Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Utk ::
Daj mi prosim reci, da nisi primerjal 5 metrskega SUVa s faking dvignjenim cliotom? W1 ima prav...slotehinteligenzza.V bistvu nisem, če si seveda pozorno prebral
Problem Američanov je, da imajo kar neke svoje kategorije npr. da naredijo "5-metrskega cliota", vržejo not baterije in ga želijo primerjati s top luksuznim polnokrvnim SUV-jem, ker saj dolžina in teža je ista
To ni problem Američanov, ampak nas. Zakaj bi moral bit 5 metrski avto luksuzen? Imajo reveži kaj krajše noge? In kako lahko rečeš, da avto za 100 jurjev s 4 sekundami do 100 ni luksuzen? Kaj pa je potem?
Zarad mene primerjaj model x s čim češ, lahko tudi s poceni suvi, če obstajajo, samo da bo v rangu 5 metrov in SUV, in približno takimi zmogljivostmi. Bolj ali manj fino usnje not ne prispeva ničesar k teži.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
s1m0n ::
Luksuz si je avto za 100k€ privoščit ne pa, da gre v par sekundah do 100km/h. To gre tudi moj RC avtek.
Utk ::
s1m0n ::
Tudi drugi imamo/imajo prav Model X žal ni luksuzen avto je le luksuz.
Sem jih videl, sedel, se vozil z njim tako, da ti lahko povem luksuz je drugo, pospešek eno.
Sem jih videl, sedel, se vozil z njim tako, da ti lahko povem luksuz je drugo, pospešek eno.
Gregor P ::
In kako lahko rečeš, da avto za 100 jurjev s 4 sekundami do 100 ni luksuzen? Kaj pa je potem?Če se osredotočimo samo na električni pogonski sklop; če prav razumem, so takšni rezultati oz. dosežki nekaj povprečnega za električne motorje (kamor koli se jih že vgradi). Ne vem, če je potem na mestu primerjava z drugimi "klasičnimi" motorji; najbrž je bolj na mestu (oz. šele bo, ko jih bo več na trgu) primerjava med različnimi e-motorji (namenjenih izključno za EV-je).
Dandanes je morda še res, da ima EV s takšnim motorjem neko "luksuzno prednost" v primerjavi s klasičnimi pogoni MNZ, ampak to je pa tudi vse. Tako da ne vem, če je zaradi tega "kos pleha" z e-motojem vreden kar 100k evrov? Lahko morda v smislu, da doplačuješ za razvoj EV na trgu
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Alec999 ::
jb_j ::
ok, tisti ki zagovarjajo avte na notranje izgorevanje:
izkoristek bencina ali nafte, ki mora prestat vse procese rafinerije,
in vse prevoze s tankerji čez oceane.
a ste bli kdaj v kraljevici na hrvaškem, da imate občutek, kaj pomeni manj kot promil rafinerij na celotnem svetu,
(v enem kraju)
samo za gorivo. men tist zrak ne diši ravno najbolj.
in potem so še motorna olja in podobno.
in pravjo da je električni avto, bolj škodljiv za naravo,
ker morjo pridelovat kobalt, (lahko bi bila bolj čista pridelava, sigurno)
sem mislu, da govorijo o čistem uranu za pogon,
ko razlagajo o škodljivosti EV.
in normalno, da je draga proizvodnja EV, ko jih na celem svetu mogoče nardijo več kot 1.5 miljona letno.
(sicer te računice ne razumem, podatek imam iz interneta)
tesla je skoraj največji proizvajalec, in ne doseže kvote 200 tisoč.
vozil na notranje (naftno) izgorevanje malo čez 80 miljonov.
izkoristek bencina ali nafte, ki mora prestat vse procese rafinerije,
in vse prevoze s tankerji čez oceane.
a ste bli kdaj v kraljevici na hrvaškem, da imate občutek, kaj pomeni manj kot promil rafinerij na celotnem svetu,
(v enem kraju)
samo za gorivo. men tist zrak ne diši ravno najbolj.
in potem so še motorna olja in podobno.
in pravjo da je električni avto, bolj škodljiv za naravo,
ker morjo pridelovat kobalt, (lahko bi bila bolj čista pridelava, sigurno)
sem mislu, da govorijo o čistem uranu za pogon,
ko razlagajo o škodljivosti EV.
in normalno, da je draga proizvodnja EV, ko jih na celem svetu mogoče nardijo več kot 1.5 miljona letno.
