Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
roCkY ::
Baterije se samodejno pojavijo v skladišču proizvajalca EV.
EV bo čistejši. A glede na meni znano nikakor toliko kot bi nekateri radi prikazali.
Unknown_001 ::
Unknown_001 je izjavil:
Tvoj izračun je napačen.
Kaj je v izračunu napačnega?
Mar ni v članku omenjen izkoristek EV vozila med 59 in 62%
Mar ni v članku omenjen izkoristek ICE med 17 in 21 %
Mar izkoristek termoelektrane ni 40%?
Mar se različni izkoristki med sabo ne množijo?
Mar 24% ni več od 21%
Daj, razsvetli me, v čem je izračun napačen.
PS- So pa številke zares napačne če pri izkoristku ICE vozila tudi upoštevaš pripravo goriva (od izstopa nafte iz zemlje do izgorevanja v ICE), kot upoštevaš pripravo pare v termoelektrani. A takrat bi bila razlika še višja v korist EV.
40% je mehanski izkoristek turbine. Kje so še izgube na transformatorjih, distribuciji in spet trafo.
Begabt
DamijanD ::
telexdell ::
Unknown_001 je izjavil:
40% je mehanski izkoristek turbine. Kje so še izgube na transformatorjih, distribuciji in spet trafo.
Tudi v ditrubucija nafte in goriva imaš izgube. Precej goriva tudi izhlapi...
Drugače pa bi naj imele TE 40% izkoristek na prahi TE in ne le izkoristek toplotnega procesa. Po daljnovodih in transformacijah pa imaš še 2...3 % izgub. Samopraznenje baterije pa v nekaj dnevih, kolikor bo največ med cikli meri v ppm.
Lignit se sam nasipa v peči.Nafta samodejno pride v rezervoar ICE. Motor, menjalnik, kardan, oljna črpalka, turbina... se samodejno pojavi v ICE
Baterije se samodejno pojavijo v skladišču proizvajalca EV.
EV bo čistejši. A glede na meni znano nikakor toliko kot bi nekateri radi prikazali.
PS- to je pa že zelo otročje nabijanje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
LuiIII ::
jb_j ::
Dokler ne bo smart grida in bo EV baterija lahko služila kot delni alumulator pri proizvodnji energije iz kosher energetskih virov, do takrat bomo z uporabo EV bolj ali manj samo centralizirano bistveno povečevali ekološki footprint proizvodnje električne energije. Z uvedbo EV se bo namreč poraba in s tem verjetno cena elektrike kar lepo povečala.
Najbrž, ne.
Ker alternativni viri energije (hidro, veterne in podobne),
počivajo v nočnem času.
V dnevnem času bi najbrž rabil več solarnih panelov,
en slovenski inštitut je naredil preboj, ki izkorišča 25% sončne energije v panelih,
poleg te malenkosti, da nobena sončna elektrarna trenutno ne izkorišča,
toplotne energije, ki jo pridobiva s črnimi, ja s ČRNIMI solarni paneli,
v času poletja oz. ko je 14+ stopinj celzija.
jb_j ::
odvaja odvečno temperaturo z ventilatorji.
Kaj, če bi višek pri solarnih panelih in visoko temp. energije,
uvedl v "vodno hlajenje", le da ne bi ventilatorje gnali za hlajenje,
ampak,
pazi to,
za odvajanje viška temperature, podobno kot pri parnih strojih, lokomotivah in podobno. (da je neka turbina na koncu)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Webmojster ::
Dokler ne bo smart grida in bo EV baterija lahko služila kot delni alumulator pri proizvodnji energije iz kosher energetskih virov, do takrat bomo z uporabo EV bolj ali manj samo centralizirano bistveno povečevali ekološki footprint proizvodnje električne energije. Z uvedbo EV se bo namreč poraba in s tem verjetno cena elektrike kar lepo povečala.
Najbrž, ne.
Ker alternativni viri energije (hidro, veterne in podobne),
počivajo v nočnem času.
V dnevnem času bi najbrž rabil več solarnih panelov,
en slovenski inštitut je naredil preboj, ki izkorišča 25% sončne energije v panelih,
poleg te malenkosti, da nobena sončna elektrarna trenutno ne izkorišča,
toplotne energije, ki jo pridobiva s črnimi, ja s ČRNIMI solarni paneli,
v času poletja oz. ko je 14+ stopinj celzija.
