» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
515 / 1139
»»

VaeVictis ::

Trenutno je najboljši opis teh vozil nekako takole.

Zoe je precenjen Clio.

e-Golf je Golf z zanič dosegom

i3 je pa za to kar ponuja, občutno predrag!

ps: Pa se i3 še najbolje vozi od vseh teh, sam kaj, ko je max hitrost vseh teh 150 km/h.

ps2: Glede pospeškov, niti eden izmed teh avtomobilov nima dih jemajočih pospeškov, je pa res, če si se prej vozil z 1.2 Cliom, da ima potem i3 oz. Zoe woow efekt, ker je max navor že od 0 obratov.

WhiteAngel ::

llc je izjavil:


Apropo I3:

1) Kar se porabe tiče, vsaj tisti od Avant2Go so mel v potovalnem računalniku porabo okoli 25kWh/100km (tudi Zoe ni mel kaj bistveno manj)
2) Kar se pospeškov tiče, 2x pritisneš, potem se pa naveličaš, pa žena ti reče da bo bruhala in od takrat pozabiš na onih 170 al koliko konjev. Ne hvala
3) To da ti pri 3/4 "tanka" kaže dosega 70,80km me dela živčnega, sploh ker veš da ne moreš kar na pumpo zapelat pa dofilat. Še na Bled na kremšnite si ne bi upal. Ne hvala.
4) Kateri kreten je delal UI v avtu? Vozilo, ki ga nisem znal ugasniti, ne da bi prebral navodila? Ne hvala. Vozilo, ki mu ne znam dvigniti vozniškega sedeža? Ne hvala.
5) Registriran samo za 4. Ne hvala.
6) Ker nima menjalnika je manevriranje po par cm naprej/nazaj bolj težavno/grobo kot pa pri drseči sklopki. Ne hvala.
7) Rekuperacija energije ob spuščenem pedalu za plin je zelo močna (verjetno se sicer da kje nastavit), ampak če si navajen na premikanje z ICE v leru je moteče.


i3 je zanič. Če želiš normalen EV, izbereš Ioniq, pa še cenejši je.
1) pol manjša poraba
2) kot si že ugotovil, who cares
3) ioniq ima še enkrat daljši doseg
4) ioniq nima bedastih futurističnih vmesnikov
5) za 5
6) to je isto kot pri vseh avtomatikih, ne vem, kaj je drugačno pri EV
7) to je subjektivno. Kdor je navajen dizlov, ti načeloma manj "bremzajo", bencinarji bolj.

VaeVictis je izjavil:


ps: Pa se i3 še najbolje vozi od vseh teh, sam kaj, ko je max hitrost vseh teh 150 km/h.


Skoraj. Ioniq ima blokado pri 165 km/h. Ni veliko, nekaj je.

Zgodovina sprememb…

VaeVictis ::

Še tole dodatno, i3 izgleda notraj najbolje, vendar za isti denar dobiš od BMW veliko več z ICE motorjem.

BTW i3 (REX) z vso opremo je okoli 63k EUR, najcenejši i3 je cca. 40k brez subvencije.

Tišina, v novejših avtomobilih, ki so istega cenovnega ranga kot i3, ni i3 občutno bolj tih, je zvočna izolacija vseh teh vozil tudi z ICE motorjem več kot dovolj dobra, pa itak se večina časa ljudje vozimo s prižgano glasbo.

Poraba, če daš za EV avtomobil 2x več, moraš kar nekaj km narediti, da prideš šele na nulo.

Če ti pa veliko pomenijo pospeški in končna hitrost, pa si se že sedaj vozil z ICE avtomobilom z večjo kubikažo in se ne sekiraš ravno za vsak liter oz. deciliter.

Ekologija, da, če energija prihaja iz obnovoljivih virov je odlično, če pride pa iz TEŠ ali kaj podobnega pa niti ne (sicer še vedno je potem argument enega dimnika).

Emobi ::

Nikec3 je izjavil:

Emobi je izjavil:

To drži v primeru, da ti dobra lega v ovinku, pospeški, lahkotnost in okretnost nič ne pomenijo.
In kaj je za varnost bolj pomembno?

Moj redosled glede zgoraj omenjenih performans pa je: i3>e-golf-zoe

Jaz sem gledal razmerje kaj dobim za določeno ceno. i3 je totalno zgrešen glede praktičnosti, zunaj je grd, notri še bolj. Kdo je imel idejo da bi namesto armaturke v avto položil ivernato ploščo iz omare mi tudi ni jasno. Pospeške v ravni liniji ima, tukaj pa se konča.


