» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
587 / 1180
»»

roCkY ::

Zanesljivost baterij?
V verjetno najbolj znanem X-u v EU (OtimusPrime lastnik TeslaBjorn) sta bili menjani že obe bateriji. Avto ima malo pod 200k.
Je to LE "cena" prve serije, ki kvari "statistiko"?

WarpedGone ::

To, da imajo EVji se vedno 12V akumulator pride od kje? Je kaksna regulacija, ki to narekuje? Ali gre predvsem za ekonomsko odlocitev? Pac, lazje in ceneje je kupit en off-shelf 12V akumulator, kot dizajnirat proper regulacijo iz tistih 480V na 12V, kot jih porabi obicajna elektronika? Podvprasanje: kako je to drugace od dizajniranja polnilca za ta 12V akumulator, ki ga polni glavna baterija?


Prvi odgovor je: Kar se Janezek nauči ...
Drugi odgovor je: Mehanike je elektrike strah - glej paranojično izvedbo električnega sklopa v eGolf.
Tretji odgovor je: Če stvar špila na papirju oz. konceptu, še ne pomeni da bo tudi v praksi.

Prva verzija (1.5) Teslinega roadsterja je bila brez 12V baterije. 12V se je črpalo iz ene 'plošče' glavne baterije kar je pomenilo obremenitev balanserja, ko je stvar laufala / se filala. Roadster 2.0 je nato dobil 12V akumulator, ki je nato na veliko crkoval, ker ni zdržal deep cyclinga ... Ponovi vajo v prvih Model S, kjer je akumulator crknil v roku leta. Dodaš še defektne serije in maš štalo.

Pod črto gre za 'think of the safety'. 400V se želi zapret škatlo, ki je mrtva kadar je izklopljena in ji dopustit 'spanje'. Če nanjo obesiš DC/DC konverter, boš imel konstantno praznenje, tudi če je ta fizično vgrajen v samo baterijo in ima na zunanjosti le 12v. Zraven moraš študirat še na možnost okvare same baterije in želiš imet šanso stvar 'varno' izključit brez da je cel avto mrtu. To zahteva sekundaren vsaj začasen vir napajanja.

Bol je vprašanje zakaj se za 12V vgrajuje navadne svinčeve akumulatorje in ne LiFePO4 zadev. ... moneyz...
Zbogom in hvala za vse ribe

jb_j ::

Vsa ta EV vozila, ki imajo 12v svinčene akumulatorje.

Kako se polnijo? Preko glavnih baterij? In imajo vmes pretvornik? iz 480v na 12v.
ali imajo alternator?


BigWhale je izjavil:

To, da imajo EVji se vedno 12V akumulator pride od kje? Je kaksna regulacija, ki to narekuje? Ali gre predvsem za ekonomsko odlocitev? Pac, lazje in ceneje je kupit en off-shelf 12V akumulator, kot dizajnirat proper regulacijo iz tistih 480V na 12V, kot jih porabi obicajna elektronika? Podvprasanje: kako je to drugace od dizajniranja polnilca za ta 12V akumulator, ki ga polni glavna baterija?


Zakaj del celic ne namenjo vezanih na 12v, ki se jih menja kot akumulator? (če je to potrebno menjat).
aja keč je v 12v lučeh in napeljavi, in se rabi baterija konstantno polnit. kar za nimh baterije ni dobro.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Bol je vprašanje zakaj se za 12V vgrajuje navadne svinčeve akumulatorje in ne LiFePO4 zadev. ... moneyz...

No sej to je blo verjetno tist glavno.

stalker ::

Pb akumulator 52 Ah, 12 kg ~ 80€
LiIon 24 Ah, 3 kg ~ 700€

jb_j ::

li-ion, ne nimh

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Okapi ::

Emobi je izjavil:

Tako je na armaturni plošči velik pokazatelj stanja baterije in mala ikona stanja akumulatorja.
:)) FYI, oboje je akumulator.

jb_j ::

a navadn pretvornik iz 480v na 12v, skoz deluje al le takrat ko je potrebna elektrika?
in kakšne so približne izgube s takšnim pretvornikom?

računalniški napajalniki so tut 90+% učinkoviti pri pretvorbi na 12V,
tut kilovatni pri 220v.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

telexdell ::

Inverter pri sončnih elektranah kateri pretvarja tam 1000V enosmerne naptosti v 400 V trifazne izmenične napetosti ima izkoristek več kot 97,5%. Torej bi DC/DC pretvornik iz 400/12 V lahko imel vsaj tak izkoristek, če že ne boljšega.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

TribesMan ::

Glavni razlog za dodatni 12V akumulator je varnost.

