» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
588 / 1180
»»

svit ::

Problem pomanjkanja baterij gre na rovaš "spanja" legacy izdelovalcev avtomobilov. Leta 2012 je VW predstavil odličen EV avtomobil z zagotovilom, da bo v serijski proizvodnji leta 2016. Tudi drugi proizvajalci so imeli podobne predstavitve. Danes smo leta 2018 in še vedno poslušamo ista zagotovila za nove predstavljene EV avtomobile za leto 2020, oziroma že bolj za leti 2021-2022.

Medtem pa imamo "business as usual". Črpamo in kurimo enormne količine fosilnih goriv, kot da jutrišnjega dne ne bo. Včeraj so znanstveniki objavili, da gremo po scenariju, kjer bo povprečna temperatura šla na +3 stopinje do leta 2100. Kaj to pomeni za sub saharsko Afriko, kjer je cca 145 milijonov moških starih med 15-30 let? Koliko je še ljudi na bližnjem vzhodu in v raznih državah-stanih? To so področja, ki bodo postala še bolj sušna in še bolj neprimerna za življenje. Vsa ta množica je že začela migracijo v Evropo.

Časa za "počasno transformacijo" po mojem mnenju ni več, ker smo ga zapravili z vero "legacy" izdelovalcem avtomobilo, da bodo novejši ICE motorji bolj "čisti" in "varčni". Kar smo pa dobili v resnici, je afera Dieselgate.

In kar je še najbolj grozno, je to, da mi trenutno v resnici sploh ne vemo, kaj vse pride ven in v kakšni količini iz izpuha ICE avtomobila. Tiste študije, ki računajo globalno segrevanje, pa jemljejo številke iz "sintetičnih" testov izpustov, ki sploh ne odražajo realnega stanja...
Ni ideje

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: svit ()

Gregor P ::

svit je izjavil:

... Glede konstantnega polnjenja EV-ja... kako se kaj počutiš s pametnim telefonom, ki ga vsak dan zvečer priklopiš na "juice"? Ti to strašno pokvari uporabniško izkušnjo?

Zalo slabo. Zato primarno uporabljam Nokio 515 (mislim) in s tem res nimam težav.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

@svit, se vse strinjam kaj bi moglo biti, ampak tako pač ni, zadeve bodo žal šle bolj počasi. Druga skrajnost bi bila edino prepoved osebnega transporta in še kakšnega dela logistike...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

roCkY ::

Tu je še en "partner" zelo pomeben. Verjetno bolj kot trenutni vodilni proizvajalci ICE, ki seveda hočejo izkoristit svoje linije do konca. To je predvsem OPEC in ostalo kar je navezano na formiranje cene surove nafte. Dokler bo cena surove nafte pod 90-110 USD po možnosti na pol baterij in EV za večji del populacije ne bo. Kaj pomeni za lokalne vlade višanje trošarin so jasno in glasno pokazali Francozi. Takrat bo tudi treba povečati proizvodnjo in možnost destribucije električne energije.
Kakorkoli se obrnemo oz. se bo obrnilo pa bo prevoz v bodoče dražji kot je trenutno. Če se bo na okolju dejansko zaznavno poznalo OK. Če bo nazadnje ostal le počen mehurček pač strel v prazno.

jernejl ::

Utk je izjavil:

Da jih nek startup ščije za 8 do 10 let med tistimi, ki so pripravljeni preplačevati za top avte, ne bo ostalo neopaženo.
Tistim, ki kupujejo ople in dacie, je vseeno za to, 100 jurjev za mercedesa pa ne daš, ker je avto velik in močan, ampak ker je najboljši in ima not stvari, ki jih raja ne bo imela še 10 let.

Ja, v dobrih avtomobilih najdeš HUD že vrsto let, nekateri startupi pa jih še danes ne ponujajo, kljub temu, da so njihovi avti dragi.

svit je izjavil:

Gre za "pol-rešitev", ki so jo iz rokava povlekli "legacy" izdelovalci avtomobilov, ker so sami "zaspali" na gori dobička, kovanega na "socializiranih" stroških onesnaževanja njihovih izdelkov.
EV avtomobili so že zdaj cenejša alternativa ICE avtomobilom, če se pri tem upošteva TCO (Total cost of ownership).

Tudi EV so samo "pol-rešitev", večina voženj je namreč kratkih in v njih sedi samo ena oseba. Tako z vidika onesnaževanja kot tudi TCO obstajajo cenejše alternative (hoja, kolesa, e-kolesa, javni prevoz ...).

svit je izjavil:

Glede konstantnega polnjenja EV-ja... kako se kaj počutiš s pametnim telefonom, ki ga vsak dan zvečer priklopiš na "juice"? Ti to strašno pokvari uporabniško izkušnjo?

Če bi moral telefon vsak dan nositi na javno polnilnico tri ulice stran, bi mi to precej pokvarilo uporabniško izkušnjo. Tako zelo, da takega telefona sploh ne bi imel.

WarpedGone ::

S trenutnimi kapacitetami smo torej na 1%, čez 10 let bomo po najbolj optimističnih projekcijah na koliko? 10%? 20%

Te najbolj optimistične projekcije ne upoštevajo človeške psihe - če ne morm kupt kar hočem, bom še mal počakal.
Nujna posledica: prodaja novih ICE vozil pade.

Ob manjši proizvodnji je cena višja,
Nujna posledica: prodaja novih ICE vozil pade še bolj.

Pojem "Peak Oil" je star že ene 30 let, danes se namesto njega dogaja "Peak Car".

