Forum » Elektrotehnika in elektronika » Termometer na USB vodilu (načrt, vezja, izkušnje in slike) :P
Termometer na USB vodilu (načrt, vezja, izkušnje in slike) :P
starr ::
jez sem si naredil termometer vendar malo drugačen kakor je v načrtu v programu in sicer brez dveh diod.dodal sem pa led diodo ki sveti kadar je priklopljen na usb.naložil sem si program ki ga je dal Hijacker
in nalozil njegov firmware.vendar mi usb se vedno ne zazna naprave(unknown device) im kdo kaksno idejo kaj bi lahko bilo narobe.
hvala lepa
in nalozil njegov firmware.vendar mi usb se vedno ne zazna naprave(unknown device) im kdo kaksno idejo kaj bi lahko bilo narobe.
hvala lepa
TheHijacker ::
Preveri kvarc. Preveri fuse nastavitve. Poflešaj še enkrat s firmwarom.
http://www.google.si
korenje_ver2 ::
ej hijacker. Mi lahko zrihtas kose potrebne za com port?
rad bi si naredu 5 termometrov.
rad bi si naredu 5 termometrov.
kulSMS ::
korenje_ver2 za 15ksit, kot si napisal v enem izmed postov prej, ti jaz naredim varianto s petimi senzorji na com portu in še linux škatlo dobiš zraven.
sam imam delujočo verzijo z dvema senzorjema na windows mašini.
sam imam delujočo verzijo z dvema senzorjema na windows mašini.
MiranRxx ::
Ko je ravno tukaj na kupu cel kup strokovnjakov, bi povprasal, ce mi kdo lahko naredi, za zmerno ceno en taksen termometer, ki bi meril temperaturo v pecici. Torej temperature do cca 250 stopinj.
Placam material, pa seveda za neko delo, pa ne prevelik zasluzek. Ce je kdo zainteresiran prosim pod ZS. Ni potrebno da je na 1 % natancno, ker tudi gre za eksperiment.
Placam material, pa seveda za neko delo, pa ne prevelik zasluzek. Ce je kdo zainteresiran prosim pod ZS. Ni potrebno da je na 1 % natancno, ker tudi gre za eksperiment.
Za vse ki bi radi poleteli ali se šolali: http://www.lcm-club.si/
jadralno.letenje@amis.net
jadralno.letenje@amis.net
gumby ::
za tako visoke temperature se ponavadi uporabljajo drugacne sonde.
problem je tud samo spajkanje, ker se pri 250 stopinj spajka raztali. tud kabel mora bit pravi, plasticen in gumijast se bo scvrl
problem je tud samo spajkanje, ker se pri 250 stopinj spajka raztali. tud kabel mora bit pravi, plasticen in gumijast se bo scvrl
my brain hurts
korenje_ver2 ::
kulsm,
korenje_ver2 za 15ksit, kot si napisal v enem izmed postov prej, ti jaz naredim varianto s petimi senzorji na com portu in še linux škatlo dobiš zraven.
sam imam delujočo verzijo z dvema senzorjema na windows mašini.
Za 15k sit sm hotu usb verzijo. Ta com port verzija ima ful manj komponent. Za ene 5k sit ti odkupm sam sestavljene senzorje.
korenje_ver2 za 15ksit, kot si napisal v enem izmed postov prej, ti jaz naredim varianto s petimi senzorji na com portu in še linux škatlo dobiš zraven.
sam imam delujočo verzijo z dvema senzorjema na windows mašini.
Za 15k sit sm hotu usb verzijo. Ta com port verzija ima ful manj komponent. Za ene 5k sit ti odkupm sam sestavljene senzorje.
TheHijacker ::
Dajte ostat na temi in ne kot v malih oglasih. Mente se za posel na privat.
http://www.google.si
bagi ::
Lep pozdrav
tudi sam sem se lotil tegale projekta in morm rec da mo je blo prov zabavno dokler niso nastopile tezave! in sicer cip lepo sprogramiram in preverim fuse in je vse ok! vstavim cip v vezje, ki sem ga tudi najmanj 3 krat preveru pa mi napise unknown device! joj nimam nobene ideje vec kaj naj se preverim! sprogramiral 2 cipa, nalozu razlicne verzije firmweara gor pa se zmeri nc.
ma mogoce kdo kako idejo? kvarz mislim da je vredu tko da jest pocasi obupujem! upam da mi v bliznji prihodnosti uspe!
kakrsna koli ideja dobrodosla
tudi sam sem se lotil tegale projekta in morm rec da mo je blo prov zabavno dokler niso nastopile tezave! in sicer cip lepo sprogramiram in preverim fuse in je vse ok! vstavim cip v vezje, ki sem ga tudi najmanj 3 krat preveru pa mi napise unknown device! joj nimam nobene ideje vec kaj naj se preverim! sprogramiral 2 cipa, nalozu razlicne verzije firmweara gor pa se zmeri nc.
ma mogoce kdo kako idejo? kvarz mislim da je vredu tko da jest pocasi obupujem! upam da mi v bliznji prihodnosti uspe!
kakrsna koli ideja dobrodosla
Bagi
TheHijacker ::
Imaš diode in oba 68 ohmska upora na data linijah USB-ja? Preveri če si diode prav obrnil. Stran s črtico gre na data kabel. Preveri vse ostale povezave in pomeri napetosti. Naj bi blo okrog 5V. Preveri če maš povezano nogico 6 in 13 na čipu skupaj. Slikaj vezje in pokaži slike. Ni vrag, da ne bomo pogruntal zakaj ti ne prepozna :).
Za 100% preverjanje, če je čip pravilno flešan lahko uporabiš tale ukaz:
avrdude.exe -u -p t2313 -c bsd -U flash:r:_dumped.bin:r
Dobil boš datoteko _dumped.bin. Pretvori firmware, ki si ga flešal v binarni format (HEX2Bin orodja tukaj) in naredi file compare med datotekam (lahko uporabiš Compare by content v Total Commanderju).
