Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Emobi ::
Ali nisi še par strani razlagal kako je klasika jajc, ker nima pospeškov. Jao si nokonsistenten. Tvoja ekološkost je na "jaz sem cool" nivoju!
Klasika res ne more imeti takšnih instantnih pospeškov kot EV-ji zaradi takojšnjega polnega navora elektromotorja. Če od zdaj naprej ne bom več brutalno pospeševal kar tako, pa to ne velja za manever prehitevanja, kajti hitreje ko to opraviš, bolj je varno. ICE-ji nikakor ne morejo v tako kratkem času prehiteti vozilo pred seboj, kot to lahko naredijo EV-ji.
J.McLane ::
Tako je, to merjenje PM delcev je pač vseh delcev ki se nahajajo v zraku, ker razlika je ali imaš v zraku delce azbesta, ogljik iz nafte, iz lesa, kovinske delce iz zavor, delce gum ...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
SambaShare ::
Tako je, to merjenje PM delcev je pač vseh delcev ki se nahajajo v zraku, ker razlika je ali imaš v zraku delce azbesta, ogljik iz nafte, iz lesa, kovinske delce iz zavor, delce gum ...
Ampak to pomeni da obešanje na dizle tu je brezpredmetno. Pomaga edino redno pranje/spiranje cest.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SambaShare ()
J.McLane ::
Različni delci so človeku različno nevarni, prah je v kakšni mizarski delavnici in prah je bil v Salonitu Anhovo, kateri prah je bolj zdravju škodljiv?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Nikec3 ::
Pa zato več delcev ki izvirajo iz obrabe gum in obrabe asfalta (večja teža in pregovorno "brutalno" pospeševanje EV). Koliko to odreže v celotni sliki delcev sicer ne vem, ampak če smo že picajzlasti...
Ko bodo največji problem delci zaradi obrabe gum, smo tak zmagali.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Emobi ::
Govorimo o prometu. Azbestni prah je seveda najnevarnejši, lesni prah v mizarskih delavnicah in pšenični prah v mlinih je tudi nevaren.
Dizli pa so najbolj umazana tehnologija v prometu zaradi saj - črnega ogljika, ki ga nikakor ne moreš vsega prečistiti.
To bo takrat, ko ne bo več ICE-jev. Evropa načrtuje brezogljično mobilnost za leto 2050, ne vem pa točno, kaj naj si pod tem predstavljam.
Dizli pa so najbolj umazana tehnologija v prometu zaradi saj - črnega ogljika, ki ga nikakor ne moreš vsega prečistiti.
Pa zato več delcev ki izvirajo iz obrabe gum in obrabe asfalta (večja teža in pregovorno "brutalno" pospeševanje EV). Koliko to odreže v celotni sliki delcev sicer ne vem, ampak če smo že picajzlasti...
Ko bodo največji problem delci zaradi obrabe gum, smo tak zmagali.
To bo takrat, ko ne bo več ICE-jev. Evropa načrtuje brezogljično mobilnost za leto 2050, ne vem pa točno, kaj naj si pod tem predstavljam.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Truga ::
A mamo kje temo o hyperloopu? Musk se je skregal z avtoriteto za javni promet in infrastrukturo, pa ne vem ce bi kle smetil s tem
RedDrake ::
Klasika res ne more imeti takšnih instantnih pospeškov kot EV-ji zaradi takojšnjega polnega navora elektromotorja. Če od zdaj naprej ne bom več brutalno pospeševal kar tako, pa to ne velja za manever prehitevanja, kajti hitreje ko to opraviš, bolj je varno. ICE-ji nikakor ne morejo v tako kratkem času prehiteti vozilo pred seboj, kot to lahko naredijo EV-ji.
Odvisno od dizajna, se ti ne zdi?
Ker recimo, tule je primer enega "rahlo" modificiranega 30 let starega golfa, ki naredi 100-200km/h v dobrih 3 sekundah.
Po drugi strani, je od Renault ZOE ali IONIQ EV-ja hitrejši praktično vsak turbodizel s 100KM ali več.
Ja, moči reda 150-200KM bodo verjetno "standard" pri EV-jih. Ampak to je danes mid-range ICE bencinar.
