Ars Technica - AMD je naznanil, da bo prekinil proizvodnjo obstoječih dvojedrnih procesorjev. Najprej je konec prejšnjega leta prekinil proizvodnjo serije X2 4x00+, v prvi četrtini tega leta pa se bodo poslovili tudi modeli X2 6400+ black edition, X2 6000+ 89W, X2 6000+ 125W ter X2 5600+.
Obstoječe procesorje bodo nadomestili s procesorji na novi arhitekturi, prva dva bosta AMD 6250 in 6050, frekvence pa še niso znane. Zaenkrat vemo le, da bosta procesorja imela 1 MB drugonivojskega (na jedro) in 2 MB tretjenivojskega (deljeno) predpomnilnika ter bosta predvidoma izdana v drugi četrtini leta.
Izvorna novica
Novice » Procesorji » AMD načrtuje nove dvojedrne procesorje
Apple ::
Eno vprašanje za poznavalce:
če prenesem disk na novo matično, ki bi podpirala tele nove AMDjeve CPUje (na disku imam inštaliran XEN server in pa kup virtualnih linux mašin), ali bo recimo stvar delala na tej novi mašini?
Vse virtualne mašine imam inštalirane na AMDju 64 3000+.
če prenesem disk na novo matično, ki bi podpirala tele nove AMDjeve CPUje (na disku imam inštaliran XEN server in pa kup virtualnih linux mašin), ali bo recimo stvar delala na tej novi mašini?
Vse virtualne mašine imam inštalirane na AMDju 64 3000+.
LP, Apple
st00rm ::
AMD ma vse bolj "čudne" načrte - prvo trojedrni procesorji, zdej pa novi dvojedrni, zdi se mi da gre vse bolj v napačno stran (medtem pa ima intel že prototip 32 al 64 jedrnika)
God must love stupid people because he made so many of them.
VolkD ::
Mogoče pa so ugotovili, da so z obstoječo arhitekturo zadeli ob zid in ne gre dalje. V tem primeru je to edina pametna poteza. Če obstoječe zamenjujejo z novimi potem je upravičeno predvidevati na dovolj rezerve v potencialu za naprej.
kakorkoli navijam za AMD.
kakorkoli navijam za AMD.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.
hamax ::
Dvojederni procesorji so za domace masine super stvar.
Vec kot to pa je zaenkrat v veliki meri le merjenje ticev.
Ocitno je to spoznal AMD in naredil dobro potezo.
Vec kot to pa je zaenkrat v veliki meri le merjenje ticev.
Ocitno je to spoznal AMD in naredil dobro potezo.
destroyer2k ::
Eagle
Po eni strani pa ima res prav samo je zamenjo. Intel ima 80 jedrnega prototipa, hitrost tega procesorja pa je 1.7 teraflopov. Samo to je prototip v prodajo ga mislijo dati 4-5 let (server itd.). Samo me zanima koliko bojo kaj bolši ti bivših procesorjev tale amd-jev.
Po eni strani pa ima res prav samo je zamenjo. Intel ima 80 jedrnega prototipa, hitrost tega procesorja pa je 1.7 teraflopov. Samo to je prototip v prodajo ga mislijo dati 4-5 let (server itd.). Samo me zanima koliko bojo kaj bolši ti bivših procesorjev tale amd-jev.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: destroyer2k ()
Loki ::
trijerniki bodo itak samo quadi z enim zanic jedrom, tako da niti ni glupa poteza.
I left my wallet in El Segundo
Brane2 ::
Po moje je to edina logična poteza, če so res uspeli pošteno zdebagirati K-10 core.
PRavi 4-jhedrniki bodo zaživeli kot se šika šele na 45nm in jih na 65 nm ni kaj dosti kazati.
AMD dela na 45 nm s polno paro in ta ko naj bi bil zunaj s 45 nm QCji nekje v drugi polovici leta.
Glede na to, da 65 nm do sedaj še ni prišel do svojega hitrostnega vrha, bi drugače zgubil vlogo.
Tako pa bodo sedaj pičili DC na 65 nm, QC in TC pa na 45 nm in tako zvlekli še nekaj denarja iz 65 nm in si dali malo časa dihat.
Dokaj racionalna, če že ne edina možna poteza.
K-8 na 65 nm itak ni doživel veliko optimizacij do sedaj, saj so najhitrejši modeli delali na starih 90 nm.
Ke se bo treba iz 90 nm počasi umaknit, so torej morali optimizirat 65nm, v to pa bi bilo trapasto iti brez K-10, ki je sedaj praktično nared za pošteno proizvodnjo.
PRavi 4-jhedrniki bodo zaživeli kot se šika šele na 45nm in jih na 65 nm ni kaj dosti kazati.
AMD dela na 45 nm s polno paro in ta ko naj bi bil zunaj s 45 nm QCji nekje v drugi polovici leta.
Glede na to, da 65 nm do sedaj še ni prišel do svojega hitrostnega vrha, bi drugače zgubil vlogo.
Tako pa bodo sedaj pičili DC na 65 nm, QC in TC pa na 45 nm in tako zvlekli še nekaj denarja iz 65 nm in si dali malo časa dihat.
Dokaj racionalna, če že ne edina možna poteza.
K-8 na 65 nm itak ni doživel veliko optimizacij do sedaj, saj so najhitrejši modeli delali na starih 90 nm.
Ke se bo treba iz 90 nm počasi umaknit, so torej morali optimizirat 65nm, v to pa bi bilo trapasto iti brez K-10, ki je sedaj praktično nared za pošteno proizvodnjo.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Jst ::
AMDjevi dvojedrniki na novi arhitekturi z nekaj optimizacij, 45nm proces, poraba v rangu varčne žarnice, pa je [edit:]AMD [/edit] spet na konju!!!
