Forum » Znanost in tehnologija » Protokol
Protokol
Temo vidijo: vsi

Jst ::
Jaz sem prebral tisto razmišljanje Yudowskega o CEV. To je zame grozljiva misel. Sploh v dveh extremnih primerih.
CEV ugotovi, da bomo porabili najmanj sredstev za dosego "The Nice Place To Live" s tem, da nam eliminira čustva. Kako pa bo to naredil? Po istem postopku, ki ga predlaga Yudowski, extrapolira želje vseh in ugotovi, da je najbolje stanje Xs1, vendar je problem, ker Xs1 upošteva po eni strani vso zlobo človeštva, ki jo nam je evolucija "pridobila," ker je bila v preteklosti potrebna za preživetje. Uveljavi se to paradoksalno stanje Xs1, za katerega si ne upam špekulirati kako bi zgledal. Prej seveda nobeden individualno tega ne bi želel. Ni si potrebno predstavljati še veliko koraakov, ko nam potem CEV eliminira čustva in postanemo Racionalna Bitja.
Drug način, katerega si sam lahko predstavljam, je pa malo bolj kompliciran. CEV nam extrapolira želje in mi se počasi spreminjamo v Bitja, katera si želimo biti v prihodnosti. S tem CEV počasi postane nepotreben. Kaj se zgodi, ko to CEV tudi ugotovi? Se izklopi in se začne stagnacija? Ali da možnost, da "The Nice Place To Live" izpolne vsakemu posamezniku vsako željo. In mi, kot PostHumana Znanstvena Bitja, rečemo "make a sun go nova," kar niti ni tako problematično, kot pa to, da se enkrat v znanstvenih poskusih pojavi paradox, ki "Nice Place" for the sake of the experiment which results in paradox, spremeni v "Nice Place to Die?"
CEV ne obstaja več, kaj nam torej preprečuje, da se takšni in podobni scenariji ne izpolnejo?
Po prebranem eseju sem dobil občutek, da niti avtor sam ne ve, kaj bi z "vmesno stopnjo" CEV rad dosegel? Oziroma to sicer razloži: "da bi se Ljudje razvijali naprej v pozitivnem smislu." Ampak vseeno CEV ne izključi nasprotnega. Čeprav je mogoče, da je v štirih letih, od kar je objavil esej, ugotovil/redefiniral kakšen element, ampak po videih iz raznih okroglih miz, ki sem jih gledal/ki so na video.google, ostaja zvest svojemu *principu,* čeprav ne govori specifično o CEV.
Je pa vedno še ena možnost: I just do not get it right.
CEV ugotovi, da bomo porabili najmanj sredstev za dosego "The Nice Place To Live" s tem, da nam eliminira čustva. Kako pa bo to naredil? Po istem postopku, ki ga predlaga Yudowski, extrapolira želje vseh in ugotovi, da je najbolje stanje Xs1, vendar je problem, ker Xs1 upošteva po eni strani vso zlobo človeštva, ki jo nam je evolucija "pridobila," ker je bila v preteklosti potrebna za preživetje. Uveljavi se to paradoksalno stanje Xs1, za katerega si ne upam špekulirati kako bi zgledal. Prej seveda nobeden individualno tega ne bi želel. Ni si potrebno predstavljati še veliko koraakov, ko nam potem CEV eliminira čustva in postanemo Racionalna Bitja.
Drug način, katerega si sam lahko predstavljam, je pa malo bolj kompliciran. CEV nam extrapolira želje in mi se počasi spreminjamo v Bitja, katera si želimo biti v prihodnosti. S tem CEV počasi postane nepotreben. Kaj se zgodi, ko to CEV tudi ugotovi? Se izklopi in se začne stagnacija? Ali da možnost, da "The Nice Place To Live" izpolne vsakemu posamezniku vsako željo. In mi, kot PostHumana Znanstvena Bitja, rečemo "make a sun go nova," kar niti ni tako problematično, kot pa to, da se enkrat v znanstvenih poskusih pojavi paradox, ki "Nice Place" for the sake of the experiment which results in paradox, spremeni v "Nice Place to Die?"
CEV ne obstaja več, kaj nam torej preprečuje, da se takšni in podobni scenariji ne izpolnejo?
Po prebranem eseju sem dobil občutek, da niti avtor sam ne ve, kaj bi z "vmesno stopnjo" CEV rad dosegel? Oziroma to sicer razloži: "da bi se Ljudje razvijali naprej v pozitivnem smislu." Ampak vseeno CEV ne izključi nasprotnega. Čeprav je mogoče, da je v štirih letih, od kar je objavil esej, ugotovil/redefiniral kakšen element, ampak po videih iz raznih okroglih miz, ki sem jih gledal/ki so na video.google, ostaja zvest svojemu *principu,* čeprav ne govori specifično o CEV.
Je pa vedno še ena možnost: I just do not get it right.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Saladin ::
Bom ponovil en moj prejšen post:
Naj še ničnevem poda svoje mišljenje o CEV-u (na kratko, če se da).
CEV sam razumem nekako drugače:
Gre se za to, da do neke mere kontroliraš razvoj, tako da ta ne more neposredno privesti do predvidljivega, globalnega in nepovratnega paradigm shifta.
Torej karkoli, kar nas bi z veliko verjetnostjo (to je že 0,01% verjetnost ali manj) lahko globalno in nepovratno ogrozilo (ne glede na potencialne dobičke takšnega rizika).
Govor je seveda o Protokolu in podobnimi paradigmami.
Izhajamo iz predpostavke, da v nobenem trenutku nimamo na voljo dovolj informacij, niti computinga niti zdrave pameti, da človeštvu že vnaprej določimo nek nepovraten končni cilj in ga nato implementiramo (poudarek je na implementaciji - nič ni narobe z teoretiziranjem).
Rizik katastrofalnih napak je enostavno prevelik.
Zato z CEV implementiramo stalno kontrolo nad posamezniki koraki, s katerimi stopa človeštvo. Znanstveni koraki vnaprej so lahko poljubno dolgi - ampak ne smejo vključevat aktualizacijo nečesa tako fundamentalnega, kot je Protokol.
Vsaj tako dolgo ne, dokler s takimi (omejenimi) koraki ne prispemo do takšne stopnje, ko imamo na voljo dovolj informacij, dovolj computinga in dovolj zdrave pameti.
Šela takrat postane Protokol legitimna opcija in lahko opustiš CEV.
Do takrat pa je CEV v resnici isto, čemu danes rečemo zmerno previden napredek (double, tripple checking, backups, failsaifs, redundance...) napram nebrzdanem in nekontroliranem razvoju.
Kar pa že stalno tudi sam trobim. Pa ne varnost mešat z konzervativizmom.
Naj še ničnevem poda svoje mišljenje o CEV-u (na kratko, če se da).
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::
Jaz se glede CEV strinjam z Jstom. Zadeva je ZELO NEVARNA.
Drži nek moralni high ground, ker da ne bomo izpustili 99% priložnosti, kot jih bomo s Protokolom. Ali z Orgazmiumom, ki je samo en simple Protokol.
Predlagam, da se dogovorimo za Protokol, ki iz hudičeve denarnice vzame 2000 ali 2000000 ali katerokoli razumno končno številko bankovcev, pa basta!
Sicer bomo umrli od lakote in žeje, pričakujoč še več. Postaviti moramo nespremenljivo ustavo, ali pa smo doomed.
Drži nek moralni high ground, ker da ne bomo izpustili 99% priložnosti, kot jih bomo s Protokolom. Ali z Orgazmiumom, ki je samo en simple Protokol.
Predlagam, da se dogovorimo za Protokol, ki iz hudičeve denarnice vzame 2000 ali 2000000 ali katerokoli razumno končno številko bankovcev, pa basta!
Sicer bomo umrli od lakote in žeje, pričakujoč še več. Postaviti moramo nespremenljivo ustavo, ali pa smo doomed.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Kakršnakoli rešitev že - mora biti izjemno preverjena, zavarovana in reverzibilna.
Kar slepo zaupanje AI-ju ni.
Kar slepo zaupanje AI-ju ni.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::
AI-ju, v smislu dokazovalca teoremov, ali pa v smislu explanationing machine, ali pa v smislu oracle machine ... lahko popolnoma zaupaš. Te arhitekture nimaja nobene svoje agende, niti je ne bodo kakorkoli pridobile.
Motive in nakane, prinesemo na zabavo mi. Vprašanje pa je, če smemo zaupati svojim motivom. Vsem že ne. Kakšni ekološki oziri ali multikulturne norosti bi se lahko v tem koktejlu superiorne umetne inteligence in naših naivnih nervoz, komot pokazale za usodne. Tudi odlašajoče mencanje, je lahko bolj nevarno od drzne akcije. Tudi to smo že videli.
Hočeš "the highest points of a human life repeating almost forever with no bad things at all, whatsoever"?
To je precej dober kandidar za uprotokolitev. Nej pove kdo boljšega. Samo fiksnega in dokončnega prosim, če se da. Če se ne da, bom težko kupil.
Motive in nakane, prinesemo na zabavo mi. Vprašanje pa je, če smemo zaupati svojim motivom. Vsem že ne. Kakšni ekološki oziri ali multikulturne norosti bi se lahko v tem koktejlu superiorne umetne inteligence in naših naivnih nervoz, komot pokazale za usodne. Tudi odlašajoče mencanje, je lahko bolj nevarno od drzne akcije. Tudi to smo že videli.
Hočeš "the highest points of a human life repeating almost forever with no bad things at all, whatsoever"?
To je precej dober kandidar za uprotokolitev. Nej pove kdo boljšega. Samo fiksnega in dokončnega prosim, če se da. Če se ne da, bom težko kupil.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
AI-ju, v smislu dokazovalca teoremov, ali pa v smislu explanationing machine, ali pa v smislu oracle machine ... lahko popolnoma zaupaš. Te arhitekture nimaja nobene svoje agende, niti je ne bodo kakorkoli pridobile.
Morda dovolj svobodnega computinga avtomatsko privede do kakšnih nepredvidljivih samomodifikacij ali celo zavesti. Tudi tukaj je zato potrebno vgradit varovalke "just in case" (drugače sem pa seveda all for komputacijske in simulacijske stroje).
Hočeš "the highest points of a human life repeating almost forever with no bad things at all, whatsoever"?
Vsaj 2 stvari so tukaj vprašljive:
- Boš podal univerzalna pravila za vse ali pravila prilagojena vsakemu posamezniku? Oboje namreč privede h globokim problemom (svobodna volja v prvem, tehnična zvedljivost v drugem). Ter seveda problem "dizajnera" celotnega sistema.
- Če program ni reverzibilen, kako se boš omejil in popravil škodo pri napakah, napredvidljivih okolnostih in morda sabotažah (kajti nekaj od tega se bo v toku Protokola sigurno zgodilo)?
Nej pove kdo boljšega.
Sem že.
Liberalen napredek, ki pa je strogo (tudi nasilno, če je potrebno) reguliran na področjih z največjo invazivnostjo v temeljno človeško naravo in na področjih največjih rizikov za biološko in intelektualno preživetje človeške vrste. Sploh, če se gre za nereverzibilna dejanja (teoretiziranje in filozofiranje o takih dejanjih pa je, češrav kontraintuitivno, zelo zaželjeno)
Gre se za začasno doktrino, ki mora omogočit preživetje in dobrobit človeštvu tako dolgo, dokler globalno ne dosežemo dovoljšen znanstven in intelektualen nivo in konsenz o določitvi vnaprejšnjega, nepovratnega razvoja človečanstva.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::
Na nepovratnem kurzu v neznano smo že. Akcija v to ali ono smer, ki je naredimo ali ne naredimo, je samo spremenljivka v tej "trajektorijski enačbi".
Tvoj nasvet o vzdržnosti, bodo nekateri ubogali, drugi ga ne bodo. Od slednjih je in bo - odvisno vse.
Lahko samo moliš, da bo prvi na cilju good guy. Bolj ali manj.
Tvoj nasvet o vzdržnosti, bodo nekateri ubogali, drugi ga ne bodo. Od slednjih je in bo - odvisno vse.
Lahko samo moliš, da bo prvi na cilju good guy. Bolj ali manj.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Tvoj nasvet o vzdržnosti, bodo nekateri ubogali, drugi ga ne bodo. Od slednjih je in bo - odvisno vse.
Izogibanje velikih bedarij z manj bedastim prehitevanjem bolj bedaste konkurence je še vedno bedarija.
In tukaj govorimo o fundamentalno nepovratnih bedarijah.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::
Vem da govorimo o nepovratnih zadevah. Sej ravno zato nočemo, da kakšen šalamastik vse zajeba. Hitimo kolikor moremo. Vsi.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Hitimo kolikor moremo. Vsi.
Hitet moramo samo pri teoretiziranju - preizkušanje pa mora biti v prvi vrsti varno.
Če pa se konkurenca ne ozira na varnost, potem jo je treba eliminirati (v prvi vrsti pravno/moralno, če je potrebno pa tudi z fizično silo).
MORAMO ustvariti potreben čas za varnost.
EDIT:
To seveda ne pomeni, da se s tem omejiš na eno smer počasnega in varnega razvoja.
S tem, ko že vnaprej veš, da bo dosti dlje potrajalo do končne transformacije človeštva (in elimnacije paina), je potrebno med tem časom na vse druge varne načine zmanjšat pain in povečat blagodat ljudem.
Dodaten čas za varnost istočasno pomeni dodatno obvezo med tem časom zmanjševati pain.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Saladin ()