Nismo več leta 2000, ko je bil v6 z 200KM že vrh ponudbe in pospešek pod 10s že športen avto ...
feryz ::
I3 ima 7 sekund, pa ga obračaj kakor hočeš.
S tem, da boš vsakič, ko jih boš izkoristil, zmanjšal doseg za par km. Tudi za baterije balzam to ni.
S tem, da boš vsakič, ko jih boš izkoristil, zmanjšal doseg za par km. Tudi za baterije balzam to ni.
Magic1 ::
Eni se spravljajo na dizel, kot da ga tukaj kdorkoli zagovarja. Vsem je jasno, da je svinjarija. Samo se je treba zavedat, da je v nekaterih primeriš še vedno najbolj uporaben. Vlaki, tovornjaki, kombiji, večji potovalni avtomobili ga naj imajo ob primernem filtriranju(redno preverjanje!) z omejitvami vožnje v gosto poseljenih predelih. Da pa je v Cliotih, Corsah in podobnimi brez kakršnekoli kontrole je pa absurd.
Torej je večinska rešitev problema "slabega" zraka relativno jasna. Prepovedat kurišča na trda goriva v mestih, omejit in preverjat dizelski promet. Ne rabiš Drakonsko poesgat v osnovo družbe in usiljevat direkt EV-je za 2-3x cene za efekt, ki je mnogo nižji od zgoraj omenjenega.
Torej je večinska rešitev problema "slabega" zraka relativno jasna. Prepovedat kurišča na trda goriva v mestih, omejit in preverjat dizelski promet. Ne rabiš Drakonsko poesgat v osnovo družbe in usiljevat direkt EV-je za 2-3x cene za efekt, ki je mnogo nižji od zgoraj omenjenega.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Okapi ::
A mamo kje temo o hyperloopu? Musk se je skregal z avtoriteto za javni promet in infrastrukturo, pa ne vem ce bi kle smetil s tem
Tem, kolikor hočeš
Hyperloop
https://slo-tech.com/novice/t673623
https://slo-tech.com/novice/t665073
https://slo-tech.com/novice/t645726
https://slo-tech.com/novice/t668919
https://slo-tech.com/novice/t721603
feryz ::
Krasne rešitve. Prepovedovanje vsega, kar nekomu ne diši. In vsiljevanje vsega, kar nekomu diši. Predvsem iz denarnega vidika.
Eko fašisti, pač. Fašist je fašist, pa naj za izgovor uporabi karkoli. Žrtve ga niti ne zanimajo, ko enkrat obvelja njegova.
Eko fašisti, pač. Fašist je fašist, pa naj za izgovor uporabi karkoli. Žrtve ga niti ne zanimajo, ko enkrat obvelja njegova.
J.McLane ::
I3 ima 7 sekund, pa ga obračaj kakor hočeš.
S tem, da boš vsakič, ko jih boš izkoristil, zmanjšal doseg za par km. Tudi za baterije balzam to ni.
Bullshit, pospeševanje če dobljeno kinetično energijo potem držiš čim dlje nima kaj dosti vpliva na doseg, problem je ker ponavadi pretirano pospeševanje vključuje tudi pretirano zaviranje, to zaviranje pa kljub regeneraciji stane največ energije.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Ja, danes ima "vsak" bencinar lahko 150 konjev in nizko porabo, ampak za kako ceno. Filtri, avtomatski menjalnik z dvojno sklopko, dvomasni vztrajnik, izklapljanje valjev, en kup verig in jermenov, rocic in prenosov. EV je simpl proti temu. Baterije so hudic, ampak nic proti temu.
Emobi ::
Eni se spravljajo na dizel, kot da ga tukaj kdorkoli zagovarja. Vsem je jasno, da je svinjarija. Samo se je treba zavedat, da je v nekaterih primeriš še vedno najbolj uporaben. Vlaki, tovornjaki, kombiji, večji potovalni avtomobili ga naj imajo ob primernem filtriranju(redno preverjanje!) z omejitvami vožnje v gosto poseljenih predelih. Da pa je v Cliotih, Corsah in podobnimi brez kakršnekoli kontrole je pa absurd.
