Forum » Šport » Katero kolo
Katero kolo
Okapi ::
Relanium ::
tinx ::
Se mi zdi, da so tule eni tudi zelo pametni, čeprav v življenju še niso vozili e-bicikla.
Niti ga ne bi vozil.
Rajš 1 uro švicam ko konj na kolesu kot pa da gonim pa se mislim kak frajer sem ko se pelem 25 na uro pa sploh zašvicam ne.
Taki kot si ti so enostavno nastrojeni proti e-kolesu, brez kakršnega koli pametnega argumenta. Z e-kolesom se lahko veliko bolj prešvicaš kot s tvojim na gonjenje. Ne vem zakaj tako prepričanje, da pri e-kolesu ni matranja. Še več ga je, če tako želimo. Sam si vklopim pomoč le ko jo res potrebujem in to je ponavadi v kak klanec. Marsikaterega hribčka z navadnim kolesom nebi videl. Tako si pa brez slabe vesti vklopim pomoč koliko je pač potrebujem za dosego cilja.
Sploh pa ne vem kakšne probleme imate, če se folk vozi z e-kolesom v službo. Rajše pridete prešvicani v službo, kot da bi požrli svoj ponos in se pripeljali z e-kolesom sveži na šiht :). Pa razumi če lahko.
nokken ::
Taki kot si ti so enostavno nastrojeni proti e-kolesu, brez kakršnega koli pametnega argumenta. Z e-kolesom se lahko veliko bolj prešvicaš kot s tvojim na gonjenje. Ne vem zakaj tako prepričanje, da pri e-kolesu ni matranja. Še več ga je, če tako želimo. Sam si vklopim pomoč le ko jo res potrebujem in to je ponavadi v kak klanec. Marsikaterega hribčka z navadnim kolesom nebi videl. Tako si pa brez slabe vesti vklopim pomoč koliko je pač potrebujem za dosego cilja.
Sploh pa ne vem kakšne probleme imate, če se folk vozi z e-kolesom v službo. Rajše pridete prešvicani v službo, kot da bi požrli svoj ponos in se pripeljali z e-kolesom sveži na šiht :). Pa razumi če lahko.
Zato ker ga preprosto ni. To lahko prep[ricujes sam sebe da se matras ampak dejstvo je, da se pac ne. In ce bi se zelel matrati in presvicati, potem ne potrebujes 500+W motorja pod ritjo ampak zgolj svoje noge. Pa se par stevilk o "matranju", da bo malo bolj v kontekstu.... Po Stravi je rekord iz Kranjske Gore na Vrsic slabih 30min, za kar je bila povprecna moc 396W. Moj "rekord" je precej slabsi (skoraj 15min slabsi) in se z mtb za povrhu povprecna moc pa je bila 260W. Najbolj osnoven moped ima 500W motor... skoraj se enkrat toliko kot sem imel moci jaz med mojim vzponom, pa ceprav je cas v primerjavi z najboljsim na stravi precej bogi, je vseeno se vedno precej nad povprecnim moped fahrerjem (ali pa kolesarjem). No zakljucek koliko se matras s taksnim motorjem je potem precej jasen.... nic!
In ja, sem ze poskusil ebike... v klanec kjer ponavadi kar grizem in svicam sem bil skoraj se enkrat hitrejsi v sandalih in trenerki brez da bi mi sploh toplo postalo. S tem da je slo v kvazi eco mode in za povrhu na enem Scottovem mopedu, ki je kao za "kolesarjjenje" (precej podpovprecno mocan motor s precej manj navora kot vecina ostalih). Tako da ja vem koliko se "matras".
Sicer mi je vseeno s cim se prevazas samo ne prepricuj ostalih da kolesaris, ker pac ne. Motorji pac niso kolesa.
PS: Za commute nimam nic proti mopedom. Cisto legitimno prevozno sredstvo, enako kot motor na bencin ali pa avto.
J.McLane ::
Da izjaviš da se na e-bike lahk oše več matraš kot na navadnem je pa res smešno. A morda zaradi psihe? Da imaš motivacijo ker si ful hiter in pri tem uživaš z gonjenjem? No nekateri ne potrebujemo take motivacije, gremo zato da nekaj naredimo zase, kako že pravijo, cilj ni cilj, cilj je pot.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
stara mama ::
Z e-kolesom se lahko veliko bolj prešvicaš kot s tvojim na gonjenje. Ne vem zakaj tako prepričanje, da pri e-kolesu ni matranja. Še več ga je, če tako želimo.
Glih tule je hec :)
Če tako želimo... večina razumnih ljudi je normalno naravnana da se trudi do neke točke (psihično v glavi). Potem pa tega več ne želi.
Če sam sebi odvzameš možnost potuhe, si šele začel intenzivno telovadit.
Drugač pa nič proti e-biciklom (enga mam sam). Ampak strogo ločujem:
- rekreacija (XC in enduro)
- prevoz (e-bicikl, ta je dejansko zelo mal uporabljen)
Prevoz NI hkrati trening in ga kot tak ne moreš jemat.
Je pa boljše kot v avtu sedet, ampak od tega ne boš postal športnik.
Pravi športnik da od sebe več kot 100%
Ekologija™ in Trajnost™
Sparkxl ::
Gonim mtb 20 let, zadnje leto elektro. In res je, na klasičnem ebajku ni toerije da švicneš, razen če imaš 150kg. Sem jih sprobal nekaj. Zato sem se odločil za eno izmed najbolj švoh verzij na trgu... specialized levo sl. Ima samo 36nm in 240w.
In tudi s tem opazno manj trpiš. Imam fetiš na brutalne klance, kjer sem prej imel puls 180 in več, imam zdaj 160. In meni je super tako. S tem peciklom pridem precej dlje kot klasičnim in to je bil tudi cilj.
Ampak zaradi miniaturne baterije (360wh), mi ta motor samo čisto malo pomaga. Ker na turbo ne naredim niti 30km
In tudi s tem opazno manj trpiš. Imam fetiš na brutalne klance, kjer sem prej imel puls 180 in več, imam zdaj 160. In meni je super tako. S tem peciklom pridem precej dlje kot klasičnim in to je bil tudi cilj.