Top End quadi in dual quadi (v stilu dual dual Intel Q procesorjev) pa naj bodo res samo paradni konj in če dobijo naročila nekaj studiov, kjer potrebujejo farme računalnikov.... Sanje zdrave konkurence.
Če jim še rata fusion z novimi quadi ter grafične v rangu 3870 (seveda spet z arhitekturno optimizacijo in mini porabo), pa jim bo uspet veliki met: prenosnik za igranje iger z 6ur trajajočo baterijo in ker bo CPU ter GPU skupaj (fusion), se bodo performance tako povišale (konzola style), da bi lahko prenosniki končno postali gaming platforma. Ne pa sedaj, XPS-i (ali Alienware, ali podobno), kjer baterija zdrži nekaj dobrih deset minut. ATI Fusion pa baterija, še pa še, in to ob igranju iger ali pa gledanju HD vsebin. Prenosniki so itak not-upgradeable in imajo življensko dobo dve do tri leta. Vsaj tako jaz gledam na prenosnike in tudi na desktop računalnike. Vsake dve leti upgrade matične in CPU.
Ter ATI ima sedaj celoten spekter: CPU, Chipset, GPU.
Samo naj že enkrat nehajo s svojimi paper-launchi.
Jaz res fajn upam, da AMDju končno uspe kaj takšnega, pa čeprav sem do sedaj vedno kupoval Intel procesorje. Pač, vedno takrat, ko sem kupoval, se je Intel najbolj splačal. Pefrformance/price najvišji. Ker jaz sem že zdavno prevzel mišlenje, da ko menjaš CPU, menjaš tudi osnovno ploščo.
ATI/AMD, od združitve imaš velike težave. Res upam, da se notranja reorganizacija bliža koncu in da bomo začeli vedevati prve sadove nove korporacije.
Pa me ljudje lahko označijo za Intel fanboya.
Top End quadi in dual quadi (v stilu dual dual Intel Q procesorjev) pa naj bodo res samo paradni konj in če dobijo naročila nekaj studiov, kjer potrebujejo farme računalnikov.... Sanje zdrave konkurence.
Če jim še rata fusion z novimi quadi ter grafične v rangu 3870 (seveda spet z arhitekturno optimizacijo in mini porabo), pa jim bo uspet veliki met: prenosnik za igranje iger z 6ur trajajočo baterijo in ker bo CPU ter GPU skupaj (fusion), se bodo performance tako povišale (konzola style), da bi lahko prenosniki končno postali gaming platforma. Ne pa sedaj, XPS-i (ali Alienware, ali podobno), kjer baterija zdrži nekaj dobrih deset minut. ATI Fusion pa baterija, še pa še, in to ob igranju iger ali pa gledanju HD vsebin. Prenosniki so itak not-upgradeable in imajo življensko dobo dve do tri leta. Vsaj tako jaz gledam na prenosnike in tudi na desktop računalnike. Vsake dve leti upgrade matične in CPU.
Ter ATI ima sedaj celoten spekter: CPU, Chipset, GPU.
Samo naj že enkrat nehajo s svojimi paper-launchi.
Jaz res fajn upam, da AMDju končno uspe kaj takšnega, pa čeprav sem do sedaj vedno kupoval Intel procesorje. Pač, vedno takrat, ko sem kupoval, se je Intel najbolj splačal. Pefrformance/price najvišji. Ker jaz sem že zdavno prevzel mišlenje, da ko menjaš CPU, menjaš tudi osnovno ploščo.
ATI/AMD, od združitve imaš velike težave. Res upam, da se notranja reorganizacija bliža koncu in da bomo začeli vedevati prve sadove nove korporacije.
Pa me ljudje lahko označijo za Intel fanboya.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Jst ()
Brane2 ::
No, solidni prenosniki so že sedaj kar solidno upgradeable.
Lahko upgradeaš CPU, DVD enoto, disk, RAM, pri mnogih tudi grafikuljo, Wifi itd.
Kar se 45 nm tie, ne verjamem, da jim bodo namenili navadne DC čipe, ker so ti prepoceni.
Pri 45 nm se bo AMD približal Intlu ali ga celo prekosal na high-end koncu in tam so največji denarji.
Resda količine niso tako velike, ampak tudi AMD je majhen glede na Intla.
Kar se prenosnikov tiče, se kaj ve, kdaj bojo taprave stvari na 45 nm zanje zunaj ?
AMD je nekaj tupil, da naj bi dali nekaj ven v 2H08, samo tega je že kar nekaj nazaj.
Pa tu ne mislim na tisti Griffin, ki je itak samo K-8 tweak ampak naslednjo generacijo.
Lahko upgradeaš CPU, DVD enoto, disk, RAM, pri mnogih tudi grafikuljo, Wifi itd.
Kar se 45 nm tie, ne verjamem, da jim bodo namenili navadne DC čipe, ker so ti prepoceni.
Pri 45 nm se bo AMD približal Intlu ali ga celo prekosal na high-end koncu in tam so največji denarji.
Resda količine niso tako velike, ampak tudi AMD je majhen glede na Intla.
Kar se prenosnikov tiče, se kaj ve, kdaj bojo taprave stvari na 45 nm zanje zunaj ?
AMD je nekaj tupil, da naj bi dali nekaj ven v 2H08, samo tega je že kar nekaj nazaj.
Pa tu ne mislim na tisti Griffin, ki je itak samo K-8 tweak ampak naslednjo generacijo.
On the journey of life, I chose the psycho path.
opeter ::
Super, čez nekaj mesecev načrtujem nadgradnjo svoje stare AMD Sempron kištice in potem bom verjetno ubodel kakega novega AMD-jevega dvojedrnika.