Za pregled, če je fuse pravilno nastavljen pa:
avrdude.exe -p t2313 -u -c bsd -U lfuse:r:_fuse.binf:r
Odpri _fuse.bin v HEX editorju in preberi ASCII kodo bajta, ki ga dobiš. Če je CF potem je fuse pravilno nastavljen.
Drugače pa prilepi slike vezja (obe strani).
Sam sem včer naročil dele še za štiri takšna vezja, ker sem dobil še štiri senzorje. Tako, da bom še sestavljal. Bom ob naslednjem, ki ga sestavim, slikal celoten postopek izdelave od začetka (rezanje Vitroplast ploščice) do konca (priklop na USB) in ne samo končnega produkta. Mislim, da tu še ni slik popolnega vezja z 68 uporoma in pa obema diodama. Verjetno se zadeve lotim v četrtek ali petek.
Za 100% preverjanje, če je čip pravilno flešan lahko uporabiš tale ukaz:
avrdude.exe -u -p t2313 -c bsd -U flash:r:_dumped.bin:r
Dobil boš datoteko _dumped.bin. Pretvori firmware, ki si ga flešal v binarni format (HEX2Bin orodja tukaj) in naredi file compare med datotekam (lahko uporabiš Compare by content v Total Commanderju).
Za pregled, če je fuse pravilno nastavljen pa:
avrdude.exe -p t2313 -u -c bsd -U lfuse:r:_fuse.binf:r
Odpri _fuse.bin v HEX editorju in preberi ASCII kodo bajta, ki ga dobiš. Če je CF potem je fuse pravilno nastavljen.
Drugače pa prilepi slike vezja (obe strani).
Sam sem včer naročil dele še za štiri takšna vezja, ker sem dobil še štiri senzorje. Tako, da bom še sestavljal. Bom ob naslednjem, ki ga sestavim, slikal celoten postopek izdelave od začetka (rezanje Vitroplast ploščice) do konca (priklop na USB) in ne samo končnega produkta. Mislim, da tu še ni slik popolnega vezja z 68 uporoma in pa obema diodama. Verjetno se zadeve lotim v četrtek ali petek.
http://www.google.si
bagi ::
Hej
mam oba 68 upora diod nimam ker sm delov po prvotnem nacrtu! Napetosti so vec ali manj okoli 5V tko da to pomoje tudi ni problem!
Sm se pa malo zabaval z vsebino flasha. In sicer ko sm primerjal original in vsebino flasha v hex obliki je drugacna v bin obliki pa enaka? kako to ne vem. V hex obliki mi zapise pravilne podatke vendar ne po vrsticah temvec zapisuje v prvo vrstivo toliko casa dokler ni polna sele potem gre naprej v drugo! Upam da me razumes. mogoce simpl primer:
original zapis hex:
1: abcdefgh
2: ijklmnopr
3: stuvz
v mojem primeru:
1: abcdefghijklmn -sedaj je vrstica polna in gre v naslednjo
2: oprstuvz
3:
no tole mi je uspel zvedt. kot pa sm ze rekel, ce sm hex datoteko iz cipa pretvoru v bin in se original v bin in primerjal pa je identicna!! ni mi jasno, kako lahko pretvorba spremeni informacije!
Preveril pa sem tudi fuse in ja na koncu je nekaj v obliki CF33 tko da to je pomoje pravilno! Zdej sm ze malo izgubljen glede vsega a bo ze! Ob priliki poslikam se vezje in ga prilepim, ceprav upam da ne bo treba in bo zadeva ze prej delovala
hvala za pomoc in ce ima se kdo kako idejo, kar na plan!
LP
mam oba 68 upora diod nimam ker sm delov po prvotnem nacrtu! Napetosti so vec ali manj okoli 5V tko da to pomoje tudi ni problem!
Sm se pa malo zabaval z vsebino flasha. In sicer ko sm primerjal original in vsebino flasha v hex obliki je drugacna v bin obliki pa enaka? kako to ne vem. V hex obliki mi zapise pravilne podatke vendar ne po vrsticah temvec zapisuje v prvo vrstivo toliko casa dokler ni polna sele potem gre naprej v drugo! Upam da me razumes. mogoce simpl primer:
original zapis hex:
1: abcdefgh
2: ijklmnopr
3: stuvz
v mojem primeru:
1: abcdefghijklmn -sedaj je vrstica polna in gre v naslednjo
2: oprstuvz
3:
no tole mi je uspel zvedt. kot pa sm ze rekel, ce sm hex datoteko iz cipa pretvoru v bin in se original v bin in primerjal pa je identicna!! ni mi jasno, kako lahko pretvorba spremeni informacije!
Preveril pa sem tudi fuse in ja na koncu je nekaj v obliki CF33 tko da to je pomoje pravilno! Zdej sm ze malo izgubljen glede vsega a bo ze! Ob priliki poslikam se vezje in ga prilepim, ceprav upam da ne bo treba in bo zadeva ze prej delovala
hvala za pomoc in ce ima se kdo kako idejo, kar na plan!
LP
Bagi
TheHijacker ::
HEX fajle nima smisla primerjat. Samo binarne. Si preveril data linije na USB kablu če so pravilno vezane?
http://www.google.si
korenje_ver2 ::
hijacker, mene pa zanima kaksna mora biti surova (raw) komunikacija med tem senzorjem... zelim namrec sam napisat programcek, ki bi na bitnem nivoju komuniciru s temi zadevicami. mas kaksn link do specifikacij?