O okusih ne gre razpravljati, ker tisti, ki nimajo okusa ne morejo razumeti tistih, ki ga imajo in obratno; to so vedeli že stari Grki. Moj okus za estetiko je postavljen zelo visoko, ker to tudi moja služba od mene zahteva. BMW je firma z enim najboljših dizajnov, ki tudi napovedujejo in diktrirajo trende. I3 je bil narisan leta 2013 in se mu leta pri dizajnu ne poznajo. Ampak to je stvar debate.
Se pa zlahka dokaže, da je i3 najbolj praktičen: rajdni krog 9,9m. Bolj praktičnega in lahkotnega za upravljanje ni na našem trgu.

BigWhale ::

Regeneracija je nekaj najboljsega pri EVjih. Komaj cakam, da novega Leafa sprobam, da vidim kako dobro deluje e-pedal. Omejitev max hitrosti na 150km/h mene osebno ne moti.

VaeVictis ::

Emobi je izjavil:


Se pa zlahka dokaže, da je i3 najbolj praktičen: rajdni krog 9,9m. Bolj praktičnega in lahkotnega za upravljanje ni na našem trgu.


Emobi saj je lepo, da si fan i3.

Ampak, od kdaj je mera za praktičnost - rajdni krog?

Praktičnost je zelo obširen pojem, za kolega, ki ima 4 otroke je rajdni krog brezveze, 8 sedežev v kombiju in pritljažnik pa nuja, torej kateri avto je bolj praktičen za njega?!

Nikec3 ::

BMW je firma z enim najboljših dizajnov, ki tudi napovedujejo in diktrirajo trende.

Seveda je, recimo notranjost BMW-ja 3 je meni super, i3 pa mi je ogaben.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Moj okus za estetiko je postavljen zelo visoko, ker to tudi moja služba od mene zahteva. BMW je firma z enim najboljših dizajnov, ki tudi napovedujejo in diktrirajo trende.


Oh, bollocks! Tebi je i3 vsec, en kup ljudi ga pa videt ne more. Zdej so pa vsi uni brez okusa? :D Sem ze mislil, da ne mores biti bolj pokroviteljski, pa si dokazal nasprotno. Uredu je... BMW je najboljsi, sej vemo. :))

Emobi je izjavil:

Se pa zlahka dokaže, da je i3 najbolj praktičen: rajdni krog 9,9m. Bolj praktičnega in lahkotnega za upravljanje ni na našem trgu.


Khm. Smart for Two ima turning radius manj kot sedem metrov.

Emobi ::

Okej, potem je pa za mojo štiričlansko družino najbolj praktičen, sploh pa za po mestu in nakupovanja; rajdni krog je pa še kako pomemben v mestnem manevriranju, na avtocesti sigurno ne.

Dokaz za to, da je BMW najboljši, je največja marža v branži - 10%

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

WarpedGone ::

Okapi je izjavil:

Za robotizacijo tovarne je Musk že priznal, da je bila brca v temo. Ni pa še povedal, koliko sto milijonov so s tem vrgli skozi okno (to je del tistih "investicij", ki so zdaj tudi dejansko postale izguba).

Kakšnih 150-200 milijonov bodo morali vračati, ko bodo prisiljeni priznati, da "full self driving capability" ne dela.

In tako dalje. Večina teh "jarkov" je v resnici tveganje, dvorezen nož, na katerem se hitro lahko urežejo. Nekaj takšnih urezov in bodo izkrvaveli.


Totalno nerazumevanje izrečenega, namenov, in dogajanja.
Se je kdo vprašal kaj je sploh pomenil premik plana iz 500k v 2020 na 500k v 2018?
To je blo v času, ko so bili plani kako se bo M3 izdeloval že hudo daleč.
Ob tsunamiju prednaročil jim ni preostalo drugega kot da so planiran način proizvodnje v 2020 potegnili v 2018. Ne bo postopnega dodajanja robotov ampak bo to kar bi naj dosegli šele 2020 treba pač postavit že kr takoj.

Ko so začel sestavljat Model S je bilo na liniji cca 500 robotov. Lani jih je bilo 1500.
Nekaj zelo podobnega je bil originalen plan izdelave Modela 3... od začetka več ročnega dela, s časom vse več robotizacije, kar omogoči večjo proizvodnjo.

Seveda človeka danes boli glava zarad tega, to pa ne pomeni da lahko 500k vozil letno sestavijo na roke in imajo od tega še kej profita. Bodo te reči sestavljali roboti.

Ni pa to razumljvivo najlučnim bebcem.

Jaz komaj čakam, da bodo prišli ven podatki glede marže, ki jo bo Tesla delala z Model 3.

In se boš lahko drl IZGUBAAAAA!!!!1111 ena ena ena

Marža bo dobila smisel ko bo produkcija nekje blizu planirane (i.e. da bodo mašine delale tisto, za kar so bile kupljene).

