:

Poglej...osnovna pravila..

energije ne moreš je vzet iz nič in ne gre v nič. Torej če alternator vedno proizvaja enako (kar trdiš) , ti pa nimaš potrošnikov in imaš polno baterijo. Kam ta energija (električna) potem po tvoje gre?

Kam gre energija iz elektrarne ko ugasnemo vse luči? A elektrarna (generator) eksplodira od presežka energije???



You have no idea kakšni problemi znajo biti s presežki energije. Sicer ne eksplodira, ampak jo zmečejo v razne osvetljave avtocest in pumpanje vodo nazaj v jez itd... Ampak elektriko je treba skurit.

No povej kam bi šla po tvojem, če bi alternator skos proizvajal 50A, porabnika pa nobenega...
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

BlaY0 ::

Pejmo nazaj na pretvorbo mehanske v električno energijo... ko se alternator vrti z nekimi stalnimi obrati in mu ne dovajamo dodatne energije s povečanjem obratov, je magnetno polje konstnantno. Torej po tvoje, ko začneš priklapljat porabnike na drugi strani, začne magnetno polje zavirati in je upor v generatorju raste?

-valvoline- ::

T0RN4D0 je izjavil:

BlaY0 je izjavil:

aiko je izjavil:

Poglej...osnovna pravila..

energije ne moreš je vzet iz nič in ne gre v nič. Torej če alternator vedno proizvaja enako (kar trdiš) , ti pa nimaš potrošnikov in imaš polno baterijo. Kam ta energija (električna) potem po tvoje gre?

Kam gre energija iz elektrarne ko ugasnemo vse luči? A elektrarna (generator) eksplodira od presežka energije???



You have no idea kakšni problemi znajo biti s presežki energije. Sicer ne eksplodira, ampak jo zmečejo v razne osvetljave avtocest in pumpanje vodo nazaj v jez itd... Ampak elektriko je treba skurit.

No povej kam bi šla po tvojem, če bi alternator skos proizvajal 50A, porabnika pa nobenega...

Ne bo 50A,sploh toka ne bo sam napetost mas na izhodu,ker ni nobenega porabnika.Nobene nevarnosti.

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

-valvoline- je izjavil:

V primeru alternatorja se z povecanjem obremenitve (vec amperov) da se doseze se vedno ciljnih 13v dodatno obremeni motor,in se zarad tega notrajna upornost alternatorja zniza oz varira po potrebi. V idealnem primeru ko ne bi bilo obremenitve bo notrajna upornost neskoncna(in z tem tut 0 obremenitev motorja),pr kratkem stiku pa idealno bi notrajni upor znasal 0 in max obremenitev motorja.



Notranja upornost alternatorja je venomar konstantna. Vse kar se spreminja je vzbujanje.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

RejZoR ::

Heh, po tej logiki bi moral adapter ratan na 20A s porabnikom, ki zahteva samo 1A eksplodirat v vročo župco plastike zato ker je 19A viška. :D
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

BlaY0 ::

valvo: Saj jaz štekam kaj hočeš ti povedat, te popolnoma zastopim. Ti dejansko lahko z motorjem uravnavaš porabo ob pikih, to je takrat ko nekaj vklopiš zato da imaš neko konstantno napetost... to je dejstvo ki ga ne zanikam! Ampak v statičnem sistemu pa priklop novega porabnika pomeni samo da v tistem momentu napetost pade in vsi dosedanji porabniki če so to recimo žarnice malo "zabrlijo". Ampak to ne upliva nazaj na sam alternator če je njegova nazivna moč večja od vseh porabnikov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

Pyr0Beast ::

Statični sistemi se zanašajo na togost
Dinamični na prilagajanje
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

-valvoline-> Ne bo 50A,sploh toka ne bo sam napetost,ker ni nobenega porabnika.Nobene nevarnosti.

Ja pa ja. Kot elektrotehnik bi pa ja moral vedet, da to nikakor ne drži.

BlaYO> Ampak to ne upliva nazaj na sam alternator.

Seveda vpliva. Navor, s katerim alternator zavira, je praktično premo sorazmeren z močjo, ki jo trošijo porabniki.