Torej je večinska rešitev problema "slabega" zraka relativno jasna. Prepovedat kurišča na trda goriva v mestih, omejit in preverjat dizelski promet. Ne rabiš Drakonsko poesgat v osnovo družbe in usiljevat direkt EV-je za 2-3x cene za efekt, ki je mnogo nižji od zgoraj omenjenega.
Zelo se strinjam s prvim odstavkom.
Nobeden drakonsko ne posega v osnovo družbe, to ni niti sodna odločitev v Nemčiji o možnosti prepovedi starih dizlov v mestih. To je samo normalna evolucija, spremembe bodo zelo postopne.
EV-ji so že danes po stroških lastništva primerljivi z ICE-ji in ne 2 do 3 krat dražji, je pa res, da je nabavna cena višja; ampak to se lahko uredi z eko kreditom.
Nobeden nobenemu ničesar ne vsiljuje, kupci bodo odločili o tem, kaj bo prevladalo. Mora pa biti kupec dobro obveščen, da bi se lahko pravilno odločil. In na tem forumu mislim, da lahko dobi relevantne informacije.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: jan_g ()
Truga ::
SambaShare ::
Emobi ::
Krasne rešitve. Prepovedovanje vsega, kar nekomu ne diši. In vsiljevanje vsega, kar nekomu diši. Predvsem iz denarnega vidika.
Eko fašisti, pač. Fašist je fašist, pa naj za izgovor uporabi karkoli. Žrtve ga niti ne zanimajo, ko enkrat obvelja njegova.
Mislim, da smo tu zato, da se kaj naučimo, da pokažemo svoje znanje in neznanje, da izmenjamo izkušnje, šilimo "peresa" ter iskrimo duha. Nobeden nobenemu ničesar ne prepoveduje ali vsiljuje, svetovanje pa ja menda ni sporno. Ne vem zakaj se eni obmetavate z neprimernimi izrazi. A naj vam razložim pojme fašizem, terorizem in podobno? To nima veze s temo električnih vozil!
(Ima pa veze s kulturo našega gospodarskega ministra, ki je govoril o ekoteroristih. Po njem se pa res ni treba zgledovati. K sreči so mu kot ministru dnevi šteti...)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Magic1 ::
Malo nam gredo v nos taki, ki priletijo v 500 stransko temo in so takoj pametni, koko je nekaj oh in sploh. Še posebno če so pokroviteljski in uporabljajo otroke za svoje motive. Prebral bi lahko vsaj nekaj strani preden si začel reklamirat i3...
Magic
Emobi ::
Če gre komu kaj v nos, je to njegov problem. Prebral sem vse od decembra 2017. In ne delam nobene reklame za karkoli, samo povem kaj mislim, na podlagi svojega (ne)znanja in izkušenj. Če kdo to vidi kot delanje reklame, je to pač v njegovi glavi, subjektivno.
Invictus ::
Ne, to je bolj posledica tvoje neznanja .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Emobi ::
Neznanje se razkrinka z dokazi, ne s smeškoti. Razumevanje mojih zapisov kot pokroviteljskih je subjektivno in je brez veze o tem razpravljati. Nikakor ne želim bi pokroviteljski. Kdor pa razume mojo sobotno zgodbo o dizelskem avtobusu in otrocih kot zlorabo otrok za neke namišljene motive, mu pa ni pomoči...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Truga ::
https://jalopnik.com/tesla-contract-wor...
Tesla contract workers aren't receiving legally required overtime pay or mandated work breaks, according to a new lawsuit filed in California state court. The employees faced "pressure" from a temp agency that hires workers at Tesla's California factory to take a debit card to accept their compensation, rather than a traditional pay check, the suit claims.Popolnoma normalen cudez.
WarpedGone ::
Še pomnete tovariši?
Podizvajalec podizvajalca nategne svojega podizvajalca,
naslovi omenjajo Teslo. Useful idiots nato refren ponavljajo dokler ne postane še en 'fakt'.
The war started.
Konec je ignorance, konec je posmehovanja, sedaj je na vrsti aktivno omejevanje/škodovanje.
Podizvajalec podizvajalca nategne svojega podizvajalca,
naslovi omenjajo Teslo. Useful idiots nato refren ponavljajo dokler ne postane še en 'fakt'.