AL pa razloži zakaj lahko na Model S dosegajo maržo blizu 25%, pri Modelu 3 pa naenkrat ne znajo več računat in planirat.
Zbogom in hvala za vse ribe

VaeVictis ::

Emobi je izjavil:

Okej, potem je pa za mojo štiričlansko družino najbolj praktičen, sploh pa za po mestu in nakupovanja; rajdni krog je pa še kako pomemben v mestnem manevriranju, na avtocesti sigurno ne.


Glede na to, da si ekološki človek, mogoče bi bil bolj praktično prevozno sredstvo za vas po mestu kolo in ne i3!

Ima še manjši rajdni krog, za manjša nakupovanja je košara, za večja nakupovanja pa prek interneta naročiš in ti bodo dostavili.

ps: BMW tudi kolesa dela, zelo lepa z odličnim dizajnom! BMW BICYCLES

BigWhale ::

VaeVictis je izjavil:

Ima še manjši rajdni krog, za manjša nakupovanja je košara, za večja nakupovanja pa prek interneta naročiš in ti bodo dostavili.


A dostavijo z elektricnim vozilom? ;>

Emobi ::

To bi bilo res najbolj ekološko in zdravo, ampak kaj ko ni časa!

VaeVictis ::

Emobi je izjavil:

To bi bilo res najbolj ekološko in zdravo, ampak kaj ko ni časa!


BTW, če se malo manj naprezaš po denarju za i3, kolesa so cenejša in bo potem tudi več časa! :))

Magic1 ::

Emobi je izjavil:

To bi bilo res najbolj ekološko in zdravo, ampak kaj ko ni časa!

In ti teroriziraš nas, kako je treba bit ekološki! Si pa samo hinavec, si eko ko ti odgovarja.
Magic

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:


Ob tsunamiju prednaročil jim ni preostalo drugega kot da so planiran način proizvodnje v 2020 potegnili v 2018. Ne bo postopnega dodajanja robotov ampak bo to kar bi naj dosegli šele 2020 treba pač postavit že kr takoj.


A vidis, to je tist neki kar bi lahko dost boljs speljali ampak so startali z najbolj nesigurno metodo. Ce bi na zacetku rekl: 'ej smo ful ful happy zarad narocil in nimamo pojma kako bomo to dostavil, ker rabmo se en let pa pol, da sploh proizvodnjo avtomatiziramo do te mere, da bo zadovoljivo delala' Stvar bi lahko v miru spilil do te mere, da lahko startali s 2500 kosov na teden in noben se jim neb smejal.

Tko so pa sli v all or nothing opcijo in zdej se po glavi tepejo zarad tega. Delavci jim pa s fleksarcami sasije popravljajo, k Trabante vcasih.

jernejl ::

Nikec3 je izjavil:

To si potegnil iz klobuka. Če bo povpraševanje po elektriki rastlo, se bo cena zviševala.

Samo do neke točke. Domača sončna elektrarna se splača že pri današnji ceni elektrike. Še veliko bolj se bo izplačala, če bo elektrika 2x dražja. Pa še takrat bo vedno cenejša od nafte.

Ko bo domačih elektrarn dovolj in premalo trošarin od elektrike in premalo sredstev za vzdrževanje omrežij, se bodo domače elektrarne na nek način pač obdavčile. Tako kot se že sedaj plačujejo prispevki za javno RTV, t.i. davek na deževnico in podobno.
Če nič drugega bo vrednost elektrarne vplivala na višino nepremičninskega davka, ko se bo ta zgodil.

Emobi je izjavil:

To bi bilo res najbolj ekološko in zdravo, ampak kaj ko ni časa!

Jaz tudi tako pravim, zato pa o EV zaenkrat še ne razmišljam. Ukvajanje s polnjenjem vzame preveč dragocenega časa. Stroškovna učinkovitost pa tako ali tako pri veliki večini kupcev novih avtomobilov ni na prvem mestu.

BigWhale je izjavil:

Tko so pa sli v all or nothing opcijo in zdej se po glavi tepejo zarad tega. Delavci jim pa s fleksarcami sasije popravljajo, k Trabante vcasih.

Musk je prišel na trg, kjer drugi že sto let razvijajo in proizvajajo, ugotovil, da nimajo pojma in bo on to naredil bolje.
Kak fanatik bi se morda oglasil: Lako ćemo! :D

WarpedGone ::

A vidis, to je tist neki kar bi lahko dost boljs speljali ampak so startali z najbolj nesigurno metodo. Ce bi na zacetku rekl: 'ej smo ful ful happy zarad narocil in nimamo pojma kako bomo to dostavil, ker rabmo se en let pa pol, da sploh proizvodnjo avtomatiziramo do te mere, da bo zadovoljivo delala' Stvar bi lahko v miru spilil do te mere, da lahko startali s 2500 kosov na teden in noben se jim neb smejal.