(sicer te računice ne razumem, podatek imam iz interneta)
tesla je skoraj največji proizvajalec, in ne doseže kvote 200 tisoč.
vozil na notranje (naftno) izgorevanje malo čez 80 miljonov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
aja pa motorji z notranjim izgorevanjem imajo okoli 60% izkoristek,
kar pomeni, da gre 40% energije v nič.
električni imajo skoraj 95%+,
kar pomeni 5% energije v nič.
kar pomeni, da gre 40% energije v nič.
električni imajo skoraj 95%+,
kar pomeni 5% energije v nič.
jb_j ::
nekak se mi zdi, da bi bil cenejši avto:
- na baterije, in 10let dobiva energijo (preko električne napeljave), s kurjenjem lignita (oz. kar je še bolj škodljivo za ozračje), brez vsakršnega filtra na dimniku
- kot avto na bencin/dizel, ki mu 10 let nafto vozijo s tankerji čez pol sveta, potem to nafto rafinerirajo, in potem naprej pripeljejo s tankerji in tovornjaki, na bencinsko črpalko. poleg motornega olja in olja za menjalnik.
- na baterije, in 10let dobiva energijo (preko električne napeljave), s kurjenjem lignita (oz. kar je še bolj škodljivo za ozračje), brez vsakršnega filtra na dimniku
- kot avto na bencin/dizel, ki mu 10 let nafto vozijo s tankerji čez pol sveta, potem to nafto rafinerirajo, in potem naprej pripeljejo s tankerji in tovornjaki, na bencinsko črpalko. poleg motornega olja in olja za menjalnik.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
A lignit pa nastane v elektrarni?
kdo je to napisal?
če pa hočeš rečt, da sem izpustil rudarjenje lignita, da sem ga.
tako, kot vrtanje svedrov globoko v zemljo in črpanje nafte iz nje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jernejl ::
jb_j ::
A lignit pa nastane v elektrarni?
kdo je to napisal?
Ti. No, morda si zgolj pozabil, da tudi lignit vozijo z ladjami, vlaki in tovornjaki.
kakor vem, niti v procentu takšne mere kot je nafta, oz. najbrž še manj. (predvsem po oceanih z ladjami)
lignit je namreč tolk pocen, da najbrž prevoz več stane.
črni premog je skor kot bi primerjal diamant s cirkonom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jernejl ::
V vsakem primeru mora priti energija od tam, kjer kopljejo rudo, do tja, kjer se polni avtomobil. En čas potuje v obliki lignita, en čas pa po el. omrežju (ki ima tudi izgube). Mimogrede, lignit ima bistveno nižjo energijsko vrednost kot nafta, za isto količino energije ga morajo prepeljati 3x toliko, pa še težje ga je pošiljati po ceveh.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
s1m0n ::
Tak je to!
Ne moremo pričakovat čiste energije iz nič.
Način pridobivanja energentov bo vedno umazan, čez čas pač vedno manj...
Ne moremo pričakovat čiste energije iz nič.
Način pridobivanja energentov bo vedno umazan, čez čas pač vedno manj...
Unknown_001 ::
V vsakem primeru mora priti energija od tam, kjer kopljejo rudo, do tja, kjer se polni avtomobil. En čas potuje v obliki lignita, en čas pa po el. omrežju (ki ima tudi izgube). Mimogrede, lignit ima bistveno nižjo energijsko vrednost kot nafta, za isto količino energije ga morajo prepeljati 3x toliko, pa še težje ga je pošiljati po ceveh.
Ni tok problem v zgorevalni entalpiji. Večji problem je vlaga in ves šodr, ki se greje zraven. Vlaga je pa sploh sneaky little shit, ker ob menjavi faze kljub dovajanju energije ne dvigne temperature, dokler ne dovedeš dovolj latentne toplote.
Kar zadeva šodr... izračunajte za koliko se mu je dvignila temperatura, prekalkulirajte dvig notranje energije in poenostavljeno prištejte izgubam.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
lufthammer ::
jb_j, a lahko razložiš, kaj pomeni "rafinerirajo"?