TheHijacker ::
HID neprestano vrača podatek, kot je zapisan v specifikaciji za senzor. Rabiš samo dodat HID komunikacijo in že boš te dva bajta dobil. Po formuli pretvoriš v temperaturo in to je to. Preberi si PDF dokument o tem senzorju in Maximovi domači strani. Pa malce nazaj po temi prebrskaj, kjer je povezava do strani s HID specifikacijo in tudi že kodo za posamezni programski jezik.
http://www.google.si
korenje_ver2 ::
pravkar dobil narocene komponente od http://www.ic-elect.si/
ko odprem kuverto vidm da sta not sam 2 od petih temperaturnih senzorjev. picka jim. a kdo ve kaj se da v takem primeru naresti?
to je kraja za 13,5 eur.
ko odprem kuverto vidm da sta not sam 2 od petih temperaturnih senzorjev. picka jim. a kdo ve kaj se da v takem primeru naresti?
to je kraja za 13,5 eur.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: korenje_ver2 ()
poweroff ::
Hja kamero namontiraš, pa je problem eršen, a ne? Kamere so rešitev vseh problemov.
Pokliči jih in jim povej kako in kaj. Saj verjetno se bo dalo hitro zmeniti.
Pokliči jih in jim povej kako in kaj. Saj verjetno se bo dalo hitro zmeniti.
sudo poweroff
TheHijacker ::
Danes sem sestavil še eno vezje z namenom uprabe na laptopu (nosim s seboj). Celoten postopek lotanja in priprav sem slikal in je šlo takole:
Ploščica kateri že manjka ena tretjina (od prejšnih projektov). Da vezje paše v ohišje, ki ga imam moram pustiti točno 11 vrstic v višino. Preštejem in označim s flumastrom. Potem z olfa nožem zarežem po celi dolžini na obeh straneh in nalahlo prelomim.
Na drugi strani, kjer rabim odstranit samo eno ali dve vrstici uprabim cvikcange:
Ven dobim enajst vrstic ploščice in pol na vsaki strani:
Malce fali, da bi pasalo v ohišje, zato tista dva robova spilim stran. Šel sem v očetovo delavnico:
Primež že čaka, in na njem so še vedno sledi od prejšnih piljenj (bel prah) :
Ploščico vpnem in začnem s piljenjem po obeh straneh do prve uporabne vrste:
Dokler zadeva ne pade v spodnji ožji del ohišja (po tem je treba mert, ker je to dejansko pokrov):
Še tihožitje s pilo:
In s obveznim koledarjem z nagim babam v delavnici :
In vitroplast ploščica je pripravljena:
Poženem moj spajkalnik (s že zelo plosko špico. čeprav je veler velja da mal dnarja je mal muzke):
Pogled na elemente prispele ta teden iz HTE. Naj povem, da so itak zopet narobe poslal kot ponavadi. Quartzi so bili SMD in pa kondenzatorji 10uF so bili previsoki, ker so za višje napetosti. Kondenzatorjev manjših niso imel, sem pa poslal nazaj kvarce in dobil prave nazaj. Sicer ne low profile ampak visoke, ki pa jih lahko elegantno zaviham navzdol:
Ko se je spajkalnik segreval sem sprogramiral čip s že prej narejenim programatorjem:
avrdude.exe -p t2313 -c bsd -U flash:w:usbtherm_04.hex:i
avrdude.exe: AVR device initialized and ready to accept instructions
Reading | ################################################## | 100% 0.00s
avrdude.exe: Device signature = 0x1e910a
avrdude.exe: NOTE: FLASH memory has been specified, an erase cycle will be performed
To disable this feature, specify the -D option.
avrdude.exe: erasing chip
avrdude.exe: reading input file "usbtherm_04.hex"
avrdude.exe: writing flash (2032 bytes):
Writing | ################################################## | 100% 0.84s
avrdude.exe: 2032 bytes of flash written
avrdude.exe: verifying flash memory against usbtherm_04.hex:
avrdude.exe: load data flash data from input file usbtherm_04.hex:
avrdude.exe: input file usbtherm_04.hex contains 2032 bytes
avrdude.exe: reading on-chip flash data:
Reading | ################################################## | 100% 0.53s
avrdude.exe: verifying ...
avrdude.exe: 2032 bytes of flash verified
avrdude.exe: safemode: Fuses OK
avrdude.exe done. Thank you.
Še fuse nastavitve:
avrdude.exe -p t2313 -u -c bsd -U lfuse:w:0xcf:m
avrdude.exe: AVR device initialized and ready to accept instructions
Reading | ################################################## | 100% 0.00s
avrdude.exe: Device signature = 0x1e910a
avrdude.exe: reading input file "0xcf"
avrdude.exe: writing lfuse (1 bytes):
Writing | ################################################## | 100% 0.00s
avrdude.exe: 1 bytes of lfuse written
avrdude.exe: verifying lfuse memory against 0xcf:
avrdude.exe: load data lfuse data from input file 0xcf:
avrdude.exe: input file 0xcf contains 1 bytes
avrdude.exe: reading on-chip lfuse data:
Reading | ################################################## | 100% 0.00s
avrdude.exe: verifying ...
avrdude.exe: 1 bytes of lfuse verified
avrdude.exe done. Thank you.
Nanj sem naložil nov firmware s ID-jem 4, ker je to že četrta naprava, ki jo imam.
In potem je na vrsti sestavljanje glavnega vezja.
Vedno začnem s kvarcem in kondenzatorji okrog njega. Ker je kvarc višji ga upognem:
Zraven dodam še podnožje (brez čipa, ker nikoli ne lotam, če je čip v podnožju) in pogled iz spodaj zgleda takole:
Prispajkam zgornji del + eno nogico od kondenzatorja:
Ter še spodnjega (POZOR! NA PIN 5 IN NE ZRAVEN NA PIN 6!):
In eno nogico od drugega kondenzatorja:
Predolge žice pocvikam. Ostanejo mi drugi deli kondenzatotjev, ki jih vežem čisto spodaj, kjer bo tekel minus. Hkrati v to vrsto zvežem še podnožje (pin 10 - GND):
Povezat je treba pin 6 in 13. To storim s kablom, ki sem ga vzel iz UTP kabla in ki ga vedno uporabim, če rabim kam speljat signal:
En konec olupim in ga z vrhnje strani spustim tik ob pin 6:
POZOR! Iz vrh izgleda kot da je kvarc vezan na ta pin, kar pa ni res. Pač širina kvarca je takšna, da sem dal v isto vrsto kot pin 6 ampak spodaj povežemo na pravi pin 5, kot sem že prej opozoril.