Ko bodo EV 'na cilju', se jih letno ne bo prodalo 90 milijonov ampak znatno manj. Kljub ničli pri prodaji ICE.
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Nujna posledica: prodaja novih ICE vozil pade.

Ob manjši proizvodnji je cena višja

Narobe, ob manjšem povpraševanju cena pade.

J.McLane ::

W1, imaš prav, ampak težko vlečeš star avto 10 let in več, se mi zdi da je ta fenomen že danes viden, vsaj kar jaz opazujem v okolici, ali pa je to preprosto posledica staranja moje generacije in pač ljudje na stara leta dalj časa držijo stari avto.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

jb_j ::

Pa potem je problem pomanjkanja nafte,
ki se bo zagotovo zgodil v bližnji prihodnjosti.

BP pravi, da ob takšnem črpanju, bo nafte še za 53let.
S tem, da se črpališča selijo že v arktiko in ostala odročna območja, da zadostujejo potrebam. (in priobalna območja, ki bi ob razlitju naredila hudo ekološko katastrodo)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

svit ::

Ni problem v pomanjkanju nafte. Problem je v onesnaževanju.
Ni ideje

jb_j ::

svit je izjavil:

Ni problem v pomanjkanju nafte. Problem je v onesnaževanju.


Tukaj je zelo hud problem, tankerji čez oceane (ki včasih nasedejo pri obalah), vrtine, ki zagorijo, naftne ploščadi (ki zagorijo) naredijo ekološke katastrofe (na oceanih), ki vprašanje, če jih bomo že sedaj lahko vse saniral. Potem še fracking, ko ljudje ob vodi iz vodovodne napeljave, dobijo zraven še gorljiv plin. In podobno.

In potem rafinerije, kjer v okolici praktično vohaš nafto v zraku.
In potem mesta, ki se utapljajo v smogu zaradi avt.
In tudi druga območja, kjer ICE vozila ustvarjajo NOx, in COx.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

jb_j ::

jb_j je izjavil:

Pa potem je problem pomanjkanja nafte,
ki se bo zagotovo zgodil v bližnji prihodnjosti.

BP pravi, da ob takšnem črpanju, bo nafte še za 53let.
S tem, da se črpališča selijo že v arktiko in ostala odročna območja, da zadostujejo potrebam. (in priobalna območja, ki bi ob razlitju naredila hudo ekološko katastrodo)


svit je izjavil:

Ni problem v pomanjkanju nafte. Problem je v onesnaževanju.


BP-jeva ocena (da je nafte za 53let), je za konstantno črpanje ob takšnih potrebah.
Dejstvo pa je, da potrebe naraščajo iz leta v leto.

Baje pravjo, da v nekaterih mestih ljudje nosjo maske,
ob povečanju smoga.

______________________________________________________________________

Samo težko povem iz lastnih izkušenj. Ker dlje od Ljubljane (če se jo lahko smatra za mesto, glede št. preb. in velikosti, svetovno) večinoma ne potujem.
Dobr, edino v to evropsko prestolnico grem včasih.
Še Janković ma tak lanac, ko sprejema goste, kot noben reper na celem svetu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

VaeVictis ::

Toliko bedarij na kupu, da kar boli...

Pa naj dodam še par mojih.

Prvo, večino ljudi dokaj boli k**** za ekologijo in okolje, prvo hočejo ljudje preživeti, drguo hočejo čedalje bolj udobno živeti in šele, ko imajo polno rit vsega se začnejo sekirati malce za okolje.

Kot drugo, proizvajalci vidijo kaj se prodaja in dokler se ICE prodaja še vedno kakor se, ne bo noben preveč resno sanjal o EV vozilih.

Šele, če/ko bodo ljudje resno začeli razmišljati o EV vozilih, bodo tudi proizvajalci resno razmišljali o EV vozilih (1% vozil ne bo čisto nič spremenil tega položaja).

Trenutno imamo v razvitih državah, celo malce razmišljanjo o ekologiji, a še vedno smo vsi skupaj dvolične prasice, ki sanjamo o EV vozilih in solarni energiji, po drugi strani pa letimo z umazanimi avioni, kupujemo izdelke iz držav, kjer se za ekologijo sploh ne sekirajo in se nam gre samo za čim nižjo ceno!

Me prav zanima, kaj se bo zgodilo v določenih državah, če resno pritisne mraz in sneg, koliko ljudi bo svoje hiške grelo na umazana goriva, plin, olje, drva in ne na obnovljive vire...

jb_j ::

VaeVictis je izjavil:

Toliko bedarij na kupu, da kar boli...

Pa naj dodam še par mojih.

Prvo, večino ljudi dokaj boli k**** za ekologijo in okolje, prvo hočejo ljudje preživeti, drguo hočejo čedalje bolj udobno živeti in šele, ko imajo polno rit vsega se začnejo sekirati malce za okolje.

Kot drugo, proizvajalci vidijo kaj se prodaja in dokler se ICE prodaja še vedno kakor se, ne bo noben preveč resno sanjal o EV vozilih.

Šele, če/ko bodo ljudje resno začeli razmišljati o EV vozilih, bodo tudi proizvajalci resno razmišljali o EV vozilih (1% vozil ne bo čisto nič spremenil tega položaja).

Trenutno imamo v razvitih državah, celo malce razmišljanjo o ekologiji, a še vedno smo vsi skupaj dvolične prasice, ki sanjamo o EV vozilih in solarni energiji, po drugi strani pa letimo z umazanimi avioni, kupujemo izdelke iz držav, kjer se za ekologijo sploh ne sekirajo in se nam gre samo za čim nižjo ceno!