Če pa bo poraba okoli 35 W (ali celo manj!), toliko boljše
Če pa bo poraba okoli 35 W (ali celo manj!), toliko boljše
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
zee ::
mah...naj ze enkrat izdajo en procesor, ki se ga bo dalo kupiti v trgovinah in bo lahko konkuriral Intelu. kar se mene tice je lahko tudi 1.5-jedrnik.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Bug ::
ellow
Hmmm, vseeno mislim, da bo letos najvecja novost Nehalem (od Intela)...Nova arhitektura, v kateri se bo Intel koncno poslovil z klasicnim vodilom in zunanjim spominskim kontrolerjem. Nehalem bo mel integriran spominski kontroler (2, 3 ali 4 kanale), z ostankom sistema pa bo komuniciral preko QPI (QuickPath Interconnect), v cenejsih variantah pa preko DMI.
To naj bi bil odgovor na AMD-jev HyperTransport in mislim, da jim bo uspelo "zelo dobro" odgovorit V trenutnem polozaju brez QPI so Q/C2D boljsi, kaj se bo potem....
No, AMD vsekakor tudi ne pociva... torej spet lahko pricakujemo trso vojno....kar samo pozdravljam....nam, koncnim kupcem vec kot dobrodoslo...
Tako, da se mislim ostat na Northwood + i875 do druge polovice tega leta pa bomo vidli kaj bo tedaj trg imel za ponuditi
lp,
bug
Hmmm, vseeno mislim, da bo letos najvecja novost Nehalem (od Intela)...Nova arhitektura, v kateri se bo Intel koncno poslovil z klasicnim vodilom in zunanjim spominskim kontrolerjem. Nehalem bo mel integriran spominski kontroler (2, 3 ali 4 kanale), z ostankom sistema pa bo komuniciral preko QPI (QuickPath Interconnect), v cenejsih variantah pa preko DMI.
To naj bi bil odgovor na AMD-jev HyperTransport in mislim, da jim bo uspelo "zelo dobro" odgovorit V trenutnem polozaju brez QPI so Q/C2D boljsi, kaj se bo potem....
No, AMD vsekakor tudi ne pociva... torej spet lahko pricakujemo trso vojno....kar samo pozdravljam....nam, koncnim kupcem vec kot dobrodoslo...
Tako, da se mislim ostat na Northwood + i875 do druge polovice tega leta pa bomo vidli kaj bo tedaj trg imel za ponuditi
lp,
bug
Before you speak, ask yourself:
Is it kind, is it necessary, is it true, does it improve the silence?
Is it kind, is it necessary, is it true, does it improve the silence?
Brane2 ::
ja, ampak saj kaj dosti izboljšat se obstoječe arhitekture ne da. Vse to je sedaj bolj igra procentov.
Bi blo fino,da Nehalem stisne AMDja tako, da bo spet ponujal proce za pameten denar. Pač 10% počasnejša stvar pol ceneje.
Sploh bo to zanimivo sedaj, ko bo AMD ponudil vse v kompletu, ko bo imel prvič res dobre grafikulje za prenosnike in ko bo vse odprto za open source driverje.
Full bi padu en laptop s QCjem in mobilnim ekvivalentom 3870ke, jasno naslednje generacije.
Bi blo fino,da Nehalem stisne AMDja tako, da bo spet ponujal proce za pameten denar. Pač 10% počasnejša stvar pol ceneje.
Sploh bo to zanimivo sedaj, ko bo AMD ponudil vse v kompletu, ko bo imel prvič res dobre grafikulje za prenosnike in ko bo vse odprto za open source driverje.
Full bi padu en laptop s QCjem in mobilnim ekvivalentom 3870ke, jasno naslednje generacije.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Bistri007 ::
> Brane2: Bi blo fino,da Nehalem stisne AMDja tako, da bo spet ponujal proce za pameten denar. Pač 10% počasnejša stvar pol ceneje.
AMD: isto hitra stvar kot Intel, samo 10% ceneje.
AMD že sedaj krvavi denar (bleeds money) in si sposoja na veliko. Torej si mora zaslužiti kar veliko denarja s procesorji s solidno maržo, če hoče podjetje sploh obstati. Gre se za vprašanje tehnološkega zaostanka AMD pred Intel - ki je po mojem okoli 2 leti. Ampak AMD zaostanek je večinoma pri procesu (izdelavi), ne pri procesorski arhitekturi.
AMD pa nikakor ne more biti price maker, ker ne more zadovoljiti povpraševanja večine trga in se zato samo prilagaja Intelovim cenam. V časih ko je bil Athlon 64 top dog, ga ne bi mogel prodajati po sedanjih cenah, ker bi se zanj takrat odločilo 80% kupcev, AMD pa lahko zadovolji samo 30% trga. In AMD cilja tako, da teh svojih 30% trga proda s čim višjim dobičkom. Ko je bil top dog, je ciljal na high end, sedaj je pri dnu, pa cilja na spodnjih 30%. 4P serverji ga še rešujejo, samo so 2P Quad Core čedalje bolj popularni.
AMD/ATI je sedaj tudi drugačno podjetje, kot je bilo pet let nazaj. Ne more iti nazaj na svojo low cost strukturo, razen če hoče podreti svojo strategijo zadnjih par let.
AMD: isto hitra stvar kot Intel, samo 10% ceneje.
AMD že sedaj krvavi denar (bleeds money) in si sposoja na veliko. Torej si mora zaslužiti kar veliko denarja s procesorji s solidno maržo, če hoče podjetje sploh obstati. Gre se za vprašanje tehnološkega zaostanka AMD pred Intel - ki je po mojem okoli 2 leti. Ampak AMD zaostanek je večinoma pri procesu (izdelavi), ne pri procesorski arhitekturi.