Kabel napeljemo okrog podnožja ter na drugem koncu na pin 13, tik ob podnožju:
Skupna debelina je nekako takole:
Naprej nad kondenzatorje. Ti gredo na + in -. Zato sem zadevo speljal tako, da dam + tik ob nogici 20 (VCC), - pa pač nekam vmes:
Dodam še upor, ki gre iz + na data linijo pin 12. Vijugam pa zato, da naredim prostor še za diodi:
Spodaj zadeva izgleda takole:
Torej plusi skupaj, minusi skupaj in padrugi konec upora na pin 12, ter vse skupaj polotam:
Dodam še 68 ohmska upora, ki pa sem jih postavil pokonci. Že spet zato, da naredim prostor še za obe diodi. Pokonci nista previsoka za ohišje:
En konec upora zlotam na data pine:
Dodam še obe diodi (črtica na diodi je v kontaktu s linijo, drugi konec gre na minus):
Tako je desni del vezja končan. Testno ga postavim v ohišje, da vidim če paše:
Minus iz leve spodnje strani je treba nekako speljat na drugi konec. Ker je čip 20 pinski in zasede celotno višino uporabim zopet kabel iz UTP-ja in ga povežem preko spodnjega dela čipa med pini:
Seveda je pomembno merit, če je kje stik. Ob spajkanju se plastika na kablih rada segreje toliko, da se že topi. Zato sem neprestano meril, če je kje kakšen nepravilen kontakt. Na sliki je moj mali merilec za jurja, ki pa je zanimivo izdahnil s prazno baterijo:
Ostalo mi je še desni zadnji del. Dodal sem upor na pin 2 in pa skoraj na rob ploščice kamor sem s kablom speljal +:
Potegnil sem še en kabel za data linijo, ki gre do senzorja, tako da je bližje robu ploščice:
In vezje je končano. Še slika bratovega merilca v vsem svojem sijaju. Ta celo piska, ko je kratek stik :
Sedaj pa še zadnji del s kabli. Odločil sem zopet za UTP kabel, ker se mi zdi da je bolj natančen, če je senzor bolj oddaljen od škatlice, ali kot da samo malce kuka iz nje. Za USB kabel sem vzel 3m podaljšek in pa en konček UTP kabla za na drugo stran:
Sledi vrtanje lukenj v ohišje:
Označil sem si še kam gre kakšen kabel na vezje:
In začel s vezavo senzorja na en konec UTP kabla. Vzel sem samo tri žičke, ostalih pet sem cviknil stran. Tu bi lahko uporabil kakšen druga kabel, recimo tudi stereo kabel za slušalke, ipd. No sam sem se odločil za UTP, ker je malce trši:
Da ne bi prišlo do stika sem okoli srednje žice senzorja, zalepil izolir trak:
Na vse skupaj pa sem da termoizolacijsko cev (mislim, da se tako reče, ali pa emm.. bužir cevka?) in jo s vžigalnikom segrel, da se je skrčila, ter lepo objela kabel in senzorj:
Sledi vezava USB priključkov na vezje:
In pa še UTP kabla, ki ima na drugem koncu senzor:
Rezultat je takšno končno vezje:
Prvi priklop na PC. Najde brez težav. Zaženem program in dobim:
USPEH! Če ima kdo kakšen nasvet, kako drugače zadevo povezat ali zlotat naj prosim pove. Meni ta vezave leži in deluje.
Upam, da bo postopek sedaj opogumil še koda, ki bi rad nekaj sam sestavil pa si prej zaradi mnenja, da je pretežko, tega ni upal. Vse seda če se hoče
[prenesel slike na ST strežnik, ostalo nespremenjeno, upam vsaj, moderator]
Ploščica kateri že manjka ena tretjina (od prejšnih projektov). Da vezje paše v ohišje, ki ga imam moram pustiti točno 11 vrstic v višino. Preštejem in označim s flumastrom. Potem z olfa nožem zarežem po celi dolžini na obeh straneh in nalahlo prelomim.
Na drugi strani, kjer rabim odstranit samo eno ali dve vrstici uprabim cvikcange:
Ven dobim enajst vrstic ploščice in pol na vsaki strani:
Malce fali, da bi pasalo v ohišje, zato tista dva robova spilim stran. Šel sem v očetovo delavnico:
Primež že čaka, in na njem so še vedno sledi od prejšnih piljenj (bel prah) :
Ploščico vpnem in začnem s piljenjem po obeh straneh do prve uporabne vrste:
Dokler zadeva ne pade v spodnji ožji del ohišja (po tem je treba mert, ker je to dejansko pokrov):
Še tihožitje s pilo:
In s obveznim koledarjem z nagim babam v delavnici :
In vitroplast ploščica je pripravljena:
Poženem moj spajkalnik (s že zelo plosko špico. čeprav je veler velja da mal dnarja je mal muzke):
Pogled na elemente prispele ta teden iz HTE. Naj povem, da so itak zopet narobe poslal kot ponavadi. Quartzi so bili SMD in pa kondenzatorji 10uF so bili previsoki, ker so za višje napetosti. Kondenzatorjev manjših niso imel, sem pa poslal nazaj kvarce in dobil prave nazaj. Sicer ne low profile ampak visoke, ki pa jih lahko elegantno zaviham navzdol:
Ko se je spajkalnik segreval sem sprogramiral čip s že prej narejenim programatorjem:
avrdude.exe -p t2313 -c bsd -U flash:w:usbtherm_04.hex:i
avrdude.exe: AVR device initialized and ready to accept instructions
Reading | ################################################## | 100% 0.00s
avrdude.exe: Device signature = 0x1e910a
avrdude.exe: NOTE: FLASH memory has been specified, an erase cycle will be performed
To disable this feature, specify the -D option.
avrdude.exe: erasing chip
avrdude.exe: reading input file "usbtherm_04.hex"
avrdude.exe: writing flash (2032 bytes):
Writing | ################################################## | 100% 0.84s
avrdude.exe: 2032 bytes of flash written
avrdude.exe: verifying flash memory against usbtherm_04.hex:
avrdude.exe: load data flash data from input file usbtherm_04.hex:
avrdude.exe: input file usbtherm_04.hex contains 2032 bytes
avrdude.exe: reading on-chip flash data:
Reading | ################################################## | 100% 0.53s
avrdude.exe: verifying ...
avrdude.exe: 2032 bytes of flash verified
avrdude.exe: safemode: Fuses OK
avrdude.exe done. Thank you.