Thomas ::
Tako pridobljeni čas ni nujno varen. Še večji časovni interval nastane, v katerem lahko pride do "uploadanja na črno". In potem posledično ukinitve našega safe obnašanja.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Tako pridobljeni čas ni nujno varen. Še večji časovni interval nastane, v katerem lahko pride do "uploadanja na črno". In potem posledično ukinitve našega safe obnašanja.
Uploadanje na črno se tudi lahko strogo regulira (ker se najverjetneje gre tudi za veliki projekt, ki ne bi mogel ostat neopažen).
Podobno se bi moralo regulirat kot širjenje jedrskega orožja (strogo in hitro).
So pa pri tem dve varijanti:
- Uploadanje dogaja v omejenih razmerah (potem ni globalno nevarno in se lahko iz tega še vedno varno kaj naučiš). Kajti rizik prevzemajo udeleženci in noben drug.
- Izjemno malo verjetna in veliko bolj nevarna pa je možnost, da bi neka mala, neopažena underground skupina lahko globalno vplivala in potencialno ogrozila humanity.
Samo če ta zadnja možnost postane realna nevarnost, smemo pohitet z realizacijo Protokola (tukaj rizik globalne nevarnosti površne akcije posameznikov odtehta kalkulirano akcijo maksimalno skrbne skupine z maksimalno sredstvi in znanjem).
Preživetje vrste ime prednost pred načinom preživetja, dober način preživetja pa ima prednost pred slabšim.
Ultimativni cilj pa je dober način preživetja in ne zgolj preživetje (in nepovraten ostanek v tem "zgolj")
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Jst ::
>- Uploadanje dogaja v omejenih razmerah (potem
>ni globalno nevarno in se lahko iz tega še
>vedno varno kaj naučiš). Kajti rizik prevzemajo
>udeleženci in noben drug.
In oni dosežejo v enem dnevu neverjeten razvoj, drugi dan pa, "da se bomo malo smejali, rečejo, make a sun go nova." Pa nas, bio bitij več ni.
Sicer se pa tudi ne strinjam z nespremenljivo ustavo, kot jo predlsga Thomas. Razen, če s tem misli nekaj osnovnih reči, kot so "nobenega osebka se ne sme eliminirati/vržti v sonce za teater..." Ampak "osebka se ne sme mučiti/pain" je pa že tema, kjer dvomim, da bi bilo dobro to implementirati. "Kdo si ti, da me nočeš spustiti v horror hišo." Mazohisti, rough sex, tetoviranje, piercing...
>ni globalno nevarno in se lahko iz tega še
>vedno varno kaj naučiš). Kajti rizik prevzemajo
>udeleženci in noben drug.
In oni dosežejo v enem dnevu neverjeten razvoj, drugi dan pa, "da se bomo malo smejali, rečejo, make a sun go nova." Pa nas, bio bitij več ni.
Sicer se pa tudi ne strinjam z nespremenljivo ustavo, kot jo predlsga Thomas. Razen, če s tem misli nekaj osnovnih reči, kot so "nobenega osebka se ne sme eliminirati/vržti v sonce za teater..." Ampak "osebka se ne sme mučiti/pain" je pa že tema, kjer dvomim, da bi bilo dobro to implementirati. "Kdo si ti, da me nočeš spustiti v horror hišo." Mazohisti, rough sex, tetoviranje, piercing...
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Vajenc ::
Ene vrste testiranj protokola bi lahko bile (oz. so že) tudi video igrice (wow, Sims, EVE ...). To me spomni na tale spot. Ljudje radi in hitro zamenjamo svojo realnost za kaj drugega, pa naj bo to z drogo, igrico, vero ali pa protokolom. Se pravi za "komercialni uspeh" protokola se ni bati. Vprašanje pa je, če je navidezni svet resnično lahko tako realno lep in/ali grd kot in "flash and blood". Še ena luštna reklama za trenutni svet.

Thomas ::
"Kdo si ti, da me nočeš spustiti v horror hišo."
Smartass sem. Vem - ali mislim da vem, kar je za te namene čisto isto. Ti si moja instanca. Zato ti nikoli ne sme biti slabo. Sentientni "kuščarji" pet milijard svetlobnih let proč in 4 milijarde let v prihodnosti, so tudi moja instanca. Zato bom ukrepal.
Ali pa bo ukrepala neka moja instanca, ki bo prišla do istega sklepa, slejkoprej. Zato mislim, da je prihodnost v to smer pretežno zabetonirana.
Vprašanje pa je, če je navidezni svet resnično lahko tako realno lep in/ali grd kot in "flash and blood".
Lahko je BISTVENO lepši ali grši. Lahko je, ni ovire.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Vajenc ::
Če bo preveč lep bo dolgčas, če bo preveč grd sploh ni za probat. Vprašanje je, če se bo znal uspešno balansirati.

Thomas ::
Sej dolgčas funkcijo izklopiš. Zevoluirala je, da opravljaš raznovrstne dejavnosti in preživiš.
V nekem kontroliranem okolju, kjer ti ne more biti hudega, kjer ni "nadaljevanja pol genoma", pa funkcija "dogčas ti je!" nima nobenega smisla.
100 let lahko opazuješ račke na ribniku, pa ti ne bo nič dolgočasno. Kot da si šele par sekund tam.
V nekem kontroliranem okolju, kjer ti ne more biti hudega, kjer ni "nadaljevanja pol genoma", pa funkcija "dogčas ti je!" nima nobenega smisla.
100 let lahko opazuješ račke na ribniku, pa ti ne bo nič dolgočasno. Kot da si šele par sekund tam.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Lahko je BISTVENO lepši ali grši. Lahko je, ni ovire.
Definitivno je lahko lepši ali grši, brez smrti in bolečine ali celo slabši.
BOLJŠI pa je tukaj pravo vprašanje.
A Protokol res omogoča brutto boljše življenje in razvoj (tako individualno kot globalno)od klasičnega človeškega potenciala?
Nisi me še prepričal.
Kako veš, da doživljanje in razumevanje paina ni embedded v človeško psiho kot nujni del psihosocialnega razvoja?
Kako veš, da ne bomo vsi v Protokolu sčasoma imeli homicidalne/suicidalne tendence zaradi nerazumevanja paina, zaradi nezmožnosti razvoja empatije, zaradi nezmožnosti dojemanja globalnih posledic svojih dejanj?
Ali pa kontra - kako veš, da se ti zaradi "večnega orgazma" ne bo enostavo "odtrgalo"?
Ali pa da bo ves družbeno/znanstven napredek začel stagnirat ali celo degenerirat (saj nimaš nobenih nujnosti in potreb več - everything is neatly provided).
Trenutno je še preveč neznank.
Saj namen ti je vsekakor OK, ampak pot v pekel je tlakovana z dobrimi nameni, kot pravijo.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::
Včasih je z dobrimi nameni tlakovano tudi ostajanje v peklu.
Oziroma, prepričevanje, da je pot iz pekla prenevarna, da bi se človek podal po njej. Naj raje kar ostane kjer je in kakor je.
Oziroma, prepričevanje, da je pot iz pekla prenevarna, da bi se človek podal po njej. Naj raje kar ostane kjer je in kakor je.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Včasih je z dobrimi nameni tlakovano tudi ostajanje v peklu.
Torej gledaš na trenutni svet kot "hell"?
Potem res vidiš zgolj najslabše stvari in iščeš najenostavnejši izhod, ki je res Protokol.
Najhitrejši in najenostavnejši izhod pa ni avtomatsko pravilen. Nagibam se celo, da je fundamentalno napačen (razen kot izhod v zadnji sili).
IMO bi prevzetje Protokola v trenutnem stanju pomenilo poraz - obupanje nad človeško domišlijo, svobodo in individualizmom.
Pomenilo bi, da smo kot ljudje popolnoma zgrešili, da je čas za človeštvo umre in da se preobrazimo v nekaj drugega.
V nekaj "manj" oz. "slabšega" od človeka.
Dopuščam možnost Protokola kot pozitivno evolucijo človečanstva. Ampak tega tukaj niti ne garantiramo niti si tega ne želimo preveč.
Dosedaj smo govorili zgolj o nujnosti preživetja. Sam pa poudarjam kvaliteto življenja.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