Hidro počiva ponoči? Ti pa si talent :)
Drugače pa ne bodi tako ozkogled glede tega. Sonce sije na zemljo nonstop, le da ne vedno na celoto.
Rešitev: Global Supergrid
roCkY ::
Unknown_001 je izjavil:
40% je mehanski izkoristek turbine. Kje so še izgube na transformatorjih, distribuciji in spet trafo.
Tudi v ditrubucija nafte in goriva imaš izgube. Precej goriva tudi izhlapi...
Drugače pa bi naj imele TE 40% izkoristek na prahi TE in ne le izkoristek toplotnega procesa. Po daljnovodih in transformacijah pa imaš še 2...3 % izgub. Samopraznenje baterije pa v nekaj dnevih, kolikor bo največ med cikli meri v ppm.
Lignit se sam nasipa v peči.Nafta samodejno pride v rezervoar ICE. Motor, menjalnik, kardan, oljna črpalka, turbina... se samodejno pojavi v ICE
Baterije se samodejno pojavijo v skladišču proizvajalca EV.
EV bo čistejši. A glede na meni znano nikakor toliko kot bi nekateri radi prikazali.
PS- to je pa že zelo otročje nabijanje.
Otročji si v svojem poveličevanju EV in elektrike in izpuščnju segmentov kjer nastaja poraba tekom procesa.
Bodi malo bolj dosleden pa ne bo razloga za nabijanje po tvojih kriterijih. Nevem zakaj ampak tvoji posti mi nekako v tej debati najbolj v oči padejo, ko sem in tja pridem prebtat. Poskušaš biti nekako dosleden pa si zelo šlampast.
jernejl ::
Po daljnovodih in transformacijah pa imaš še 2...3 % izgub.
V Sloveniji in EU so izgube med 6 in 7%, svetovno povprečje je med 8 in 9%. (vir)
K temu je treba dodati še učinkovitost polnjenja baterije... ta je pri Tesli menda okrog 85%.
Unknown_001 ::
EDIT! Prebral članek ignor previous results.
Izkoristek elektrarne na gredi...
n(e) = 0.4
Distribucija (baje so všteti tudi trafoti)
n(d) = 0.94
Izkoristek od mreže dalje
n(ev) = 0.62
n(SK) = n(e)*n(d)*n(ev) = 23.31%
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
jb_j ::
Unknown_001 je izjavil:
Ok...
Izkoristek elektrarne na gredi...
n(e) = 0.4
Distribucija (baje so všteti tudi trafoti)
n(d) = 0.94
Potem še izkoristek polnjenja
n(p) = 0.85
Izkoristek električnega vozila, če je verjeti podatku, ki ga je nekdo omenil.na prejšnji strani
n(ev) = 0.62
n(SK) = n(e)*n(d)*n(p)*n(ev) = 19,82%
in to je izračun za EV vozila glede na tista z notranjim izgorevanjem?
(to so podatki za bencinarje in dizle, ali imaš podatke tudi za EV, ali imaš le propagando proti njim?)
električna predstavljajo 1.5/80 svetovne proizvodnje.
in že sedaj začenjajo delati dobičke, čeprav je skoraj le procent proizvodnje EV.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Unknown_001 ::
Unknown_001 je izjavil:
Ok...
Izkoristek elektrarne na gredi...
n(e) = 0.4
Distribucija (baje so všteti tudi trafoti)
n(d) = 0.94
Potem še izkoristek polnjenja
n(p) = 0.85
Izkoristek električnega vozila, če je verjeti podatku, ki ga je nekdo omenil.na prejšnji strani
n(ev) = 0.62
n(SK) = n(e)*n(d)*n(p)*n(ev) = 19,82%
in to je izračun za EV vozila glede na tista z notranjim izgorevanjem?
električna predstavljajo 1.5/80 svetovne proizvodnje.
in že sedaj začenjajo delati dobičke, čeprav je skoraj le procent proizvodnje EV.
