Forum » Sedem umetnosti » Komentarji: Fizicno kaznovanje je opravicljiva oblika kaznovanja otrok
Komentarji: Fizicno kaznovanje je opravicljiva oblika kaznovanja otrok
Gandalfar ::
premikam kstov odgovor sem:
To je sick. Jaz bi take ljudi ki druge fizično kaznujejo nalomu ko prasce :)
ne resno. Ko je otrok še premajhen da bi zastopu nekatere stvari se mu pač ne da drugače dopovedat kot s silo. Seveda ne mislim da bi ga zdej namlatu, ampak da ga mal po prstih če kej narobe dela (recimo če hoče prste rint v 220v).
Sem pa absolutno proti kakeršnim koli drugim fizičnim oblikam kazni.
To je sick. Jaz bi take ljudi ki druge fizično kaznujejo nalomu ko prasce :)
ne resno. Ko je otrok še premajhen da bi zastopu nekatere stvari se mu pač ne da drugače dopovedat kot s silo. Seveda ne mislim da bi ga zdej namlatu, ampak da ga mal po prstih če kej narobe dela (recimo če hoče prste rint v 220v).
Sem pa absolutno proti kakeršnim koli drugim fizičnim oblikam kazni.
IceIceBaby ::
sori da sm prej odgovr v uno debato dal. Še nism prebral tista da bo debata pa sm kr napisu :)
Me zanima kako to vse skup poteka. Glede na to da mi bo v poklicu kdaj prav prišlo se morm mal seznant s tem :)
A to prvo debato bosta samo vidva (gandalf pa owca) mela al kako ?
Me zanima kako to vse skup poteka. Glede na to da mi bo v poklicu kdaj prav prišlo se morm mal seznant s tem :)
A to prvo debato bosta samo vidva (gandalf pa owca) mela al kako ?
Gandalfar ::
ja. fora debate je v tem da imas dve strani. Pozitivno in negativno. Pozitivna se strinja in zagovarja resolucijo. Negativna seveda nasprotuje.
Tokratna debata bo kar med nama. V prihodnje je zamisljeno da bo med dvema teamoma ljudi oz. lahko tudi med dvema posameznikoma, ce bo pac tako naneslo.
Debate med vecimi ljudi kakor ti verjetno mislis nekako ne bo. Taka debata bo potekala v vzporedenm topiku. Komentarji :D
Tokratna debata bo kar med nama. V prihodnje je zamisljeno da bo med dvema teamoma ljudi oz. lahko tudi med dvema posameznikoma, ce bo pac tako naneslo.
Debate med vecimi ljudi kakor ti verjetno mislis nekako ne bo. Taka debata bo potekala v vzporedenm topiku. Komentarji :D
Gandalfar ::
amm .. sej tuki ni govora o zlorabi otrok v taksnem smislu. Probi se enkrat prebrat resolucijo
undefined ::
No saj, govoril sem o samem fizičnem kaznovanju ali obravnavanju. Temu pač nasprotujem v vsakem pogledu, ker se mi to ravnanje zdi najbolj primitivno. Kdor ne zna nekaj doseči z razumom, tudi s silo ne bo - vsaj dolgoročno ne. Kmalu pa bo podobno ravnanje dobil nazaj, če ne v fizičnem smislu, pa v enakomernem psihičnem - kar poseješ, to tudi žanješ.
Dodal sem pa zraven še, kar bi pripadlo posiljevalcem. Čist tko by the way.
P.S.: Drugače pa prejšnje teme nisem zasledil, pa sem pač napisal svoje mnenje tukaj. Upam, da ni odveč.
Dodal sem pa zraven še, kar bi pripadlo posiljevalcem. Čist tko by the way.
P.S.: Drugače pa prejšnje teme nisem zasledil, pa sem pač napisal svoje mnenje tukaj. Upam, da ni odveč.
Brane2 ::
Bolečina je fenomenalen učitelj. Ni dobro če je edini, dostikrat pa učinkuje, ko vse ostalo odpove-IMHO...
undefined ::
Brane, če o tej bolečini govoriš brez podlage lastnih izkušenj z njo in jo le prizadevaš komu ter misliš, da je učinkovita, potem to ni zadostno, da bi ti kdo lahko verjel. Če pa o tem govoriš iz lastnih izkušenj kot prejemnik bolečine, potem pa si verjetno v zanikanju.
So, what will it be? :>
So, what will it be? :>
Brane2 ::
Govorim iz lastnih izkušenj.- tudi kot prejemnik.
Zakaj sem v zanikanju in kaj bi to bilo ?
Zakaj sem v zanikanju in kaj bi to bilo ?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
undefined ::
Denial
n.
Psychology. An unconscious defense mechanism characterized by refusal to acknowledge painful realities, thoughts, or feelings.
n.
Psychology. An unconscious defense mechanism characterized by refusal to acknowledge painful realities, thoughts, or feelings.
Brane2 ::
Se pravi, podzavestno se upiram bolečemu spoznanju, da bolečina ni primerno vzgojno sredstvo ?
Zakaj bi me to spoznanje bolelo in zakaj bi se mu upiral ?
Zakaj bi me to spoznanje bolelo in zakaj bi se mu upiral ?
Tomi ::
Čisto iz lastnih izkušenj lahko povem, da je to, da jih včasih "dobiš" zaloga, ki je ne porabiš par mesecev. Seveda se je kar takega dogajo pred 10 in več leti pri meni, ker nikakor nisem bil tečen otrok. Samo za moje pojme pomaga, ker otroci pri mlajših letih ne morejo razumeti finega kaznovanja, recimo cinizma in sarkazma, ki je učinkovit kasneje, in to veliko bolj učinkovit.