WarpedGone ::
>> IMO bi prevzetje Protokola
A daš povedat kaj si sploh predstavljaš pod Protokol?
Protokola namreč še nimamo in tako nimamo česa prevzet sploh. Nujno pa ga potrebujemo, če hočemo preprečit 100% hellride.
A daš povedat kaj si sploh predstavljaš pod Protokol?
Protokola namreč še nimamo in tako nimamo česa prevzet sploh. Nujno pa ga potrebujemo, če hočemo preprečit 100% hellride.
Zbogom in hvala za vse ribe

Thomas ::
Eh, ene milijardokrat ali kolikokrat boljše življenje je vse, kar lahko dobiš.
Več ni in ne bo. "Razvoj" sam po sebi pa nima nobenega pomena. Dokler ima pragmatični cilj, izboljšanje življenja, potešitev neke radovednosti ali rešitev nujnega problema - potem ja.
"Neskončni razvoj", pa je v končnem svetu absurden pojem. Sam sebi namen, pa celo smrtno nevaren za nas, če mu ne postavimo neke (arbitrarne) meje.
Življenje milijardokrat boljše, kot so ga imeli največji srečkoviči doslej. To je ena taka arbitrarna meja, ki je po moje čisto v redu. Lahko predlagaš bilijon ali milijon. Za premislit potem, kaj je optimalno in se oprijet tistega.
Iluzije si ba izbit iz glave. Kako bomo jezdili na neskončnem valu vzpenjanja, ki se nikdar ne konča, bolelo nas bo pa še zmeraj kaj. Pa predvsem zelo počasi. To je otročja predstava, Saladin.
Več ni in ne bo. "Razvoj" sam po sebi pa nima nobenega pomena. Dokler ima pragmatični cilj, izboljšanje življenja, potešitev neke radovednosti ali rešitev nujnega problema - potem ja.
"Neskončni razvoj", pa je v končnem svetu absurden pojem. Sam sebi namen, pa celo smrtno nevaren za nas, če mu ne postavimo neke (arbitrarne) meje.
Življenje milijardokrat boljše, kot so ga imeli največji srečkoviči doslej. To je ena taka arbitrarna meja, ki je po moje čisto v redu. Lahko predlagaš bilijon ali milijon. Za premislit potem, kaj je optimalno in se oprijet tistega.
Iluzije si ba izbit iz glave. Kako bomo jezdili na neskončnem valu vzpenjanja, ki se nikdar ne konča, bolelo nas bo pa še zmeraj kaj. Pa predvsem zelo počasi. To je otročja predstava, Saladin.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::
Protokola namreč še nimamo in tako nimamo česa prevzet sploh. Nujno pa ga potrebujemo, če hočemo preprečit 100% hellride.
Točno tako!
Nasprotje Protokola je, da se brez jasnih pravil igramo z umetno inteligenco in nanotehnologijo. Da eni to skušajo kar na počez prepovedat, kot je danes prepovedan heroin, recimo. In ga zato noben ne jemlje - haha.
Potem pa izginemo v nekem kaosu, iz katerega se rodi bohvekaj. Goo ali še to ne. Prazen planet, ko je iz ene "mikrovalovke" preskočila iskra in zažgala atmosfero.
(Kar ni mogoče, kot nam zatrjujejo pesniki).
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

rh^ ::
Protokol ni izhod, je rešitev problema do katerega bo prej ali slej prišlo. In kar je najhuje je, da se o tem sploh ne govori tako kot bi se moralo, javna debata ter debata na višjih nivojih je nujno potrebna, da lahko sami sebe zavarujemo.
Najbolje je reči, da se to nikoli ne bo zgodilo in potem se bo nekomu v kleti na računalniku zevolvuliral AI > human intelligence, kar naenkrat bo počilo in kill process opcije ne bo več. V katero smer bo šlo po tem pa ne bo odvisno od nas razen, če ne bodo v naprej postavljena pravila igre = Protokol.
In četudi do singularnosti ne bi nikoli prišlo zakaj se ne bi prej "zavaroval"? To je isto kot, da nisi nezgodno zavarovan pa čeprav veš, da obstaja določen procent možnosti, da se boš v prihodnosti poškodoval.
Najbolje je reči, da se to nikoli ne bo zgodilo in potem se bo nekomu v kleti na računalniku zevolvuliral AI > human intelligence, kar naenkrat bo počilo in kill process opcije ne bo več. V katero smer bo šlo po tem pa ne bo odvisno od nas razen, če ne bodo v naprej postavljena pravila igre = Protokol.
In četudi do singularnosti ne bi nikoli prišlo zakaj se ne bi prej "zavaroval"? To je isto kot, da nisi nezgodno zavarovan pa čeprav veš, da obstaja določen procent možnosti, da se boš v prihodnosti poškodoval.

Thomas ::
Nasprotnike Protokola jaz delim na:
A - starokopitne skeptike, ki ne verjamejo, da je kaj takega kakorkoli možno in zatorej škoda časa tudi razpravljati o tem
B - transhumaniste in Singularitance, ki so vzvišeni nad Protokol-om, ki naj bi zapravil 99% priložnosti, saj bi spravil pod nadzor celo napredek
C - razumne ljudi, ki sem jim zdaj razprava zdi prezgodnja, saj v naslednjem desetletju itak še nič ne bo
D - profesionalne nergače in zajebante
Segment A načrtno izrivam iz debate. Kakor češ - kaj boste vi razpravljali o Protokolu? To je, kot bi jaz šel na jago za volkom iz Rdeče kapice ali iskat, kje so vrata Pekla iz Danteja. Sej ... ni kej debatirat.
Segment B hočem zvleči v debato. A z malo uspeha. Gonijo svojo s prepričanjem. Čeprav imam občutek, da sem jih že parkrat pritisnil v kot. No, vem da sem jih. A tudi pristaše "Many world interpretation" - iste ljudi, for that matter - sem pritisnil v logično bulo, a jih ni motilo. S prepričanjem gonijo dalje svojo. Pretežno so ljudje neobčutljivi na paradoxe. Pač živijo z njimi.
Segment C tudi včasih izrivam iz debate. Drugič spet pa se mi zdijo vredni truda.
Segment D pride v debato sam. Dostikrat je to mešanica C+D ali A+D in se delajo pametne, dokler jih tukaj ne užugamo. Kar jih redno, celo če sami tega sploh ne opazijo.
Posebno vesel - brez vsakršne ironije - sem pa prispevka od rh-Controla. Ali enega mau višje od WarpedOne-a. Pameten človek je vedno osvežitev!
A - starokopitne skeptike, ki ne verjamejo, da je kaj takega kakorkoli možno in zatorej škoda časa tudi razpravljati o tem
B - transhumaniste in Singularitance, ki so vzvišeni nad Protokol-om, ki naj bi zapravil 99% priložnosti, saj bi spravil pod nadzor celo napredek
C - razumne ljudi, ki sem jim zdaj razprava zdi prezgodnja, saj v naslednjem desetletju itak še nič ne bo
D - profesionalne nergače in zajebante
Segment A načrtno izrivam iz debate. Kakor češ - kaj boste vi razpravljali o Protokolu? To je, kot bi jaz šel na jago za volkom iz Rdeče kapice ali iskat, kje so vrata Pekla iz Danteja. Sej ... ni kej debatirat.
Segment B hočem zvleči v debato. A z malo uspeha. Gonijo svojo s prepričanjem. Čeprav imam občutek, da sem jih že parkrat pritisnil v kot. No, vem da sem jih. A tudi pristaše "Many world interpretation" - iste ljudi, for that matter - sem pritisnil v logično bulo, a jih ni motilo. S prepričanjem gonijo dalje svojo. Pretežno so ljudje neobčutljivi na paradoxe. Pač živijo z njimi.
Segment C tudi včasih izrivam iz debate. Drugič spet pa se mi zdijo vredni truda.
Segment D pride v debato sam. Dostikrat je to mešanica C+D ali A+D in se delajo pametne, dokler jih tukaj ne užugamo. Kar jih redno, celo če sami tega sploh ne opazijo.
Posebno vesel - brez vsakršne ironije - sem pa prispevka od rh-Controla. Ali enega mau višje od WarpedOne-a. Pameten človek je vedno osvežitev!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

