Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

iKst_ ::
paradajzos je izjavil:
Za “forumsko zmago” boš lagal in prilagajal dejstva.
Pa ti ne bi bilo treba. 7,5 L/100 km je pretiravanje. Povprečni voznik dizla nima na strehi vedno truge, ane?
Sam bi že lani imel Tesla M3, če Musk ne bi sighajlal. In tudi če bi jo že imel, ne bi danes lagal o tem, kako grozno požrešni so dizli.
Aha, tista fotka števca, ki sem jo naredil dobro uro nazaj je verjetno photoshop, a ne? Pa poraba na spritmonitor je tudi zarota EV borcev? :)
Pa kdo govori o povprečnih voznikih? Jaz sem napisal konkretno primerjavo med točno določenima avtomobiloma na točno določeni poti.

paradajzos ::
paradajzos je izjavil:
Za “forumsko zmago” boš lagal in prilagajal dejstva.
Pa ti ne bi bilo treba. 7,5 L/100 km je pretiravanje. Povprečni voznik dizla nima na strehi vedno truge, ane?
Sam bi že lani imel Tesla M3, če Musk ne bi sighajlal. In tudi če bi jo že imel, ne bi danes lagal o tem, kako grozno požrešni so dizli.
Aha, tista fotka števca, ki sem jo naredil dobro uro nazaj je verjetno photoshop, a ne? Pa poraba na spritmonitor je tudi zarota EV borcev? :)
Pa kdo govori o povprečnih voznikih? Jaz sem napisal konkretno primerjavo med točno določenima avtomobiloma na točno določeni poti.
Kaj, a zdaj pa ni več “povprečna hitrost na avtocesti v Sloveniji je…”?
Kakorkoli že, tole baje NIKOGAR ne zanima, zato pač ne bom več. Jebiga, fotke števca na insignii ti ne morem nalepit, je že dolgo nimam več (po tvoje od tam leta 2003

Dejva zaključit, ker nisem pripravljen deliti več podatkov, ti pa zagotavljam, da stojim za napisanim. Ampak ti & EV boyzi imate prav. I surrender to you, Sir.


iKst_ ::
Saj ti je telexdell napisal kakšna je povprečna hitrost na neomejenem delu autobahna.
Sicer pa, jaz ti povsem verjamem, da si imel porabo 7 litrov. Sem tudi napisal, da se tvoja poraba sklada z mojimi izkušnjami. Strešni kovček doda cca. 10%, avtomatik doda nekaj malega pa mestna vožnja je smrt za porabo pri dizlih (kar lahko vidiš iz slike števca, kjer je povprečje v zadnjih 2600km točno 9 litrov).
Glede na napisano sem očitno vozil precej varčno, sicer bi morala biti razlika še višja.
Sicer pa, jaz ti povsem verjamem, da si imel porabo 7 litrov. Sem tudi napisal, da se tvoja poraba sklada z mojimi izkušnjami. Strešni kovček doda cca. 10%, avtomatik doda nekaj malega pa mestna vožnja je smrt za porabo pri dizlih (kar lahko vidiš iz slike števca, kjer je povprečje v zadnjih 2600km točno 9 litrov).
Glede na napisano sem očitno vozil precej varčno, sicer bi morala biti razlika še višja.

BigWhale ::
paradajzos je izjavil:
Daj še njemu napiši isto. Brez njegovega BSa se jaz sploh oglasil ne bi.
Najvec kar zmores je: "to si ti, kaj sem pa jaz"?
Cestitam. :D

paradajzos ::
Midva z iKst sva se že zmenila, lahko nehaš bit otročji? Konec koncev si moderator pa to...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: paradajzos ()

paradajzos ::
No Teslar? Nemci vejo, kaj je dober avto, me ne preseneča.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: paradajzos ()

Gambino ::
paradajzos je izjavil:
No Teslar? Nemci vejo, kaj je dober avto, me ne preseneča.
Japajade, nobeden od zgoraj naštetih ni dober avto, tudi Tesla ne, pa je vseeno tehnološko daleč pred ostalimi naštetimi!

