Forum » Šola » Po(d)vodni mož... kulturna dediščina?!
Po(d)vodni mož... kulturna dediščina?!
GregiB ::
Sin se mora v 8. razredu OŠ na pamet naučiti vseh 14 kitic Povodnega moža, pa sem se začel spraševati, kakšna je dodana vrednost takšnega učenja oz. vedenja? Gre za kaj koristnega, ali nemara prisilno "ohranjanje" kulturne dediščine? Iskreno, komu, razen slavistom (predvidevam) mar za znanje Prešernove poezije "na pamet"??? Ali gre pač za urjenje kampanjskega učenja?
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
kow ::
Kampanjsko učenje in učenje poezije na pamet sta 2 različni reči. Če se otrok v 2 urah ne more naučiti teh 14 kitic je nekaj "narobe" z njim. Ali se ne zna skoncetrirati ali pa ima slabo razvit (natreniran) del možganov, ki se bavi s tem.
Pyr0Beast ::
Jeb* mladine v glavo. Nothing new here.
Ne skrbi, do naslednjega leta bo že pozabil :)
Ali pa s sistemom ki to zahteva.
Konec koncev je zadeva napisana na papir ravno zato ker se nobenemu ne svira pola posto, da bi si bilo te zadeve vredno pomnit.
Ne skrbi, do naslednjega leta bo že pozabil :)
Če se otrok v 2 urah ne more naučiti teh 14 kitic je nekaj "narobe" z njim.
Ali pa s sistemom ki to zahteva.
Konec koncev je zadeva napisana na papir ravno zato ker se nobenemu ne svira pola posto, da bi si bilo te zadeve vredno pomnit.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
kow ::
Teh nekaj kitic bo, domnevam, tudi recitiral pred razredom. Izgovorjava, intonacija, nastop pred sošolci...
jype ::
Sem prepričan da ne bo nič narobe, če se nauči primerljivo kvalitetno besedilo in pokaže, da se avtoritetam ne pusti. Če pride do konfrontacije z učiteljico, lahko literarno kritično razcefra prešernovo poezijo, njegov ekscesno okrašen in romantičen slog in potem, ko ga bo učiteljica prebodla s pogledom, citira še Mateja Bora: "Ne hodi! Z votlimi očmi bo zrla vate!"
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
donfilipo ::
Pesem je tudi pohujšljiva.
Nauk:
Izbirčno dekle v mornarico gre,
zato se dekle, kar hitro predaj
ne izbiraj kot Urška
in nedolžnost predaj:)
Ne vem, če je to dobro. To se konča lahko zgodnjem v zakonu, kot v moji soseski, ko mi Ljubica jamra:
'Evo slala sam ga po ljute paprike, i celo prepodne ga nema, kretena!'
In njegov komentar:
'Ma zajebo sam se. Uzeo obične paprike, pa ih sad ljutim.'
Prehod iz romantike v realizem, je za marsikoga prekruta reč. In predavat romantiko v osmem razredu, je kot bi alkoholike osveževal z brezalkoholnim pivom
Je to neke vrste jeba.
Nauk:
Izbirčno dekle v mornarico gre,
zato se dekle, kar hitro predaj
ne izbiraj kot Urška
in nedolžnost predaj:)
Ne vem, če je to dobro. To se konča lahko zgodnjem v zakonu, kot v moji soseski, ko mi Ljubica jamra:
'Evo slala sam ga po ljute paprike, i celo prepodne ga nema, kretena!'
In njegov komentar:
'Ma zajebo sam se. Uzeo obične paprike, pa ih sad ljutim.'
Prehod iz romantike v realizem, je za marsikoga prekruta reč. In predavat romantiko v osmem razredu, je kot bi alkoholike osveževal z brezalkoholnim pivom
Je to neke vrste jeba.
In times of Universal Deceit, telling the truth
becomes revolutionary act. Orwell
becomes revolutionary act. Orwell
GregiB ::
Teh nekaj kitic bo, domnevam, tudi recitiral pred razredom. Izgovorjava, intonacija, nastop pred sošolci...
In zakaj za to niso dovolj 2-3 kitice?
Zato sem zadevo primerjal s kampanjskim učenjem. Če bi dobil za na pamet naučiti le vzorec in tako posledično lahko izkazal tudi svoje sposobnosti prezentiranja, OK, ker pa se mora naučiti vseh 14 kitic, gre za čisti "drill"... In verjamem, da bi lahko čas, ki ga bo porabil za "dudlanje" neke nepomembne poezije porabil precej koristneje... A dopuščam možnost, da se motim... feel free to prove otherwise...
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
donfilipo ::
Skratka, Prešerna samo v grobem. Povodni mož. Pika. 'Čolnarji so vidli vrtinec denarja, a kam je izginil, ga ni vednega farja.'
S tem se v mladini zbudi že v teh letih rahel sum, da je tudi v prešernu kak dinar, resnico in romantiko naj pa odkrijejo kasneje
S tem se v mladini zbudi že v teh letih rahel sum, da je tudi v prešernu kak dinar, resnico in romantiko naj pa odkrijejo kasneje
In times of Universal Deceit, telling the truth
becomes revolutionary act. Orwell
becomes revolutionary act. Orwell
Mavrik ::
Uči se kako se učiti. Kako bi lahko porabil čas koristneje?
Namesto pritoževanja ga raje nauči, kako se učinkovito in v čimkrajšem času nauči takih stvari - bo v prihodnosti to otroku precej bolj koristilo, ko se bo učil kaj pomembnejšega kot pa so kitice pesmice.
Namesto pritoževanja ga raje nauči, kako se učinkovito in v čimkrajšem času nauči takih stvari - bo v prihodnosti to otroku precej bolj koristilo, ko se bo učil kaj pomembnejšega kot pa so kitice pesmice.
The truth is rarely pure and never simple.
Moivre ::
Pa si prepričan, da to nikakor ne more pozitivno vplivati na razvoj njegovih umskih sposobnosti? Kolikor vem niso le učitelji v SLO takšni, da bi zahtevali od otrok, da znajo kakšno pesmico ali pa kaj drugega na pamet.
Pyr0Beast ::
Zakaj nebi zadeva vplivala celo negativno ?
Kreativnost otrok pada vse od začetka OŠ dalje, namesto da bi rastla.
Kreativnost otrok pada vse od začetka OŠ dalje, namesto da bi rastla.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
jype ::
Še sreča, da je Cankar pisal prozo, te se pa običajno ni treba učit na pamet.
GregiB> In zakaj za to niso dovolj 2-3 kitice?
Saj so, če je vsaka dolga po 60 verzov.
Sinu lahko predstaviš prijeme, s katerimi si bo reč olajšal. Meni je najbolj pomagalo, da sem reč glasno prebral v napravo, potem pa nekaj desetkrat poslušal.