Ampak zaradi miniaturne baterije (360wh), mi ta motor samo čisto malo pomaga. Ker na turbo ne naredim niti 30km
MTB4life ::
Malo ozko se vse skupaj gleda glede e-koles.
Samo da prvo objasnem - nimam nobenega e-bajka v lasti, vse je popolnoma analogno (2x MTB, 1x gravel, 1x cesta - stara CrMo okvir). Ženi sem predelal MTB na motor, zato ker kadar greva skupaj na turo je najina kondicijska pripravljenost tako različna, da vedno nekdo trpi - če greva njen tempo trpim jaz, ker sem stalno hladen, če pa moj tempo, pa žena zdrži samo par km.
Gremo drugi primer, zakaj skozi moje oči lahko na e kolesu narediš več, kot na navadnem. Vzemimo nekoga, kateri je direktno iz kavča presedlal na kolo.
Njegova kondicijska pripravljenost je verjetno 75W/h, kar iskreno ni nekaj, kar bi lahko plezal po nekih klancih in te mine zelo hitro in kolo pristane v kleti.
Ista oseba vzame ebajk, še vedno goni s svojmi 75W na uro, vendar ima pod ritjo še dodatno 250W, kar pomeni, da z 325W lahko preplezaš marsikaj in tako postane kolesarjenje bolj zanimivo, ker enakim effortom vadbe trajajo več časa.
Še en primer - vem za kar nekaj ex pro kolesarjev, kadar grejo v dolomite in rentajo e-MTB. Sprva sem se malo začudil in ga vprašal zakaj ebajk, je rekel, če bi šel z navadnim bi na dan videl 1 prelaz in to je to. Vzamem ebajk in dosežem tri prelaze v dnevu.
In verjamem, da lahko oseba na ebajku naredi več, kot če primerjaš na navadnem izključno zato, ker bo več doživela na kolesu in bo bolj stimulirana.
Recimo jaz sem potreboval dobro leto, da sem prišel na neko fitness raven, za katero lahko rečem, da sem toliko pripravljen, da si lahko privoščim lahko daljše ture. In ni bilo lahko - računaj, da sem bil na kolesu tudi po 20+ ur na teden. Koliko ljudi si lahko privošči 20+ ur na teden kolesa? Z ebajkom lahko takšno turo odbrcaš skoraj iz danes na jutri iz kavča.
Na začetku sem bil tudi sam proti e kolesom, nato sem ugotovil, da ni problem ekolo ampak nekateri uporabniki, ker se ne znajo obnašati v naravi, ampak to imaš na vsakem koraku ekstreme - avtomobili, motoristi, pešči,...
Samo da prvo objasnem - nimam nobenega e-bajka v lasti, vse je popolnoma analogno (2x MTB, 1x gravel, 1x cesta - stara CrMo okvir). Ženi sem predelal MTB na motor, zato ker kadar greva skupaj na turo je najina kondicijska pripravljenost tako različna, da vedno nekdo trpi - če greva njen tempo trpim jaz, ker sem stalno hladen, če pa moj tempo, pa žena zdrži samo par km.
Gremo drugi primer, zakaj skozi moje oči lahko na e kolesu narediš več, kot na navadnem. Vzemimo nekoga, kateri je direktno iz kavča presedlal na kolo.
Njegova kondicijska pripravljenost je verjetno 75W/h, kar iskreno ni nekaj, kar bi lahko plezal po nekih klancih in te mine zelo hitro in kolo pristane v kleti.
Ista oseba vzame ebajk, še vedno goni s svojmi 75W na uro, vendar ima pod ritjo še dodatno 250W, kar pomeni, da z 325W lahko preplezaš marsikaj in tako postane kolesarjenje bolj zanimivo, ker enakim effortom vadbe trajajo več časa.
Še en primer - vem za kar nekaj ex pro kolesarjev, kadar grejo v dolomite in rentajo e-MTB. Sprva sem se malo začudil in ga vprašal zakaj ebajk, je rekel, če bi šel z navadnim bi na dan videl 1 prelaz in to je to. Vzamem ebajk in dosežem tri prelaze v dnevu.
In verjamem, da lahko oseba na ebajku naredi več, kot če primerjaš na navadnem izključno zato, ker bo več doživela na kolesu in bo bolj stimulirana.
Recimo jaz sem potreboval dobro leto, da sem prišel na neko fitness raven, za katero lahko rečem, da sem toliko pripravljen, da si lahko privoščim lahko daljše ture. In ni bilo lahko - računaj, da sem bil na kolesu tudi po 20+ ur na teden. Koliko ljudi si lahko privošči 20+ ur na teden kolesa? Z ebajkom lahko takšno turo odbrcaš skoraj iz danes na jutri iz kavča.
Na začetku sem bil tudi sam proti e kolesom, nato sem ugotovil, da ni problem ekolo ampak nekateri uporabniki, ker se ne znajo obnašati v naravi, ampak to imaš na vsakem koraku ekstreme - avtomobili, motoristi, pešči,...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MTB4life ()
Okapi ::
Da izjaviš da se na e-bike lahk oše več matraš kot na navadnem je pa res smešno.
Popolnoma res je, da se lahko z e-kolesom bolj utrudiš. Izklopiš motor in ker je bicikel 10 kil težji, porabiš precej več svoje energije, kot če greš z navadnim kolesom. Če ti je cilj nabiranje kondicije, je e-kolo boljše od navadnega.
Potem pa imaš še klance, ki jih z navadnim kolesom preprosto ne zvoziš. Ne morejo vsi pol ure gonit z 250+ vati. No, v tem primeru pa vklopiš motor in prideš z e-kolesom tja, kamor z navadnim ne moreš.