Če ti iz kateregakoli razloga odpove pogonska baterija, moraš imeti 12V akumulator, da napaja varnostne sisteme (ABS, ESP...), servo volan, luči, smernike, brisalce itd.
Ker drugače kaj se zgodi, če sredi dežja, ponoči na AC mrkne (ali se izklopi) pogonska baterija in ostaneš v temi?

Drugi razlog je enostavnost, za 12V sistem ne rabiš vlečt dodane žice za "maso", ker je cela šasija "masa". In je posledično napeljava za 12V sisteme veliko enostavnejša.
Visokonapetnosti sistemi pa NE SMEJO bit vezani na šasijo nikjer. Morajo biti 100% ločeni in zavarovani da niti pod razno ne pridejo v stik s šasijo, če pa pride do "preboja", pa mora kontaktor v pogonski bateriji takoj izklopiti.

In še tretji razlog je, ker je vsa avtomobilska periferija narejena na 12V, vsi električni sedeži, ventilatorji, luči, ... vse je narejeno na 12V že od nekdaj, in noben noče na novo razvijat vseh sistemov. To je tudi glavni razlog zakaj avtomobilska industrija ni že davno prešla na 48V (ki tudi še spada pod nizko-napetostne sisteme).
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Utk ::

https://siol.net/avtomoto/novice/audi-o...

Audi bo leta 2020 dal ven kar je tesla dala leta 2012. No, vsaj upa, da bo nekaj takega, če bo res na nivoju, bomo še videli...

Machete ::

Na nivoju bo sigurno. Če je to dno: https://twitter.com/Paul_M_Huettner/sta...
potem se ni kaj za bati.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

BigWhale ::

Utk je izjavil:

https://siol.net/avtomoto/novice/audi-o...

Audi bo leta 2020 dal ven kar je tesla dala leta 2012. No, vsaj upa, da bo nekaj takega, če bo res na nivoju, bomo še videli...


Ford je Model T naredil leta 1908, Toyota je pa zacela z avtomobili leta 1933. Danes Toyota proda na letni ravni 4mio avtomobilov vec kot Ford. Your point?

Utk ::

Machete je izjavil:

Na nivoju bo sigurno. Če je to dno: https://twitter.com/Paul_M_Huettner/sta...
potem se ni kaj za bati.

A ti dam link, kjer nekdo toži VW zaradi ročnega menjalnika? Ki je čez 100 let star "izum"?

jb_j ::

TribesMan je izjavil:

Glavni razlog za dodatni 12V akumulator je varnost.

Če ti iz kateregakoli razloga odpove pogonska baterija, moraš imeti 12V akumulator, da napaja varnostne sisteme (ABS, ESP...), servo volan, luči, smernike, brisalce itd.
Ker drugače kaj se zgodi, če sredi dežja, ponoči na AC mrkne (ali se izklopi) pogonska baterija in ostaneš v temi?

Drugi razlog je enostavnost, za 12V sistem ne rabiš vlečt dodane žice za "maso", ker je cela šasija "masa". In je posledično napeljava za 12V sisteme veliko enostavnejša.
Visokonapetnosti sistemi pa NE SMEJO bit vezani na šasijo nikjer. Morajo biti 100% ločeni in zavarovani da niti pod razno ne pridejo v stik s šasijo, če pa pride do "preboja", pa mora kontaktor v pogonski bateriji takoj izklopiti.

