Forum » Šport » Katero kolo
Katero kolo
Genetic ::
Imam e-kolo in priznam, da motorja včasih na ravnem ne izklopim. Ker se peljem 28-35km/h mi itak ne pomaga, ko pa pridem do kakšne vzpetine, pa mi pomaga, da namesto 15km/h peljem tam okrog 25km/h.
nokken ::
@nokken,malo za šalo malo pa tudi za res :) Se pa tudi kolesrji vozijo tam kjer se nebi smeli, recimo tam kjer je prepovedano za kolesarje. Ni tako dolgo nazaj, ko sem zasledil eno sliko športnega kolesarja na cesti kjer je lepo viden znak za prepoved kolesarjev. Debata je bila prav zanimiva. Ker je bil to nek "profi" so ga nekateri zagovarji, češ kje se pa naj vozi, če je treniral za kronometer itd.
Ja in motoristi in avtomobilisti se vozijo nad omejitvami, pa pesci hodijo, kolesarji pa vozijo po avtocestah, za povrhu pa sem ter tja kdo koga ustreli ali zastiha. Pac nekateri krsijo zakone. Ne vem ce je point tega da motorji niso kolesa to, da nekateri krsijo zakone.
energetik ::
Vozim specialko, sem kar natreniran. E-biki me ne motijo, pravzaprav mi je super, da folk gre ven se malo rekreirat oz. na zrak. Kakor komu paše. Mogoče pa koga prime pa si potem kupi še "navadno" kolo! :) Malce je pa včasih le smešno, zadnjič sem šel na Soriško planino 300 wattov+ average, 180 pulza in me prehiti skupina 5 "mamc" z ebajki. Pomoje so mele vse skupej pulz 180 :D Ampak so šle! Brez ebajkov pač ne bi. Kako so pa dol prišle je pa drug problem :DEnako tudi jaz, večinoma vozim cestno, občasno pa MTB. Meni dol visi, s čim se kdo vozi. Zakaj se ne bi z e-bikom? Je res, ob enakem naporu prevoziš več in vidiš več lepega. Zakaj ne.
Kako je pa v MTB svetu in na trailih pa ne vem.
Sam ga nimam, ker imam zaenkrat dovolj kondicije, da prevozim lepe ture do 100km. Je pa zanimivo, da kaj dosti električistov jaz ne srečujem, pa veliko vozim v Polhograjcih po asfaltu, večinoma srečujem cestake.
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
joez7 ::
No pa pejt na Rogli ali Mariborskemu Pohorju z E kravo po progi, prvo ti predlagam rumeno ali zeleno.
Še prejo jo peš sprehodi. Ti dam medaljo - če prideš cel dol..
Še prejo jo peš sprehodi. Ti dam medaljo - če prideš cel dol..
BlaY0 ::
E-bike precej uporabna zadeva. Med odmorom za malico (slaba urca) narediš 20 km traila gor-dol. Z običajnim gorcem v tem cajtu niti do vrha hriba ne bi prilezel. Nadelaš se pa v bistvu še bolj.
Genetic ::
No pa pejt na Rogli ali Mariborskemu Pohorju z E kravo po progi, prvo ti predlagam rumeno ali zeleno.
Še prejo jo peš sprehodi. Ti dam medaljo - če prideš cel dol..
Moja e krava ni namenjena za MTB progo (e-trekking). Se pa z njim komot pripeljem mimo Peker do Bellevuea, Dol pa proti Hočam, po asfaltu.
GupeM ::
@nokken potem je to podoben problem kot ga imajo vozniki motornih vozil (avti, tovornjaki...) s kolesarji na cesti :)
Sem bil 100% da bos to napisal. Ne ni enak problem. Ceste so narejene za vse... avtomobile, motorje, kolesarje in pesce. Kolesarski traili so pa narejeni za kolesarje ne za motoriste.
Seveda je enak problem. Cesta, poleg kolesarska steza in pločnik. Ugibaj, kdo se vozi po cesti. Specialkarji, ne e-bikerji. Pa jih po zakonu tam ne bi pričakoval (medtem ko e-bike lahko pričakuješ na trailu. Po zakonu).
A veš, na TDF so v nedeljo lahko prevozili 30 km makadamskih poti s specialkami, za naše amaterje je pa 15 grbin na kolesarski povsem preveč.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GupeM ()
T440 ::
buttcrack ::
@nokken potem je to podoben problem kot ga imajo vozniki motornih vozil (avti, tovornjaki...) s kolesarji na cesti :)
Sem bil 100% da bos to napisal. Ne ni enak problem. Ceste so narejene za vse... avtomobile, motorje, kolesarje in pesce. Kolesarski traili so pa narejeni za kolesarje ne za motoriste.