Me prav zanima, kaj se bo zgodilo v določenih državah, če resno pritisne mraz in sneg, koliko ljudi bo svoje hiške grelo na umazana goriva, plin, olje, drva in ne na obnovljive vire...



Ma, da. Včasih je tut kolo stalo več mesečnih plač. (dokler ni prišlo do masovne proizvodnje)
Prvi avti so stali veliko več kot same hiše. (dokler se jih ni masovno proizvajalo)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

pegasus ::

VaeVictis je izjavil:

Prvo, večino ljudi dokaj boli k**** za ekologijo in okolje, prvo hočejo ljudje preživeti
Odličen oksimoron.
Razloži raje, da so ljudje preveč kratkovidni, da bi bili sposobni preživetja na dolgi rok.

Emobi ::

Bistveni problem je v kurjenju fosilnih goriv, kar povečuje ogljikov dioksid v zraku in posledično segreva zemljo.
S takšnim tempom bo še pred koncem stoletja v severni Afriki 6 ur na dan temperatura okrog 70 stopinj; v takšnih pogojih ni možno prebivati.
Sirska vojna in begunci so posledica med drugim tudi segrevanja zemlje.
Če pa se stopijo himalajski ledeniki, bo boljši prostor pod nebom iskalo dve milijardi ljudi...

Zato je potrebno preiti na brezogljične tehnologije, ker v nasprotnem primeru naši zanamci ne bodo imeli kakršnekoli možnosti za osebno mobilnost.

jb_j ::

jb_j je izjavil:

Baje pravjo, da v nekaterih mestih ljudje nosjo maske,
ob povečanju smoga.
Samo težko povem iz lastnih izkušenj. Ker dlje od Ljubljane (če se jo lahko smatra za mesto, glede št. preb. in velikosti, svetovno) večinoma ne potujem.
Dobr, edino v to evropsko prestolnico grem včasih.
Še Janković ma tak lanac, ko sprejema goste, kot noben reper na celem svetu.


Kanye West:
Upam, da ga sprejme Janković, če bi slučajno pršu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Utk ::

VaeVictis je izjavil:

Toliko bedarij na kupu, da kar boli...

Pa naj dodam še par mojih.

Prvo, večino ljudi dokaj boli k**** za ekologijo in okolje, prvo hočejo ljudje preživeti, drguo hočejo čedalje bolj udobno živeti in šele, ko imajo polno rit vsega se začnejo sekirati malce za okolje.

Kot drugo, proizvajalci vidijo kaj se prodaja in dokler se ICE prodaja še vedno kakor se, ne bo noben preveč resno sanjal o EV vozilih.

Šele, če/ko bodo ljudje resno začeli razmišljati o EV vozilih, bodo tudi proizvajalci resno razmišljali o EV vozilih (1% vozil ne bo čisto nič spremenil tega položaja).

Trenutno imamo v razvitih državah, celo malce razmišljanjo o ekologiji, a še vedno smo vsi skupaj dvolične prasice, ki sanjamo o EV vozilih in solarni energiji, po drugi strani pa letimo z umazanimi avioni, kupujemo izdelke iz držav, kjer se za ekologijo sploh ne sekirajo in se nam gre samo za čim nižjo ceno!

Me prav zanima, kaj se bo zgodilo v določenih državah, če resno pritisne mraz in sneg, koliko ljudi bo svoje hiške grelo na umazana goriva, plin, olje, drva in ne na obnovljive vire...

Dobro si povzel razmišljanje tipičnega CEO-a velike firme. Žal je to recept za zamujen vlak.
Ljudje že resno razmišljajo o EV. Vsaj polovica. Večina od teh ga danes res da ne bi kupila, ker so jim ali predragi ali preslabi, ampak razmišljajo pa. Torej ni problem v tem, da ljudje tega nočejo, ampak da ne morejo dobit kar hočejo. EV pa ne bo zmagal, ker je bolj čist ali cenejši, ampak ker se lepše vozi, dejte si to vbit v glavo. Če bi bil pomemben samo strošek, bi vsi vozili samo dacie, in kolk dacij vidiš na cesti?
Zakaj ljudje kupujejo SUV-e, če so pa dražji in več porabijo?

VaeVictis ::

Emobi je izjavil:

Bistveni problem je v kurjenju fosilnih goriv, kar povečuje ogljikov dioksid v zraku in posledično segreva zemljo.
S takšnim tempom bo še pred koncem stoletja v severni Afriki 6 ur na dan temperatura okrog 70 stopinj; v takšnih pogojih ni možno prebivati.
Sirska vojna in begunci so posledica med drugim tudi segrevanja zemlje.
Če pa se stopijo himalajski ledeniki, bo boljši prostor pod nebom iskalo dve milijardi ljudi...

Zato je potrebno preiti na brezogljične tehnologije, ker v nasprotnem primeru naši zanamci ne bodo imeli kakršnekoli možnosti za osebno mobilnost.


Pokaži številke, kako lahko v naslednjih 10 letih človeštvo preživi na približno isti ravni z brezogljičnimi tehnologijami in kdo bo to financiral...