Še fuse nastavitve:
avrdude.exe -p t2313 -u -c bsd -U lfuse:w:0xcf:m
avrdude.exe: AVR device initialized and ready to accept instructions
Reading | ################################################## | 100% 0.00s
avrdude.exe: Device signature = 0x1e910a
avrdude.exe: reading input file "0xcf"
avrdude.exe: writing lfuse (1 bytes):
Writing | ################################################## | 100% 0.00s
avrdude.exe: 1 bytes of lfuse written
avrdude.exe: verifying lfuse memory against 0xcf:
avrdude.exe: load data lfuse data from input file 0xcf:
avrdude.exe: input file 0xcf contains 1 bytes
avrdude.exe: reading on-chip lfuse data:
Reading | ################################################## | 100% 0.00s
avrdude.exe: verifying ...
avrdude.exe: 1 bytes of lfuse verified
avrdude.exe done. Thank you.
Nanj sem naložil nov firmware s ID-jem 4, ker je to že četrta naprava, ki jo imam.
In potem je na vrsti sestavljanje glavnega vezja.
Vedno začnem s kvarcem in kondenzatorji okrog njega. Ker je kvarc višji ga upognem:
Zraven dodam še podnožje (brez čipa, ker nikoli ne lotam, če je čip v podnožju) in pogled iz spodaj zgleda takole:
Prispajkam zgornji del + eno nogico od kondenzatorja:
Ter še spodnjega (POZOR! NA PIN 5 IN NE ZRAVEN NA PIN 6!):
In eno nogico od drugega kondenzatorja:
Predolge žice pocvikam. Ostanejo mi drugi deli kondenzatotjev, ki jih vežem čisto spodaj, kjer bo tekel minus. Hkrati v to vrsto zvežem še podnožje (pin 10 - GND):
Povezat je treba pin 6 in 13. To storim s kablom, ki sem ga vzel iz UTP kabla in ki ga vedno uporabim, če rabim kam speljat signal:
En konec olupim in ga z vrhnje strani spustim tik ob pin 6:
POZOR! Iz vrh izgleda kot da je kvarc vezan na ta pin, kar pa ni res. Pač širina kvarca je takšna, da sem dal v isto vrsto kot pin 6 ampak spodaj povežemo na pravi pin 5, kot sem že prej opozoril.
Kabel napeljemo okrog podnožja ter na drugem koncu na pin 13, tik ob podnožju:
Skupna debelina je nekako takole:
Naprej nad kondenzatorje. Ti gredo na + in -. Zato sem zadevo speljal tako, da dam + tik ob nogici 20 (VCC), - pa pač nekam vmes:
Dodam še upor, ki gre iz + na data linijo pin 12. Vijugam pa zato, da naredim prostor še za diodi:
Spodaj zadeva izgleda takole:
Torej plusi skupaj, minusi skupaj in padrugi konec upora na pin 12, ter vse skupaj polotam:
Dodam še 68 ohmska upora, ki pa sem jih postavil pokonci. Že spet zato, da naredim prostor še za obe diodi. Pokonci nista previsoka za ohišje:
En konec upora zlotam na data pine:
Dodam še obe diodi (črtica na diodi je v kontaktu s linijo, drugi konec gre na minus):
Tako je desni del vezja končan. Testno ga postavim v ohišje, da vidim če paše:
Minus iz leve spodnje strani je treba nekako speljat na drugi konec. Ker je čip 20 pinski in zasede celotno višino uporabim zopet kabel iz UTP-ja in ga povežem preko spodnjega dela čipa med pini:
Seveda je pomembno merit, če je kje stik. Ob spajkanju se plastika na kablih rada segreje toliko, da se že topi. Zato sem neprestano meril, če je kje kakšen nepravilen kontakt. Na sliki je moj mali merilec za jurja, ki pa je zanimivo izdahnil s prazno baterijo:
Ostalo mi je še desni zadnji del. Dodal sem upor na pin 2 in pa skoraj na rob ploščice kamor sem s kablom speljal +:
Potegnil sem še en kabel za data linijo, ki gre do senzorja, tako da je bližje robu ploščice:
In vezje je končano. Še slika bratovega merilca v vsem svojem sijaju. Ta celo piska, ko je kratek stik :
Sedaj pa še zadnji del s kabli. Odločil sem zopet za UTP kabel, ker se mi zdi da je bolj natančen, če je senzor bolj oddaljen od škatlice, ali kot da samo malce kuka iz nje. Za USB kabel sem vzel 3m podaljšek in pa en konček UTP kabla za na drugo stran:
Sledi vrtanje lukenj v ohišje:
Označil sem si še kam gre kakšen kabel na vezje:
In začel s vezavo senzorja na en konec UTP kabla. Vzel sem samo tri žičke, ostalih pet sem cviknil stran. Tu bi lahko uporabil kakšen druga kabel, recimo tudi stereo kabel za slušalke, ipd. No sam sem se odločil za UTP, ker je malce trši:
Da ne bi prišlo do stika sem okoli srednje žice senzorja, zalepil izolir trak:
Na vse skupaj pa sem da termoizolacijsko cev (mislim, da se tako reče, ali pa emm.. bužir cevka?) in jo s vžigalnikom segrel, da se je skrčila, ter lepo objela kabel in senzorj:
Sledi vezava USB priključkov na vezje:
In pa še UTP kabla, ki ima na drugem koncu senzor:
Rezultat je takšno končno vezje:
Prvi priklop na PC. Najde brez težav. Zaženem program in dobim:
USPEH! Če ima kdo kakšen nasvet, kako drugače zadevo povezat ali zlotat naj prosim pove. Meni ta vezave leži in deluje.