Najbolje to preizkusiš tako, da na alternator priključiš napajalnik za laptop in potem ročno vrtiš - ko laptop zazna napetost na električnem priključku, začne polniti baterijo, vrtenje alternatorja pa postane bistveno težje.

Pyr0Beast ::

Vrtenje alternatorja postane mnogo težje že ko namagnetiš navitje za vzbujanje, pa ven ne zmečeš niti W energije.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Sicer smo delno offtopic ampak gre za osnove, ki morajo bit jasne, da se lahk sploh pogovarjamo o temi.

Glede elektrarne in žarnic: bom probu bit kratek in s tem zanemaru precej detajlov (tko kot sm jih pri mojih štirih točkah in me je pyro že dopolnjeval).

Bom ostal na kolesarskem dinamu: ko vklopiš dinamo, se pritisne ob kolo in zaradi trenja začne mal zavirat ampak se vrti "v prazno" i.e. premaguješ le trenje in samo mal segrevaš ležaje in ohišje. Ko pa vklopiš eno žarnico, si sklenil električni tokokrog v katerem se začne spreminjat magnetno polje in pride do indukcije. Magnetno polje se upira spremembam in zato se dinamo upira vrtenju. Pomeni, da se kolo začne vrtet težje oz. moraš ti bol tiščat na pedala, da se bo vrtelo enako hitro (enaka frekvenca). Če vklopiš še drugo luč, se upira še bolj in moraš še tolk bol tiščat, da se vrti z isto frekvenco naprej. Če tiščiš enako kot od začetka, se z vsakim dodatnim porabnikom vrti počasneje. Ob tem pada generirana napetost, kar pomeni da ob vsakem novem porabniku, prejšnji prejme nekaj manj moči.

Vedno velja, da si vsi porabniki razdelijo vso v tistem momentu "zgenerirano" el. moč.

Direkt odgovor: v elektrarni se dodatna žarnica pozna tako, da se turbina začne vrtet za eno malenkost počasneje, frekvenca omrežja pa za enmau pade. Ko vse skup pade prenizko/prepočasi, je potrebno odpret dodaten ventil, da bol pritisne na lopatice in dvigne obrate turbine/frekvenco.

Celotno omrežje sestavlja mnogo različnih elektrarn, ki se različno hitro odzivajo na potrebe zato je konkretna slika precej bol zapletena vendar v principu je tako: ko vklopiš luč, se turbina v elektrarni začne vrtet počasneje. Kolk hitro upočasni je odvisno od tega kolk težka je.
Zbogom in hvala za vse ribe

smile- ::

Note that the load current in turn creates a magnetic field that opposes the change in the flux of the coil, so the coil opposes the motion. The higher current, the larger force must be applied to the armature to keep it from slowing down.


http://www.generatorguide.net/howgenera...

evo osnove "for dummies" :)

Pyr0Beast ::


Direkt odgovor: v elektrarni se dodatna žarnica pozna tako, da se turbina začne vrtet za eno malenkost počasneje, frekvenca omrežja pa za enmau pade. Ko vse skup pade prenizko/prepočasi, je potrebno odpret dodaten ventil, da bol pritisne na lopatice in dvigne obrate turbine/frekvenco.

Nope. Sam slip se poveča. Frekvenca je enaka.


Kolesni dinamo je kakor vem vir stalne moči in dokaj neodvisen od obratov. Ko lampe normalno zažarijo ga boš lahko vrtel mnogo bolj pa neke velike spremembe ne bo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

BlaY0 ::

WarpedGone je izjavil:


Direkt odgovor: v elektrarni se dodatna žarnica pozna tako, da se turbina začne vrtet za eno malenkost počasneje, frekvenca omrežja pa za enmau pade. Ko vse skup pade prenizko/prepočasi, je potrebno odpret dodaten ventil, da bol pritisne na lopatice in dvigne obrate turbine/frekvenco.

Ja v teoriji se v končni fazi potem takem turbina ustavi ko priklopiš na štrom zadostno število žarnic. Ja pa se ne, ampak samo žarnice nehajo goret, turbina pa se vrti dalje.