Seveda je enak problem. Cesta, poleg kolesarska steza in pločnik. Ugibaj, kdo se vozi po cesti. Specialkarji, ne e-bikerji. Pa jih po zakonu tam ne bi pričakoval (medtem ko e-bike lahko pričakuješ na trailu. Po zakonu).
A veš, na TDF so v nedeljo lahko prevozili 30 km makadamskih poti s specialkami, za naše amaterje je pa 15 grbin na kolesarski povsem preveč.
Afaik po kolesarski ne smeš hitreje od 25, zato po cesti kot moped s 35+
GupeM ::
T440 ::
Ja, to je fajn.
Za e-bike je omejitev 25km/h.
Za klasične kolesarje, ki vozijo na frutabelce, hitrostnih omejitev ni. Nikjer. Sploh.
Za e-bike je omejitev 25km/h.
Za klasične kolesarje, ki vozijo na frutabelce, hitrostnih omejitev ni. Nikjer. Sploh.
GupeM ::
Seveda so. Velja splošna omejitev, ki je na tisti cesti. Enako, kot za e-bikerje. Za e-bikerje velja samo to, da do 25 km/h lahko pomaga motor. Če sam lahko poganjaš na frutabelce hitreje kot 25, lahko voziš hitreje. Tako na specialki, kot na e-biku.
KG-348 ::
Načrtujem nakup cestnega kolesa enkrat konec leta. Zdaj vozim neko predelano mestno kolo, ki se kar da rekreativno vozit tam 25km/h, zdaj pa bi nekaj bolj resnega. Kupil bi rabljeno kolo, me pa zanima kako se izognit nategu? Kaj se da dobit v rangu 1000-1500€? Na bolhi je polno koles ampak niti ne vem kako prepoznat ali je kolo v dobrem stanju, ali je zvoženo itd.
Egidij88 ::
T440 ::
Seveda so. Velja splošna omejitev, ki je na tisti cesti. Enako, kot za e-bikerje. Za e-bikerje velja samo to, da do 25 km/h lahko pomaga motor. Če sam lahko poganjaš na frutabelce hitreje kot 25, lahko voziš hitreje. Tako na specialki, kot na e-biku.
Njet. Merilec hitrosti ni zakonsko predpisana obvezna oprema klasičnega kolesa, zato klasičnega kolesarja (na frutabelce) omejitve hitrosti ne zadevajo… Je bilo razčiščeno že večkrat. Ko si na kolesu te policaj lahko kaznuje če si pijan, če voziš v napačno smer, če kršiš predpise… za hitrost pa ne.
joez7 ::
MAl prežvečeno, uporabno
http://www.promet.preporod.net/si/koles...
https://www.velominati.com/
KG-348 predlagam, da si ogledaš gravel kolesa, pomoje najboljša kombinacija obeh svetov.
Glej, da bo singla (spredaj ena šajba) glede na kondicijo ti priporočam 32T (36T verjetno ne boš zmožen gnat), pa vzam si čas.
http://www.promet.preporod.net/si/koles...
https://www.velominati.com/
KG-348 predlagam, da si ogledaš gravel kolesa, pomoje najboljša kombinacija obeh svetov.
Glej, da bo singla (spredaj ena šajba) glede na kondicijo ti priporočam 32T (36T verjetno ne boš zmožen gnat), pa vzam si čas.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
stara mama ::
Spredaj brez menjalnika je ena neumnejših pogruntavščin v kolesarstvu zadnja leta.
Da prideš iz višje v eno nižjih moraš skozi vse po vrsti.
Pri sprednjem menjalniku hitro preskakuješ razmerja.
Da prideš iz višje v eno nižjih moraš skozi vse po vrsti.
Pri sprednjem menjalniku hitro preskakuješ razmerja.
Ekologija™ in Trajnost™
Invictus ::
Načrtujem nakup cestnega kolesa enkrat konec leta. Zdaj vozim neko predelano mestno kolo, ki se kar da rekreativno vozit tam 25km/h, zdaj pa bi nekaj bolj resnega. Kupil bi rabljeno kolo, me pa zanima kako se izognit nategu? Kaj se da dobit v rangu 1000-1500€? Na bolhi je polno koles ampak niti ne vem kako prepoznat ali je kolo v dobrem stanju, ali je zvoženo itd.