You must be new here .. al pa le hinavski sto na uro.

Kdo se dela norca iz mene kako bom zadevo dobil šele 2019?
Od prvega do zadnjega SloTech bebca.

In komplet interneta kako dolgo folk čaka, in kako baje kenslajo naročila in kako bodo še X let čakal.

Namenoma ignoriram komplet poslovno plat zgodbe, ko cca 10 milijard dolarjev biznisa, ki stoji v vrsti pred tvojo štacuno, pošlješ drugam.

Seveda pa se 'konkurenci' ful ne dopade, da te milijarde še vedno čakako pri Tesli in ne pri njih.

Mal analize.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

... First they ignore you...
Then they laugh at you...
Then they fight you...

Tesla was ignored up until the Model S was being produced.
Tesla was laughed at since 2013 as being nothing more than a niche car maker for cultists and hippies.
Tesla is now, as we speak, becoming a competitor to every established car company in the world. With every model that comes out, another group of companies are losing their easily-won market share. Tesla is now being fought. Competitors want to see unionization. Competitors want to see investigations. Competitors want to see bad publicity. It is not a coincidence that as Tesla is morphing into a major automaker, the negativity has increased tremendously.
...


Useful idioti pa veselo špilajo useful idiote
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

Emobi je izjavil:

To bi bilo res najbolj ekološko in zdravo, ampak kaj ko ni časa!

A za voznjo po avtocesti z 90km/h je pa čas ? :))
#brezpodpisa

vostok_1 ::

Večina slovenije si pač ne more predstavljat svet brez avtomobila, ker ne živi v nekem res urbaniziranem okolju, kjer je bodisi javni prevoz dodisi manjši osebni transport povsem realnost.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

You must be new here .. al pa le hinavski sto na uro.

Kdo se dela norca iz mene kako bom zadevo dobil šele 2019?
Od prvega do zadnjega SloTech bebca.


Jest se v bistvu nisem nikol delal norca direktno iz tega, men je vseen kdaj ti dobis avto. :) To, da bo za njih izjemno tezko izpolnit vse kar so si zadali in v tako norih rokih je blo jasno ze na zacetku. So pa zaradi tega nekatere Muskove obljube mal smesno izpadle. In ker se zganja tak fanatizem okrog Tesle je vsak spodrsljaj se toliko bolj potenciran.

WarpedGone ::

So pa zaradi tega nekatere Muskove obljube mal smesno izpadle.


Obljube? Cilj / želja / plan ni obljuba.

Nasedaš masovnemu pljuvanju... laži, obljube, zamude, nobene kvalitete, zguba, nevarnost, morilci, ...
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Ti se pa obupano obesas na semantiko in se na vsak nacin hoces prepirati. :) Karkoli je ze bilo tisto kar je Musk rekel. Zaradi mene je lahko tudi prerokba.

Startal so na all-or-nothing plan in govorili o datumih in kolicinah, ki bi jih lahko dosegli, ce bi se vse poklopilo. Ampak se ni, zato pac zamujajo. In se enkrat ti bom razlozil, da vem, da se to pri proizvodnji dogaja in da ni to prav nic nenavadnega. Niti najmanj. In sem preprican, da je se polno ljudi, ki to ve. Tudi tukaj na forumu. Zato pa drugi ne dajejo taksnih izjav in taksnih najav, ker je vsem precej jasno kako je z zagonom proizvodnje popolnoma novega avtomobila.

Ampak tud razumem jih zakaj so sli ven s taksnimi datumi. Zato, ker bi se pa teh pol milijona narocil morda res razblinilo, ko bi ljudje slisali, da bodo zaceli s proizvodnjo 50.000 avtomobilov letno in potem pocasi dvigovali. Vsak bi takoj pomislil na to, da bo se deset let cakal na avto.

WarpedGone ::

Ti naročniku obljubiš deadline?
In potem se opravičuješ, da si lagal, ko ga zamudiš?
Semantika ...

Nardil so plan, ki ma X kapaciteto in Y časovnico.
V planu ni nikol "tale korak ne bo uspel, zato bomo moral ponovit".
Kljub temu se vedno zgodi.

