» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1123 / 1177
»»

Gregor P ::

Ali to misliš, tako kot npr. gumbe za utripalke na volanu, pa "slajdanje" na zaslonu namesto prestavne ročice oz. fizičnega gumba ipd.? Ne vem, če je to šparanje na nas potrošnikih ravno prava pot iz vidika varnosti v prometu.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Ja tu so šli predaleč, ampak verjamem, da so vsaj nekaj prišparali. Kaj je bmw prišparal s tistim brezveznim pokrovom?

deco16 ::

Kaj so prišparali če so iztočasno dali zadaj nov touch ekran, dva ventilatorja na zice itd. Ziher dražje kot ročke. Se mi zdi da šparajo na napačnih zadevah in enkrat jih bo teplo. Nevem še kaj se bodo še spomnili odstranit...

Utk ::

Jaz sem precej prepričan, da bo ročka za žmigavce prišla nazaj. Za menjalnik morda ne.
Ventilatorji so pa zmeraj koristna stvar. Ročka za žmigavec tudi, ne rečem da ne :)

nejc_nejc ::

Tesla FSD


Mercedes Drive pilot


codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Tudi če je HW, še zmeraj ni to seveda nič takega, kar mercedes "ne bi znal" naredit. Treba je samo premislit, sprobat in naredit brez bližnjic.
Ena lepo cvetko je spet bjorn včeraj pokazal, bmw i5. Ima meter pa pol dolgo haubo, za brez veze, ampak ok, recimo da ima neko linijo zarad tega. Vseeno spredaj ni frunka, stvari so razmetane na vse strani pod haubo, da zgleda "polno", čeprav je v resnici kar veliko prostora praznega. Čez vse skupaj ima pa nek plastični pokrov, ki ničemur ne služi, doda pa 10 kil - tako pravi bjorn, jaz bi vseeno reku da ima par kil manj, ampak tudi 7-8 za brez veze je...brez veze. Ko bi komot vsaj nek frunk potem tam postavli, če že dajajo plastiko čez.
To ni nič takega kar bmw "ne bi znal bolje", ampak pač...iščejo bližnjice, zakaj se bi matrali, potem treba naredit bolj elegantno odpiranje haube, to doda 30 evrov stroška, itd. Sej tesla in kitajci tudi delajo bližnjice, ampak bi reku, da nekako na bolj "cost effective" način. Če že šparaš, šparaj tam kjer boš res kaj prišparal, tisto kar te nič ne stane, pa naredi tako kot je treba.


BMW i5 je res neko cudo od avta, to je jasno. Primeren le za sluzbano vozila v podjetjih, kjer se delajo zelene, hkrati pa mora biti BMW. i3 je bil dalec bolj napreden in bi bil se danes soliden avtomobil s posodobitvami. Tesla in Kitajci delajo bliznjice, kot vsi, ampak na drugi strani pri njih vsaj vse to odtehta vertikalna integracija. Zadnjic je npr. kolega v sluzbi predstavil E/E arhitekturo zadnjega Golfa. Je nastudiral v nulo servisni prirocnik ter mapiral stvari skupaj. Nobenih presenecenj sicer. Sklop za "blind spot" je npr. kupljen od dobavitelja, kar zgleda tako, da ima zadaj dva radarja, en master drugi slave, pri tem ima master vso potrebno pamet pri sebi, nato pa so kabli zapeljani direktno do ogledal, za tiste lucke. Nobene integracije v skupno fizicno omrezje ter procesiranje ipd. Kamere in drugi ADAS senorji podobno. Prakticno vsaka naprava ima svoje povezave in decentralizirano procesiranje. Tak BMW, kot pravis, ni cisto nic drugacen. VW je pri MEB vsaj sel v smer centralizacije ter storitveno orientirane SW arhitekture, in so bili nekje na polovici proti pravi centralizirani arhitekturi (centralni HPC ter Ethernet backbone, ampak vseeno se vedno ogromen gateway na CAN vodila). Dober del tega so pobrali zdaj za MQB platformo. Zanimivo bo videti, kako bodo s tem nadaljevali.

AgJ1 ::

Game over za vse, VW rules again - nore nove baterije, cenejše, hitrejše, z 2x večjo energetsko gostoto, brez kobalta, če to spustijo iz rok, si zaslužijo, da jih Kitajci pojejo:

Utk ::

Ta kanal imam na yt blokiran. Z razlogom.