In še tretji razlog je, ker je vsa avtomobilska periferija narejena na 12V, vsi električni sedeži, ventilatorji, luči, ... vse je narejeno na 12V že od nekdaj, in noben noče na novo razvijat vseh sistemov. To je tudi glavni razlog zakaj avtomobilska industrija ni že davno prešla na 48V (ki tudi še spada pod nizko-napetostne sisteme).


kaj pa če 12v akumulator crkne in ne pogonska baterija,
a to pomen, da se lahko vozš brez vseh elektronskih pomagal s pospeški 4s do 100, ali celo s hitrostjo 200km/h.

konec koncev, bi lahko potem bil le del pogonske baterije rezerviran za nujne primere (potem bi rabl le en majhen del pogonske baterije za varnost, ki bi imela low-selfdischarge, ki se polni s pretvornikom, ko ji pade napolnjenost pod 20-30%). ko je izpad napetosti na glavni pogonski bateriji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Utk ::

BigWhale je izjavil:

Utk je izjavil:

https://siol.net/avtomoto/novice/audi-o...

Audi bo leta 2020 dal ven kar je tesla dala leta 2012. No, vsaj upa, da bo nekaj takega, če bo res na nivoju, bomo še videli...


Ford je Model T naredil leta 1908, Toyota je pa zacela z avtomobili leta 1933. Danes Toyota proda na letni ravni 4mio avtomobilov vec kot Ford. Your point?

Ford T ni bil "premium" avto, audi, bmw in mercedes so. Da jih nek startup ščije za 8 do 10 let med tistimi, ki so pripravljeni preplačevati za top avte, ne bo ostalo neopaženo.
Tistim, ki kupujejo ople in dacie, je vseeno za to, 100 jurjev za mercedesa pa ne daš, ker je avto velik in močan, ampak ker je najboljši in ima not stvari, ki jih raja ne bo imela še 10 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

TribesMan ::

jb_j je izjavil:


kaj pa če 12v akumulator crkne in ne pogonska baterija,
a to pomen, da se lahko vozš brez vseh elektronskih pomagal s pospeški 4s do 100, ali celo s hitrostjo 200km/h.

konec koncev, bi lahko potem bil le del pogonske baterije rezerviran za nujne primere (potem bi rabl le en majhen del pogonske baterije za varnost, ki bi imela low-selfdischarge, ki se polni s pretvornikom, ko ji pade napolnjenost pod 20-30%). ko je izpad napetosti na glavni pogonski bateriji.


Če 12V aku crkne med vožnjo imaš še "backup" v DC/DC pretvorniku, ki bo napajal vse sisteme direktno iz pogonske baterije.
Na armaturki pa boš dobil obvestilo da je aku fuč, in da ni varno nadaljevati z vožnjo.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

BigWhale ::

Utk je izjavil:


Ford T ni bil "premium" avto, audi, bmw in mercedes so. Da jih nek startup ščije za 8 do 10 let med tistimi, ki so pripravljeni preplačevati za top avte, ne bo ostalo neopaženo.
Tistim, ki kupujejo ople in dacie, je vseeno za to, 100 jurjev za mercedesa pa ne daš, ker je avto velik in močan, ampak ker je najboljši in ima not stvari, ki jih raja ne bo imela še 10 let.


A pol bo Tesla nardila total world domination s premium avti al kako? Dokler Mercedes in Audi se vedno prodajata premium avte se jim nikamor ne mudi. :D

Utk ::

Ne vem če bo naredila world domination z avti, bi pa lahko pojahala premium proizvajalce. Morda sčasoma to ugotovi tudi Musk in spremeni strategijo. Še model Y ja, ampak od tam naprej se mu res ne splača več bosti s kio z avti za 25 jurjev, v premiumu je denar. In v tovornjakih, če jih zmoreš narediti zadost poceni.
No, sej od modela y naprej Musk ni napovedoval kaj dost...

jb_j ::


https://www.theverge.com/2018/11/26/181...

še ena konkurenca tesli.
105-180kWh. 370-640km dosega.
70k+ dolarjev, do najbrž krepko čez 100k dolarjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

WarpedGone ::

etron je kjut zadeva ... ampak 95kWh in samo 249 milj po EPA?
Model S iz 2012 je z 85kWh (realnih 77kWh) in 265 milj po enakem kriteriju (EPA).