Lažnjivci, ki obljubljajo ... semantika šur.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Ne bod no tak paranoik. Not everyone is out to get you. :)

Emobi ::

Druščina, poslušte tole zgodbo o dizlu:

Včeraj sem se peljal štiri ure s šolskim avtobusom znamke Mercedes, starim 7 let, euro5. Šoferja sem vprašal, zakaj mašina pri nizkih obratih vedno cuka. In je povedal, da so že po letu in pol imeli več popravil, tudi po 2000 evrov, ker vozilo res sicer dela dnevno veliko kilometrov, ko razvaža otroke po okoliških vaseh, ne vozi pa po avtocesti, da bi se filter očistil. Zato so filter odstranili in v izpušni lonec vstavili dušilec ter šarili po računalniku, kar pa ne deluje optimalno in mašina cuka. To ni bilo tako moteče, pač pa izpuh, ki je neznosno smrdel, kot da je mašina euro0. In smo se dušili v izpušnih plinih pri vsakem postanku, pa tudi če je šofer izključil klimo, je vonj izpušnih plinov vdiral v potniški prostor. Šolarji pa morajo to vsak delovni dan vdihovati. Vozilo je lahko v uporabi kot šolsko vozilo 12 let, se pravi, da bodo otroci to sranje vdihovali 10 let!
Zato so električna vozila prava stvar: da ne zastrupljamo otrok!

Magic1 ::

Ah ja, "mojstri" so šarili in predelali avtobus, zdaj je pa tehnologija kriva. Pravimo tukaj že dolgo časa, da bi bilo potrebno vse dizle na tehničnih testerat glede na delovanje filtrov, podobno kot pline. Naj lastniki uredijo, da zadeve delujejo, ne da ima vsak dizla in ne rabi nič kaj dosti več plačat za to.
Magic

hojnikb ::

BigWhale je izjavil:

Ne bod no tak paranoik. Not everyone is out to get you. :)

Seveda je paranoik; vsak post gre v škoduje promilu TSLA delnic :))

Emobi je izjavil:

Druščina, poslušte tole zgodbo o dizlu:

Včeraj sem se peljal štiri ure s šolskim avtobusom znamke Mercedes, starim 7 let, euro5. Šoferja sem vprašal, zakaj mašina pri nizkih obratih vedno cuka. In je povedal, da so že po letu in pol imeli več popravil, tudi po 2000 evrov, ker vozilo res sicer dela dnevno veliko kilometrov, ko razvaža otroke po okoliških vaseh, ne vozi pa po avtocesti, da bi se filter očistil. Zato so filter odstranili in v izpušni lonec vstavili dušilec ter šarili po računalniku, kar pa ne deluje optimalno in mašina cuka. To ni bilo tako moteče, pač pa izpuh, ki je neznosno smrdel, kot da je mašina euro0. In smo se dušili v izpušnih plinih pri vsakem postanku, pa tudi če je šofer izključil klimo, je vonj izpušnih plinov vdiral v potniški prostor. Šolarji pa morajo to vsak delovni dan vdihovati. Vozilo je lahko v uporabi kot šolsko vozilo 12 let, se pravi, da bodo otroci to sranje vdihovali 10 let!
Zato so električna vozila prava stvar: da ne zastrupljamo otrok!


Ko pa teš zastruplja populacijo je pa vse ok :)
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

jernejl ::

Ah ja, "mojstri" so šarili in predelali avtobus, zdaj je pa tehnologija kriva

Kdove, kaj so šele delali pri zavorah. Avtobuse ukiniti, bo najbolje za otroke!

Mimogrede, tudi pri električnih vozilih bodo takšni mojstri lahko uporabljali mehansko poškodovane baterije, ki so lahko nevarne. Kupovali bodo ugodne baterije iz karamboliranih vozil in jih vgrajevali v vozila... in na takih baterijah se bodo vozili otroci.

Emobi ::

Izpuhi dizlov so neprimerno bolj škodljivi od izpuha TEŠ-a.
Saje dizlov lahko povzročajo demenco, kar je, po besedah našega vodilnega nevrokirurga, pokazala raziskava na škotskem iz leta 2016. Tako da je vprašanje, če bo ta populacija imela tako dolgo življenjsko dobo ko druga, ki temu ni izpostavljena.
Življenjska doba prebivalcev šaleške doline je sigurno zaradi elektrarne zmanjšana, ne vem za koliko, verjetno pa za manj kot življenjska doba Ljubljančanov, ki je zaradi slabega zraka zmanjšana za eno leto (to je javni podatek). Se pravi, da je življenjska doba Ljubljančanov leto krajša, kot bi bila, če bi Ljubljana imela čist zrak. Ker pa je kupna moč ravno v Ljubljani največja, kupujejo največ novih avtov, seveda čim večje, terence, SUV-je in podobno, ki pa imajo veliko porabo, zato izberejo dizla, ki jim potem še naprej skrajšuje življenjsko dobo.

