Forum » Šola » 52. matematično tekmovanje srednješolcev Slovenije - spomin na 1. april?
52. matematično tekmovanje srednješolcev Slovenije - spomin na 1. april?
sword ::
Dobro, sam se se res ne bom oklical za matematičnega genija, ampak naloge na tem tekmovanju se mi zdele precej težke ... Pa če imate kej časa, si jih vzemite kot izziv, po možnosti pa še povejte postopek reševanja ...
Naloge za 3. letnik, imejte v mislih obseg znanja, ki ga ma gimnazijec v tem času (npr. ravno smo zaključili trigonometrijo in začeli z geometrijo):
1. Dokaži, da za vsako realno število x € (-3*pi/2, pi/2) velja enakost 2/(1 - sin x) = tan2(x/2 + pi/4) + 1 .
2. Poišči vsa praštevila p, za katera ima polinom q(x) = 2x3 - 2px2 + (1 - p)x + p vsaj eno racionalno ničlo.
3. Poišči vsa pozitivna realna števila x in y, za katera velja xx+y = yx-y in x2y = 1 .
4. Naj bo ABCD tak konveksen štirikotnik, da je trikotnik BCD ostrokoten in velja |AB| = |AD|. Presečišče simetrale kota CAD s stranico CD označimo s K, presečišče simetrale kota BAC s stranico BC pa z L. Naj bosta K' in L' pravokotni projekciji točk K in L na stranici BC in CD. DokaĹži, da točke B, D, L' in K' ležijo na isti krožnici.
5. Danih je n naravnih števil a1, a2, ..., an. Za neko naravno število k, k < n, velja: če izmed danih n naravnih ĹĄtevil kakorkoli izberemo k števil, je vsota izbranih števil deljiva z n. Dokaži, da je tudi vsota a1 + a2 + ... + an deljiva z n.
edit ... typo
Naloge za 3. letnik, imejte v mislih obseg znanja, ki ga ma gimnazijec v tem času (npr. ravno smo zaključili trigonometrijo in začeli z geometrijo):
1. Dokaži, da za vsako realno število x € (-3*pi/2, pi/2) velja enakost 2/(1 - sin x) = tan2(x/2 + pi/4) + 1 .
2. Poišči vsa praštevila p, za katera ima polinom q(x) = 2x3 - 2px2 + (1 - p)x + p vsaj eno racionalno ničlo.
3. Poišči vsa pozitivna realna števila x in y, za katera velja xx+y = yx-y in x2y = 1 .
4. Naj bo ABCD tak konveksen štirikotnik, da je trikotnik BCD ostrokoten in velja |AB| = |AD|. Presečišče simetrale kota CAD s stranico CD označimo s K, presečišče simetrale kota BAC s stranico BC pa z L. Naj bosta K' in L' pravokotni projekciji točk K in L na stranici BC in CD. DokaĹži, da točke B, D, L' in K' ležijo na isti krožnici.
5. Danih je n naravnih števil a1, a2, ..., an. Za neko naravno število k, k < n, velja: če izmed danih n naravnih ĹĄtevil kakorkoli izberemo k števil, je vsota izbranih števil deljiva z n. Dokaži, da je tudi vsota a1 + a2 + ... + an deljiva z n.
edit ... typo
- spremenil: sword ()
Pegaz ::
Tole so bile naloge za 2. letnik, pišem na pamet, tako da je mogoče kje kakšna napaka.
1. Poišči vsa cela števila x in y(x^2)/2 + 5/y = 7.
2. Enakokraki trikotnik ABC, A' je nožišče višine na stranico CB. |1/2 AB| = |A'C|. Dokaži, da je trikotnik enakostraničen.
3. a in b sta realni števili. Koliko je ab?
a^3 + b^3 = 13
a^9 + b^9 = -299
4. Ostrokotni trikotnik ABC. Na stranici AB izberemo točko D tako, da je trikotnik DBC ostrokotni. Višinsko točko trikotnika DBC označimo s H. Dokaži, da je trikotnik ABC enakostraničen, če točke A, D, H in C ležijo na isti krožnici.
5. Na tabli je napisano poljubno naravno število n. Mojca napiše na tablo število 3x + 13. Če je število na tabli popolni kvadrat, napiše na tablo še njegov koren.
a.) Če je na tabli napisano število 256, lahko Mojca napiše še število 55?
b.) Če je na tabli napisano število 55, lahko Mojca napiše še število 256?
1. Poišči vsa cela števila x in y(x^2)/2 + 5/y = 7.
2. Enakokraki trikotnik ABC, A' je nožišče višine na stranico CB. |1/2 AB| = |A'C|. Dokaži, da je trikotnik enakostraničen.
3. a in b sta realni števili. Koliko je ab?
a^3 + b^3 = 13
a^9 + b^9 = -299
4. Ostrokotni trikotnik ABC. Na stranici AB izberemo točko D tako, da je trikotnik DBC ostrokotni. Višinsko točko trikotnika DBC označimo s H. Dokaži, da je trikotnik ABC enakostraničen, če točke A, D, H in C ležijo na isti krožnici.
5. Na tabli je napisano poljubno naravno število n. Mojca napiše na tablo število 3x + 13. Če je število na tabli popolni kvadrat, napiše na tablo še njegov koren.
a.) Če je na tabli napisano število 256, lahko Mojca napiše še število 55?
b.) Če je na tabli napisano število 55, lahko Mojca napiše še število 256?
Genetic ::
2. letnik
1.