Da ne govorim, kako ti je tvorjenje povedi, uporaba velike začetnice in ločil, uporaba s ali z, itd., španska vas in te je zelo težko brati. Daj, malo se potrudi, saj ni težko.
Da ne govorim, kako ti je tvorjenje povedi, uporaba velike začetnice in ločil, uporaba s ali z, itd., španska vas in te je zelo težko brati. Daj, malo se potrudi, saj ni težko.
Unknown_001 ::
lufthammer je izjavil:
jb_j, a lahko razložiš, kaj pomeni "rafinerirajo"?
Da ne govorim, kako ti je tvorjenje povedi, uporaba velike začetnice in ločil, uporaba s ali z, itd., španska vas in te je zelo težko brati. Daj, malo se potrudi, saj ni težko.
Rafiniranje je posplošen izraz za proces ločevanja oz prečiščevanja neke snovi/substance iz zmesi izvora.
Nafta se rafinira s frakcionarno destilacijo, kar pomeni, da se vsebino ločuje glede na temperaturo in absolutni tlak vrelišča.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
Okapi ::
V vsakem primeru mora priti energija od tam, kjer kopljejo rudo, do tja, kjer se polni avtomobil. En čas potuje v obliki lignita, en čas pa po el. omrežju (ki ima tudi izgube). Mimogrede, lignit ima bistveno nižjo energijsko vrednost kot nafta, za isto količino energije ga morajo prepeljati 3x toliko, pa še težje ga je pošiljati po ceveh.Zato pa imaš praktično vedno termoelektrarno zraven rudnika lignita. Rudnika ne moreš imeti kjerkoli, ampak tam, kjer je premog, termoelektrarno pa lahko postaviš praktično kjerkoli - v tem primeru zraven rudnika.
Iz boljših sort premoga je pa škoda delati elektriko, ker ga rabiš za železarne.
Unknown_001 ::
Iz boljših sort premoga je pa škoda delati elektriko, ker ga rabiš za železarne.
Mja no... danes so bolj v uporabi električne peči.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
lufthammer ::
Vem kaj pomeni rafiniranje, ne vem pa, kaj rafineriranje, celo v slovar sem šel pogledat.
Unknown_001 ::
lufthammer je izjavil:
Vem kaj pomeni rafiniranje, ne vem pa, kaj rafineriranje, celo v slovar sem šel pogledat.
Utrjevanje znanja ne škodi. Think positive.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
lufthammer ::
No, bom napisal drugače. Zelo me moti, če nekdo na korektne prispevke odgovarja "šlampasto" in mu je prav malo mar za vse napake, ki jih natrosi v prispevku brez repa in glave. Majčkeno (ne)spoštovanja do sogovornika se pokaže tudi na tak način.
Unknown_001 ::
lufthammer je izjavil:
No, bom napisal drugače. Zelo me moti, če nekdo na korektne prispevke odgovarja "šlampasto" in mu je prav malo mar za vse napake, ki jih natrosi v prispevku brez repa in glave. Majčkeno (ne)spoštovanja do sogovornika se pokaže tudi na tak način.
Oh, ja...
Bi se dalo razpravljat.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Utk ::
In kako lahko rečeš, da avto za 100 jurjev s 4 sekundami do 100 ni luksuzen? Kaj pa je potem?Če se osredotočimo samo na električni pogonski sklop; če prav razumem, so takšni rezultati oz. dosežki nekaj povprečnega za električne motorje (kamor koli se jih že vgradi). Ne vem, če je potem na mestu primerjava z drugimi "klasičnimi" motorji; najbrž je bolj na mestu (oz. šele bo, ko jih bo več na trgu) primerjava med različnimi e-motorji (namenjenih izključno za EV-je).