WarpedGone ::

Heh, po tej logiki bi moral adapter ratan na 20A s porabnikom, ki zahteva samo 1A eksplodirat v vročo župco plastike zato ker je 19A viška. :D

Mešaš (ti in/ali kdo drug) pojme, zelo.
Rating adapterja je max tok, katerega še da od sebe, predno se spremeni ratana napetost (za več kot nek nenapisan delež).

Neki je kaj naprava hoče, neki druzga pa kaj naprava lahko da.

Kaj se zgodi ko na 20V/10A vir, priklopiš napravo, ki nuca 20V/20A?
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

Pyr0Beast je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

V primeru alternatorja se z povecanjem obremenitve (vec amperov) da se doseze se vedno ciljnih 13v dodatno obremeni motor,in se zarad tega notrajna upornost alternatorja zniza oz varira po potrebi. V idealnem primeru ko ne bi bilo obremenitve bo notrajna upornost neskoncna(in z tem tut 0 obremenitev motorja),pr kratkem stiku pa idealno bi notrajni upor znasal 0 in max obremenitev motorja.



Notranja upornost alternatorja je venomar konstantna. Vse kar se spreminja je vzbujanje.

Ne ni.Mas konstantni in varijabilni del ki se potle sestejejo skupaj. Konstantni del je upor materijalov tj bakra(v idealnem primeru bi naj znasal 0 vendar vemo da je to nemogoce),varijabilni del pa magnetno-dinamicni ki je odvisen od potrebe po stromu oz izhodnega outputa v amperjih.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

pyro, ko nekomu hočeš pojasnit osnove, se izogibaš in zanemarjaš detajle.

Bistveno je, da se mora ob dodatku porabnika v neko omrežje povečat zgenerirana moč al pa bodo vsi ostali dobili nekaj manj kot prej. In to velja tut za prvi porabnik, ki ga dodaš.

Porabnik je tisti, ki el. energijo pretvarja v toploto (na kakršenkoli način), generator pa tisti, ki mehansko/kemično energijo pretvarja v električno (na kakršenkoli način).
Zbogom in hvala za vse ribe

BlaY0 ::

jype je izjavil:

-valvoline-> Ne bo 50A,sploh toka ne bo sam napetost,ker ni nobenega porabnika.Nobene nevarnosti.

Ja pa ja. Kot elektrotehnik bi pa ja moral vedet, da to nikakor ne drži.

BlaYO> Ampak to ne upliva nazaj na sam alternator.

Seveda vpliva. Navor, s katerim alternator zavira, je praktično premo sorazmeren z močjo, ki jo trošijo porabniki.

Najbolje to preizkusiš tako, da na alternator priključiš napajalnik za laptop in potem ročno vrtiš - ko laptop zazna napetost na električnem priključku, začne polniti baterijo, vrtenje alternatorja pa postane bistveno težje.

Aha, ti vrtiš alternator vedno hitreje in s tem opravljaš vedno več dela. Recimo da v momentu, ko nehaš povečevati hitrost vrtenja skleneš krog... ti frekvenca pade zaradi upora, ampak opravljeno je pa enako dela... torej hitrejše vrtenje na eni strani je enako počasnejšemu vrtenju + uporu... ta upor se rezultira v električni energiji, ki jo proizvedeš. Skratka nazivna moč tvojega vrtenja je enaka v obeh primerih (tukaj zanemarimo povišano gretje sklepov v rokah ali nogah in tisti začetni pik).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

-valvoline- ::

BlaY0 je izjavil:

jype je izjavil:

-valvoline-> Ne bo 50A,sploh toka ne bo sam napetost,ker ni nobenega porabnika.Nobene nevarnosti.

Ja pa ja. Kot elektrotehnik bi pa ja moral vedet, da to nikakor ne drži.

BlaYO> Ampak to ne upliva nazaj na sam alternator.

Seveda vpliva. Navor, s katerim alternator zavira, je praktično premo sorazmeren z močjo, ki jo trošijo porabniki.

Najbolje to preizkusiš tako, da na alternator priključiš napajalnik za laptop in potem ročno vrtiš - ko laptop zazna napetost na električnem priključku, začne polniti baterijo, vrtenje alternatorja pa postane bistveno težje.