nicnevem ::
Spet me predolgo ni bilo tu... ahja, pa gremo od začetka.
@Thomas
CEV se res razlikuje od Protokola v tem, da ne vsebuje eksplicitnega odgovora na vprašanje 'Kako bi bilo dobro zasnovati prihodnost, da se bomo v njej počutili prijetno?" in v tem smislu res ni dobro definirana, če temu lahko tako rečemo.
Gre namreč za razliko analogno tisti med algoritmom in rezultatom, ki bi ga ta vrnil pri nekem vhodu; lahko imamo program za izračun vsote skupaj z vhodnima podatkoma 1 in 2, ali pa le rezultat 3. CEV je podobna prvemu primeru, Protokol pa drugemu (pri čemer je rezultat recimo nekje med 2 in 4). Ne gre torej toliko za slabo definiranost kot za to, da pri Protokolu vemo odgovor, medtem ko je pri CEV ta neznan... kar se pa meni ne zdi njena slabost - v resnici to vidim celo kot prednost.
Kljub temu da ne poznamo rezultata, poznamo lastnosti njene dinamike in te nam vplivajo zaupanje, da bo njen odgovor dober, boljši od Protokola.
Še ena analogija: če bi imel na voljo več let, da bi razmišljal o rešitvi nekega problema (ki ga ne znam niti dobro definirati), bi lahko trdil, da bo moj odgovor kvalitetnejši od ad hoc rešitve, ki mi pade na pamet v 7 minutah - kljub temu da odgovora ne poznam.
Ekstrapolacija, ki jo izvaja CEV, zajame poleg dolgega razmisleka še druge stvari, njena struktura pa je podobna in s tem tudi njen odgovor boljši.
Kaj se mi še zdi težava Protokola, če ga pogledamo s tega zornega kota?
Če se nekoliko odmaknemo od današnjega časa razlike med ljudmi zbledijo. V lovsko-nabiralniških časih so gotovo obstajala plemena, ki so na prepričanja svojih tekmecev gledala zviška, češ "kaj so to neki zabukvanci, ki verjamejo Neumnost163". Tudi če bi kje obstajali zapisi o razlikah med plemeni, bi se nam te zdele nepomembne - sami barbari, enaki kot ovce. Vendar enako velja tudi za nas - le da smo nekoliko manjši barbari.
Bi ravnodušno sprejel to, da bi se o prihodnosti odločala neka skupina radikalno zelenih; ali pa fundamentalističnih muslimanov/kristjanov? Mene ob tem spreleti srh. Ko pa pomislim, da smo z vidika milijonov prihodnjih let vsi tako zelo podobni... potem tudi moje zaupanje v svoje sodbe splahni - zaupanje v to, da bom, tudi če zelo dobro premislim, podal dober odgovor na vprašanje 'Kam naj gremo?'.
In kaj lahko malo-manjši-barbari sploh storimo?
Namesto da se prepiramo o tem katera rešitev je boljša, bi bilo bolje, da zgradimo dinamiko, ki bo ta prepir avtomatizirala in k temu dodala še nekaj začimb ('knew more, were more the people we wished we were...'). Statični odgovori, naj se nam zdijo še tako zviti in dobri, imajo ravno toliko možnosti za uspeh, kolikor jih ima nek lovec izpred 50k let, da napiše ustavo.
Tako kot se njemu niti ne porodi ideja o tem, da bi bilo kaj takega potrebnega in koristnega, danes ne moremo videti niti potrebnih vprašanj, ki jih ponuja prihodnost, kaj šele da bi videli odgovore.
Edina (meni poznana) rešitev je torej ekstrapolacija naše morale, naj bo v obliki CEV ali kaki drugi.
Kot sta prikazala nevone in Saladin v pogovoru, ki je sledil temu postu, celo znotraj te maksimizacije ostaja mnogo variacije o kateri se lahko prepiramo. Ne bi tega raje prepustili svojim pametnejšim različicam, kot to (poleg drugih stvari)stori CEV?!
Samo za okus bi še dodal, da čista maksimizacija p/p pride v nasprotje z eno izmed glavnih vrednot: svobodo. Če nek zunanji agent močno optimizira naša življenja, pa naj gre za katerikoli cilj (kaj šele p/p), je s tem naše svobode konec.
Ne le da ne bi zamudili, Protokol se prav lahko razvije v distopijo. Morda se komu zdi, da je dovolj za preprečitev tega če sistem pazi na p/p, ampak temu ni tako. Kot prvo je stvar odvisna od specifične implementacije tega principa - kjer pa lahko hitro kaj zafrknemo (večja inteligenca bi nam tu prišla prav -> CEV) - kot drugo pa je že sama izbira (le) tega principa na trhlih nogah.
CEV ni naključni generator izzidov.
Oba si močno želiva da do tega ne pride in enako velja za veliko večino ljudi. Te močne želje CEV seveda upošteva, tako da je - če že špekuliramo - majhna verjetnost da se kaj takega zgodi.
Poleg tega pa imamo še Last Judgea, ki naj bi pregledal rezultat ekstrapolacije in nato dal zeleno luč - ali pa pač ne.
Je pa še nekaj drugega tu v igri: kdo ali kaj naj bi spadalo med sentiente oziroma na kaj točno se sploh nanaša ta beseda... mi še zdaleč ni jasno. Vem da ljudje zagotovo spadamo mednje, ampak kaj je tisto, kar nas naredi za sentiente? Zavest? Seveda, ampak to je samo preimenovanje skrivnosti, ne pa odgovor.
Kaj pa šimpanzi, delfini in druge višje razvite živali? Kaj bi lahko rekel o 'teoriji prahu' od Egana?
In tako naprej.
Če bi z današnjimi očmi gledal spreminjanje sveta s strani CEV (oz. RPOPa, ki ga poganja), bi se ti prav lahko zdelo, da gre za izničenje vsakršne sentience, v resnici pa bi se s tem ustvarilo še mnogo več, mnogo srečnejših sentientov ali karkoli-za-nas-nerazumljivega-vendar-mnogo-boljšega že.
CEV bi nam lahko tudi pojasnila, zakaj bi bilo bolje na takšen način preurediti svet...
Dobro se je zavedati svoje omejenosti. Smo navsezadnje le prva splošna inteligenca, prvi mali hribček nad razgibano ravnino, za katerim pa se dvigajo visoke gore...
@Thomas
Moj pomislek proti CEV je naslednji. CEV pomeni "Ne tako, kot bi vsaj nekdo od nas rad, pač pa kakor bo zunanji agent presodil, da bi mi radi, če bi bile okoliščine bistveno drugačne". To se mi ne zdi ravno najbolj varno. Če ne začnemo iz nekega dobro definiranega stanja, pač pa iz nekega ideala, ki ga še nismo dosegli, pravzaprav niti še ne vemo kakšen ta ideal bo ... je tvegano da se nam spodmaknejo tla pod nogami.
CEV se res razlikuje od Protokola v tem, da ne vsebuje eksplicitnega odgovora na vprašanje 'Kako bi bilo dobro zasnovati prihodnost, da se bomo v njej počutili prijetno?" in v tem smislu res ni dobro definirana, če temu lahko tako rečemo.
Gre namreč za razliko analogno tisti med algoritmom in rezultatom, ki bi ga ta vrnil pri nekem vhodu; lahko imamo program za izračun vsote skupaj z vhodnima podatkoma 1 in 2, ali pa le rezultat 3. CEV je podobna prvemu primeru, Protokol pa drugemu (pri čemer je rezultat recimo nekje med 2 in 4). Ne gre torej toliko za slabo definiranost kot za to, da pri Protokolu vemo odgovor, medtem ko je pri CEV ta neznan... kar se pa meni ne zdi njena slabost - v resnici to vidim celo kot prednost.
Kljub temu da ne poznamo rezultata, poznamo lastnosti njene dinamike in te nam vplivajo zaupanje, da bo njen odgovor dober, boljši od Protokola.
Še ena analogija: če bi imel na voljo več let, da bi razmišljal o rešitvi nekega problema (ki ga ne znam niti dobro definirati), bi lahko trdil, da bo moj odgovor kvalitetnejši od ad hoc rešitve, ki mi pade na pamet v 7 minutah - kljub temu da odgovora ne poznam.
Ekstrapolacija, ki jo izvaja CEV, zajame poleg dolgega razmisleka še druge stvari, njena struktura pa je podobna in s tem tudi njen odgovor boljši.
Kaj se mi še zdi težava Protokola, če ga pogledamo s tega zornega kota?
Če se nekoliko odmaknemo od današnjega časa razlike med ljudmi zbledijo. V lovsko-nabiralniških časih so gotovo obstajala plemena, ki so na prepričanja svojih tekmecev gledala zviška, češ "kaj so to neki zabukvanci, ki verjamejo Neumnost163". Tudi če bi kje obstajali zapisi o razlikah med plemeni, bi se nam te zdele nepomembne - sami barbari, enaki kot ovce. Vendar enako velja tudi za nas - le da smo nekoliko manjši barbari.
Bi ravnodušno sprejel to, da bi se o prihodnosti odločala neka skupina radikalno zelenih; ali pa fundamentalističnih muslimanov/kristjanov? Mene ob tem spreleti srh. Ko pa pomislim, da smo z vidika milijonov prihodnjih let vsi tako zelo podobni... potem tudi moje zaupanje v svoje sodbe splahni - zaupanje v to, da bom, tudi če zelo dobro premislim, podal dober odgovor na vprašanje 'Kam naj gremo?'.
In kaj lahko malo-manjši-barbari sploh storimo?
Namesto da se prepiramo o tem katera rešitev je boljša, bi bilo bolje, da zgradimo dinamiko, ki bo ta prepir avtomatizirala in k temu dodala še nekaj začimb ('knew more, were more the people we wished we were...'). Statični odgovori, naj se nam zdijo še tako zviti in dobri, imajo ravno toliko možnosti za uspeh, kolikor jih ima nek lovec izpred 50k let, da napiše ustavo.
Tako kot se njemu niti ne porodi ideja o tem, da bi bilo kaj takega potrebnega in koristnega, danes ne moremo videti niti potrebnih vprašanj, ki jih ponuja prihodnost, kaj šele da bi videli odgovore.
Edina (meni poznana) rešitev je torej ekstrapolacija naše morale, naj bo v obliki CEV ali kaki drugi.
Če rečemo, "ohrani, kvečjemu intenziviraj zavest in maksimiziraj p/p" ... potem so vsaj osnove jasne, če že končen rezultat ni.
Kot sta prikazala nevone in Saladin v pogovoru, ki je sledil temu postu, celo znotraj te maksimizacije ostaja mnogo variacije o kateri se lahko prepiramo. Ne bi tega raje prepustili svojim pametnejšim različicam, kot to (poleg drugih stvari)stori CEV?!
Samo za okus bi še dodal, da čista maksimizacija p/p pride v nasprotje z eno izmed glavnih vrednot: svobodo. Če nek zunanji agent močno optimizira naša življenja, pa naj gre za katerikoli cilj (kaj šele p/p), je s tem naše svobode konec.
CEV pa, kolikor se razlikuje od Protokola, ponuja na videz več. Da ne bomo vsega zamudili, kar v Protokolu vseeno morda bi, zaradi začetnih omejitev, ki jih s CEV ni.
Ne le da ne bi zamudili, Protokol se prav lahko razvije v distopijo. Morda se komu zdi, da je dovolj za preprečitev tega če sistem pazi na p/p, ampak temu ni tako. Kot prvo je stvar odvisna od specifične implementacije tega principa - kjer pa lahko hitro kaj zafrknemo (večja inteligenca bi nam tu prišla prav -> CEV) - kot drugo pa je že sama izbira (le) tega principa na trhlih nogah.
CEV pomeni, po moje, veliko nevarnost, da sentientnih bitij preprosto ni, ko je CEV izpolnjen.
CEV ni naključni generator izzidov.
Oba si močno želiva da do tega ne pride in enako velja za veliko večino ljudi. Te močne želje CEV seveda upošteva, tako da je - če že špekuliramo - majhna verjetnost da se kaj takega zgodi.
Poleg tega pa imamo še Last Judgea, ki naj bi pregledal rezultat ekstrapolacije in nato dal zeleno luč - ali pa pač ne.
Je pa še nekaj drugega tu v igri: kdo ali kaj naj bi spadalo med sentiente oziroma na kaj točno se sploh nanaša ta beseda... mi še zdaleč ni jasno. Vem da ljudje zagotovo spadamo mednje, ampak kaj je tisto, kar nas naredi za sentiente? Zavest? Seveda, ampak to je samo preimenovanje skrivnosti, ne pa odgovor.
Kaj pa šimpanzi, delfini in druge višje razvite živali? Kaj bi lahko rekel o 'teoriji prahu' od Egana?
In tako naprej.
Če bi z današnjimi očmi gledal spreminjanje sveta s strani CEV (oz. RPOPa, ki ga poganja), bi se ti prav lahko zdelo, da gre za izničenje vsakršne sentience, v resnici pa bi se s tem ustvarilo še mnogo več, mnogo srečnejših sentientov ali karkoli-za-nas-nerazumljivega-vendar-mnogo-boljšega že.
CEV bi nam lahko tudi pojasnila, zakaj bi bilo bolje na takšen način preurediti svet...
Dobro se je zavedati svoje omejenosti. Smo navsezadnje le prva splošna inteligenca, prvi mali hribček nad razgibano ravnino, za katerim pa se dvigajo visoke gore...

