» »

Chebela - mobilnost prihodnosti

Chebela - mobilnost prihodnosti

1
2
»

Pyr0Beast ::

Poštarji so itak n-krat bolj mobilni s trenutnimi tomosi avtomatiki, samo gas da pa gre.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matako ::

Ok, eno tehnično vprašanje glede Čebele. Glede na to, da so izgleda akumulatorji glavni strošek in predvidevam tudi najtežji posamični del - kaj ne bi bilo za začetek vredno razmisliti o hibridnem pogonu? Razmišljam nekaj o čimmanjšem motorju s prilagodljivim uplinjačem za različne mešanice goriva in etanola (preizkušena tehnologija!). Saj to bi bila skromna stvar, recimo ravno toliko, da bi lahko poganjal el. motor ranga 30-40KM in hitro napolnil akumulatorje, ki bi bili potem res bolj samo za premostitev iz mestne gužve v resno vožnjo in bi bili lahko torej poceni in lahki!

Ni vrag, da bi bil tak paket (motor na bencin/etanol, generator, el. motor, akumulator) cenejši od teh badass baterij, pa še poštarjem ne bi bilo treba skrbeti, kdaj bodo porivali :D
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

zee ::

pa še poštarjem ne bi bilo treba skrbeti, kdaj bodo porivali :D


Poročeni ali samski ? :))

Sicer pa dobra ideja!
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

Matako ::

hehe.. no ja. Saj če imaš takle hibrid, tudi ogrevanje zadnjih šip ni več problem. Pri G-Wizu in ostalih te je že strah, da ti bodo brisalci zmanjšali domet!

No edino hibridna Chebela bi bila verjetno bolj.. Chmerl, ker hibridnega paketa ne moreš ravno spraviti kar nekam - verjetno bi bilo potrebno povečati dimezije vozila, samo vprašanje, če dosti.

Tak avto bi v primeru, da bi kuril večinoma etanol tudi takoj avtomatično ugodil večini ekoloških standardov za subvencije v EU in še kje ...
/\/\.K.

Pyr0Beast ::

Zakaj kuriti tale jebheni etanol ko je to sama voda in nobene energije ? Flikneš notri bencin, dizel, plin, ni važno, samo da gori. To bi bil dober pogon.

Eko standardi so lari fari in so mnogokrat ravno v nasprotju z vso ekologijo in samo večajo entropijo brez potrebe.

Ha, v bistvu bi lahko te ekofašiste brcnil v rit. Reklamiraš da avto fura na etanol, futraš ga pa z bencinom. Koza sita, volk cel :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Icematxyz ::

Če prav razumem. Je Chebela skonstruirana tako, da ne vem kako bi se spopadala z odvečno toploto. Na primer motorja z notranjim zgorevanjem.

S tem (hibridom) bi tudi najverjetneje podražil vzdrževanje in končno ceno avtomobila. Teža, hrup... In pa tudi vse skupaj bi izgubilo smisel.

150+ km dosega. Če bo to ta avtomobil res zmogel stabilno zagotavljati (za obdobje 6 - 7 let) . Jaz ne vidim s tega vidika problema za mestni avtomobil. Potem je to to.

In je hibrid potem bistveno slabša opcija.

Matako ::

Pyr0Beast je izjavil:

Zakaj kuriti tale jebheni etanol ko je to sama voda in nobene energije ? Flikneš notri bencin, dizel, plin, ni važno, samo da gori. To bi bil dober pogon.

Eko standardi so lari fari in so mnogokrat ravno v nasprotju z vso ekologijo in samo večajo entropijo brez potrebe.

Ha, v bistvu bi lahko te ekofašiste brcnil v rit. Reklamiraš da avto fura na etanol, futraš ga pa z bencinom. Koza sita, volk cel :)


No saj lahko bi bil tudi bencin. Pri teh močeh in z večinoma dokaj optimalnimi obrati poraba ne bi smela biti težava. Ampak menda ti kombinirani pogoni, ki lahko korijo katerokoli mešanico etanola in becina so dokaj poceni in tehnično nezahtevni.
Trik je v tem, da za PR se na reklamah hvališ z etanolom... potem pa enostavno tankaš bencin v praksi :D

Icematxyz je izjavil:

Če prav razumem. Je Chebela skonstruirana tako, da ne vem kako bi se spopadala z odvečno toploto. Na primer motorja z notranjim zgorevanjem.