Pyr0Beast> Zakaj nebi zadeva vplivala celo negativno ?
Kak podatek, ki na to namiguje? Ker jaz sem se na pamet naučil goro reči, pa nisem opazil nobenih negativnih učinkov.
Pyr0Beast> Kreativnost otrok pada vse od začetka OŠ dalje, namesto da bi rastla.
No it doesn't.
GregiB> In zakaj za to niso dovolj 2-3 kitice?
Saj so, če je vsaka dolga po 60 verzov.
Sinu lahko predstaviš prijeme, s katerimi si bo reč olajšal. Meni je najbolj pomagalo, da sem reč glasno prebral v napravo, potem pa nekaj desetkrat poslušal.
Pyr0Beast> Zakaj nebi zadeva vplivala celo negativno ?
Kak podatek, ki na to namiguje? Ker jaz sem se na pamet naučil goro reči, pa nisem opazil nobenih negativnih učinkov.
Pyr0Beast> Kreativnost otrok pada vse od začetka OŠ dalje, namesto da bi rastla.
No it doesn't.
Pyr0Beast ::
Kak podatek, ki na to namiguje? Ker jaz sem se na pamet naučil goro reči, pa nisem opazil nobenih negativnih učinkov.
In kak bi bil podatek ki namiguje na pozitivne učinke ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
GregiB ::
Kolikor vem niso le učitelji v SLO takšni, da bi zahtevali od otrok, da znajo kakšno pesmico ali pa kaj drugega na pamet.
V osnovno šolo sem hodil v tujini (zahodna Evropa). Pesmice, ki smo se jih učili na pamet so bile v najnižjih razredih in še to v sklopu šolskega pouka (prepevanje ipd.). V višjih razredih smo poezijo povzemali tako, da je nekdo pred razredom zadevo zrecitiral (ob tem imel v rokah papir s tekstom), nato pa smo slušatelji preanalizirali in pokomentirali zadevo.
@ Mavrik... kampanjsko učenje na pamet PMSM ni "učenje kako se učiti". V "odraslem" svetu šteje, kako pravo informacijo najti in jo razumeti... Ne kako se jo naučiti na pamet...
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
donfilipo ::
Zahodna Evropa!
Tam se šolajo, da bi se usposobili in ne da bi postali primerno uklonjeni za.....
Za kowa, ker je psiholog, ali pedagog, pa eno resno vprašanje.
Ali se od tistih, ki se ne morejo (kot ti praviš motnja), ali nočejo naučiti povodnega moža, potem tudi pravilno razloči???
Tam se šolajo, da bi se usposobili in ne da bi postali primerno uklonjeni za.....
Za kowa, ker je psiholog, ali pedagog, pa eno resno vprašanje.
Ali se od tistih, ki se ne morejo (kot ti praviš motnja), ali nočejo naučiti povodnega moža, potem tudi pravilno razloči???
In times of Universal Deceit, telling the truth
becomes revolutionary act. Orwell
becomes revolutionary act. Orwell
Ziga Dolhar ::
Očeta popolnoma razumem. Tudi z mojega vidika - to je, vidika šoloobveznega otroka, ki naj bi se moral naučiti takšne stvari - sem se temu redno upiral in se teh stvari nisem naučil. Vedoč, da bo sledila sankcija - negativna ocena.
Ko danes kot nekdo, ki je diplomiral na neki precej zahtevni fakulteti, kjer "piflarija" predstavlja tudi kar precejšen del študija, gledam nazaj, menim da sem se odločil pravilno. Podoben odnos sem imel na faksu, kjer se določenih zadev (za katere sem vedel, da pridejo v poštev za izpit), vedoma nisem učil na pamet in tvegal - in sprejel - slabšo oceno. Kar pa sem se "piflal", sem se zaradi tega, ker me je zanimalo oziroma sem videl neko uporabnost.
Učenja zaradi učenja samega pa pač ne štejem med nekaj "uporabnega". Mnogo je drugih stvari, ki se jih - življenjsko! - splača "naučiti" na izust, a poezija mednje po mojem ne spada. Ne pravim pa, da poezije (ali proze) ne gre brati - prav nasprotno! Učenja zaradi "učenja kako se učiti" se da lotiti tudi na kak primernejši način oziroma s "pomnenjem" praktično pomembnejših podatkov.
Vsekakor mislim, da bo na govorilne ure mojega bodočega otroka hodila bodoča mati. Sam bi otroku verjetno povzročil preveč težav s tršicami zaradi svojih pogledov ... Čeprav se mi izjemno gabi, da bi se tudi moj otrok moral na pamet učiti plodove, gomolje in še ono tretje, kje se je rodil Kette in kdo vse je umrl v Cukrarni, po katerih gimnazijah je študiral ... se bo pač očitno moral.
Ko danes kot nekdo, ki je diplomiral na neki precej zahtevni fakulteti, kjer "piflarija" predstavlja tudi kar precejšen del študija, gledam nazaj, menim da sem se odločil pravilno. Podoben odnos sem imel na faksu, kjer se določenih zadev (za katere sem vedel, da pridejo v poštev za izpit), vedoma nisem učil na pamet in tvegal - in sprejel - slabšo oceno. Kar pa sem se "piflal", sem se zaradi tega, ker me je zanimalo oziroma sem videl neko uporabnost.
Učenja zaradi učenja samega pa pač ne štejem med nekaj "uporabnega". Mnogo je drugih stvari, ki se jih - življenjsko! - splača "naučiti" na izust, a poezija mednje po mojem ne spada. Ne pravim pa, da poezije (ali proze) ne gre brati - prav nasprotno! Učenja zaradi "učenja kako se učiti" se da lotiti tudi na kak primernejši način oziroma s "pomnenjem" praktično pomembnejših podatkov.
Vsekakor mislim, da bo na govorilne ure mojega bodočega otroka hodila bodoča mati. Sam bi otroku verjetno povzročil preveč težav s tršicami zaradi svojih pogledov ... Čeprav se mi izjemno gabi, da bi se tudi moj otrok moral na pamet učiti plodove, gomolje in še ono tretje, kje se je rodil Kette in kdo vse je umrl v Cukrarni, po katerih gimnazijah je študiral ... se bo pač očitno moral.
https://dolhar.si/
T-h-o-r ::
zato, da ne bo popoln debil, ki še ni slišal za prešerna
vsi smo se morali v 7. razredu naučiti povodnega moža, v 6. pa sočo
vsi smo se morali v 7. razredu naučiti povodnega moža, v 6. pa sočo
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
jype ::
Pyr0Beast> In kak bi bil podatek ki namiguje na pozitivne učinke ?