The war started.
Konec je ignorance, konec je posmehovanja, sedaj je na vrsti aktivno omejevanje/škodovanje.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Magic1 ::
Če gre komu kaj v nos, je to njegov problem. Prebral sem vse od decembra 2017. In ne delam nobene reklame za karkoli, samo povem kaj mislim, na podlagi svojega (ne)znanja in izkušenj. Če kdo to vidi kot delanje reklame, je to pač v njegovi glavi, subjektivno.
Fanatizem in reklamiranje deluje na zelo podoben način. Ali delaš eno, ali druge, je popolnoma nerelevantno, vendar je oboje neprimerno za tehnični forum.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Nikec3 ::
Tesla:
Violeta Bulc:
https://tl.finance.si/8932853/Violeta-B...
Kako dolgo še, preden bodo kupci zahtevali denar nazaj?
Please note that Self-Driving functionality is dependent upon extensive software validation and regulatory approval, which may vary by juridistiction.
Violeta Bulc:
Violeta Bulc: Samovozeča vozila bodo na cestah po letu 2040 ali 2050
https://tl.finance.si/8932853/Violeta-B...
Kako dolgo še, preden bodo kupci zahtevali denar nazaj?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
BigWhale ::
Full self driving smo dobili leta 2017. Kaj teb ni jasn? ;>
Bi blo pa zanimivo videt izraze na obrazih Teslinih inzinerjev k je Musk to reku oz tweetal. :))
Bi blo pa zanimivo videt izraze na obrazih Teslinih inzinerjev k je Musk to reku oz tweetal. :))
hojnikb ::
Ali nisi še par strani razlagal kako je klasika jajc, ker nima pospeškov. Jao si nokonsistenten. Tvoja ekološkost je na "jaz sem cool" nivoju!
Klasika res ne more imeti takšnih instantnih pospeškov kot EV-ji zaradi takojšnjega polnega navora elektromotorja. Če od zdaj naprej ne bom več brutalno pospeševal kar tako, pa to ne velja za manever prehitevanja, kajti hitreje ko to opraviš, bolj je varno. ICE-ji nikakor ne morejo v tako kratkem času prehiteti vozilo pred seboj, kot to lahko naredijo EV-ji.
Wrong
#brezpodpisa
Nikec3 ::
Full self driving smo dobili leta 2017. Kaj teb ni jasn? ;>
Bi blo pa zanimivo videt izraze na obrazih Teslinih inzinerjev k je Musk to reku oz tweetal. :))
Spomnim se scene iz Silicon Valley, ko nihče od inženirjev Gavinu Belsonu ni upal povedati, da zadeva, ki jo predstavlja, v bistvu ne deluje. Btw, še en LOLZ od Tesle - Ko kupiš Full Self-Driving Capability, spodaj piše tudi tole:
Please note also that using a self-driving Tesla for car sharing and ride hailing for friends and family is fine, but doing so for revenue purposes will only be permissible on the Tesla Network, details of which will be released next year.
Pa dobro, že v tretjem razredu osnovne šole smo poznali ono finto, ko si na zid napišeš, da se boš začel jutri učit.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Nikec3 ::
Kitajci delajo razliko:
https://www.bloomberg.com/news/articles...
https://www.bloomberg.com/news/articles...
The numbers are staggering. China had about 99 percent of the 385,000 electric buses on the roads worldwide in 2017, accounting for 17 percent of the country's entire fleet.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Tolk o tem, kok se bo warpijev ///M3 sam plačal.
Se je že.
Pa ne zato, ker že 10 let verjamem vaši inteligenci.
Zbogom in hvala za vse ribe
Spock83 ::
Jaz zgleda se bom selil v Vipavo v parih letih. Če bo sreča bo dol kakšna hiška. Že vnaprej razmišljam, da bi si nabavil eAvto in mogoče sončne celice za na streho hiše (Tukaj špekuliram, da se bo cena elektrike zvišala). Vozil pa se bom vsak dan v službo v LJ. To pa je že nekaj kilometrov. Se to splača to? Ne najdem nikjer online kalkulatorja za štrom, kjer bi vključil tudi trošarine za elektriko in ne samo ceno elektrike.