AMD pa nikakor ne more biti price maker, ker ne more zadovoljiti povpraševanja večine trga in se zato samo prilagaja Intelovim cenam. V časih ko je bil Athlon 64 top dog, ga ne bi mogel prodajati po sedanjih cenah, ker bi se zanj takrat odločilo 80% kupcev, AMD pa lahko zadovolji samo 30% trga. In AMD cilja tako, da teh svojih 30% trga proda s čim višjim dobičkom. Ko je bil top dog, je ciljal na high end, sedaj je pri dnu, pa cilja na spodnjih 30%. 4P serverji ga še rešujejo, samo so 2P Quad Core čedalje bolj popularni.
AMD/ATI je sedaj tudi drugačno podjetje, kot je bilo pet let nazaj. Ne more iti nazaj na svojo low cost strukturo, razen če hoče podreti svojo strategijo zadnjih par let.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Brane2 ::
Tudi če škripnejo, za kupce se ne bo veliko spremenilo.
Kdorkoli jih bo kupil, bo verjetno delal še naprje x86_64, saj to je ena ključnih vrednosti AMD podjetja.
Kdorkoli jih bo kupil, bo verjetno delal še naprje x86_64, saj to je ena ključnih vrednosti AMD podjetja.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Pšenični ::
Možno je da so obljubljeni procesorji vplivali na majnše pocenitve amd procesorjev.Npr. v mlacomu so že šli dol-malenkost ,pa še black edition 5000 so dobili.Zgleda da se bodo znebili starih zalog.Preden pridejo drugi novejši...???
darksamurai ::
pa kaj ti bo 32 ali več jedrni procesor. Da ti bo vsak neumen proces lavfal na enem jedru? Bojo imeli možnost skupnega procesiranja ene stvari? I don't think so. Sploh pa microsoft še 20 let ne bo sposoben napisati primernih windowsov...
Trdi ::
Gre se za vprašanje tehnološkega zaostanka AMD pred Intel - ki je po mojem okoli 2 leti. Ampak AMD zaostanek je večinoma pri procesu (izdelavi), ne pri procesorski arhitekturi.
Lahko to malce bolj pokomentiraš, kakšen link prilimaš al kaj podobnega?
Trdota d.o.o.
jinzo ::
@darksamurai
Ko bos enkrat nehal mislit izven omejitev ki ti jih postavi microsoft, se bos zavedal da jeder ni nikoli premalo. Poglej SUN-ove mašine, lahko poganjaš več os-ev hkrati brez kakega overheada vmwara itd...
Lepo da se trudijo, konkurenca je vedno dobrodošla.
Ko bos enkrat nehal mislit izven omejitev ki ti jih postavi microsoft, se bos zavedal da jeder ni nikoli premalo. Poglej SUN-ove mašine, lahko poganjaš več os-ev hkrati brez kakega overheada vmwara itd...
Lepo da se trudijo, konkurenca je vedno dobrodošla.
popzdravnik ::
Mah tuki vsi gledate kok hitrej bo procesor, pa kaj vam to pomaga, če večino programov niti MMX ukaov ne pozna, kaj šele kakšno optimizacijo kode (OS-i niso izjema). Pomojem se sedaj lahko več pridobi na pametno napisanih programih in OS-ih, ki bodo znali uporabljati vse tiste ukaze, ki jih moderen procesor ponuja.
Pa s tem mislim predvsem na programe, ki se vsakodnevno uporabljajo, ne zdaj govorit ja tisti program tisto tehnologijo že pet let uporablja, ja verjamem samo zakaj se uporablja ali je za rajo ali je samo za točno določene ljudi z veliko $$$$.
Pa s tem mislim predvsem na programe, ki se vsakodnevno uporabljajo, ne zdaj govorit ja tisti program tisto tehnologijo že pet let uporablja, ja verjamem samo zakaj se uporablja ali je za rajo ali je samo za točno določene ljudi z veliko $$$$.
PrimozR ::
Ni nihče pomislil da bodo tile proci X2 Phenomi? AFAIK bodo. To razkrije 6x50 in manjek plusa v imenu.
MrStein ::
popzdravnik, kaj je lažje ? Zamenjati procesor na plati ali optimizirat omenjene programe ?
Da ti pomagam odgovoriti : Kaj od tega si že uspešno naredil ? Večkrat ?
Da ti pomagam odgovoriti : Kaj od tega si že uspešno naredil ? Večkrat ?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
st00rm ::
""pa kaj ti bo 32 ali več jedrni procesor. Da ti bo vsak neumen proces lavfal na enem jedru? Bojo imeli možnost skupnega procesiranja ene stvari? I don't think so. Sploh pa microsoft še 20 let ne bo sposoben napisati primernih windowsov...""
samo to ve manjšina ljudi, intel pa to pridno izkorišča, amd pa ne
samo to ve manjšina ljudi, intel pa to pridno izkorišča, amd pa ne
God must love stupid people because he made so many of them.
destroyer2k ::
darksamurai
Da ti odgovorim na to vprašanje.
""pa kaj ti bo 32 ali več jedrni procesor. Da ti bo vsak neumen proces lavfal na enem jedru? Bojo imeli možnost skupnega procesiranja ene stvari?
Da imeli bodo to možnost za par let. Ne sedaj ampak v naslednih 4-7 let bo imelo to funkcijo katero si ti mislil da ne bo imelo. Če ne vrjameš pojdi pogledat prototip 80 jedrnega procesorja tukaj imaš arhitekturo, katero bo intel uvedel enkrat.
Da ti odgovorim na to vprašanje.
""pa kaj ti bo 32 ali več jedrni procesor. Da ti bo vsak neumen proces lavfal na enem jedru? Bojo imeli možnost skupnega procesiranja ene stvari?