Kje je ta Vorsprung durch tecnik?
Pa nekam malo fizičnih gumbov je v njegovi kabini...

Glede konkurence tesli ... se pravi bo tesla prodal manj ko 100.000 X in S ov zarad teh novih EVjev?
Al se bo zarad teh novih EVjev prodalo manj drugih ICE zadev?

Bo končno možno dobit novo teslo brez čakanja da ti jo sestavijo?
K O N Č N O!
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Da ne govorimo o tem, da gre v teslo S skoraj dvakrat tolk potnikov kot v tistega audija...

Truga ::

WarpedGone je izjavil:

Bol je vprašanje zakaj se za 12V vgrajuje navadne svinčeve akumulatorje in ne LiFePO4 zadev. ... moneyz...
Ker svinceni niso fire hazard.

Spock83 ::

Emobi je izjavil:

Mene je tudi začudilo, ko sem videl, da ima EV še vedno navaden (brez vzdrževanja) akumulator. Sigurno obstajajo razlogi za to.

Cena akumulatorja je zelo majhna, hkrati pa je bolje, če ima elektronika in motor vsak svoje napajanje. V nasprotnem primeru ti elektronika niti ne bi mogla sporočit, da je baterija prazna in diagnostika tudi ne bi delala.

Tako je na armaturni plošči velik pokazatelj stanja baterije in mala ikona stanja akumulatorja.


Rabiš, da je avto vedno online, da ga sploh lahko odkleneš in zalaufaš sistem. (vsaj pri tesli)

roCkY je izjavil:

Kompleksne so te zadeve. Če Toyoti ne crkujejo masovno ni rečeno, da ne bodo ostalim. Če/ko drugega ne bo na trgu se bo seveda to kupovalo.


Na mojem priusu nisem nikoli imel problemov. Je pa imel en taksist v LJ z novi Priusom. Akumulator ni mogel napajati vseh tistih naprav, ki jih je dodatno potreboval za taxi službo. So pa na servisu tudi bili kekci, ker niso znali rešiti zadeve.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

Spock83 ::

RedDrake je izjavil:

Pa da dodam.
Sumim, da IONIQ s svojimi 28kWh in 35k EUR dejansko je nekje okoli pozitivne nule, kar se tiče financ.
Glede na to, da se baterije počasi cenijo, bi se Hyundai-ju morda splačalo proizvesti tisto obljubljano 42kWh verzijo pri isti ceni.
To bi bil potem trenutno (dokler ne pride dejanski M3 za 35k - if ever) zelo dober nakup.

Pa še to. Opazil sem, da imamo v Sloveniji celo 1 kos KIA Optima PHEV karavana. Fully loaded avto (greti/hlajeni zici, vsa avtomatika, ni da ni) je 37k EUR, pa še država najbrž primakne 4,5k. Kakor sem gledal teste ima stvar realnega električnega dosega nekje okoli 55km-65km (baterija je nezanemarljivih 11kWh!). To je prvi "plug-in" avto, ki mi je zanimiv, čisto iz vidika, da je karavan in da ni naciwagen.


Baterije se dražijo.

Baje imajo zelo male stroške za izdelavo eavta. Zdaj dobivajo dobre marže v primerjavi z ICE.

Spock83 ::

zmaugy je izjavil:

Ne vem zakaj ne dajo v ionica 64 kwh baterije, to bi bilo potem že uporabno.


To bi bilo top

Emobi ::

Bi bilo, ampak kaj ko ni prostora za tako veliko baterijo.

jb_j ::

TribesMan je izjavil:

jb_j je izjavil:


kaj pa če 12v akumulator crkne in ne pogonska baterija,
a to pomen, da se lahko vozš brez vseh elektronskih pomagal s pospeški 4s do 100, ali celo s hitrostjo 200km/h.

konec koncev, bi lahko potem bil le del pogonske baterije rezerviran za nujne primere (potem bi rabl le en majhen del pogonske baterije za varnost, ki bi imela low-selfdischarge, ki se polni s pretvornikom, ko ji pade napolnjenost pod 20-30%). ko je izpad napetosti na glavni pogonski bateriji.