"Koristno je vedeti teorijo. Vi mislite, da se hecam, ampak je res. Enkrat med drugo svetovno vojno so nekje v Ukrajni eni partizani zajeli nekega človeka in so ga hoteli ubiti, čes da je izdajalec. On se je pa branil: "Ne, ne, jaz sem matematik, politika me ne zanima." Eden od partizanov mu je potem rekel, da naj, če je zares matematik, izpelje Lagrangeovo obliko ostanka pri Taylorjevi vrsti. Matematik jo je izpeljal in so ga izpustili. Enkrat kasneje je dobil Nobelovo nagrado za fiziko. Vidite otroci, teorija vam vedno prav pride."
Bojan Magajna, prof. dr. matematike na FMF.
"Koristno je vedeti teorijo. Vi mislite, da se hecam, ampak je res. Enkrat med drugo svetovno vojno so nekje v Ukrajni eni partizani zajeli nekega človeka in so ga hoteli ubiti, čes da je izdajalec. On se je pa branil: "Ne, ne, jaz sem matematik, politika me ne zanima." Eden od partizanov mu je potem rekel, da naj, če je zares matematik, izpelje Lagrangeovo obliko ostanka pri Taylorjevi vrsti. Matematik jo je izpeljal in so ga izpustili. Enkrat kasneje je dobil Nobelovo nagrado za fiziko. Vidite otroci, teorija vam vedno prav pride."
Bojan Magajna, prof. dr. matematike na FMF.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Mavrik ::
Žiga:
A pravilno s tvojega sporočila sledi, da si se tekom svojega izobraževanja moral kar nekaj stvari tudi naučiti na pamet?
Posledično, to pomeni da ti je poznavanje tega, kako se na učinkovit
način naučiti stvari na pamet koristilo. A se motim?
Da ne bo pomot, kar se mene tiče je čist vseeno če se otrok uči prešernove pesmi, poglavje z Rdeče Kapice, vrstice za šolsko predstavo ali matematične enačbe - point je, da se nauči kako se spoprime s takim problemom. Predvsem tu še na faksih okoli videvam veliko študentov, ko se ne znajo učiti niti "pomembnih" stvari, zaradi potuhe, ki jih dajejo starši kot je GregiB - "tega pa ti ni treba vedeti, kaj se boš to učil".
Če bi res bil dober starš, bi to situacijo izkoristo točno za to, da otroku pokažeš kako bo ta problem rešil učinkovito in z najmanj zapravljanja časa. Kar mu bo pa še kako hudo koristilo čez celoten proces izobrazbe naslenjih 10 let (če bo jasno šel na fakulteto).
To, da se v resničnem življenju ni treba učiti stvari na pamet je pa ena kompletna neumnost. Zelo veliko v življenju visi na tem, da si sposoben v pravem trenutku z glave potegniti podatek - razen če imaš kako zmotno idejo, da je sprejemljivo morebitnim strankam reč "ej, jaz tega v bsitvu ne vem, čakte da pogooglam" ;)
A pravilno s tvojega sporočila sledi, da si se tekom svojega izobraževanja moral kar nekaj stvari tudi naučiti na pamet?
Posledično, to pomeni da ti je poznavanje tega, kako se na učinkovit
način naučiti stvari na pamet koristilo. A se motim?
Da ne bo pomot, kar se mene tiče je čist vseeno če se otrok uči prešernove pesmi, poglavje z Rdeče Kapice, vrstice za šolsko predstavo ali matematične enačbe - point je, da se nauči kako se spoprime s takim problemom. Predvsem tu še na faksih okoli videvam veliko študentov, ko se ne znajo učiti niti "pomembnih" stvari, zaradi potuhe, ki jih dajejo starši kot je GregiB - "tega pa ti ni treba vedeti, kaj se boš to učil".
@ Mavrik... kampanjsko učenje na pamet PMSM ni "učenje kako se učiti". V "odraslem" svetu šteje, kako pravo informacijo najti in jo razumeti... Ne kako se jo naučiti na pamet...
Če bi res bil dober starš, bi to situacijo izkoristo točno za to, da otroku pokažeš kako bo ta problem rešil učinkovito in z najmanj zapravljanja časa. Kar mu bo pa še kako hudo koristilo čez celoten proces izobrazbe naslenjih 10 let (če bo jasno šel na fakulteto).
To, da se v resničnem življenju ni treba učiti stvari na pamet je pa ena kompletna neumnost. Zelo veliko v življenju visi na tem, da si sposoben v pravem trenutku z glave potegniti podatek - razen če imaš kako zmotno idejo, da je sprejemljivo morebitnim strankam reč "ej, jaz tega v bsitvu ne vem, čakte da pogooglam" ;)
The truth is rarely pure and never simple.
jype ::
Mavrik> da je sprejemljivo morebitnim strankam reč "ej, jaz tega v bsitvu ne vem, čakte da pogooglam" ;)
Seveda je sprejemljivo. Že večkrat sem videl, kako med triple bypass operacijo kirurg po wikipediji išče uporabno fotografijo aorte.
Seveda je sprejemljivo. Že večkrat sem videl, kako med triple bypass operacijo kirurg po wikipediji išče uporabno fotografijo aorte.
donfilipo ::
Ja zato pa ima teta Hilti, poleg bypassa še revijo playboya všito
In times of Universal Deceit, telling the truth
becomes revolutionary act. Orwell
becomes revolutionary act. Orwell
genesiss ::
S tem se nauči discipline in uri spomin. Verjetno jo bo tudi predstavil pred razredom, s čimer bo vadil javno nastopanje. Obogatil bo besedišče in izpopolnil govorjeno besedo.
Možni problemi: učitelj je dal na voljo premalo časa, sidranje anksioznih misli če odpove zaradi treme, nekateri ljudje imajo probleme z učenjem na pamet - si bo učitelj vzel čas in jim predstavil kakšno tehniko za lažje zapominjanje?
Možni problemi: učitelj je dal na voljo premalo časa, sidranje anksioznih misli če odpove zaradi treme, nekateri ljudje imajo probleme z učenjem na pamet - si bo učitelj vzel čas in jim predstavil kakšno tehniko za lažje zapominjanje?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: genesiss ()
kow ::
Za kowa, ker je psiholog, ali pedagog, pa eno resno vprašanje.
Ali se od tistih, ki se ne morejo (kot ti praviš motnja), ali nočejo naučiti povodnega moža, potem tudi pravilno razloči???
Nisem psiholog, ne pedagog:) Govorim iz lastnih izkušenj.
Ne mešajmo 2 različnih stvari - mit o Prešernu in učenje poezije na pamet.
Kako razločiti? Ne vem.
