Forum » Elektrotehnika in elektronika » napajanje prenosnika z 12V akumulatorjem (samo z akumulatorjem)
napajanje prenosnika z 12V akumulatorjem (samo z akumulatorjem)
ReBi ::
Pozdravljeni!
zanima me izdelava vezja, ki bi mi omogočla napajanje prenosnika z 12V avtomobilskim akumulatorjem, ki ni v avtu...
zanima me izdelava vezja, ki bi mi omogočla napajanje prenosnika z 12V avtomobilskim akumulatorjem, ki ni v avtu...
Azrael ::
Najbolj enostavna rešitev bi bila univerzalni avto polnilec, mislim, da se dobi tudi ceneje, samo trenutno ne najdem.
Zraven rabiš še akumulatorski klemi (sta različni za + in -), vtičnico za avto vžigalnik, malo izolirane bakrene žice in varovalko ustrezne moči v ohišju.
Samogradnja se IMHO ne izplača, ampak če vstrajaš, bom poskusil zbrskati načrt.
Zraven rabiš še akumulatorski klemi (sta različni za + in -), vtičnico za avto vžigalnik, malo izolirane bakrene žice in varovalko ustrezne moči v ohišju.
Samogradnja se IMHO ne izplača, ampak če vstrajaš, bom poskusil zbrskati načrt.
Nekoč je bil Slo-tech.
Azrael ::
Če prav priklopiš + in -, ni neposredne nevarnosti, da bi odpovedalo karkoli. Razmere v avtu so povsem enake, če bi tak pretvornik uporabil takrat, ko motor ne deluje.
Problem bi bil lahko v tem, da bi lahko preveč izpraznil akumulator (in ga s tem uničil), če pretvornik nima zaščite pred izpraznjenjem (deep discharge).
Tudi izpraznjen akumulator ne sme stati prazen, ampak ga moraš spet polniti (po možnosti prej kot v 48 urah), tako da rabiš še nek polnilec.
Problem bi bil lahko v tem, da bi lahko preveč izpraznil akumulator (in ga s tem uničil), če pretvornik nima zaščite pred izpraznjenjem (deep discharge).
Tudi izpraznjen akumulator ne sme stati prazen, ampak ga moraš spet polniti (po možnosti prej kot v 48 urah), tako da rabiš še nek polnilec.
Nekoč je bil Slo-tech.
Shifty ::
Jst sm razmisljal o nekem podobnem pretvorniku iz 12V na 220V, ker razmisljam o gradnji veternice z generatorjem. Mogoce kdo ve vsaj priblizne cene teh komponent?
AMD X3 720 Black@3200
Sapphire 790GX
Sapphire 790GX
Azrael ::
Pretvornik iz 12 na 230V ni preveč dobra rešitev tega primera. Pomeni 2 pretvorbi energije, kar pomeni več izgub le te. Količina energije v akumulatorju pa je omejena.
Torej, če avtor teme ne rabi še 230V, je bolj ekonomična rešitev samo avtopolnilec za prenosnike.
Torej, če avtor teme ne rabi še 230V, je bolj ekonomična rešitev samo avtopolnilec za prenosnike.
Nekoč je bil Slo-tech.
Azrael ::
@Shifty:
Nekdaj je bila cena 1W=10DEM. Danes je k sreči mnogo manj, poglej spletne strani HTE, Conrad in podobnih trgovin.
Nekdaj je bila cena 1W=10DEM. Danes je k sreči mnogo manj, poglej spletne strani HTE, Conrad in podobnih trgovin.
Nekoč je bil Slo-tech.
ReBi ::
ok, upam da bo šlo... je mogoče kaki elektronik tu, ki bi znal izračunati koliko amperski akumulator kupiti za vsaj 5 ur dela na prenosniku?
polnilec da ven pri 20V 6 amperov... za deset ur torej 60A akumulator???
polnilec da ven pri 20V 6 amperov... za deset ur torej 60A akumulator???
Azrael ::
Ni tako enostavno.
Tvoj izračun štima v primeru 20V akumulatorja. Ker pa takih ni, bi za rabil 12V 100Ah akumulator za enak učinek (brez upoštevanja neizogibnih izgub pretvornika).
Ampak po večini so polnilci prenosnikov predimenzionirani in niso nikoli obremenjeni več kot 60, 70%. Niti v primeru, če je prenosnikov akumulator povsem prazen in prenosnik 100% obremenjen (CPU; GPU, RAM, disk..) in bi dosegel željeno avtonomijo že z manjšim akumulatorjem.
Samo kapaciteta je podana za 20 urno praznenje tako, da kaj manj od 60Ah ne pride v poštev, če želiš zanesljivih 10 ur avtonomije.
Toda je še en hakeljc. Avtomobilski akumulatorji za take nameni niso primerni. Pri taki uporabi imajo zelo kratko življensko dobo in sami po sebi imajo preveč izgub. Če je akumulator še rabljen, ima kapaciteto že precej manjšo od nazivne. Kot štartni akumulator je lahko še čisto OK, za tak namen, kot bi ga ti rad uporabil, pa ni več.
Tako, da bi za uporabo na daljši rok mnogo bolj primeren akumulator za solarne sisteme ali podoben, njihova slabost: so precej dražji od štartnih.
Tvoj izračun štima v primeru 20V akumulatorja. Ker pa takih ni, bi za rabil 12V 100Ah akumulator za enak učinek (brez upoštevanja neizogibnih izgub pretvornika).
Ampak po večini so polnilci prenosnikov predimenzionirani in niso nikoli obremenjeni več kot 60, 70%. Niti v primeru, če je prenosnikov akumulator povsem prazen in prenosnik 100% obremenjen (CPU; GPU, RAM, disk..) in bi dosegel željeno avtonomijo že z manjšim akumulatorjem.
Samo kapaciteta je podana za 20 urno praznenje tako, da kaj manj od 60Ah ne pride v poštev, če želiš zanesljivih 10 ur avtonomije.
Toda je še en hakeljc. Avtomobilski akumulatorji za take nameni niso primerni. Pri taki uporabi imajo zelo kratko življensko dobo in sami po sebi imajo preveč izgub. Če je akumulator še rabljen, ima kapaciteto že precej manjšo od nazivne. Kot štartni akumulator je lahko še čisto OK, za tak namen, kot bi ga ti rad uporabil, pa ni več.
Tako, da bi za uporabo na daljši rok mnogo bolj primeren akumulator za solarne sisteme ali podoben, njihova slabost: so precej dražji od štartnih.
Nekoč je bil Slo-tech.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | UPS in avtomobilski akumulator.... (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 15131 (4187) | Assass1n |
» | Merjenje napetosti akumulatorja z ArduinomOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 9589 (8317) | Red_Mamba |
» | Pretvornik napetostiOddelek: Pomoč in nasveti | 2916 (2719) | Duhec |
» | Priklop prenosnika v avtuOddelek: Loža | 3598 (2812) | mbwinners |
» | inverter in vžig avtaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5597 (5096) | Pyr0Beast |