Pa ne mi sedaj dati primera i3 ali kakega drugega EV vozila, pokaži kako večino sveta preide danes ali pa v naslednjih 10 letih recimo na čisto brezogljično tehnologijo.

jb_j ::

VaeVictis je izjavil:

Emobi je izjavil:

Bistveni problem je v kurjenju fosilnih goriv, kar povečuje ogljikov dioksid v zraku in posledično segreva zemljo.
S takšnim tempom bo še pred koncem stoletja v severni Afriki 6 ur na dan temperatura okrog 70 stopinj; v takšnih pogojih ni možno prebivati.
Sirska vojna in begunci so posledica med drugim tudi segrevanja zemlje.
Če pa se stopijo himalajski ledeniki, bo boljši prostor pod nebom iskalo dve milijardi ljudi...

Zato je potrebno preiti na brezogljične tehnologije, ker v nasprotnem primeru naši zanamci ne bodo imeli kakršnekoli možnosti za osebno mobilnost.


Pokaži številke, kako lahko v naslednjih 10 letih človeštvo preživi na približno isti ravni z brezogljičnimi tehnologijami in kdo bo to financiral...

Pa ne mi sedaj dati primera i3 ali kakega drugega EV vozila, pokaži kako večino sveta preide danes ali pa v naslednjih 10 letih recimo na čisto brezogljično tehnologijo.


Zakaj 10let, kratkoviden si.

VaeVictis ::

Utk je izjavil:

VaeVictis je izjavil:

Toliko bedarij na kupu, da kar boli...

Pa naj dodam še par mojih.

Prvo, večino ljudi dokaj boli k**** za ekologijo in okolje, prvo hočejo ljudje preživeti, drguo hočejo čedalje bolj udobno živeti in šele, ko imajo polno rit vsega se začnejo sekirati malce za okolje.

Kot drugo, proizvajalci vidijo kaj se prodaja in dokler se ICE prodaja še vedno kakor se, ne bo noben preveč resno sanjal o EV vozilih.

Šele, če/ko bodo ljudje resno začeli razmišljati o EV vozilih, bodo tudi proizvajalci resno razmišljali o EV vozilih (1% vozil ne bo čisto nič spremenil tega položaja).

Trenutno imamo v razvitih državah, celo malce razmišljanjo o ekologiji, a še vedno smo vsi skupaj dvolične prasice, ki sanjamo o EV vozilih in solarni energiji, po drugi strani pa letimo z umazanimi avioni, kupujemo izdelke iz držav, kjer se za ekologijo sploh ne sekirajo in se nam gre samo za čim nižjo ceno!

Me prav zanima, kaj se bo zgodilo v določenih državah, če resno pritisne mraz in sneg, koliko ljudi bo svoje hiške grelo na umazana goriva, plin, olje, drva in ne na obnovljive vire...

Dobro si povzel razmišljanje tipičnega CEO-a velike firme. Žal je to recept za zamujen vlak.
Ljudje že resno razmišljajo o EV. Vsaj polovica. Večina od teh ga danes res da ne bi kupila, ker so jim ali predragi ali preslabi, ampak razmišljajo pa. Torej ni problem v tem, da ljudje tega nočejo, ampak da ne morejo dobit kar hočejo. EV pa ne bo zmagal, ker je bolj čist ali cenejši, ampak ker se lepše vozi, dejte si to vbit v glavo. Če bi bil pomemben samo strošek, bi vsi vozili samo dacie, in kolk dacij vidiš na cesti?
Zakaj ljudje kupujejo SUV-e, če so pa dražji in več porabijo?


Problem je, da ne ločiš želje in povpraševanja...

Desirability is not demand!

Morda si ljudje želijo EV vozila, sam večina ljudi si ga ne more privoščiti, sploh pa ne vozil za 40k ali več EUR.

jb_j ::

VaeVictis je izjavil:

Problem je, da ne ločiš želje in povpraševanja...

Desirability is not demand!

Morda si ljudje želijo EV vozila, sam večina ljudi si ga ne more privoščiti, sploh pa ne vozil za 40k ali več EUR.


To je res, samo danes je proizvodnja EV vozil, butična proizvodnja v primerjavi z ostalimi vozili.
In so primerno temu, razmeroma draga.

Tesla, gradi nove tovarne baterij, v Nevadi je tolk velka (za pol miljona letno, da še vozil ne morjo tolk narest. (na kitajskem gradijo tovarno baterij, tudi za pol miljona vozil)
In ima v primerjavi z ostalimi proizvajalci avt razmeroma dobre rezultate.

Podatki ki jih navedel Warped:
Here's what car companies will probably look like in 2019:

Tesla:
~$35b revenues
~$6b OCF
~$9b debt
Debt is equal to 3 months of revenue or 18 months of operating cashflow. Revenue is growing at >30% per year.
Growth, Profitability, and Financial Ratios for Tesla Inc (TSLA) from Morningstar.com

Ford:
~$155b revenue
~$16b OCF
~$160b debt
Debt is equal to 12 months of revenue of 120 months of operating cashflow. Revenue is not growing at all.
Growth, Profitability, and Financial Ratios for Ford Motor Co (F) from Morningstar.com


GM:
~$145b revenue
~$16b OCF
~$110b debt
Debt is equal to 9 months of revenue or 83 months of OCF. Revenue is not growing.
Growth, Profitability, and Financial Ratios for General Motors Co (GM) from Morningstar.com

Toyota:
~$263b revenue
~$35b OCF
~$170b debt
Debt is equal to 8 months of revenue or 58 months of operating cashflow. Revenue is not growing
Growth, Profitability, and Financial Ratios for Toyota Motor Corp ADR ™ from Morningstar.com

VW:
~$263b revenue
~$8b OCF
~$160b debt
Debt is equal to 7 months of revenue or 240 months of operating cashflow. Revenue is growing by about 2%/year.
Growth, Profitability, and Financial Ratios for Volkswagen AG (VW) from Morningstar.com

Daimler:
~$186b revenue
~($7b) OCF (that's right, negative OCF)
~$89b debt
Debt is equal to 6 months of revenue and operating cashflow is negative. Revenue is not growing.
Growth, Profitability, and Financial Ratios for Daimler AG ADR (DMLRY) from Morningstar.com

BMW:
~$106b Revenue
~$7b OCF
~$89b debt
Debt is equal to 10 months of revenue or 153 months of OCF. Revenue is shrinking by 2%.
Growth, Profitability, and Financial Ratios for Bayerische Motoren Werke AG (BMW) from Morningstar.com

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Utk ::

Problem je, da ne ločiš želje in povpraševanja...