Model zakalkuliral sem se. Upošteval sem še polnjenje, ki je že všteto v tistih 62%.
To je izračun izkoristka od zgorevanja premoga do uporabe avtomobila. V idealnem primeru seveda!
Pogoji so:
Termoelektrarna s topšit izkoristki, učinkovito distribucijsko omrežje in zelo učinkovit električni avtomobil z nepotratnim polnilcem.
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
jb_j ::
Unknown_001 je izjavil:
Unknown_001 je izjavil:
Ok...
Izkoristek elektrarne na gredi...
n(e) = 0.4
Distribucija (baje so všteti tudi trafoti)
n(d) = 0.94
Potem še izkoristek polnjenja
n(p) = 0.85
Izkoristek električnega vozila, če je verjeti podatku, ki ga je nekdo omenil.na prejšnji strani
n(ev) = 0.62
n(SK) = n(e)*n(d)*n(p)*n(ev) = 19,82%
in to je izračun za EV vozila glede na tista z notranjim izgorevanjem?
električna predstavljajo 1.5/80 svetovne proizvodnje.
in že sedaj začenjajo delati dobičke, čeprav je skoraj le procent proizvodnje EV.
Model zakalkuliral sem se. Upošteval sem še polnjenje, ki je že všteto v tistih 62%.
To je izračun izkoristka od premoga do uporabe avtomobila.
Sicer si izpustil proizvodnjo baterij.
Če je res, me zanima še najbolj čisti izračun izkoristka dizla ali bencinarja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Unknown_001 ::
Unknown_001 je izjavil:
Unknown_001 je izjavil:
Ok...
Izkoristek elektrarne na gredi...
n(e) = 0.4
Distribucija (baje so všteti tudi trafoti)
n(d) = 0.94
Potem še izkoristek polnjenja
n(p) = 0.85
Izkoristek električnega vozila, če je verjeti podatku, ki ga je nekdo omenil.na prejšnji strani
n(ev) = 0.62
n(SK) = n(e)*n(d)*n(p)*n(ev) = 19,82%
in to je izračun za EV vozila glede na tista z notranjim izgorevanjem?
električna predstavljajo 1.5/80 svetovne proizvodnje.
in že sedaj začenjajo delati dobičke, čeprav je skoraj le procent proizvodnje EV.
Model zakalkuliral sem se. Upošteval sem še polnjenje, ki je že všteto v tistih 62%.
To je izračun izkoristka od premoga do uporabe avtomobila.
Sicer si izpustil proizvodnjo baterij.
Če je res, me zanima še najbolj čisti izračun izkoristka dizla ali bencinarja.
Mi lahko tule računamo le za nek približen občutek izkoristka moči. Od vira energije do pogonskega kolesa.
Realno pa bi morali računati, koliko energije si moral vložiti na prevožen kilometer.
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
jb_j ::
oz. tisto kar lahko še bolj onesnažujoče, npr. kurilnica smeti, ali kaj podobnega.
Proti avtu na bencin, ki nafto vozijo skoraj čez pol sveta, rafinerirajo, in potem vozijo še naprej do avta oz. črpalke.
(pa recimo, da ni nobenega naftnega razlitja bilo kdaj, da lahko nekak vsaj prevoz, kao smatramo za eko)
dejstva so sicer drugačna.
(čeprav je masovna proizvodnja bencina, kar pomeni, da je zelo pocen, se mi zdi, da je še zmer ceneje od "butičnih" EV)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Unknown_001 ::
Še vedno sem mnenja, da je bolj eko avto, na baterije, pri elektrarni ki kuri lignit,
oz. tisto kar je lahko še bolj onesnažujoče, npr. kurilnica smeti, ali kaj podobnega.
Proti avtu na bencin, ki nafto vozijo skoraj čez pol sveta, rafinerirajo, in potem vozijo še naprej do avta.
(pa recimo, da ni nobenega naftnega razlitja bilo kdaj, da lahko nekak vsaj prevoz, kao smatramo za eko)
dejstva so sicer drugačna.