Upam, da bo postopek sedaj opogumil še koda, ki bi rad nekaj sam sestavil pa si prej zaradi mnenja, da je pretežko, tega ni upal. Vse seda če se hoče
[prenesel slike na ST strežnik, ostalo nespremenjeno, upam vsaj, moderator]
http://www.google.si
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
VolkD ::
Mogoče bi bilo pa le lepše narediti tiskano vezje...
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.
neoto ::
Jap... SMD 1x1 cm ... Po mojem bi vse gor dobil
edit: sem mislil, da je 8-pinski AVR uporabljen... raje rečmo 2x1 cm
edit: sem mislil, da je 8-pinski AVR uporabljen... raje rečmo 2x1 cm
Zgodovina sprememb…
- spremenil: neoto ()
korenje_ver2 ::
hijaker, ce ne bi uporabil ploscice za vezje, bi verjetno lahko vse skupi stisnil na velikost mikroproca :P ... res da bi blo vse mal bl razmetan, sam bi blo pa tut kompaktno :P
TheHijacker ::
Tiskano vezje je za štromarje. Mi amaterji, delamo raje na ploščico . Naj nekdo naredi PCB shemo ter sestavi pravo tiskano vezje za ta načrt. Bo zanimivo primerjat.
http://www.google.si
korenje_ver2 ::
ma ne sm mislu da ce ne bi uporabu ploscice al pa tiskanga vezja, da bi sam zice direkt na procesor zlotu in izoliru.
TESKAn ::
Če bi delali na tiskanino in bi vas bilo več zainteresiranih, bi nemara dobili v kaki firmi dovolj poceni, da na enega ne bi prišlo preveč...dejte malo razmislit, ker kot je VolkD povedal bi bilo z tiskanino lepše, plus je to IMO taka stvar, da bi vas bilo kar nekaj interesentov in bi si lahko privoščili profesionalno izdelavo.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
korenje_ver2 ::
hmm prvo bi itak blo treba dat orodje narest, za plastiko spricat... to bi stalo ene 2000 eur. (toliko iz strojniškega vidika)
TESKAn ::
Zakaj ohišja delat? pogledaš, kolk velika bi zadeva prišla z SMD elementi, poiščeš ustrezno ohišje in prilagodiš ploščico, daš naredit ploščice, zlotaš, zapakiraš in je. Mislim, da bi se dalo zmenit za 50€, da se naredi nevem, ene 50 ploščic najmanj...ne vem, nisem še nikoli kaj naročal.
Drugače o orodju za plastiko špricat...2000€ je prekleto malo za tako stvar, mislim, da je samo jeklo, iz katerega je tako orodje, dražje od 2000€ za tak kos. Je pa res, da ko to imaš, ti letijo ohišja ven za 1€...se pravi, če imaš namen prodat, nevem, 40 tisoč ohišji po 2€ bi se pa že kaj splačalo...
Drugače o orodju za plastiko špricat...2000€ je prekleto malo za tako stvar, mislim, da je samo jeklo, iz katerega je tako orodje, dražje od 2000€ za tak kos. Je pa res, da ko to imaš, ti letijo ohišja ven za 1€...se pravi, če imaš namen prodat, nevem, 40 tisoč ohišji po 2€ bi se pa že kaj splačalo...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
VolkD ::
Tiskano vezje se da naredit v domači režiji. Ni ravno nekaj kompliciranega. Mogoče se pa potrudim.
Se opravičujem, a nisem v detalje sledil temi, tako, da sem mogoče spregledal. Mi lahko pošljete električni načrt ? Se bom potrudil s tiskaninami.
Škatlica pa tudi ni problem. Narediš jo s prve plastike, ki jo srečaš Plastika se namreč zelo lepo lepi s acetonom in obdeluje z brusnimi papirji ter ostrimi rezili.
Se opravičujem, a nisem v detalje sledil temi, tako, da sem mogoče spregledal. Mi lahko pošljete električni načrt ? Se bom potrudil s tiskaninami.
Škatlica pa tudi ni problem. Narediš jo s prve plastike, ki jo srečaš Plastika se namreč zelo lepo lepi s acetonom in obdeluje z brusnimi papirji ter ostrimi rezili.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.
VolkD ::
Sem pregledal. Tole bi se dalo hitro narediti. Me pa zanima, če bi se tole dalo predelati tudi za kak drug mikrokontroler. ATTiny26 recimo ? Teh imam namreč kar nekaj.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.
TESKAn ::
VolkD, itak se da, nazadnje je najmanjši problem na eno fotoploščo preslikat pa potem pojedkat. Ampak če bi se dalo zmenit z kako firmo za ~50€ za ~50 ploščic, ti pa predstavlja PCB 1€/kos, s tem da imaš narejeno v firmi, da ni treba se dajat z fotopostopkom, jedkanjem, pa potem žaganjem in vrtanjem (če ti ne uspe vse spravit na eno plast). Če bi pa še dobil nekaj interesentov, ki bi ti bili pripravljeni kupit PCBje...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
TESKAn ::
Hm, če bi vzel vse SMD elemente, bi se to zadevo dalo dat tudi na enostransko platco, ti ostane 7 lukenj za kable...v glavnem dela ne veliko, za zrisat.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
TheHijacker ::
Kdor misli naredit PCB, naj pogleda na zadnjo verzijo nacrta s diodami. Nacrt dobi v programu, ki sem ga napisal.
http://www.google.si
VolkD ::
Za 50 eur se bo bolj težko dogovorit, vsaj kolikor je meni poznano. Pri nas 100% ne. MNogoče kje v tujini. Samo potem so pa stroški pošiljanja.