Kdor ni dovolj pameten, da bo to razumel, pač ne bo razumel.
tinx ::
Vi ste vsi neki super profiči na kolesu in itak, da za vas e-kolo ne pride v poštev. Da se pa na e-kolesu ne moreš namatrati pa samo vi pravite. Ne vem kakšna e-kolesa ste vozili. Moj ima od 0 pomoči pa do 5 stopnje. Obnašate se kot, da moraš imeti cel čas vklopljeno pomoč. Za take stvari so mopedi. Večino časa se vozim brez pomoči. Ko rabim pomoč si jo vklopim (v hrib) ampak praktično nikoli preko 3 stopnje. Švicam pa glih tako pa tudi noge močno trpijo. Pridem pa tudi kam kamor zaradi svoje pripravljenosti z navadnim kolesom nebi prišel. Sem pa povsem rekretiven oziroma občasen kolesar. Kolo vozim že 40 let. Nikoli nisem redno kolesaril. Tu pa tam kaka krajša turca. Zanimivo mi je tam do ene ure na kolesu. Grem na kak hribček... včasih po gozdu, makedamu... Da bi se po cesti gonu ure in ure bi prej umrl od dolgčasa.
tinx ::
MTB4life, lepo si tole napisal. Sploh ker si kolesar in nas razumeš :)
Okapi, vse si povedal. Bravo.
Okapi, vse si povedal. Bravo.
nokken ::
Ja in seveda zena na mopedu brez problema odpelje tudi vse klance dol kjer gres... riiiight. Pac ko gres z zeno prilagodis turo in hitrost. Glede dolzine in klancev... ja normalno nek kavc potato pac ne bo prvi dan gonil v klance... enako kot ne bo odtekel maratona. Pa zato ne pomeni, da je voznja z avtobusom dovolj dober nadomestek rekreacije, ker prides dlje kot bi prisel prvi dan ko bi zacel teci. Pac ponovno... prilagodis turo in za zacetek gres bolj po ravnem in malo krajse. Ne vem od kje ideje, da mora prva voznja na kolesu biti 4x na Vrsic. Pac gres po ravnini Sorskega polja recimo ne pa na Krvavec.
Tisti tvoji "profiji" bi pa namesto 3 videli 7 prelazov, ce bi vzeli pravi motor ali avto... rezultat bi bil se boljsi.
Tisti tvoji "profiji" bi pa namesto 3 videli 7 prelazov, ce bi vzeli pravi motor ali avto... rezultat bi bil se boljsi.
Gregor P ::
Če imaš kakšen registriran S-pedelec, ki gre lahko tudi 45 km/h (obstajajo seveda tudi "odklenjene" različice e-koles na meji legalnosti glede na pravila v državi) lahko celo na hitro vmes dosežeš različne konce ki jih sicer ne bi.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
J.McLane ::
Da izjaviš da se na e-bike lahk oše več matraš kot na navadnem je pa res smešno.
Popolnoma res je, da se lahko z e-kolesom bolj utrudiš. Izklopiš motor in ker je bicikel 10 kil težji, porabiš precej več svoje energije, kot če greš z navadnim kolesom. Če ti je cilj nabiranje kondicije, je e-kolo boljše od navadnega.
Potem pa imaš še klance, ki jih z navadnim kolesom preprosto ne zvoziš. Ne morejo vsi pol ure gonit z 250+ vati. No, v tem primeru pa vklopiš motor in prideš z e-kolesom tja, kamor z navadnim ne moreš.
Kdor ni dovolj pameten, da bo to razumel, pač ne bo razumel.
Falil si mojo poanto, oz. si pobrisal moj drugi stavek. Vse je v psihi, to da ti fizično obračaš pedala ne more biti težje na e-bike. Če si nekdo ki ne more obračat več kot 70W pač greš po ravnini ali imaš temu ustrezne prestave za v zmeren klanec. Še enkrat problem je v psihi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Groot ::
Ja in seveda zena na mopedu brez problema odpelje tudi vse klance dol kjer gres... riiiight. Pac ko gres z zeno prilagodis turo in hitrost. Glede dolzine in klancev... ja normalno nek kavc potato pac ne bo prvi dan gonil v klance... enako kot ne bo odtekel maratona. Pa zato ne pomeni, da je voznja z avtobusom dovolj dober nadomestek rekreacije, ker prides dlje kot bi prisel prvi dan ko bi zacel teci. Pac ponovno... prilagodis turo in za zacetek gres bolj po ravnem in malo krajse. Ne vem od kje ideje, da mora prva voznja na kolesu biti 4x na Vrsic. Pac gres po ravnini Sorskega polja recimo ne pa na Krvavec.
Tisti tvoji "profiji" bi pa namesto 3 videli 7 prelazov, ce bi vzeli pravi motor ali avto... rezultat bi bil se boljsi.
In zakaj bi se moral 1 leto truditi z nekimi bednimi turami po ravnem in skrbeti za stopnjevanje itd., če greš pa vseeno lahko že prej kaj lepega pogledati?
Je zelo očitno da glavna težava e-kolesa so dejansko egoti tistih, ki jih nimajo. Če so se prej lahko v gostilni hvalili da zmorejo sfurati določen klanec, danes to odpade saj lahko tja pride tudi povprečen Janez. Kolesaratvo je tako ali tako po neki logiki en bolj egocentričnih športov za rekreativce.
Okapi ::
Da izjaviš da se na e-bike lahk oše več matraš kot na navadnem je pa res smešno.
Popolnoma res je, da se lahko z e-kolesom bolj utrudiš. Izklopiš motor in ker je bicikel 10 kil težji, porabiš precej več svoje energije, kot če greš z navadnim kolesom. Če ti je cilj nabiranje kondicije, je e-kolo boljše od navadnega.
Potem pa imaš še klance, ki jih z navadnim kolesom preprosto ne zvoziš. Ne morejo vsi pol ure gonit z 250+ vati. No, v tem primeru pa vklopiš motor in prideš z e-kolesom tja, kamor z navadnim ne moreš.
Kdor ni dovolj pameten, da bo to razumel, pač ne bo razumel.