AgJ1 ::

Verjamem, da po tem videu, ker ne maraš VW :))

Utk ::

Že mnogo prej. Ta model je tak drama queen da bog pomagaj. Po njegovo bi svet doživel konec vsake 3 mesece, vsak drug mesec bi pa iznašli tehnologijo, ki bi preprečila še en konec sveta.

Sicer pa...o novih čudežnih baterijah smo že velikokrat slišali. Dokler se ne pojavijo v avtu, ki ga lahko kupiš, je to vse bullshit.

kow ::

Tip je bullshiter, da. Nekvaliteten kanal.

BigWhale ::

deco16 je izjavil:

Dvomim da jih dosti zamenja iz Tesle na kakšno drugo znamko in če že pol gredo nazaj. SC je kar prednost tudi če ni idelen...


Poleg cene je SC v teh dneh dejansko edina prednost Tesle. SC bo nekaj let se sigurno prednost, koliko je pa vprasanje.

kow ::

To je wishful thinking. Prednosti so tudi:
- software
- firma nima dolga
- nove tovarne in mlada delovna sila
- vodijo tudi v gigacastingu (ce se ne motim, tech uporabljajo ze vse tovarne)

Scale proizvodnje njihovih modelov. Bo zanimivo videti koliko denarja bo moral kaksen VW vreci zaposlenim, da jih bo spravil v predcasno penzijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

No, saj je napisal "poleg cene". In ta "poleg cene" se prebere kot da je to tako mimogrede. V resnici je pa to ogromna in edina prednost, ki jo kdorkoli potrebuje. Če katerokoli stvar na svetu uspeš proizvajat masovno za 1/3 nižjo ceno kot kdorkoli drug, si in boš zmagal. Seveda je pa to treba tudi še naprej pametno izkoristit.

kow ::

Da te nekdo ujame v teh tehnologijah, potrebuje vsaj kakih 5 let. Ampak Tesla ne deluje kot firma, ki bo stagnirala naslednjih 5 let.

nejc_nejc ::

kako je s tem?

deco16 ::

Mal pobrusiš pred testom in se greš po soli vozit, pol pa kažeš na ulitek aluminija in rečeš da je steel. Mal pretiravam ampak glede na to kakšne klobasa v videju ga nebi vzel resno.

nejc_nejc ::

ja, samo, če apliciram na "kvazi", ekorosfreje ne vem....se ne obnesejo.

Moe_Lester ::

BigWhale je izjavil:

deco16 je izjavil:

Dvomim da jih dosti zamenja iz Tesle na kakšno drugo znamko in če že pol gredo nazaj. SC je kar prednost tudi če ni idelen...


Poleg cene je SC v teh dneh dejansko edina prednost Tesle. SC bo nekaj let se sigurno prednost, koliko je pa vprasanje.


To je spet precej subjektivno, odvisno od prioritet. Kar se mene tiče je prednost tudi:

- Hitrost oz. moč motorja. Ni bistvena, ampak škodi pa tudi ne.
- Aftermarket podpora. Za Tesle dobiš 1001 dodatek. Od 100 vrst tepihov, ki pašejo na milimeter natančno do raznih S3XY gumbov, head up displayev...
- Kombinacija softvera in hardvera, ki poganja avto. V to spadajo vse brezvezne igre in karaoke, OTA updates, sentry mode...
- Aplikacija je nivoju, kar ne morem reči za vse avtomobile. Odklepanje s telefonom je top.

Utk ::

MG3 pride še letos z začetno ceno 17 jurjev, dolg bo 4,05 m. "Konkurenčen", enako velik, id2 pride leta 2026 za ceno 25 jurjev. Dvomim da s kaj večjo baterijo. Do takrat bo mg3 že v drugi generaciji.
Mislim, sej sploh ne dvomim, da bo polo malo bolj dodelan, ampak za 50% večjo ceno pri nekem mestnem avtu, ki itak ni namenjen za 1000 km poti? Ne se hecat...
Id2 bo pokopan preden bo sploh prišel. Podobno kot id3.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

Kaksna Skoda bi morala biti blizje. Ta trg je pa itak ze precej omejen. V ZDA, predvidevam, da se ne bo prodajal? Kitajska tudi vprasanje. Preostane primarno EU. Prodajal se bo nekako tako kot karavanski ID.7 cez palec.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Jaz na njihovem mestu ne bi tako gamblal. Kaj če se izkaže v teh par letih, ko VW-ja tu sploh ni, da ti kitajci pa niso spet tako zanič? Bo spet ADAC priskočil na pomoč in umetno napihoval vsako malenkost (kot da je pri VW ne bi mogel najt)?

nejc_nejc ::

ADAC itak, saj je domač igralec.
Jaz mislim, da imajo evropske fabrke se lufta.

pegasus ::

Random ideja: kdaj bodo ICE avti začeli kazat napolnjenost rezevoarja v procentih?