Razumna meja je pa zelo individualna, po moje pa nekje do 10 let naj bi se že nehalo fizično kaznovanje, ker so otroci že zmožni bolj abstraktno razmišljati, in je kakšna druga kazen bolj primerna.
Razumna meja je pa zelo individualna, po moje pa nekje do 10 let naj bi se že nehalo fizično kaznovanje, ker so otroci že zmožni bolj abstraktno razmišljati, in je kakšna druga kazen bolj primerna.
metrodusa.blogspot.com
undefined ::
Podzavestno se upiraš temu, kar že veš. Upiraš se spoznanju negativnosti bolečine, ko si jo prejemal. Kratkomalo to spoznanje ignoriraš in ga označiš kot slabost posameznika ter se poskušaš v tem dejanju dvignit nad to "slabostjo". To delaš s tem, ko, v obupu po dosegu tega cilja, drugemu prizadeneš bolečino, v upanju, da se bo na koncu izkazala za pravilni ukrep in da bodo rezultati drugačni, kot so bili morda pri tebi. V tem vnetem poskušanju zanikaš svoja čustva in vse kar si, saj sam sebi podzavestno nasprotuješ.
Brane2 ::
Ko govorim o bolečini v tem smislu, poskušam razmišljati racionalno.
Bolečina je občutek, tako kot vsak drug. Je nek opozirilen signal, nekako tako kot prekinitev v svetu računalnikov. Ni nujno slaba ali destruktivna, čeprav se dostikrat pojavi, ko je "s*anje na vidiku"...
Ker so človeški možgani zasnovani tako kot so, vedno potrebujemo neko referenco.
Ne vemo, kaj je dobro za nas, dokler ne izkusimo slabega. Ne vemo kaj je prijetno, dokler ne izkusimo neprijetnega itd. Ne rečem da od rojstva slepi sploh nimajo predstave o svetlobi (saj neki centri za vid so v možganih) a brez dokončne izkušnje s svetlobo je zanje popolna tema referenčna točka vsega.
Enako je z učenjem. Če ti učenec vstrajno ignorira vsa opozorila in ukrepe, se s časom navadi na to in se sploh ne ukvarja z "učno snovjo", saj postane izogibanje obveznostim bistveno zanimivejša in sploh nova pot, o kateri nihče noče povedati nič in je vse treba preizkusiti. Takrat je to lahko dober signal učencu, da še ni "prijel boga za jajca" in da njegovo okolje v sili lahko uporabi tudi druge prijeme...
Bolečina je občutek, tako kot vsak drug. Je nek opozirilen signal, nekako tako kot prekinitev v svetu računalnikov. Ni nujno slaba ali destruktivna, čeprav se dostikrat pojavi, ko je "s*anje na vidiku"...
Ker so človeški možgani zasnovani tako kot so, vedno potrebujemo neko referenco.
Ne vemo, kaj je dobro za nas, dokler ne izkusimo slabega. Ne vemo kaj je prijetno, dokler ne izkusimo neprijetnega itd. Ne rečem da od rojstva slepi sploh nimajo predstave o svetlobi (saj neki centri za vid so v možganih) a brez dokončne izkušnje s svetlobo je zanje popolna tema referenčna točka vsega.
Enako je z učenjem. Če ti učenec vstrajno ignorira vsa opozorila in ukrepe, se s časom navadi na to in se sploh ne ukvarja z "učno snovjo", saj postane izogibanje obveznostim bistveno zanimivejša in sploh nova pot, o kateri nihče noče povedati nič in je vse treba preizkusiti. Takrat je to lahko dober signal učencu, da še ni "prijel boga za jajca" in da njegovo okolje v sili lahko uporabi tudi druge prijeme...
undefined ::
Glede učenca imaš delno prav, toda... zakaj se raje ne vprašaš v čem je vzrok za taka dejanja učenca? Morda ima doma probleme? Morda ima s punco probleme? Ali pa probleme s čim tretjim? Močno dvomim, da bi kar tako nekaj počel, kar ni v slogu s pravili. Vsaka reakcija zahteva akcijo kot predpogoj, preprost zakon fizike. In ta učenčeva odzivnost je reakcija.
Če mu na tem mestu prizadeneš bolečino, kaj se bo zgodilo? Na začetku nič. Kratkoročno boš morda celo dosegel cilj in pridobil ponovno poslušnost učenca. Pa dolgoročno? Ker učencu ni bila dana možnost, da razreši svoj problem v danem času in mu je bila z bolečino forsirana naloga, da ostane pri učenju in drugih vsakdanjih opravilih, bo to lahko kasneje udarilo ven pri psihi na najhujši način. Človek bo lahko v kasnejših letih postal depresiven, še vedno ga bo mučil tisti nerazrešen primer, ker pa je na tem mestu prizadetosti za povrhu še prejemal doze bolečine, mu bo to pomenilo kot psihična blokada do nadaljnega reševanja. Tako bo lahko praktično postal nesposoben reševanja problemov že ko enkrat odraste, da drugih psihičnih mej niti ne omenjamo. V skrajnem primeru lahko postane nesposoben, da bi naredil karkoli, recimo šel za svojimi željami in sanjami. Zdelo se mu bo morda nemogoče in konec je v takih primerih lahko nemalokrat dramatičen - suicide.
