Forum » Elektrotehnika in elektronika » avto ozvočenje in nadležen zvok
avto ozvočenje in nadležen zvok
vres.ales ::
Ko se peljem z avtom in imam glasbo potihem slišim v zvočnikih zvok, ki se mu frekvenca spreminja z obrati motorja
ojačevalec ima + vezan direktno na akumulator, masa pa je na ohišju. Kabli so dovolj močni tak, da ni težava v tem. Ojačevalec ima 4 izhode, voofer je vezan na 2 kanala, in dva zvočnika vsak na svoj kanal. Kabl od avtoradija do ojačevalca je tudi posebej potegnjen in tam tudi pomoje nebi smelo nič bit...
a ma kdo kaj pojma kaj naj naredim...saj itak vedno poslušam muziko puna naglas, da ne slišim samo. če se kdo zraven pelje in mam potiho vsak vpraša kaj mi to piska
ojačevalec ima + vezan direktno na akumulator, masa pa je na ohišju. Kabli so dovolj močni tak, da ni težava v tem. Ojačevalec ima 4 izhode, voofer je vezan na 2 kanala, in dva zvočnika vsak na svoj kanal. Kabl od avtoradija do ojačevalca je tudi posebej potegnjen in tam tudi pomoje nebi smelo nič bit...
a ma kdo kaj pojma kaj naj naredim...saj itak vedno poslušam muziko puna naglas, da ne slišim samo. če se kdo zraven pelje in mam potiho vsak vpraša kaj mi to piska
AndrejS ::
Zgleda da imaš neki poceni ojačevalec , ki nima filtra... Ta filter se pa dobi za kupit samo ne vem kak se mu točno reče. ali je morda celo to dušilec... veže pa se med akumulator in ojačevalec
Jackal ::
Slabo priklopljena masa.
Pod vijakom, kjer imaš priklopljeno maso na karoserijo, more biti stran zbrušena barva do pločevine. Kabel za maso naj bo tudi čim krajši.
Druga možnost je, da si skuril maso na pre-outih avtoradia. Imaš mogoče Pioneer avtoradio?
Pod vijakom, kjer imaš priklopljeno maso na karoserijo, more biti stran zbrušena barva do pločevine. Kabel za maso naj bo tudi čim krajši.
Druga možnost je, da si skuril maso na pre-outih avtoradia. Imaš mogoče Pioneer avtoradio?
Walking the way is something completely different than imagining the way.
vres.ales ::
masa je vreji prikloplena, zbrušeno je tak kot treba...
andrej ma prav, ker je neko sran** od ojačevalca not, pač tak sem kupo že, ko je blo vse not namontirano....
zaj pa, ki bi lahko dobo filter pa kak se te reče temu ve kdo
ojačevalec pa je znamke Jensen
andrej ma prav, ker je neko sran** od ojačevalca not, pač tak sem kupo že, ko je blo vse not namontirano....
zaj pa, ki bi lahko dobo filter pa kak se te reče temu ve kdo
ojačevalec pa je znamke Jensen
Vikking ::
Masa naj NE bo priklopljena na akumulator, ampak največ 30cm odaljena od akumulatorja prikplopljena na karoserijo vozilo. Kar mislim da že tako imaš.
Električni hrup/šum/motnja (vir: AVTOAKUSTIKA.COM, sprašuj na tem naslovu)
Žalostno dejstvo je, da v serijskih avtomobilih stereo sistem ni edini porabnik, priključen na akumulator. Zakaj žalostno? Če bi narisali skico električne napeljave v avtomobilu, bi bila še najbolj podobna preveč okrašeni novoletni jelki. Alternator, smerniki, klimatska naprava, motorčki brisalcev, bencinska črpalka, razdelilnik , računalnik, luči in še tako rekoč stotine drugih tokovnih odjemalcev je priključenih na iste električne kable, kot radio in ojačevalci, vsak od teh porabnikov pa pusti v električnem tokokrogu svoj podpis – šum, ki se bo z največjim veseljem prikradel do zvočnikov. To je tiste vrste šum, hrup ali kakorkoli ga bomo že imenovali, kot na primer, če doma gledamo TV, nekdo pa vklopi sesalnik. V avtomobilu pa še toliko lažje pride do tega fenomena, saj je problem z ozemljitvenimi točkami in oksidacijo kontaktov, glede na število porabnikov priključenih na tokokrog je lahko že iskanje porabnika, ki povzroča motnje in odpravljanje vzroka motenj lahko pravi podvig.