Rad bi si zračunal koliko pride to (glej sliko spodaj) v primerjavi s primerljivim avtom. Gledam pa Nissan Leaf 2 ali Hyundai Kona.
Rad bi si zračunal koliko pride to (glej sliko spodaj) v primerjavi s primerljivim avtom. Gledam pa Nissan Leaf 2 ali Hyundai Kona.
J.McLane ::
O kakšnih trošarinah ti to?
Poglej na položnico, odbij fiksne mesečne stroške, ki so glede na moč priključka ne glede na porabo (ca. 12€) in ostali znesek deli s porabo. Tako dobiš €/kWh, pri meni (Gen-i) je nižja tarifa 0,08 €/kWh, višja pa 0,11 €/kWh. Obstaja še nek E3 paket kjer je razpon med višjo in nižjo tarifo večji, tako da če polniš ponoči se morda splača tak paket.
Poglej na položnico, odbij fiksne mesečne stroške, ki so glede na moč priključka ne glede na porabo (ca. 12€) in ostali znesek deli s porabo. Tako dobiš €/kWh, pri meni (Gen-i) je nižja tarifa 0,08 €/kWh, višja pa 0,11 €/kWh. Obstaja še nek E3 paket kjer je razpon med višjo in nižjo tarifo večji, tako da če polniš ponoči se morda splača tak paket.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
Vsak je svoje ne/sreče kovač.
Res je. Zato imam tudi v svojem portfelju naložb bolj donosne zadeve od TSLA. Vera je hudič.
Jaz zgleda se bom selil v Vipavo v parih letih. Če bo sreča bo dol kakšna hiška. Že vnaprej razmišljam, da bi si nabavil eAvto in mogoče sončne celice za na streho hiše (Tukaj špekuliram, da se bo cena elektrike zvišala). Vozil pa se bom vsak dan v službo v LJ. To pa je že nekaj kilometrov. Se to splača to? Ne najdem nikjer online kalkulatorja za štrom, kjer bi vključil tudi trošarine za elektriko in ne samo ceno elektrike.
Rad bi si zračunal koliko pride to (glej sliko spodaj) v primerjavi s primerljivim avtom. Gledam pa Nissan Leaf 2 ali Hyundai Kona.
V kolikor bo 2019 Leaf imel termalni management baterije ti priporočam le-tega
Nissan plans an expansion to additional markets in early 2018. The Nissan Leaf 2019 model year, to be offered in late 2018 will have a 60 kWh pack for over 320 km (200 miles) of range.
Na dolgi rok bi znala ta zadeva bolje držati ceno od prejšnjih generacij.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
imagodei ::
Jaz zgleda se bom selil v Vipavo v parih letih. Če bo sreča bo dol kakšna hiška. Že vnaprej razmišljam, da bi si nabavil eAvto in mogoče sončne celice za na streho hiše (Tukaj špekuliram, da se bo cena elektrike zvišala). Vozil pa se bom vsak dan v službo v LJ. To pa je že nekaj kilometrov. Se to splača to? Ne najdem nikjer online kalkulatorja za štrom, kjer bi vključil tudi trošarine za elektriko in ne samo ceno elektrike.
Rad bi si zračunal koliko pride to (glej sliko spodaj) v primerjavi s primerljivim avtom. Gledam pa Nissan Leaf 2 ali Hyundai Kona.
Vipava in z električnim avtom v Ljubljano...? Leaf ima sicer na papirju dovolj juice-a, da te pripelje tja in nazaj, ampak... Pri 130 km/h IMO ni šanse z enim polnjenjem tja in nazaj (a imaš možnost filat v službi?), dež in sneg imata vpliv na doseg. Ali to, ali pa boš po AC vozil 80-90 km/h, pozimi brez ogrevanja, poleti brez klime...
- Hoc est qui sumus -
Gregor P ::
Neke napovedi o ceni elektrike v prihodnosti najdeš tudi na spletni strani o energetskem konceptu Slovenije.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
Tesla Steals the Limelight at Beijing Car Show
Verjameš kar vidiš al vidiš kar verjameš?