Počakaj do koca sezone, če se ti ne mudi.
Nategov tukaj ni, poglej model prej na netu in preveri, če je gor original oprema.
Če ti ustreza geometrija, pač kupiš in popraviš. Neke znanosti tukaj ni. Bolj problem je najti kolesarski servis .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Hudobec82 ::
Ja, to je fajn.
Za e-bike je omejitev 25km/h.
Za klasične kolesarje, ki vozijo na frutabelce, hitrostnih omejitev ni. Nikjer. Sploh.
To ni res!
Največja dovoljena hitrost kolesarja je omejena na kolesarskih poteh in stezah na 25 km/h, v območjih umirjenega prometa in v območjih za pešce na 5 km/h, na ostalih cestah, ki jih kolesar sme uporabljati, pa lahko vozi največ tako hitro kot ostala vozila.
V prekršku si torej tudi pri kakem hitrem spustu čez naselje.
Invictus ::
Kar seveda ni res...
Večina tzukaj se obesi na tale člen:
kar pa samo pomeni, da se na kolesarski stezi lahko vozijo mopedi, ki so omejeni na 25km/h.
Včasih je treba kaj pravilno prebrati.
Večina tzukaj se obesi na tale člen:
Namenjen je prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h
kar pa samo pomeni, da se na kolesarski stezi lahko vozijo mopedi, ki so omejeni na 25km/h.
Včasih je treba kaj pravilno prebrati.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
predi ::
Ali pa na novo prebrati v uradnih virih. Nekoč smo namreč res imeli v Zakonu omejitev 25 km/h za kolesarje. Pred desetletji.
joez7 ::
stara mama je izjavil:
Spredaj brez menjalnika je ena neumnejših pogruntavščin v kolesarstvu zadnja leta.
Da prideš iz višje v eno nižjih moraš skozi vse po vrsti.
Pri sprednjem menjalniku hitro preskakuješ razmerja.
Spredaj ena je najboljša rešitev. Je pa treba kolo (sprednjo šajbo) upariti z kolesarjevo sposobnostjo.
Pravi menjalniki zadaj lepo omogočajo preskoke tudi po 3 prestave na en poteg ročke - hitro in praktično.
Donhil ma ponavadi samo 6x zadaj, XC in MTB pa 10x ali 11X. Ni podvojenih prestavnih razmerij, pač lepo prestavljaš zadnji menjalnik in uživaš. Ko enkrat skužiš in okusiš, se ne vračaš več na dublo ali triplo.
Zadnji menjalnik je svetlobna leta hitrejši od sprednjega. KO maš spredjo šajbo WolfTuf (Narov Wide) veriga ne skače dol. Sem mel dublo 36x + 22x, in bil precej nesrečen - nikakor pravo prestavno razmerje. Po kar nekaj poskusih - končno končal na spredaj 30X - zadaj pa 12-36X - zame idealna kombinacija - pridem čez klance do nekje 20% in top speed ~40km/h, idealno za kruzanje med 20 in 25km/h. Tripla je marketinški nateg - več prestav - boljše.
Drugače pa precejšen del E koles krši 3.člen ZAKON O PRAVILIH CESTNEGA PROMETA (ZPRCP)
Kolo je kolo, ali kolo z pomožnim motorjem do 250W.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
stara mama ::
Tripla je marketinški nateg - več prestav - boljše.
A zato so lahko tako dolga leta uspešno nategovali kupce koles?
Ne vem, na mojem starem je vse od hrčkanja v nepredstavljiv klanec do ravninskih šprintov.
Tak obseg na siglu spredaj lahko le sanjam, in imam tudi tega.
Bolj se mi zdi da so ti singli posledica e-bajkov.
Enake komponente za vse.
Ekologija™ in Trajnost™
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
KG-348 ::
@Egidij88 Nova kolesa so postala relativno draga in sem od drugih slišal da lahko za isti denar dobiš malo rabljeno zelo dobro kolo
@Invicus Kolo bom kupil pozimi, dobrega serviserja imam. Kaj pa znamke koles, koliko je to pomembno? Verjetno ne tako.. V bistvu bolj gledam da je kolo čim mlajše.
Takih z disk zavorami je precej manj na trgu
@Invicus Kolo bom kupil pozimi, dobrega serviserja imam. Kaj pa znamke koles, koliko je to pomembno? Verjetno ne tako.. V bistvu bolj gledam da je kolo čim mlajše.