nicnevem ::
@whatever
Fancy ime za to je Oracle AI, ni pa nekaj tako nedolžnega, kot se zdi na prvi pogled. Preference bi še vedno morala imeti, sicer ne bi želela odgovarjati na naša vprašanja. Poleg tega bi morala paziti, da v iskanju odgovorov ne spremeni Osončja v računalnik. Ker bi njene odgovore lahko izkoristili za to, da bi se pobili med seboj bi bilo dobro, če bi imela neko idejo o tem, kaj je dobro za nas, katere odgovore nam lahko da, kdaj bi bilo dobro da nas posvari...
Oracle AI je zanimiva ideja, ki pa skoraj zagotovo ni uporaben design za superinteligenco. Bi pa prišel v poštev, ko je AI še mlad in dovolj šibek, da nam ni neposredno nevaren. Ali pa tudi ne. To so težka a nujna vprašanja...
Pa še eno vprašanje: zakaj ne bi ostali kar na trenutnem planetu, trenutnem substratu in tako dalje. Recimo z nanotehnologijo transformiramo Luno v superračunalnik, strong AI, ki ne bo imela nikakršne zavesti, nikakršnih lastnih preferenc in tako dalje in bi Zemljanom zvesto služila kot orodje.
Fancy ime za to je Oracle AI, ni pa nekaj tako nedolžnega, kot se zdi na prvi pogled. Preference bi še vedno morala imeti, sicer ne bi želela odgovarjati na naša vprašanja. Poleg tega bi morala paziti, da v iskanju odgovorov ne spremeni Osončja v računalnik. Ker bi njene odgovore lahko izkoristili za to, da bi se pobili med seboj bi bilo dobro, če bi imela neko idejo o tem, kaj je dobro za nas, katere odgovore nam lahko da, kdaj bi bilo dobro da nas posvari...
Oracle AI je zanimiva ideja, ki pa skoraj zagotovo ni uporaben design za superinteligenco. Bi pa prišel v poštev, ko je AI še mlad in dovolj šibek, da nam ni neposredno nevaren. Ali pa tudi ne. To so težka a nujna vprašanja...

nicnevem ::
@Thomas
Se seveda strinjam.
Se ti ne zdi, da obstaja dobra možnost za to, da bi na Protokol gledal kot na enako silly idejo, če bi o njem razmišljal nekaj desetletij in pri tem postal še pametnejši (in doživel še ostale transformacije, ki jih navaja CEV)?
Da bi pa naseljeval planete in od večine njihove mase imel samo "idealni gravitacijski privlak" je pa way too silly. Way too silly!
Se seveda strinjam.
Se ti ne zdi, da obstaja dobra možnost za to, da bi na Protokol gledal kot na enako silly idejo, če bi o njem razmišljal nekaj desetletij in pri tem postal še pametnejši (in doživel še ostale transformacije, ki jih navaja CEV)?

nicnevem ::
@Jst
Zakaj misliš da je Yudkowsky navedel v svojem poetičnem opisu CEVa tudi: "were more the people we wished we were"?!
Glede na to, da jemlješ določene impulze, ki nam jih je vgradila evolucija, za nekaj slabega (s čimer se čisto strinjam), jih CEV zaradi omenjene transformacije ne bi upoštevala v svoji ekstrapolaciji. Problem solved. :)
Ah, to je le Holywoodsko - seveda napačno - dojemanje racionalnosti. Čustva so z njo čisto kompatibilna, dokler sledijo prepričanjem in ne prepričanja njim.
Racionalnost govori o načinu razmišljanja, ki te privede do prave slike sveta, in če nekemu resničnemu prepričanju sledijo močna čustva ni s tem seveda nič narobe. Tudi popolnoma (kolikor je to sploh mogoče) racionalni ljudje se lahko veselijo, jokajo in doživljajo celoten razpon čustev...
Daljši odgovor s strani E.Y.: Feeling Rational
Drugi stavek ne sledi iz prvega.
...le če je naša koherentna ekstrapolirana želja, da naj ne obstaja več.
Seveda izključi, res pa ne navaja tega eksplicitno kot "Naj se ljudje ne razvijajo v negat. smislu". To bi podrlo celoten smisel CEV.
Mimogrede, kako sploh definirati pozitiven smisel? Tako kot si ljudje trenutno predstavljamo? Kaj pa če bi bile v tem primeru kake neželene posledice, ki jih ne vidimo? Ne bi bilo bolje, da bi malo bolje premislili o tem? Če bi bili pametnejši tudi ne bi bilo nič narobe; pa nekateri deli, ki mi jih je vgradila evolucija, mi tudi niso všeč in mislim da se marsikdo strinja z mano - marš stran z njimi! ... in tako počasi prilezemo do CEV. :)
Drugače pa preveč lahkotno ugibaš o rezultatih. Same ekstrapolacije niti približno ni nihče sposoben izvesti, tako da bi se bilo bolje osredotočiti na lastnosti dinamike, namesto da se veselo špekulira.
Se bojim da je temu res tako. Pa da ne bo pomote, krivda nikakor ne leži na tebi: sam esej je napisan pesniško (kje je kaka matematika!?!(*)), tako da je zelo odprt za interpretacijo, poleg tega je sama ideja zgrajena na kupu konceptov, ki niso splošno znani, jih pa Yudkowsky razlaga na blogu Overcoming Bias. Tako da če želiš vsaj nekoliko bolje razumeti CEV, je verjetno najbolje da začneš kar od začetka brati omenjeni blog (ki ga tudi sicer močno priporočam vsakomur!) - je pa člankov na njem že za debelo knjigo.
Btw, tudi sam mislim da ne razumem čisto prav CEVa.
(*) Formalizacija CEVa je drugače ena izmed stvari, ki jih je potrebno narediti (kot je navedno bolj spodaj med Research Areas Singularity Instituta)
[CEV ugotovi] da je najbolje stanje Xs1, vendar je problem, ker Xs1 upošteva po eni strani vso zlobo človeštva, ki jo nam je evolucija "pridobila," ker je bila v preteklosti potrebna za preživetje.
Zakaj misliš da je Yudkowsky navedel v svojem poetičnem opisu CEVa tudi: "were more the people we wished we were"?!
Glede na to, da jemlješ določene impulze, ki nam jih je vgradila evolucija, za nekaj slabega (s čimer se čisto strinjam), jih CEV zaradi omenjene transformacije ne bi upoštevala v svoji ekstrapolaciji. Problem solved. :)
CEV eliminira čustva in postanemo Racionalna Bitja
Ah, to je le Holywoodsko - seveda napačno - dojemanje racionalnosti. Čustva so z njo čisto kompatibilna, dokler sledijo prepričanjem in ne prepričanja njim.
Racionalnost govori o načinu razmišljanja, ki te privede do prave slike sveta, in če nekemu resničnemu prepričanju sledijo močna čustva ni s tem seveda nič narobe. Tudi popolnoma (kolikor je to sploh mogoče) racionalni ljudje se lahko veselijo, jokajo in doživljajo celoten razpon čustev...
Daljši odgovor s strani E.Y.: Feeling Rational
CEV nam extrapolira želje in mi se počasi spreminjamo v Bitja, katera si želimo biti v prihodnosti. S tem CEV počasi postane nepotreben.
Drugi stavek ne sledi iz prvega.
CEV ne obstaja več...
...le če je naša koherentna ekstrapolirana želja, da naj ne obstaja več.
..."da bi se Ljudje razvijali naprej v pozitivnem smislu." Ampak vseeno CEV ne izključi nasprotnega.
Seveda izključi, res pa ne navaja tega eksplicitno kot "Naj se ljudje ne razvijajo v negat. smislu". To bi podrlo celoten smisel CEV.
Mimogrede, kako sploh definirati pozitiven smisel? Tako kot si ljudje trenutno predstavljamo? Kaj pa če bi bile v tem primeru kake neželene posledice, ki jih ne vidimo? Ne bi bilo bolje, da bi malo bolje premislili o tem? Če bi bili pametnejši tudi ne bi bilo nič narobe; pa nekateri deli, ki mi jih je vgradila evolucija, mi tudi niso všeč in mislim da se marsikdo strinja z mano - marš stran z njimi! ... in tako počasi prilezemo do CEV. :)
Drugače pa preveč lahkotno ugibaš o rezultatih. Same ekstrapolacije niti približno ni nihče sposoben izvesti, tako da bi se bilo bolje osredotočiti na lastnosti dinamike, namesto da se veselo špekulira.
Je pa vedno še ena možnost: I just do not get it right.
Se bojim da je temu res tako. Pa da ne bo pomote, krivda nikakor ne leži na tebi: sam esej je napisan pesniško (kje je kaka matematika!?!(*)), tako da je zelo odprt za interpretacijo, poleg tega je sama ideja zgrajena na kupu konceptov, ki niso splošno znani, jih pa Yudkowsky razlaga na blogu Overcoming Bias. Tako da če želiš vsaj nekoliko bolje razumeti CEV, je verjetno najbolje da začneš kar od začetka brati omenjeni blog (ki ga tudi sicer močno priporočam vsakomur!) - je pa člankov na njem že za debelo knjigo.
Btw, tudi sam mislim da ne razumem čisto prav CEVa.
(*) Formalizacija CEVa je drugače ena izmed stvari, ki jih je potrebno narediti (kot je navedno bolj spodaj med Research Areas Singularity Instituta)