Se mi pa zdi, da je takšnim potrebno pokazati, da se obnašajo neracionalno. Kajti uporništvo pri slovenščini jih bo časovno gotovo stalo VELIKO več kot 2 uri. Mogoče je bolje, da investirajo v osebnosto rast in najdejo način, da jim to ni prevelik napor:D Vsak, ki je nesposoben vreči 2 uri na teden za "neumnosti", "nepotrebno", "bedarije" ipd. je popolnoma nesposoben delovati v vsaki večji organizaciji. Kako to dopovedati najstniku? Nemogoče:D
donfilipo ::
Nič zato. Vprašanje je retorično. Psihologi v OSMEM razredu ne morejo več najti nekoga, ki se ni sposoben naučiti povodnega zaradi mentalne motnje. Jih pa cel kup, ki se ga ne zaradi socialne. To pa potem je problem, ki si ga pravilno načel.
Pa še nekaj drugega. Kot je GregiB pripomnil, se je šolal v tujini in tam jasno ni Prešerna, ampak jih izgleda tudi z Goethejem ne posiljujejo, da bi se ga učili na pamet. In če je to praksa, v več uspešnih zahodnoevropskih državah, bi nemara tako prakso veljalo preložiti na dramski krožek in recitale, ki bi mirne duše, prinesli kako petico tudi v redno slovenščino.
Naj povem en tak legendaren primer. Albert Einstein je bil v osnovni šoli len za uk, nek učitelj, ga je celo proglasil za omejenega! Šele, ko ga je stric na spreten način, z osebnim pristopom, naučil kraljestva matematike (imeli so jo pa jasno tudi v šoli!), se je pa začelo!!!!
Pa še nekaj drugega. Kot je GregiB pripomnil, se je šolal v tujini in tam jasno ni Prešerna, ampak jih izgleda tudi z Goethejem ne posiljujejo, da bi se ga učili na pamet. In če je to praksa, v več uspešnih zahodnoevropskih državah, bi nemara tako prakso veljalo preložiti na dramski krožek in recitale, ki bi mirne duše, prinesli kako petico tudi v redno slovenščino.
Naj povem en tak legendaren primer. Albert Einstein je bil v osnovni šoli len za uk, nek učitelj, ga je celo proglasil za omejenega! Šele, ko ga je stric na spreten način, z osebnim pristopom, naučil kraljestva matematike (imeli so jo pa jasno tudi v šoli!), se je pa začelo!!!!
In times of Universal Deceit, telling the truth
becomes revolutionary act. Orwell
becomes revolutionary act. Orwell
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: donfilipo ()
Pyr0Beast ::
Pyr0Beast> In kak bi bil podatek ki namiguje na pozitivne učinke ?
"Koristno je vedeti teorijo. Vi mislite, da se hecam, ampak je res. Enkrat med drugo svetovno vojno so nekje v Ukrajni eni partizani zajeli nekega človeka in so ga hoteli ubiti, čes da je izdajalec. On se je pa branil: "Ne, ne, jaz sem matematik, politika me ne zanima." Eden od partizanov mu je potem rekel, da naj, če je zares matematik, izpelje Lagrangeovo obliko ostanka pri Taylorjevi vrsti. Matematik jo je izpeljal in so ga izpustili. Enkrat kasneje je dobil Nobelovo nagrado za fiziko. Vidite otroci, teorija vam vedno prav pride."
Bojan Magajna, prof. dr. matematike na FMF.
Far fetched.
Math teacher shot dead in Pattani
Očitno mu matematika ni pomagala ...
zato, da ne bo popoln debil, ki še ni slišal za prešerna
*gasp* Lahko je tudi debil, ki pa je slišal za prešerna.
vsi smo se morali v 7. razredu naučiti povodnega moža, v 6. pa sočo
Circular logic.
Tepi otroke zato ker so tebe tepli v mladosti. Way to go.
Kajti uporništvo pri slovenščini jih bo časovno gotovo stalo VELIKO več kot 2 uri.
Ah. Torej samo ne se upirati, naj drugi mislijo namesto vas kaj in kako boste počeli. bravo.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
rasta ::
Čeprav se mi izjemno gabi, da bi se tudi moj otrok moral na pamet učiti plodove, gomolje in še ono tretje, kje se je rodil Kette in kdo vse je umrl v Cukrarni, po katerih gimnazijah je študiral ... se bo pač očitno moral.
Tu gre za to, kar Američani imenujejo common knowlege in naloga ameriških šol je, da učence usposobijo za javno življenje (to niso gostilniške debate). Seveda pa ni povsem jasno, kaj vse ta common knowledge zajema. Jasno je, da mora vsak poznati Abraham Lincolna, poznavanje njegovega nasprotnika na volitvah in v tistem času izredno vidnega in vplivnega politika Stephen A. Douglasa pa ni več tako samo umevno.
Enako je v Sloveniji, v mnogih političnih debatah se refencira na Cankarjeve Hlapce in zato mora vsak slehernik, ki bi rad kompetentno sodeloval v teh debatah, poznati vsaj v grobem to dramo ter še ozadje nastanka (Cankar je bil socialist).
Vsekakor pa nismo omejeni samo na politiko, vsak bi moral ob naslovu članka "Rusi odkrili cepivo proti radioaktivnosti" (v Dnevniku) takoj vedeti, da gre za novinarsko raco. Ali pa ko v Delu o Cesarjevi solati zapišejo, da ne gre za Cezarja, ki je kristjane metal levom, vsak povprečno izobražen ve, da je članek zelo površno zapisan in se ni preveč pametno zanesti na kateri koli podatek v njem.
Splošno znanje pa vsekakor tudi pomaga kot obramba pred prevaranti, kjer se gre za pravi denar in stvar ni več tako nedolžna.
Kar se pa tiče urjenje spomina: v življenju je še vedno zelo pomembno pomniti veliko podatkov, ogromno se zanašamo na izkušnje (bazo podatkov). Pa ne samo na lastne, tudi na tuje (npr. iz knjig). Tudi pri matematiki (potrebno je imeti obširno znanje o lastnostih raznih funkcij, najrazličnejših množic ipd., kar je v bistvu gola piflarija).
Problema v tem, da se mora osnovnošolec naučiti eno pesmico na leto, ne vidim.
GregiB ::
Da se razumemo…. Nič ne dajem potuhe ali kakorkoli iščem izgovore. Sin bo šolske obveznosti izpolnil, kot jih vedno. Si pa dovolim dvomiti v koristnost in dodano vrednost takšnega učenja. Iz napisanega gre razumeti, da je eden od namenov predmeta SJ tudi podajanje tehnik učenja, v kar pa močno dvomim.
Sicer pa se ne morem strinjati z enačenjem znanja kirurga ali matematika s kampanjskim učenjem večje količine poezije na pamet. Pitagorov izrek, Furiejeve vrste ipd. so PMSM orodja za reševanje problemov, enako je znanje anatomije orodje za opravljanje dela kirurga. V tem kontekstu je tudi poznavanje zgodovine, biologije, geografije orodje, ki nam služi pri dojemanju naše okolice. In ja, tudi poznavanje poezije in druge domače in tuje literarne umetnosti je PMSM do neke stopnje nujno… ampak na pamet??? To pa nima nobene veze s tem.