Da imeli bodo to možnost za par let. Ne sedaj ampak v naslednih 4-7 let bo imelo to funkcijo katero si ti mislil da ne bo imelo. Če ne vrjameš pojdi pogledat prototip 80 jedrnega procesorja tukaj imaš arhitekturo, katero bo intel uvedel enkrat.
BlueRunner ::
pa kaj ti bo 32 ali več jedrni procesor. Da ti bo vsak neumen proces lavfal na enem jedru? Bojo imeli možnost skupnega procesiranja ene stvari?
Podobno velja za 8-bitne, 16-bitne in 32-bitne registre v CPE. Podobno so razmišljali tudi v industriji grafičnih kartic, preden je "priletel" 3dfx. Še pred njimi so podobno spraševali SGI? Zakaj nekaj RE2... kaj za hudiča pa se bo vizualiziralo na "takšnem stroju". Za začetek pa lahko ugotoviš, da ti že danes več vzporednih CPE-jev kar precej pomaga, če ga znajo aplikacije izkoriščati, seveda. Namig: razširjanje in stiskanje slike in zvoka je tako sramotno enostavno paralelizirati, da bi bilo neumno, če tega (že nekaj let) ne bi počeli vsi resni proizvajalci tovrstnega programja. Pa še marsikaj se bi našlo. Se pa strinjam, da je več CPE-jev samo za nadomestek pisalnega stroja, nesmotrno trošenje denarja (za nakup in za energijo, ki se jo posledično porabi). Zato je Eee uporaben za ene stvari, zverina s 8 ali 16 CPE pa za druge stvari.
Podobno velja za 8-bitne, 16-bitne in 32-bitne registre v CPE. Podobno so razmišljali tudi v industriji grafičnih kartic, preden je "priletel" 3dfx. Še pred njimi so podobno spraševali SGI? Zakaj nekaj RE2... kaj za hudiča pa se bo vizualiziralo na "takšnem stroju". Za začetek pa lahko ugotoviš, da ti že danes več vzporednih CPE-jev kar precej pomaga, če ga znajo aplikacije izkoriščati, seveda. Namig: razširjanje in stiskanje slike in zvoka je tako sramotno enostavno paralelizirati, da bi bilo neumno, če tega (že nekaj let) ne bi počeli vsi resni proizvajalci tovrstnega programja. Pa še marsikaj se bi našlo. Se pa strinjam, da je več CPE-jev samo za nadomestek pisalnega stroja, nesmotrno trošenje denarja (za nakup in za energijo, ki se jo posledično porabi). Zato je Eee uporaben za ene stvari, zverina s 8 ali 16 CPE pa za druge stvari.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
BlueRunner ::
zgleda, da bo paralelizem postal nov catchword 21 stoletja.
V bistve ne. Magična beseda 21. st. je/bo biotehnologija, tako kot je bila magična beseda 20. st. fizika. Paralelizem je samo sredstvo. Če še kdo ni pogruntal: računalniki so zelo dobri delovni pripomočki, ne pa samim sebi namen. Že zaradi tega ne morejo postati "catchword". Zadnje orodje, ki je bilo "catchword" je bilo verjetno kolo (cca. 40. st. pr. n. š.)
V bistve ne. Magična beseda 21. st. je/bo biotehnologija, tako kot je bila magična beseda 20. st. fizika. Paralelizem je samo sredstvo. Če še kdo ni pogruntal: računalniki so zelo dobri delovni pripomočki, ne pa samim sebi namen. Že zaradi tega ne morejo postati "catchword". Zadnje orodje, ki je bilo "catchword" je bilo verjetno kolo (cca. 40. st. pr. n. š.)
darksamurai ::
sej je dobr paralelizem, ampak v normalni meri. Čez 5 let se bo mogoče polno izkoristil IBM Cell procesor. Koliko igric izkorišča polovico procesne moči PS3? Nobena! Programerji sploh ne znajo napisati špila, ki bi izkoriščal več jeder.
Kdaj so že prišli 64bitni AMDji in kje so aplikacije za to? In kakšen odstotek je le teh? mogoče v najboljšem primeru 5% po toliko letih. In koliko časa so windowsi kot najobsežnejši OS stabilni v 64bit? Hudo malo časa.
Sploh pa je Intel sledil AMD-ju po uporabi naprednih stvari. To mislim vgradnjo memory controllerja v procesor, 64bit za desktop, itd.
Potrebno bo zabrisati nekam x86 arhitekturo, preiti na boljšo in spremenit ves software, da bo res polno izkoriščal multi core tehnologijo. To bo pa definitivno trajalo več kot 7 let. Če ne bojo do takrat že prišli prvi kvantni, DNK ali pa svetlobni procesorji. Mogoče bo M$ čez 7 let najavil beta verzijo windowsov (kot je bil longhorn = z 200x prestavljenim izidom) , ki bojo izkoriščali 16 jeder.
Kdaj so že prišli 64bitni AMDji in kje so aplikacije za to? In kakšen odstotek je le teh? mogoče v najboljšem primeru 5% po toliko letih. In koliko časa so windowsi kot najobsežnejši OS stabilni v 64bit? Hudo malo časa.
Sploh pa je Intel sledil AMD-ju po uporabi naprednih stvari. To mislim vgradnjo memory controllerja v procesor, 64bit za desktop, itd.