Aha, ti vrtiš alternator vedno hitreje in s tem opravljaš vedno več dela. Recimo da v momentu, ko nehaš povečevati hitrost vrtenja skleneš krog... ti frekvenca pade zaradi upora, ampak opravljeno je pa enako dela... torej hitrejše vrtenje na eni strani je enako počasnejšemu vrtenju + uporu... ta upor se rezultira v električni energiji, ki jo proizvedeš. Skratka nazivna moč tvojega vrtenja je enaka v obeh primerih (tukaj zanemarimo povišano gretje sklepov v rokah ali nogah).

Ne hitreje,TEZJE.

BlaY0 ::

Nisi štekal... v času ko sem povečeval hitrost še ni obstajal razlog, da bi se to otežilo.

V momentu ko je krog sklenjen se jaz odločim, da ne bom več povečeval hitrosti... torej hitrost je konstantna hkrati pa nastane upor in za enako delo se mi zmanjša hitrost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

jype ::

Recimo, da imaš alternator, ki ima tako uibr dobre ležaje, da v njih ni trenja, pa iz unobtaniuma je, tako da je teža komponent, ki se vrtijo, enaka nič.

Vrtiš ga lahko praktično brez vsakega napora, torej.

Ko nanj priključiš električnega porabnika, se bo okoli navitja ustvarilo magnetno polje, ki je pravokotno na polje magnetov v alternatorju in bo torej zaviralo vrtenje. Na gred bo začel delovati navor, ki je premosorazmeren z bremenom na navitju. Če bo breme preveliko in njegova upornost previsoka, bo tok nizek in polje šibko in napetost med priključki bremena premalo visoka in navor majhen - breme pa bo napajano premalo, zato ne bo delovalo (žarnica ne gori, v tvojem primeru). Z naraščanjem toka bo tudi navor, s katerim alternator zavira, vedno večji.

BlaY0 ::

Ja kam točno smo zdaj prišli??? Okoli riti v aržet!

jype ::

Ja, ampak če mamo okol roke navitje, rit je pa magnetna, potem nam je roko zaviral, če je na navitju breme!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

aiko ::

BlaY0 je izjavil:

Ja kam točno smo zdaj prišli??? Okoli riti v aržet!


Prišli smo na točko, kjer se vsi, razen tebe, strinjajo da dodaten porabnik je dodatno breme...

BlaY0 ::

Bistvo je, da v "statičnem sistemu" nazivna moč vrtilca končna. Torej ti goniš kolo s 600 W (recimo da si Brajkovič) ko priklopiš gor za 601 W žarnic le te ne gorijo več, ti pa še vedno goniš s 600 W.

Premaguješ enako breme torej, neglede na to v kaj se transformira.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

-valvoline- ::

BlaY0 je izjavil:

Bistvo je, da v "statičnem sistemu" nazivna moč vrtilca končna. Torej ti goniš kolo s 600 W (recimo da si Brajkovič) ko priklopiš gor za 601 W žarnic le te ne gorijo več, ti pa še vedno goniš s 600 W.

Premaguješ breme torej, neglede na to v kaj se transformira.

V tem primeru bos imel svetlobe za 300W,za 300W se bo segreval dinamo,Brajkovic pa bo hiter ostal brez sapo. Kapiras zdej.

:D

BlaY0 ::

Ne, naprej bo gonil s 600 W (če bo jedel pa pil vmes) in za 600 W bo moral vsake toliko cajta nekaj pojest pa popit.

energetik ::

BlaY0 je izjavil:

Bistvo je, da v "statičnem sistemu" nazivna moč vrtilca končna. Torej ti goniš kolo s 600 W (recimo da si Brajkovič) ko priklopiš gor za 601 W žarnic le te ne gorijo več, ti pa še vedno goniš s 600 W.