Dandanes je morda še res, da ima EV s takšnim motorjem neko "luksuzno prednost" v primerjavi s klasičnimi pogoni MNZ, ampak to je pa tudi vse. Tako da ne vem, če je zaradi tega "kos pleha" z e-motojem vreden kar 100k evrov? Lahko morda v smislu, da doplačuješ za razvoj EV na trgu
Pa kaj bluziš? Jaz sem samo napisal, da ne mores primerjat teže Xa s capturjem, ker je captur skoraj meter krajši. O lukzusu lahko filozofiramo kolk hočemo, meter zna pa vsak v roke prijet. No, zate nisem čist ziher. Zadnje luksuzne kočije so bile tudi veliko bolj lukzusne in udobne od avtov. Še današnja S klasa nima tolk prostora in finih materialov not kot kočije. Pa kaj jim to pomaga? Primerjaj 5 metrske SUVe po teži, iz wikipedije menda znaš kopirat, o drugem bodi pa raje tiho, ker se smešiš.
Gregor P ::
Jaz pa pravim le, da samo dolžina vozila dokaj očitno ni dovolj za neko dobro primerjavo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Če hočeš primerjat težo - je. Boljše bi sicer bilo, če bi primerjal po velikosti prtljažnika in kabine, ampak kako naj to zahtevam od tebe, ki ne ločiš niti captur "SUVA" od 5 metrskega SUV-a.
Gavran ::
aja pa motorji z notranjim izgorevanjem imajo okoli 60% izkoristek,
kar pomeni, da gre 40% energije v nič.
električni imajo skoraj 95%+,
kar pomeni 5% energije v nič.
- 40% izkoristek v Šoštanju gre 60% v nič pa še pet v avtu pa gre 65% v nič...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.
svit ::
Glede energetske učinkovitosti ICE vs EV:
CleanTechnica
EV pretvori cca 65% električne energije iz omrežja v premikanje.
ICE pretvori cca 17% energije iz goriva v premikanje.
CleanTechnica
EV pretvori cca 65% električne energije iz omrežja v premikanje.
ICE pretvori cca 17% energije iz goriva v premikanje.
Ni ideje
J.McLane ::
No, no te odstotke si si ti izmislil ali kako, ker jih ni v članku.
V članku je samo:
Tesla uses 320 Wh/mile (naj bi bilo 65%)
The gas powered car uses 940 Wh/mile (naj bi bilo 17%)
Sem preračunal še za svojega 9 let starega bencinarja s porabo 4,7 l/100 km in naračunal 660 Wh/mile
Tak oda je vse relativno, kaj je bencinar, kaj je EV, ni vse za vržti v isti koš.
V članku je samo:
Tesla uses 320 Wh/mile (naj bi bilo 65%)
The gas powered car uses 940 Wh/mile (naj bi bilo 17%)
Sem preračunal še za svojega 9 let starega bencinarja s porabo 4,7 l/100 km in naračunal 660 Wh/mile
Tak oda je vse relativno, kaj je bencinar, kaj je EV, ni vse za vržti v isti koš.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
svit ::
@J.McLane: Kopiram iz članka na Cleantechnici:
One of the other common assertions we hear all the time from the anti-EV crowd is that electric cars are no more efficient than cars powered by internal combustion engines. Let's take a closer look at that claim. According to the US Department of Energy's Office of Energy Efficiency and Renewable Energy, "EVs convert about 59%-62% of the electrical energy from the grid to power at the wheels. Conventional gasoline vehicles only convert about 17%-21% of the energy stored in gasoline to power at the wheels."
Ni ideje
J.McLane ::
Ja vem kaj piše tam, samo še vedno ni nikjer omenjeno 65% kot si napisal ti.
Pustimo to, malo si pač napel cifre, da bi bilo bolje videti, vzel višjo od najvišje številke za EV in najnižjo za ICE, da bo boljši WOW efekt. A ni dovolj, če je Model S enkrat učinkovitejši od Priusa?
Pustimo to, malo si pač napel cifre, da bi bilo bolje videti, vzel višjo od najvišje številke za EV in najnižjo za ICE, da bo boljši WOW efekt. A ni dovolj, če je Model S enkrat učinkovitejši od Priusa?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
svit ::
Številke sem v bistvu pobral iz predhodnega posta, ki je govoril o 65%.
V tem članku sem samo na hitro preletel številke in so bile relativno blizu (62% vs 21% če smo natančni). Se opravičujem za "hudo" napako in popravljam moj zgornji post:
EV pretvori med 59% in 62% električne energije iz omrežja v premikanje.