(x^2)/2 + 5/y = 7 //*2y
x^2y + 10 = 14y
y(x^2-14) = -10
=> y je delitelj stevila -10, to je eno izmed: -5, -2, -1, 1, 2, 5
Za vsak mozen y pogledamo, ce je x cel in dobimo:
y = -5: x^2-14 = 2 => x = 4
y = -2: x^2-14 = 5 => ni celega x
y = -1: x^2-14 = 10 => ni celega x
y = 1: x^2-14 = -10 => x = 2
y = 2: x^2-14 = -5 => x = 3
y = 5: x^2 -14 = -2 => ni celega x
Resitev: {(x,y)} = {(2,1),(3,2),(4,-5)}
1.
(x^2)/2 + 5/y = 7 //*2y
x^2y + 10 = 14y
y(x^2-14) = -10
=> y je delitelj stevila -10, to je eno izmed: -5, -2, -1, 1, 2, 5
Za vsak mozen y pogledamo, ce je x cel in dobimo:
y = -5: x^2-14 = 2 => x = 4
y = -2: x^2-14 = 5 => ni celega x
y = -1: x^2-14 = 10 => ni celega x
y = 1: x^2-14 = -10 => x = 2
y = 2: x^2-14 = -5 => x = 3
y = 5: x^2 -14 = -2 => ni celega x
Resitev: {(x,y)} = {(2,1),(3,2),(4,-5)}
Pegaz ::
x se kvadrira, kar pomeni, da če je x ni pomembno, če je x negativno ali pozitivno število.
Torej rešitev je: {(x,y)} = {(2,1),(3,2),(4,-5), (-2,1),(-3,2),(-4,-5)}
Torej rešitev je: {(x,y)} = {(2,1),(3,2),(4,-5), (-2,1),(-3,2),(-4,-5)}
euler ::
Tretji letnik:
1. Uporabiš formulo 1+tg^2=1/cos^2 in formulo za polovične kote.
2. Delaš Hornerja. Izide se samo pri p=2.
3. V prvo enačbo vstaviš y=1/x^2 in dobiš x^nekej=x^nekejdrucga. Prva možnost je x=y=1.
Če je x!=1, dobiš nekej=nekejdrucga in x=3^(1/3) in y=3^(-2/3).
4. Malo se igraš s koti:
Prvi korak: Ker je AK simetrala, je AC/AD=KC/KD. Ker je AL simetrala, je AC/AB=LC/LB.
Torej KC/KD=LC/LB in sta KL in DB vzporedni.
Drugi korak: KK'C in LL'C sta podobna, zato je K'C/KC=L'C/LC oziroma K'C/L'C=KC/LC=DC/BC.
Torej sta trikotnika BCD in L'CK' podobna in sta kota L'K'C in BDC enaka.
Torej sta kota K'L'D in K'BD suplementarna in je štirikotnik BK'L'D tetiven.
5. a_1+...+a_{k-1}+a_k (vsota prvih k členov) je deljivo z n.
a_1+...+a_{k-1}+a_{k+1} (k-tega izpustiš) je deljivo z n.
Torej je razlika teh dveh vsot tudi deljiva z n. Razlika pa je a_{k+1}-a_k. Na isti način
lahko preveriš, da je razlika poljubnih dveh členov deljiva z n. To pomeni, da vsi členi
a_1,...,a_n imajo isti ostanek a pri deljenju z n. Ko sešteješ te ostanke, dobiš n*a, kar
je deljivo z n.
1. Uporabiš formulo 1+tg^2=1/cos^2 in formulo za polovične kote.
2. Delaš Hornerja. Izide se samo pri p=2.
3. V prvo enačbo vstaviš y=1/x^2 in dobiš x^nekej=x^nekejdrucga. Prva možnost je x=y=1.
Če je x!=1, dobiš nekej=nekejdrucga in x=3^(1/3) in y=3^(-2/3).
4. Malo se igraš s koti:
Prvi korak: Ker je AK simetrala, je AC/AD=KC/KD. Ker je AL simetrala, je AC/AB=LC/LB.
Torej KC/KD=LC/LB in sta KL in DB vzporedni.
Drugi korak: KK'C in LL'C sta podobna, zato je K'C/KC=L'C/LC oziroma K'C/L'C=KC/LC=DC/BC.
Torej sta trikotnika BCD in L'CK' podobna in sta kota L'K'C in BDC enaka.
Torej sta kota K'L'D in K'BD suplementarna in je štirikotnik BK'L'D tetiven.
5. a_1+...+a_{k-1}+a_k (vsota prvih k členov) je deljivo z n.
a_1+...+a_{k-1}+a_{k+1} (k-tega izpustiš) je deljivo z n.
Torej je razlika teh dveh vsot tudi deljiva z n. Razlika pa je a_{k+1}-a_k. Na isti način
lahko preveriš, da je razlika poljubnih dveh členov deljiva z n. To pomeni, da vsi členi
a_1,...,a_n imajo isti ostanek a pri deljenju z n. Ko sešteješ te ostanke, dobiš n*a, kar
je deljivo z n.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | MatematikaOddelek: Šola | 3458 (2238) | Math Freak |
» | matematika-zaporedja (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 6566 (5402) | lebdim |
» | Matematika: Deljivost naravnih in celih števil.Oddelek: Šola | 3340 (3142) | lebdim |
» | Matematika - pomoč (strani: 1 2 3 )Oddelek: Šola | 27049 (23624) | daisy22 |
» | MatematikaOddelek: Šola | 2464 (2255) | modicr |