Falil si mojo poanto, oz. si pobrisal moj drugi stavek. Vse je v psihi, to da ti fizično obračaš pedala ne more biti težje na e-bike. Če si nekdo ki ne more obračat več kot 70W pač greš po ravnini ali imaš temu ustrezne prestave za v zmeren klanec. Še enkrat problem je v psihi.
Kdor ni dovolj pameten, da bo to razumel, pač ne bo razumel.
Invictus ::
Da izjaviš da se na e-bike lahk oše več matraš kot na navadnem je pa res smešno. A morda zaradi psihe? Da imaš motivacijo ker si ful hiter in pri tem uživaš z gonjenjem? No nekateri ne potrebujemo take motivacije, gremo zato da nekaj naredimo zase, kako že pravijo, cilj ni cilj, cilj je pot.
Seveda se več matrajo, saj je kolo težje, e-kolesarji pa brez moči in kondicije...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
mikhaair ::
Tudi to, da prides kamor sicer ne bi, je lahko problem. So ze bile nesreče, ko se se zapeljali 'previsoko' v 'pregrd' makadam. Precenjevanje lastnih sposobnosti.
Problem je tudi v podajanju moči. Da čim zavrtiš pedala, dobiš max moč. In to zna v kakšni tricky poziciji privesti do težav. Torej pogoj je da imaš max moč, ne poznaš kolesa, tehnike (rentanje) in kočljiva situacija. Verjamem pa, ker ne poznam ekoles, da sedaj sodobni primerki moč podajajo bolj zvezno?
Problem je tudi v podajanju moči. Da čim zavrtiš pedala, dobiš max moč. In to zna v kakšni tricky poziciji privesti do težav. Torej pogoj je da imaš max moč, ne poznaš kolesa, tehnike (rentanje) in kočljiva situacija. Verjamem pa, ker ne poznam ekoles, da sedaj sodobni primerki moč podajajo bolj zvezno?
aerof ::
Da izjaviš da se na e-bike lahk oše več matraš kot na navadnem je pa res smešno.
Popolnoma res je, da se lahko z e-kolesom bolj utrudiš. Izklopiš motor in ker je bicikel 10 kil težji, porabiš precej več svoje energije, kot če greš z navadnim kolesom. Če ti je cilj nabiranje kondicije, je e-kolo boljše od navadnega.
Potem pa imaš še klance, ki jih z navadnim kolesom preprosto ne zvoziš. Ne morejo vsi pol ure gonit z 250+ vati. No, v tem primeru pa vklopiš motor in prideš z e-kolesom tja, kamor z navadnim ne moreš.
Kdor ni dovolj pameten, da bo to razumel, pač ne bo razumel.
Začetna teza je bila, da se lahko na e-kolesu bolj matraš, kot na navadnem, kar je možno le v tvojem mazohističnem primeru :). To je podobno, kot če bi se vsedel na super lahek bajk, si naložil 20kg uteži in gremo. Kdo tako trenira? Nihče.
Nič nimam proti e-biciklom, poznam kar nekaj dobrih kolesarjev, ki ga imajo in zato imajo svoje razloge. Ponavadi je glavni, da v istem času prevozijo več, kar je spet bolj psihološki dejavnik, kot je že zgoraj nekdo omenil.
Glede te postopnosti, ki je potrebna za klasičen bajk, pa jaz mislim, da je bila koristna. V tem času si je kolesar pridobil določene spretnosti, ki jih potrebuje. Recimo dobri kolesarji za vzpone so bili praviloma dobri tudi navzdol, saj so pač veliko trenirali po hribih in so se morali tudi spuščati. Zdaj pa na zelo zajeb* klancih srečaš kolesarje, ki tudi slučajno niso dorasli položaju v katerem so se znašli.
nokken ::
In zakaj bi se moral 1 leto truditi z nekimi bednimi turami po ravnem in skrbeti za stopnjevanje itd., če greš pa vseeno lahko že prej kaj lepega pogledati?
Vzames avto, motor, zicnico whatever ce se ti ne da potruditi za to da nekaj lepega vidis. Samo v tem primeru potem ne mores reci da si kolesaril, ko se vecina hvali ko s 500W motorjem pod ritjo pribrenci gor. Rezultat je v obeh primerih namrec enak. Eno motorno vozilo ali drugo. Point rekreacije in kolesarjenja je pa vseeno drugje.
Je zelo očitno da glavna težava e-kolesa so dejansko egoti tistih, ki jih nimajo. Če so se prej lahko v gostilni hvalili da zmorejo sfurati določen klanec, danes to odpade saj lahko tja pride tudi povprečen Janez. Kolesaratvo je tako ali tako po neki logiki en bolj egocentričnih športov za rekreativce.
Ne ni problem, da se ne morem hvaliti v gostilni, ker to se ze do sedaj nisem. Problem je, da je zunaj na kolesarskih stezah in trailih malo morje zavaljenih lenuhov, ki se na teh poteh ne znajo obnasati, niti nimajo namena nauciti se tega. In potem je rezultat tak kot je... namesto vec odprtih poti je vedno vec zaprtih.
Miki N ::
Tudi to, da prides kamor sicer ne bi, je lahko problem. So ze bile nesreče, ko se se zapeljali 'previsoko' v 'pregrd' makadam. Precenjevanje lastnih sposobnosti.
Problem je tudi v podajanju moči.
Kaj pa to, da so to že dosti težke krave včasih? Čeprav... kot nas je učil jype včasih: razkantati se da z vsem in povsod.
T440 ::
Kaj je boljšega kot na ozki kolesarski stezi starejši par v Jumbo Visma dresih izpred dveh sezon, ki vštric vozi električna kitajska kolesa?
Gregor P ::
Uuu smo že pri letniku/sezoni opreme. Seveda ne moreš in ne smeš imeti nič lanskoletnega!