Potrebno bo zabrisati nekam x86 arhitekturo, preiti na boljšo in spremenit ves software, da bo res polno izkoriščal multi core tehnologijo. To bo pa definitivno trajalo več kot 7 let. Če ne bojo do takrat že prišli prvi kvantni, DNK ali pa svetlobni procesorji. Mogoče bo M$ čez 7 let najavil beta verzijo windowsov (kot je bil longhorn = z 200x prestavljenim izidom) , ki bojo izkoriščali 16 jeder.
darksamurai ::
Oxygenium
ne bi o tem kdo je omejen...
sunove mašine so za serverje in super računalnike....oky obstajajo tudi desktop/workstation ampak ne bi zdej o teh, namenu,... Še čudno da nisi omenil sparc procesorja, ki je za svojo nalogo zelo dober... Sam govorim o desktop mašinah, ki se me tičejo. Glede desktop stvari omejitve večinoma polaga microsoft. Na linuxu bom lahko prej to koristil, ampak kaj mi pomaga 80 jeder v kišti, če aplikacije še lep čas ne bojo znale izkoristit vseh jedr. Sam pa ne bom šel pisat in spreminjat programov. Pravim da res veliko število jeder še lep čas ne bo prišlo v upoštev za desktop mašine.
ne bi o tem kdo je omejen...
sunove mašine so za serverje in super računalnike....oky obstajajo tudi desktop/workstation ampak ne bi zdej o teh, namenu,... Še čudno da nisi omenil sparc procesorja, ki je za svojo nalogo zelo dober... Sam govorim o desktop mašinah, ki se me tičejo. Glede desktop stvari omejitve večinoma polaga microsoft. Na linuxu bom lahko prej to koristil, ampak kaj mi pomaga 80 jeder v kišti, če aplikacije še lep čas ne bojo znale izkoristit vseh jedr. Sam pa ne bom šel pisat in spreminjat programov. Pravim da res veliko število jeder še lep čas ne bo prišlo v upoštev za desktop mašine.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darksamurai ()
Jst ::
darksamurai: Večja bitnost pomeni večji naslovni prostor. Po domače, več rok ima in tako lahko več stvari prime. Jaz kot razvijalec svoj program na 32 bitni arhitekturi compilam in imaš delujoč exe. Grem na 64 bit, brez kakršnih koli posegov v programu, ga spet compilam. Odvisno on compilerja, ampak lahko se zgodi, da compiler integer, float drugače vrednosti v 32 ali 64 bitnem okolju. Kar pomeni, da ima integer lahko več vrednosti.
64, 128, 1024 bitnost ni noben bavbav, kateri bo prinesel "vse, kar smo rabili za Artificial Intelligence in simulacije črnih lukenj".
Če se ne motim, ima Sun v ponudbi ~100 jederno (ali cpujev z veliko jedri) arhitekturo, namenjena je pa za mass SQL requests. Če me spomin ne vara. Mašina za svoje potrebe. S tem bi pa tudi compiler za to arhitekturo vzel in scompilal moj program. In bi delal enako.
Paralelizem. Več CPUjev z čimveč jedri imaš, tem hitreje boš RAW zapis v VC1 ali h264 za BluRay stlačil. Ali se pa v "editing room" produkcijske hiše igram z post-produkcijo filma.
1000 procesorjev, kateri ima vsak 16 jeder ni nič posebnega. Ampak ne v pisalnem stroju.
PS: PS3 s svojimi SPEji niti ni neka močna zadeva. Intelovi Quadi jih pojejo za malco.
64, 128, 1024 bitnost ni noben bavbav, kateri bo prinesel "vse, kar smo rabili za Artificial Intelligence in simulacije črnih lukenj".
Če se ne motim, ima Sun v ponudbi ~100 jederno (ali cpujev z veliko jedri) arhitekturo, namenjena je pa za mass SQL requests. Če me spomin ne vara. Mašina za svoje potrebe. S tem bi pa tudi compiler za to arhitekturo vzel in scompilal moj program. In bi delal enako.
Paralelizem. Več CPUjev z čimveč jedri imaš, tem hitreje boš RAW zapis v VC1 ali h264 za BluRay stlačil. Ali se pa v "editing room" produkcijske hiše igram z post-produkcijo filma.
1000 procesorjev, kateri ima vsak 16 jeder ni nič posebnega. Ampak ne v pisalnem stroju.
PS: PS3 s svojimi SPEji niti ni neka močna zadeva. Intelovi Quadi jih pojejo za malco.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
atasmrk ::
No, jst, tole ni tako zelo res. Je res, da je cell zelo pocasen v racunanju s plavajoco vejico v dvojni natancnost in je res, da SPU-ji nimajo nikakrsne predikcije skokov ali razvrscanja ukazov, ki bi ga naredili hitrega v vsakem primeru. Ce pa mu das pravo delo (recimo racunanje FFT-ja ali kodiranje videa in zvoka), pa ga redkokateri procesor doseze. Zato me zanima, kaksne vrste koda bo tekla ali tece na SPU-jih v PS3.
Nazaj na temo: Bo pocasi spet cas da AMD naredi kaksen v redu produkt. Nekaj takega, kot je bil svoj cas Athlon XP.
Nazaj na temo: Bo pocasi spet cas da AMD naredi kaksen v redu produkt. Nekaj takega, kot je bil svoj cas Athlon XP.
krho ::
@darksamurai: ISA x86, na žalost ne gre nikamor, zadeva so bo razširila na UPMCje, ter najbrž še na mobilne telefone. Kar je velika škoda, x86 ASM je grd... .
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net
Mavrik ::
Zato me zanima, kaksne vrste koda bo tekla ali tece na SPU-jih v PS3.
Tam okoli... nikakršna. Do zdaj se je večinoma izkazalo, da SPUji ostajajo večinoma neizrabljeni in se uporablja samo glavni PPE. Predvsem zaradi omejitev ki si jih že naštel in tudi dejstva, da računalniške igre ne spadajo pod programe, ki bi se dali zlahka in učinkovito paralelizirati. Itak pa maš pri paraleliziranju zgornjo mejo, kakšne pospešitve še lahko dosežeš, kljub ogromnemu številu procesorjev.
The truth is rarely pure and never simple.