Desirability is not demand!

Morda si ljudje želijo EV vozila, sam večina ljudi si ga ne more privoščiti, sploh pa ne vozil za 40k ali več EUR.

Če ljudje hočejo električni avto, in vsi jim govorijo, čez 3 leta si ga boš lahko privoščil, boš počakal 3 leta s starim avtom. Večina kupi nov avto, ker ga hoče, ne potrebuje (novega), in takim boš vse težje prodal ICE, če hočejo EV, EV pa postajajo vse cenejši.

WarpedGone ::

W1, imaš prav, ampak težko vlečeš star avto 10 let in več, se mi zdi da je ta fenomen že danes viden, vsaj kar jaz opazujem v okolici, ali pa je to preprosto posledica staranja moje generacije in pač ljudje na stara leta dalj časa držijo stari avto.


Zakaj črno/belo razmišljanje?
Proizvajalci živijo od prodaje novih avtomobilov, lastniki 10 let starih precej redko kupujejo nove.
Nove kupujejo razne firme kot poslovne in posamezniki ki špilajo tak al drugačen lizing. Tle se bo stvar mal upočasnila.
Lastniki 10 let starga bodo namesto novega kupl rablenga 2 let starga.

Proizvajalci novih pa v jok in na drevo ...
Zbogom in hvala za vse ribe

roCkY ::

Kar jaz folka poznam nas je kar nekaj na 10/12 letnem ciklu.

EV-jem bo pomoje cena hitreje padala kot ICE ker s slabo baterijo je kup "surovine" ali bog ne daj odpadkov.

Po drugi strani veliko nas dela pod 10k letno. Tako, da je suma sumarum ogljični odtis ICE vozila veliko nižji kot EV sploh če upoštevamo, da se za pike potreb elektrike, ki bodo z več EV postali stalnica v glavnem kuri premog in plin. In še nekaj časa bo tako.

Sam bi EV nabavil zaradi udobne vožnje, če kot sem omenil bi imel kaj kupiti.

Itak pa nabava vozila ni naložba. Znesek se odmisli tisti trenutek, ko se nabavi. Čez čas se pač pogleda koliko je zadeva še morda vredna in če ima morda smisel menjat oz. ko/če pride drugačna potreba. K sreči za marsikoga se vsi ne strinjajo z mano in je kar nekaj robe mlajše od 10/12 let s pod 80% iztrošenostjo na trgu.

Emobi ::

Cena EV-jem še dolgo ne bo padala, tako novim, kot rabljenim, ker bo še desetletja povpraševanje večje od proizvodnje.

ICE ima večji ogljični odtis od EV-ja, ne glede na število prevoženih kilometrov, ker moraš prišteti zraven še ogljični odtis večjega vzdrževanja, več strupenega zraka in več bolniških in več bolezni ter več prezgodnjih smrti.

Če delaš v povprečju samo okrog 25 km dnevno, razmislek o souporabo avtomobila ne bi bil odveč. Jaz delam 55 km/dan, pa avto 96% časa stoji. Pri 25 km/dan avto stoji 98% časa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

zmaugy ::

Emobi je izjavil:

Bi bilo, ampak kaj ko ni prostora za tako veliko baterijo.

A ni Kona manjša od Ioniqa?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

jb_j ::

roCkY je izjavil:


Po drugi strani veliko nas dela pod 10k letno.


Možno, samo imamo registriranih 1.4miljone osebnih vozil, ki dela povprečno 16k km letno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Emobi ::

zmaugy je izjavil:

Emobi je izjavil:

Bi bilo, ampak kaj ko ni prostora za tako veliko baterijo.

A ni Kona manjša od Ioniqa?
Kona je SUV, torej je višja in je pri dnu več prostora.

jb_j je izjavil:

roCkY je izjavil:


Po drugi strani veliko nas dela pod 10k letno.


Možno, samo imamo registriranih 1.4miljone osebnih vozil, ki dela povprečno 16k km letno.
To je star podatek, mislim da smo nekje pri evropskem povprečju 12.500 km na leto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

jb_j ::

Emobi je izjavil:

zmaugy je izjavil:

Emobi je izjavil:

Bi bilo, ampak kaj ko ni prostora za tako veliko baterijo.

A ni Kona manjša od Ioniqa?
Kona je SUV, torej je višja in je pri dnu več prostora.

jb_j je izjavil:

roCkY je izjavil:


Po drugi strani veliko nas dela pod 10k letno.


Možno, samo imamo registriranih 1.4miljone osebnih vozil, ki dela povprečno 16k km letno.
To je star podatek, mislim da smo nekje pri evropskem povprečju 12.500 km na leto.


v letih 1996-2002, je povprečnina km narastla za 600km,
a zdj pada, od kje ti podatki?