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
GupeM ::
Gonim mtb 20 let, zadnje leto elektro. In res je, na klasičnem ebajku ni toerije da švicneš, razen če imaš 150kg. Sem jih sprobal nekaj. Zato sem se odločil za eno izmed najbolj švoh verzij na trgu... specialized levo sl. Ima samo 36nm in 240w.
In tudi s tem opazno manj trpiš. Imam fetiš na brutalne klance, kjer sem prej imel puls 180 in več, imam zdaj 160. In meni je super tako. S tem peciklom pridem precej dlje kot klasičnim in to je bil tudi cilj.
Ampak zaradi miniaturne baterije (360wh), mi ta motor samo čisto malo pomaga. Ker na turbo ne naredim niti 30km
Zdaj ne vem, ali je bila druga poved sarkazem ali neumnost, ampak nekako ne gre skupaj s pulzom. Pri 160 pulzu lahko še kako zašvicaš. Še posebej danes in v naslednjih dneh, ko bomo švicali že med ležanjem v senci.
Okapi ::
To je podobno, kot če bi se vsedel na super lahek bajk, si naložil 20kg uteži in gremo. Kdo tako trenira? Nihče.
Ti očitno nimaš pojma, kako se trenira. Velikokrat se uporablja dodatne uteži pri treningu. Na kolesu je to sicer v glavnem odveč, ker imaš prestave in je bolj preprosto uporabit težjo prestavo. Ampak princip je v vsakem primeru enak - treniraš z dodatno težo, da si na tekmi z manjšo težo hitrejši, oziroma da v krajšem času dobiš več kondicije ali mišic.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
GupeM ::
Vzames avto, motor, zicnico whatever ce se ti ne da potruditi za to da nekaj lepega vidis. Samo v tem primeru potem ne mores reci da si kolesaril, ko se vecina hvali ko s 500W motorjem pod ritjo pribrenci gor. Rezultat je v obeh primerih namrec enak. Eno motorno vozilo ali drugo. Point rekreacije in kolesarjenja je pa vseeno drugje.
Ne. Saj ni treba, da se čisto nič ne potrudiš. V avtu se na Vršič pripelješ s pulzom 70, mogoče 85, če te ravno razjezi nekdo na e-bajku, medtem ko furaš serpentine.
Z navadnim kolesom prideš na vrh s pulzom 170+. Z električnim boš imel pa najmanj 120, pa raje še kakšnih 10 ali 20 več. Kar je mnogo bolje kot 75.
Se sicer strinjam, ne moreš se hvalit (no, ni lepo da se), da si v 35 minutah prigonil na Vršič. Oziroma da si sploh prigonil, ne glede na čas.
Ne moreš (no, ni lepo da mu) pa mu niti ti rečt, da se ni rekreiral.
Disclaimer: Nimam e-bika, zankrat ga niti nimam plana kupit. Sem ga pa nekajkrat sprobal in je v določenih primerih dobra alternativa navadnemu bajku ali avtomobilu. Nisi povsem mirujoč kot v avtomobilu, se pa tudi ne zmatraš toliko kot na navadnem biciklu. No, lahko se tudi toliko zmatraš, si pa v tem primeru precej, precej hitrejši.
joez7 ::
stara mama je izjavil:
Z e-kolesom se lahko veliko bolj prešvicaš kot s tvojim na gonjenje. Ne vem zakaj tako prepričanje, da pri e-kolesu ni matranja. Še več ga je, če tako želimo.
Glih tule je hec :)
Če tako želimo... večina razumnih ljudi je normalno naravnana da se trudi do neke točke (psihično v glavi). Potem pa tega več ne želi.
Če sam sebi odvzameš možnost potuhe, si šele začel intenzivno telovadit.
Drugač pa nič proti e-biciklom (enga mam sam). Ampak strogo ločujem:
- rekreacija (XC in enduro)
- prevoz (e-bicikl, ta je dejansko zelo mal uporabljen)
Prevoz NI hkrati trening in ga kot tak ne moreš jemat.
Je pa boljše kot v avtu sedet, ampak od tega ne boš postal športnik.
Pravi športnik da od sebe več kot 100%
No pod tole se podpišem.
Za rekreativne namene je E sama velika potuha. Mnogo voznikov E majo velik ego in nobenih skilsov, še posebej ko se začne malo zahtevnejši teren. Ne znajo pozdravit in odzdravit, so v svojem svetu.
Bi blo boljše da E ji držijo daljinec pred TVjem, delajo pač isto.
Problem je v tem da na Eju nikoli ne razviješ lastne moči v rangu 300W (sistem je naravnan na nekje 50W lastne) in je ena sama potuha. Pa sem mel priliko vozit kar nekaj Ejev. So pač E motorji in bi se morali temu primerno registrirat. NA MTBju je pa problem prestavna razmerja glede na kondicijo. Za moč nekje 300W pač rabiš razmerja od 0.8 do 2.9 (za 27.5") Tu je problem sprednja šajba in ne zadnja kaseta.
Me prav zanima koliko teh novodobnih Ejev bo voznih čez 10 let. Kdo in za kakšno ceno vam jih bodo servisirali.
Še en problem E jev je geometrija. Gonilka - 160mm (kao udobje - brez elektike pa neuporabno). Belanca - previsoka. Vse skupaj recept za padec pri klancih 20%. Zavore - poddeminzionirane. Teža - ne smeš ga dati na strešni nosilec.
rejven ::
ma js opažam, da na praktivno vseh kolesarskih poteh, kjer je naklon vsaj 2% je delež ebajkov 90%, če odštejemo pa specialkarje pa ...ne vem no, mal migat ne škodit, za vršič razumem. Problem ebajkv pa vidim predvsem v tem, da se je polno ljudi, ki so so kolo vozil nazadnje leta onega, sedaj na teh kolesih in velikrat nisi sigurn a mu bo uspel, da te ne nabaše al ne...
tinx ::
pa komu se ne da potruditi? Vsi se trudimo po svojih močeh. Ne vem zakaj imate tak problem, če kdo z e-kolesom prikolesari na kak hrib. Jaz se ne hvalim s tem. To je za moje zadovoljstvo. Če mimogrede še kaj naredim za sebe pa še tolk boljše. Je tako zelo boleče za vaš ego priznati, da je možno tudi z e-kolesom kolesariti?