SambaShare ::

Emobi je izjavil:

Izpuhi dizlov so neprimerno bolj škodljivi od izpuha TEŠ-a.
Saje dizlov lahko povzročajo demenco, kar je, po besedah našega vodilnega nevrokirurga, pokazala raziskava na škotskem iz leta 2016. Tako da je vprašanje, če bo ta populacija imela tako dolgo življenjsko dobo ko druga, ki temu ni izpostavljena.
Življenjska doba prebivalcev šaleške doline je sigurno zaradi elektrarne zmanjšana, ne vem za koliko, verjetno pa za manj kot življenjska doba Ljubljančanov, ki je zaradi slabega zraka zmanjšana za eno leto (to je javni podatek). Se pravi, da je življenjska doba Ljubljančanov leto krajša, kot bi bila, če bi Ljubljana imela čist zrak. Ker pa je kupna moč ravno v Ljubljani največja, kupujejo največ novih avtov, seveda čim večje, terence, SUV-je in podobno, ki pa imajo veliko porabo, zato izberejo dizla, ki jim potem še naprej skrajšuje življenjsko dobo.


Daj ne bluzi. Daleč največji generator prašnih delcev so mala kurišča. Bo prvo treba prepovedati kurjenja na drva znotraj LJ.

Emobi ::

Pa kaj nimajo v Ljubljani daljinsko ogrevanje in je kurjenje na drva prepovedano?

hojnikb ::

Izpuhi dizlov so neprimerno bolj škodljivi od izpuha TEŠ-a.

So še vedno škodljivi in z zamenjavo celega voznega parka na elektriko bi blo treba zgradit še ene par takih tešov, da bi folgal filat vse avte.
#brezpodpisa

VaeVictis ::

jernejl je izjavil:

Ah ja, "mojstri" so šarili in predelali avtobus, zdaj je pa tehnologija kriva

Kdove, kaj so šele delali pri zavorah. Avtobuse ukiniti, bo najbolje za otroke!

Mimogrede, tudi pri električnih vozilih bodo takšni mojstri lahko uporabljali mehansko poškodovane baterije, ki so lahko nevarne. Kupovali bodo ugodne baterije iz karamboliranih vozil in jih vgrajevali v vozila... in na takih baterijah se bodo vozili otroci.


To pa ja ni mogoče, saj so baje servisi Tesle, BMW-jev in ostalih EV vozil zelo poceni (praktično zastonj) in ljudje takih zadev 100% ne bodo delali....

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

telexdell je izjavil:


Glede tega, da so predragi se pa absolutno strinjam. In zaradi tega si ni treba izmišjevati ne vem kakšnih izgovorov v stilu lisice in grozdja. Če mi nekaj ni (finančno) dosegljivo ni zaradi tega zanič.


A ti kdaj preberes celotno sporocilo sploh? Ali samo poisces tri besede na katere zelis odgovoriti, kjerkoli so ze v objavi in potem odgovarjas? :)

Kje sem rekel, da so EVji zanic in kje sem iskal kakrsnekoli izgovore? To, da nekateri delate butaste primerjave je samo neumno, nic drugega.

Ce delas 20.000km letno, se EV morda izplaca na dolgi rok. Morda. Ne vemo se.

Ce jih pa delas 5.000km letno, pa se v nobenem pogledu ne izplaca. Te pride ICE vozilo ceneje. In ne, solarna elektrarna ti ne naredi zadeve cenejse, ker moras tudi elektrarno placati in amortizirati. In elektrika za 5000km na leto stane verjetno manj kot je letnih obresti za kredit za elektrarno. :> Ne, ne rabis zdaj razlagat, da ti XY ponudnik da brezobrestni kredit, ker si zgresil bistvo, ce razmisljas o tem.

EVji so super ampak nehajte se ze zaletavati z glavo v zid. EVji so super, vendar ne za vsakogar. EVji so super, vendar zaradi tega, ker so premalo casa na trziscu, se ne vemo kaksen TCO v bistvu imajo. To sliko bomo pocasi zaceli dobivati takrat, ko bodo prvi Modeli S iz garancije.


Meni očitaš nekaj kar delaš sam. Če tega dela mojega posta ne bi izpustil:
Če si postaviš SE le za avto potem je zagotovo dražje. Če pa jo postaviš za: elektriko v hiši, ogrevanje s TČ, košnjo trave z baterijsko kosilnico, čiščenja snega z baterijskih plugom... pol pa je dodatek za EV prav malenkosten.

oz poiskal le tri besede, da si odgovoril, potem ne bi polemiziral o SE, kreditu...

Pa tudi pri lisici in kislem grozdju se neutemeljno razburjaš. Že v tem svojem prispevku si našel, cel kup "kislih grozdnih jagod". O "butastem" pa raje ne bi.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Nikec3 ::

Zato so električna vozila prava stvar: da ne zastrupljamo otrok!