MadMen ::
Kakšen pa je kriterij za dober EV in katerega priporočate?
Meni je Tesla antipatična, ampak generalno gledano naj bi imela precej malo okvar in naj nebi pogojevala servisne intervale z garancijo. To drži tudi v Sloveniji?
Hyundai in Kie so zanimive, ampak ne dokler ne odpravijo težave z ICCU.
Meni je Tesla antipatična, ampak generalno gledano naj bi imela precej malo okvar in naj nebi pogojevala servisne intervale z garancijo. To drži tudi v Sloveniji?
Hyundai in Kie so zanimive, ampak ne dokler ne odpravijo težave z ICCU.

pegasus ::
Po podobnem razmisleku sem nazadnje pristal na vw id7. Sicer mi ga še nočejo prodati, ampak so varjante okrog tega ...

codeMonkey ::
Kakšen pa je kriterij za dober EV in katerega priporočate?
Vse odvisno od potreb. Tesla je super, ampak tudi ni tehnolosko spredaj kot nekateri zelijo prikazati. So drugi pocasi izboljsali zadeve, ujeli in na koncu odlocajo cisto prakticne stvari. Zato je najbolje najprej dolociti ozji izbor in testirati.

codeMonkey ::
Nemčija julij 2025:
Poleg tega da ni Tesle, mi je presenecenje BMW iX1, ki je v bistvu se najslabsi EV na tem spisku. Pac lena pretvorba z ICE platforme. Z M opremo se nekako zgleda za frajarit po mestu, pa niti to ne vec, ker je ze zastarel. Dalec pa z njim itak ne prides. Sem ga se gledal, ker bi lahko dobil do 20% popusta, pa sem hitro nehal. Ampak, OK, Nemci...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

JohnyQ_ ::

pegasus ::
Ma ja ... mentalno so z dizajnom še 50 let zadaj. Rabim dolžino, zato so mi dizajni ala Aptera ali Telo zelo interesantni. Ampak nov voziček rabim letos do konca leta in izbiram med tem, kar je trenutno na voljo ... bomo že preživeli. Če ne drugega, bo vw (upam da) ohranil resale value, predvsem na balkanu :P

kow ::
codeMonkey je izjavil:
Vse odvisno od potreb. Tesla je super, ampak tudi ni tehnolosko spredaj kot nekateri zelijo prikazati.
No, ja. Tesla je cash flow pozitivna. Ostali proizvajalci skoraj gotovo niso. Od legacy proizvajalcev edino Ford Motors v bilancah pokaze (rdece) stevilke.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

DamijanD ::
Ma ja ... mentalno so z dizajnom še 50 let zadaj. Rabim dolžino, zato so mi dizajni ala Aptera ali Telo zelo interesantni. Ampak nov voziček rabim letos do konca leta in izbiram med tem, kar je trenutno na voljo ... bomo že preživeli. Če ne drugega, bo vw (upam da) ohranil resale value, predvsem na balkanu :P
Za balkan rabiš Id.7 s TDIjem


codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Vse odvisno od potreb. Tesla je super, ampak tudi ni tehnolosko spredaj kot nekateri zelijo prikazati.
No, ja. Tesla je cash flow pozitivna. Ostali proizvajalci skoraj gotovo niso. Od legacy proizvajalcev edino Ford Motors v bilancah pokaze (rdece) stevilke.
Ta tvoj odgovor je cisto mimo glede na temo. Govorimo o avtomobilih kot koncnem produktu. Odpri si mogoce eno za diskutiranje o financah. Pa tudi ce smo ze tu, to cisto nic ne pove, ker faktorjev je tu ogromno - od tega koliko se investira, prestrukturira itd. Legacy je seveda obremenjen dodatno tudi z ICE avtomobili in zadovoljevanjem vse bolj strogih regulativ.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
Bjorn je testiral daljso, z vecjo baterijo, ter dvomotorno verzijo Buzza, ki je tudi zato nekaj tezji, ampak ima nov motor APP550 in je vseeno poraba izboljsana:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
codeMonkey je izjavil:
Ta tvoj odgovor je cisto mimo glede na temo. Govorimo o avtomobilih kot koncnem produktu. Odpri si mogoce eno za diskutiranje o financah.
Ne mores lociti avtomobila od financ. Boljsi avto je narediti trivialno. Ce povecas stroske. Kar pomeni, da ti zaenkrat prakticno vsi proizvajalci senkajo del avta, ker ga financirajo s prodajo ICE. Kot kupec lahko sicer reces, da je to super. Ampak, ko bodo firme zacele propadati, ne bodo veseli. Ce prav sledim, trenutno vsem proizvajalcem pada dobickonostost. Sploh Stellantis, je povsem v govnu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Ta tvoj odgovor je cisto mimo glede na temo. Govorimo o avtomobilih kot koncnem produktu. Odpri si mogoce eno za diskutiranje o financah.
Ne mores lociti avtomobila od financ. Boljsi avto je narediti trivialno. Ce povecas stroske. Kar pomeni, da ti zaenkrat prakticno vsi proizvajalci senkajo del avta, ker ga financirajo s prodajo ICE. Kot kupec lahko sicer reces, da je to super. Ampak, ko bodo firme zacele propadati, ne bodo veseli.
Kdo bo propadel? In kdaj?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
Stellantis, Nissan.
Nemogoce oceniti. Avto znamke sicer propadajo na poseben nacin. Lep primer je Jaguar, hehe.
Nemogoce oceniti. Avto znamke sicer propadajo na poseben nacin. Lep primer je Jaguar, hehe.

kow ::
To ni bila poanta. Govoril sem o "trajnostni cenovni politiki". Da se bo prehod na BEV dovolj zavlekel, da bodo uspeli narediti postopen prehod in ne bo prevec stroskov hkrati. Bomo videli. Ce bo cena baterij se vedno tako nagla padala, so v riti.

codeMonkey ::
Ma mutis nekaj. To kar ti omenjas ni noben faktor, da se clovek ne odloci za Skodo, VW, Mercedes itd., pred Teslo. Tudi BYD, ko se malo izpegla zadeve.

kow ::
VW je ok. To se strinjam. BYD, pa vprasanje. Precej "mutna" firma. Ogromno modelov itd. Jaz bi jo odsvetoval.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

codeMonkey ::
BYD mora samo malo se prilagoditi produkt evropskemu potrosniku. Malenkost dodelati dizajn, infotainment, vozno dinamiko ipd. Ampak za prvi poskus je ze kar dober.

Utk ::
Nio ima faking dobre avte.
Tudi te poceni. Letos je prišel firefly, s katerim bo id2 imel kar problem, pa pride šele čez leto, dve, bogve kdaj.
Tudi te poceni. Letos je prišel firefly, s katerim bo id2 imel kar problem, pa pride šele čez leto, dve, bogve kdaj.

kow ::
Tudi za NIO je vprasljivo, ce ima "sustainable" finance. Delnica jim prakticno neprekinjeno pada ze 4 leta. Market cap je ze pod 10 milijardami dolarjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Utk ::
Ja ja, ni nujno da bojo preživeli, ampak avte pa znajo delat. Najbrž ne bojo kar vsi zaprli, bojo se združevali, znanje bo pa ostalo.

kow ::
Mimogrede, ravno danes sem zasledil novico:
VinFast's founder Pham Nhat Vuong has agreed to buy the EV maker's research and development arm for $1.52 billion, his latest cash injection into the loss-making Vietnamese company as it strives to break even by the end of 2026.
Avtoindustrija je brutalen biznis.
VinFast's founder Pham Nhat Vuong has agreed to buy the EV maker's research and development arm for $1.52 billion, his latest cash injection into the loss-making Vietnamese company as it strives to break even by the end of 2026.
Avtoindustrija je brutalen biznis.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Gregor P ::
... in ta članek je šel očitno mimo vas, ko ste se prepirali o tem, kako čudovito je vsak dan vašega življenja vtikati kable v vaše električne avte 
Delo - Preveč avtomobilov, premalo kupcev: nevarna spirala Kitajske
... kar bo dejansko velik dosežek, če jim to res uspe