Nisem še šlišal e-kolesarja, da bi tako pljuval čez vas kot vi pljuvate čez "mopediste". Malo se zamislite nad sabo. Sploh pa kdo kolesari? Večina kolesarjev je nesposobna (so leseni) za kak drug šport, potem si pa ego pumpajo z 200 km turami in podobno, ker druga kot gonit pedale tak niso sposobni.
Najhujše od vsega je pa, da imata starejša e-kolesarja 2 leti star dres JUMBO VISMA. Kako lahko kaj takega sploh oblečejo
Nisem še šlišal e-kolesarja, da bi tako pljuval čez vas kot vi pljuvate čez "mopediste". Malo se zamislite nad sabo. Sploh pa kdo kolesari? Večina kolesarjev je nesposobna (so leseni) za kak drug šport, potem si pa ego pumpajo z 200 km turami in podobno, ker druga kot gonit pedale tak niso sposobni.
Najhujše od vsega je pa, da imata starejša e-kolesarja 2 leti star dres JUMBO VISMA. Kako lahko kaj takega sploh oblečejo
aerof ::
To je podobno, kot če bi se vsedel na super lahek bajk, si naložil 20kg uteži in gremo. Kdo tako trenira? Nihče.
Ti očitno nimaš pojma, kako se trenira. Velikokrat se uporablja dodatne uteži pri treningu. Na kolesu je to sicer v glavnem odveč, ker imaš prestave in je bolj preprosto uporabit težjo prestavo. Ampak princip je v vsakem primeru enak - treniraš z dodatno težo, da si na tekmi z manjšo težo hitrejši, oziroma da v krajšem času dobiš več kondicije ali mišic.
Nekaj malega imam pojma, kako se trenira, dovolj da vem, da se kolesarstva ne trenira tako. Tako, kot vem, da nihče ne kupi e-bike, da bo težji bicikel vozil v klanec, ima zato kup cenejših alternativ
Kalibri ::
Vi ste vsi neki super profiči na kolesu in itak, da za vas e-kolo ne pride v poštev. Da se pa na e-kolesu ne moreš namatrati pa samo vi pravite. Ne vem kakšna e-kolesa ste vozili. Moj ima od 0 pomoči pa do 5 stopnje. Obnašate se kot, da moraš imeti cel čas vklopljeno pomoč. Za take stvari so mopedi. Večino časa se vozim brez pomoči. Ko rabim pomoč si jo vklopim (v hrib) ampak praktično nikoli preko 3 stopnje. Švicam pa glih tako pa tudi noge močno trpijo. Pridem pa tudi kam kamor zaradi svoje pripravljenosti z navadnim kolesom nebi prišel. Sem pa povsem rekretiven oziroma občasen kolesar. Kolo vozim že 40 let. Nikoli nisem redno kolesaril. Tu pa tam kaka krajša turca. Zanimivo mi je tam do ene ure na kolesu. Grem na kak hribček... včasih po gozdu, makedamu... Da bi se po cesti gonu ure in ure bi prej umrl od dolgčasa.
Pol si pa želi svoh, da se matras na ekolesu. Na navadnem kolesu bi rabil urgenco, če bi kakšen svoh klancem odpeljal?
Okapi ::
To je podobno, kot če bi se vsedel na super lahek bajk, si naložil 20kg uteži in gremo. Kdo tako trenira? Nihče.
Ti očitno nimaš pojma, kako se trenira. Velikokrat se uporablja dodatne uteži pri treningu. Na kolesu je to sicer v glavnem odveč, ker imaš prestave in je bolj preprosto uporabit težjo prestavo. Ampak princip je v vsakem primeru enak - treniraš z dodatno težo, da si na tekmi z manjšo težo hitrejši, oziroma da v krajšem času dobiš več kondicije ali mišic.
Nekaj malega imam pojma, kako se trenira, dovolj da vem, da se kolesarstva ne trenira tako. Tako, kot vem, da nihče ne kupi e-bike, da bo težji bicikel vozil v klanec, ima zato kup cenejših alternativ
Glej in se čudi. Profesionalci trenirajo z zračno zavoro na kolesu, ki jim omogoča, da poganjajo težje pri nižji hitrosti.
https://www.dcrainmaker.com/2017/01/air...
T440 ::
pa komu se ne da potruditi? Vsi se trudimo po svojih močeh. Ne vem zakaj imate tak problem, če kdo z e-kolesom prikolesari na kak hrib. Jaz se ne hvalim s tem. To je za moje zadovoljstvo. Če mimogrede še kaj naredim za sebe pa še tolk boljše. Je tako zelo boleče za vaš ego priznati, da je možno tudi z e-kolesom kolesariti?
Nisem še šlišal e-kolesarja, da bi tako pljuval čez vas kot vi pljuvate čez "mopediste". Malo se zamislite nad sabo. Sploh pa kdo kolesari? Večina kolesarjev je nesposobna (so leseni) za kak drug šport, potem si pa ego pumpajo z 200 km turami in podobno, ker druga kot gonit pedale tak niso sposobni.
Najhujše od vsega je pa, da imata starejša e-kolesarja 2 leti star dres JUMBO VISMA. Kako lahko kaj takega sploh oblečejo
Vidim, da si ti eden od teh z Jumbo Visma dresi in e-kolesi.
Ker si bolj počasne pameti: ne moti nas, da imaš ta dres in da voziš e-kolo (čeprav to dvoje skupaj ne gre). Moti nas, da (ker kolesarjenja dejansko ne obvladaš) se vštric majete po ozkih stezah in predstavljate objektivno nevarnost zase in tudi ostale udeležence v prometu in na stezi.