Če 12V aku crkne med vožnjo imaš še "backup" v DC/DC pretvorniku, ki bo napajal vse sisteme direktno iz pogonske baterije.
Na armaturki pa boš dobil obvestilo da je aku fuč, in da ni varno nadaljevati z vožnjo.


vidm, da so tko nardil pr tesli 3.
https://insideevs.com/what-makes-the-te...


39minuta

12v akumulator je samo backup, pa za odpiranje vrat, luči in vžig.

vsa 12v napeljava deluje iz battery packa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Nikec3 ::

Gregor P je izjavil:

Mislim da bodo za vmesni čas, kar lepo hibridi prava rešitev.

Ne bodo. Hibridom že zdaj močno pada delež. Jaz sem prejšnji teden kupil Hyundaia i20 dizla. Pri primerljivi opremi sem ga dobil praktično po enaki ceni kot bi me stal bencinar. Delam vsaj 35k km na leto, kakih 7 let ga bom zagotovo imel, potem pride na vrsto EV.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

še nekaj biserov vržem med svinje:

Here's what car companies will probably look like in 2019:

Tesla:
~$35b revenues
~$6b OCF
~$9b debt
Debt is equal to 3 months of revenue or 18 months of operating cashflow. Revenue is growing at >30% per year.
Growth, Profitability, and Financial Ratios for Tesla Inc (TSLA) from Morningstar.com

Ford:
~$155b revenue
~$16b OCF
~$160b debt
Debt is equal to 12 months of revenue of 120 months of operating cashflow. Revenue is not growing at all.
Growth, Profitability, and Financial Ratios for Ford Motor Co (F) from Morningstar.com


GM:
~$145b revenue
~$16b OCF
~$110b debt
Debt is equal to 9 months of revenue or 83 months of OCF. Revenue is not growing.
Growth, Profitability, and Financial Ratios for General Motors Co (GM) from Morningstar.com

Toyota:
~$263b revenue
~$35b OCF
~$170b debt
Debt is equal to 8 months of revenue or 58 months of operating cashflow. Revenue is not growing
Growth, Profitability, and Financial Ratios for Toyota Motor Corp ADR ™ from Morningstar.com

VW:
~$263b revenue
~$8b OCF
~$160b debt
Debt is equal to 7 months of revenue or 240 months of operating cashflow. Revenue is growing by about 2%/year.
Growth, Profitability, and Financial Ratios for Volkswagen AG (VW) from Morningstar.com

Daimler:
~$186b revenue
~($7b) OCF (that's right, negative OCF)
~$89b debt
Debt is equal to 6 months of revenue and operating cashflow is negative. Revenue is not growing.
Growth, Profitability, and Financial Ratios for Daimler AG ADR (DMLRY) from Morningstar.com

BMW:
~$106b Revenue
~$7b OCF
~$89b debt
Debt is equal to 10 months of revenue or 153 months of OCF. Revenue is shrinking by 2%.
Growth, Profitability, and Financial Ratios for Bayerische Motoren Werke AG (BMW) from Morningstar.com
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Zheegec ()

J.McLane ::

Nikec3 je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Mislim da bodo za vmesni čas, kar lepo hibridi prava rešitev.

Ne bodo. Hibridom že zdaj močno pada delež. Jaz sem prejšnji teden kupil Hyundaia i20 dizla. Pri primerljivi opremi sem ga dobil praktično po enaki ceni kot bi me stal bencinar. Delam vsaj 35k km na leto, kakih 7 let ga bom zagotovo imel, potem pride na vrsto EV.


Pada delež? Misliš ne raste tako hitro kot BEV? Pada pa sigurno ne.

i20 za 35k km letno? A je s kvačkalico? Mazohist :D Hibrid z avtomatiko bi te stal več, ampak na letnem nivoju samo ca. 300 EUR več, misliš da ni človeka na tem svetu, ki nebi bil pripravljen tega plačat?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

BMW pogumno proti prepadu:
Chief R&D Fröhlich:

Just quotes:
- we see a competition who can spit the cherry core furthest. Forget that range competition
- Range does not matter as EV user are more for the urban and suburban areas
- In average only 1.1 person drive per EV. Thats energetic nonsense
- Range is not a criteria of quality
- does not believe that costs for EVs will go down significantly
- cell producers already today want to get higher prices
- BMW will get cells from CATL in 2021 worth €1.5 bn
- Diesel Hybrids can solve the Diesel ban in German cities


Skregite se z njim, ne z mano ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Zakaj bi se kdo kregal, za BMW so vse te stvari verjetno resnične. Večina tudi za dacio.