Če mu na tem mestu prizadeneš bolečino, kaj se bo zgodilo? Na začetku nič. Kratkoročno boš morda celo dosegel cilj in pridobil ponovno poslušnost učenca. Pa dolgoročno? Ker učencu ni bila dana možnost, da razreši svoj problem v danem času in mu je bila z bolečino forsirana naloga, da ostane pri učenju in drugih vsakdanjih opravilih, bo to lahko kasneje udarilo ven pri psihi na najhujši način. Človek bo lahko v kasnejših letih postal depresiven, še vedno ga bo mučil tisti nerazrešen primer, ker pa je na tem mestu prizadetosti za povrhu še prejemal doze bolečine, mu bo to pomenilo kot psihična blokada do nadaljnega reševanja. Tako bo lahko praktično postal nesposoben reševanja problemov že ko enkrat odraste, da drugih psihičnih mej niti ne omenjamo. V skrajnem primeru lahko postane nesposoben, da bi naredil karkoli, recimo šel za svojimi željami in sanjami. Zdelo se mu bo morda nemogoče in konec je v takih primerih lahko nemalokrat dramatičen - suicide.
Brane2 ::
Iceman:
Ti gledaš na stvari s stališča klasičnega odnosa učitelj-učenec, jaz pa puskušam gledati na stvar kot na prenos podatkov iz baze enega sistema v drugi sistem.
Tvoj pristop gradi na milijonletnih izkušnjah primatov o učenju otrok in nekajtisočletnih izkušnjah šolskih sistemov, jaz pa se poskušam opirati na pogled iz računalniško/logočno/tehnične perspektive. Ta izredno hitro napreduje in mislim, da bo v kratkem pustila vse ostalo za sabo.
Glede učenca imaš delno prav, toda... zakaj se raje ne vprašaš v čem je vzrok za taka dejanja učenca?
Saj bi se, a to ni bistvo teme. Če se prav spomnim, je bistvo vprašanja ali je neka točka, ko vse ostalo odpove in je upravičljiva uporaba sile ali take točke ni in uporaba sile nikoli ni upravičljiva.
Sploh pa mislim, da so primeri, ki jih navajaš sebi v prid zelo prikrojeni.
Nekako tako kot če bi dokazoval, da je alpsko mleko smrtonosno, ker je nokumu padel 500L sod tega na glavo v Ljubljanskih Mlekarnah in bi ga poskušal prepovedat.
Sam bolj razmišljam o bolj skrajnih primerih, kot pa tepežkanje po prstih, ker nisi naredil domače naloge itd (kar je BTW valjda kaznivo).
Bolj v smislu, ko postaneš nasilen do okolja, ko te starši več ne nadzorujejo itd.
Ti gledaš na stvari s stališča klasičnega odnosa učitelj-učenec, jaz pa puskušam gledati na stvar kot na prenos podatkov iz baze enega sistema v drugi sistem.
Tvoj pristop gradi na milijonletnih izkušnjah primatov o učenju otrok in nekajtisočletnih izkušnjah šolskih sistemov, jaz pa se poskušam opirati na pogled iz računalniško/logočno/tehnične perspektive. Ta izredno hitro napreduje in mislim, da bo v kratkem pustila vse ostalo za sabo.
Glede učenca imaš delno prav, toda... zakaj se raje ne vprašaš v čem je vzrok za taka dejanja učenca?
Saj bi se, a to ni bistvo teme. Če se prav spomnim, je bistvo vprašanja ali je neka točka, ko vse ostalo odpove in je upravičljiva uporaba sile ali take točke ni in uporaba sile nikoli ni upravičljiva.
Sploh pa mislim, da so primeri, ki jih navajaš sebi v prid zelo prikrojeni.
Nekako tako kot če bi dokazoval, da je alpsko mleko smrtonosno, ker je nokumu padel 500L sod tega na glavo v Ljubljanskih Mlekarnah in bi ga poskušal prepovedat.
Sam bolj razmišljam o bolj skrajnih primerih, kot pa tepežkanje po prstih, ker nisi naredil domače naloge itd (kar je BTW valjda kaznivo).
Bolj v smislu, ko postaneš nasilen do okolja, ko te starši več ne nadzorujejo itd.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
borinho ::
Me zanima kolk bo tale vaša teorija v praksi kej deloval. Jest vem da bo otrok z mojimi geni hudo žleht zadeva in bo nujno potreben cca. dvakrat letno(no odvisno od stopnje žlehtnobe) eno ali dve po riti dobit(zadeva bo šla tam do ene 10-11 leta), po obrazu in ostalih delih telesa pa otroka tepe sam o idiot ki bi mu z veseljem dal lekcijo iz tepežke. Ena po riti pa zaleže bolš kot vsi psihologi sveta skup.
undefined ::
> Tvoj pristop gradi na milijonletnih izkušnjah primatov o učenju otrok in nekajtisočletnih izkušnjah šolskih sistemov
Kaj hočeš s tem reči, da današnje dni ni več samomorov? Kot jaz vem, jih je ravno v moderni družbi iz leta v leto več. En od vzrokov je podan zgoraj.
> jaz pa se poskušam opirati na pogled iz računalniško/logočno/tehnične perspektive
Jemlješ ljudi kot androide? Ali kot čustvena bitja? Odloči se. :>
>> Glede učenca imaš delno prav, toda... zakaj se raje ne vprašaš v čem je vzrok za taka dejanja učenca?
> Saj bi se, a to ni bistvo teme.
Huh, bistvo teme? Bistvo teme je razprava o opravičljivosti prizadejevanja boličin. Jaz pa sem te spraševal, zakaj pred tem raje ne pomisliš o vzrokih, kot pa posežeš po najbolj primitivni in dolgoročno škodljivi metodi.
> Sam bolj razmišljam o bolj skrajnih primerih, kot pa tepežkanje po prstih
> Bolj v smislu, ko postaneš nasilen do okolja, ko te starši več ne nadzorujejo itd
Hm, ja. Take ljudi, ki so nasilni do okolja (soljudi), jaz osebno jemljem kot motene. Druge razlage za te še nisem našel.