Problem e-koles je hitrost 25km/h. Bistveno prepočasi za kolesarje, ki obvladajo kolo in bistveno prehitro za starejše pare, ki nikoli niso kolesarili, po upokojitvi si pa kupijo drese in kitajska kolesa in letijo potem z bicikli v krožiščih v napačno smer po kolesarski stezi, zlezejo v klanec ne upajo pa potem dol in se ustavljajo točno na najbolj nepreglednih mestih.
Invictus ::
pa komu se ne da potruditi? Vsi se trudimo po svojih močeh. Ne vem zakaj imate tak problem, če kdo z e-kolesom prikolesari na kak hrib. Jaz se ne hvalim s tem. To je za moje zadovoljstvo. Če mimogrede še kaj naredim za sebe pa še tolk boljše. Je tako zelo boleče za vaš ego priznati, da je možno tudi z e-kolesom kolesariti?
Nisem še šlišal e-kolesarja, da bi tako pljuval čez vas kot vi pljuvate čez "mopediste". Malo se zamislite nad sabo. Sploh pa kdo kolesari? Večina kolesarjev je nesposobna (so leseni) za kak drug šport, potem si pa ego pumpajo z 200 km turami in podobno, ker druga kot gonit pedale tak niso sposobni.
Najhujše od vsega je pa, da imata starejša e-kolesarja 2 leti star dres JUMBO VISMA. Kako lahko kaj takega sploh oblečejo
Problem e-kolesarjev je, da večina ne obvladuje svojih biciklov...
PA ne zaradi mene, se jim že ognem, predvsem zaardi sebe.
Sem pa opazil, da je po turističnih destinacijah že več e-koles kot navadnih.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
tinx ::
T440, ja normalno, da sem bolj počasne pameti sicer nebi vozil e-kolesa. Ne rabim nobenega dresa niti ga nimam. Stavim pa, da sem v bombažni majčki veliko bolj spreten na kolesu od tebe v zadnji profi modi.
Problem s penzionisti imaš zato ker dirkaš v prometu. Težko je bremzati in varno prehiteti. To bi bila prevelika izguba na Stravi. Poznam take kot si ti
Problem s penzionisti imaš zato ker dirkaš v prometu. Težko je bremzati in varno prehiteti. To bi bila prevelika izguba na Stravi. Poznam take kot si ti
nokken ::
tinx ::
Pol si pa želi svoh, da se matras na ekolesu. Na navadnem kolesu bi rabil urgenco, če bi kakšen svoh klancem odpeljal?
Pa kako se ti ljubi? A prideš k meni in greš z mojim E-kolesom na eno turo brez pomoči? Boš mogel probati, da boš verjel. Pomoje boš tudi ti za na urgenco :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tinx ()
stara mama ::
Problem penzionerjev, ki ga z drago sama največkrat na biciklu opažava je velika mera ignorance.
Penzionerja oba skupaj greta prehitevat v škarje kljub nasprotivozeči koloni. Se bo prej Putin posipal s pepelom kot penzioner na e-biciklu zabremzal!
Jaz recimo te indijance predvidim, partnerka je manj spretna na kolesu, in ko se naberejo taki skupaj je recept za katastrofo.
Penzionerja oba skupaj greta prehitevat v škarje kljub nasprotivozeči koloni. Se bo prej Putin posipal s pepelom kot penzioner na e-biciklu zabremzal!
Jaz recimo te indijance predvidim, partnerka je manj spretna na kolesu, in ko se naberejo taki skupaj je recept za katastrofo.
Ekologija™ in Trajnost™
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
nokken ::
Pol si pa želi svoh, da se matras na ekolesu. Na navadnem kolesu bi rabil urgenco, če bi kakšen svoh klancem odpeljal?
Pa kako se ti ljubi? A prideš k meni in greš z mojim E-kolesom na eno turo brez pomoči? Boš mogel probati, da boš verjel. Pomoje boš tudi ti za na urgenco :)
Verjetno je misli ko se vozis tako kot se VSI z mopedi vozite... full support. Ja vem po FB in forumih imate vsi ebike ter ugasnjem motor. Za katerokurcevozdravje bi nekdo kupil ebike z 20kg in potem vozil brez motorja. Ja vem ker je z navadnim kolesom prelahko pa rabite dodatne izzive. Samo problem je, ker v realnem zivljenju na cestah in poteh nikoli ne srecam niti enega od vas, ki vozite ebike brez da bi imel motor na polno. Ne vem kje se vsi skrivate.
joez7 ::
pa komu se ne da potruditi? Vsi se trudimo po svojih močeh. Ne vem zakaj imate tak problem, če kdo z e-kolesom prikolesari na kak hrib. Jaz se ne hvalim s tem. To je za moje zadovoljstvo. Če mimogrede še kaj naredim za sebe pa še tolk boljše. Je tako zelo boleče za vaš ego priznati, da je možno tudi z e-kolesom kolesariti?
Nisem še šlišal e-kolesarja, da bi tako pljuval čez vas kot vi pljuvate čez "mopediste". Malo se zamislite nad sabo. Sploh pa kdo kolesari? Večina kolesarjev je nesposobna (so leseni) za kak drug šport, potem si pa ego pumpajo z 200 km turami in podobno, ker druga kot gonit pedale tak niso sposobni.
Najhujše od vsega je pa, da imata starejša e-kolesarja 2 leti star dres JUMBO VISMA. Kako lahko kaj takega sploh oblečejo
Vidim, da si ti eden od teh z Jumbo Visma dresi in e-kolesi.
Ker si bolj počasne pameti: ne moti nas, da imaš ta dres in da voziš e-kolo (čeprav to dvoje skupaj ne gre). Moti nas, da (ker kolesarjenja dejansko ne obvladaš) se vštric majete po ozkih stezah in predstavljate objektivno nevarnost zase in tudi ostale udeležence v prometu in na stezi.
Problem e-koles je hitrost 25km/h. Bistveno prepočasi za kolesarje, ki obvladajo kolo in bistveno prehitro za starejše pare, ki nikoli niso kolesarili, po upokojitvi si pa kupijo drese in kitajska kolesa in letijo potem z bicikli v krožiščih v napačno smer po kolesarski stezi, zlezejo v klanec ne upajo pa potem dol in se ustavljajo točno na najbolj nepreglednih mestih.