S tem (hibridom) bi tudi najverjetneje podražil vzdrževanje in končno ceno avtomobila. Teža, hrup... In pa tudi vse skupaj bi izgubilo smisel. .


To je pač en tehnični problem, ki ga je treba rešiti ne. Ne pozabi, da večina komercialnih hibridov cilja na srednji in višji razred in imajo dokaj močne motorje. Hibridna čebela bi lahko imela sorazmerno šibek in torej zelo kompakten agregat (paket benc. motor generator), ki bi bil tih in varčen. Dandanes mislim, da ni težava narediti recimo 40KM motorja, ki je dokaj majhen in okolju prijazen, hrup mislim pa da sploh ni problem - v hibridih taki motorji večinoma tečejo v zelo optimalnem območju obratov...
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

Icematxyz ::

Ampak recimo da Chebela ne bo hibrid. In da bo v paleti motorjev le izvedba električen motor + baterije. In se omejimo na to.

Jaz mislim da je tako tudi prav. Če podatek 150+ km bo realen v praksi. Tudi po nekaj letih uporabe. Potem je za moje pojme opcija hibrid slabša opcija.

Lahko pa tudi ponudijo zaradi mene tudi izvedbo z drugim motorjem. Zakaj pa ne. Ampak primarno je to električno vozilo z dometom 150+ km.

In recimo da bo pri tem tudi ostalo? In da je to dobro?

Matako ::

Ja že, samo zakaj si pokvariti prodajo s patetičnimi specifikacijami?Načrtovana kombinacija moč-domet-cena je pri električni čebeli zelo neugodna (beri skrajno neipresivna) in bo marsikoga odvirnila od nakupa. Tudi subvencioniranega.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

noraguta ::

eh 150 km dometa je za večino migrantov dovolj. 1EUR na 100 km tudi ni hudo. je pa končna malo švoh (vsaj nekje 110 bi bilo teba dosežt) pa ceno zamnjšat. vsaj za dest jurju. drugač maš bencin pokrit že pri nakupu.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Icematxyz ::

Dvomim da bo te odvrnila specifikacija od nakupa. Močnejši (elektro) motor pomeni dražje in težje baterije. In višji stroški za prevožen km.

0-50 km/h v 5s. Če bo tako. Je samo vprašanje če ti je to dovolj ali ne. Nič drugega. Jaz mislim da je dokaj solidno.

Matako ::

Icematxyz je izjavil:

. Če podatek 150+ km bo realen v praksi.


IMO ne bo. Vsa električna vozila, vključno Tesla Roadster in G-Wizz v praksi dosegajo manjše domete - za deklariran domet je ponavadi treba "znati" voziti, kar je že samo po sebi omejitev. To je lepo recimo demonstriral kak Jeremy Clarckson, ki je s svojo težko nogo spumpal Tesla Roadster v parih ponovitvah snemanja prispevka :D.

Po mojem je zelo odvisno tudi od terena. To zna biti težava za službena vozila, ker jih vozijo različni ljudje na različnih nalogah... in bodo nekateri potem res porivali Čebele bolj kot drugi :D

Poleg tega je za službene vožnjo praktično nujno, da imaš vedno neko zelo pošteno rezervo - pri deklariranemu rangu 150km bo to pomenilo, da boš moral že precej prej začeti razmišljati o vrnitvi domov ...
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

noraguta ::

sej za službeno vozilo tole ni kandidat za enkrat. jaz vidim nišo kvečjem za dnevno migracijo v službo in štacuno. ampak je draga, na avtocesti pa celo nekolk nevarna.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

Matako ::

Icematxyz je izjavil:

Dvomim da bo te odvrnila specifikacija od nakupa. Močnejši (elektro) motor pomeni dražje in težje baterije. In višji stroški za prevožen km.

0-50 km/h v 5s. Če bo tako. Je samo vprašanje če ti je to dovolj ali ne. Nič drugega. Jaz mislim da je dokaj solidno.


