Forum » Šola » Biblija, Koran, Konfucijevi nauki, Talmud, Veda...?
Biblija, Koran, Konfucijevi nauki, Talmud, Veda...?
perci ::
Ste za to, da se dajo v učni program v slovenskih srednjih šolah? Prosil bi brez komentarjev v stilu: prekleti katolik, spelji se, zarukan taliban ali kaj podobnega. Gre za vprašanje, ki se ne nanaša na uvedbo verouka v šole, ampak gre preprosto za vrednotenje književnih del. Torej, kakšno je vaše mnenje?
perci ::
Ja, izgleda da sem res spal. Ne govorim o biblijskih zgodbah (ker to tut slučajno ni zadovoljiva količina), koran se pa ne spomnim, da bi kdaj obravnaval. Niti se ne spomnim iz srednje šole Talmuda in Ved. No, morda smo jih omenili z besedo, vendar jst govorim o obravnavanju kot druga književna dela. Spomnim pa se da smo o don kihotu povedal precej več kot o bibliji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: perci ()
Gandalfar ::
hm kot knjizevna dela smo obravnavali ta dela priblizno tako podrobno kot biblijo. Omenili smo kdo je avtor pa kaj notr pise tko zlo od dalec in to je bilo to.
Dost velik smo se ustavl pr grski mitologiji.
Vede pa te zadeve pa sedaj delamo pri zgodovini v okviru priprav za maturo -> visoke civilizacije in smo ponovno nekaj povedali. Bi pa seveda moral profesor isto povedat v prvem letniku pri obravnavi te snovi. Sicer pa imas v ucbeniku vedsko indijo...
osebno mislim, da ne rabimo bolj podrobno obravnavat teh zadev saj niso tako zelo pomembne za nadaljni razvoj literature.
Dost velik smo se ustavl pr grski mitologiji.
Vede pa te zadeve pa sedaj delamo pri zgodovini v okviru priprav za maturo -> visoke civilizacije in smo ponovno nekaj povedali. Bi pa seveda moral profesor isto povedat v prvem letniku pri obravnavi te snovi. Sicer pa imas v ucbeniku vedsko indijo...
osebno mislim, da ne rabimo bolj podrobno obravnavat teh zadev saj niso tako zelo pomembne za nadaljni razvoj literature.
perci ::
saj niso tako zelo pomembne za nadaljni razvoj literature
No, seveda se ne strinjam s tabo. Mislim, da so še kako pomembne za nadaljni razvoj, še posebej pa je pomemben filozofski aspekt teh del.
ChiefThunder ::
naši vrli šolniki že vejo, kolk pa kaj.
v strokovno pomembnost takšnega programa se nebi spuščal, ker nisem pristojen, škodovalo zagotovo nebi. osebno sem za, saj mi je tovrstna tematika povšeči...
lp
v strokovno pomembnost takšnega programa se nebi spuščal, ker nisem pristojen, škodovalo zagotovo nebi. osebno sem za, saj mi je tovrstna tematika povšeči...
lp
... po liniji najmanjšega odpora. ;)
abcde7 ::
Nisem zato, da se to uvede. Tisti ki ga to zanima si tako ali tako lahko take reči izposodi oz. kupi. Mogoče če bi te knjige zamenjali s drugimi domačimi branji? Namesto kake Gospe Bovary itd....
p.s. pa tisti ki hodte na kakšne ekonomske gimnazije a ni predmet podjetništvo najbolj "nepotreben predmet". Pri nas je to trošenje energije za brezveze, škoda hidratov oz. kalorij...
p.s. pa tisti ki hodte na kakšne ekonomske gimnazije a ni predmet podjetništvo najbolj "nepotreben predmet". Pri nas je to trošenje energije za brezveze, škoda hidratov oz. kalorij...
undefined ::
Off topic: a morda kdo ve, če se kje da dobiti Konfucijeve nauke na netu, mogoče v pdf obliki?
OwcA ::
Najbolša rešitev bi bila uvedba posebnega predmeta "verstva sveta". Predem me napadete, to bi ne bil verouk, niti ga ne bi poučeval nekdo iz teologije temveč kak filozof.