Tole si lepo definiral za Eje. E = Ego - pamet.
gusto ::
In zakaj bi se moral 1 leto truditi z nekimi bednimi turami po ravnem in skrbeti za stopnjevanje itd., če greš pa vseeno lahko že prej kaj lepega pogledati?
Lepo si izpostavil stanje duha današnje družbe. Vse bi imeli čim prej in s čim manj truda. A ne bi bilo super, če bi imeli dvigalo na Mount Everest, na ta način, bi lahko še 200 kilska babica gor pršla. Ne pa da moraš prej nekaj stopnjevat in delat na kondiciji. Brezveze. Pa še McDonalds postavimo na vrhu.
Še eno dobro misel je zadnjič nekdo tule zapisal, bom čez palec ponovil. Lahko ti eBike instantno nadomesti manjko moči, ne mora pa ti dati koordinacije in sposobnosti zaznavanja okolice. Kar pa je zelo pomembno, če si se odločil delati gužvo, po kolesarskih gričih.
Have you tried turning it off and on again?
tinx ::
Pol si pa želi svoh, da se matras na ekolesu. Na navadnem kolesu bi rabil urgenco, če bi kakšen svoh klancem odpeljal?
Pa kako se ti ljubi? A prideš k meni in greš z mojim E-kolesom na eno turo brez pomoči? Boš mogel probati, da boš verjel. Pomoje boš tudi ti za na urgenco :)
Verjetno je misli ko se vozis tako kot se VSI z mopedi vozite... full support. Ja vem po FB in forumih imate vsi ebike ter ugasnjem motor. Za katerokurcevozdravje bi nekdo kupil ebike z 20kg in potem vozil brez motorja. Ja vem ker je z navadnim kolesom prelahko pa rabite dodatne izzive. Samo problem je, ker v realnem zivljenju na cestah in poteh nikoli ne srecam niti enega od vas, ki vozite ebike brez da bi imel motor na polno. Ne vem kje se vsi skrivate.
Meni je prav malo mar s kako pomočjo vozijo drugi. Kakor njim paše. Jaz s tem nimam problemov. Sicer pa tudi ti ne moreš vedeti, da imajo pomoč na polno. Govoriš na pamet. Če se pa po forumih hvalijo še ne pomeni, da se tudi jaz. Jaz vem za sebe, da imam po ravnini pomoč izklopljeno, pa če križarim 20km/h mi je prav malo mar. Če grem na kolo se mi nikamor ne mudi. Pa ne sekriaj se o smislu mojega e-kolesa. Pomoč mi zelo prav pride v klanec v katerega z navadnim kolesom nebi prišel oziroma nebi mogel tolk klancev prevoziti. Imam tudi navadno treking kolo s katerim se zapeljem večinoma po kolesarski s sinom ali pa če grem sam na kako kratko ravninsko turco. Res me prseneča kake probleme imate z e-kolesarji. Prav nestrpno že delujete
nokken ::
@tinx ja precej normalno da imamo probleme z motornimi vozili na poteh, kjer naj jih ne bi bilo ter z vsemi posledicami taksnega "kolesarjenja".
po novem z motorjem ;)
Klanci se vozijo z glavo.
po novem z motorjem ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nokken ()
Miki N ::
E kolesa so ok, motorizirani boomerji pa so vedno problem. Se spomnim kako smo mi enkrat na enem izletu enega lovili, ki je dal na full-asist in kar zbezlal nekam. Bzzzzzum, namesto da bi se ustavil na dogovorjeni točki. Kao da ni slišal.
tinx ::
@nokken potem je to podoben problem kot ga imajo vozniki motornih vozil (avti, tovornjaki...) s kolesarji na cesti :)
joez7 ::
Drugače pa rabim nekako 500km v začetku sezone, da lahko vozim vse ture. Za začetek vedno izbiram ravninske z malo hopserjev. Idealne ture so mi nekje 40 do 50km (L)(odvisno od višincev), proti koncu sezone pa si provoščim tudi kakšno XL (100km), XXL se izogibam - trpi psiha.
nokken ::
@nokken potem je to podoben problem kot ga imajo vozniki motornih vozil (avti, tovornjaki...) s kolesarji na cesti :)
Sem bil 100% da bos to napisal. Ne ni enak problem. Ceste so narejene za vse... avtomobile, motorje, kolesarje in pesce. Kolesarski traili so pa narejeni za kolesarje ne za motoriste.
sm1x ::
Vozim specialko, sem kar natreniran. E-biki me ne motijo, pravzaprav mi je super, da folk gre ven se malo rekreirat oz. na zrak. Kakor komu paše. Mogoče pa koga prime pa si potem kupi še "navadno" kolo! :) Malce je pa včasih le smešno, zadnjič sem šel na Soriško planino 300 wattov+ average, 180 pulza in me prehiti skupina 5 "mamc" z ebajki. Pomoje so mele vse skupej pulz 180 :D Ampak so šle! Brez ebajkov pač ne bi. Kako so pa dol prišle je pa drug problem :D
Kako je pa v MTB svetu in na trailih pa ne vem.
Kako je pa v MTB svetu in na trailih pa ne vem.
tinx ::
@nokken,malo za šalo malo pa tudi za res :) Se pa tudi kolesrji vozijo tam kjer se nebi smeli, recimo tam kjer je prepovedano za kolesarje. Ni tako dolgo nazaj, ko sem zasledil eno sliko športnega kolesarja na cesti kjer je lepo viden znak za prepoved kolesarjev. Debata je bila prav zanimiva. Ker je bil to nek "profi" so ga nekateri zagovarji, češ kje se pa naj vozi, če je treniral za kronometer itd.
@sm1x, take rabimo kot si ti :) Si imel vsaj dober razgled? :)
@sm1x, take rabimo kot si ti :) Si imel vsaj dober razgled? :)