Težavo predstavljajo tudi dolgi signalni kabli, ki potekajo od radia do ojačevalca in zvočniški kabli, ki potekajo od ojačevalca do zvočnikov. Vsi ti kabli se srečujejo in križajo z napajalnimi kabli za najrazličnejše tokovne porabnike v avtomobilu, pa naj bodo to komponente stereo sistema ali drugi porabniki. Glede "pobiranja" motenj so najbolj občutljivi signalni kabli (RCA, činč kabli), ki prenašajo neojačan signal od izvora (radio, CD) k ojačevalcem, pa tudi zvočniški kabli niso imuni na "dogajanje" v okolici. Teh kablov ni priporočljivo napeljati po avtomobilu skupaj z napajalnimi kabli, saj bodo lahko pobirali motnje, v primeru signalnih kablov, pa se bojo te motnje preko ojačevalnika še ojačale. Da bi se temu neljubemu fenomenu izognili, je pomembno napeljati signalne in zvočniške kable po eni strani avtomobila, napajalne pa po drugi.
Nenazadnje pa se v avtomobilu pojavlja tudi tako imenovani termični šum. V osnovi gre za šum, ki se pojavlja zaradi toplote, izognili bi se mu le pri absolutni ničli (-273 C). Popolnoma odpraviti se tega šuma ne da. Je pa to tisti "hssssssssssss", ki ga je slišati iz zvočnikov med nemimi pasažami glasbe ne glede na to, kako zelo smo se trudili z odpravljanjem šumov, ki jih povzročajo ostali porabniki in ne glede na to kako dober stereo sistem imamo. Seveda pa bo ta šum dosti bolj slišen pri začetniškem sistemu, kot pa pri profesionalno vgrajenem sistemu visoke kvalitete. Zato je pomembno, da znamo razločiti, kaj je termični šum, kaj pa ni, saj se lahko s tem izognemo kakšnemu glavobolu.
Da bi nam električni šumi povzročali kar najmanj preglavic, bi bilo idealno:
• znati razločevati razliko med termičnim šumom in ostalimi šumi,
• napeljati napajalne kable po eni strani avtomobila, zvočniške po drugi, signalne kable pa po sredini,
• napeljati signalne kable po avtomobilu tam, kjer se bodo kar najmanjkrat približali ali križali z napajalnimi kabli ali tokovnimi porabniki,
• če se signalni in napajalni kabli že morajo križati je najbolje, da se križajo pod kotom 90 stopinj, ne smejo pa se prepletati,
• prav nasprotno pa je celo priporočljivo, če se prepletata + in – napajalna kabla,
• nastaviti najvišji možni gain (izhodni signal) na izvoru zvoka in kar najnižji gain (vhodni signal) na ojačevalcu,
• ozemljitev celotnega stereo sistema izvesti na eni dobro pripravljeni točki,
• poskrbeti , da je električni sistem (še posebej kabli razdelilnika) v dobrem stanju.
Električni hrup/šum/motnja (vir: AVTOAKUSTIKA.COM, sprašuj na tem naslovu)
Žalostno dejstvo je, da v serijskih avtomobilih stereo sistem ni edini porabnik, priključen na akumulator. Zakaj žalostno? Če bi narisali skico električne napeljave v avtomobilu, bi bila še najbolj podobna preveč okrašeni novoletni jelki. Alternator, smerniki, klimatska naprava, motorčki brisalcev, bencinska črpalka, razdelilnik , računalnik, luči in še tako rekoč stotine drugih tokovnih odjemalcev je priključenih na iste električne kable, kot radio in ojačevalci, vsak od teh porabnikov pa pusti v električnem tokokrogu svoj podpis – šum, ki se bo z največjim veseljem prikradel do zvočnikov. To je tiste vrste šum, hrup ali kakorkoli ga bomo že imenovali, kot na primer, če doma gledamo TV, nekdo pa vklopi sesalnik. V avtomobilu pa še toliko lažje pride do tega fenomena, saj je problem z ozemljitvenimi točkami in oksidacijo kontaktov, glede na število porabnikov priključenih na tokokrog je lahko že iskanje porabnika, ki povzroča motnje in odpravljanje vzroka motenj lahko pravi podvig.