Sicer pa se ne morem strinjati z enačenjem znanja kirurga ali matematika s kampanjskim učenjem večje količine poezije na pamet. Pitagorov izrek, Furiejeve vrste ipd. so PMSM orodja za reševanje problemov, enako je znanje anatomije orodje za opravljanje dela kirurga. V tem kontekstu je tudi poznavanje zgodovine, biologije, geografije orodje, ki nam služi pri dojemanju naše okolice. In ja, tudi poznavanje poezije in druge domače in tuje literarne umetnosti je PMSM do neke stopnje nujno… ampak na pamet??? To pa nima nobene veze s tem.
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
imagodei ::
Kam smo prišli, da se starši sprašujejo, zakaj se mora otrok v 8. razredu naučiti 14 kitic pesmi izpod peresa svetovno priznanega pesnika?!
Ob tem, da najstnice v teh letih na pamet znajo cela besedila pesmi Justina Bieberja, nekaj let nazaj besedila RBD...!
Učenje 14 kitic pesmi je krasen trening možganov, razvija čut za jezik, ritem, umetnost. Če se je mulcu težko naučit 14 kitic, se v bodoče s slovenščino itak ne bo kaj dosti več spogledoval in je to ena redkih prilik, da s trudom pridobi vsaj malo čuta za svoj materni jezik.
Določenih stvari se pač ne da meriti z enakimi vatli, kot ekonomske dobrine, češ kakšna je dodana vrednost. Kakšna pa je dodana vrednost tega, da te šola prisili, da se določene stvari naučiš? Je t.i. "zicleder" slaba stvar, ali ti je kdaj v življenju že prišla prav? Oz. te je manko tega tepel?
Kar se pa tiče učenja o umetnosti in razvijanju čuta za razlikovanje med kvaliteto in kičem... Kako lahko v to kategorijo sploh privlečeš "dodano vrednost"? Poglej, s kakšnim šitom zasuvajo "glasbeniki" današnjo mladino? Kakšne kvalitete so povprečni akcijski holivudski filmi? Že 10-letne deklice sedijo pred televizijo in cele popoldneve spremljajo mehiške nanizanke; slovenske televizije v zgodnejših urah in ob prime time ponujajo poden, vključno z bedastimi slovenskimi nadaljevankami, kjer se Fredi Miler poskuša kot igralec in pravzaprav med ostalo zasedbo blesti...
Hvala bogu, da vsaj šola v tem pogledu ne popušča! Ni mi žal za eno samo uro slovenščine v srednji šoli, kjer nas je prfoksa "utrujala" z motivom, tematiko, nastankom in podobnim. Za Maturo se je naša generacija morala "na pamet" naučiti okoli 70 literarnih del (torej avtorje, umestitev, motive, tematiko, značilnosti...) Kot vem, se je današnjim generacijam treba učiti precej manj tega, tako da prav kakšni reveži niso. Fora pa je, da če nisi bil totalno bukov in se zadev nisi učil dobesedno na pamet, si lahko odnesel vsaj nekaj malega o tem, kaj je smisel umetnosti in estetike v umetnosti in s tem povezano kdaj je umetnost sama sebi namen, kaj je naloga umetnosti, kaj je kvalitetno delo in kaj je "komerciala" oz. kič. Vse to ti da neko širino, da lahko kritično presojaš tako literarne izdelke, kot tudi filmske in glasbene proizvode. Ja, nenazadnje tudi reklame. Ampak do tja se pride tako, da se v OŠ kdaj pa kdaj moraš naučiti na pamet tudi kako pesmico.
In, da zadevo postavimo še malo v perspektivo: v 4. razredu (takrat še osemletke, seveda, torej pri 10. letih) smo se morali ob Prešernovem dnevu na pamet naučiti Zdravljico. Samo 8 kitic, ampak neprimerno bolj zahtevna tematika. Povodni mož ima vsaj neko vsebino, ki ji 13-letnik lahko sledi.
Ob tem, da najstnice v teh letih na pamet znajo cela besedila pesmi Justina Bieberja, nekaj let nazaj besedila RBD...!
Učenje 14 kitic pesmi je krasen trening možganov, razvija čut za jezik, ritem, umetnost. Če se je mulcu težko naučit 14 kitic, se v bodoče s slovenščino itak ne bo kaj dosti več spogledoval in je to ena redkih prilik, da s trudom pridobi vsaj malo čuta za svoj materni jezik.
Določenih stvari se pač ne da meriti z enakimi vatli, kot ekonomske dobrine, češ kakšna je dodana vrednost. Kakšna pa je dodana vrednost tega, da te šola prisili, da se določene stvari naučiš? Je t.i. "zicleder" slaba stvar, ali ti je kdaj v življenju že prišla prav? Oz. te je manko tega tepel?
Kar se pa tiče učenja o umetnosti in razvijanju čuta za razlikovanje med kvaliteto in kičem... Kako lahko v to kategorijo sploh privlečeš "dodano vrednost"? Poglej, s kakšnim šitom zasuvajo "glasbeniki" današnjo mladino? Kakšne kvalitete so povprečni akcijski holivudski filmi? Že 10-letne deklice sedijo pred televizijo in cele popoldneve spremljajo mehiške nanizanke; slovenske televizije v zgodnejših urah in ob prime time ponujajo poden, vključno z bedastimi slovenskimi nadaljevankami, kjer se Fredi Miler poskuša kot igralec in pravzaprav med ostalo zasedbo blesti...
Hvala bogu, da vsaj šola v tem pogledu ne popušča! Ni mi žal za eno samo uro slovenščine v srednji šoli, kjer nas je prfoksa "utrujala" z motivom, tematiko, nastankom in podobnim. Za Maturo se je naša generacija morala "na pamet" naučiti okoli 70 literarnih del (torej avtorje, umestitev, motive, tematiko, značilnosti...) Kot vem, se je današnjim generacijam treba učiti precej manj tega, tako da prav kakšni reveži niso. Fora pa je, da če nisi bil totalno bukov in se zadev nisi učil dobesedno na pamet, si lahko odnesel vsaj nekaj malega o tem, kaj je smisel umetnosti in estetike v umetnosti in s tem povezano kdaj je umetnost sama sebi namen, kaj je naloga umetnosti, kaj je kvalitetno delo in kaj je "komerciala" oz. kič. Vse to ti da neko širino, da lahko kritično presojaš tako literarne izdelke, kot tudi filmske in glasbene proizvode. Ja, nenazadnje tudi reklame. Ampak do tja se pride tako, da se v OŠ kdaj pa kdaj moraš naučiti na pamet tudi kako pesmico.