ICE pretvori med 17% in 21% energije iz goriva v premikanje.
V tem članku sem samo na hitro preletel številke in so bile relativno blizu (62% vs 21% če smo natančni). Se opravičujem za "hudo" napako in popravljam moj zgornji post:
EV pretvori med 59% in 62% električne energije iz omrežja v premikanje.
ICE pretvori med 17% in 21% energije iz goriva v premikanje.
Ni ideje
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svit ()
PgSurfer ::
Izkoristek termoelektrarne po Vikipediji je pa:
Termoelektrarna ne more zaradi termodinamčnih zakonov v celoti pretvoriti energije goriva v električno energijo. Moderne termoelektrarne imajo okrog 40% termodinamični izkoristek. Del dovedene energije (okrog 60%) se pojavi kot odpadna toplota in jo morajo iz termoelektrarne odvesti v okolico.
Termoelektrarna ne more zaradi termodinamčnih zakonov v celoti pretvoriti energije goriva v električno energijo. Moderne termoelektrarne imajo okrog 40% termodinamični izkoristek. Del dovedene energije (okrog 60%) se pojavi kot odpadna toplota in jo morajo iz termoelektrarne odvesti v okolico.
Unknown_001 ::
Ma to je simpl. Moč na gredi generatorja ulomljeno z močjo zgorevanja.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Utk ::
Izkoristek termoelektrarne po Vikipediji je pa:
Termoelektrarna ne more zaradi termodinamčnih zakonov v celoti pretvoriti energije goriva v električno energijo. Moderne termoelektrarne imajo okrog 40% termodinamični izkoristek. Del dovedene energije (okrog 60%) se pojavi kot odpadna toplota in jo morajo iz termoelektrarne odvesti v okolico.
Če to toploto uporabiš, je izkoristek praktično maksimalen, kolk fizika dopušča. Če to toploto samo spustiš čez dimnik, si pa itak naredil izgubo samo z elektriko.
telexdell ::
Izkoristek termoelektrarne po Vikipediji je pa:
Termoelektrarna ne more zaradi termodinamčnih zakonov v celoti pretvoriti energije goriva v električno energijo. Moderne termoelektrarne imajo okrog 40% termodinamični izkoristek. Del dovedene energije (okrog 60%) se pojavi kot odpadna toplota in jo morajo iz termoelektrarne odvesti v okolico.
Še vedno je 0,4*0,6=0.24>0,21 kolikor je izkoristek ICE. Torej, če vso energijo za napajanje EV pridobimo iz premoga ima EV še vedno boljši izkoristek kot ICE.
PS- upam da @J.Mclane ne bo hud, ker sem vzel skoraj spodnjo mejo za EV in maksimalno za ICE
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
D3m ::
Izkoristek termoelektrarne po Vikipediji je pa:
Termoelektrarna ne more zaradi termodinamčnih zakonov v celoti pretvoriti energije goriva v električno energijo. Moderne termoelektrarne imajo okrog 40% termodinamični izkoristek. Del dovedene energije (okrog 60%) se pojavi kot odpadna toplota in jo morajo iz termoelektrarne odvesti v okolico.
Še vedno je 0,4*0,6=0.24>0,21 kolikor je izkoristek ICE. Torej, če vso energijo za napajanje EV pridobimo iz premoga ima EV še vedno boljši izkoristek kot ICE.
PS- upam da @J.Mclane ne bo hud, ker sem vzel skoraj spodnjo mejo za EV in maksimalno za ICE
What?
|HP EliteBook|R5 6650U|
jb_j ::
aja pa motorji z notranjim izgorevanjem imajo okoli 60% izkoristek,
kar pomeni, da gre 40% energije v nič.
električni imajo skoraj 95%+,
kar pomeni 5% energije v nič.
- 40% izkoristek v Šoštanju gre 60% v nič pa še pet v avtu pa gre 65% v nič...
govora je bilo samo o delovanju motorjev.
tudi rafinerije najbrž nimajo 100% izkoristka,
(da ne govorimo o malenkostnem izpustu v zrak, v kraljevici skor diši po nafti na slab dan)
+ ta malenkost, da v evropi nimamo lastne nafte,
in jo uvažamo iz rusije, od arabcev in zda (preko morja, kjer je možnost izlitja nafte v čisto jadransko morje)
kaj ti pomaga eko bencinar ali dizel, ko imajo rafinerije tako visoke izpuste škodljivih snovi v zrak.
in še energijo rabjo za to rafiniranje (a to je pravilno črkovanje)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Truga ::
What?