Takih z disk zavorami je precej manj na trgu
buttcrack ::
Afaik po kolesarski ne smeš hitreje od 25, zato po cesti kot moped s 35+
Afayk, veš narobe.
5. člen
(kolesarska steza)
(1) Kolesarska steza je del cestišča, ki ni v isti ravnini kot vozišče ali je od njega ločena kako drugače. Namenjena je prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.
očitno veš več kot v "knjigah" piše...
T440 ::
Afaik po kolesarski ne smeš hitreje od 25, zato po cesti kot moped s 35+
Afayk, veš narobe.
5. člen
(kolesarska steza)
(1) Kolesarska steza je del cestišča, ki ni v isti ravnini kot vozišče ali je od njega ločena kako drugače. Namenjena je prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.
očitno veš več kot v "knjigah" piše...
ja, saj.
Po kolesarski stezi se lahko voziš z mopedom, ki zaradi blokade ne more več kot 25kmh.
Lahko se pa po kolesarski namesto z mopedom voziš raje z običajnim kolesom. Kolikor hitro hočeš. Omejitve namreč ni.
energetik ::
MAl prežvečeno, uporabno
http://www.promet.preporod.net/si/koles...
https://www.velominati.com/
KG-348 predlagam, da si ogledaš gravel kolesa, pomoje najboljša kombinacija obeh svetov.
Glej, da bo singla (spredaj ena šajba) glede na kondicijo ti priporočam 32T (36T verjetno ne boš zmožen gnat), pa vzam si čas.
Kupuje cestno kolo! Spredaj ena šajba je v tem primeru bedarija. Na cestaku voziš od 7km/h do vsaj 60km/h, tudi če imaš singlo pa zadaj 10-52 je to še vedno premalo za tak razpon.
vires in numeris
predi ::
Pravni teksti so bolj podobni psevdo-kodi (termin iz računalništva) kot leposlovju. Preden jih lahko interpretiraš, se jih moraš naučiti brati, ker se pač razlikuje od branja za bralno značko v osnovni šoli. Besedilo, ki ga citiraš (gre za Pravilnik o kolesarskih površinah na podlagi ZCes-1/2), omenja dva tipa vozil, algebra, iz katere bi izhajal izraz "kolo, katerega konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h" pa ne obstaja. Kako točno si sploh predstavljaš tovarniško blokado na kolesu, ki ti hitrost omejuje na 25 km/h?
Afaik po kolesarski ne smeš hitreje od 25, zato po cesti kot moped s 35+
Afayk, veš narobe.
5. člen
(kolesarska steza)
(1) Kolesarska steza je del cestišča, ki ni v isti ravnini kot vozišče ali je od njega ločena kako drugače. Namenjena je prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.
očitno veš več kot v "knjigah" piše...
nokken ::
Spredaj ena je najboljša rešitev. Je pa treba kolo (sprednjo šajbo) upariti z kolesarjevo sposobnostjo.
Pravi menjalniki zadaj lepo omogočajo preskoke tudi po 3 prestave na en poteg ročke - hitro in praktično.
Donhil ma ponavadi samo 6x zadaj, XC in MTB pa 10x ali 11X. Ni podvojenih prestavnih razmerij, pač lepo prestavljaš zadnji menjalnik in uživaš. Ko enkrat skužiš in okusiš, se ne vračaš več na dublo ali triplo.
To drzi za mtb, pa se to zgolj zato ker pri mtb zaradi terena nimas neke opcije da bi imel konstantno kadenco. Za na cesto je 1x najbolj bolana marketing izmisljotina firme, ki v vseh teh letih ni bila sposobna narediti normalno delujocega sprednjega menjalnika. Ja jebiga Sram je pac tipicna ameriska firma... tehnologija nas jebe, marketing imamo pa izvrsten.
Se strinjam da je na mtb 1x top, za na cesto ga pa jaz osebno ne bi nikoli imel. Pa ne sedaj ven vleci Visme in njihovi 1x koles katere obcasno uporabljajo... ja imajo Sram in menjalnik ki ne deluje, poleg tega imajo pa kamion rezervnih delov in za vsako etapo specificno kaseto in prednji zobnik. Doma verjetno tega ne bos pred vsako voznjo sraufal.