In, da zadevo postavimo še malo v perspektivo: v 4. razredu (takrat še osemletke, seveda, torej pri 10. letih) smo se morali ob Prešernovem dnevu na pamet naučiti Zdravljico. Samo 8 kitic, ampak neprimerno bolj zahtevna tematika. Povodni mož ima vsaj neko vsebino, ki ji 13-letnik lahko sledi.
- Hoc est qui sumus -
Pyr0Beast ::
Common knowledge je izraz za bullshit s katerim se fila mladino in nima dejansko veze s splošnim znanjem.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Pyr0Beast ::
Če se je mulcu težko naučit 14 kitic, se v bodoče s slovenščino itak ne bo kaj dosti več spogledoval in je to ena redkih prilik, da s trudom pridobi vsaj malo čuta za svoj materni jezik.
Slovenščina je obsolete jezik ki nima več uporabne vrednosti v svetu. Zaplankani slavisti pa še omejujejo kakršnikoli napredek jezika.
Boljša zadeva je učenje francoščine v času ki ga porabiš za žvečenje slovenske proze. Ali pa nemščine. Vsaj uporabna zadeva.
In, da zadevo postavimo še malo v perspektivo: v 4. razredu (takrat še osemletke, seveda, torej pri 10. letih) smo se morali ob Prešernovem dnevu na pamet naučiti Zdravljico. Samo 8 kitic, ampak neprimerno bolj zahtevna tematika. Povodni mož ima vsaj neko vsebino, ki ji 13-letnik lahko sledi.
Bah. To je kot vrtenje zaprašenih LP-jk pri soju sveče. Obsolete.
Ob tem, da najstnice v teh letih na pamet znajo cela besedila pesmi Justina Bieberja, nekaj let nazaj besedila RBD...!
O bravo. Čudež relevantnosti in uporabnosti znanja !
Ni mi žal za eno samo uro slovenščine v srednji šoli, kjer nas je prfoksa "utrujala" z motivom, tematiko, nastankom in podobnim.
Oh meni pa je. Ne veš kako. Sem se v tistem času raje dudlal angleščino s čvekanjem z ameri v multiplayer špilih (ja, tako sem se jaz naučil angleščine, izven šole).
Vse kar rabiš naučiti folk, je kako naj se sam uči in raziskuje naprej. Vsa ostala znanja so dandanes popolnoma irelevantna. Če nečesa ne veš, čekneš wikipedio.
Pomnenje podatkov na pamet je stvar prejšnjega stoletja.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
jype ::
Pyr0Beast> Očitno mu matematika ni pomagala ...
A to je tko kot tisti Srb iz šale, v kateri mu ponujajo pomoč v 10 različnih jezikih, potem pa sklene, da se nima smisla učiti tujih jezikov, ker očitno nič ne pomaga.
A to je tko kot tisti Srb iz šale, v kateri mu ponujajo pomoč v 10 različnih jezikih, potem pa sklene, da se nima smisla učiti tujih jezikov, ker očitno nič ne pomaga.
imagodei ::
> "Common knowledge je izraz za bullshit s katerim se fila mladino in nima dejansko veze s splošnim znanjem. "
Ne, common knowledge je, kako iz otroka narediti splošno razgledanega človeka, ki ne bo samo skupek nekega praznega znanja, ampak svoje znanje lahko primerno umesti v širše okolje.
Nekaj je učenje dejanskega bulšita (npr datumov pri zgodovini), ki se ga da vsak trenutek izbrskat iz Wikipedije, nekaj je pa dajanje širine in učit otroke razmišljanja v širšem kontekstu. Ne zato, da bo kot odrasla oseba vedel, da se je Prešeren pri Zdravljici igral s Carmen Figuratum; ne zato, da bo vedel povedati, da je v pesmi Povodni mož uporabil zelo zvito dvoumnost "prešerna se brani in ples odlašuje" in ne zato, da bo vedel, da je v Apelu in čevljarju ozmerjal Kopitarja - temveč zato, da bo vedel, da so jezik in mediji zelo močno orožje in da če pravilno obračaš besede in če "dejstva" predstavljaš na pravilen način, lahko dosežeš marsikaj. Skozi medije - ja, skozi tiskane, elektronske in tudi skozi filme ter nadaljevanke - se danes proda marsikatera ideja. Vse pa se začne pri spretnem vrtenju besed, slikarskih kompozicijah, glasbi in načinu, kako se le-te igrajo z našimi čustvi in miselnim tokom. Kdor tega ne sprevidi, je v današnjem svetu pravzaprav invalid.
Po tem tvojem zadnjem postu vidim, da se oglaša v zvezi s tem popolnoma nepoučena oseba. Ne gre samo za slovenščino - ta nam je pač najbližje, ker si z njo obkrožen od prvega dne, principe pa lahko uporabiš kjerkoli.
In ker je slovenščina tako obsolete jezik, Pyr0, pričakujem da boš od tega trenutka dalje pisal samo še v angleščini.
Ne, common knowledge je, kako iz otroka narediti splošno razgledanega človeka, ki ne bo samo skupek nekega praznega znanja, ampak svoje znanje lahko primerno umesti v širše okolje.
Nekaj je učenje dejanskega bulšita (npr datumov pri zgodovini), ki se ga da vsak trenutek izbrskat iz Wikipedije, nekaj je pa dajanje širine in učit otroke razmišljanja v širšem kontekstu. Ne zato, da bo kot odrasla oseba vedel, da se je Prešeren pri Zdravljici igral s Carmen Figuratum; ne zato, da bo vedel povedati, da je v pesmi Povodni mož uporabil zelo zvito dvoumnost "prešerna se brani in ples odlašuje" in ne zato, da bo vedel, da je v Apelu in čevljarju ozmerjal Kopitarja - temveč zato, da bo vedel, da so jezik in mediji zelo močno orožje in da če pravilno obračaš besede in če "dejstva" predstavljaš na pravilen način, lahko dosežeš marsikaj. Skozi medije - ja, skozi tiskane, elektronske in tudi skozi filme ter nadaljevanke - se danes proda marsikatera ideja. Vse pa se začne pri spretnem vrtenju besed, slikarskih kompozicijah, glasbi in načinu, kako se le-te igrajo z našimi čustvi in miselnim tokom. Kdor tega ne sprevidi, je v današnjem svetu pravzaprav invalid.
Po tem tvojem zadnjem postu vidim, da se oglaša v zvezi s tem popolnoma nepoučena oseba. Ne gre samo za slovenščino - ta nam je pač najbližje, ker si z njo obkrožen od prvega dne, principe pa lahko uporabiš kjerkoli.
