Slashdot - Wall Street Journal je opravil raziskavo o posredovanju podatkov aplikacij na pametnih mobilnih napravah. Osredotočili so se na trenutno najpopularnejše pametne telefone, tj. iPhone in Android, in sicer so testirali 101 aplikacijo. Zanimalo jih je koliko od teh aplikacij posreduje podatke o uporabniku naparve tretjim stranem, kateri so ti podatki in ali je uporabnik aplikacije s tem seznanjen.
Rezultati raziskave so pokazali, da 56 aplikacij redno posreduje unikatni ID naprave tretjim podjetjem, medtem ko kar 47 aplikacij posreduje podatke o lokaciji telefona. Le pet aplikacij je zunanjim virom poslalo tudi starost, spol in ostale podatke. Nobena od teh aplikacij o tem ne obvesti uporabnika.
Popularna iPhone aplikacija za tekstovno sporočanje TextPlus 4, posreduje unikatni ID naprave osmim podjetjem, dvem od teh osmih pa še starost in spol uporabnika. Pandora, aplikacija za glasbo na iPhone in Android platformi, posreduje starost, spol, lokacijo in unikatni identifikator naprave raznim oglaševalskim omrežjem.
Poleg omenjenih rezultatov, so raziskovalci naleteli še na odsotnost kakršnekoli zaščite uporabnika v obliki izjav o zasebnosti, saj od vseh testiranih aplikacij, zgolj 45 vsebuje to izjavo. Apple in Google od razvijalcev aplikacij ne zahtevata izjave o zasebnosti. Google pravi, da mora biti uporabnik obveščen o tem, s katerimi viri aplikacija komunicira, in sicer pred namestitvijo, tako da se uporabnik v primeru nestrinjanja lahko odloči, da aplikacije ne namesti. Apple trdi, da brez konsenza uporabnika, aplikacije ne smejo pošiljati uporabnikovih podatkov tretjim stranem, a aplikacije na AppStore-u to pravilo očitno kršijo.
Rastoči mobilni oglaševalski sektor z vse več podatki o uporabnikih, pridobiva na natančnosti in moči oglaševalskih kampanj. Podjetje Mobclix povezuje 25 oglaševalskih omrežij s približno 15.000 aplikacijami. S sledenjem lokaciji telefona, Mobclix na principu ugibanja ugotovi kje živi uporabnik, nato to lokacijo poveže s potrošniškimi in demografskimi podatki podjetja Nielsen Co. Mobclix uporabnike kategorizira v 150 segmentov, ki jih nato ponuja oglaševalcem.
Vsi predstavniki oglaševalskih podjetij, s katerimi so govorili raziskovalci Wall Street Journal-a, so na svoje delo ponosni, pravijo pa, da podatki, ki jih zbirajo in obdelujejo ne predstavljajo posega v zasebnost, saj podatkov naj ne bi bilo mogoče povezati z osebnimi podatki uporabnika.
Za več informacij si preberite še celotno raziskavo ter interaktivni prikaz rezultatov.
Novice » Zasebnost » Uhajanje podatkov aplikacijam na pametnih telefonih
misek ::
Še malo pa se bomo sprehajali po mestu mimo elektronskih oglaševalnih tabel in bomo na njih videli reklamo prilagojeno točno tej osebi, ki se sprehaja mimo nje.
marS ::
hehe, vsi se nekaj usajajo na internetno (web) oglaševanje, pa se sploh ne zavedajo kaka zver prihaja iz naslova mobilnega oglaševanja....tarčenje u nulo...
...no more heroes...
https://ilbis.com/
https://ilbis.com/
Zgodovina sprememb…
- spremenil: marS ()
smash ::
zmaugy ::
Kaj drugega od Googla niti ni bilo za pričakovati, saj celo podjetje temelji na prodajanju podatkov uporabnikov. Me je pa malce presenetil Apple, a ne zaslužijo dovolj s samimi napravicami?
Vse to kar kliče proizvajalce antivirusov, da vrnejo nekaj nadzora nad prepametnimi telefoni nazaj uporabnikom (in pri tem zaslužijo kakšno milijardo EUR).
Vse to kar kliče proizvajalce antivirusov, da vrnejo nekaj nadzora nad prepametnimi telefoni nazaj uporabnikom (in pri tem zaslužijo kakšno milijardo EUR).
KoMar- ::
Kaj drugega od Googla niti ni bilo za pričakovati, saj celo podjetje temelji na prodajanju podatkov uporabnikov. Me je pa malce presenetil Apple, a ne zaslužijo dovolj s samimi napravicami?
Tole je totalno zgrešeno, saj tako Google kot Apple nimata neposrednega vpliva na podatke, ki jih pošiljajo posamezne aplikacije.