Grob razrez:
Se pravi .. šortana 1/3 realno razpoložljivih delnic. Pomeni, da bodo shorterji morali pokupit POLOVICO dosegljivih delnic (pri predpostavki da Elon in ostali resni lastniki ne bodo prodajal svojih deležev).
Short squeeze je očiten vsem, ki verjamejo kar vidijo.
Kdor vidi kar verjame, shorta naprej.
Kaj verjameš ti? Lako ćemo?
Res je. Zato imam tudi v svojem portfelju naložb bolj donosne zadeve od TSLA. Vera je hudič.
Verjameš kar vidiš al vidiš kar verjameš?
Short interest as of 4/13 was a whopping 38.2M shares -- up 10M shares in just one month. Short Interest Tables - WSJ.com
Grob razrez:
TSLA has about 170M shares total. Elon has 38M shares.
The top 5 institutinal shareholders own around 53M shares.
Remaining institutions hold 46M shares.
This leaves small investors holding the balance of 33M shares
The $99 question now is who will sell to the shorts when they want to cover?
Elon and the top five probably won't. That's 91M shares locked up.
Only 79M shares left and 40M shorted.
Se pravi .. šortana 1/3 realno razpoložljivih delnic. Pomeni, da bodo shorterji morali pokupit POLOVICO dosegljivih delnic (pri predpostavki da Elon in ostali resni lastniki ne bodo prodajal svojih deležev).
Short squeeze je očiten vsem, ki verjamejo kar vidijo.
Kdor vidi kar verjame, shorta naprej.
Kaj verjameš ti? Lako ćemo?
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Emobi ::
Jaz zgleda se bom selil v Vipavo v parih letih. Če bo sreča bo dol kakšna hiška. Že vnaprej razmišljam, da bi si nabavil eAvto in mogoče sončne celice za na streho hiše (Tukaj špekuliram, da se bo cena elektrike zvišala). Vozil pa se bom vsak dan v službo v LJ. To pa je že nekaj kilometrov. Se to splača to? Ne najdem nikjer online kalkulatorja za štrom, kjer bi vključil tudi trošarine za elektriko in ne samo ceno elektrike.
Rad bi si zračunal koliko pride to (glej sliko spodaj) v primerjavi s primerljivim avtom. Gledam pa Nissan Leaf 2 ali Hyundai Kona.
Sončna elektrarna in električni avto je prava odločitev.
Nissan leaf 3 bo imel 60kWh baterijo in domet realnih 400km. Normalna vožnja po predpisih je od 13-15kWh/100km. Ker pa imaš veliko, 50km v eno smer, avtoceste, pa je poraba večja - pri 130km/h je okrog 25kWh/100km (pri i3 to kaže na števcu, pri leafu je najbrž podobno). Torej se tudi z leafom 2 normalno pripelješ v službo in nazaj brez polnjenja in z normalno uporabo klime.
Glede stroškov za elektriko se ne rabiš sekirat, ker stroški za gorivo pri EV-jih pomenijo 7-8% vseh stroškov lastništva, pa še cene elektrike bodo ostale stabilne. Jaz sem pri porabi 17kWh/100km za 20.000km imel stroškov za približno 350€, računal sem pa nočno tarifo po 0,1€/kWh, imam pa elektriko pri Gen-i. Ker bi ti delal letno okrog najmanj 35.000 km, so pa stroški lastništva približno takšni:
https://www.dropbox.com/s/f0359ewa7vepj...
Se pravi, kljub temu, da kupiš dvakrat dražje vozilo EV, po petih letih porabiš za oba primera istih približno 36,5k€ (stolpec Potrošeno do zdaj), po desetih letih pa profitiraš 12,5k€, kar je skoraj nakupna cena ICE-ja. Ko pa boš imel po amortizaciji SE elektriko skoraj zastonj, bodo pa izračuni še bolj v prid EV-ja. Da ne govorim o zdravju, ekologiji, udobju, tišini, pospeških, enostavnem upravljanju, manj servisih...
Machete ::
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Spock83 ::
Jaz zgleda se bom selil v Vipavo v parih letih. Če bo sreča bo dol kakšna hiška. Že vnaprej razmišljam, da bi si nabavil eAvto in mogoče sončne celice za na streho hiše (Tukaj špekuliram, da se bo cena elektrike zvišala). Vozil pa se bom vsak dan v službo v LJ. To pa je že nekaj kilometrov. Se to splača to? Ne najdem nikjer online kalkulatorja za štrom, kjer bi vključil tudi trošarine za elektriko in ne samo ceno elektrike.