In ker je slovenščina tako obsolete jezik, Pyr0, pričakujem da boš od tega trenutka dalje pisal samo še v angleščini.
- Hoc est qui sumus -
jype ::
GregiB> ampak na pamet???
Ja, kako pa? Naj bere? Potem to ni deklamacija, temveč recitacija. Bistvena razlika.
imagodei> Nekaj je učenje dejanskega bulšita (npr datumov pri zgodovini), ki se ga da vsak trenutek izbrskat iz Wikipedije,
Zdej mam pa tega zadost. _Vse_ se da vsak trenutek izbrskat, pa profesionalci ogromen delež tega znanja ves čas držijo v glavi, ker brez tega pač _ne moreš sprejemati kompetentnih odločitev_!
Ja, kako pa? Naj bere? Potem to ni deklamacija, temveč recitacija. Bistvena razlika.
imagodei> Nekaj je učenje dejanskega bulšita (npr datumov pri zgodovini), ki se ga da vsak trenutek izbrskat iz Wikipedije,
Zdej mam pa tega zadost. _Vse_ se da vsak trenutek izbrskat, pa profesionalci ogromen delež tega znanja ves čas držijo v glavi, ker brez tega pač _ne moreš sprejemati kompetentnih odločitev_!
Tear_DR0P ::
nikour se ni treba nič naučiti. samo tisti ki se želimo, smo s tem pač na boljšem :D
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
Pyr0Beast ::
Ne, common knowledge je, kako iz otroka narediti splošno razgledanega človeka, ki ne bo samo skupek nekega praznega znanja, ampak svoje znanje lahko primerno umesti v širše okolje.
Ja. Natanko to bi moral biti.
Ampak tega ni.
In ker je slovenščina tako obsolete jezik, Pyr0, pričakujem da boš od tega trenutka dalje pisal samo še v angleščini.
Not sure if mods will approve it, but for the sake of argument it can be done.
EDIT: Feels funny :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
GregiB ::
Določenih stvari se pač ne da meriti z enakimi vatli, kot ekonomske dobrine, češ kakšna je dodana vrednost.
Ni vsa dodana vrednost merljiva v € tudi ta ne, o kateri govorim. Dodana vrednost je tu mišljena, kaj učenec pridobi z učenjem 14 kitic na pamet, koliko bo njegovo znanje in vedenje več "vredno" po tem postopku!? Kaj pridobi... Govoriš o čutu za jezik, ritem, umetnost... se strinjam... ampak še vedno ne vem, zakaj se mora naučiti na pamet...? Konec koncev lahko prezentira zadevo bolje, kot kakšen profesionalni umetnik, ampak če pobrka besede... ne bo dobro, kaj?
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
imagodei ::
jype> "Zdej mam pa tega zadost. _Vse_ se da vsak trenutek izbrskat, pa profesionalci ogromen delež tega znanja ves čas držijo v glavi, ker brez tega pač _ne moreš sprejemati kompetentnih odločitev_!"
Tukaj se popolnoma strinjam s tabo. Ampak otroci niso profesionalci in osnovnošolec ni profesionalni zgodovinar.
To, da mora vedeti 10 datumov na pamet, je nekaj drugega kot tisto, ko so včasih morali vedeti datume za vse pomembne in nepomembne bitke med WWII. Prav tako se mi zdi na meji spornega, da se v splošnih gimnazijah učijo geološke periode na pamet. Razumel bi, če bi se učili morda do nivoja ere ali pa posamezne periode znotraj ere, da pa morajo na testu poznati vse periode in epohe od kambrija dalje (ja, pogooglal sem), je pa malo bolestno.
Da mora to znati izstreliti kot iz topa en študent geografije, je pa seveda nesporno.
Tukaj se popolnoma strinjam s tabo. Ampak otroci niso profesionalci in osnovnošolec ni profesionalni zgodovinar.
To, da mora vedeti 10 datumov na pamet, je nekaj drugega kot tisto, ko so včasih morali vedeti datume za vse pomembne in nepomembne bitke med WWII. Prav tako se mi zdi na meji spornega, da se v splošnih gimnazijah učijo geološke periode na pamet. Razumel bi, če bi se učili morda do nivoja ere ali pa posamezne periode znotraj ere, da pa morajo na testu poznati vse periode in epohe od kambrija dalje (ja, pogooglal sem), je pa malo bolestno.
Da mora to znati izstreliti kot iz topa en študent geografije, je pa seveda nesporno.
- Hoc est qui sumus -
imagodei ::
GregiB> "Ni vsa dodana vrednost merljiva v € tudi ta ne, o kateri govorim. Dodana vrednost je tu mišljena, kaj učenec pridobi z učenjem 14 kitic na pamet, koliko bo njegovo znanje in vedenje več "vredno" po tem postopku!? Kaj pridobi... Govoriš o čutu za jezik, ritem, umetnost... se strinjam... ampak še vedno ne vem, zakaj se mora naučiti na pamet...? Konec koncev lahko prezentira zadevo bolje, kot kakšen profesionalni umetnik, ampak če pobrka besede... ne bo dobro, kaj? "
Marsikaj bi se dalo boljše, rezerve je še dovolj. Ampak učenje določenega besedila na pamet ima svojo vlogo, vsaj jaz jo vidim. Morda bi bilo pri določenih pesmih smiselno uvesti branje z lista, pri čemer bi bil poudarek in pedagoška vrednost drugje - ne na treniranju spomina, ampak izključno na interpretaciji. Morda bi razred lahko potem skupaj ocenjeval, kako je nekdo prebral in se spraševal, ali je bilo prebrano besedilo doživeto, suhoparno, kaj so občutili, kaj je avtor pesmi želel povedati. Mogoče bi bil to boljše porabljen čas, kot naučiti se nekaj pesmi.
Ampak učenje ene pesmi na leto je pa IMO povsem koristno za učenje učenja, za treniranje spomina in razvoj splošnih kognitivnih sposobnosti. Konec koncev se morajo deca tudi pri matematiki na pamet učiti formule, pri kemiji se je treba na pamet učiti elemente in poteke kemijskih reakcij... Naučiti se pesmi je kvečjemu fajn trening, ker - če le nisi totalno bukov - ima pesem neko zgodbo, ki jo tekst opisuje in sledi.
Marsikaj bi se dalo boljše, rezerve je še dovolj. Ampak učenje določenega besedila na pamet ima svojo vlogo, vsaj jaz jo vidim. Morda bi bilo pri določenih pesmih smiselno uvesti branje z lista, pri čemer bi bil poudarek in pedagoška vrednost drugje - ne na treniranju spomina, ampak izključno na interpretaciji. Morda bi razred lahko potem skupaj ocenjeval, kako je nekdo prebral in se spraševal, ali je bilo prebrano besedilo doživeto, suhoparno, kaj so občutili, kaj je avtor pesmi želel povedati. Mogoče bi bil to boljše porabljen čas, kot naučiti se nekaj pesmi.