Res je: https://static1.squarespace.com/static/...
Tiste regije ki imajo napisano 35mpg imajo energijo skoraj izkljucno iz premoga. Povprecna vrednost v USA je 25mpg. Kljub temu da je vecina EVjev danes na cesti potratnih luxuznih vozil, so 40% bolj prijazni okolju celo v regijah kjer je elektrika kar najbolj umazana.
svit ::
Itak da prihaja do konkretnih izgub pri rafiniranju nafte v diesel in bencin.
Tukaj je en članek, ki poskuša odgovoriti na vprašanje koliko električne energije porabimo za pridobitev ene galone bencina.
https://greentransportation.info/energy...
Tukaj je en članek, ki poskuša odgovoriti na vprašanje koliko električne energije porabimo za pridobitev ene galone bencina.
https://greentransportation.info/energy...
Ni ideje
Unknown_001 ::
Itak da prihaja do konkretnih izgub pri rafiniranju nafte v diesel in bencin.
Tukaj je en članek, ki poskuša odgovoriti na vprašanje koliko električne energije porabimo za pridobitev ene galone bencina.
https://greentransportation.info/energy...
Če se ne bi splačalo, se ne bi delalo.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
jb_j ::
Unknown_001 je izjavil:
Itak da prihaja do konkretnih izgub pri rafiniranju nafte v diesel in bencin.
Tukaj je en članek, ki poskuša odgovoriti na vprašanje koliko električne energije porabimo za pridobitev ene galone bencina.
https://greentransportation.info/energy...
Če se ne bi splačalo, se ne bi delalo.
Splačalo se je zato, ker je bilo ceneje kot motorji na paro. (in motorji na premog)
Napredek pač.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
telexdell ::
Izkoristek termoelektrarne po Vikipediji je pa:
Termoelektrarna ne more zaradi termodinamčnih zakonov v celoti pretvoriti energije goriva v električno energijo. Moderne termoelektrarne imajo okrog 40% termodinamični izkoristek. Del dovedene energije (okrog 60%) se pojavi kot odpadna toplota in jo morajo iz termoelektrarne odvesti v okolico.
Še vedno je 0,4*0,6=0.24>0,21 kolikor je izkoristek ICE. Torej, če vso energijo za napajanje EV pridobimo iz premoga ima EV še vedno boljši izkoristek kot ICE.
PS- upam da @J.Mclane ne bo hud, ker sem vzel skoraj spodnjo mejo za EV in maksimalno za ICE
What?
Če ti kaj ni jasno, postavi vsaj jasno vprašanje o tem,kaj ti ni jasno
PS- ne vem, ali ti ni jasen izračun ali ti ni jasno dejstvo, da je EV učinkovitejši pri pretvorbi energije od ICE ali ti ni jasno...?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Unknown_001 ::
Unknown_001 je izjavil:
Itak da prihaja do konkretnih izgub pri rafiniranju nafte v diesel in bencin.
Tukaj je en članek, ki poskuša odgovoriti na vprašanje koliko električne energije porabimo za pridobitev ene galone bencina.
https://greentransportation.info/energy...
Če se ne bi splačalo, se ne bi delalo.
Splačalo se je zato, ker je bilo ceneje kot motorji na paro. (in motorji na premog)
Napredek pač.
Wrong. Splača se, ker sproti ločiš še en kup ostalih komponent.
In glede na nizko vrelišče bencina, je slednji (takoj za plinom) še najmanj potraten. Bolj kunštno in energijsko potratno je ločiti težka olja.
Izkoristek termoelektrarne po Vikipediji je pa:
Termoelektrarna ne more zaradi termodinamčnih zakonov v celoti pretvoriti energije goriva v električno energijo. Moderne termoelektrarne imajo okrog 40% termodinamični izkoristek. Del dovedene energije (okrog 60%) se pojavi kot odpadna toplota in jo morajo iz termoelektrarne odvesti v okolico.