(čeprav je masovna proizvodnja bencina, kar pomeni, da je zelo pocen, se mi zdi, da je še zmer ceneje od "butičnih" EV)
Ma pozabljaš da tist prevoz s tankerjem ni nič. Ladijski prevoz je ful đabe na prepeljano tono tovora. Veliki zweitakt dizel motor, ki počasi prdka čez ocean. Fuel efficient za svoj namen ZELO.
S frakcionarno destilacijo oa sproti iz nafte rafiniraš, plin, bencin, kerozin, dizel, ELKO, mineralna olja, bitumen,
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
jb_j ::
Unknown_001 je izjavil:
Še vedno sem mnenja, da je bolj eko avto, na baterije, pri elektrarni ki kuri lignit,
oz. tisto kar je lahko še bolj onesnažujoče, npr. kurilnica smeti, ali kaj podobnega.
Proti avtu na bencin, ki nafto vozijo skoraj čez pol sveta, rafinerirajo, in potem vozijo še naprej do avta.
(pa recimo, da ni nobenega naftnega razlitja bilo kdaj, da lahko nekak vsaj prevoz, kao smatramo za eko)
dejstva so sicer drugačna.
(čeprav je masovna proizvodnja bencina, kar pomeni, da je zelo pocen, se mi zdi, da je še zmer ceneje od "butičnih" EV)
Ma pozabljaš da tist prevoz s tankerjem ni nič. Ladijski prevoz je ful đabe na prepeljano tono tovora.
Pa ja, če se tanker ne zvrne, in naredi največjo ekološko katastrofo.
Drugje imajo luksuz oceana, da jim to odplakne nekak.
Na jadranu in tem morju na jugu evrope pač nimajo tega luksuza.
Unknown_001 ::
Pa ja, če se tanker ne zvrne, in naredi največjo ekološko katastrofo.
Drugje imajo luksuz oceana, da jim to odplakne nekak.
Na jadranu in tem morju na jugu evrope pač nimajo tega luksuza.
Ne rabi odplaknit. Samo oravi cajt moraš sanirat oljni madež ki plava po vodi. Glede na bližino obale je reševalna ekipa tam tik tak. Sicer pa ... da boš v jadranskem morju tanker prevrnil... to moraš bit specialc posebne sorte. Če bi že kdo najebal bi to bili italijani, ki jim itak vse smeti od albanije potegne do tržaškega zaliva potem pa obrne proti njihovi obali.
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
BT52 ::
aja pa motorji z notranjim izgorevanjem imajo okoli 60% izkoristek,
kar pomeni, da gre 40% energije v nič.
Nope. Za info: Klasični motor navadno okoli 20-30%. Zdaj moderni trubo mortoji mogoče do kakih 35%. Zdaj Toyota z motorji, ki imajo Aktinsov cikel dosega do 40%. Dizli so navadno vedno nad 40%.
Brake-specific fuel consumption @ Wikipedia
jb_j ::
Unknown_001 je izjavil:
Pa ja, če se tanker ne zvrne, in naredi največjo ekološko katastrofo.
Drugje imajo luksuz oceana, da jim to odplakne nekak.
Na jadranu in tem morju na jugu evrope pač nimajo tega luksuza.
Ne rabi odplaknit. Samo oravi cajt moraš sanirat oljni madež ki plava po vodi. Glede na bližino obale je reševalna ekipa tam tik tak. Sicer pa ... da boš v jadranskem morju tanker prevrnil... to moraš bit specialc posebne sorte.
Pa ja, nekak so tut v mehiškem zalivu podobn razmišlal,
sicer je blo krivo črpališče.
A se spomnš fore BP, ko je skoraj propadu na svetovnem nivoju?
Unknown_001 ::
aja pa motorji z notranjim izgorevanjem imajo okoli 60% izkoristek,
kar pomeni, da gre 40% energije v nič.
Nope. Za info: Klasični motor navadno okoli 20-30%. Zdaj moderni trubo mortoji mogoče do kakih 35%. Zdaj Toyota z motorji, ki imajo Aktinsov cikel dosega do 40%. Dizli so navadno vedno nad 40%.
Brake-specific fuel consumption @ Wikipedia
Pri kakšnem režimu delovanja?
Unknown_001 je izjavil:
Pa ja, če se tanker ne zvrne, in naredi največjo ekološko katastrofo.