In pri 2x imas podvojene prestave ja absolutno pa ene par gramov tezji je verjetno, ceprav je vprasanje koliko je zares tezje ce namesto 10-51 kasete (ki tudi v XTR razlicici ni peresno lahka) vzames 11-34 in dva zobnika spredaj ter sprednji menjalnik. Ampak ko imas enkrat cesto kjer lahko imas konstantno kadenco ne pa korenine in skale, ki onemogocajo to, se precej pozna ali prestavis za 1 ali 2 zoba (ne zobnika) ali pa za 5. Poskusi enkrat na mtb ko se peljes po asfaltu in se zacne malo vzpenjati prestaviti iz 18T na 21T pa bos videl koliko se ti spremeni kadenca. Pri 2x imas preskoke po 1 ali 2 zoba, pri 1x pa od 2 do 6 zob.
Kalibri ::
Singla je bedarija prve vrste. Sanjati o neki hitrosti prestavljanja je tudi mimo. Včasih rabiš saltati zadaj, včasih pa predstaviš samo spredaj. Moč izbire vs moč marketinga.
J.McLane ::
Singla spredaj je dobra ker ti ketna v praksi nikoli ne pade dol, ker ima wide-narow zobnike to je must have za vsak resen MTB kolo, na svojem enduro kolesu do pred kratkim sploh nisem vedel kaj sklopka za zadnji menajlnik, ni bilo potrebe.
Slabosti ste pa že sami ugotovili, range pač nikoli ne more biti velik, gravel kolo je edino kjer je človek lahko v dilemi ali bi imel single spredaj ali ne, za ostalo je vse jasno. Cestak obvezno tudi spredaj menajlnik, mtb ne.
Slabosti ste pa že sami ugotovili, range pač nikoli ne more biti velik, gravel kolo je edino kjer je človek lahko v dilemi ali bi imel single spredaj ali ne, za ostalo je vse jasno. Cestak obvezno tudi spredaj menajlnik, mtb ne.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
issak ::
Tudi to, da prides kamor sicer ne bi, je lahko problem. So ze bile nesreče, ko se se zapeljali 'previsoko' v 'pregrd' makadam. Precenjevanje lastnih sposobnosti.
Problem je tudi v podajanju moči. Da čim zavrtiš pedala, dobiš max moč. In to zna v kakšni tricky poziciji privesti do težav. Torej pogoj je da imaš max moč, ne poznaš kolesa, tehnike (rentanje) in kočljiva situacija. Verjamem pa, ker ne poznam ekoles, da sedaj sodobni primerki moč podajajo bolj zvezno?
Zapeljati nekam, kar je izven tvojih sposobnosti, se da tudi z 30x52 prestavnim razmerjem brez motorja.
Glede 1x - imam na gravel bajku, 40T spredaj, 11-46T zadaj, za moje potrebe je ok, ampak tam pri 45kmh mi zmanjka prestav - še vedno dovolj hitro zame, nad tem pa gravitacija naredi svoje. Prej sem imel 2x, za na cesto je bolje, za offroad mi je pa 1x malo bolj všeč.
Desktop: i7-12700F | 7900XTX | Asrock H670M-ITX/ax | 32 GB RAM | Dell G3223Q
Server: G4560 | 16GB RAM | 3x4TB
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD660S2
Server: G4560 | 16GB RAM | 3x4TB
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD660S2
Zgodovina sprememb…
- spremenil: issak ()
energetik ::
Jaz bi tudi pri grevlu hotel imeti 2x. Tudi pri grevlu greš dostikrat po asfaltu, in tam pri spustih z šalo presežeš 50 ali 60km/h. Npr. z Rakitne dol se pelješ kilometre in kilometre s 60-70km/h. Pri tem je pa že razmerje 50/11 skoraj premalo. Tu ni kaj za praskat s single 40T spredaj.
Zato se mi zdi za cestaka 34-50 spredaj in 11-34 zadaj idealka. Za manj kondicije pa GRX grupa, kjer je spredaj 30-46, da se lažje rine v makadam klance.
Trenutno pa imam na trekingu še kar triplo 26/36/48, zadaj pa 11-32, kar je še bolj zmaga. Nori obseg, hkrati pa kadenco izbiram na 1 ali 2 zoba natančno.
Zato se mi zdi za cestaka 34-50 spredaj in 11-34 zadaj idealka. Za manj kondicije pa GRX grupa, kjer je spredaj 30-46, da se lažje rine v makadam klance.