Mah jaz se osebno v Sloveniji ne bi podajal na pot z vozilom z manj kot ene 30kW moči. Mesta so majhna in med njimi vlada džungla regionalnih in hitrih cest (hitri so bolj vozniki na njih) - preživetje močnejšega, skratka :D

noraguta je izjavil:

sej za službeno vozilo tole ni kandidat za enkrat. jaz vidim nišo kvečjem za dnevno migracijo v službo in štacuno. ampak je draga, na avtocesti pa celo nekolk nevarna.


Mah za to je pa predrag, ja.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

Icematxyz ::

Jah potem se z mopedom ali kolesom tudi nebi smel voziti po cestah. Oziroma te male škatle, ko so sedaj tu pa tam na cesti. Ki pa res strašanski hrup oddajajo. Zgledajo ap k oda bodo pri 30 km/h razpadle. Tega potem tudi nebi bilo. Pa so.

Matako ::

A misliš une moped-avte... Axian ali kaj že? Ja tisto po mojem ni ok kjerkoli izven mesta. Mislim, jaz osebno se ne bi upal vsak dan voziti na šiht s tem... po mojem se greš rusko ruleto. Se mi zdi potem že sam moped ali skuter varnejši! Vse zaradi psiho scene na naših cestah, seveda.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

Icematxyz ::

Kaj se tiče cene pa. Mislim da je vsem jasno, da vozilo ne bo namenjeno na začetku nekemu povprečnemu uporabniku. Ki si gre kupovat avto. Tudi "masovna" proizvodnja do 5000 vozil na leto. Če sem prav prebral. Ni tako zelo "masovna".

Okapi ::

1EUR na 100 km tudi ni hudo.
A nismo že obdelali, da je ta podatek povsem nepomemben. Akumulator zdrži recimo 200.000 km, se pravi 2000 evrov elektrike, ali kakšnih 10% vrednosti akumulatorja.

Recimo da avto kuri 7 l / 100 km - 200.000 km je 14.000 litrov, po 1,3 evra/l = 18.200 evrov, ali manj, kot stane akumulator (če rečemo, da stane 20.000 evrov).

Vse drugo je OK - hitrost, pospeški, doseg ..., zatakne se samo pri akumulatorju, in sicer izključno cenovno. Če lahko višjo ceno za prevoženi km v primerjavi z bencinarjem upravičiš s tišjim delovanje brez onesnaževanja, potem OK, drugače pa niti ne.

O.

Matako ::

Hehe, razen če ne bo Chebela sestavljena na Kitajskem. Samo potem bodo tamkajšnji delavci popoldne sestavljali še kak malo grši "Yellow Bee" model pod lastno blagovno znamko in ti jo prodajali pri nas za četrt cene. In Chebela bo v p..
/\/\.K.

Icematxyz ::

A nismo že obdelali, da je ta podatek povsem nepomemben.


Obdelali smo da če kupiš ta avtomobil za takšno ceno. Da je strošek vožnje (po specifikaciji proizvajalca) za povprečnega uporabnika 1 evro na 100 km za obdobje med 6-7 let + seveda vzdrževanje in zavarovanje... kjer pa bodo spet stroški najverjetneje nižji. Se pravi ne gre za prikrite stroške. In tudi nihče ne odreka nikomur pravice. Da si preračuna cenovno kaj to pomeni v primerjavi s tem če kupiš cenejši klasičen avtomobil.

In Chebela za moje pojme ni namenjena segmentu kupcev. Ki so za avtomobil pripravljeni odšteti malo denarja. Ker seveda potem ni računice.

Glede na design in specifikacije je verjetno namenjena bolj petičnim premožnejšim kupcem, ki si pač želijo električni avtomobil? Je mestni avtomobil. In ne vidim razloga zakaj si ga ne bi umislila kakšna mestna uprava ali pošta ali kakšna druga mestna služba.

In cena 20.000 evrov za baterijo še nisem videl kje je razčlenjeno baterija - elektronika. In kakšna je resnična cena. Osebno menim da če bi bial cena 20.000 evrov točna. Da Chebela ne bo stala 30.000 evrov ampak več.