Vsekakor pa je lahko tudi ena od posledic prejemanja bolečin v zgodnjih letih. Različni ljudje / različno okolje - različne reakcije. Ena tretjina jih bo šla po poti, ki sem jo opisal zgoraj. Druga tretjina bo šla po tvoji poti in bo še komu prizadejala bolečine, ko se jim bo to zdelo potrebno. Tretja tretjina pa bo lahko postala nasilna nad celotnim okoljem.
In the end, no result is positive.
Kaj hočeš s tem reči, da današnje dni ni več samomorov? Kot jaz vem, jih je ravno v moderni družbi iz leta v leto več. En od vzrokov je podan zgoraj.
> jaz pa se poskušam opirati na pogled iz računalniško/logočno/tehnične perspektive
Jemlješ ljudi kot androide? Ali kot čustvena bitja? Odloči se. :>
>> Glede učenca imaš delno prav, toda... zakaj se raje ne vprašaš v čem je vzrok za taka dejanja učenca?
> Saj bi se, a to ni bistvo teme.
Huh, bistvo teme? Bistvo teme je razprava o opravičljivosti prizadejevanja boličin. Jaz pa sem te spraševal, zakaj pred tem raje ne pomisliš o vzrokih, kot pa posežeš po najbolj primitivni in dolgoročno škodljivi metodi.
> Sam bolj razmišljam o bolj skrajnih primerih, kot pa tepežkanje po prstih
> Bolj v smislu, ko postaneš nasilen do okolja, ko te starši več ne nadzorujejo itd
Hm, ja. Take ljudi, ki so nasilni do okolja (soljudi), jaz osebno jemljem kot motene. Druge razlage za te še nisem našel.
Vsekakor pa je lahko tudi ena od posledic prejemanja bolečin v zgodnjih letih. Različni ljudje / različno okolje - različne reakcije. Ena tretjina jih bo šla po poti, ki sem jo opisal zgoraj. Druga tretjina bo šla po tvoji poti in bo še komu prizadejala bolečine, ko se jim bo to zdelo potrebno. Tretja tretjina pa bo lahko postala nasilna nad celotnim okoljem.
In the end, no result is positive.
Brane2 ::
Kaj hočeš s tem reči, da današnje dni ni več samomorov? Kot jaz vem, jih je ravno v moderni družbi iz leta v leto več. En od vzrokov je podan zgoraj.
Ne vem natanko, kaj pojmuješ pod "moderna družba", kar se šolstva in vzgoje tiče. Sam sem si pod tem predstavljal ravno to kar praviš-vzgoja brez vsake bolečine-no brez bolečine zadane s strani vzgojitelja, ne bi zdaj o tem, kaj se dogaja med mularijo...
Jemlješ ljudi kot androide? Ali kot čustvena bitja? Odloči se. :>
Mislim, da tu operiraš s pojmi iz knjig kojekakvih piscev, ne pa z dejanjskim stanjem tehnike. Nekako tako kot če bi se ukvarjal z astronomijo skozi Hollywoodske filme (Vojna Zvezd, E.T. itd).
Kot jaz vidim, so ljudje primerljivi strojem.
Seveda se da govoriti o razlikah v kakovostih a a tudi tu se bodo stvari v kratkem spreminjale...
Hm, ja. Take ljudi, ki so nasilni do okolja (soljudi), jaz osebno jemljem kot motene. Druge razlage za te še nisem našel.
Ampak to ni bilo bistvo vprašanja. kako jih ti "jemlješ", je prazaprav snovno nepomembno. Še posebno zato, ker tisti "jemlješ" ne pomeni neke fizične interakcije z njimi (razen če motene ljudi "jemlješ" z lopato v peč ali kaj podobnega )
Vsekakor pa je lahko tudi ena od posledic prejemanja bolečin v zgodnjih letih. Različni ljudje / različno okolje - različne reakcije. Ena tretjina jih bo šla po poti, ki sem jo opisal zgoraj. Druga tretjina bo šla po tvoji poti in bo še komu prizadejala bolečine, ko se jim bo to zdelo potrebno. Tretja tretjina pa bo lahko postala nasilna nad celotnim okoljem.
Pa maš ti kake dokaze za tole ali gre za čisto osebno mnenje ? Sploh tole o tretjinskih deležih itd ?
undefined ::
> Ne vem natanko, kaj pojmuješ pod "moderna družba", kar se šolstva in vzgoje tiče. Sam sem si pod tem predstavljal ravno to kar praviš-vzgoja brez vsake bolečine-no brez bolečine zadane s strani vzgojitelja, ne bi zdaj o tem, kaj se dogaja med mularijo...
Moderna družba kot civilizacija danes. Bolečina pa ima efekt, ne glede od koga pride. Verjetno je le razlika tu pri tem, kakšen bo na koncu razultat od zgoraj naštetih treh variant. Drugače pa sem tudi sam govoril bolj o primeru vzgojitelja kot pa mularije.
> Mislim, da tu operiraš s pojmi iz knjig kojekakvih piscev, ne pa z dejanjskim stanjem tehnike.
Motiš se v prvem delu, v drugem pa imaš prav. Tukaj operiram največ na podlagi lastnih opazovanj in tudi izkušenj. Ne morem pa človeka jemati kot stroj, ker to NI. Če ga ti tako jemlješ, potem popolnoma razumem tvoj koncept. Ne bom pa ti priznal, da je tvoje dojemanje in ravnanje v tem primeru pravilno.
> Pa maš ti kake dokaze za tole ali gre za čisto osebno mnenje ? Sploh tole o tretjinskih deležih itd ?
Beri zgornji odgovor. Tisto o tretjinskih deležih je zgolj sklepanje - možno je, da je teh deležev še več, vse drugo pa ima realno podlago.