Premaguješ enako breme torej, neglede na to v kaj se transformira.
Če ti dinamo vrtiš s 600W in gor priklopiš breme, ki vleče 601W, se bo hitrost vrtenja začela zmanjševati, dokler se dinamo ne bo ustavil. Pika.
Ne vem, zakaj poskušaš prepričati folk, ki je zadeve 5 let študiral in se z njimi ukvarja vsakodnevno.
Torej prižgane luči povečajo porabo, razen če verjameš v orgonsko energijo. S tem da iz bencina ne vlečejo tistih 120W moči, ampak vsaj 3-4x več, ker ima motor z notranjim izgorevanjem beden izkoristek, ki je večinoma pod 25%. Amen.

V tem primeru bos imel svetlobe za 300W,za 300W se bo segreval dinamo,Brajkovic pa bo hiter ostal brez sapo. Kapiras zdej.
Od kje si pa to pobral? Če bo dinamo močno predimenzioniran, ne porabil zase praktično nič.

Zgodovina sprememb…

BlaY0 ::

Ne, ker si ti tisti ki diktiraš 600 W ne pa breme, ki hoče 601 W!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

energetik ::

Ne pa ne. Če boš ti začel vrteti neobremenjen dinamo s 600W, bo začel divje pospeševati, v skladu s svojim vztrajnostnim momentom, dokler se ne bo razletel zaradi omejitev materiala. V praksi boš pa dosegele neko končno hitrost, ker navor tvojih nog padel pri visokih frekvencah praktično na nulo zaradi lastnosti tvojih mišic.
Prosim če si najprej kaj prebereš o navoru, moči in frekvenci, potem pa še o električni moči, toku in napetosti.

Zgodovina sprememb…

BlaY0 ::

No pa da se vrnemo nazaj na temo. Zaradi prižganih luči na avtu ni poraba "nič" večja.

-valvoline- ::

Ce avtu sestejemo ves upor sistema za osvetlitev(kabli,stikala,kontakti,relejcki...) brez zarnic,pridemo ziher do najmanj 1-2 oma upora,kar bi ob elektricnem toku 20-30A pobralo 400W+ moci,torej vec kot ga dejansko porabijo same zarnice.

energetik je izjavil:

BlaY0 je izjavil:

Bistvo je, da v "statičnem sistemu" nazivna moč vrtilca končna. Torej ti goniš kolo s 600 W (recimo da si Brajkovič) ko priklopiš gor za 601 W žarnic le te ne gorijo več, ti pa še vedno goniš s 600 W.

Premaguješ enako breme torej, neglede na to v kaj se transformira.
Če ti dinamo vrtiš s 600W in gor priklopiš breme, ki vleče 601W, se bo hitrost vrtenja začela zmanjševati, dokler se dinamo ne bo ustavil. Pika.
Ne vem, zakaj poskušaš prepričati folk, ki je zadeve 5 let študiral in se z njimi ukvarja vsakodnevno.
Torej prižgane luči povečajo porabo, razen če verjameš v orgonsko energijo. S tem da iz bencina ne vlečejo tistih 120W moči, ampak vsaj 3-4x več, ker ima motor z notranjim izgorevanjem beden izkoristek, ki je večinoma pod 25%. Amen.

V tem primeru bos imel svetlobe za 300W,za 300W se bo segreval dinamo,Brajkovic pa bo hiter ostal brez sapo. Kapiras zdej.
Od kje si pa to pobral? Če bo dinamo močno predimenzioniran, ne porabil zase praktično nič.

Pardon,se strijnam. xD

Zgodovina sprememb…

energetik ::

BlaY0 je izjavil:

No pa da se vrnemo nazaj na temo. Zaradi prižganih luči na avtu ni poraba "nič" večja.
Bo, in to točno za tistih (2x55W prednje + 2x10W zadnje + dodatne izgube)/(izkoristek motorja v trenutni delovni točki).

BlaY0 ::

To pa je?

-valvoline- ::

energetik je izjavil:

BlaY0 je izjavil:

No pa da se vrnemo nazaj na temo. Zaradi prižganih luči na avtu ni poraba "nič" večja.
Bo, in to točno za tistih (2x55W prednje + 2x10W zadnje + dodatne izgube)/(izkoristek motorja v trenutni delovni točki).

+ se dodatnih najmanj 300-400W izgube na kablih in instalaciji,ker je mocan tok.