Ravno v času boljših plač in vozil je povprečnina padla. (cena fosilnih goriv tut, ampak se mi zdi da ne tolk)
U to je novica za v medije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

kow ::

Emobi je izjavil:

Cena EV-jem še dolgo ne bo padala, tako novim, kot rabljenim, ker bo še desetletja povpraševanje večje od proizvodnje.


Cena EV-jem z baterijo manjso kot 40kwh bo strmoglavila. Vsi bodo hoteli EV-je, ki so na trg prisli 2019-2020 in naprej.

roCkY ::

Ni tu samo velikost baterije. Zelo važna bo degradacija v praksi. Če bo resnično majhna kot pravijo proizvajalci bodo cene vozil lahko visoke. Če pa bo rizik, da baterija odpove pri 7-10-12? letih starosti...

Recimo trenutna Teslina baterije. Eni jih hvalijo, da degradacije praktično ni. Druga zgubi 6% po cca 50kkm. Čas bo pokazal kakšeo tveganje bo nabavit rabljen EV.
ICE špilajo 30+ let, če so relativno malo voženi in vsaj nekaj vzdrževani.

roCkY ::

Emobi je izjavil:

Cena EV-jem še dolgo ne bo padala, tako novim, kot rabljenim, ker bo še desetletja povpraševanje večje od proizvodnje.

ICE ima večji ogljični odtis od EV-ja, ne glede na število prevoženih kilometrov, ker moraš prišteti zraven še ogljični odtis večjega vzdrževanja, več strupenega zraka in več bolniških in več bolezni ter več prezgodnjih smrti.

Če delaš v povprečju samo okrog 25 km dnevno, razmislek o souporabo avtomobila ne bi bil odveč. Jaz delam 55 km/dan, pa avto 96% časa stoji. Pri 25 km/dan avto stoji 98% časa.

Ogljični odtis proizvodnje akumulatorja ni zanemarljiv. Pri malo kilometrih kar precej doda.
In ostala kemija o kateri se sploh nič ne govori???

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: roCkY ()

Emobi ::

Katera ostala kemija?

kow je izjavil:

Emobi je izjavil:

Cena EV-jem še dolgo ne bo padala, tako novim, kot rabljenim, ker bo še desetletja povpraševanje večje od proizvodnje.


Cena EV-jem z baterijo manjso kot 40kwh bo strmoglavila. Vsi bodo hoteli EV-je, ki so na trg prisli 2019-2020 in naprej.

Cena EV-jem ne bo strmoglavila, ker je in bo povpraševanje veliko.
Pač pa bo strmoglavila ICE-jem. No, dizlom je že strmoglavila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

Baterija bo v uporabi okrog 50 let, od tega približno 30 let v omrežju kot amortizer viškov porabe in proizvodnje električne energije, s čimer bo zniževala ogljični odtis.

roCkY ::

Krepko dvomim bo trenutna baterija preživela 50 let, če pa ob nekoliko bolj intenzivni rabi v manj kot letu dni izgubi 6% kapacitete? Nekatere v določenih okoljih morda. Poprek zaenkrat nič ne kaže na to.

Sicer pa kolikor gledam Teslam cene kar konkretno padajo. Aja "dojče" feni bodo rekli, da so to pač Tesle in da so to avti visokega razreda.
Tehnologija bo šla toliko naprej ko razvoj in produkcija zaštarta na polno, da bo v 7-10 letih vse totalno zastarelo. Edino, če bo Musk spesnil magični SW in bodo avti postali L5.

WarpedGone ::

Krepko dvomim

Tvoj dvom bazira na čemu?
Linearni projekciji naključnega kratkega obdobja?
Kakšna je osnova za takšno projekcijo? Kaj ji daje smisel?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

jb_j ::

roCkY je izjavil:

Ni tu samo velikost baterije. Zelo važna bo degradacija v praksi. Če bo resnično majhna kot pravijo proizvajalci bodo cene vozil lahko visoke. Če pa bo rizik, da baterija odpove pri 7-10-12? letih starosti...

Recimo trenutna Teslina baterije. Eni jih hvalijo, da degradacije praktično ni. Druga zgubi 6% po cca 50kkm. Čas bo pokazal kakšeo tveganje bo nabavit rabljen EV.
ICE špilajo 30+ let, če so relativno malo voženi in vsaj nekaj vzdrževani.


Odvisno kolk km delaš letno,
najbrž lahko polniš akumulator vsak dan 100% za 8let ali 160.000km.
in ne boš tega nekak presegel. (to je garancijski rok)

S polnjenjem akumulatorja do 50-80%, lahko početveriš življenski doseg akumulatorja.

Ko polnim telefon in imam accubattery aplikacijo, mi pravi o podobnem podaljšanju akumulatorja na telefonu.

Je pa nekaj telefon in nekaj avto. To imate prav.

Dejanski podatki Tesle pravjo pol miljona km, ob izgubi nekak 20-30%.
(rabjo pa čas, da to dokažejo)
in z vsako novo serijo so veliko boljši, tko da me to mal skrbi.

https://electrek.co/2018/04/14/tesla-ba...

najbrž so lažni podatki, ker nisem nikol imel tesle, da bi to dokazal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

roCkY ::

WarpedGone je izjavil:

Krepko dvomim

Tvoj dvom bazira na čemu?
Linearni projekciji naključnega kratkega obdobja?
Kakšna je osnova za takšno projekcijo? Kaj ji daje smisel?