Filozofijo mešat s književnostjo je dokaj neplodno. Do neke mere se, pri kakem Sartri, temu ne moremo izogniti, neka izrazito filozofska besedila pa nima smisla obravnavati, ker ni dovolj časa, da bi se lahko poglobili vanje in v probleme s katerimi se ukvarjajo.
Filozofija v šolah pa je trenutno zastavljena evrocentristično in bi bilo dokaj težko dodati, temeljno drugačno, vzhodjnaško miselnost.
Ergo, nov predmet, verstva sveta.
Filozofijo mešat s književnostjo je dokaj neplodno. Do neke mere se, pri kakem Sartri, temu ne moremo izogniti, neka izrazito filozofska besedila pa nima smisla obravnavati, ker ni dovolj časa, da bi se lahko poglobili vanje in v probleme s katerimi se ukvarjajo.
Filozofija v šolah pa je trenutno zastavljena evrocentristično in bi bilo dokaj težko dodati, temeljno drugačno, vzhodjnaško miselnost.
Ergo, nov predmet, verstva sveta.
DoloresJane ::
Mislim, da ima v prvem letniku skoraj polovica dijakov blazen odpor do knjizevnih del, tesno povezanih z vero. Vsaj moje izkusnje so take (meni so bile "zgodbice" sicer prav vsec...).
Drugo vprasanje je, koliko so 15-letniki zmozni razpravljati o filozofskih vprasanjih teh del. Filozofija je na sporedu sele v 4. letniku (srednje sole, na poklicnih je menda ni?), pa se takrat je za marsikoga to odvecen predmet, ki veliko dijakom pomeni bolj lari-fari kot pa neko dejansko znanost oz. vednost.
Osebno bi mi bila obravnava navedenih del sicer ljuba, lahko pa trdim, da bi se z mano najbrz iz mojega razreda strinjali najvec trije.
Drugo vprasanje je, koliko so 15-letniki zmozni razpravljati o filozofskih vprasanjih teh del. Filozofija je na sporedu sele v 4. letniku (srednje sole, na poklicnih je menda ni?), pa se takrat je za marsikoga to odvecen predmet, ki veliko dijakom pomeni bolj lari-fari kot pa neko dejansko znanost oz. vednost.
Osebno bi mi bila obravnava navedenih del sicer ljuba, lahko pa trdim, da bi se z mano najbrz iz mojega razreda strinjali najvec trije.
Mercier ::
Naj se ne dajo v učni program. Naj se zadeva obravnava v kontekstu česa drugega, kolikor je pomembno.
Sicer se mi knjige dopadejo, ampak je preveč pomembnih znanj, ki letijo iz učnih načrtov.
Hint: Panika me grabi, ko pišem obični ček. Pa ne le zaradi vsote.
Sicer se mi knjige dopadejo, ampak je preveč pomembnih znanj, ki letijo iz učnih načrtov.
Hint: Panika me grabi, ko pišem obični ček. Pa ne le zaradi vsote.
OwcA ::
Nadezhda: se strinjam, to vsekakor ne bi bilo primerno za 1. letnik. Mislim, da bi najlepše sedel v 3. letnik, saj takrat prvič ni več nobenih "na izi" predmetov (glasba, umetnostna zgodovina, študij okolja...) poleg tega pa so si dijaki že pridobili nekaj splošne razgledanosti (no ja... ) in predvsem predznanja (zgodovina in književnost).
Najbrž bi res izpadel kot "odvečen" predmet, ampak takih je tako ali tako vseh 13 .
Najbrž bi res izpadel kot "odvečen" predmet, ampak takih je tako ali tako vseh 13 .
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Je srednja šola sploh relevantna? (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 24477 (20267) | "NaN" |
» | Zakaj se večina maturantov najbolj boji slovenščine ? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Šola | 26962 (20887) | m0LN4r |
» | Matura (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 11833 (9145) | Zajec123 |
» | ali sodi verouk v šole (strani: 1 2 )Oddelek: Problemi človeštva | 5611 (4794) | Gandalfar |