Rad bi si zračunal koliko pride to (glej sliko spodaj) v primerjavi s primerljivim avtom. Gledam pa Nissan Leaf 2 ali Hyundai Kona.
Sončna elektrarna in električni avto je prava odločitev.
Nissan leaf 3 bo imel 60kWh baterijo in domet realnih 400km. Normalna vožnja po predpisih je od 13-15kWh/100km. Ker pa imaš veliko, 50km v eno smer, avtoceste, pa je poraba večja - pri 130km/h je okrog 25kWh/100km (pri i3 to kaže na števcu, pri leafu je najbrž podobno). Torej se tudi z leafom 2 normalno pripelješ v službo in nazaj brez polnjenja in z normalno uporabo klime.
Glede stroškov za elektriko se ne rabiš sekirat, ker stroški za gorivo pri EV-jih pomenijo 7-8% vseh stroškov lastništva, pa še cene elektrike bodo ostale stabilne. Jaz sem pri porabi 17kWh/100km za 20.000km imel stroškov za približno 350€, računal sem pa nočno tarifo po 0,1€/kWh, imam pa elektriko pri Gen-i. Ker bi ti delal letno okrog najmanj 35.000 km, so pa stroški lastništva približno takšni:
https://www.dropbox.com/s/f0359ewa7vepj...
Se pravi, kljub temu, da kupiš dvakrat dražje vozilo EV, po petih letih porabiš za oba primera istih približno 36,5k€ (stolpec Potrošeno do zdaj), po desetih letih pa profitiraš 12,5k€, kar je skoraj nakupna cena ICE-ja. Ko pa boš imel po amortizaciji SE elektriko skoraj zastonj, bodo pa izračuni še bolj v prid EV-ja. Da ne govorim o zdravju, ekologiji, udobju, tišini, pospeških, enostavnem upravljanju, manj servisih...
Res res najlepša hvala! Vsaj za pir ti moram častit. :D
J.McLane ::
Vprašanje samo kako dolgo boš čakal na Leaf s 60 kWh baterijo, s 40 kWh baterijo se jaz nebi igral na tej relaciji. Tudi za 26k € kolikor je Emobi računal ne boš dobil EV s 60 kWh baterijo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
Short squeeze je očiten vsem, ki verjamejo kar vidijo.Hec je, da je stvar v resnici ravno obratna.
Kdor vidi kar verjame, shorta naprej.
Kaj verjameš ti? Lako ćemo?
5x precenjena vrednost delnic temelji na slepi veri v Muskove obljube.
- super-duper robotizirana tovarna bo izdelovala milijone avtov z veliko večjim dobičkom od tekmecev. Kot kaže, ne bo.
- super-duper avtopilot bo dober za full self-driving capability še 2018, če ne pa 2019 garant, veliko hitreje od tekmecev. Ne bo.
- gigafabrika bo edina na svetu sposobna zagotoviti dovolj akumulatorjev za milijone električnih avtov. Ne bo.
V resnici je samo vprašanje, kdaj bodo verniki ugotovili, da iz svetovne dominacije ne bo nič. Do 2021, ko bo na ceste prišel model Y, bodo tekmeci imeli v svojih katalogih kakšnih 30 modelov električnih avtov, po ceni in zmogljivostih povsem primerljivih s Teslinimi.
Moja napoved je, da bo do takrat enkrat Musk izjavil "mission accomplished" (elektrifikacija avtov uspela) in firmo prodal, vrednost delnic bo pa 100-150 dolarjev, če bo šlo vse po sreči.
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
Tesline delnice so značilen primer, ko so na eni strani verniki v svetovno dominacijo in na drugi verniki v skorajšnji propad. Mali delničarji se svoje vere, vsak svoje, trdno oklepajo, ne glede na knjigovodske izkaze. Ampak "institutional shareholders" pa gledajo cifre in upoštevajo nasvete analitikov. Cifre pa ne kažejo ravno najbolje, in glavni Muskovi gradovi v oblakih (robotizirane tovarne, avtopilot ...) se čedalje bolj sesuvajo. Tako da tisto o 91m delnic, ki ne bodo na prodaj, je vera, ne dejstvo. Samo da se bo en od ta velikih odločil, da so druge firme bolj obetavne, in bo začel prodajati Teslo, pa se utegne sprožiti plaz.