Malo verjetno je, da se material s časom stara počasneje. Nekih osnov dejansko še ni. Itak je vse precej ugibanje kar se dandanes na to temo prebere. Bjorn je vsaj dokaj eksakten test naredil. Accuji naj bi sicer v začetnem obdobju zgubili cca 3% kapacitete (to se najde na več virih) in naj bi se nato umirilo. Tale se očitno (še?) ni.
Na kaki osnovi se trdi da bodo accuji živi 20 let v avtu in 30 v kleti. TB izkušnja kaže da bo zelo zelo težko tako. En pack je itak že šel nazaj v fabriko k inžinrjem. Torej je živel cca. 120k km. Se ne spomnim točno pri koliko je menjal.
Ah my bad. Sem imel v spominu da ima 50 in ne 75k na tem packu.

Emobi ::

O Teslinih baterijah se od njihovih uporabnikov sliši marsikaj in izgleda, da se na njih ne moreš zanesti.

BMW pravi, da bodo njegove baterije zdržale 20,9 leta (takrat bodo na 80% kapacitete) in bodo zdržale celotno življenjsko dobo avtomobila ter jih zato na avtomobilih ne bodo menjali.

Leafove baterije so dokazale, da zdržijo dolgo, zato rabljeni držijo visoko ceno.

jb_j ::

roCkY je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Krepko dvomim

Tvoj dvom bazira na čemu?
Linearni projekciji naključnega kratkega obdobja?
Kakšna je osnova za takšno projekcijo? Kaj ji daje smisel?

Malo verjetno je, da se material s časom stara počasneje. Nekih osnov dejansko še ni. Itak je vse precej ugibanje kar se dandanes na to temo prebere. Bjorn je vsaj dokaj eksakten test naredil. Accuji naj bi sicer v začetnem obdobju zgubili cca 3% kapacitete (to se najde na več virih) in naj bi se nato umirilo. Tale se očitno (še?) ni.
Na kaki osnovi se trdi da bodo accuji živi 20 let v avtu in 30 v kleti. TB izkušnja kaže da bo zelo zelo težko tako. En pack je itak že šel nazaj v fabriko k inžinrjem. Torej je živel cca. 120k km. Se ne spomnim točno pri koliko je menjal.
Ah my bad. Sem imel v spominu da ima 50 in ne 75k na tem packu.

Aja sj v bistvu ne pade pod povprečje res drastično.
Pol se mu splača, ker Tesla je edino podjetje, ki garantira 8-let ali 160.000km (ali milj, ne vem točn).
Vsi ostali proizvajalci, dajo max 100.000km (ali milj, ne vem točn). Za več kot 20% padec kapacitete baterij. (jep tut bmw, ki se ga smatra za superirorno ev vozilo).
S tem podatkom, da Tesle v povprečju izgubijo 10% kapacitete po 250.000km (po neodvisnih podatkih)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

jb_j ::

Emobi je izjavil:

O Teslinih baterijah se od njihovih uporabnikov sliši marsikaj in izgleda, da se na njih ne moreš zanesti.

BMW pravi, da bodo njegove baterije zdržale 20,9 leta (takrat bodo na 80% kapacitete) in bodo zdržale celotno življenjsko dobo avtomobila ter jih zato na avtomobilih ne bodo menjali.

Leafove baterije so dokazale, da zdržijo dolgo, zato rabljeni držijo visoko ceno.


BMW se je v sončnih državah dokazal zelo negativno, ker se mu baterije ne hladijo v visoki vročini. (ko je parkiran) Za razliko od tesle.
Če bi pa se hladile, nimajo tako učinkovitega hlajenja kot Tesla.
Tut Tesla bi lahko imela izboljšave, da bi na tiste 4-packe, bilo v vsakem delu deljeno na dva dela, ker je tokokrog hlajenja kar dolg trenutno (na en pack, od 4-ih), pri modelu 3, in se skrajni deli malenkost bolj grejejo)

Leaf je največji polom EV vozil, glede stanja baterij, če bi prebral malo več člankov. (in vsi hibridi)
(ker baterije se v večini polnijo do 100%, za relativno kratke razdalje, in se s tem močno skrajša doba baterij)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

VaeVictis ::

50 let 8-O?

Kakšni so kaj podatki za Tesla Roadster, Toyote Prius in se kake starejše EV?

Ker trenutno so le-ti EV relavantni za podatke v praksi, pa še ti so kar nekaj let oddaljeni od 50.

Vse ostalo je samo nalaganje proizvajalcev in se lahko samo na garancije obrnemo, te pa spet niso ravno 50 let.

In da, se zavedam, da se baterije in sistemi izboljšujejo, vendar zaenkrat za novejše baterije enostavno nimamo še praktičnih podatkov!

Da, ne govorimo o tem koliko prvih Tesel S je imelo že menjane in motorje in baterije, sicer pod garancijo, pa vseeno, sam strošek ni ravno nizek!

Pa še en problem je tukaj pri vseh teh EV modelih, večino teh vozil ni kupil ravno average Joe, ampak eko entuzijast, ki veliko zadev v duhu reševanja planeta požre!

Spock83 ::

Poudarek na prve tesle.

WarpedGone ::

Kakšni so kaj podatki za Tesla Roadster


So ti ukradl google?
Nič bat, podatke sm v to temo nalimal že vsaj 5x.

Ampak se enaka vprašanja ponavljajo naprej.
Čemu torej bi še odgovarjal na njih spoh?

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Mag. Uroš Salobir, direktor področja za strateške inovacije v ELES-u; Električni avtomobili so za omrežje lahko izredno koristni
https://www.avto-magazin.si/plugin/mag-...