Zgodovina sprememb…

Matako ::

Icematxyz je izjavil:


Glede na design in specifikacije je verjetno namenjena bolj petičnim premožnejšim kupcem, ki si pač želijo električni avtomobil? Je mestni avtomobil. In ne vidim razloga zakaj si ga ne bi umislila kakšna mestna uprava ali pošta ali kakšna druga mestna služba.


Ja samo tole so za nas preizkusili že marsikje - ne dela. Večina kupcev, ki imajo dovolj denarja si ne želi tovrstnega segmenta avtomobilov in obratno. Še največ takih vozil pokupijo zvezdniki "za štos" in za PR. Samo kje je ekologija, če se tip s takim vozilom samo pripelje do svojega Lamba, ki kuri N litrov na 100 kmh??

Po mojem moraš imeti dandanes za uspešen prodor ali
a) solidne specifikacije (Tesla Roadster)
b) Solidno razmerje cena-uporabnost (G-Wizz)
c) Kar nekaj (Segway) - ok ni avto, je pa lep primer radikalnega razmišljanja.

Chebela lahko realno cilja samo na b). Saj končno... zakaj pa ne bi mogla biti cenejša? Ni samo delovna sila... Kaj Indijci dobijo pa te baterije ceneje?
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

Okapi ::

In cena 20.000 evrov za baterijo še nisem videl kje je razčlenjeno baterija - elektronika
Ni nikjer, ker sploh še ne vedo, kakšne akumulatorje bodo uporabljali.

Tesla Motors stated in February 2009 that the current replacement cost of the ESS is slightly under USD$36,000, with an expected life span of 7 years/100,000 mi (160,000 km)


Akumulator v Tesli je 27.000 evrov in je zmogljivejši kot je planiran ta v Čebeli. 20.000 evrov je po mojem kar realna ocena za to, kar naj bi bilo v Čebeli.

Kaj Indijci dobijo pa te baterije ceneje?
V teh poceni modelih so klasični svinčevi akumulatorji in domet je še precej bolj "mestni", kot naj bi ga imela Čebela.

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Icematxyz ::

Na hitro z Wikipedije:

Tesla ima 1,235 kg, 248 hp (185 kW), 0 to 60 mph (0 to 97 km/h) in 5.7 seconds, 201 km/h top speed, avtonomija slabih 400km.

Ni za moje pojem tu sploh nobene primerjave. Razen morda razmerja cena baterije/končna cena. Tu morda bi količnik 1/3 bil na mestu ja. Bom ugibal. Baterija + elektronika za Chebela če bo stala v trgovini 30.000 evrov bo za moje pojme nekje v rangu do 10.000 evrov.

To je ugibanje. Če pa kdo ima točen podatek, pa kar na plano z njim.

Lahko pa kakšen fizik/energetik/ekonomist preračuna.

Domet je znan. Teža je znana. Moč avtomobila tudi. Cena ene baterije je verjetno tudi na spletu dostopna. V intervjuju je napisano kakšne baterije bodo uporabili.

Pa mislim, da če se komu da. Da lahko dokaj realno izračuna dokaj natančno vrednost. Ali pa če je kak poznavalec. Pa še toliko boljše. Brez računanja.

Osebno mislim da če bo cena baterije več kot 1/3 končne cene. Da bodo problemi za proizvajalca dokaj veliki, kako ta projekt realizirati v praksi!

Zgodovina sprememb…

Matako ::

^^^ Izračun za Chebelo. Pozabljaš na maržo SŽ in nagrade za kreativnost :D

Okapi je izjavil:



Kaj Indijci dobijo pa te baterije ceneje?
V teh poceni modelih so klasični svinčevi akumulatorji in domet je še precej bolj "mestni", kot naj bi ga imela Čebela.

O.