WSJ je tudi nas (Outfit7) povprašal glede Talking Toma. Na obeh platformah jasno potrebujemo unique ID telefona, da lahko iz tega potegnemo kakšne pametne statistike. Takisto si unique ID zaželijo vsi oglaševalski partnerji. Ostale podatke pa posredujemo direktno potrebnim servisom (FB/YT login) in nikomur drugemu. Če koga kaj zanima, pa naj le vpraša
Zgodovina sprememb…
- spremenil: KoMar- ()
c00L3r ::
Za vso to "uhajanje podatkov" skrbi oglaševalski sektor. Razvijalec naredi svojo aplikacijo, si prenese SDK od ponudnika oglaševanja in vključi reklamo nekam v aplikacijo. Da pa zadeva deluje, mora nastavit dodatne pravice aplikaciji.
Kaj pa ste mislili, da razvijalci iz lastne dobre volje delajo zastonj aplikacije?
Kaj pa ste mislili, da razvijalci iz lastne dobre volje delajo zastonj aplikacije?
GregorS ::
Pesimist ::
glej pozitivno stran te plati. Mogoce bos dobil na SMS reklamo kje kupiti poceni graficno karto. Pa bos prisparal nekaj.
Honestly I couldnt care less ce vejo kje sem in kaj delam. Ce je kaka dobra picka ji se tiča pokazem ce ce.
Honestly I couldnt care less ce vejo kje sem in kaj delam. Ce je kaka dobra picka ji se tiča pokazem ce ce.
zmaugy ::
glej pozitivno stran te plati. Mogoce bos dobil na SMS reklamo kje kupiti poceni graficno karto. Pa bos prisparal nekaj.
Honestly I couldnt care less ce vejo kje sem in kaj delam. Ce je kaka dobra picka ji se tiča pokazem ce ce.
Takole bo to videti:
Hodil boš po ulici in vsi te bodo malce hecno gledali. Ko bo to trajalo nekaj časa in se ti bo zdelo resnično čudno, boš končno naletel na znanca, ki ti bo povedal, da na FB ali whatever aplikaciji prikazujejo tvojo natančno lokacijo s tvojo sliko, imenom in priimkom in pripisom: Pokažem tudi tiča. In link na to dogajanje bo seveda posredovan vsem tvojim prijateljem in "prijateljem".
MIHAc27 ::
Se mi zdi da vseeno malo pretiravajo z tem člankom. Moj telefon zaenkrat ne ve koliko sem star niti katerega spola. Ker nimam naročnine tega niti mobitel/simobil ne moreta.
JohanP ::
Meni na androidu popolnoma zadostuje, da sem pred instalacijo programa obveščen o tem kakšne informacije program zahteva. Rdeča luč posveti, če naprimer igrica, ala pasjansa, zahteva podatke o klicih, lokacijo (gps) ipd.,ki glede na namen igrice niso potrebne. Takega programa pač ne instaliram. Ponavadi se o programih, ki me zanimajo, predčasno pozanimam na netu.
gokky ::
Pa si res lahko prepričan, ad si vedno obveščen, ali je to pak dobra volja aplikacije, ki jo nameščaš?
JohanP ::
Seveda vedno obstaja možnost zlorabe, nisem pa prepričan ali je v tem primeru možna.
Kot razumem, Android Market pred instalacijo aplikacije prebere xml.manifest file, kjer so med drugim zapisana vse potrebne zahteve oz. dovoljenja v smislu:
uses-permission android:name="android.permission.INTERNET"
.....
Skratka, željena aplikacija lahko dostopa do vsega, kar je zapisano v njenem manifestu, oziroma povedano drugače - ne more dostopat do nečesa, kar ni specificirano v manifestu.
Torej ne gre za to, da bi razvijalec aplikacije nek dostop lahko enostavno zamolčal.
Kot razumem, Android Market pred instalacijo aplikacije prebere xml.manifest file, kjer so med drugim zapisana vse potrebne zahteve oz. dovoljenja v smislu:
uses-permission android:name="android.permission.INTERNET"
.....
Skratka, željena aplikacija lahko dostopa do vsega, kar je zapisano v njenem manifestu, oziroma povedano drugače - ne more dostopat do nečesa, kar ni specificirano v manifestu.
Torej ne gre za to, da bi razvijalec aplikacije nek dostop lahko enostavno zamolčal.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Odkritih več tisoč vohunskih aplikacij za AndroidOddelek: Novice / Android | 14050 (10429) | shadeX |
» | PayPal beaconOddelek: Novice / Android | 12209 (9449) | Tilen |
» | Aplikacije s Facebooka zbirajo osebne podatkeOddelek: Novice / Zasebnost | 9483 (8295) | Keyser Soze |
» | Se Applu nemara obeta protimonopolni postopek? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod | 21759 (19346) | CoolBits |
» | Aplikacije Pinch Media za iPhone vohunijoOddelek: Novice / Zasebnost | 3831 (2672) | Pithlit |