Še en problem je: kdo prevzame riziko? Če namreč naročim za 50 eur ploščic.. recimo, da jih je 50. Kdo mi garantira, da bom teh 50 ploščic uspel tudi prodati.
Torej ne bo šlo.
Naredil bom tiskanino in izdelal par kom. Če prav pomislim lahko za tako tiskanino vprašam tudi 2 eur, glede na to, da je takorekoč vsaka unikatna. To bi mi pa že pokrilo stroške kisline in materiala.
50 jih pa vsekakor ne grem delat.
Če koga zanima, naj se oglasi, pa da vidimo kakšen je dejanski interes.
Še en problem je: kdo prevzame riziko? Če namreč naročim za 50 eur ploščic.. recimo, da jih je 50. Kdo mi garantira, da bom teh 50 ploščic uspel tudi prodati.
Torej ne bo šlo.
Naredil bom tiskanino in izdelal par kom. Če prav pomislim lahko za tako tiskanino vprašam tudi 2 eur, glede na to, da je takorekoč vsaka unikatna. To bi mi pa že pokrilo stroške kisline in materiala.
50 jih pa vsekakor ne grem delat.
Če koga zanima, naj se oglasi, pa da vidimo kakšen je dejanski interes.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.
korenje_ver2 ::
no jz sm naredu za rs232 port...
Problem je pa pri tem, da je senzor v nekem "parazitskem" stanju, kar omogoca nizje maksimalne temperature za odcitavanje.
delal sem po tem: http://martybugs.net/electronics/tempse...
Problem je pa pri tem, da je senzor v nekem "parazitskem" stanju, kar omogoca nizje maksimalne temperature za odcitavanje.
delal sem po tem: http://martybugs.net/electronics/tempse...
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: Azrael ()
link_up ::
iii kaksen izcrpen tutorial Bravo!
Glede tiskanega vezja pa tudi ni nek bav bav...za to je ze zastonjski Eagle overkill :) V SMD izvedbi bi dal atmega8 in en sht11 senzor. Bi bla super stvarca.
drugace pa vidim, da je interesa res ogromno...pohvalno, custom HW all the way
Glede tiskanega vezja pa tudi ni nek bav bav...za to je ze zastonjski Eagle overkill :) V SMD izvedbi bi dal atmega8 in en sht11 senzor. Bi bla super stvarca.
drugace pa vidim, da je interesa res ogromno...pohvalno, custom HW all the way
In and Out
PPG78 ::
Tale projekt je tudi mene prepričal da sem se lotil izdelave. Ker do proto plošč nimam ravno kakšnega velikega navdušenja sem zrisal vezje ki je kombinacija klasičnih in SMD elementov. Vezje je veliko 28mm x 38mm. Ko bom zadevo preizkusil lahko vse skupaj objavim tu gor. Trenutno čakam senzorje.
LP, Peter
LP, Peter
_pobesneli_ ::
Da se še jaz malo vtaknem v ta projekt ki ga bi izdelal tudi jaz :)
zanima me če naredis več naprav,kje jim določis tisti ID ? (mogoče sm spregledal v postih)
zdej ko je vezju dorisano vse a bi se dalo naredit seznam vseh elementov? :)
neki sm bral da ste naročili neke sample od teh čipov,bi se dalo dobit kak link? :)
hvala vnaprej :)
zanima me če naredis več naprav,kje jim določis tisti ID ? (mogoče sm spregledal v postih)
zdej ko je vezju dorisano vse a bi se dalo naredit seznam vseh elementov? :)
neki sm bral da ste naročili neke sample od teh čipov,bi se dalo dobit kak link? :)
hvala vnaprej :)
Gregor
TheHijacker ::
ID se določi v firmwaru. Na voljo sem dal mislim da dve verziji. Eno s ID 1 in eno s ID 2. Se pa da enostavno popravit in prevest firmware na novo. Pobrskaj malce višje.
Seznam elementov za glavno vezje je:
1x DS18B20 senzor
1x Atmel ATTiny2313-20PU
1x Podnožje za Atmel čip 20 pin
1x 1.5k Ohm upor 0,25W
1x 4.7k Ohm upor 0,25W
2x 68 Ohm upor 0,25W
1x Quartz 12Mhz
2x 15 pF kondenzator (čim nižji za 5V vezje)
1x 10 μF kondenzator (čim nižji za 5V vezje)
1x 100 nF kondenzator (čim nižji za 5V vezje)
2x Zener 3.6V dioda
1x Vitroplast 100x50 z očesi (testna ploščica)
1x OHIŠJE ABS 50/38 58X35X16
Potem pa rabiš še za programator čipa:
1x Podnožje za Atmel čip (iz kataloga: PODNOŽ. DIL 20 PIN POZLA. RoHS)
1x Podnožje za Atmel čip 20 pin
Ter seveda USB kabel in pa LPT kabel za izdelavo programatorja.
Sliko vezja lahko vidiš v programu. Emm... Evo na hitro sem pripravil mojo trenutno zadnjo verzijo 0.99j:
USBTemp 0.99j + firmware 1-8 + SQL
Dodal sem različne firmware s različnim firmware datotekam. Kako fleša lahko pogledaš v datoteki fuse.bat in pa primer za firmware s ID 01, flash_01.bat.
V kolikor želiš beležit v SQL sem dodal še .SQL datoteko, ki jo uvoziš v svojo bazo. V nastavitvah programa potem nastaviš parametre. Končno sem se izognil dodatnim DLL datotekam, tako da vse kar rabiš je .EXE in .INI za nastavitve.
Sample lahko naročiš tu:
Maxim DS18B20
Traja pa kakšen teden, največ dva da jih dobiš po pošti. Maksimalno 4 komade.