Zdi se mi, da bi to takoj sprožilo range anxiety pri vseh ICE voznikih :D

codeMonkey ::

Zakaj? Kdo sploh gleda procente (za potrebe voznje)? Kilometri so edini uporabni podatek.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

Utk je izjavil:

MG3 pride še letos z začetno ceno 17 jurjev, dolg bo 4,05 m. "Konkurenčen", enako velik, id2 pride leta 2026 za ceno 25 jurjev. Dvomim da s kaj večjo baterijo. Do takrat bo mg3 že v drugi generaciji.
Mislim, sej sploh ne dvomim, da bo polo malo bolj dodelan, ampak za 50% večjo ceno pri nekem mestnem avtu, ki itak ni namenjen za 1000 km poti? Ne se hecat...
Id2 bo pokopan preden bo sploh prišel. Podobno kot id3.

hja, pa bo električen tut?
#brezpodpisa

Utk ::

Normalno, električen. Bencinski je že, kjer je.

igorpec ::

pegasus je izjavil:

Random ideja: kdaj bodo ICE avti začeli kazat napolnjenost rezevoarja v procentih?

Zdi se mi, da bi to takoj sprožilo range anxiety pri vseh ICE voznikih :D


Range (anxiety) je še najbolj odvisen od načina vožnje, konfiguracije terena, temperature ... procenti gor ali dol. Tudi z brutalno in za gorivo požrešni vožnjo, kar je v praksi itak težko izvedljivo, si še vedno na zelo spodobnem dosegu. Mogoče komu % sproži range anxiety, meni ne.

GLC (verjetno tudi vsi ostali novejši MB modeli) imajo po defaultu v %. Na glavnem zaslonu je klasičen grafičen prikaz, preko aplikacije ali preko APIja pa numerična vrednost v % in pa seveda range v km (estimated) in še kopica drugih parametrov. Sam sem povezal v HA in tam spremljam samo ključne informacije:

WizzardOfOZ ::

pegasus je izjavil:

Random ideja: kdaj bodo ICE avti začeli kazat napolnjenost rezevoarja v procentih?


Zakaj bi rabil prikaz v procentih, ki ti nič ne pove? Narest je verjetno zelo lahko, samo zakaj bi to rabil.
Meni je recimo veliko bolj všeč kot procenti, črtice, števci,..., če mi piše cifra v kilometrih, koliko jih še lahko naredim do vklopa rezerve (ne do praznega tanka).
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Utk ::

Pri ice je najboljši analogni cager. Pod pogojem da je točen - pri novejših avtih ponavadi ne pada linearno, kar je sicer škoda, ampak ok.
Pri električnih so pa edini smiselni procenti. Analogni cager ti ne pove točno kolk maš, kilometri niso zanesljivi, ostanejo samo procenti. S procenti se hitro navadiš in kar dobro veš kakšno razdaljo prevoziš z 1 ali pa 10% v pogojih, v katerih trenutno voziš, tudi veš kolk procentov rabiš za neko rutinsko pot, kolk % si porabil za tam in jih boš približno tudi za nazaj itd. Pri analognih cagrih ali nekih črticah si tega ne moreš zapomnit, vedet, niti nimajo dovolj ločljivosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

AgJ1 ::

BigWhale je izjavil:

deco16 je izjavil:

Dvomim da jih dosti zamenja iz Tesle na kakšno drugo znamko in če že pol gredo nazaj. SC je kar prednost tudi če ni idelen...


Poleg cene je SC v teh dneh dejansko edina prednost Tesle. SC bo nekaj let se sigurno prednost, koliko je pa vprasanje.

SC je nora prednost Tesle. Težko je razumeti, zakaj se nekaj ostalih proizvajalcev ne zmeni in ne postavi lastne infrastrukture, tako kot je to naredila Tesla. Zagotovo je to težje že zato, ker je v Tesli vse integrirano, ampak smešno je, da si drugi ne morejo privoščiti postavit 150 kW polnilnic okrog avtocest, Tesla ima pa to pokrito. V bistvu jim to daje odločilno prednost.

DamijanD ::

AgJ1 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

deco16 je izjavil:

Dvomim da jih dosti zamenja iz Tesle na kakšno drugo znamko in če že pol gredo nazaj. SC je kar prednost tudi če ni idelen...