Trenutno pa imam na trekingu še kar triplo 26/36/48, zadaj pa 11-32, kar je še bolj zmaga. Nori obseg, hkrati pa kadenco izbiram na 1 ali 2 zoba natančno.
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
J.McLane ::
Ja, sam ko se pelješ po takem klancu dol 60-70 kmh, ali resnično goniš zraven? Ali prej bremzaš?
Tudi jaz mam sicer gravel z 2x.
Tudi jaz mam sicer gravel z 2x.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
energetik ::
Ja, sam ko se pelješ po takem klancu dol 60-70 kmh, ali resnično goniš zraven? Ali prej bremzaš?Gonim, sicer ne bi šlo 70. Si se kdaj spuščal z Rakitne? Ali pa z Lučin v Vrzdenec?
Tudi jaz mam sicer gravel z 2x.
vires in numeris
Invictus ::
Singla spredaj je dobra ker ti ketna v praksi nikoli ne pade dol, ker ima wide-narow zobnike to je must have za vsak resen MTB kolo, na svojem enduro kolesu do pred kratkim sploh nisem vedel kaj sklopka za zadnji menajlnik, ni bilo potrebe.
Komu je že padla dol na zadnjem kronometru na TdF?
Je bil posnet, ko si je popravljal verigo...
Ja, sam ko se pelješ po takem klancu dol 60-70 kmh, ali resnično goniš zraven? Ali prej bremzaš?
Tudi jaz mam sicer gravel z 2x.
Jap, se še kar goni do naslednjega ovinka .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
issak ::
Jaz bi tudi pri grevlu hotel imeti 2x. Tudi pri grevlu greš dostikrat po asfaltu, in tam pri spustih z šalo presežeš 50 ali 60km/h. Npr. z Rakitne dol se pelješ kilometre in kilometre s 60-70km/h. Pri tem je pa že razmerje 50/11 skoraj premalo. Tu ni kaj za praskat s single 40T spredaj.
Zato se mi zdi za cestaka 34-50 spredaj in 11-34 zadaj idealka. Za manj kondicije pa GRX grupa, kjer je spredaj 30-46, da se lažje rine v makadam klance.
Trenutno pa imam na trekingu še kar triplo 26/36/48, zadaj pa 11-32, kar je še bolj zmaga. Nori obseg, hkrati pa kadenco izbiram na 1 ali 2 zoba natančno.
70kmh niti nočem it :D za 60 je pa gravitacija dovolj, ko zmanjka prestav se na spustu pač malo spočijem. Iz Rakitne grem pa ponavadi po makadamu proti Borovnici ali Jezeru, kjer je že 40kmh kar nevarno, tako da imam tudi dovolj prestav.
Prej sem imel 30-46 in zadaj 11-34, ampak dejsnko redko uporabljal 11 in 13 zobnike za hitrost. Kadenca pa malo trpi na 1x, res je. Oboje mi je ok, ampak triple pa res ne bi mel, ker je skos neko šaltanje spredaj, ali pa zadaj rošklja, imam en mtb s triplo in je groza. Ne rabim kadence na en zob, še posebej ne offroad.
Seveda vsak ima bicikel za malo drugačne potrebe, jaz sem se zavedal da bom izgubil malo končne hitrosti in mi je ok. Naslednji gravel bike bo mogoče spet 2x, kaj pa vem. Zdaj z 12 prestavami je še malo več varjant, na primer 42T spredaj, 10-50 zadaj, dobiš veliko razmerje, ampak na račun kadence.
Desktop: i7-12700F | 7900XTX | Asrock H670M-ITX/ax | 32 GB RAM | Dell G3223Q
Server: G4560 | 16GB RAM | 3x4TB
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD660S2
Server: G4560 | 16GB RAM | 3x4TB
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD660S2
energetik ::
Kako dela tripla ali dupla in sprednji menjalnik je seveda tudi odvisno do vzdrževanosti in nastavitev. Jaz imam vse novo in sam nastavljam, tako da je nulo. Nobenega ruženja, optimalni chain-line.
vires in numeris
buttcrack ::
Pravni teksti so bolj podobni psevdo-kodi (termin iz računalništva) kot leposlovju. Preden jih lahko interpretiraš, se jih moraš naučiti brati, ker se pač razlikuje od branja za bralno značko v osnovni šoli. Besedilo, ki ga citiraš (gre za Pravilnik o kolesarskih površinah na podlagi ZCes-1/2), omenja dva tipa vozil, algebra, iz katere bi izhajal izraz "kolo, katerega konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h" pa ne obstaja. Kako točno si sploh predstavljaš tovarniško blokado na kolesu, ki ti hitrost omejuje na 25 km/h?