Moderna družba kot civilizacija danes. Bolečina pa ima efekt, ne glede od koga pride. Verjetno je le razlika tu pri tem, kakšen bo na koncu razultat od zgoraj naštetih treh variant. Drugače pa sem tudi sam govoril bolj o primeru vzgojitelja kot pa mularije.
> Mislim, da tu operiraš s pojmi iz knjig kojekakvih piscev, ne pa z dejanjskim stanjem tehnike.
Motiš se v prvem delu, v drugem pa imaš prav. Tukaj operiram največ na podlagi lastnih opazovanj in tudi izkušenj. Ne morem pa človeka jemati kot stroj, ker to NI. Če ga ti tako jemlješ, potem popolnoma razumem tvoj koncept. Ne bom pa ti priznal, da je tvoje dojemanje in ravnanje v tem primeru pravilno.
> Pa maš ti kake dokaze za tole ali gre za čisto osebno mnenje ? Sploh tole o tretjinskih deležih itd ?
Beri zgornji odgovor. Tisto o tretjinskih deležih je zgolj sklepanje - možno je, da je teh deležev še več, vse drugo pa ima realno podlago.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: undefined ()
Brane2 ::
Mislim, kaj ga tako bistveno ločuje od stroja, sploh kar se učenja tiče ?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
Caboose ::
JAz, morem reči da sem bil vzgojen, in se še vzgajam v strohi familiji. Imam mlajšega bratca (14let), na katerm ravnokar vrejo hormoni. Sam sem bil velikokrat pretepen. Malo, srednje, pa tudi fejst sem jih fasau. Ne, ne rečem da sem bil ovčka in sem vedno bil priden. Sam se zavedam da sem bil "poreden". Enkrat sem poneveril podpis očeta. Ko je izvedel, me je tako premlatu da sem mislil umret. , AMPAK. Jaz_mislim da je prav naredil. Saj je to že kaznivo dejanje.
Ne, ne si ustvariti napak slike o mojemu očetu; lahko je dober kot kruh ali pa svinja brez primere. Isto velja za mamo. Oba ne preneseta če se jima govori nazaj. In še zdaj pri svojih 17 letih ne govorim nazaj. Staršem seveda.
Dam primer; zadnjič sem na cesti z BUNDO oplazil ogledalo mercedeza nekega snoba. Nevedoč da sem to storil sem šel kajpak dalje. Naenkrat se nekdo prdere za mano češ da sem mu zbil ogledalo. ??? pogledam na avto, ogledalo je tam kjer mora bit. Naderem ga kaj si misli da je in grem dalje. Tudi odrasli so prevečkrat oblastiželjni in predrzni ter neotesani, ne samo otroci.
Kar se pa tiče fizičnega nasilja. Ko tako hodim po šolah (OŠ) opažam da so mulci res zelo nevljudni. predvsem tisti važni 8 klasi. Zadnjič me je eden nekaj zajebaval, češ da sem velika debela gorila. Začuda je bil učitelj tiho (???). Pa sem stopil do njega in mu primazal tak focn da mu je glavo obrnilo. JA. Sem za fizično nasilje. Ampak v mejah normale.
Saj se mladino ne da krotiti drugače kot z strahom. Vprašajte se. Poserjejo se na kazni, predpise, bla, bla, bla. Če jih je pa strah pa ubogajo. Spet primer. V razredu je kaos. Nisem slišal učitelja (spet OŠ) pa sem se raz*izdil in zrohnel. Po bojnem kriku je bila mrtvaška tišina v razredu. Evo vam strah . Dokazano.
Lp
Ne, ne si ustvariti napak slike o mojemu očetu; lahko je dober kot kruh ali pa svinja brez primere. Isto velja za mamo. Oba ne preneseta če se jima govori nazaj. In še zdaj pri svojih 17 letih ne govorim nazaj. Staršem seveda.
Dam primer; zadnjič sem na cesti z BUNDO oplazil ogledalo mercedeza nekega snoba. Nevedoč da sem to storil sem šel kajpak dalje. Naenkrat se nekdo prdere za mano češ da sem mu zbil ogledalo. ??? pogledam na avto, ogledalo je tam kjer mora bit. Naderem ga kaj si misli da je in grem dalje. Tudi odrasli so prevečkrat oblastiželjni in predrzni ter neotesani, ne samo otroci.
Kar se pa tiče fizičnega nasilja. Ko tako hodim po šolah (OŠ) opažam da so mulci res zelo nevljudni. predvsem tisti važni 8 klasi. Zadnjič me je eden nekaj zajebaval, češ da sem velika debela gorila. Začuda je bil učitelj tiho (???). Pa sem stopil do njega in mu primazal tak focn da mu je glavo obrnilo. JA. Sem za fizično nasilje. Ampak v mejah normale.
Saj se mladino ne da krotiti drugače kot z strahom. Vprašajte se. Poserjejo se na kazni, predpise, bla, bla, bla. Če jih je pa strah pa ubogajo. Spet primer. V razredu je kaos. Nisem slišal učitelja (spet OŠ) pa sem se raz*izdil in zrohnel. Po bojnem kriku je bila mrtvaška tišina v razredu. Evo vam strah . Dokazano.
Lp
If you can't explain it simple, than you dont know it good enough.
undefined ::
> Sam sem bil velikokrat pretepen. Malo, srednje, pa tudi fejst sem jih fasau. Ne, ne rečem da sem bil ovčka in sem vedno bil priden. Sam se zavedam da sem bil "poreden".
In zakaj misliš, da nisi bil priden? Zakaj si bil vedno znova poreden in še vedno si na čase? Ko praviš, da ti je pretep zalegel - meni se ne zdi tako.
> Naderem ga kaj si misli da je in grem dalje.
No vidiš, do tega te je pripeljala taka očetova vzgoja. Enkrat kasneje v življenju boš morda razumel.