Zgodovina sprememb…

jype ::

-valvoline-> + se dodatnih najmanj 300-400W izgube na kablih in instalaciji,ker je mocan tok.

No, to pa težko verjamem - to bi tako segrelo napeljavo, da bi se stopila izolacija, če ne drugega.

Spajky ::

BlaY0 je izjavil:

... Zaradi prižganih luči na avtu ni poraba "nič" večja...
Vsakih 10A se poraba avtomobila poveča za cca. 1dl/100km ! Torej s prižganimi žarometi (lučmi) bo npr. avto, ki pije brez žarometov 7L/100km, pil z njimi 7,1L/100km ... preverjeno na mojem Škodilaku ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

energetik ::

BlaY0 je izjavil:

To pa je?
Če se recimo pelješ nekih 100 po AC, bo izkoristek bencinarja recimo 20%. Če bo bencinar od sebe moral dajati zaradi luči dodatnih 150 W, pomeni to dodatnih 750 W moči bencina. Kako se pa to pozna pri porabi, je pa spet odvisno, v katero delovno točko ga bo ta dodatna moč zapeljala. Če prepostavimo da bo zaradi majhne spremembe izkoristek še vedno 20 %, to pomeni pri 100km/h dodatno porabo 750 Wh energije bencina. Ker ima ta nekih 35MJ/L, dobimo dodatek k porabi nekih 0,08L/100km.

Pri mestni vožnji ali stanju na mestu pa bo prirastek večji, ker ima pri idlanju bencinar mizeren izkoristek, mogoče nekih 5%. Kar pomeni da bo treba dobit tistih 150 W pri 5% izkoristku, rabil boš cele 3kW moči iz bencina. Ker se pri počasni vožnji komaj premikaš, bo poraba v L/100km veliiiko večja.

Zgodovina sprememb…

-valvoline- ::

jype je izjavil:

-valvoline-> + se dodatnih najmanj 300-400W izgube na kablih in instalaciji,ker je mocan tok.

No, to pa težko verjamem - to bi tako segrelo napeljavo, da bi se stopila izolacija, če ne drugega.

O pa ja se kar pozna,sam se toplota enakomerno porazdeli,se posebej se segreva kabl iz alternatorja do akuja(oz kontakti ker je tam najvec upora) saj je tam najmocnejsi tok. Lahka sam sprobas.

Zgodovina sprememb…

amigo_no1 ::

BlaY0 je izjavil:

amigo_no1 je izjavil:

Še dobro da imajo pešci in kolesarji kot najšibkejši udeleženci na glavi svetilnik, drugače se jih sploh nebi videlo :P.

BlaY0
Luči se ne morejo poznati na porabi!

Tako je, ko prižgeš luči ima avto večjo moč :)) !
Ti nisi še nikoli prostega teka nastavljal na motorju/mopedu, kajne ;) ?

Lejga pametnjakoviča... moj moped ni nikoli imel akumulatorja ampak je vse porabnike napajal direktno iz alternatorja.

V avtu je akumulator ane, polni ga alternator. Če bi bila poraba (moč) vseh porabnikov kdajkoli večja od moči ki jo proizvaja alternator, bi se akumulator z mašino v prostem teku izpraznil ob prižganih lučeh, radiu in še kakšnem el. porabniku, ki se napaja iz akumulatorja. Pa se ne ane... začuda akumulator se znova in znova napolni. Res čudna tale reč 8-O

Nisem še videl motorja z alternatorjem in brez akumulatorja.
Na malem mopedu z uplinjačem (49 ccm) se kar pozna razlika (pad) v prostem teku ko prižgeš luči.

Zgodovina sprememb…

1 2
3
4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Alternator ali akumulator? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9421680 (19008) krneki0001
»

Težave v prostem teku

Oddelek: Na cesti
366853 (5304) tony1
»

akumulator dci1.5 (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5518824 (14082) tireleap
»

Lahko akumulator odpove sredi vožnje?

Oddelek: Na cesti
388728 (7143) Engineer_

Hydrogen on demand (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
24635490 (32519) imagodei

Več podobnih tem