Delo - Preveč avtomobilov, premalo kupcev: nevarna spirala Kitajske
Toda v mnogih kitajskih avtomobilskih tovarnah vzdušje ni slavnostno. Od visokih prodajnih številk nimajo veliko koristi, saj so cene prenizke. Skupni dobiček vseh kitajskih proizvajalcev avtomobilov se je od januarja do maja zmanjšal za dvanajst odstotkov v primerjavi z istim obdobjem lani. Letošnji dobiček znaša 178 milijard juanov (24,6 milijarde evrov), razkrivajo podatki Nacionalnega statističnega urada.
...
Pri Caixinu so zapisali, da je kriza nastala zaradi hitre širitve proizvodnih zmogljivosti, ki so jo spodbujale mnoge lokalne vlade, saj so želele čim bolj pospešiti državni prehod pri uporabi električnih vozil. V Pekingu že dolgo spodbujajo industrijo električnih vozil z radodarnimi subvencijami, kar je ustvarilo zlato mrzlico. V mnogih regijah so tako medse privabili mnoge proizvajalce električnih avtomobilov.
...
Ampak vse ima svoje meje, očitno tudi kitajska proizvodnja avtomobilov. Maja so celo dosegli petletni rekord pri zalogah osebnih avtomobilov, trenutno znaša 3,45 milijona vozil. Tovarn je preveč, kupcev premalo, zato je sledila spirala cenovne vojne.
...
“Zdaj, ko električna vozila nimajo posebnih lastnosti, potrošniki preprosto kupijo tisto, kar je najcenejše.”
...
Končni cilj je, da bodo ljudje po svetu kitajske avtomobile kupovali, ker bodo (tudi) boljši, in ne samo zato, ker so cenejši.
... kar bo dejansko velik dosežek, če jim to res uspe

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

telexdell ::
... in ta članek je šel očitno mimo vas, ko ste se prepirali o tem, kako čudovito je vsak dan vašega življenja vtikati kable v vaše električne avte![]()
Le kdo še prebira tak obskuren časopis? Kot bi mormalne folk spraševal, če je nekaj prebrali v nekem strankarskem propagandnem glasilu.
Drugače pa- kako vezo imo EV z državnimi subvencijami in plasnkim gospodarstvom značilnilnim za komunizem? V CK so pač naredili plan koliko EV morajo narediti in za to namenili denar iz proračuna. Slabo plačani delavci so to pač naredili. In ker slabo plačani delavci kljuc padcu den še ne zaslužijo dovolj, da bi iz bicikla presedlali na avtomobil se pač kopičijo zaloge. Tako je v vseh komunističnih državah. Vse bolj tako stanja nastaja tudi pri nas. Zato pa imamo pol milijona ljudi brez osebnega zdravnika, nekaj sto tisoč ljudi čakajočih na solidarsnostna stanovanja...in pa predsednico, katere leta na zabave po Sloveniji s policijskim helikopterjem pa premierja kateri leta s privat letali na počitnice...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

MrStein ::
... in ta članek je šel očitno mimo vas, ko ste se prepirali o tem, kako čudovito je vsak dan vašega življenja vtikati kable v vaše električne avte![]()
Le kdo še prebira tak obskuren časopis? Kot bi mormalne folk spraševal, če je nekaj prebrali v nekem strankarskem propagandnem glasilu.
Drugače pa- kako vezo imo EV z državnimi subvencijami in plasnkim gospodarstvom značilnilnim za komunizem?
Ha ha, dobra.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Gregor P ::
Mimogrede danes sem opazil, da očitno na Celovški odpira svojo prodajalno kitajski HONGQI, ki ima očitno v ponudbi kombinacije BEV, PHEV in MNZ/ICE vozil.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()