Amazonovo darilno zavitje paketa
vir: WashingtonpostDa bi zmanjšal stroške, je Amazon patentiral rešitev. Njihova ideja je preprosta. Prejemnik darila je še pred odpremo obveščen o prihajajočem darilu, vsebini in vrednosti. Če mu darilo ne ustreza, lahko izbere kaj drugega. Patent pokriva tudi tako imenovane čarovnike in pravila, ki jih poznamo iz računalništva. Možnost je namreč definirati posebna pravila, na primer prepoved prejemanja roza daril ali puloverjev. Amazon se je zelo poglobil, saj je patentna vloga dolga 12 strani in natančno opisuje vse primere menjav. Vključili so celo možnost kupcu poslati zahvalo za namenjeno darilo s pripisom, zakaj se odločamo za zamenjavo.
Zamisel je tako ameriška, da se zdi za slovenske razmere znanstvena fantastika. Kdo neki v naših koncih naroči darilo prek spleta in izbere dostavo neposredno na naslov obdarovanca? Že to bi se Slovencem zdelo neosebno, obvestilo po elektronski pošti o darilu v odpremi in njegovi ceni, pa je neotesanost brez primere. Podobne vrednote gojijo tudi nekateri Američani in prvi so se oglasili v Emily Post Institutu, ki so strokovnjaki za bonton. Pravijo, da smisel obdarovanja ni toliko v prejetem, kakor v pomenu, ki ga to dejanje izraža. Amazon odgovarja, da zamenjave stanejo in da to pač nekdo mora plačati, zato je njihovo zniževanje vsem v interesu.