nicnevem ::
@Saladin
Želiš da z večjo jasnostjo in na kratko pojasnim idejo, ki je mnogo spretnejši Yudkowsky ni uspel v tako dolgem eseju? Težka. Mogoče čez čas, ko bom absorbiral vse, kar je napisal na Overcoming Bias in kup literature, na kateri tudi deloma sloni CEV. Zaenkrat te lahko usmerim le v ponovno branje eseja in da si malo pogledaš omenjeni blog. Relevantni bi bili sploh članki o (meta)morali. Eden izmed teh je The Meaning of Right je pa še lepo število drugih in dolga pot, da premagaš inferenčno razdaljo, brez katere je vse skupaj zelo težko razumljivo. Ali pa če prebereš kar sem napisal v odgovor drugim...
Kar se pa tiče tvojega povzetka, bi rekel da kake napake ne vidim v njem, se pa z njim ujema tudi kak drug predlog poleg CEVa - težko bi rekel da zadane bistvo.
Vseeno pa nekaj besed o (meta)moralnem pogledu na CEV:
CEV je narejen tako, da se čimbolj približa 'the right thing to do'. Skozi zgodovino je človeštvo doseglo znaten moralni napredek, CEV naj bi nadaljeval s tem. Lahko si predstavljaš, da ljudje poskušamo aproksimirati neko funkcijo, ki predstavlja idealno moralo. Skozi številne argumente, argumente o argumentih in refleksijo naša aproksimacija postaja vse boljša. Vedno bolje vemo, kaj je dobro. CEV uteleša to dinamiko in tako poišče boljšo aproksimacijo... oziroma nekako v tem smislu (brez da bi vedel, kaj je morala, je to težko razumeti). Naj bo to kot en mali hint. :)
Naj še ničnevem poda svoje mišljenje o CEV-u (na kratko, če se da).
Želiš da z večjo jasnostjo in na kratko pojasnim idejo, ki je mnogo spretnejši Yudkowsky ni uspel v tako dolgem eseju? Težka. Mogoče čez čas, ko bom absorbiral vse, kar je napisal na Overcoming Bias in kup literature, na kateri tudi deloma sloni CEV. Zaenkrat te lahko usmerim le v ponovno branje eseja in da si malo pogledaš omenjeni blog. Relevantni bi bili sploh članki o (meta)morali. Eden izmed teh je The Meaning of Right je pa še lepo število drugih in dolga pot, da premagaš inferenčno razdaljo, brez katere je vse skupaj zelo težko razumljivo. Ali pa če prebereš kar sem napisal v odgovor drugim...
Kar se pa tiče tvojega povzetka, bi rekel da kake napake ne vidim v njem, se pa z njim ujema tudi kak drug predlog poleg CEVa - težko bi rekel da zadane bistvo.
Vseeno pa nekaj besed o (meta)moralnem pogledu na CEV:
CEV je narejen tako, da se čimbolj približa 'the right thing to do'. Skozi zgodovino je človeštvo doseglo znaten moralni napredek, CEV naj bi nadaljeval s tem. Lahko si predstavljaš, da ljudje poskušamo aproksimirati neko funkcijo, ki predstavlja idealno moralo. Skozi številne argumente, argumente o argumentih in refleksijo naša aproksimacija postaja vse boljša. Vedno bolje vemo, kaj je dobro. CEV uteleša to dinamiko in tako poišče boljšo aproksimacijo... oziroma nekako v tem smislu (brez da bi vedel, kaj je morala, je to težko razumeti). Naj bo to kot en mali hint. :)

nicnevem ::
@Thomas
Orgazmium je direktno distopičen. To lahko vidim že sedaj. O Protokolu si nisem še na jasnem - specifikacija ni dovolj natančna - se mi pa zdi, da je v primerjavi s prihodnostjo, ki jo lansira CEV, lahko tudi neločljiv od Orgazmiuma.
Pri CEV ne gre za nek snobovski high ground ali za igranje kdo zmore narediti kompleksnejši sistem, temveč za poskus resne rešitve zelo težkega problema. Če bi bilo mogoče kaj preprostejšega, bi to seveda uporabili. Protokol pa je le ena v vrsti podobnih možnosti, ki se izkažejo za slabe, ko imaš enkrat CEV oziroma idejo ekstrapolacije nasploh.
Razen agende, da odgovarjajo na naša vprašanja in s tem kopice inštrumentalnih ciljev, ki jih ta porodi. Ti podcilji pa so lahko pogubni za nas, ko sistem enkrat doseže superinteligentnost. Ali pa se sami pogubimo z njihovimi odgovori. Mislim da oraklji niso rešitev Friendly AI problema.
Od tega je le kratek korak do CEV. :)
Se ti takšen izzid res ne zdi slab? Da bi celo večnost užival ob pogledu na račke?! Uf, no way.
Se ti nikoli ne porodi misel, da je Yudkowsky vložil v CEV in v razmišljanje, ki obkroža Friendly AI, mnogo več energije kot ti, in da je zaradi tega njegova rešitev enostavno boljša? Navsezadnje se že leta ukvarja praktično izključno s temi problemi...
Poleg tega tudi ostali singularitanci niso ravno intelektualni revčki, ki bi kar nasedli vsaki ideji. Če to združim z briljantnimi idejami z bloga Overcoming Bias, ni nič nenavadnega da je moje zaupanje v pravilnost CEV mnogo večje kot pri Protokolu. Yudkowsky je enostavno šel mnogo dalj, razmišljal globje in proizvedel nekaj, kar se tudi drugim zdi smiselno in ne le meni...
Poleg tega, če pustim CEV ob strani, tudi intuicija Bostroma in drugih transhumanistov govori o tem, da bi morali odrasti, se razviti v bitja, ki so tako drugačna od nas kot se mi razlikujemo od bakterij, in ne o tem, da bi si kot čebele zgradili nek ogromen panj in velike travnike ter uživali na tej platformi do konca časa. Protokol bi bil lahko le začasna zabava, čeprav se mi za to zdi prenevaren, kaj več pa... njet.
Še mnogo misli ostaja neizrečenih, ker enostavno nimam časa (niti dovolj volje) za nadaljevanje pisanja. Čaka me učenje za prihajajoče izpite in drugi nujni opravki, tako da ne vem kdaj bom naslednjič kaj odpisal. To povem zato, da ne bo kake napačne interpretacije v smislu 'stiskanja v kot', ki ga ni nikjer videti. ;)
(že precej zaspan in utujen) farewell...
P.s. Ko si že omenil MWI: včasih sem bil hudo skeptičen do te interpretacije, pa sem se do sedaj spreobrnil. Zasluga za to se nahaja (že predvidljivo, vem) tule: And the Winner is... Many-Worlds!. Dvomim da obstaja kak paradoks, ki ovrže MWI in *ne* ovrže tudi kvantne mehanike, in ki bi ga spregledala množica top fizikov, ki stoji za MWI. Se mi zdi verjetneje, da si naredil kako malo napako...
Drži nek moralni high ground, ker da ne bomo izpustili 99% priložnosti, kot jih bomo s Protokolom. Ali z Orgazmiumom, ki je samo en simple Protokol.
Orgazmium je direktno distopičen. To lahko vidim že sedaj. O Protokolu si nisem še na jasnem - specifikacija ni dovolj natančna - se mi pa zdi, da je v primerjavi s prihodnostjo, ki jo lansira CEV, lahko tudi neločljiv od Orgazmiuma.
Pri CEV ne gre za nek snobovski high ground ali za igranje kdo zmore narediti kompleksnejši sistem, temveč za poskus resne rešitve zelo težkega problema. Če bi bilo mogoče kaj preprostejšega, bi to seveda uporabili. Protokol pa je le ena v vrsti podobnih možnosti, ki se izkažejo za slabe, ko imaš enkrat CEV oziroma idejo ekstrapolacije nasploh.
Te arhitekture [OracleAI, dokazovalec teoremov] nimaja nobene svoje agende, niti je ne bodo kakorkoli pridobile.
Razen agende, da odgovarjajo na naša vprašanja in s tem kopice inštrumentalnih ciljev, ki jih ta porodi. Ti podcilji pa so lahko pogubni za nas, ko sistem enkrat doseže superinteligentnost. Ali pa se sami pogubimo z njihovimi odgovori. Mislim da oraklji niso rešitev Friendly AI problema.
Vprašanje pa je, če smemo zaupati svojim motivom. Vsem že ne. Kakšni ekološki oziri ali multikulturne norosti bi se lahko v tem koktejlu superiorne umetne inteligence in naših naivnih nervoz, komot pokazale za usodne.
Od tega je le kratek korak do CEV. :)
Sej dolgčas funkcijo izklopiš. ... 100 let lahko opazuješ račke na ribniku, pa ti ne bo nič dolgočasno. Kot da si šele par sekund tam.
Se ti takšen izzid res ne zdi slab? Da bi celo večnost užival ob pogledu na račke?! Uf, no way.
Segment B hočem zvleči v debato. A z malo uspeha. Gonijo svojo s prepričanjem. Čeprav imam občutek, da sem jih že parkrat pritisnil v kot.
Se ti nikoli ne porodi misel, da je Yudkowsky vložil v CEV in v razmišljanje, ki obkroža Friendly AI, mnogo več energije kot ti, in da je zaradi tega njegova rešitev enostavno boljša? Navsezadnje se že leta ukvarja praktično izključno s temi problemi...
Poleg tega tudi ostali singularitanci niso ravno intelektualni revčki, ki bi kar nasedli vsaki ideji. Če to združim z briljantnimi idejami z bloga Overcoming Bias, ni nič nenavadnega da je moje zaupanje v pravilnost CEV mnogo večje kot pri Protokolu. Yudkowsky je enostavno šel mnogo dalj, razmišljal globje in proizvedel nekaj, kar se tudi drugim zdi smiselno in ne le meni...
Poleg tega, če pustim CEV ob strani, tudi intuicija Bostroma in drugih transhumanistov govori o tem, da bi morali odrasti, se razviti v bitja, ki so tako drugačna od nas kot se mi razlikujemo od bakterij, in ne o tem, da bi si kot čebele zgradili nek ogromen panj in velike travnike ter uživali na tej platformi do konca časa. Protokol bi bil lahko le začasna zabava, čeprav se mi za to zdi prenevaren, kaj več pa... njet.
Še mnogo misli ostaja neizrečenih, ker enostavno nimam časa (niti dovolj volje) za nadaljevanje pisanja. Čaka me učenje za prihajajoče izpite in drugi nujni opravki, tako da ne vem kdaj bom naslednjič kaj odpisal. To povem zato, da ne bo kake napačne interpretacije v smislu 'stiskanja v kot', ki ga ni nikjer videti. ;)
(že precej zaspan in utujen) farewell...
P.s. Ko si že omenil MWI: včasih sem bil hudo skeptičen do te interpretacije, pa sem se do sedaj spreobrnil. Zasluga za to se nahaja (že predvidljivo, vem) tule: And the Winner is... Many-Worlds!. Dvomim da obstaja kak paradoks, ki ovrže MWI in *ne* ovrže tudi kvantne mehanike, in ki bi ga spregledala množica top fizikov, ki stoji za MWI. Se mi zdi verjetneje, da si naredil kako malo napako...

Thomas ::
MWI ... na kratko, govori o tem, kako je poleg našega sveta še vse polno paralelnih svetov.
Ki jih naredi posamezni izid kvantnega eksperimenta. Kakorkoli se eksperiment izteče - črno ali belo ali sivo ... se za vsako možno rešitev nekako naredi svet, ki to rešitev vsebuje.
Potem obstajajo našemu paralelni svetovi. Pri nas se je recimo naredil izid 25, mi živimo v svetu s tem izidom, hkrati je pa še 86 drugih svetov, kajti možnih izidov je bilo 111.
Ki jih naredi posamezni izid kvantnega eksperimenta. Kakorkoli se eksperiment izteče - črno ali belo ali sivo ... se za vsako možno rešitev nekako naredi svet, ki to rešitev vsebuje.
Potem obstajajo našemu paralelni svetovi. Pri nas se je recimo naredil izid 25, mi živimo v svetu s tem izidom, hkrati je pa še 86 drugih svetov, kajti možnih izidov je bilo 111.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Double_J ::
CEV bi naj pohitril neko izvajanje povprečne človeške morale?
Dobili bi neko zmes podobno bruhanju pomojem. Lahko pa tudi kake gulage in podobne zadeve.
Sploh pa, CEV je pretežko napisat. Bo prej en Protokol, samo vprašanje kakšen.
Dobili bi neko zmes podobno bruhanju pomojem. Lahko pa tudi kake gulage in podobne zadeve.
Sploh pa, CEV je pretežko napisat. Bo prej en Protokol, samo vprašanje kakšen.