> Saj se mladino ne da krotiti drugače kot z strahom.
Dokler si mlad, ti to res dostikrat lahko koristi. Ko boš enkrat odrasel, ti bo to trn v peti - železna navada, katere se ne boš zlahka rešil.
Zdaj, ko si mlad, ti je še dosti stvari enostavnih, pravzaprav so ti kratkomalo vse, saj je tako pri vseh. Ko enkrat odrasteš, pa začneš na stvari gledati malo drugače, ponavadi zaradi tega, ker te stare navade ne pripeljejo več daleč.
Recimo, zamisli si, da enga tako nadereš v službi. Kaj misliš se bo zgodilo? Ti bo šef dal "opomin"? Ne, kratkomalo boš s takim obnašanjem letel iz službe in se znašel na cesti. To je samo en primer, spoznal jih boš pa nedvomno še dosti drugih.
In zakaj misliš, da nisi bil priden? Zakaj si bil vedno znova poreden in še vedno si na čase? Ko praviš, da ti je pretep zalegel - meni se ne zdi tako.
> Naderem ga kaj si misli da je in grem dalje.
No vidiš, do tega te je pripeljala taka očetova vzgoja. Enkrat kasneje v življenju boš morda razumel.
> Saj se mladino ne da krotiti drugače kot z strahom.
Dokler si mlad, ti to res dostikrat lahko koristi. Ko boš enkrat odrasel, ti bo to trn v peti - železna navada, katere se ne boš zlahka rešil.
Zdaj, ko si mlad, ti je še dosti stvari enostavnih, pravzaprav so ti kratkomalo vse, saj je tako pri vseh. Ko enkrat odrasteš, pa začneš na stvari gledati malo drugače, ponavadi zaradi tega, ker te stare navade ne pripeljejo več daleč.
Recimo, zamisli si, da enga tako nadereš v službi. Kaj misliš se bo zgodilo? Ti bo šef dal "opomin"? Ne, kratkomalo boš s takim obnašanjem letel iz službe in se znašel na cesti. To je samo en primer, spoznal jih boš pa nedvomno še dosti drugih.
frudi ::
in kdo tukaj ima kakšne praktične izkušnje z vzgojo otrok? sem namreč trdno prepričan, da nekdo brez izkušenj z obeh strani (torej vzgojitelja in vzgajanega - ampak to slednje smo itak že vsi dali skozi) preprosto ni kompetenten za sodelovanje v takšni debati. vzgoja otrok je namreč povsem praktična zadeva, povrhu izredno kompleksna in brez takojšnjih povratnih informacij, tako da je zgolj teoretično natolcevanje povsem brezpredmetno.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
undefined ::
> Ampak mene bolj zanima IceMAn, kako veš, da je to naredil ravno zaradi fotrove klofute.
Zaradi ene klofute sigurno ne. Zaradi 100 klofut in zraven še česa drugega (mislim, da je Ganja omenil malo več) pa sigurno. Pri vsakem človeku se imunsko aktivira uporništvo proti takem načinu postopanja, tako pri otroku kot pri odraslem človeku. Razlika je le to, da se pri odraslem človeku ne vcepi več toliko v njegovo osebnost kot pri otroku. Plus tega bo otrok te frustracije nesel ven v okolje - znesel se bo nad drugimi, koga nadrl, nemesto, da bi ravnal bolj primerno, etc.. Upam, da razumeš, kar želim povedati.
Zaradi ene klofute sigurno ne. Zaradi 100 klofut in zraven še česa drugega (mislim, da je Ganja omenil malo več) pa sigurno. Pri vsakem človeku se imunsko aktivira uporništvo proti takem načinu postopanja, tako pri otroku kot pri odraslem človeku. Razlika je le to, da se pri odraslem človeku ne vcepi več toliko v njegovo osebnost kot pri otroku. Plus tega bo otrok te frustracije nesel ven v okolje - znesel se bo nad drugimi, koga nadrl, nemesto, da bi ravnal bolj primerno, etc.. Upam, da razumeš, kar želim povedati.
Mercier ::
Ako poenostavimo Ojdipa - pred razrešitvijo je Zakon fotr, po razrešitvi Zakon ponotranjiš, sam presojaš kaj je prav in kaj ne. Nihče te več ne vzgaja (v osnovnem pomenu besede). Zakon se pa varuje s sredstvi represije, ne?
Ni, da bi demonizirali focn, prej namen. No, pa intenziteta je važna.
Ni, da bi demonizirali focn, prej namen. No, pa intenziteta je važna.
Caboose ::
vsi vemo, da je takšna debata sila delikatna. IceMan-a sumim da si je ustvaril napačno mnenje o meni. Misli da sem brezglavi povprečen najstnik, ki dela sranje in bo, ko bo odrasel nasilnež. NE.
Poglej. Ti si zagovornik krotenja mladeža na "normalen način"
Dobro, povej kaj bi naredil v primeru da imaš 60 otrok na avtobusu in vlada kaos. Noben te ne posluša, vsak dela po svoje. Stari so okoli 14-15 let. No mojster? (spet ena delikatna scena -šola in fizično kaznovanje)
Poglej. Ti si zagovornik krotenja mladeža na "normalen način"
Dobro, povej kaj bi naredil v primeru da imaš 60 otrok na avtobusu in vlada kaos. Noben te ne posluša, vsak dela po svoje. Stari so okoli 14-15 let. No mojster? (spet ena delikatna scena -šola in fizično kaznovanje)
If you can't explain it simple, than you dont know it good enough.
undefined ::
> Dobro, povej kaj bi naredil v primeru da imaš 60 otrok na avtobusu in vlada kaos. Noben te ne posluša, vsak dela po svoje. Stari so okoli 14-15 let. No mojster?