Drugje imajo luksuz oceana, da jim to odplakne nekak.
Na jadranu in tem morju na jugu evrope pač nimajo tega luksuza.
Ne rabi odplaknit. Samo oravi cajt moraš sanirat oljni madež ki plava po vodi. Glede na bližino obale je reševalna ekipa tam tik tak. Sicer pa ... da boš v jadranskem morju tanker prevrnil... to moraš bit specialc posebne sorte.
Pa ja, nekak so tut v mehiškem zalivu podobn razmišlal,
sicer je blo krivo črpališče.
A se spomnš fore BP, ko je skoraj propadu na svetovnem nivoju?
Črpališče in tanker sta dva različna skrajno neprimerljiva pojma.
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
jb_j ::
Črpališče in tanker sta dva različna skrajno neprimerljiva pojma.
nesreče niti ne tako:
List of oil spills @ Wikipedia
če bi slovenija lahko počrpala vso prelito nafto v oceane,
bi najbrž lahko imeli 50-let zastonj bencin ali dizel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
roCkY ::
Unknown_001 ::
@ raptor f16
Črpališče in tanker sta dva različna skrajno neprimerljiva pojma.
nesreče niti ne tako:
List of oil spills @ Wikipedia
če bi slovenija lahko počrpala vso prelito nafto v oceane,
bi najbrž lahko imeli 50-let zastonj bencin.
Če spusti tanker je situacija lažje obvladljiva, kot če ti vrtina pušča.
Begabt
jb_j ::
Druga stran glede pridobivanja rudnin za baterije ni kaj prida boljša. Ali pa je še slabša kar se vplivov na okolje tiče? Tisti link zadnjič, ki se je pojavil v temi ste kar hitro spravili pod preprogo.
a hočeš rečt da je rudarjenje radioaktivnih snovi potem eko?
(najbrž za vse jedrske elektrarne, kopljejo radioaktivne rudnine)
ali imajo nek eko način?
v primerjavi z ostalimi viri energije.
To se šele spravlja pod preprogo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Unknown_001 ::
Druga stran glede pridobivanja rudnin za baterije ni kaj prida boljša. Ali pa je še slabša kar se vplivov na okolje tiče? Tisti link zadnjič, ki se je pojavil v temi ste kar hitro spravili pod preprogo.
a hočeš rečt da je rudarjenje radioaktivnih snovi potem eko?
(najbrž za vse jedrske elektrarne, kopljejo radioaktivne rudnine)
ali imajo nek eko način?
v primerjavi z ostalimi viri energije.
To se šele spravlja pod preprogo.
No ne prbijaj. Jedrska energija je dejansko daleč najbolj čista. If stored properly, ni nevarnosti za okolje.
Begabt
BT52 ::
Unknown_001 je izjavil:
aja pa motorji z notranjim izgorevanjem imajo okoli 60% izkoristek,
kar pomeni, da gre 40% energije v nič.
Nope. Za info: Klasični motor navadno okoli 20-30%. Zdaj moderni trubo mortoji mogoče do kakih 35%. Zdaj Toyota z motorji, ki imajo Aktinsov cikel dosega do 40%. Dizli so navadno vedno nad 40%.
Brake-specific fuel consumption @ Wikipedia
Pri kakšnem režimu delovanja?
Dobro vprašanje.
Za one Manov motor sem pogledal VIR datasheet stran 48
https://marine.man-es.com/applications/...
Si pa predstavljam, da so številke prikazane v najbolj ugodni situaciji. :D
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
jb_j ::
Unknown_001 je izjavil:
Druga stran glede pridobivanja rudnin za baterije ni kaj prida boljša. Ali pa je še slabša kar se vplivov na okolje tiče? Tisti link zadnjič, ki se je pojavil v temi ste kar hitro spravili pod preprogo.
a hočeš rečt da je rudarjenje radioaktivnih snovi potem eko?
(najbrž za vse jedrske elektrarne, kopljejo radioaktivne rudnine)
ali imajo nek eko način?
v primerjavi z ostalimi viri energije.
To se šele spravlja pod preprogo.
No ne prbijaj. Jedrska energija je dejansko daleč najbolj čista. If stored properly, ni nevarnosti za okolje.