Še vedno je 0,4*0,6=0.24>0,21 kolikor je izkoristek ICE. Torej, če vso energijo za napajanje EV pridobimo iz premoga ima EV še vedno boljši izkoristek kot ICE.
PS- upam da @J.Mclane ne bo hud, ker sem vzel skoraj spodnjo mejo za EV in maksimalno za ICE
What?
Če ti kaj ni jasno, postavi vsaj jasno vprašanje o tem,kaj ti ni jasno
PS- ne vem, ali ti ni jasen izračun ali ti ni jasno dejstvo, da je EV učinkovitejši pri pretvorbi energije od ICE ali ti ni jasno...?
Tvoj izračun je napačen.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
jb_j ::
@raptor f16
Ok, recimo, da imaš prav, prevoz nafte čez pol sveta, in njena rafinerija je veliko manj škodljiva kot:
Bi imel avto na baterije, in se polni na presežek energije veternih in hidroelektrarn, ki ga proizvajajo ponoči.
(skoraj vse hidro in vetrne imajo presežke energije ponoči, zato na hidro elektrarnah ponoči spuščajo vodo, "mimo")
pa recimo, da ima gospodinjstvo oz. hiša dva avta, potem bi najbrž lahko tudi uporabljali sončno energijo za njihovo napajanje.
pač, sedaj imajo območja rafinerij, kjer praktično diši po nafti, (da ne omenjam črpališč, kjer se dogajajo požari, ki jih ne pogasijo za par let, imajo tudi izlive v ocean, kar je še bolj eko)
in je to eko, in bolj cenovno ugodno.
Ok, recimo, da imaš prav, prevoz nafte čez pol sveta, in njena rafinerija je veliko manj škodljiva kot:
Bi imel avto na baterije, in se polni na presežek energije veternih in hidroelektrarn, ki ga proizvajajo ponoči.
(skoraj vse hidro in vetrne imajo presežke energije ponoči, zato na hidro elektrarnah ponoči spuščajo vodo, "mimo")
pa recimo, da ima gospodinjstvo oz. hiša dva avta, potem bi najbrž lahko tudi uporabljali sončno energijo za njihovo napajanje.
pač, sedaj imajo območja rafinerij, kjer praktično diši po nafti, (da ne omenjam črpališč, kjer se dogajajo požari, ki jih ne pogasijo za par let, imajo tudi izlive v ocean, kar je še bolj eko)
in je to eko, in bolj cenovno ugodno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
in je neka majhna razlika:
zaradi izlivov nafte v oceane, bodo določena območja na svetu, še par desetletij ne-ravno-eko.
pri hidro,veternih in solarnih.
je največja škoda:
poplave za hidro elektrarnami,
veterne nimajo zaščite proti pticam,
solarne pa najbrž tut neki.
glede jedrske energije, bi rekel le:
imej avto na jedrski pogon, in se upaj vozit več kot 5km/h, proti vozilom, ki vozijo manj kot 10km/h.
zaradi izlivov nafte v oceane, bodo določena območja na svetu, še par desetletij ne-ravno-eko.
pri hidro,veternih in solarnih.
je največja škoda:
poplave za hidro elektrarnami,
veterne nimajo zaščite proti pticam,
solarne pa najbrž tut neki.
glede jedrske energije, bi rekel le:
imej avto na jedrski pogon, in se upaj vozit več kot 5km/h, proti vozilom, ki vozijo manj kot 10km/h.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
telexdell ::
Unknown_001 je izjavil:
Tvoj izračun je napačen.
Kaj je v izračunu napačnega?
Mar ni v članku omenjen izkoristek EV vozila med 59 in 62%
Mar ni v članku omenjen izkoristek ICE med 17 in 21 %
Mar izkoristek termoelektrane ni 40%?
Mar se različni izkoristki med sabo ne množijo?
Mar 24% ni več od 21%
Daj, razsvetli me, v čem je izračun napačen.
PS- So pa številke zares napačne če pri izkoristku ICE vozila tudi upoštevaš pripravo goriva (od izstopa nafte iz zemlje do izgorevanja v ICE), kot upoštevaš pripravo pare v termoelektrani. A takrat bi bila razlika še višja v korist EV.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.