Grob razrez:
TSLA has about 170M shares total. Elon has 38M shares.
The top 5 institutinal shareholders own around 53M shares.
Remaining institutions hold 46M shares.
This leaves small investors holding the balance of 33M shares
The $99 question now is who will sell to the shorts when they want to cover?
Elon and the top five probably won't. That's 91M shares locked up.
Only 79M shares left and 40M shorted.
Se pravi .. šortana 1/3 realno razpoložljivih delnic.
Nikec3 ::
Kaj verjameš ti? Lako ćemo?
Jaz verjamem, da je pri tej ceni TSLA razmerje med možen profit/tveganje preveliko, da bi se finančno izpostavljal. Sploh zato, ker imam druge naložbe, ki dosegajo nadpovprečne donose z manj tveganja.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Nikec3 ::
Res res najlepša hvala! Vsaj za pir ti moram častit. :D
Glede tehničnih aspektov se drži dveh pravil.
1. Ne kupuj avtomobila z baterijo manjšo od 50 kWh
2. Ne kupuj avtomobila, kjer baterija ni tekočinsko hlajena/greta.
To je to. Glede vsega ostalega je v glavnem stvar okusa/ekonomike :)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
DarkSite ::
Tesline delnice so značilen primer, ko so na eni strani verniki v svetovno dominacijo in na drugi verniki v skorajšnji propad. Mali delničarji se svoje vere, vsak svoje, trdno oklepajo, ne glede na knjigovodske izkaze. Ampak "institutional shareholders" pa gledajo cifre in upoštevajo nasvete analitikov. Cifre pa ne kažejo ravno najbolje, in glavni Muskovi gradovi v oblakih (robotizirane tovarne, avtopilot ...) se čedalje bolj sesuvajo. Tako da tisto o 91m delnic, ki ne bodo na prodaj, je vera, ne dejstvo. Samo da se bo en od ta velikih odločil, da so druge firme bolj obetavne, in bo začel prodajati Teslo, pa se utegne sprožiti plaz.
Meni se pa dozdeva, da se tebi čedalje bolj sesuvajo scenariji o propadu.
Tipično za tebe:
1) Robotizirane tovarne: Ker so umaknili nekaj robotov in dodali ljudi si to videl kot sesutje podjetja. Po drugi strani ne omenis, da je prva fabrika 1.0. Z naslednjimi bo robotizacija čedalje večja. Pa tudi če delajo vse na roke bodo še vedno delali določeno število proizvodov, kar je bistveno. Tega seveda ne vidiš, ker si hater in ne realist.
2) Avtopilot coast je bil očitno prestavljen. Ali to pomeni propad podjetja? Ne pomeni. Pomeni kvečjemu to, da je prestavljen. Še vedno delajo in bodo še delali na njemu.
3) Ko že omenjaš glavne gradove v oblakih(samo od Tesle):
Model S
Model X
Model 3
Roadster
Tesla Power (Solar, battery, etc.)
Truck
Model Y
In potem naj bi podjetje propadlo zaradi tega ker:
a) je zamenjalo nekaj robotov z ljudmi in
b) prestavili test avtopilota
"- gigafabrika bo edina na svetu sposobna zagotoviti dovolj akumulatorjev za milijone električnih avtov. Ne bo. "
Ne bo edina. Jih bo najmanj 100. In ne samo od Tesle.
"Moja napoved je, da bo do takrat enkrat Musk izjavil "mission accomplished" (elektrifikacija avtov uspela) in firmo prodal, vrednost delnic bo pa 100-150 dolarjev, če bo šlo vse po sreči."
Musk ti je na to že odgovoril, če pride do izbire katero podjetje bo obdržal oz. kaj mu je glavni cilj. Tako, da nič novega s "tvojo" napovedjo.
Vglavnem, prav smešno :)