Unknown_001 ::

Pizda Wrapi kok si naslien s tem tvojim vsiljevanjem ... in potem se čudiš, da te ljudje zajebavajo oz. ne jemljejo resno.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

W1, a lahko kakšen link iz katerega so bili narejeni ti povzetki Fröhlicha?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Unknown_001 je izjavil:

Pizda Wrapi kok si naslien s tem tvojim vsiljevanjem ... in potem se čudiš, da te ljudje zajebavajo oz. ne jemljejo resno.

Ti je spet nekdo stopil na nemški žulj, a.

Unknown_001 ::

Utk je izjavil:

Unknown_001 je izjavil:

Pizda Wrapi kok si naslien s tem tvojim vsiljevanjem ... in potem se čudiš, da te ljudje zajebavajo oz. ne jemljejo resno.

Ti je spet nekdo stopil na nemški žulj, a.

Ti si obseden z nemci.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Utk ::

Očitno manj kot ti.

msjr ::

WarpedGone je izjavil:

BMW pogumno proti prepadu

Pa ima švabo kar prav. V mestu rabim glih ene 20km range-a na dan, tu bi preklopil na štrom, ostalo pa delam dolge vožnje, za kar je odličen diesel. To bi bila kar se mene tiče prava stvar.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: msjr ()

Unknown_001 ::

Utk je izjavil:

Očitno manj kot ti.


Remind me...
Kaj je pogostejši nakljčni pojav?
Tvoje histerično obešanje na pridevnik NEMŠKO...
Moje poveličevanje nemškega...
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

J.McLane ::

Bi bila, če ne bi bila dražja od pure BEV.

Dva razloga sta da silijo v smer PHEV:
- nimajo dovolj baterij
- imajo linije za izdelavo ICE

Še vsak PHEV, ki ga je naredil kdorkoli od obstoječih proizvajalcev je imel za moje pojme preveč minusov, med največjimi:
- premalo prostora v avtu
- premajhen benefit EV pogona (omejena moč)
- predrago doplačilo samo za šparanje (če ni drugih benefitov)

Ostajam na tem da je PHEV in HEV stroškovno zelo ista zadeva in tudi sam experience je zelo isti, tako da je cenejši HEV v mojih očeh spredaj. Čisti BEV je pa še stopničko višje kar se tiče vozniške izkušnje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

WarpedGone ::

J.McLane je izjavil:

W1, a lahko kakšen link iz katerega so bili narejeni ti povzetki Fröhlicha?

Autogazette -
google translate
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

heh, mogoce je pa dobro da bmw propade, bojo vsaj cene second hand vozil padle k kamen :))
#brezpodpisa

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

Bi bila, če ne bi bila dražja od pure BEV.

Dva razloga sta da silijo v smer PHEV:
- nimajo dovolj baterij
- imajo linije za izdelavo ICE

Še vsak PHEV, ki ga je naredil kdorkoli od obstoječih proizvajalcev je imel za moje pojme preveč minusov, med največjimi:
- premalo prostora v avtu
- premajhen benefit EV pogona (omejena moč)
- predrago doplačilo samo za šparanje (če ni drugih benefitov)

Ostajam na tem da je PHEV in HEV stroškovno zelo ista zadeva in tudi sam experience je zelo isti, tako da je cenejši HEV v mojih očeh spredaj. Čisti BEV je pa še stopničko višje kar se tiče vozniške izkušnje.
... sam pa predvsem mislim, da s hibridom že danes ogromno pripomoreš k manjšim izpustom plinov v ozračje in da je to čisto dobrodošla rešitev (sploh ker so v uporabi le manjše baterije), dokler ne pridejo EV iz neka beta faze, ali pa neka druga alternativa, ki si jo bodo ljudje dejansko lahko privoščili (ker najbrž ni cilj, da bodo ljudje še 20 in več let vozili stara vozila "Cuba style", dokler EV res ne bodo prava stvar). Predvsem pa sem mnenja, da konstantno polnjenje nikakor ne pripomore k boljši uporabniški izkušnji.