Ma hotu je povzet pridobivanje surovin za baterije,
vs. pridobivanje radioaktivnih snovi.
Nekak bi raje kopal kobalt,
kot uran, pač ker se mi ne sveti.
Za to imam luči.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Unknown_001 ::
Unknown_001 je izjavil:
aja pa motorji z notranjim izgorevanjem imajo okoli 60% izkoristek,
kar pomeni, da gre 40% energije v nič.
Nope. Za info: Klasični motor navadno okoli 20-30%. Zdaj moderni trubo mortoji mogoče do kakih 35%. Zdaj Toyota z motorji, ki imajo Aktinsov cikel dosega do 40%. Dizli so navadno vedno nad 40%.
Brake-specific fuel consumption @ Wikipedia
Pri kakšnem režimu delovanja?
Dobro vprašanje.
Za one Manov motor sem pogledal VIR datasheet stran 48
https://marine.man-es.com/applications/...
Si pa predstavljam, da so številke prikazane v najbolj ugodni situaciji. :D
Uh... to bo treba naštudirat. Mislim sj nek teoretičn izkoristek cikla znam zračunat pri danih parametrih, sam kle je jeba ker računalnik sproti kontrolira in spreminja VSE.
Unknown_001 je izjavil:
Druga stran glede pridobivanja rudnin za baterije ni kaj prida boljša. Ali pa je še slabša kar se vplivov na okolje tiče? Tisti link zadnjič, ki se je pojavil v temi ste kar hitro spravili pod preprogo.
a hočeš rečt da je rudarjenje radioaktivnih snovi potem eko?
(najbrž za vse jedrske elektrarne, kopljejo radioaktivne rudnine)
ali imajo nek eko način?
v primerjavi z ostalimi viri energije.
To se šele spravlja pod preprogo.
No ne prbijaj. Jedrska energija je dejansko daleč najbolj čista. If stored properly, ni nevarnosti za okolje.
Ma hotu je povzet pridobivanje surovin za baterije,
vs. pridobivanje radioaktivnih snovi.
Nekak bi raje kopal kobalt,
kot uran, pač ker se mi ne sveti.
Za to imam luči.
A nekih gorivnih celic pa ne bi imel?
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
jb_j ::
Je poceni vožnja vozil na vodikove celice,
pridelava vodika, zelo draga.
Na koncu pa lahko z EV vozilom in solarnimi paneli prevoziš,
nekih 100+km dnevno. (odvisno od lokacije in števila solarnih panelov)
Teoretično in najbrž praktično, tudi možno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
imamo 1000 kvadratov zemljišča,
najbrž je četrtina uporabna za solarne panele.
(če izvzamem vikend, tam je nekak kvadruplo (najbrž ni pravilen izraz, slovenština me je.., mislil sem 4x) zemljišča, in nekak polovica uporabnega za solarne panele=
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jernejl ::
a hočeš rečt da je rudarjenje radioaktivnih snovi potem eko?
(najbrž za vse jedrske elektrarne, kopljejo radioaktivne rudnine)
ali imajo nek eko način?
v primerjavi z ostalimi viri energije.
To se šele spravlja pod preprogo.
Tudi pri (hidro)elektrarnah se dogajajo katastrofe, ne le pri črpanju in tovorjenju nafte in pri jedrskih elektrarnah.
List of hydroelectric power station failures @ Wikipedia
Še pri nas je ena HE pogoltnila trinajst ljudi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
jb_j ::
a hočeš rečt da je rudarjenje radioaktivnih snovi potem eko?
(najbrž za vse jedrske elektrarne, kopljejo radioaktivne rudnine)
ali imajo nek eko način?
v primerjavi z ostalimi viri energije.
To se šele spravlja pod preprogo.
Tudi pri (hidro)elektrarnah se dogajajo katastrofe, ne le pri črpanju in tovorjenju nafte.
List of hydroelectric power station failures @ Wikipedia
Še pri nas je ena HE pogoltnila trinajst ljudi.
Ok, 13 ljudi,
a tam kjer tanker potoni in 13 ljudi, ne povzroči le malenkost višje škode,
ko obalo čistijo več let, mogoče desetletij?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
kje je pa v sloveniji kdaj potonil tanker?