Afaik po kolesarski ne smeš hitreje od 25, zato po cesti kot moped s 35+
Afayk, veš narobe.
5. člen
(kolesarska steza)
(1) Kolesarska steza je del cestišča, ki ni v isti ravnini kot vozišče ali je od njega ločena kako drugače. Namenjena je prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.
očitno veš več kot v "knjigah" piše...
Kdor ima ščepec soli v glavi, ve kaj je avtor teksta želel s tem povedati, kdor ne, gre pa v avtodomu med vožnjo kuhat kavo (ko je šofer).
markosus ::
Pozdravljeni.
Rabim nasvet glede kolesa.
Sem star 50+ letos,imel sem artroskopijo obeh kolen,namreč v familiji imamo to nekako dedno,mehak hrustanec ki se prehitro obrablja.
Trenutno hodim še na fizioterapije,rabil bi pa kolo.
Namreč lahko kolesarim po ravnem,navzdol,v klanec pa samo 3% vzpona.
Iščem kolo ki ima najlažje prestave:Vožnja bi bila največ po asfaltu,mogoče malenkost kakšen utrjen makadam.
Nisem čisto prepričan ali je to gorski ali treking bicikel.
Se pravi kolo z najmanj upora tudi v samo prvi brzini.
Hvala za odgovor.
Rabim nasvet glede kolesa.
Sem star 50+ letos,imel sem artroskopijo obeh kolen,namreč v familiji imamo to nekako dedno,mehak hrustanec ki se prehitro obrablja.
Trenutno hodim še na fizioterapije,rabil bi pa kolo.
Namreč lahko kolesarim po ravnem,navzdol,v klanec pa samo 3% vzpona.
Iščem kolo ki ima najlažje prestave:Vožnja bi bila največ po asfaltu,mogoče malenkost kakšen utrjen makadam.
Nisem čisto prepričan ali je to gorski ali treking bicikel.
Se pravi kolo z najmanj upora tudi v samo prvi brzini.
Hvala za odgovor.
Kalibri ::
Najlažje ima električno kolo. Potem naslednje je katarokoli kolo s 34 zobniki spredaj, lahko verjetno tudi manj in npr. 52 zadaj. Vrtiš na mestu.
T440 ::
Pozdravljeni.
Rabim nasvet glede kolesa.
Sem star 50+ letos,imel sem artroskopijo obeh kolen,namreč v familiji imamo to nekako dedno,mehak hrustanec ki se prehitro obrablja.
Trenutno hodim še na fizioterapije,rabil bi pa kolo.
Namreč lahko kolesarim po ravnem,navzdol,v klanec pa samo 3% vzpona.
Iščem kolo ki ima najlažje prestave:Vožnja bi bila največ po asfaltu,mogoče malenkost kakšen utrjen makadam.
Nisem čisto prepričan ali je to gorski ali treking bicikel.
Se pravi kolo z najmanj upora tudi v samo prvi brzini.
Hvala za odgovor.
Treking bicikel.
Namontirat relativno neagresivne plašče. Obvezno hardtail (brez vzmetenja zadaj).
GupeM ::
Kaj to imaš doživljenjsko takšno omejitev? Ker v nasprotnem primeru je škoda denarja. Si je bolje sposoditi primerno sobno kolo za ta mesec, dva, tri, pa potem na normalno kolo.
Sicer pa gorsko ali treking kolo ki ima spredaj čim manjši, zadaj pa čim večji verižnik.
Sem pa mnenja, da tudi "brcanje v prazno" pri nizkih prestavnih razmerjih na ravnini ni najbolj dobro za poškodovana/operirana kolena. Malo upora vseeno mora bit.
Včasih koga gledam kako v prazno brca, da kar poskakuje po sedežu, namesto da bi prestavil v višjo prestavo. Predvsem otroci to radi počnejo, preden zares dojamejo kako prestave delajo :D
Sicer pa gorsko ali treking kolo ki ima spredaj čim manjši, zadaj pa čim večji verižnik.
Sem pa mnenja, da tudi "brcanje v prazno" pri nizkih prestavnih razmerjih na ravnini ni najbolj dobro za poškodovana/operirana kolena. Malo upora vseeno mora bit.