Poleg cene je SC v teh dneh dejansko edina prednost Tesle. SC bo nekaj let se sigurno prednost, koliko je pa vprasanje.

SC je nora prednost Tesle. Težko je razumeti, zakaj se nekaj ostalih proizvajalcev ne zmeni in ne postavi lastne infrastrukture, tako kot je to naredila Tesla. Zagotovo je to težje že zato, ker je v Tesli vse integrirano, ampak smešno je, da si drugi ne morejo privoščiti postavit 150 kW polnilnic okrog avtocest, Tesla ima pa to pokrito. V bistvu jim to daje odločilno prednost.

Hmmm:
IONITY is a joint venture of the car manufacturers BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes Benz AG and Volkswagen Group ..

igorpec ::

Utk je izjavil:

S procenti se hitro navadiš in kar dobro veš kakšno razdaljo prevoziš z 1 ali pa 10% v pogojih, v katerih trenutno voziš, tudi veš kolk procentov rabiš za neko rutinsko pot, kolk % si porabil za tam in jih boš približno tudi za nazaj itd. Pri analognih cagrih ali nekih črticah si tega ne moreš zapomnit, vedet, niti nimajo dovolj ločljivosti.


Se. Ampak rabiš še nekaj časa da preklopiš na manj prijazne zimske številke :)

Doseg pri ICE praviloma ni problem, za vsakim vogalom lahko na hitro dotočiš, zato IMO tudi natančnost oz. ta informacija na sploh ni toliko pomembna.

mertseger ::

Moja se je z E-Upom brez problema zjutraj odpeljala 60 km po AC v Ljubljano na šiht in potem še nazaj. Na dometu se kar pozna ampak je za šiht in še brez problema cel dan okol kar rabi. Zjutraj je bilo tak mimogrede -20. Nobene razlike od običajnih zim samo šipo je malo dje drgnila.

Moe_Lester ::

IONITY is a joint venture of the car manufacturers BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes Benz AG and Volkswagen Group ..


Ravno to je žalostno. Da en startup naredi omrežje, ki je svetlobna leta pred tem kar ponuja skupine sestavljena iz največjih in najbolj priznanih proizvajalcev avtomobilov na svetu.

Ionity je joke proti Supercharger networku.

Doseg pri ICE praviloma ni problem, za vsakim vogalom lahko na hitro dotočiš, zato IMO tudi natančnost oz. ta informacija na sploh ni toliko pomembna.


V resnici tudi pri EVjih to ni več problem.

gazibo ::

Vidm da je tesla še zmer sranje od firme

Tesla blamed drivers for failures of parts it long knew were defective
https://www.reuters.com/investigates/sp...

Tesla created secret team to suppress thousands of driving range complaints
https://www.reuters.com/investigates/sp...

AgJ1 ::

Moe_Lester je izjavil:

IONITY is a joint venture of the car manufacturers BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes Benz AG and Volkswagen Group ..


Ravno to je žalostno. Da en startup naredi omrežje, ki je svetlobna leta pred tem kar ponuja skupine sestavljena iz največjih in najbolj priznanih proizvajalcev avtomobilov na svetu.

Ionity je joke proti Supercharger networku.


Doseg pri ICE praviloma ni problem, za vsakim vogalom lahko na hitro dotočiš, zato IMO tudi natančnost oz. ta informacija na sploh ni toliko pomembna.


V resnici tudi pri EVjih to ni več problem.

Točno to. Ajde da človek preživi handlanje kreditnih kartic in podobno sranje (medtem ko pri Tesli samo priključiš in to je to), ampak tudi hitrost je izven SC tam 50 kW.

XLapsus ::

Itak zagovarjate, da se EV polni 99% doma, tiste 3x na leto, ko kam greš je pa tako vseeno če je Ionity ali teslin supercharger.

nejc_nejc ::

prosim, da se po "komediji" v filemčku (en in drug avto) vsaj nekaj časa še ne uporablja beseda roadtrip, ker to nima veze z roadtripom

igorpec ::

Moe_Lester je izjavil:

V resnici tudi pri EVjih to ni več problem.


Mislim predvsem na vpliv temperature. Ki je problem, se ga bo pa gotovo izboljševalo do - kolikor je mogoče. Na srečo so naše zime še relativno mile, vendar doseg je opazno manjši. Pri ICE se seveda tudi zmanjša, ampak tega v resnici ne opaziš. Če mraz zategne bolj resno, je tu še dodatna težava, ki je ICE ne pozna - hitro polnjenje ni več tako zelo hitro. Ampak ja, to je že malo extremno.