Šel bi od enega do drugega in mu primazal eno na nos, da bi se krvavo useknil. A si to želel slišat? Če nisi, potem ne sprašuj takih irelevantnih vprašanj. Plus tega ne poznam voznika, ki bi se znesel nad otroci - če pa bi se, pa se ga zelo lepo lahko prijavi na policijo. Tako bo "pametna" glavca ostala tudi brez službe.
Šel bi od enega do drugega in mu primazal eno na nos, da bi se krvavo useknil. A si to želel slišat? Če nisi, potem ne sprašuj takih irelevantnih vprašanj. Plus tega ne poznam voznika, ki bi se znesel nad otroci - če pa bi se, pa se ga zelo lepo lahko prijavi na policijo. Tako bo "pametna" glavca ostala tudi brez službe.
TESKAn ::
Zanimiva debata, ni kaj.
IceMan, pa vzemimo na primer, da si profesor, ki pelje mularijo na izlet in ti zganjajo kaos na avtobusu. Kaj boš naredil?
IceMan, pa vzemimo na primer, da si profesor, ki pelje mularijo na izlet in ti zganjajo kaos na avtobusu. Kaj boš naredil?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
TESKAn ::
Recimo, to bi nekako bila rešitev. Ampak, kaj če 'razposajenci' naredijo kaj narobe? Recimo malo čečkanja po sedežih, kako lomljenje kakih bolj šibkih delov, mogoče malo nasilja med sošolci? Boš lepo gledal, grozil z ukori (ampak zapomni si, da te noben ne posluša!)? In na koncu imel probleme z starši (iii, mujga sineka je pa en brcnu), z avtobusnim podjetjem (mularija uničila pol avtobusa) in nenazadnje kaj če se kdo resneje poškoduje?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Gandalfar ::
ok za zacetek nisi sam ampak mislim da rabis 3 profesorje na 30 dijakov (al pa 2). Ok tko. Zdej nekaj avtoritete ze imas. Ce dijaki storijo skodo jo bodo placali. V primeru res velikih tezav lahko prekines ekskurzijo in gres domov. Potem pa naredis roditeljski sestanek z starsi in ravnateljem zaradi tezav z disciplino. Napises par ukorov itd.
Naslednjih ekskurzij ni oz. so izredno poostrene pa tko.
Naslednjih ekskurzij ni oz. so izredno poostrene pa tko.
TESKAn ::
No, tko bi se dalo. Ma imaš še zmeraj nekaj časa pekel na avtobusu...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
zvitorepec ::
No pa se poizkusimo kaj nauciti iz narave:
Sestra je imela macko in ta je imela mladicke. Seveda jih je kot dobra mama ucila vseh moznih vescin, ki priticejo lepo izobrazenemu macku...Ko sem enkrat opazoval ucno uro plezanja po drevesih, sem na lastne oci videl, kako je lahko ucinkovito "fizicno" kaznovanje - enemu izmed muckov pac tisti dan ni bilo do ucenja in je malo po svoje bluzil naokoli. Mama muca je najprej uporabila lepo "besedo" - jezik, ko le to ni zaleglo, se je malce razjezila in zarencala - pa tudi to ni pomagalo in mali se je kmalu moral zadovoljiti s taco okoli uses -> metoda, ki je ucinkovala! Takoj je spet lepo ubogal in se spravil k ucenju...
"Fizicno" kaznovanje je cisto ok (kaksna po riti), v kolikor ne gre za zlorabo (klofuta je ze prevec) (namerno poskodovanje, mucenje - tudi psihicno,...). Gre pac za povratno informacijo, ki jo otrok dobi za doloceno dejanje. Tako kot umaknes roko, ce se speces ali uscipnes - povratna informacija nas nauci, da je bilo nase dejanje nepravilno. Ker manjsi otroci se ne dojemajo dovolj dobro, jih je potrebno uciti na nacin, ki ga dobro razumejo - poskusi in napake (odpiram omare - se uscipnem - boli - moja napaka - omara ni zame)...
Kar se tice uciteljev - ni v njihovi pristojnosti tovrstno kaznovanje; to je v pristojnosti starsev in nikogar drugega. Mularija, ki nori po avtobusu, najbrz ze razume kaj je prav in kaj ne (nekje po 10 letu starosti) - to pocnejo iz objestnosti in ne iz nevednosti - tu je bila vzgoja ze zamujena.
Sestra je imela macko in ta je imela mladicke. Seveda jih je kot dobra mama ucila vseh moznih vescin, ki priticejo lepo izobrazenemu macku...Ko sem enkrat opazoval ucno uro plezanja po drevesih, sem na lastne oci videl, kako je lahko ucinkovito "fizicno" kaznovanje - enemu izmed muckov pac tisti dan ni bilo do ucenja in je malo po svoje bluzil naokoli. Mama muca je najprej uporabila lepo "besedo" - jezik, ko le to ni zaleglo, se je malce razjezila in zarencala - pa tudi to ni pomagalo in mali se je kmalu moral zadovoljiti s taco okoli uses -> metoda, ki je ucinkovala! Takoj je spet lepo ubogal in se spravil k ucenju...
"Fizicno" kaznovanje je cisto ok (kaksna po riti), v kolikor ne gre za zlorabo (klofuta je ze prevec) (namerno poskodovanje, mucenje - tudi psihicno,...). Gre pac za povratno informacijo, ki jo otrok dobi za doloceno dejanje. Tako kot umaknes roko, ce se speces ali uscipnes - povratna informacija nas nauci, da je bilo nase dejanje nepravilno. Ker manjsi otroci se ne dojemajo dovolj dobro, jih je potrebno uciti na nacin, ki ga dobro razumejo - poskusi in napake (odpiram omare - se uscipnem - boli - moja napaka - omara ni zame)...