V prihodnosti pa si bomo morali vozila itd. itak deliti ("more sharing, less owning"), še bolj uporabljati javni transport ipd., tako da to ne bo več naš "potrošniški problem", katero vozilo kupiti8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Povprečnega potrošnika briga koliko pripomore k izpustom, njega zanima samo kako se zadeva vozi in koliko stane. Tu pa med HEV in PHEV ni bistvene razlike, razen minusov ki sem jih naštel.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Morda ne briga potrošnika, briga pa družbo oz. državo in hibridi so dokaj hitra bližnjica, da se vsaj malo lahko pripomore k izpustom že danes (in pa kot rečeno nisem ravno okoljsko navdušen nad toliko velikimi in težkimi baterijami v obtoku in pa zgolj kratkoročni rešitvi t.j. preložitvi onesnaženja drugam). Seveda pa se stremi tudi k dolgoročnim rešitvam (morda res EV, deljenje vozil itd.)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

roCkY ::

HIbridi? Mene je zadeva razočarala. Verjetno sem v tej temi že kdaj napisal. RAV4 hibrid poraba 7,7 bencina na testnem krogu, Mazda CX5 dizel avtomatik 7,4 l. Podobno ostali kar sem probal. So le in izključno drugi fičri odločili.

J.McLane ::

7,7 l/100 km bencina = 179 g CO2/km
7,4 l/100 km dizla= 195 g CO2/km

Ni veliko, je pa še vedno bolj energetsko učinkovito kot primerljiv dizel. V začetku drugega leta pride novi RAV4, z realno 12% nižjo porabo, dizli so v zadnjih letih praktično obstali na isti porabi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

svit ::

Gregor P je izjavil:

... sam pa predvsem mislim, da s hibridom že danes ogromno pripomoreš k manjšim izpustom plinov v ozračje in da je to čisto dobrodošla rešitev (sploh ker so v uporabi le manjše baterije), dokler ne pridejo EV iz neka beta faze, ali pa neka druga alternativa, ki si jo bodo ljudje dejansko lahko privoščili (ker najbrž ni cilj, da bodo ljudje še 20 in več let vozili stara vozila "Cuba style", dokler EV res ne bodo prava stvar). Predvsem pa sem mnenja, da konstantno polnjenje nikakor ne pripomore k boljši uporabniški izkušnji.

V prihodnosti pa si bomo morali vozila itd. itak deliti ("more sharing, less owning"), še bolj uporabljati javni transport ipd., tako da to ne bo več naš "potrošniški problem", katero vozilo kupiti8-)


Gre za "pol-rešitev", ki so jo iz rokava povlekli "legacy" izdelovalci avtomobilov, ker so sami "zaspali" na gori dobička, kovanega na "socializiranih" stroških onesnaževanja njihovih izdelkov.
EV avtomobili so že zdaj cenejša alternativa ICE avtomobilom, če se pri tem upošteva TCO (Total cost of ownership).

Glede konstantnega polnjenja EV-ja... kako se kaj počutiš s pametnim telefonom, ki ga vsak dan zvečer priklopiš na "juice"? Ti to strašno pokvari uporabniško izkušnjo?
Ni ideje

J.McLane ::

Še naslednjih nekaj let bodo problem baterije, ker jih enostavno ne bo dovolj. Danes se naredi baterij za dobrih milion EV letno, avtomobilov se proda 90 milionov.

S trenutnimi kapacitetami smo torej na 1%, čez 10 let bomo po najbolj optimističnih projekcijah na koliko? 10%? 20%

Hibridi se bodo pač zajedali v prodajo konvencionalnih vozil, ki bodo zelo hitro izumrli, zaradi okoljskih zahtev, na koncu bodo jasno tudi hibrid izumrli, ampak kljub temu bo prodaja še vsaj 10 let rasla.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
587 / 1180
»»