Odvisnost med temperaturo, hitrostjo in dosegom:
https://www.geotab.com/blog/ev-range-im...

Moe_Lester ::

XLapsus je izjavil:

Itak zagovarjate, da se EV polni 99% doma, tiste 3x na leto, ko kam greš je pa tako vseeno če je Ionity ali teslin supercharger.


Jaz imam avto za vozit, tako, da grem bolj 3x na mesec na kako daljšo vožnjo kjer moram vmes polniti.

Če bi vse hitre polnilnice delale vsaj približno tako dobro kot Superchargerji, bi bila pokritost že danes več kot zadostna. Pogrešam pa malo več počasnih polnilnic v mestih in na raznih park and ride lokacijah kjer avto priklopiš in pustiš par ur.

hitro polnjenje ni več tako zelo hitro. Ampak ja, to je že malo extremno.


Ja, če narobe uporabljaš avto je polnjneje počasno. Če klikneš predgretje baterije boš tudi pri -25 polnil z 200kW+.

Zgodovina sprememb…

igorpec ::

Doseg v mestu je tako rekoč nepomemben

Drži.

Ker vsak dan doma preko noči EV nafilaš.

Dofilam že lahko vsak dan, vendar tudi ne pod temi idealnimi pogoji.

Ugotavljam, da zimske razmere opazno oklestijo doseg / povečajo porabo pri bolj ali manj izključno mestni vožnji. Kakorkoli se že to interpretira. Če živiš in delaš v mestu, čez teden nimaš prav veliko idealnih razmer. Tebi zima (v vseh pogledih idealnih pogojih) vzame zanemarljivih 10%, meni precej več.

kow ::

mertseger je izjavil:

Moja se je z E-Upom brez problema zjutraj odpeljala 60 km po AC v Ljubljano na šiht in potem še nazaj. Na dometu se kar pozna ampak je za šiht in še brez problema cel dan okol kar rabi. Zjutraj je bilo tak mimogrede -20. Nobene razlike od običajnih zim samo šipo je malo dje drgnila.


Da je bilo minus 20 celih 60km, ti ne verjamem. Verjetno je startala pri minus 20. Nazaj grede pa je bilo verjetno kaksno stopinjo pod 0.

igorpec ::

Moe_Lester je izjavil:

Če klikneš predgretje baterije boš tudi pri -25 polnil z 200kW+.


Popravi me če se motim. Nisem gledal celega videa ampak model v uvodu pravi da je čakal 45 minut, da je predgretje opravilo svoje, preden je bilo hitro polnjenje sploh mogoče.

Moe_Lester ::

Ja, možno. Čas je seveda odvisen od zunanje temperature. Lahko traja 20 minut lahko 45. Če se voziš proti superchargerju ni problem, avto uredi sam. Če živiš blizu polnilnice in bi rad imel ogreto baterijo pa lahko v appu nastaviš, da se baterija zjutraj pogreje ob določeni uri.

kow ::

45 minut je trajalo v Chicagu, ki je imel najdaljsi mraz v 30 letih. Naceloma je precej hitreje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

mehatronik12 ::

igorpec je izjavil:

Moe_Lester je izjavil:

Če klikneš predgretje baterije boš tudi pri -25 polnil z 200kW+.


Popravi me če se motim. Nisem gledal celega videa ampak model v uvodu pravi da je čakal 45 minut, da je predgretje opravilo svoje, preden je bilo hitro polnjenje sploh mogoče.


"-25 polnil z 200kW+"
Vsi ki majo/mamo EV vemo,da temu ni niti približno tako.
Manjka, ena pomembna beseda "do 200kW".
- odvisno kateri model
- odvisno katera polnilnica od Tesle
- Odvisno koliko jih je že gor
- Pa tudi kot že vsi veste nena cel čas polni z maksimalno hitrostjo....

Moe_Lester ::

Bjorn brez težav polni Teslo 3 z 200kW+ pri -22,5 stopinj celzija. Na 12m 01s.

Zgodovina sprememb…

mehatronik12 ::

Pa sej ravno to pravim , odvisno je od vseh predpostavk.
==> Nisem trdil , da se ne da ampak , da je odvisno od najmanj 10 predpostavk....
Še en video kjer polni dosti počasneje pri 5¨C ;)

kow ::

Ja, itak. Odvisno je od PREDPOSTAVK. Razen, ostalih :))

Npr, da avta sploh ne rabis nafilati do konca, ker imas sluzbo itak 30km stran. Ali pa, da zaradi mraza delas od doma ipd.
««
1123 / 1177
»»