Thomas ::
Zakaj ne verjamem v MWI?
Ker se še nikoli od 1908 dalje ni zgodilo, da bi paralelni svetovi prispevali interferenčni elektron, če mi nismo prispevali nobenega. Prispevajo nekateri - ne vsi! - (baje), če mi prispevamo, sicer ne prispevajo nič.
Po MWI, prispevajo nekateri paralelni svetovi po 0 interferenčnih elektronov. Čudno, da ravno mi nikoli. Res čudno. Po toliko tisočkrat ponovljenih poskusih, še ni bilo interference, če nismo poslali nobenega elektrona.
Če pa pošljemo, pa nekateri paralelci takoj interferirajo našega.
Štekaš foro?
Zdej če ne ... ni kej govort več o tem.
Ker se še nikoli od 1908 dalje ni zgodilo, da bi paralelni svetovi prispevali interferenčni elektron, če mi nismo prispevali nobenega. Prispevajo nekateri - ne vsi! - (baje), če mi prispevamo, sicer ne prispevajo nič.
Po MWI, prispevajo nekateri paralelni svetovi po 0 interferenčnih elektronov. Čudno, da ravno mi nikoli. Res čudno. Po toliko tisočkrat ponovljenih poskusih, še ni bilo interference, če nismo poslali nobenega elektrona.
Če pa pošljemo, pa nekateri paralelci takoj interferirajo našega.
Štekaš foro?
Zdej če ne ... ni kej govort več o tem.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::
Kar se pa tiče CEV in Protokola ... CEV ni tako dobro premišljen kot Protokol. O Protokolu se razmišlja že najmanj od Platona naprej. Pravniki nonstop delajo ene protokole, obvezne za vse. Brez tega je kaos.
Problem je samo v tem, da pravni protokoli bodo v kratkem preozki. Ne morš enga habeas corpus, če recimo povzroči CERN induced smak sveta. Ga morš vnaprej ubit. Preemptive.
Problem je samo v tem, da pravni protokoli bodo v kratkem preozki. Ne morš enga habeas corpus, če recimo povzroči CERN induced smak sveta. Ga morš vnaprej ubit. Preemptive.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Par smernic, katerih bi se morali držati, dokler ne zagotovimo primerno in varno izvedbo Prootokola (vse citati iz Wikipedije, ker sem pač len in ne preveč zgovoren)
Imam tudi druge pomisleke glede Protokola, ampak preživetje ljudi je itak prva prioriteta.
Način preživetja (posebno oblika in doživljanje osebne zavesti in slobode) pa pride takoj za tem. Glede na to, da ne vemo, kako zavest deluje in kako se obnaša na raznih substratih, je tudi točna skeptika nemogoča.
V svakem primeru pa tudi tukaj velja Precautionary principle - razvoj in implemetacija novih AI-jev ter drastično vplivanje na sedanjo človeško zavest
mora biti podvržena enaki kontroli.
Tukaj spet govorimo o kontroli napredka na egzistencialnem nivoju. Posamezne korake napredka se niti ne more niti ne sme kontrolirati. Mora pa se kontrolirat napredek z predvidljivim egzistencialnim rizikom ali sklop manjših napredkov z istim predvidljivim in neposrednim rezultatom.
Da še enkrat poudarim - vse omenjeno ni niti blizu konzervativizmu, ker se sploh ne gre za značajno zaviranje napredka.
Gre se le za izogibanje predvidljivih egzistencialnih rizikov.
In to tako dolgo, dokler se ne moremo več izogniti "skokom v neznano". Bodisi zaradi drugih, večjih egzistencialnih rizikov, bodisi zaradi neizogibnega znanstvenega napredka.
The precautionary principle is a moral and political principle which states that if an action or policy might cause severe or irreversible harm to the public or to the environment, in the absence of a scientific consensus that existential harm would not ensue, the burden of proof falls on those who would advocate taking the action.[1]
The principle aims to provide guidance for protecting public health and the environment in the face of uncertain risks, stating that the absence of full scientific certainty shall not be used as a reason to postpone measures where there is a risk of serious or irreversible harm to public health or the environment.
Differential technological development is a strategy proposed by transhumanist philosopher Nick Bostrom in which societies would seek to influence the sequence in which emerging technologies developed. On this approach, societies would strive to retard the development of harmful technologies and their applications, while accelerating the development of beneficial technologies, especially those that offer protection against the harmful ones.[1]
Imam tudi druge pomisleke glede Protokola, ampak preživetje ljudi je itak prva prioriteta.
Način preživetja (posebno oblika in doživljanje osebne zavesti in slobode) pa pride takoj za tem. Glede na to, da ne vemo, kako zavest deluje in kako se obnaša na raznih substratih, je tudi točna skeptika nemogoča.
V svakem primeru pa tudi tukaj velja Precautionary principle - razvoj in implemetacija novih AI-jev ter drastično vplivanje na sedanjo človeško zavest
mora biti podvržena enaki kontroli.
Tukaj spet govorimo o kontroli napredka na egzistencialnem nivoju. Posamezne korake napredka se niti ne more niti ne sme kontrolirati. Mora pa se kontrolirat napredek z predvidljivim egzistencialnim rizikom ali sklop manjših napredkov z istim predvidljivim in neposrednim rezultatom.
Da še enkrat poudarim - vse omenjeno ni niti blizu konzervativizmu, ker se sploh ne gre za značajno zaviranje napredka.
Gre se le za izogibanje predvidljivih egzistencialnih rizikov.
In to tako dolgo, dokler se ne moremo več izogniti "skokom v neznano". Bodisi zaradi drugih, večjih egzistencialnih rizikov, bodisi zaradi neizogibnega znanstvenega napredka.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::
Protokol je definitivno ekstencialni riziko. Biti brez Protokola, se zanašati na to, da je vse čisto OK, je pa drugi ekstencialni riziko.
Podoben kot "The precautionary principle" ali "Differential technological development". Ali pa kot "AI ni možna" prepričanje. Samo ekstencialni riziki, kamor pogledaš!
Podoben kot "The precautionary principle" ali "Differential technological development". Ali pa kot "AI ni možna" prepričanje. Samo ekstencialni riziki, kamor pogledaš!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Samo ekstencialni riziki, kamor pogledaš!
Samo da so eni bolj neposredni, drugi pa manj.
Oba pristopa imata lahko na koncu enako destruktivenr rezultat, ampak Protokol (na splošno) je definitivno bolj direkten in bolj verjeten rizik od "Precautionary principle".
Pomeni da imaš pri slednjem več časa na voljo. Več časa za raziskave, testiranja in varovalke. To je ta bistvena razlika.
Ampak bolj ko se riziki in verjetnosti izenačujejo, bolj viabilen in nujen postaja Protokol, da.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::
Jest se Protokola že mau držim. Ne ščvekam ravno vsega, kar mislim da vem.
Eno tako skromno pravilo, nekje je treba začet! ;)
Eno tako skromno pravilo, nekje je treba začet! ;)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Eno tako skromno pravilo, nekje je treba začet! ;)
Kmečka resnica "Sam da se dela!" ali "Nekje je treba začet!" ni nujno prava logika, ko imaš potencialen doomsday event v igri ;)
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

nicnevem ::
@Thomas
Tu bi samo omenil, da ni jasno, kako bi oštevilčili vse te svetove; ni jasno koliko Thomasov obstaja v univerzalni valovni funkciji. Dekoherentni 'oblaki' amplitude (~svetovi) namreč nimajo ostrih meja.
Se bojim, da z MWI misliš čisto nekaj drugega, kar je splošno sprejeto in da te fore ne 'šteka' noben zagovornik te interpretacije. Tvoj 'paradoks' torej spada med 'not even wrong'.
Do destruktivne interference (npr. pri double slit eksperimentu) pride, ker se amplitude v nekaterih delih prostora konfiguracij izničijo. Kaj ima to z elektroni iz drugih svetov... res ne vem (če imaš v mislih svetove, v katerih drugi fiziki delajo enak poskus, so ti zelo zelo daleč od našega, tako da je komunikacija med nami izjemno malo verjetna - in s tem tudi vsakršna interferenca).
The easy way out tule je pa, da je dilema dovolj preprosta, da bi nanjo pomislil tudi že kdo drug izmed množice fiziko, ki sprejemajo MWI. Zaradi česar pa ta interpretacija ne bi bila niti približno tako popularna kot je.
Se strinjam. Nima smisla govoriti o tem. Tako kot si tudi sam rekel pred časom o alternativi Big Bangu, ki jo je želel nekdo razložiti. Čeprav bi pa bila dobra vaja zame, da bi izboljšal razumevanje MWI. Na žalost pa nimam časa zanjo...
Pri nas se je recimo naredil izid 25, mi živimo v svetu s tem izidom, hkrati je pa še 86 drugih svetov, kajti možnih izidov je bilo 111.
Tu bi samo omenil, da ni jasno, kako bi oštevilčili vse te svetove; ni jasno koliko Thomasov obstaja v univerzalni valovni funkciji. Dekoherentni 'oblaki' amplitude (~svetovi) namreč nimajo ostrih meja.
Štekaš foro?
Se bojim, da z MWI misliš čisto nekaj drugega, kar je splošno sprejeto in da te fore ne 'šteka' noben zagovornik te interpretacije. Tvoj 'paradoks' torej spada med 'not even wrong'.
Do destruktivne interference (npr. pri double slit eksperimentu) pride, ker se amplitude v nekaterih delih prostora konfiguracij izničijo. Kaj ima to z elektroni iz drugih svetov... res ne vem (če imaš v mislih svetove, v katerih drugi fiziki delajo enak poskus, so ti zelo zelo daleč od našega, tako da je komunikacija med nami izjemno malo verjetna - in s tem tudi vsakršna interferenca).
The easy way out tule je pa, da je dilema dovolj preprosta, da bi nanjo pomislil tudi že kdo drug izmed množice fiziko, ki sprejemajo MWI. Zaradi česar pa ta interpretacija ne bi bila niti približno tako popularna kot je.
Zdej če ne ... ni kej govort več o tem.
Se strinjam. Nima smisla govoriti o tem. Tako kot si tudi sam rekel pred časom o alternativi Big Bangu, ki jo je želel nekdo razložiti. Čeprav bi pa bila dobra vaja zame, da bi izboljšal razumevanje MWI. Na žalost pa nimam časa zanjo...

nicnevem ::
Vladimir Nesov včeraj na AGI mailing listi:
This is the question of Friendly AI: how to construct AGI that are good to have around, that are a right thing to launch Singularity with, what do we mean by goals, what do we want AGI to do and how to communicate this in implementation of AGI. Read CFAI ( http://www.singinst.org/upload/CFAI/ind... ) and the last arc of Eliezer's posts on Overcoming Bias to understand what the problem is about.This is a tricky question, not in the least because everyone seems to have a deep-down intuitive confidence that they understand what the problem is and how to solve it, out of hand, without seriously thinking about it. It takes much reading to even get what the question is and why it won't be answered "along the way", as AGI itself gets understood better, or by piling lots of shallow rules, hoping that AGI will construct what we want from these rules by the magical power of its superior intelligence.
For example, "inherent goals (pleasure vs pain) given by evolution" doesn't even begin cut it, leading the investigation in the wrong direction. Hedonistic goal is answered by the universe filled with doped humans, and it's certainly not what is right, no more than a universe filled with paperclips.