MrStein ::
x86 ASM je grd
Če bi bil le grd, bi še nekako šlo. Zanič je.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
darksamurai ::
@ Jst
ja sej pravim, da se sunovih mašin ne more primerjat z desktop. V takem primeru je koristno veliko število jeder, med tem ko za desktop pa ne. Se ta to število hitro ustavi.
Drugač pa vem kaj je 64bit ...
Na FRI se učijo o paralelnem... Za paralelno procesiranje obstaja poseben algoritem, ki omogoča, da se "neparalelni procesi" procesirajo paralelno... na pamet govorim... s tem algoritmom se lahko procesira 99% . In ravno zaradi tega 1% itd... se po neki limitni formuli izračuna max število jeder ki še sploh pohitri sistem. Zaradi tega in še drugih stvari se pri dveh grafah vezanih v SLI procesna moč ne podvoji... pri vezavi štirih so še večje "izgube". Pri osmih še večje in to raste vse do stopnje dokler se nič več ne pozna. Pri špilih se da kr nekaj stvari paralelno... sem že pozabil naslov igrice, ki so cell procesor v malo večji meri izkoristili. Se da... in ti SPU-ji niso tako zanikrni.
ja sej pravim, da se sunovih mašin ne more primerjat z desktop. V takem primeru je koristno veliko število jeder, med tem ko za desktop pa ne. Se ta to število hitro ustavi.
Drugač pa vem kaj je 64bit ...
Na FRI se učijo o paralelnem... Za paralelno procesiranje obstaja poseben algoritem, ki omogoča, da se "neparalelni procesi" procesirajo paralelno... na pamet govorim... s tem algoritmom se lahko procesira 99% . In ravno zaradi tega 1% itd... se po neki limitni formuli izračuna max število jeder ki še sploh pohitri sistem. Zaradi tega in še drugih stvari se pri dveh grafah vezanih v SLI procesna moč ne podvoji... pri vezavi štirih so še večje "izgube". Pri osmih še večje in to raste vse do stopnje dokler se nič več ne pozna. Pri špilih se da kr nekaj stvari paralelno... sem že pozabil naslov igrice, ki so cell procesor v malo večji meri izkoristili. Se da... in ti SPU-ji niso tako zanikrni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darksamurai ()
desperados ::
Mogoče se pa se že spogledujejo z 32 nm tehnologijo in skušajo nekako omejit-preskočit 45nm tehnologijo.
Jst ::
Če boš operacijo 1 + 1 paraleliziral, boš verjetno dobil Nobelovo nagrado, pa MS, IBM, SUN, Novell bi te zaposlili, pa tudi če bi za 5min na mesec.
Pri SPEjih (PS3) je problem v tem, ker nimajo predpomnilnika, in če hočeš karkoli koristnega narediti z njimi, moraš uporabljati DMA. Sem Dev, in sem se s tem že igral. In ugotovil, da lahko 30 video signalov (pretiravanje, but you get the point) procesiraš na SPEjih, ampak delanje iger z Assemblerjem ter konstanten Direct Memory Access... TO ne gre. SPE si lahko predstavljaš kot ATI Steam procesorje. Sami po sebi ne morejo narediti nič koristnega. Nič. Poznajo dva ukaza in to je to. So pa hitri pri teh ukazih, to pa.
Če pa koga res fajn zanima, se pa lahko razpišem v dolžini doktorske dizertacije in dam nekaj primerov, kje SPEji blestijo in kje so tako neuporabni, kot da jih ne bi bilo. In na veliko žalost je stanje trenutno takšno, da so SPEji čisto neizkoriščeni.
Špili na PS3 večinoma laufajo na PPE, ki je multi threaded. Zato ima pa XBOX360 prednost, ker ima 3 PPE, vsak sposoben 2 threada.
Treba je pa še povedati, da nas zgodovina uči, da se mi, devi, učimo, in včasih lahko delamo čudeže. Poglejte samo PS2, ki je po specs tako podhranjen, da si nikoli ne bi mislil, da je lahko sposoben takšne grafike, ki jo imajo igre, ki so prišle v zadnjih nekaj letih.
Ko bo pa prišla igra za PS3, ki bo večinoma sprogramirana v assemblerju, potem se bomo pa samo slinili. Ampak dandanes, ko se programira z RAD toolsi (Rapid Application Development), boš redko našel publisherja, ki ti bo doniral x^n denarja za razvoj. x predstavlja denar za današnji stil developmenta, n pa ulala velika številka. Sigurno bo pa v roku nekaj let prišel špil, ki bo proof of concept PS3 tehnologije. Ampak žal takšnih iger ne bo več kot nekaj.
--
Pri SLI in Crossfire je pa problem čisto drugačen. Ampak ne bom sedaj o tem.
Pri SPEjih (PS3) je problem v tem, ker nimajo predpomnilnika, in če hočeš karkoli koristnega narediti z njimi, moraš uporabljati DMA. Sem Dev, in sem se s tem že igral. In ugotovil, da lahko 30 video signalov (pretiravanje, but you get the point) procesiraš na SPEjih, ampak delanje iger z Assemblerjem ter konstanten Direct Memory Access... TO ne gre. SPE si lahko predstavljaš kot ATI Steam procesorje. Sami po sebi ne morejo narediti nič koristnega. Nič. Poznajo dva ukaza in to je to. So pa hitri pri teh ukazih, to pa.
Če pa koga res fajn zanima, se pa lahko razpišem v dolžini doktorske dizertacije in dam nekaj primerov, kje SPEji blestijo in kje so tako neuporabni, kot da jih ne bi bilo. In na veliko žalost je stanje trenutno takšno, da so SPEji čisto neizkoriščeni.
Špili na PS3 večinoma laufajo na PPE, ki je multi threaded. Zato ima pa XBOX360 prednost, ker ima 3 PPE, vsak sposoben 2 threada.