Težavo predstavljajo tudi dolgi signalni kabli, ki potekajo od radia do ojačevalca in zvočniški kabli, ki potekajo od ojačevalca do zvočnikov. Vsi ti kabli se srečujejo in križajo z napajalnimi kabli za najrazličnejše tokovne porabnike v avtomobilu, pa naj bodo to komponente stereo sistema ali drugi porabniki. Glede "pobiranja" motenj so najbolj občutljivi signalni kabli (RCA, činč kabli), ki prenašajo neojačan signal od izvora (radio, CD) k ojačevalcem, pa tudi zvočniški kabli niso imuni na "dogajanje" v okolici. Teh kablov ni priporočljivo napeljati po avtomobilu skupaj z napajalnimi kabli, saj bodo lahko pobirali motnje, v primeru signalnih kablov, pa se bojo te motnje preko ojačevalnika še ojačale. Da bi se temu neljubemu fenomenu izognili, je pomembno napeljati signalne in zvočniške kable po eni strani avtomobila, napajalne pa po drugi.
Nenazadnje pa se v avtomobilu pojavlja tudi tako imenovani termični šum. V osnovi gre za šum, ki se pojavlja zaradi toplote, izognili bi se mu le pri absolutni ničli (-273 C). Popolnoma odpraviti se tega šuma ne da. Je pa to tisti "hssssssssssss", ki ga je slišati iz zvočnikov med nemimi pasažami glasbe ne glede na to, kako zelo smo se trudili z odpravljanjem šumov, ki jih povzročajo ostali porabniki in ne glede na to kako dober stereo sistem imamo. Seveda pa bo ta šum dosti bolj slišen pri začetniškem sistemu, kot pa pri profesionalno vgrajenem sistemu visoke kvalitete. Zato je pomembno, da znamo razločiti, kaj je termični šum, kaj pa ni, saj se lahko s tem izognemo kakšnemu glavobolu.
Da bi nam električni šumi povzročali kar najmanj preglavic, bi bilo idealno:
• znati razločevati razliko med termičnim šumom in ostalimi šumi,
• napeljati napajalne kable po eni strani avtomobila, zvočniške po drugi, signalne kable pa po sredini,
• napeljati signalne kable po avtomobilu tam, kjer se bodo kar najmanjkrat približali ali križali z napajalnimi kabli ali tokovnimi porabniki,
• če se signalni in napajalni kabli že morajo križati je najbolje, da se križajo pod kotom 90 stopinj, ne smejo pa se prepletati,
• prav nasprotno pa je celo priporočljivo, če se prepletata + in – napajalna kabla,
• nastaviti najvišji možni gain (izhodni signal) na izvoru zvoka in kar najnižji gain (vhodni signal) na ojačevalcu,
• ozemljitev celotnega stereo sistema izvesti na eni dobro pripravljeni točki,
• poskrbeti , da je električni sistem (še posebej kabli razdelilnika) v dobrem stanju.
A. Smith ::
>>Masa naj NE bo priklopljena na akumulator, ampak največ 30cm odaljena od akumulatorja prikplopljena na karoserijo vozilo. Kar mislim da že tako imaš.
Ali znaš povedati, zakaj? Ne predstavljam si namreč razlogov.
Ali znaš povedati, zakaj? Ne predstavljam si namreč razlogov.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
stromar ::
Jaz sem imel isti problem s piskanjem glede na obrate motorja.. Rešil sem ga tako, da sem odklopil originalno maso za avtoradio in do radia speljal novo maso iz prtljažnika. Priključil sem jo kar v konektor za maso na ojačevalcu. Tako imata avtoradio in ojačevalec maso na istem potencialu.
Na avtoradio nimam priključenega nobenega zvočnika, torej je poraba minimalna in je tudi kabel za maso lahko tanek (nekje 2mm2).
Lp
Na avtoradio nimam priključenega nobenega zvočnika, torej je poraba minimalna in je tudi kabel za maso lahko tanek (nekje 2mm2).
Lp
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: Brane2 ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | [Hi-Fi] - Fizikalna razlaga pri napajalnem kablu (strani: 1 2 3 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 10740 (5916) | Trancedeejay |
» | V čem je tale kabel boljši od tistega za 3 evre? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 18894 (15130) | TESKAn |
» | priklop ojačevalca na avtoradioOddelek: Na cesti | 6940 (6353) | ;-) |
» | Napajanje avtoojačevalcaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3286 (3094) | Jackal |
» | stabilizator v avtuOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 1383 (1247) | Y0ck3r |