Ja, tako je! Za otroke gre! :))
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

telexdell je izjavil:


Meni očitaš nekaj kar delaš sam. Če tega dela mojega posta ne bi izpustil:
Če si postaviš SE le za avto potem je zagotovo dražje. Če pa jo postaviš za: elektriko v hiši, ogrevanje s TČ, košnjo trave z baterijsko kosilnico, čiščenja snega z baterijskih plugom... pol pa je dodatek za EV prav malenkosten.

oz poiskal le tri besede, da si odgovoril, potem ne bi polemiziral o SE, kreditu...


Ne glede na to kak je bil namen postavljanja SE. Ce kupis hkrati avto in elektrarno, se ti amortizacija avtomobila samo podaljsa.

Emobi ::

Avtomobil je strošek, ki skozi uporabo vedno zahteva dodaten denar. Sončna elektrarna pa je naložba, ki po amortizaciji dela denar - po amortizaciji imaš zastonj elektriko, ki jo proizvede.

Da so SE prihodnost, pa si preberite v tem članku, ki pravi, da bo v bodočnosti elektrika iz SE najcenejši vir energije in bo v povezavi z baterijami.

https://oe.finance.si/8931788/%28video%...

Gen-i je lani postavil 300 SE, letos jih namerava 600.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

SambaShare je izjavil:

Emobi je izjavil:

Izpuhi dizlov so neprimerno bolj škodljivi od izpuha TEŠ-a.
Saje dizlov lahko povzročajo demenco, kar je, po besedah našega vodilnega nevrokirurga, pokazala raziskava na škotskem iz leta 2016. Tako da je vprašanje, če bo ta populacija imela tako dolgo življenjsko dobo ko druga, ki temu ni izpostavljena.
Življenjska doba prebivalcev šaleške doline je sigurno zaradi elektrarne zmanjšana, ne vem za koliko, verjetno pa za manj kot življenjska doba Ljubljančanov, ki je zaradi slabega zraka zmanjšana za eno leto (to je javni podatek). Se pravi, da je življenjska doba Ljubljančanov leto krajša, kot bi bila, če bi Ljubljana imela čist zrak. Ker pa je kupna moč ravno v Ljubljani največja, kupujejo največ novih avtov, seveda čim večje, terence, SUV-je in podobno, ki pa imajo veliko porabo, zato izberejo dizla, ki jim potem še naprej skrajšuje življenjsko dobo.


Daj ne bluzi. Daleč največji generator prašnih delcev so mala kurišča. Bo prvo treba prepovedati kurjenja na drva znotraj LJ.

Preden nekomu očitaš, da bluzi, se najprej prepričaj, da ne počneš tega ti.
"Analiza virov PM10 kaže, da je v Sloveniji vzrok onesnaženja z delci večinoma cestni promet, predvsem v prometno bolj obremenjenih urbanih središčih (Ljubljanska kotlina)" piše v članku
www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/dat...

Okapi ::

Emobi je izjavil:


Gen-i je lani postavil 300 SE, letos jih namerava 600.
S tujim denarjem. Zakaj jih ne gradijo s svojim, če se tako splača?

jernejl ::

Preden nekomu očitaš, da bluzi, se najprej prepričaj, da ne počneš tega ti.
"Analiza virov PM10 kaže, da je v Sloveniji vzrok onesnaženja z delci večinoma cestni promet, predvsem v prometno bolj obremenjenih urbanih središčih (Ljubljanska kotlina)" piše v članku

V urbanih središčih, ja. Na splošno pa ne.
Imaš bolj aktualna in podrobna ARSO-va letna poročila o kakovosti zraka, tam je natančneje opisano, koliko je teh delcev in od kod prihajajo (od strani 27 naprej).
http://www.arso.gov.si/zrak/kakovost%20...
Pri prometu je kup sekundarnih delcev, količina teh se ob prehodu na elektriko ne bo toliko znižala, kot bi si kdo morda želel.
Pri primarnih delcih pa - če gledamo slovenijo kot celoto in ne le urbana središča - so daleč največji vir prav kurišča.

 Izpusti primarnih delcev PPM10

Izpusti primarnih delcev PPM10


(vir je zgornja povezava)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Nikec3 ::

Torej, največji problem so kurišča in pa avtomobili. In za obe stvari že poznamo rešitev, ki bo onesnaženost Ljubljanske kotline približala Triglavskemu narodnemu parku.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

SambaShare ::

Tudi za LJ glavni vir niso avtomobili.

Stran 22:
http://www.arso.gov.si/zrak/kakovost%20...