A misliš da v jadranskem morju to ni mogoče?
V Martinščici je ob Zeči okoli 10-let nazaj nasedel tanker.
Če bi se prevrnil bi bila cela štala.
hrvaške novice ne najdem
podajam le slovensko novico:
https://www.delo.si/novice/slovenija/na...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
telexdell ::
Otročji si v svojem poveličevanju EV in elektrike in izpuščnju segmentov kjer nastaja poraba tekom procesa.
Bodi malo bolj dosleden pa ne bo razloga za nabijanje po tvojih kriterijih. Nevem zakaj ampak tvoji posti mi nekako v tej debati najbolj v oči padejo, ko sem in tja pridem prebtat. Poskušaš biti nekako dosleden pa si zelo šlampast.
Pogovarjamo se o izkoristku EV in ICE motorja potem pa se uleti s stroški izdelave baterij in izkopa premoga. Ob tem pa se nič ne reče o stroških izdelave ICE motorja in stroških črpanja nafte. Za EV je treba vse narediti, ICE avto pa padejo z neba kot sneg in jim rezervoarje z gorivom polni hladna poletna sapica.
Oprosti- to pa je zares najmanj otročje, če že ne neumno.
telexdell ::
Unknown_001 je izjavil:
Ok...
EDIT! Prebral članek ignor previous results.
Izkoristek elektrarne na gredi...
n(e) = 0.4
Distribucija (baje so všteti tudi trafoti)
n(d) = 0.94
Izkoristek od mreže dalje
n(ev) = 0.62
n(SK) = n(e)*n(d)*n(ev) = 23.31%
Termični proces v TE ima res izkoritek 40 % (bencinski avto 36% in diesel 40). V TE pa izkoriščajo odpadno toploto za predgrevanje in pregrevanje pare, zato je izkoristek preko 40%. Ko potem upoštevaš lastno rabo in transformacijo imaš na pragu TE 40%. Če temu ni tako, potem imajo ICE še 10...20% nižji izkoristek kot se govori.
Izkoristek trafa je tam 99%. Izgube v daljnovodih so odvisne od razdalje. Mogoče so v ZDA pri 1000 km daljnovodih zares 5%, pri nas so pa pod 2 %
Če bi pri nas bile izgube distribucije 6% pri 200...300 km dolgih daljnovodih, koliko bi potem bile pri 2000...30000 dolgih? Ob tem pa Kitajci sanjajo o povezavi vseh kontinentov, da bi 24 ur na dan lahko izkoriščali energijo Sonca. Pri 40.000/2=20.000 km dolgem daljnovodu bi po tek logiki bile izgube 115%.
Unknown_001 ::
NE, gorivnih celic ne bi imel.
Je poceni vožnja vozil na vodikove celice,
pridelava vodika, zelo draga.
Na koncu pa lahko z EV vozilom in solarnimi paneli prevoziš,
nekih 100+km dnevno. (odvisno od lokacije in števila solarnih panelov)
Teoretično in najbrž praktično, tudi možno.
Zakaj vodik? Saj gorivne celice so uporabne tudi z drugim tipom goriva.
Begabt
jb_j ::
Unknown_001 je izjavil:
NE, gorivnih celic ne bi imel.
Je poceni vožnja vozil na vodikove celice,
pridelava vodika, zelo draga.
Na koncu pa lahko z EV vozilom in solarnimi paneli prevoziš,
nekih 100+km dnevno. (odvisno od lokacije in števila solarnih panelov)
Teoretično in najbrž praktično, tudi možno.
Zakaj vodik? Saj gorivne celice so uporabne tudi z drugim tipom goriva.
naštej tiste, ki so veliko bolj učinkovite.
telexdell ::
Unknown_001 je izjavil:
Zakaj vodik? Saj gorivne celice so uporabne tudi z drugim tipom goriva.
Če uporabljaš metan (CH3) je pač stranski produkt voda in ogljik. Pa metan je še lažje izdelovati kot vodik.
jb_j ::
ker telexdell, navaja konkretne podatke.