Koliko električne energije bi potrebovali za 1,1 milijona avtomobilov?
Pridemo do približne številke 4 TWh. Zdaj je celotna poraba, skupaj z manj kot dva tisoč EV, približno 13 TWh

Če bi vse avtomobile poganjala elektrika, bi to pomenilo približno 30-odstotno povečanje odjema na ravni sistema. Razmislek o samozadostnosti Slovenije v kriznih obdobjih in ceni, ki jo bomo plačevali za energijo, je sicer na mestu, ampak takšno povečanje porabe lahko preživimo že z današnjim sistemom. Imamo pa lahko druge težave. Največja je moč. Že zdaj bi lahko, v kakšni od ulic, večje število EV povzročilo ulični mrk, če bi priključili vse naenkrat,

A to, da bi imeli take rezerve, bi bilo kljub vsemu neracionalno, pa čeprav si nekateri energetiki tega zelo želijo.

Bistvo je, da omogočimo takšen sistem polnjenja, ki bo racionalen, torej za uporabnika finančno ugoden, hkrati pa bo zagotovil čim več neposredne porabe električne energije iz obnovljivih virov. Polnjenje EV in fotovoltaika sta lahko odlična plesalca!

"Mi kot ELES si želimo, da bi bilo največ odjema električnih vozil takrat, ko je največ proizvodnje iz obnovljivih virov in ko so v sistemu presežki zaradi manjšega odjema drugih odjemalcev. Ker Slovenija nima vetrnih elektrarn, je to predvsem takrat, ko delajo hidroelektrarne in ko sije sonce," pravi Salobir. A zakaj večina dobaviteljev elektrike temu nasprotuje, zakaj trdijo, da potrebujemo večjo proizvodnjo, ga povprašamo. "Razumem, vsak se bori za svoj kruh. Tudi tisti, ki prodajajo avtomobilske gume, bi želeli, da ima vsak avtomobil pet rezerv."
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Nikec3 ::

i20 za 35k km letno? A je s kvačkalico? Mazohist :D Hibrid z avtomatiko bi te stal več, ampak na letnem nivoju samo ca. 300 EUR več, misliš da ni človeka na tem svetu, ki nebi bil pripravljen tega plačat?

Na moji relaciji hibrid ne pomaga čisto nič. Poraba višja kot pri dizlu, višja pa je tudi začetna investicija. Na poti od doma do službe prestavim zelo malokrat, tako da za avtomatika nebi bil pripravljen plačat niti 500€ več.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

jb_j ::

J.McLane je izjavil:

Mag. Uroš Salobir, direktor področja za strateške inovacije v ELES-u; Električni avtomobili so za omrežje lahko izredno koristni
https://www.avto-magazin.si/plugin/mag-...

Koliko električne energije bi potrebovali za 1,1 milijona avtomobilov?
Pridemo do približne številke 4 TWh. Zdaj je celotna poraba, skupaj z manj kot dva tisoč EV, približno 13 TWh

Če bi vse avtomobile poganjala elektrika, bi to pomenilo približno 30-odstotno povečanje odjema na ravni sistema. Razmislek o samozadostnosti Slovenije v kriznih obdobjih in ceni, ki jo bomo plačevali za energijo, je sicer na mestu, ampak takšno povečanje porabe lahko preživimo že z današnjim sistemom. Imamo pa lahko druge težave. Največja je moč. Že zdaj bi lahko, v kakšni od ulic, večje število EV povzročilo ulični mrk, če bi priključili vse naenkrat,

A to, da bi imeli take rezerve, bi bilo kljub vsemu neracionalno, pa čeprav si nekateri energetiki tega zelo želijo.

Bistvo je, da omogočimo takšen sistem polnjenja, ki bo racionalen, torej za uporabnika finančno ugoden, hkrati pa bo zagotovil čim več neposredne porabe električne energije iz obnovljivih virov. Polnjenje EV in fotovoltaika sta lahko odlična plesalca!

"Mi kot ELES si želimo, da bi bilo največ odjema električnih vozil takrat, ko je največ proizvodnje iz obnovljivih virov in ko so v sistemu presežki zaradi manjšega odjema drugih odjemalcev. Ker Slovenija nima vetrnih elektrarn, je to predvsem takrat, ko delajo hidroelektrarne in ko sije sonce," pravi Salobir. A zakaj večina dobaviteljev elektrike temu nasprotuje, zakaj trdijo, da potrebujemo večjo proizvodnjo, ga povprašamo. "Razumem, vsak se bori za svoj kruh. Tudi tisti, ki prodajajo avtomobilske gume, bi želeli, da ima vsak avtomobil pet rezerv."


Upam, da bo tut EU naredila, kj v tej smeri, da se sistemsko postavljajo novi obnovljivi viri po celotni evropski uniji.
Tam kjer je veliko vetra, veterne, in tam, kjer so optimalne zmožnosti solarne.
Samo je problem, ker vsaka država s svojimi elektro podjetji dela nekak po svoje, najbrž bo tako težko.
Ker denarja je dost, in bi lahko masovno postavl nove velike elektrarne, združeni, npr. vsako elektro podjetje s svojim deležem v nove investicije.
In svojim deležem pri prodaji energije.

Najbrž pa bodo elektropodjetja z višjim odstotkom novih električnih vozil, začela končno služit tudi v nočnih urah.

Nikec3 ::

@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Kona spreminja katero igro?
Kako sestavit 4.000 kosov mesečno pol leta po štartu proizvodnje?

Đe ba zapelo?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

««
588 / 1180
»»