Seznam elementov za glavno vezje je:
1x DS18B20 senzor
1x Atmel ATTiny2313-20PU
1x Podnožje za Atmel čip 20 pin
1x 1.5k Ohm upor 0,25W
1x 4.7k Ohm upor 0,25W
2x 68 Ohm upor 0,25W
1x Quartz 12Mhz
2x 15 pF kondenzator (čim nižji za 5V vezje)
1x 10 μF kondenzator (čim nižji za 5V vezje)
1x 100 nF kondenzator (čim nižji za 5V vezje)
2x Zener 3.6V dioda
1x Vitroplast 100x50 z očesi (testna ploščica)
1x OHIŠJE ABS 50/38 58X35X16
Potem pa rabiš še za programator čipa:
1x Podnožje za Atmel čip (iz kataloga: PODNOŽ. DIL 20 PIN POZLA. RoHS)
1x Podnožje za Atmel čip 20 pin
Ter seveda USB kabel in pa LPT kabel za izdelavo programatorja.
Sliko vezja lahko vidiš v programu. Emm... Evo na hitro sem pripravil mojo trenutno zadnjo verzijo 0.99j:
USBTemp 0.99j + firmware 1-8 + SQL
Dodal sem različne firmware s različnim firmware datotekam. Kako fleša lahko pogledaš v datoteki fuse.bat in pa primer za firmware s ID 01, flash_01.bat.
V kolikor želiš beležit v SQL sem dodal še .SQL datoteko, ki jo uvoziš v svojo bazo. V nastavitvah programa potem nastaviš parametre. Končno sem se izognil dodatnim DLL datotekam, tako da vse kar rabiš je .EXE in .INI za nastavitve.
Sample lahko naročiš tu:
Maxim DS18B20
Traja pa kakšen teden, največ dva da jih dobiš po pošti. Maksimalno 4 komade.
http://www.google.si
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheHijacker ()
TESKAn ::
Hm, glede na to, da ima čip še precej nogic fraj, bi lahko naredil ID tako, da bi določil potencial na npr. treh nogicah, potem pa ob zagonu firmwarea prebral stanje teh nogic in generiral ID. Tako bi s tremi nogicami lahko določil 7 različnih senzorjev, brez spreminjanja kode.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
TESKAn ::
Je simpl, res. Namesto da že pri prevajanju rečeš ID = xx, narediš po inicializaciji portov eno kratko rutinco, ki gre nekako tako (ukazov za atmele ne poznam):
- preberi port nekam, recimo v temp (recimo da nastavljaš bite na PORTB(2:5))
- maskiraj ven bite, ki te zanimajo - narediš AND operacijo, v tem primeru recimo ID = temp & 0x3A - ta operacija ti da vse bite, razen tiste, ki te zanimajo, na 0.
- potem pa samo še shiftaš bitke v desno, ID = ID>>2
torej
mov temp, PORTB
and temp,0x3A
mov ID, temp
LSR ID
LSR ID
Pa imaš, daš to za inicializacijo portov, plus poskrbiš, da so ti pini inputi, pa bi moglo delovat. Hm, bi se verjetno dalo pritrdit gor DIP switche, da bi lahko spreminjal ID naprave.
- preberi port nekam, recimo v temp (recimo da nastavljaš bite na PORTB(2:5))
- maskiraj ven bite, ki te zanimajo - narediš AND operacijo, v tem primeru recimo ID = temp & 0x3A - ta operacija ti da vse bite, razen tiste, ki te zanimajo, na 0.
- potem pa samo še shiftaš bitke v desno, ID = ID>>2
torej
mov temp, PORTB
and temp,0x3A
mov ID, temp
LSR ID
LSR ID
Pa imaš, daš to za inicializacijo portov, plus poskrbiš, da so ti pini inputi, pa bi moglo delovat. Hm, bi se verjetno dalo pritrdit gor DIP switche, da bi lahko spreminjal ID naprave.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
korenje_ver2 ::
kle ena novejsa fotka - termometer za rs232 9 pin port.
Vezje sem vstavil kr v ohisje. Dobro je pa to, da lahko termometre kar verizno vezem v omrezje.
Vezje sem vstavil kr v ohisje. Dobro je pa to, da lahko termometre kar verizno vezem v omrezje.
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: Azrael ()
korenje_ver2 ::
Kle pa se merjeje temperature. Zlo simpl.
http://the-nox.com/cgi-bin/temp.pl
btw, moram rect da so tile senzorji zlo natancni. sem dal 3 skupaj, in je blo odstopanja +-0.1° max
http://the-nox.com/cgi-bin/temp.pl
btw, moram rect da so tile senzorji zlo natancni. sem dal 3 skupaj, in je blo odstopanja +-0.1° max
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: korenje_ver2 ()
korenje_ver2 ::
korenje_ver2 ::
jaz bi sedaj rad izdelal tole vezje:
http://www-e.uni-magdeburg.de/mthraenh/newapp74.pdf
pa me zanima, če ima veze ali dam 32V (10uF) kondenzator ali pa 10V (10uF)
http://www-e.uni-magdeburg.de/mthraenh/newapp74.pdf
pa me zanima, če ima veze ali dam 32V (10uF) kondenzator ali pa 10V (10uF)
Azrael ::
Vseeno je. Na kondiju bo 5.6V in skrbi samo, da ni motenj v napajanju senzorja. Na tem mestu bi zadostovala že 6.3V verzijo, vendar večja delovna napetost ne škoduje, edino kondi je večji in dražji, zato ni potrebno pretiravati.
Pazi samo, da bo prav obrnjen, ker so elektrolitski in tanatalovi kondiji polarizirani.
Pazi samo, da bo prav obrnjen, ker so elektrolitski in tanatalovi kondiji polarizirani.
Nekoč je bil Slo-tech.
korenje_ver2 ::
hmm cudno. ker sem obrnil kondenzator v obe strani, pa ni delal...mam pa tantal 10 mikroF 30V.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | LCD-TERMOMETEROddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4091 (3632) | Voluharr |
» | USB IR Sprejemnik za amaterje (IgorPlug-USB) (strani: 1 2 3 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 28144 (11388) | eVro |
» | temp data loggerOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3283 (2703) | maticm |
» | Merjetnje zunanje temperature in prikaz na PCjuOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3021 (2544) | Cuoresportivo |