Mah klinc potem - nisem zraven. Razen, če kdo izumi boljši (cenejši) vir napajanja. Ker če je to res zadnji krik tehnike, raje gonim kolo!! Saj ekstremno počasnejši verjetno ne bom, saj v mestu ne :D Pozimi pa so čebele itak precej letargične in neokretne po mojem :D
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

PaX_MaN ::

Dizajn zgleda fajn, da me bo prepričala bo pa morala biti cenejša od Nule.

noraguta ::

In Chebela za moje pojme ni namenjena segmentu kupcev. Ki so za avtomobil pripravljeni odšteti malo denarja. Ker seveda potem ni računice.

hja pomoje je tu problem za reveža ni, tržni segment kateri bi si pa kaj takega privoščil pa vozi povečini SUVe.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Matako ::

PaX_MaN je izjavil:

Dizajn zgleda fajn, da me bo prepričala bo pa morala biti cenejša od Nule.


Hm, podobne spec. manjša cena - to je že v proizvodnji? No, dizajn je nekako.. italijanski. Ampak soliden - umirjen, se ne trudi preveč. Verjetno čisto funkcionalen. Tudi podvozje izgleda, da bi nekako celo prestalo kako spomladansko luknjo ali... ležečega policaja :D. Skratka, še kar kul! Chebelino oblikovanje je za moj okus preveč v stilu kakega nadebudnega študenta "dejmo vse zaobliti, to je teh phuture!!" tako.. malo amatersko.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

Okapi ::

V intervjuju je napisano kakšne baterije bodo uporabili.
V intervjuju v resnici piše, da ne vedo, kakšne akumulatorje bodo uporabili.
Tehtamo še, ali bomo uporabili litij-polimerske ali litij-ionske baterije. ... Baterija bo pri tem tehtala nekje od 140 do 230 kg.


Baterija + elektronika za Chebela če bo stala v trgovini 30.000 evrov bo za moje pojme nekje v rangu do 10.000 evrov.


V intervjuju pravi:
glavni del cene predstavljajo baterije in sistemi za njihovo upravljanje.


O.

Pyr0Beast ::

Naj sfurajo notri litij ali NiMh, sam da ga ne bodo kaj srali še s kadmijem (sicer dolgoživ ob pravilni izvedbi nad 20 let) ali svincem.

1EUR po 100km je ergo 10kWh.
Akku mora tako imeti več kot 15kWh za tistih 150km.
Cena litijevih 18650 akkujev brez zaščite je 3EUR za 2200mAh - 3EUR za 7Wh, 0.5EUR po Wh.
500EUR na 1kWh
5000EUR na 10kWh
7500EUR na 15kWh

Battery management sistem je 1000EUR in 1000EUR še ustrezni polnilec.

Cirka 10kEUR za dobo 3h let. Po 3h letih je doseg verjetno manj kot polovičen predvsem zaradi neizogibnega staranja celic.

V takem primeru akkuji lahko naredijo verjetno nekaj več kot 500 ciklov, če so kvalitetni in je ustrezna tudi skrb za njih.
1 cikel je 150km, 100 - 15000km, 500 - 75.000km
Ergo, 13EUR na 100km za celice.
14 s štromom, če nisem kaj zafrknil.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

+ DDV, marža in še kakšna malenkost. 1 kWh je okoli jurja dolarjev. Je pa res, da naj bi cena drastično padla, ko bodo s polno paro zalaufale tovarne.

Department of Energy said it expected battery costs per kilowatt hour to drop from about $1,000 in 2009 to $300 in 2015 and $100 in 2030.


O.

Pyr0Beast ::

Jaz na to samo upam :)
DDV je od celic že notri, marža in cena kompletiranja takega paketa pa niti blizu ni.

Lej, pa računamo 500EUR po kWh pa ti nabije skoraj 15EUR na 100km.
Če greš za 1000 je to 30EUR.

Tolko pa žre H3 :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gruntfürmich ::

lepo je videti da še imamo kaj razvoja, pa čeprav v napačno smer. samo da se razvija...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Matako ::

Itak v prvo ponavadi ni popolno. Chebela 2.0 FTW! ;)
/\/\.K.
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Baterije v Teslah se starajo počasneje od pričakovanj (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8520558 (14054) algoritem
»

Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
16959479 (53805) Jackass
»

Tesla breakeven (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5112563 (10928) MeGreat
»

CES 2011: Ford predstavil električnega focusa

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
4312171 (10455) user1618

Več podobnih tem