Emobi ::

jernejl je izjavil:

Preden nekomu očitaš, da bluzi, se najprej prepričaj, da ne počneš tega ti.
"Analiza virov PM10 kaže, da je v Sloveniji vzrok onesnaženja z delci večinoma cestni promet, predvsem v prometno bolj obremenjenih urbanih središčih (Ljubljanska kotlina)" piše v članku

V urbanih središčih, ja. Na splošno pa ne.
Imaš bolj aktualna in podrobna ARSO-va letna poročila o kakovosti zraka, tam je natančneje opisano, koliko je teh delcev in od kod prihajajo (od strani 27 naprej).
http://www.arso.gov.si/zrak/kakovost%20...
Pri prometu je kup sekundarnih delcev, količina teh se ob prehodu na elektriko ne bo toliko znižala, kot bi si kdo morda želel.
Pri primarnih delcih pa - če gledamo slovenijo kot celoto in ne le urbana središča - so daleč največji vir prav kurišča.

 Izpusti primarnih delcev PPM10

Izpusti primarnih delcev PPM10


(vir je zgornja povezava)

Odlični podatki, dobro si to poiskal.
Seveda pa je za vsakega posameznika in njegovo zdravje pomembno, kakšna je kakovost zraka v okolju v katerem živi, ne pa kakšen je izvor v onesnaženja v celi državi. Na periferiji res največ prispevajo kurišča, vendar je tam zaradi nizke poseljenosti veliko bolj čist zrak kot v mestih. Je pa vdihovanje dima pri kurjenju zelo škodljivo, kajti Romi imajo tudi zaradi tega, ker veliko kurijo znotraj in zunaj hiše, bistveno krajšo življenjsko dobo.
Več ko bo v prometu EV-jev, manj bo tudi sekundarnih delcev, ki izvirajo iz zavornih ploščic in diskov, kajti pri EV-jih zavira elektromotor z regeneracijo. Tako se pri EV-jih menjajo zavorne ploščice šele po 200.000 km, diske pa sploh ni potrebno menjati.

llc ::

Emobi je izjavil:


Več ko bo v prometu EV-jev, manj bo tudi sekundarnih delcev, ki izvirajo iz zavornih ploščic in diskov, kajti pri EV-jih zavira elektromotor z regeneracijo. Tako se pri EV-jih menjajo zavorne ploščice šele po 200.000 km, diske pa sploh ni potrebno menjati.


Pa zato več delcev ki izvirajo iz obrabe gum in obrabe asfalta (večja teža in pregovorno "brutalno" pospeševanje EV). Koliko to odreže v celotni sliki delcev sicer ne vem, ampak če smo že picajzlasti...

Emobi ::

SambaShare je izjavil:

Tudi za LJ glavni vir niso avtomobili.

Stran 22:
http://www.arso.gov.si/zrak/kakovost%20...

Še vedno so, ker moraš k kolaču Promet, dodati še del kolača Resuspenzija (obraba avtomobilskih gum, zavor in samega cestišča) in del kolača Sekundarni delci (NOx, As, Pb, OC, Cd).

llc je izjavil:

Emobi je izjavil:


Več ko bo v prometu EV-jev, manj bo tudi sekundarnih delcev, ki izvirajo iz zavornih ploščic in diskov, kajti pri EV-jih zavira elektromotor z regeneracijo. Tako se pri EV-jih menjajo zavorne ploščice šele po 200.000 km, diske pa sploh ni potrebno menjati.


Pa zato več delcev ki izvirajo iz obrabe gum in obrabe asfalta (večja teža in pregovorno "brutalno" pospeševanje EV). Koliko to odreže v celotni sliki delcev sicer ne vem, ampak če smo že picajzlasti...

To je res, ne bom več brutalno pospeševal, bremzam pa itak ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Magic1 ::

Ali nisi še par strani razlagal kako je klasika jajc, ker nima pospeškov. Jao si nokonsistenten. Tvoja ekološkost je na "jaz sem cool" nivoju!
Magic

SambaShare ::

Emobi je izjavil:

Še vedno so, ker moraš k kolaču Promet, dodati še del kolača Resuspenzija (obraba avtomobilskih gum, zavor in samega cestišča) in del kolača Sekundarni delci (NOx, As, Pb, OC, Cd).


No če se vrnemo na začetek, kakšen delež pm10 je posledica izključno dizlov? 10%,15%? Govorimo za Ljubljano, ki je zaradi lege in koncentracije že tako ekstrem.

Emobi ::

Problem dizlov je predvsem črni ogljik velikosti PM2,5, ki prodre globoko v pljuča in se razširi po celem telesu, tudi v možgane in lahko povzroči demence.
««
515 / 1139
»»