Thomas ::
Kar se tiče "druge sorte MWI" - je to ena in ista figa.
A s' vidu!
are best explained by assuming an interaction with twin particles in a parallel world almost identical with our own.
Moral si boš vzeti čas. Bodisi da preštudiraš tale MWI ... ker kot vidiš ga taglavni proponent razlaga tako kot moja malenkost ...
Bodisi se boš moral lotiti nekega "novega" biasa. Ki bi mu lahko rekli "home tribe bias". Slovenci so naprimer biased do RKC ali SZDL, Singularitanci pa do SingInst kroga.
In recent years David Deutsch, a quantum physicist at Oxford University, has become the top booster of the MWI in its realist form. He believes that quantum computers, using atoms or photons and operating in parallel with computers in nearby parallel worlds, can be trillions of times faster than today's computers. He is convinced that many famous QM paradoxes, such as the double slit experiment and a similar one involving two half-silvered mirrors, are best explained by assuming an interaction with twin particles in a parallel world almost identical with our own. For example, in the double slit experiment, when both slits are open, our particle goes through one slit while its twin from the other world goes through the other slit to produce the interference pattern on the screen.
A s' vidu!
are best explained by assuming an interaction with twin particles in a parallel world almost identical with our own.
Moral si boš vzeti čas. Bodisi da preštudiraš tale MWI ... ker kot vidiš ga taglavni proponent razlaga tako kot moja malenkost ...
Bodisi se boš moral lotiti nekega "novega" biasa. Ki bi mu lahko rekli "home tribe bias". Slovenci so naprimer biased do RKC ali SZDL, Singularitanci pa do SingInst kroga.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::
Se bojim, da z MWI misliš čisto nekaj drugega, kar je splošno sprejeto in da te fore ne 'šteka' noben zagovornik te interpretacije. Tvoj 'paradoks' torej spada med 'not even wrong'.
Tale tvoja izjava - je vidiš kako napačna?
Prekleto dobro vem, za kaj gre. Ampak se mi zdi da kdo drug ne ve.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

nicnevem ::
A s' vidu!
Vidim da nama bo bolj težko zmanjkalo materiala za pogovor, ja. :)
Tale citat, ki si ga dal, je napisal nek novinar, ne? Upam, ker sicer... takega mumbojumbota direktno od Deutscha ne bi pričakoval. Govoriti o delcih kot o kroglicah in to uskladiti s kvantno mehaniko na nek razumljiv način je praktično nemogoče. Iz tega sledi le velika zmeda.
The appearance of little billiard balls is a special case of a deeper level on which there are only multiparticle configurations and amplitude flows.(droben vzorec s sp. linka, kot primer, kje bi se sicer morala začeti razlaga QM)
Da gre pri double slitu in zrcalu za kak paradoks?! Yeah right! Da ni omenjeno, da kvantni računalniki pohitrijo reševanje le določenih problemov... grdo delanje reklame za QC. Stavim na novinarja, ali pa je Deutsch zvrnil kak kozarček preveč in uporabil slabe retorične figure, ko bi bilo bolje da bi bil tiho. :)
Sicer pa to niti ni tako zelo pomembno. Novinarji (ali pa Deutsch sam) lahko bluzijo kolikor želijo v tej peščici vrstic, ki jih imajo na voljo. Opis MWI, ki sem ga pripravljen braniti, se nahaja na linku, ki sem ga že dal - And the Winner is... Many-Worlds! - in ki je, kolikor mi je znano, v skladu s tem kar je razlagal Everett, kar mislijo Deutsch, Tegmark in podobni.
(Če koga zanima: primer posrebrenih zrcal, ki ga omenja novinar/Deutsch se skupaj s podrobno razlago nahaja tule. Kje so v tej sliki drugi svetovi? Pojavijo se ob (makroskopski) dekoherenci do katere pride, ko želimo izvedeti kaj se dogaja - kje je foton...).
Sva pa z vsem tem že precej offtopic tako da tule o MWI ne bom več pisal. Ostajam pri tem da se motiš in ob priliki bi to res rad razčistil - niti ni nujno da ne tem forumu. Nove teme pa zaenkrat ne bom odpiral. No time...
---
O biasu do SingInst kroga bi rekel le to, da se mi njihove ideje zdijo enostavno najboljše in ta občutek se je le še okrepil ob branju člankov E.Y. na OvercominBias. Ni videti, da bi bila v njih kaka ključna napaka, niti ni videti kvalitetnejše rešitve problemov povezanih s Singularnostjo s strani koga drugega. Ker vsi dokazi kažejo v smeri SingInsta to pač sprejemam. Se pa zavedam, da njihove ideje niso dokoncni odgovori, temveč work in progress. Kje je tu napaka v racionalnosti? Mislim da je ni.

nicnevem ::
@DoubleJ
Si sploh prebral originalni članek od Yudkowskega ali samo uživaš v ugibanju? Slednje? Se mi je zdelo.
To pa je po drugi strani zanimivo in relevantno vprašanje. Nek malo bolj specifičen načrt implementacije Protokola bi nam vsem prišel prav. Potrebno je rešiti problem uploadanja, to je očitno. Kako pa je s funkcijo, ki bi uravnavala pleasure/pain? To pa je tricky del. So pa še druge stvari...
Tako na hitro bi rekel, da zgraditi Protokol *ni* bistveno lažje od CEV. Dopuščam celo, da je lahko težje.
CEV bi naj pohitril neko izvajanje povprečne človeške morale? Dobili bi neko zmes podobno bruhanju pomojem. Lahko pa tudi kake gulage in podobne zadeve.
Si sploh prebral originalni članek od Yudkowskega ali samo uživaš v ugibanju? Slednje? Se mi je zdelo.
Sploh pa, CEV je pretežko napisat. Bo prej en Protokol, samo vprašanje kakšen.
To pa je po drugi strani zanimivo in relevantno vprašanje. Nek malo bolj specifičen načrt implementacije Protokola bi nam vsem prišel prav. Potrebno je rešiti problem uploadanja, to je očitno. Kako pa je s funkcijo, ki bi uravnavala pleasure/pain? To pa je tricky del. So pa še druge stvari...
Tako na hitro bi rekel, da zgraditi Protokol *ni* bistveno lažje od CEV. Dopuščam celo, da je lahko težje.

Thomas ::
Ni bil pijan novinar, David Deutsch je ta mambo napisal v svoji knjigi The Fabric of Reality.
Deutsch exclaims, "Since photons are objects our results are impossible unless our individual photons are interfering with photons from other, parallel multiverses."
Imenuje jih "shadow fotons".
Pa da nauš mislu, da je Tagemark (al kako že se piše) en % boljš. Vakoti vsi, če mene prašaš.
Deutsch exclaims, "Since photons are objects our results are impossible unless our individual photons are interfering with photons from other, parallel multiverses."
Imenuje jih "shadow fotons".
Pa da nauš mislu, da je Tagemark (al kako že se piše) en % boljš. Vakoti vsi, če mene prašaš.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::
Saladin,
Jaz pač zagovarjam IMO najbolj varno pot. Postavitev pravil, ki bodo kar najmanj gugala barko, ki plove po že naturno razburkanem morju.
Opustitev akcije se mi zdi bolj nevarna od pametne akcije.
Vem, da vsak človek dela vse tako, kot misli da je najbolj prav. Tako tudi jaz. Tako tudi vsak, ki bi moje akcije skušal spremeniti kakorkoli.
Tukaj smo v tavtologiji, seveda. Zdej se pa renda.
Jaz pač zagovarjam IMO najbolj varno pot. Postavitev pravil, ki bodo kar najmanj gugala barko, ki plove po že naturno razburkanem morju.
Opustitev akcije se mi zdi bolj nevarna od pametne akcije.
Vem, da vsak človek dela vse tako, kot misli da je najbolj prav. Tako tudi jaz. Tako tudi vsak, ki bi moje akcije skušal spremeniti kakorkoli.
Tukaj smo v tavtologiji, seveda. Zdej se pa renda.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

hash ::
Intel napoveduje singularnost do 2048. Link: http://www.techwatch.co.uk/2008/08/22/i...
Of all the things I have lost I miss my mind the most.

Saladin ::
Jaz pač zagovarjam IMO najbolj varno pot. Postavitev pravil, ki bodo kar najmanj gugala barko, ki plove po že naturno razburkanem morju.
Že res.
Kaj pa če nimaš dovolj oz. pravih informacij na voljo za postavitev teh pravil?
To pa je bila glavna smernica CEV-a.
Dokler nimaš na voljo dovolj informacij za informirane odločitve, MORAŠ vedno uveljavljat visoko verjetnost, da nikoli nimamo dovolj informacij na voljo (ali da jih ne znamo sprocesirat) in da tako nikoli ne moremo zanesljivo napovedat točen rezultat.
Tam kjer si lahko privoščimo napake, to niti ni tako pomembno. Tam, kjer pa napaka pomeni totalno in nepovratno anihilacijo človeštva, pa je to ne le pomembno - ampak imperativno!
Ampak čeprav se strinjam z ideologijo CEV-a, je ta enako podložena kritki kot Protokol: CEV tudi že podaja dokaj specifična navodila (ki jih ne razumem najbolje) in začenja govorit o absolutih.
CEV postaja preveč togo zapisan pravilnik z preveliko močjo.
IMHO je nujno uporabljat bolj splošne principe, kot so "precautionary principle" ali "Differential technological development" in to individualno za vsak pereč "problem".
To je resda potratno in dolgotrajno, ampak pri egzistencilnih rizikih to omogoča še največjo varnost.
Za grobo primerjavo:
CEV je dober kompromis med varnostjo/napredkom, Protokol pa je polarno nasprotje, ki omogoča maks. napredek z maks. rizikom.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"