Včasih koga gledam kako v prazno brca, da kar poskakuje po sedežu, namesto da bi prestavil v višjo prestavo. Predvsem otroci to radi počnejo, preden zares dojamejo kako prestave delajo :D
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GupeM ()
markosus ::
Sicer trenutno sem na sobnem kolesu,bi pa z drugim tednom počasi prešel na pravo kolo.Mislim ne bi rad brcal v prazno ampak zmerna obremenitev.
Ja omejitev bo verjetno doživljenjska,saj hrustanec baje se ne obnavlja.
Ja omejitev bo verjetno doživljenjska,saj hrustanec baje se ne obnavlja.
MTB4life ::
stara mama je izjavil:
Tripla je marketinški nateg - več prestav - boljše.
A zato so lahko tako dolga leta uspešno nategovali kupce koles?
Ne vem, na mojem starem je vse od hrčkanja v nepredstavljiv klanec do ravninskih šprintov.
Tak obseg na siglu spredaj lahko le sanjam, in imam tudi tega.
Bolj se mi zdi da so ti singli posledica e-bajkov.
Enake komponente za vse.
Duple in triple so za MTB samo še za v muzej in so bili že v uporabi preden so postali ebajki ''IN''. Najbolj mi gre na smeh, ko je govora o rangu prestav. Povprečna tripla je imela range prestav okoli 480-500%. 1x12 sistem z največ ranga, kateri je meni poznan je 578% - 52 največji verižnik in najmanjši verižnik 9 zob. Vsak malo bolje opremljen trail ali enduro bajk ima zadnjo kaseto z 9/11 - 51 zob, kar pomeni 464-566% range, kar je nekje približek triple, s tem da se prestave ne prekrivajo.
Tako da res ne vem kaj je razlog za opevanje predpotopnih drivetrainov? Počasnejši so, veriga pada stalno na trailih, več premikajočih kosov, edino ne moreš se pohvalit v oštariji da imaš 27 prestav (ljudem, kateri so se rodili v YU).
energetik ::
Si prebral, kaj smo pisali? O cestakih in grevlih.
Ja seveda, za 9-51 zob moraš kar globoko seči v denarnico, povprečje je bolj nekje na 11-51 kasetah. Da ne omenjam obupnega chain-line in obrabe kasete in ketne...
In tudi obseg na tripli si sfalil. Na mojem vintage MTB-ju imam spredaj triplo od 22-44T, zadaj pa 11-34T kaseto. Obseg 618%. In ga tudi celotnega redno uporabljam, ker se z MTB tudi pripeljem na/iz ture, kar pomeni tudi kakšne zelo hitre asfalt spuste, hkrati pa lezem tudi v zelo strme in grde klance.
Ja seveda, za 9-51 zob moraš kar globoko seči v denarnico, povprečje je bolj nekje na 11-51 kasetah. Da ne omenjam obupnega chain-line in obrabe kasete in ketne...
In tudi obseg na tripli si sfalil. Na mojem vintage MTB-ju imam spredaj triplo od 22-44T, zadaj pa 11-34T kaseto. Obseg 618%. In ga tudi celotnega redno uporabljam, ker se z MTB tudi pripeljem na/iz ture, kar pomeni tudi kakšne zelo hitre asfalt spuste, hkrati pa lezem tudi v zelo strme in grde klance.
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
joez7 ::
Si prebral, kaj smo pisali? O cestakih in grevlih.
Ja seveda, za 9-51 zob moraš kar globoko seči v denarnico, povprečje je bolj nekje na 11-51 kasetah. Da ne omenjam obupnega chain-line in obrabe kasete in ketne...
In tudi obseg na tripli si sfalil. Na mojem vintage MTB-ju imam spredaj triplo od 22-44T, zadaj pa 11-34T kaseto. Obseg 618%. In ga tudi celotnega redno uporabljam, ker se z MTB tudi pripeljem na/iz ture, kar pomeni tudi kakšne zelo hitre asfalt spuste, hkrati pa lezem tudi v zelo strme in grde klance.
Na žalost je 9z zadaj malo neuporaben, generira vibracije. Sam sem končal na kaseti 12-36.
12-13-15-... zamenjal 11z in 13z z drugima - da sem dobil meni idealno, 11-13 mi je bil prevelik preskok.
Včasih (mlajši) sem oboževal 12-27(DA) kaseto, potem 11-32XT, vmes sem probal 11-42.
Vsak si mora najti kaj mu paše. Spredaj pa sem na 30Z.