Kar se tice uciteljev - ni v njihovi pristojnosti tovrstno kaznovanje; to je v pristojnosti starsev in nikogar drugega. Mularija, ki nori po avtobusu, najbrz ze razume kaj je prav in kaj ne (nekje po 10 letu starosti) - to pocnejo iz objestnosti in ne iz nevednosti - tu je bila vzgoja ze zamujena.
HOWGH!
undefined ::
> Kaj boš naredil?
TESKAn, preberi si moj zgornji odgovor Ganji. Je zelo podoben primer. Drugače pa ti je Gandalfar že povedal vse.
Zdaj pa še vprašanje zate: Kaj bi pa TI storil v tem primeru?
Drugače pa se podpišem pod tole:
"Violence is the last resort of the incompetent."
TESKAn, preberi si moj zgornji odgovor Ganji. Je zelo podoben primer. Drugače pa ti je Gandalfar že povedal vse.
Zdaj pa še vprašanje zate: Kaj bi pa TI storil v tem primeru?
Drugače pa se podpišem pod tole:
"Violence is the last resort of the incompetent."
TESKAn ::
Kaj bi naredil? Po pravici povedano - ne vem. Ker še nikoli nisem bil v taki situaciji. In najbrž ne bi uporabil sile.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Caboose ::
ah, močna okrepitev na moji strani... teskan je malce razjasnil moje razmišljanje.. kaj čmo nisem šolan govornik. IceMan ti pa si si že ustvaril napak sliko o meni. Ali pa nisi prebral zadnjega odstavka o strahu.
If you can't explain it simple, than you dont know it good enough.
undefined ::
> IceMan ti pa si si že ustvaril napak sliko o meni.
Ganja, sploh si nisem ustvarjal nobene slike o nikomur. Samo komentiral sem, kar sem pač lahko razbral v tem topicu. Če še enkrat prebereš vse skupaj, boš opazil, da je temu res tako.
Ganja, sploh si nisem ustvarjal nobene slike o nikomur. Samo komentiral sem, kar sem pač lahko razbral v tem topicu. Če še enkrat prebereš vse skupaj, boš opazil, da je temu res tako.
Gandalfar ::
Dalmatinc je izjavil:
Proti kakršenmu koli fizičnemu nasilju na otrokom!
Dokazano je da kakršno koli fizično nasilje nad otrokom....udarec po čemer koli.....PUSTI posledice na otroku. Večkrat se ga pretepe - več je posledic. Dosti možnosti je da bo otrok če ga bodo starši pretepali tudi on pretepal svoje otroke..
Gandlafar: Prečitaj kakšno knjigo, kakšen znanstveni članek - na temo vzgoja otroka (ja pa ne napisan leta 1950 ko so bila mnenja ljudi na tvojem nivoju) Boš videl kaj piše današnji znanstveniki - pojdi v korak s časom sine - NE PRETEPAJ OTROK! - lepa beseda več zaleže kot 100 klofut
-----------
ljudje .. dajte brat navodila
Proti kakršenmu koli fizičnemu nasilju na otrokom!
Dokazano je da kakršno koli fizično nasilje nad otrokom....udarec po čemer koli.....PUSTI posledice na otroku. Večkrat se ga pretepe - več je posledic. Dosti možnosti je da bo otrok če ga bodo starši pretepali tudi on pretepal svoje otroke..
Gandlafar: Prečitaj kakšno knjigo, kakšen znanstveni članek - na temo vzgoja otroka (ja pa ne napisan leta 1950 ko so bila mnenja ljudi na tvojem nivoju) Boš videl kaj piše današnji znanstveniki - pojdi v korak s časom sine - NE PRETEPAJ OTROK! - lepa beseda več zaleže kot 100 klofut
-----------
ljudje .. dajte brat navodila
undefined ::
> kaj pa vem .. men se zdi leskova mast se zmer najboljsi ucitelj
Iz tega sledi: Osami se zdi rušenje stolpnic najboljši učitelj, Bushu se zdi bombandiranje držav najboljša rešitev.
A se res ljudje nikoli nič ne naučijo?
Iz tega sledi: Osami se zdi rušenje stolpnic najboljši učitelj, Bushu se zdi bombandiranje držav najboljša rešitev.
A se res ljudje nikoli nič ne naučijo?
Gandalfar ::
ja pa dobr.. kaj bos pa ti naredu ce te otrok ne poslusa? Nekak mu mors pokazat kdo je sef in da imas neko doloceno avtoriteto. Pa ce ga zato mors pretepst kot psa. Ga pac bos. Mislm ce te ne uboga ane?
ughm .. mogoce ne tolk ekstremno sam vseen. Sej lahk pomojem uvedes tudi kaksne druge sankcije. Nic cokolade, nic TVja al pa kej? To je boljs?
pomojem se to ne razlikuje od fizicnega kaznovanja
ughm .. mogoce ne tolk ekstremno sam vseen. Sej lahk pomojem uvedes tudi kaksne druge sankcije. Nic cokolade, nic TVja al pa kej? To je boljs?
pomojem se to ne razlikuje od fizicnega kaznovanja
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Otroka na rit. Kje je meja? (strani: 1 2 3 4 … 9 10 11 12 )Oddelek: Loža | 114229 (99431) | mailer |
» | Fizično nasilje v OŠ nekaznovano! (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 12362 (9256) | BigWhale |
» | Današnja mladina (strani: 1 2 )Oddelek: Problemi človeštva | 7979 (6830) | b0B3k |
⊘ | Debata: Fizicno kaznovanje je opravicljiva oblika kaznovanja otrokOddelek: Sedem umetnosti | 2562 (2314) | OwcA |