Ampak učenje ene pesmi na leto je pa IMO povsem koristno za učenje učenja, za treniranje spomina in razvoj splošnih kognitivnih sposobnosti. Konec koncev se morajo deca tudi pri matematiki na pamet učiti formule, pri kemiji se je treba na pamet učiti elemente in poteke kemijskih reakcij... Naučiti se pesmi je kvečjemu fajn trening, ker - če le nisi totalno bukov - ima pesem neko zgodbo, ki jo tekst opisuje in sledi.
- Hoc est qui sumus -
opeter ::
Prešeren je svetovno priznan pesnik?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
kow ::
"Nekaj je učenje dejanskega bulšita (npr datumov pri zgodovini),"
To dejansko do določene mere ni bulšit. Ker za umestitev dogodka v obdobje, potrebuješ neke referenčne točke.
To dejansko do določene mere ni bulšit. Ker za umestitev dogodka v obdobje, potrebuješ neke referenčne točke.
Pyr0Beast ::
Eh. Umeščanje dogodka ali ne. Zadeva je preteklost, za današnje razmere praktično popolnoma irelevantna.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
jype ::
imagodei> Prav tako se mi zdi na meji spornega, da se v splošnih gimnazijah učijo geološke periode na pamet.
Ja, meni tudi. Že tko so neizobražena tesla, če pa še tega ne bi vedeli... Naj ne hodijo na gimnazijo, če se jim to zdi "pretežko"!
Ja, meni tudi. Že tko so neizobražena tesla, če pa še tega ne bi vedeli... Naj ne hodijo na gimnazijo, če se jim to zdi "pretežko"!
imagodei ::
Pri takih enovrstičnicah človek težko ve, kdaj si resen in kdaj sarkastičen, pa vendar...
Tisto, kar je danes IN, je iskanje informacij in razlikovanje med "spamom" in "hamom", med plevelom in zrnjem. Povprečen odrasel človek danes zve v roku 1 ure več informacij, kot jih je povprečen kmet (no pun intended) pred 150 leti v enem mesecu.
Kar bi šole, sploh pa "pripravljalnica za študij" oz. gimnazija morala narest, je mladino učiti razmišljat. V ta okvir učenje suhoparnih podatkov gotovo ne spada. Do določene mere se temu ne moreš izogniti, je pač treba stvari imeti v glavi "on demand", če se hočeš zgovarjati o določeni temi, odvečno navlako je pa treba iz šol potegnit EDIT: in zamenjat s koristnejšim učnim načrtom.
Tisto, kar je danes IN, je iskanje informacij in razlikovanje med "spamom" in "hamom", med plevelom in zrnjem. Povprečen odrasel človek danes zve v roku 1 ure več informacij, kot jih je povprečen kmet (no pun intended) pred 150 leti v enem mesecu.
Kar bi šole, sploh pa "pripravljalnica za študij" oz. gimnazija morala narest, je mladino učiti razmišljat. V ta okvir učenje suhoparnih podatkov gotovo ne spada. Do določene mere se temu ne moreš izogniti, je pač treba stvari imeti v glavi "on demand", če se hočeš zgovarjati o določeni temi, odvečno navlako je pa treba iz šol potegnit EDIT: in zamenjat s koristnejšim učnim načrtom.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
Pyr0Beast ::
S tem se v celoti strinjam.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
rasta ::
[..] odvečno navlako je pa treba iz šol potegnit EDIT: in zamenjat s koristnejšim učnim načrtom.
Tu si pravkar pred tem da zagaziš v globoko močvirje.
Kako se boš odločil, kaj je sploh koristno? Oz. kako boš izmeril kvaliteto učnega programa?
Neke pametne ideje nimajo niti pedagogi, ti pa verjetno kot laik ne bi preživel prav dolgo resne debate s strokovnjaki (kateri pa sami nimajo neke pametne rešitve, samo dolg seznam problemov in pasti).
Pyr0Beast ::
Vse kar ni uporabno dandanes.
Osnova bi morala biti:
Vsaj en tuji jezik
Dobro poznavanje matematike
Delo s kompi
Uporabna slovenščina - lektoriranje ipd.
Biologija
Kemija okoli nas in tehnološki procesi
Zakoni in pravo
Obnašanje v prometu
Zajemanje koristnih informacij na cesti/netu etc.
Kritično razmišljanje
Spoka se ven:
Zgodovino
Geografija
90% slovenščine ki je povezana z zgodovino
+ vse socialistične/komunistične zadeve ki furajo kult osebnosti dalje
Osnova bi morala biti:
Vsaj en tuji jezik
Dobro poznavanje matematike
Delo s kompi
Uporabna slovenščina - lektoriranje ipd.
Biologija
Kemija okoli nas in tehnološki procesi
Zakoni in pravo
Obnašanje v prometu
Zajemanje koristnih informacij na cesti/netu etc.
Kritično razmišljanje
Spoka se ven:
Zgodovino
Geografija
90% slovenščine ki je povezana z zgodovino
+ vse socialistične/komunistične zadeve ki furajo kult osebnosti dalje
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
jype ::
Pyr0Beast> Vsaj en tuji jezik
Ne, vsaj trije. Angleško, špansko in mandarinsko kitajščino bi moral znati vsak, ki konča osnovno šolo.
Ne, ne hecam se.
Ne, vsaj trije. Angleško, špansko in mandarinsko kitajščino bi moral znati vsak, ki konča osnovno šolo.
Ne, ne hecam se.
T-h-o-r ::
pyrobeast, zgodovina je ja luštna
in glede na to, da se 99% ljudi ničesar ne nauči iz zgodovine (oziroma človeštvo al kako že gre), se je še premalo učimo :D
in glede na to, da se 99% ljudi ničesar ne nauči iz zgodovine (oziroma človeštvo al kako že gre), se je še premalo učimo :D
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
Pyr0Beast ::
Tudi če se je bi učili več, efekta ne bo.
Yup. + Francoščino in nemščino:)
Ne, vsaj trije. Angleško, špansko in mandarinsko kitajščino bi moral znati vsak, ki konča osnovno šolo.
Yup. + Francoščino in nemščino:)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Gimnazija JeseniceOddelek: Šola | 8994 (6324) | Yacked2 |
» | Zakaj se večina maturantov najbolj boji slovenščine ? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Šola | 26868 (20793) | m0LN4r |
» | Matura (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 11820 (9132) | Zajec123 |
» | Prešernov dan - zakaj praznujemo njegovo smrt? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 15446 (13418) | Ramon dekers |
» | Čudni pristopi profesoriceOddelek: Šola | 11482 (9779) | T0RN4D0 |