(se mi zdi, da zagovarja EV, samo ne razumem vseh računov, ker imam dokončano le srednjo šolo)
Unknown_001 ::
Unknown_001 je izjavil:
NE, gorivnih celic ne bi imel.
Je poceni vožnja vozil na vodikove celice,
pridelava vodika, zelo draga.
Na koncu pa lahko z EV vozilom in solarnimi paneli prevoziš,
nekih 100+km dnevno. (odvisno od lokacije in števila solarnih panelov)
Teoretično in najbrž praktično, tudi možno.
Zakaj vodik? Saj gorivne celice so uporabne tudi z drugim tipom goriva.
naštej tiste, ki so veliko bolj učinkovite.
Čist kul alternative bi bile:
CH3OH
C2H5OH
NH3
Begabt
jb_j ::
brez konkretnih podatkov oz. izračunov.
pozna pa kemijske formule za izvore energije.
čisto OFF TOPIC: (ker mislm da sem raptor f17)
kaj pa pogon na higgsove bozone?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Unknown_001 ::
@raptor f16
brez konkretnih podatkov oz. izračunov.
pozna pa kemijske formule za izvore energije.
Kakšne podatke imaš pa ti? Si opravil samostojne meritve? Kako lahko jamčiš zanesljivost tujih podatkov?
In kaj boš pametnega izračunal brez podatkov? NADA
čisto OFF TOPIC: (ker mislm da sem raptor f17)
kaj pa pogon na higgsove bozone?
Ne trudi se.
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
jb_j ::
Unknown_001 je izjavil:
@raptor f16
brez konkretnih podatkov oz. izračunov.
pozna pa kemijske formule za izvore energije.
Kakšne podatke imaš pa ti? Si opravil samostojne meritve? Kako lahko jamčiš zanesljivost tujih podatkov?
In kaj boš pametnega izračunal brez podatkov? NADA
Nekak se mi zdi, bolj eko 10x dražja elektrika, za elektro vozila.
Kot za morebiten potop tankerja v jadranskem morju
(najbrž v 10-ih letih le ene 5) najbrž jih je tolk nasedl in so bili blizu izlitja,
in večstoletnega onesnaženja v jadranskem morju, kaj če enmu ne znese v prihodnjih 50-ih letih?)
ampak koga zanimajo resnični podatki?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Unknown_001 ::
Nekak se mi zdi bolj eko 10x dražja elektrika za elektro vozila.
Kot za morebiten potop tankerja v jadranskem morju
(najbrž v 10-ih letih le ene 5)
ampak koga zanimajo resnični podatki?
Kakšni podatki? Na plano z njimi. Tudi jaz se lahko špiljam kaviar agnostika.
Begabt
jb_j ::
Unknown_001 je izjavil:
Nekak se mi zdi bolj eko 10x dražja elektrika za elektro vozila.
Kot za morebiten potop tankerja v jadranskem morju
(najbrž v 10-ih letih le ene 5)
ampak koga zanimajo resnični podatki?
Kakšni podatki? Na plano z njimi. Tudi jaz se lahko špiljam kaviar agnostika.
Vem za tega, ki sem ga objavil prej, in za tistega, ki vem da se je zgodil v okolici cresa.
In nisem brskal več kot 5-min za te podatke.
In to so le javni podatki.
Unknown_001 je izjavil:
Nekak se mi zdi bolj eko 10x dražja elektrika za elektro vozila.
Kot za morebiten potop tankerja v jadranskem morju
(najbrž v 10-ih letih le ene 5)
ampak koga zanimajo resnični podatki?
Kakšni podatki? Na plano z njimi. Tudi jaz se lahko špiljam kaviar agnostika.
Razen če misliš, da sta dva nasedla tankerja, za katera jaz vem,
niti približno, alarmanten problem, za celoten jadran.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Unknown_001 ::
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
jb_j ::
Unknown_001 je izjavil:
In oba sta nasedla izključno zaradi malomarnosti.
Pa da, iz malomarnosti,
bi pa lahko bilo, ne-(z)možno kopanje na 400km hrvaške obale. (ma ja, malenkosti, imaš prav)
Najbrž jih je še par takšnih, če bi brskal po novicah.
In potem je le vprašanje časa černobilske sreče na jadranskem morju. Pač.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()