Treba je pa še povedati, da nas zgodovina uči, da se mi, devi, učimo, in včasih lahko delamo čudeže. Poglejte samo PS2, ki je po specs tako podhranjen, da si nikoli ne bi mislil, da je lahko sposoben takšne grafike, ki jo imajo igre, ki so prišle v zadnjih nekaj letih.
Ko bo pa prišla igra za PS3, ki bo večinoma sprogramirana v assemblerju, potem se bomo pa samo slinili. Ampak dandanes, ko se programira z RAD toolsi (Rapid Application Development), boš redko našel publisherja, ki ti bo doniral x^n denarja za razvoj. x predstavlja denar za današnji stil developmenta, n pa ulala velika številka. Sigurno bo pa v roku nekaj let prišel špil, ki bo proof of concept PS3 tehnologije. Ampak žal takšnih iger ne bo več kot nekaj.
--
Pri SLI in Crossfire je pa problem čisto drugačen. Ampak ne bom sedaj o tem.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Brane2 ::
Jst:
Bi me zanimale podrobnosti. Kaj si nabavil PS3 ? Kje si dobil razvojna orodja in literaturo ?
Vem,da npr Gentoo laufa tudi na PS3 ampak tisto je verejtno bolj proof of concept, ne pa zadeva, ki bi izkoristila škatlo do konca...
Bi me zanimale podrobnosti. Kaj si nabavil PS3 ? Kje si dobil razvojna orodja in literaturo ?
Vem,da npr Gentoo laufa tudi na PS3 ampak tisto je verejtno bolj proof of concept, ne pa zadeva, ki bi izkoristila škatlo do konca...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
jype ::
darksamurai> Programerji sploh ne znajo napisati špila, ki bi izkoriščal več jeder.
Ne trabunjaj. Jaz poznam vsaj eno igro, ki brez težav zabaše vsa 4 jedra q6600, samo viewdistance nastaviš dovolj visoko.
Ne trabunjaj. Jaz poznam vsaj eno igro, ki brez težav zabaše vsa 4 jedra q6600, samo viewdistance nastaviš dovolj visoko.
jype ::
Jaz?
Armed Assault, naslednik Operation Flashpoint.
Game world je ogromen, na njem pa mrgoli avtonomnih AI enot, ki jih mora računalnik obravnavati, če so v dogodkovnem horizontu kateregakoli od igralcev (single player še nisem igral). Gameplay je zares tak kot zgleda tale film.
Armed Assault, naslednik Operation Flashpoint.
Game world je ogromen, na njem pa mrgoli avtonomnih AI enot, ki jih mora računalnik obravnavati, če so v dogodkovnem horizontu kateregakoli od igralcev (single player še nisem igral). Gameplay je zares tak kot zgleda tale film.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
MrStein ::
Kul filmček.
Kritično oko bo sicer opazilo par napakic na nivoju osemdesetih ;-)
Kritično oko bo sicer opazilo par napakic na nivoju osemdesetih ;-)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
jype ::
Bistvo igre je vgrajen skriptni jezik, s katerim lahko človek počne vse (jasno, jezik podpira večnitno programiranje). Če tega ne bi bilo, bi bila samo še ena streljačina, tako je pa vsaj zame precej zanimiva reč.
Jst ::
Brane: moram prvo preveriti, kakŠne informacije lahko trobim naokoli. To pa čez vikend ni "vljudno."
--
darksamurai: Bom pa napisal, kaj je problem SLI/CF tehnologije. Ti povežeš dve kartice. In ko igra potrebuje renderiranje (da ti vidiš na zaslonu, kar pač vidiš), gre v vsako kartico enak tok podatkov. In vsaka kartica dela enake stvari. Čisto do bita enake. Zato se RAM ne sešteva. Problem je tudi v tem, da včasih kakšna kartica sliko renderira mikrosekundo hitreje/počasneje od druge in tu nastopi čakanje. Če pa bi na eni kartici bili dve GPU / Render enoti, ki bi delali z istim ramom, bi bil tok podatov samo en, potem pa bi se performance podvojile.
--
darksamurai: Bom pa napisal, kaj je problem SLI/CF tehnologije. Ti povežeš dve kartice. In ko igra potrebuje renderiranje (da ti vidiš na zaslonu, kar pač vidiš), gre v vsako kartico enak tok podatkov. In vsaka kartica dela enake stvari. Čisto do bita enake. Zato se RAM ne sešteva. Problem je tudi v tem, da včasih kakšna kartica sliko renderira mikrosekundo hitreje/počasneje od druge in tu nastopi čakanje. Če pa bi na eni kartici bili dve GPU / Render enoti, ki bi delali z istim ramom, bi bil tok podatov samo en, potem pa bi se performance podvojile.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Brane2 ::
Jst: Ni problem. Če bi se dobilo pametne informacije, bi jaz mogoče ubodel kak primerek te dni.
Sedaj so pri nas po €400. Sicer resda brez iger v bundlu, ampak saj iger niti ne rabim.
Sedaj so pri nas po €400. Sicer resda brez iger v bundlu, ampak saj iger niti ne rabim.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Loki ::
mene tudi zanima glede SPE, PPE. mogoce se pojasni za laike, kaj to sploh je.
I left my wallet in El Segundo
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Večdesetodstotna podražitev trdih diskov (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 66758 (46020) | D3m |
» | Kateri procesor AMDOddelek: Kaj kupiti | 2123 (1579) | Vanadium |
» | zmeden amd ali intelOddelek: Kaj kupiti | 2043 (1294) | DJ MartiNi |
» | Keri procesor?Oddelek: Kaj kupiti | 2448 (1961) | PlayTheGame |
» | Thoroughbred A vs. B?Oddelek: Kaj kupiti | 1167 (981) | smirnof |